abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 december 2010 @ 16:07:05 #101
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_90633056
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 16:02 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Dat denk ik idd. 9/11 was een reactie op de Amerikaanse agressie in het verleden, en bij nieuwe bombardementen op onschuldige Afghanen krijg je nog meer blowbacks. Dat laatste woord is door de Amerikanen uitgevonden, ze zijn dondersgoed op de hoogte dat hun staatsterreur tot vergeldingsaanslagen leidt.
_O-

De US heeft de fout gemaakt in Afghanistan te blijven zitten. Dat de US Afghanistan in eerste instantie aanviel was gezien de omstandigheid volledig terecht. Alles minder dan een massale aanval was door de wereld gezien als een teken van zwakte.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_90633290
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 16:07 schreef Hanoying het volgende:

_O-

De US heeft de fout gemaakt in Afghanistan te blijven zitten. Dat de US Afghanistan in eerste instantie aanviel was gezien de omstandigheid volledig terecht. Alles minder dan een massale aanval was door de wereld gezien als een teken van zwakte.
Afghanistan bezetten en op je bek gaan laat zien dat je machtig bent? :')

Men heeft gewoon niet geleerd van 9/11 en de oude fouten uit het verleden herhaald, maar dan een tikkeltje erger.
  donderdag 30 december 2010 @ 16:17:11 #103
194833 Hanoying
pi_90633642
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 16:11 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Men heeft gewoon niet geleerd van 9/11 en de oude fouten uit het verleden herhaald, maar dan een tikkeltje erger.
Ik ben dan ook een tegenstander van het bezetten van zowel Afghanistan als Irak, vind het onbegrijpelijke beslissingen en denk dat de VS haar slagkracht volledig om zeep heeft geholpen door er als bezettingsmacht te blijven zitten.

Maar goed, je leest schijnbaar toch niet wat iemand post en leeft in een zwart-wit wereldbeeld waarbij je:
- Achter alles staat wat de VS en de europese gemeenschap hebben gedaan in de laatste 10 jaar of;
- het volledig met jou eens bent.

Ik zie inderdaad een enorme politieke carriere voor je in het verschiet politicoloog, groenlinks niks voor je?
  donderdag 30 december 2010 @ 16:19:37 #104
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_90633801
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 16:17 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Ik ben dan ook een tegenstander van het bezetten van zowel Afghanistan als Irak, vind het onbegrijpelijke beslissingen en denk dat de VS haar slagkracht volledig om zeep heeft geholpen door er als bezettingsmacht te blijven zitten.

Ok. Maar nu we er toch zitten wil je blijven?

Ik snap dat het zielig is voor de slachtoffers, maar daarmee beloon je de mensen die de slechte beslissingen genomen hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 30-12-2010 16:27:14 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_90634186
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 16:07 schreef Royyy het volgende:

Lees nou nog eens de vraag, en kijk dan naar het voorbeeld wat jij geeft.
Vrij spel?! Zeker, ze konden binnen de UK precies hetzelfde doen als Al-Qaida in Afghanistan he? :')
Zoals Thomas Friedman al zei, het is fout geweest om hele islamitische landen binnen te vallen, bombarderen en te bezetten, democratie in te voeren etc. :')

Er waren maar een handjevol al-Qaeda-leden in Afghanistan toen de VS binnenviel, ze zijn na de invasie meteen naar een ander land vertrokken. Bin Laden heeft openlijk gezegd dat zijn doel is om de Amerikaanse soldaten naar de islamitische wereld te laten komen omdat het makkelijker is om hen daar te vermoorden ipv helemaal naar de VS te reizen. 9/11 had twee doelen: de VS een lesje leren en hopen dat ze zich beter zouden gedragen. Of de VS uitlokken om soldaten naar de islamitische wereld te sturen alwaar ze afgeslacht kunnen worden. Denk aan de aanslagen op de Amerikaanse ambassades in Kenia en Tanzania. De VS heeft toen niet gehapt, waardoor Bin Laden pissed off was. De VS moest na 9/11 weer niet happen, wat ze wel hebben gedaan, de rest is geschiedenis.

Het enige wat al-Qaeda nodig heeft, is een internetverbinding en een jihadist aan de andere kant van de lijn, een paar emails uitwisselen was genoeg om Nidal Malik Hassan 13 Amerikaanse soldaten te laten afslachten binnen de VS.

Zie deze video vanaf 4:30 (let niet op de titel):

_O-
  donderdag 30 december 2010 @ 16:27:10 #106
194833 Hanoying
pi_90634215
quote:
7s.gif Op donderdag 30 december 2010 16:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ok. Maar nu we er toch zitten wil je blijven?

