Ik gebruik Wolfram Alpha (hun "zoekmachine") wel eens om snel wat te berekenen.visualiserenquote:Op vrijdag 31 december 2010 15:21 schreef sitting_elfling het volgende:
Nog nooit van gehoord. Bij ons op school gebruiken we met name EViews en Excel. Excel omdat het een specieke bloomberg addon met speciale extra functies. Dat maakt het data organiseren ook wat makkelijker. Dat was wel een geniale set van BB & Microsoft.
STOER!quote:Op vrijdag 31 december 2010 15:34 schreef tjoptjop het volgende:
Ik gebruik Wolfram Alpha (hun "zoekmachine") wel eens om snel wat te berekenen.visualiseren
http://www.wolframalpha.com
Tik bijvoorbeeld maar "option" in. Of zaken terugrekenen uit het verleden, huidige contante waarde berekenen e.d. Lekker makkelijk daarvoor (al heeft het wel z'n beperkingen natuurlijk)
Ik denk dat je nu de quants overschat. We hebben iig. een voordeel op zo'n beetje alle prop.traders. Mocht je er ooit bij een gemiddelde propietrary zaak rondlopen zal dat een vertrouwens boost opleveren!quote:Op vrijdag 31 december 2010 15:50 schreef SeLang het volgende:
Het feit dat niet alleen tienduizenden PhD quants van hedgefunds en investment banks maar ook nederige hobbyistjes zoals wij zitten te klooien met toch wel behoorlijk geavanceerde tools zegt wel iets over de kansen om nog iets te vinden dat met een retail trading accountje met slechte transactiekosten en delays van vele milliseconden valt uit te nutten
Kun je een praktijkvoorbeeld geven?quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:00 schreef sitting_elfling het volgende:
Mocht je er ooit bij een gemiddelde propietrary zaak rondlopen zal dat een vertrouwens boost opleveren!
Maar ik vermoed dat er binnen de prop trading ook een piepklein groepje bestaat dat 95% van de winsten binnenhaalt. Snel geld lokt natuurlijk veel mensen aan maar zoals altijd is er maar een klein groepje dat daadwerkelijk de kwaliteiten heeft. Dus 19 van de 20 traders die je ontmoet zal weinig speciale kwaliteiten hebben. En bij echt goede quants loop je niet zomaar binnen denk ik.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik denk dat je nu de quants overschat. We hebben iig. een voordeel op zo'n beetje alle prop.traders. Mocht je er ooit bij een gemiddelde propietrary zaak rondlopen zal dat een vertrouwens boost opleveren!
Het blijft volgens mij toch veel bij geneuzel met trendkanalen e.d.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:06 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Kun je een praktijkvoorbeeld geven?
Ik vind dat soort verhalen altijd wel vermakelijk. Zo sprak ik laatst met een gast die beweerde een goede futurestrader te zijn. Toen ik zijn setup op de laptop bekeek bleken het gewoon cfd's te zijn en hij wist niet eens wat voor commodities hij handelde. Blijkbaar dacht hij dat olie synoniem stond voor alle olie op de wereld. Toen ik hem vroeg naar zijn edge (ik kon het niet helpen...quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:09 schreef tjoptjop het volgende:
Het blijft volgens mij toch veel bij geneuzel met trendkanalen e.d.
Je kunt in Londen bij veel proprietary boutiques een seminar volgen/kijken/bijwonen. Mocht je ooit in Londen komen wil ik je wel uitnodigen voor een paar. Sommige zijn zelf zo slecht dat het bedrijf zelf(!) beleggers 'vermomd' in het publiek heeft zitten en overdreven vragen stelt en tijdens de koffie enorm overdreven enthousiast is dat iedereen member moet wordenquote:Op vrijdag 31 december 2010 16:06 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Kun je een praktijkvoorbeeld geven?
Deze header euhmm... tja...quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je kunt in Londen bij veel proprietary boutiques een seminar volgen/kijken/bijwonen. Mocht je ooit in Londen komen wil ik je wel uitnodigen voor een paar. Sommige zijn zelf zo slecht dat het bedrijf zelf(!) beleggers 'vermomd' in het publiek heeft zitten en overdreven vragen stelt en tijdens de koffie enorm overdreven enthousiast is dat iedereen member moet worden.
Een voorbeeldje?
Dat vermoeden is juist. En de quants kun je via Bloomberg chat gewoon aanspreken van verschillende IB. Het enige wat je nodig hebt zijn flinke cojones en een goede openings starter. Ze kennen je immers niet. Ik heb voor verscheidene onderzoekjes random mensen aangesproken op de Bloomberg terminal. Gewoon zeggen dat je een onderzoekje doet en of je haar/zijn mening kan krijgen. Of mensen vragen voor een kleine survey van 2/3 vragen. De meeste staan er enorm voor open. Behalve in Nederland, daar heb ik wel wat botte reacties gekregen van een aantal (kleinere) zaken. Beetje jammer.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maar ik vermoed dat er binnen de prop trading ook een piepklein groepje bestaat dat 95% van de winsten binnenhaalt. Snel geld lokt natuurlijk veel mensen aan maar zoals altijd is er maar een klein groepje dat daadwerkelijk de kwaliteiten heeft. Dus 19 van de 20 traders die je ontmoet zal weinig speciale kwaliteiten hebben. En bij echt goede quants loop je niet zomaar binnen denk ik.
Ze hebben geen datastream (reuters) en geen Bloomberg en ze doen al hun beleggingen via IGmarkets.quote:
Om zo'n "career programme" te doen moet je zeker ook lappen?quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:48 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ze hebben geen datastream (reuters) en geen Bloomberg en ze doen al hun beleggingen via IGmarkets.En wat dacht je van studies zoals deze? Een vriend van me die bij BB werkte werd naar Amplify Trading gestuurd via z'n baas omdat hij graag wou leren beleggen. De kosten waren volgens mij een 3k voor een paar week studie.
Mja mits je het bedrijf wat te bieden hebt of dat je 1 van de eigenaren kent is het gratis. Al die oprichters van dit soort zaken in Londen kennen elkaar ook allemaal erg goed. Futex, Marex, Schneiders, Amplifytrading etc. Prijzen zijn belachelijk en staan totaal niet in verhouding met hetgeen wat je leert. Of je kunt ook naar Dubai. Dat koste volgens mijn 2500 voor een 4 week lessen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:52 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Om zo'n "career programme" te doen moet je zeker ook lappen?
Er zijn zoveel mogelijkheden, als je piano leert spelen, kan iedereen een hit schrijven. Je hebt alleen de juiste ingeving nodig.quote:Op vrijdag 31 december 2010 15:50 schreef SeLang het volgende:
Het feit dat niet alleen tienduizenden PhD quants van hedgefunds en investment banks maar ook nederige hobbyistjes zoals wij zitten te klooien met toch wel behoorlijk geavanceerde tools zegt wel iets over de kansen om nog iets te vinden dat met een retail trading accountje met slechte transactiekosten en delays van vele milliseconden valt uit te nutten
Jij ook en voor de rest ook een mooi gezond 2011!quote:Op zaterdag 1 januari 2011 02:12 schreef Lucas15 het volgende:
Even er tussen door: Allemaal een gelukkig nieuwjaar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |