abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 januari 2011 @ 11:40:47 #256
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90830037
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 11:33 schreef iamcj het volgende:

[..]

Waar ik in mijn testjes tegen aanloop, zijn die lange periodes van stijging, waarbij je met de juiste stoploss mooie rendementen kan halen. Wat jij curve-fitting noemt volgens mij. Wat doe jij daarmee?
Je weet nooit van tevoren of je een stijgende, dalende of zijwaardse markt gaat krijgen. Je moet dus over verschillende typen markten testen en niet alleen een stijgend gedeelte.

Als je een trendvolgende strategie hebt dan moet je vooral testen of je strategie niet kapot gaat in zijwaardse markten. Het heeft weinig zin om alleen te testen op langdurige stijgende periodes. Zelfs random entries zijn dan winstgevend.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_90830818
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Heeft er iemand eigenlijk een testje gedaan naar de correlatie positieve returns en pomo dagen? Ik lees vaak genoeg artikelen op ZH dat we weer flink in de longs moeten zitten en dat short zitten echt niet verstandig is, maar een aantal dagen waarop ik het zelf heb gevolgd viel dat pomo effect reuze mee.
ik heb trouwens wel de beschikking over een studie van de correlatie van POMO met de markt maar deze is propietary en copyrighted dus kan ik helaas niet meedelen.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 12:25:49 #258
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_90831550
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 11:40 schreef SeLang het volgende:

[..]

Je weet nooit van tevoren of je een stijgende, dalende of zijwaardse markt gaat krijgen. Je moet dus over verschillende typen markten testen en niet alleen een stijgend gedeelte.

Als je een trendvolgende strategie hebt dan moet je vooral testen of je strategie niet kapot gaat in zijwaardse markten. Het heeft weinig zin om alleen te testen op langdurige stijgende periodes. Zelfs random entries zijn dan winstgevend.
http://bigcharts.marketwa(...)mocktick=1&rand=4941

Ik zie weinig echt langdurig zijwaarts...
Ik vraag me dus af of ik dat in de toekomst wel zou moeten verwachten.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_90831596
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 10:29 schreef SeLang het volgende:

Wat zo waardeloos is met dit fonds is dat ik nauwelijks bewezen skills zie. Je ziet een mooi blauw deel wat een backtest is van voordat het fonds werd opgericht en vervolgens een echt resultaat dat nergens op lijkt. Het feit dat ze een geen logaritmische schaal gebruiken verdoezelt dat nog een beetje.

[ afbeelding ]
Ik hoopte ook uit de columns van die gast een beetje het idee te krijgen op basis van welke kwantitatieve modellen hij eigenlijk nu belegt maar hij blijft uiterst vaag met wat simpele kritieken op TA.

quote:
9s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 12:02 schreef superpiet het volgende:

[..]

ik heb trouwens wel de beschikking over een studie van de correlatie van POMO met de markt maar deze is propietary en copyrighted dus kan ik helaas niet meedelen.
Zo moeilijk kan dat niet zijn denk ik. De POMO cijfers zijn bekend en je weet wat de markt heeft gedaan. Dat kost hooguit een paar uur.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90831657
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 12:25 schreef iamcj het volgende:

[..]

http://bigcharts.marketwa(...)mocktick=1&rand=4941

Ik zie weinig echt langdurig zijwaarts...
Ik vraag me dus af of ik dat in de toekomst wel zou moeten verwachten.
10 jaar zijwaarts vind ik anders behoorlijk lang op een gemiddeld mensenleven van 80 jaar.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_90831667
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 12:02 schreef superpiet het volgende:
Kun je tegenwoordig een correlatiestudie ook copyrighten? :')

Het lijkt me best vreemd als je dergelijke zaken niet eens intern kunt houden. Daarnaast is het ook extreem gevaarlijk om te vermelden dat die correlatie goed genoeg is om het geheim te houden aangezien je op die manier je voordeel ten opzichte van andere spelers verslechtert.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  dinsdag 4 januari 2011 @ 12:39:35 #262
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_90831933
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 12:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

10 jaar zijwaarts vind ik anders behoorlijk lang op een gemiddeld mensenleven van 80 jaar.
Ik bedoel zijwaarts met weinig beweging.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_90836196
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 12:27 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

I[..]

Zo moeilijk kan dat niet zijn denk ik. De POMO cijfers zijn bekend en je weet wat de markt heeft gedaan. Dat kost hooguit een paar uur.
Dat dacht ik ook ja. Maar jammer dat je het niet kan delen, zou een hoop tijd schelen. :P
  dinsdag 4 januari 2011 @ 15:48:03 #264
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_90838741
M'n Delta Lloyd gaat ook lekker :9
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_90838922
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 15:48 schreef AQuila360 het volgende:
Vandaag is echt een kut dag wat betreft rendement. Goud naar beneden, zilver naar beneden. Mijn portfolio naar beneden :'). Gelukkig doen mn 2 aandelen het nog relatief aardig.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 16:42:26 #266
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90840969
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 12:39 schreef iamcj het volgende:

[..]

Ik bedoel zijwaarts met weinig beweging.
Het probleem is niet weinig beweging maar niet-trendmatig bewegen.
Mijn reisverslagen
  dinsdag 4 januari 2011 @ 16:49:24 #267
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_90841252
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 15:48 schreef AQuila360 het volgende:
Sectorrotatie denk ik.

Zit eraan te denken speculatief wat sns calls te kopen c_/

[ Bericht 0% gewijzigd door JimmyJames op 04-01-2011 16:54:28 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_90842651
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 16:49 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Sectorrotatie denk ik.

Zit eraan te denken speculatief wat sns calls te kopen c_/
Welke calls had je in gedachten? :P
  dinsdag 4 januari 2011 @ 17:48:51 #269
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_90843699
Juni of september met een strike van 3,60 ofzo.
pi_90854335
Van Geenstijl

quote:
ING Direct USA meedogenloos voor huiseigenaren

Dit is geen prettig nieuws voor onze CDA-minister van Financiën Jan Kees de Jager. Hoe gaat hij aan zijn christen-democratische vrienden uitleggen dat hij in de VS mensen met een ING Direct hypotheek liever hun huis uitzet, dan dat hij een regeling tracht te treffen. Het gaat hier om mensen die hun hypotheek niet meer kunnen betalen, maar er alles aan willen doen om in hun huis te blijven. Precies wat Barack Obama met zijn wetgeving wil bereiken. Maar ING De Nederlandse Overheid is de nieuwe Scrooge, Merry Christmas Folks. Reuters zegt het keihard: "the idiots at ING Direct; this is vindictiveness, plain and simple." Als jullie je huis niet kunnen betalen, dan kun je vertrekken! Hoe is Jan Kees ook weer hierin verzeild geraakt? In 2008 raakt de ING aan lager wal. Reden? De megalomane groeimanagers van ING Direct USA. Hoge spaarrentes konden alleen worden geboden door te beleggen in risicovolle Alt-A hypotheken. En begin 2009 heeft de overheid in een desperate poging de bank te redden, 80% van het risico op die hypotheken overgenomen.

Sindsdien is de Amerikaanse huizenmarkt in een vrije val terecht gekomen. Gedwongen uitzettingen ('foreclosures') zijn aan de orde van de dag. Hele wijken staan leeg en verpauperen, want de mensen die hun huis uit worden gezet laten niet alleen de schuld achter, maar nemen verder letterlijk alles van waarde mee. Overigens doet ING het relatief goed, slechts 2,88% van de leningen heeft een betalingsachterstand.

Vaak proberen de banken tot een schuldsanering te komen ('short sales'). Als het huis gedwongen verkocht moet worden, brengt het vaak helemaal niets op. De American Homeowner Preservation (AHP) heeft een slimme manier gevonden om de schuld te verlagen, waarbij de mensen wel in het huis blijven en het recht hebben om in betere tijden het huis weer terug te kopen. Goede zaak toch, maar blijkbaar niet voor ING. In een mail heeft ING Direct USA de AHP op de zwarte lijst gezet.

