quote:
Op woensdag 12 januari 2011 20:14 schreef Cherna het volgende:Ik geloof niet in complotten en samenzweringen. Maar het is wel zo dat ik me voor de toekomst wel zorgen maak over mijn vrijheid.
Steeds meer legt de overheid vast hoe ik moet leven. Denk maar eens aan roken, gewicht, eten, gezondheid etc etc. Daarbij komt ook nog eens registratie in databases van medische en allerlei andere persoonlijke gegevens in de toekomst. Stel je voor iedereen kan dan toegang krijgen in je dossier(werkgever, verzekeringen etc). dan heb je straks ook nog allerlei andere verplichtingen zoals winterbanden, brandmelders, kastjes voor 112 in de auto etc. Waar gaat dit in godsnaam eindigen.
Dat alles neigt naar een gecontroleerde samenleving waar ik van huiver. Tja lang leve de technologie die dit mogelijk maakt. Och en voor ik het vergeet. DNA waar gaat dit eindigen(invloed op het leven)
Zo sta ik er ook wel ongeveer in, en ik volg ook de lijn van de OP.
Ik zie de huidige overheid niet als kwaadwillend, wel als controlerend. Er komen steeds meer bepalingen bij over hoe de burger zou moeten leven en dat strijkt mij tegen m'n haren in. Waar ik vroeger nog wel voor VVD stemde, ben ik inmiddels zover gedraaid dat zelfs GL een reeele optie voor mij is (al zit ik voorlopig nog in het kamp van D66).
Ik vraag mij ook heel sterk af hoe groot de kans is dat er tijdens mijn leven (zeg maar tussen nu en 2050) nog een wereldoorlog komt. Ik vermoed zelf dat die kans behoorlijk aanwezig is: grondstoffen raken op, voedselvoorziening wordt lastiger, de wereldbevolking blijft groeien, etc.
Als dat gebeurd, is er natuurlijk ook een echte kans dat er hier een regime komt dat wel kwaadwillend is en alle door onze overheid verzamelde gegevens inzet voor minder frisse doeleinden. Dat dat geen fantasie is, hebben de Duitsers in WO2 wel bewezen (en nee, dat vind ik geen Godwin).