abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90679079
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 15:21 schreef sitting_elfling het volgende:

Nog nooit van gehoord :@. Bij ons op school gebruiken we met name EViews en Excel. Excel omdat het een specieke bloomberg addon met speciale extra functies. Dat maakt het data organiseren ook wat makkelijker. Dat was wel een geniale set van BB & Microsoft.
Ik gebruik Wolfram Alpha (hun "zoekmachine") wel eens om snel wat te berekenen.visualiseren
http://www.wolframalpha.com

Tik bijvoorbeeld maar "option" in. Of zaken terugrekenen uit het verleden, huidige contante waarde berekenen e.d. Lekker makkelijk daarvoor (al heeft het wel z'n beperkingen natuurlijk)
pi_90679220
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 15:34 schreef tjoptjop het volgende:
Ik gebruik Wolfram Alpha (hun "zoekmachine") wel eens om snel wat te berekenen.visualiseren
http://www.wolframalpha.com

Tik bijvoorbeeld maar "option" in. Of zaken terugrekenen uit het verleden, huidige contante waarde berekenen e.d. Lekker makkelijk daarvoor (al heeft het wel z'n beperkingen natuurlijk)
STOER! _O_

Ik was bekend met de Integral Solver (http://integrals.wolfram.com/index.jsp) maar al die andere opties zijn ook keigaaf!
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  vrijdag 31 december 2010 @ 15:42:31 #103
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90679410
Dat zijn wel coole sites. Die kende ik nieteens.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_90679425
Dit is inderdaad handige tsjak! Top! Gaat in de favorieten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 31 december 2010 @ 15:50:49 #105
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90679732
Het feit dat niet alleen tienduizenden PhD quants van hedgefunds en investment banks maar ook nederige hobbyistjes zoals wij zitten te klooien met toch wel behoorlijk geavanceerde tools zegt wel iets over de kansen om nog iets te vinden dat met een retail trading accountje met slechte transactiekosten en delays van vele milliseconden valt uit te nutten :')
Mijn reisverslagen
pi_90679951
http://www.wolframalpha.com/examples/ hier nog wat voorbeeldjes
pi_90680214
quote:
9s.gif Op vrijdag 31 december 2010 15:50 schreef SeLang het volgende:
Het feit dat niet alleen tienduizenden PhD quants van hedgefunds en investment banks maar ook nederige hobbyistjes zoals wij zitten te klooien met toch wel behoorlijk geavanceerde tools zegt wel iets over de kansen om nog iets te vinden dat met een retail trading accountje met slechte transactiekosten en delays van vele milliseconden valt uit te nutten :')
Ik denk dat je nu de quants overschat. We hebben iig. een voordeel op zo'n beetje alle prop.traders. Mocht je er ooit bij een gemiddelde propietrary zaak rondlopen zal dat een vertrouwens boost opleveren!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_90680486
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:00 schreef sitting_elfling het volgende:
Mocht je er ooit bij een gemiddelde propietrary zaak rondlopen zal dat een vertrouwens boost opleveren!
Kun je een praktijkvoorbeeld geven? :@
Greece
  vrijdag 31 december 2010 @ 16:07:39 #109
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90680521
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:00 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik denk dat je nu de quants overschat. We hebben iig. een voordeel op zo'n beetje alle prop.traders. Mocht je er ooit bij een gemiddelde propietrary zaak rondlopen zal dat een vertrouwens boost opleveren!
Maar ik vermoed dat er binnen de prop trading ook een piepklein groepje bestaat dat 95% van de winsten binnenhaalt. Snel geld lokt natuurlijk veel mensen aan maar zoals altijd is er maar een klein groepje dat daadwerkelijk de kwaliteiten heeft. Dus 19 van de 20 traders die je ontmoet zal weinig speciale kwaliteiten hebben. En bij echt goede quants loop je niet zomaar binnen denk ik.
Mijn reisverslagen
pi_90680578
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:06 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Het blijft volgens mij toch veel bij geneuzel met trendkanalen e.d.
  vrijdag 31 december 2010 @ 16:11:49 #111
256829 Sokz
Livin' the life
pi_90680690
Haha heb nu paar youtube 'matlab-tuts' bekeken en constateer dat ik nog een héle lang weg te gaan heb. :)
pi_90680999
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:09 schreef tjoptjop het volgende:
Het blijft volgens mij toch veel bij geneuzel met trendkanalen e.d.
Ik vind dat soort verhalen altijd wel vermakelijk. Zo sprak ik laatst met een gast die beweerde een goede futurestrader te zijn. Toen ik zijn setup op de laptop bekeek bleken het gewoon cfd's te zijn en hij wist niet eens wat voor commodities hij handelde. Blijkbaar dacht hij dat olie synoniem stond voor alle olie op de wereld. Toen ik hem vroeg naar zijn edge (ik kon het niet helpen... :') ) was hij not amused en zei hij: ''I just trade by keeping my emotions in control!". Dat leverde een goede grijns aan mijn zijde op.. :D