Waarom doet ING dit? Nu opletten Jan Kees! Niet zelden kan meer verdiend kan worden aan een gedwongen uitzetting dan aan een schuldregeling (hier en hier -pdf-). Uitzettingen als 'profit centre', hoe pervers kan het? Omdat ING 80% van de hypotheken heeft verkocht aan de Nederlandse overheid, zal ING Direct USA niet profiteren van een schuldsanering, waarbij de huizenprijzen enigszins op peil blijven. Echter, bij een gedwongen uitzetting, een tijdrovende en kostbare procedure, kan ING Direct USA alle kosten van een gedwongen uitzetting in rekening brengen aan de koper van de hypotheken en dat is de Nederlandse overheid. En die overheid mag ook op de blaren van het verlies zitten.

ING Direct USA moet in 2013 verplicht verkocht worden en CEO Kuhlmann, liefhebber van leren jasjes en zware motoren, droomt al van beursgangen en vette bonussen. Dan is het alleen maar meegenomen als de eigen V&W wordt opgekrikt. De ethische kant mag Jan Kees oplossen. Kijk eens naar het Tiende Gebod. (via @bertjantiesinga).

Peter Verhaar

http://www.geenstijl.nl/m(...)genloos_vo.html#more
Zie ook http://blogs.reuters.com/(...)-the-day-ing-direct/

[ Bericht 2% gewijzigd door tjoptjop op 04-01-2011 23:20:20 ]
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:13:44 #271
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_90854693
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 16:42 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het probleem is niet weinig beweging maar niet-trendmatig bewegen.
Voor mij niet.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 22:13:33 #272
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_90858407
http://vixandmore.blogspo(...)-day-historical.html

"20-day historically volatility in the S&P 500 index hit its lowest level since April 1971"
  woensdag 5 januari 2011 @ 05:41:20 #273
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_90868306
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 22:13 schreef JimmyJames het volgende:
http://vixandmore.blogspo(...)-day-historical.html

"20-day historically volatility in the S&P 500 index hit its lowest level since April 1971"
edit
pi_90869088
JimmyJames jij had het laatst over kansen voor long olie.
Ik ga me toch eens wat meer verdiepen in dat goedje. Heb je nog tips voor sites met goede analyses en opinies ?
  woensdag 5 januari 2011 @ 08:54:47 #275
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_90869485

bron wegwijs nu: http://www.wegwijs.nl/3888/

Nikolai Kondratieff rules....

pi_90871262
Ik heb zojuist een kennis en mijzelf aan 100 euro transactietegoed geholpen. Mijn rekening wordt nu geopend maar ik ben redelijk nieuw in deze wereld. Ik wil met wat geld wat ik toch de komende jaren niet nodig heb hobbymatig wat beleggen. Het gaat dan om tussen de 5 en 10k. Heeft iemand tips waar ik kan beginnen (met lezen)?
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_90873013
De kranten ;)
  woensdag 5 januari 2011 @ 11:36:40 #278
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_90874348
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 08:22 schreef Blandigan het volgende:
JimmyJames jij had het laatst over kansen voor long olie.
Ik ga me toch eens wat meer verdiepen in dat goedje. Heb je nog tips voor sites met goede analyses en opinies ?
Niet echt. Behalve the oil drum wellicht.
En mijd de ETF USO.

Overigens ben ik mij aan het verdiepen in Sbm Offshore. Is iemand goed bekend met dit aandeel?
Op basis van de cijfertjes heb ik er nooit aandacht aan besteed maar het "verhaal" met hun FPSO en toekomstige LNG-activiteiten klinkt wel interessant.

[ Bericht 8% gewijzigd door JimmyJames op 05-01-2011 11:50:13 ]
pi_90875621
Waarom USO mijden btw? Heb dat fonds nog ooit gehad en zou 't terug kopen moest ik een oliefonds zoeken (wat ik niet doe wegens petrobras)...

Zou vandaag de eerste dag zijn van een tussentijdse correctie? Spannuuund
  woensdag 5 januari 2011 @ 12:14:47 #280
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90875790
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 10:09 schreef mark_dabomb het volgende:
Heeft iemand tips waar ik kan beginnen (met lezen)?
Hier.
En dat meen ik serieus.
Mijn reisverslagen
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 5 januari 2011 @ 12:53:07 #281
862 Arcee
Look closer
pi_90877148
AEX geeft winst van 2011 weg en staat onder het slot van 2010.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_90877961
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 10:09 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik heb zojuist een kennis en mijzelf aan 100 euro transactietegoed geholpen. Mijn rekening wordt nu geopend maar ik ben redelijk nieuw in deze wereld. Ik wil met wat geld wat ik toch de komende jaren niet nodig heb hobbymatig wat beleggen. Het gaat dan om tussen de 5 en 10k. Heeft iemand tips waar ik kan beginnen (met lezen)?
Beleggen voor dummies is een goed boek om mee te beginnen.
pi_90878063
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:53 schreef Arcee het volgende:
Niet geheel verrassend natuurlijk. Ben blij dat ik niet long ben gegaan vanaf afgelopen maandag. Dan had ik de deksel behoorlijk op de neus gekregen. Kan je nagaan wat een beetje statistiek voor impact kan hebben ;)
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:25:12 #284
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_90878275
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:10 schreef tony_clifton- het volgende:
Waarom USO mijden btw?
Werkt op basis van futures en volgens mij volgt het de olieprijs maar mondjesmaat.

@sitting_elfling heb je MCD trouwens nog?

[ Bericht 5% gewijzigd door JimmyJames op 05-01-2011 13:33:08 ]
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:45:53 #285
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_90879089
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:53 schreef Arcee het volgende:
Delta Lloyd wel weer omhoog :p

Denk dat ik maar eens haast een stoploss ga zetten.
pi_90879118
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:25 schreef JimmyJames het volgende:
@sitting_elfling heb je MCD trouwens nog?
Nope, rek was er uit. Wil ik het wel weer oppakken straks. Beetje afhankelijk hoe de markt het doet komende 2 maand. Yum! en Starbucks houd ik ook in de gaten. Tonen beetje het zelfde profiel de afgelopen maand. Allemaal lichtelijk wat naar beneden. Sinds Januari vaak niet een erg sterke maand is wil ik eigenlijk deze maand niks aanschaffen qua aandelen.

Novo Nordisk doet het nog steeds goed :')
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:49:21 #287
256829 Sokz
Livin' the life
pi_90879219
AB5 dan ? Of is die allang gekicked?
pi_90879472
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:49 schreef Sokz het volgende:
AB5 dan ? Of is die allang gekicked?
Bamboo is echt een trending aandeel geworden. Eerst in het kanaal 30-36 euro voor 7 maand en sinds Augustus alweer 5 maand in het 36-40 kanaal. Echt een aandeel uit een TA boekje. Daar blijf ik liever vanaf. Druk bij de weerstand en steun is te groot.
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:10:36 #289
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_90885300
Wat zal ik met Delta Lloyd doen? Wou hem eigenlijk voor de lange termijn maar hij staat nu na 3 dagen op + 9 % ofzo.
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:12:05 #290
256829 Sokz
Livin' the life
pi_90885374
Zie je op dit moment andere, betere opties?
pi_90885499
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:10 schreef AQuila360 het volgende:
Wat zal ik met Delta Lloyd doen? Wou hem eigenlijk voor de lange termijn maar hij staat nu na 3 dagen op + 9 % ofzo.
Gewoon aan het plan houden wat je had met dit aandeel. Je zal wel een goede onderbouwing hebben voor het lang vasthouden van het aandeel? Als je toch minder zeker bent over je onderbouwing en onderzoek, zou je het kunnen verkopen.
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_90888122
quote:
De forse prijsstijging komt o.a. omdat een grote meneer van een groot fonds Delta Loyd op zijn favorietenlijst heeft gezet.
pi_90890522
Ik speel momenteel in op stijgende rente van lange termijn obligaties van de VS met opties TBT en die tikten vandaag ineens flink aan. Daarnaast heb ik opties op DIG en verwacht ik dus hogere olie en gas prijzen. Die deden het vandaag juist wat minder, maar daar zit ik wel goed mee.
pi_90891075
Wat hadden die mensen bij ADP in gedachten toen ze die werkgelegenheidscijfers er uit gooiden vanmiddag? Alsof alle kleinere bedrijven ineens als een gek mensen aangenomen hebben?
Abre los ojos
pi_90892652
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 17:53 schreef MrUnchained het volgende:
Wat hadden die mensen bij ADP in gedachten toen ze die werkgelegenheidscijfers er uit gooiden vanmiddag? Alsof alle kleinere bedrijven ineens als een gek mensen aangenomen hebben?
Hehe. Ik las wat berichten door op verschillende nieuwssites en direct veel commentaar van bekende analisten dat de recession eindelijk kracht verliest en dat dit het teken aan de wand is dat het weer de goede kant op gaat. En dat QE2 eindelijk vruchten begint af te werpen.

Je zou het nog haast geloven ook..
pi_90893931
quote:
10s.gif Op woensdag 5 januari 2011 18:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hehe. Ik las wat berichten door op verschillende nieuwssites en direct veel commentaar van bekende analisten dat de recession eindelijk kracht verliest en dat dit het teken aan de wand is dat het weer de goede kant op gaat. En dat QE2 eindelijk vruchten begint af te werpen.

Je zou het nog haast geloven ook..
Ik vond de volgende zin in het persbericht van ADP wel humor:
"This months ADP National Employment Report suggests nonfarm private employment grew very
strongly in December, at a pace well above what is usually associated with a declining unemployment rate."
Conclusie: eigenlijk snappen we zelf ook niet waarom deze cijfers er uit komen :7.

ISM was ook wel goed, dus we moeten de optimisten even wat credits geven.
Abre los ojos
pi_90905146
Ik heb wat gebacktest, maar waar moet je nou opletten precies? Wat vinden jullie het belangrijkst?
Ik heb gebacktest op ES, YM beiden laatste 5 jaar (ik krijg niet meer data van IB via Ninjatrader grr, (maar even trial nemen op Zen-fire) of iemand anders tip?)
Onderstaand is wel zonder slippage en transactiekosten, die laatste haal je er iig wel uit denk ik (zie percentage/trade).
ES:

YM:

woensdag 5 januari 2011 @ 21:53:04 #298
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90906398
Ik kijk vooral naar average trade, max drawdown en max time to recover. Een average trade van 1,0% op ES is iets meer dan een punt. Als dit trades zijn die in de praktijk ook kunnen (niet alleen op papier) dan is het prima want dan hou je daar wel ongeveer de helft van over.
Mijn reisverslagen
  woensdag 5 januari 2011 @ 22:09:38 #299
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_90907517
quote:
Houden! Hij is immers nog goedkoop na 100% koersstijging!

(Dat is ook de reden dat Aegon het vandaag zo mooi deed)
The End Times are wild
  woensdag 5 januari 2011 @ 22:10:36 #300
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_90907583
Gaan we overigens nu bubbelen tot nieuwe all-time highs van de AEX? In de VS hebben ze er zin an. Ik hoef in 2011 geen AEX van boven de 450 te zien hoor!
The End Times are wild
pi_90907959
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:10 schreef LXIV het volgende:
Gaan we overigens nu bubbelen tot nieuwe all-time highs van de AEX? In de VS hebben ze er zin an. Ik hoef in 2011 geen AEX van boven de 450 te zien hoor!
Daarin ben je niet de enige. Heb jij eigenlijk nog posities geliquideerd of is de portfolio 2010 een beetje hetzelfde als portfolio 2011?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')