Later heb ik wel kudo's verdiend door hem uit te leggen wat een edge was en dat stelde hij toch wel op prijs. :7
Greece
pi_90681523
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:06 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Je kunt in Londen bij veel proprietary boutiques een seminar volgen/kijken/bijwonen. Mocht je ooit in Londen komen wil ik je wel uitnodigen voor een paar. Sommige zijn zelf zo slecht dat het bedrijf zelf(!) beleggers 'vermomd' in het publiek heeft zitten en overdreven vragen stelt en tijdens de koffie enorm overdreven enthousiast is dat iedereen member moet worden :') . _O- Een voorbeeldje?
pi_90681813
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je kunt in Londen bij veel proprietary boutiques een seminar volgen/kijken/bijwonen. Mocht je ooit in Londen komen wil ik je wel uitnodigen voor een paar. Sommige zijn zelf zo slecht dat het bedrijf zelf(!) beleggers 'vermomd' in het publiek heeft zitten en overdreven vragen stelt en tijdens de koffie enorm overdreven enthousiast is dat iedereen member moet worden :') . _O- Een voorbeeldje?
Deze header euhmm... tja... :')
pi_90681961
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:07 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar ik vermoed dat er binnen de prop trading ook een piepklein groepje bestaat dat 95% van de winsten binnenhaalt. Snel geld lokt natuurlijk veel mensen aan maar zoals altijd is er maar een klein groepje dat daadwerkelijk de kwaliteiten heeft. Dus 19 van de 20 traders die je ontmoet zal weinig speciale kwaliteiten hebben. En bij echt goede quants loop je niet zomaar binnen denk ik.
Dat vermoeden is juist. En de quants kun je via Bloomberg chat gewoon aanspreken van verschillende IB. Het enige wat je nodig hebt zijn flinke cojones en een goede openings starter. Ze kennen je immers niet. Ik heb voor verscheidene onderzoekjes random mensen aangesproken op de Bloomberg terminal. Gewoon zeggen dat je een onderzoekje doet en of je haar/zijn mening kan krijgen. Of mensen vragen voor een kleine survey van 2/3 vragen. De meeste staan er enorm voor open. Behalve in Nederland, daar heb ik wel wat botte reacties gekregen van een aantal (kleinere) zaken. Beetje jammer.

Je kunt inderdaad niet zo maar naar binnen bij een IB voor de quant afdeling. Wat je eventueel wel kunt doen, en dit is een tikkeltje ( :')!) maar toch, is naar de bekende koffie plekken gaan waar de bankiers van de quant/research afdeling zitten van de investment bank. Eerste beste kwalitatieve koffie zaak bij een gebouw van een IB en grote kans dat je er veel bankiers tegen komt. En luisteren is niet moeilijk.
pi_90682129
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:41 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Deze header euhmm... tja... :')
Ze hebben geen datastream (reuters) en geen Bloomberg en ze doen al hun beleggingen via IGmarkets. :') En wat dacht je van studies zoals deze? Een vriend van me die bij BB werkte werd naar Amplify Trading gestuurd via z'n baas omdat hij graag wou leren beleggen. De kosten waren volgens mij een 3k voor een paar week studie.
pi_90682309
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:48 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ze hebben geen datastream (reuters) en geen Bloomberg en ze doen al hun beleggingen via IGmarkets. :') En wat dacht je van studies zoals deze? Een vriend van me die bij BB werkte werd naar Amplify Trading gestuurd via z'n baas omdat hij graag wou leren beleggen. De kosten waren volgens mij een 3k voor een paar week studie.
Om zo'n "career programme" te doen moet je zeker ook lappen? :P
pi_90682826
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:52 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Om zo'n "career programme" te doen moet je zeker ook lappen? :P
Mja mits je het bedrijf wat te bieden hebt of dat je 1 van de eigenaren kent is het gratis. Al die oprichters van dit soort zaken in Londen kennen elkaar ook allemaal erg goed. Futex, Marex, Schneiders, Amplifytrading etc. Prijzen zijn belachelijk en staan totaal niet in verhouding met hetgeen wat je leert. Of je kunt ook naar Dubai. Dat koste volgens mijn 2500 voor een 4 week lessen.
pi_90683778
Was dat bij jou stage ook zo? Althans jij liep toch ook een intern bij zo'n prop boutique?
  vrijdag 31 december 2010 @ 17:26:40 #120
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_90683884
quote:
9s.gif Op vrijdag 31 december 2010 15:50 schreef SeLang het volgende:
Er zijn zoveel mogelijkheden, als je piano leert spelen, kan iedereen een hit schrijven. Je hebt alleen de juiste ingeving nodig.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_90699369
Even er tussen door: Allemaal een gelukkig nieuwjaar :)
pi_90699947
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 02:12 schreef Lucas15 het volgende:
Even er tussen door: Allemaal een gelukkig nieuwjaar :)
Jij ook en voor de rest ook een mooi gezond 2011!
pi_90701519
Pffff.... mijn bubbels staan op het punt van knappen :r :+
  zaterdag 1 januari 2011 @ 11:40:20 #124
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90704099
Iedereen een fijn 2011 gewenst!

Laatste updates:

Mijn reisverslagen
pi_90706344
Iedereen de beste wensen en een voorspoedig 2011 toegewenst. O+