Ik snap dat het zielig is voor de slachtoffers, maar daarmee beloon je de mensen mee die de slechte beslissingen genomen hebben.
Ik weet het eerlijk gezegd niet, vind het onzettend lastig.

Irak lijkt een beetje te stabiliseren dus daar kan je sowieso snel wegwezen, nog even een fatsoenlijke strijdkracht en politiemacht trainen en van middelen voorzien en dan de groeten en tot ziens en proberen niet meer achterom te kijken als het er over 5 of 10 jaar alsnog een enorme puinhoop wordt.

Afghanistan kan je niet achterlaten in de huidige staat, dan hijssen de taliban binnen een jaar de vlag boven Kabul en krijgen we de beelden van de "imperialistische colaborateurs en vijanden van de Islam" live op CNN te zien als ze in het nationale stadion onder luid gejuich worden geexecuteerd.
  donderdag 30 december 2010 @ 16:29:02 #107
pi_90634317
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 16:27 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Ik weet het eerlijk gezegd niet, vind het onzettend lastig.

Irak lijkt een beetje te stabiliseren dus daar kan je sowieso snel wegwezen, nog even een fatsoenlijke strijdkracht en politiemacht trainen en van middelen voorzien en dan de groeten en tot ziens en proberen niet meer achterom te kijken als het er over 5 of 10 jaar alsnog een enorme puinhoop wordt.

Afghanistan kan je niet achterlaten in de huidige staat, dan hijssen de taliban binnen een jaar de vlag boven Kabul en krijgen we de beelden van de "imperialistische colaborateurs en vijanden van de Islam" live op CNN te zien als ze in het nationale stadion onder luid gejuich worden geexecuteerd.
De oorzaak van deze oorlogen ligt toch in mensen die (bewust) slechte beslissingen nemen. Als je dat niet stop, door gewoon niet in te gaan op hun chantage-praktijken, blijf je puin ruimen.

Als ze in Afghanistan of Somalië iemand ontvoeren, betalen we toch ook niet?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 30 december 2010 @ 16:34:52 #108
194833 Hanoying
pi_90634646
quote:
7s.gif Op donderdag 30 december 2010 16:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De oorzaak van deze oorlogen ligt toch in mensen die (bewust) slechte beslissingen nemen. Als je dat niet stop, door gewoon niet in te gaan op hun chantage-praktijken, blijf je puin ruimen.

Als ze in Afghanistan of Somalië iemand ontvoeren, betalen we toch ook niet?
Als er een westerling ontvoerd wordt dan wordt er vaker wel betaald dan niet maar dat is een ander onderwerp :P

Wat zou jij overigens een goede oplossing vinden voor het Afghanistan probleem dan? En dan niet betreffende Nederland, Nederland kan gewoon opbokken maar het hele plaatje zeg maar.
  donderdag 30 december 2010 @ 16:40:25 #109
pi_90634919
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 16:34 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Als er een westerling ontvoerd wordt dan wordt er vaker wel betaald dan niet maar dat is een ander onderwerp :P

Wat zou jij overigens een goede oplossing vinden voor het Afghanistan probleem dan? En dan niet betreffende Nederland, Nederland kan gewoon opbokken maar het hele plaatje zeg maar.
Ik zou de mensen die van Afghanistan een probleem gemaakt hebben (waaronder Bush en Powell) daar naartoe sturen om hun eigen troep op te ruimen.

Aangezien ik niet verantwoordelijk voor het begin van de ellende kan ik met een schoon geweten Afghanistan keihard laten vallen.

Ik laat me niet chanteren.

Nu Afghanistan of Irak "netjes oplossen" is symptoombestrijding.
pi_90634961
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 16:26 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Zoals Thomas Friedman al zei, het is fout geweest om hele islamitische landen binnen te vallen, bombarderen en te bezetten, democratie in te voeren etc. :')

Er waren maar een handjevol al-Qaeda-leden in Afghanistan toen de VS binnenviel, ze zijn na de invasie meteen naar een ander land vertrokken. Bin Laden heeft openlijk gezegd dat zijn doel is om de Amerikaanse soldaten naar de islamitische wereld te laten komen omdat het makkelijker is om hen daar te vermoorden ipv helemaal naar de VS te reizen. 9/11 had twee doelen: de VS een lesje leren en hopen dat ze zich beter zouden gedragen. Of de VS uitlokken om soldaten naar de islamitische wereld te sturen alwaar ze afgeslacht kunnen worden. Denk aan de aanslagen op de Amerikaanse ambassades in Kenia en Tanzania. De VS heeft toen niet gehapt, waardoor Bin Laden pissed off was. De VS moest na 9/11 weer niet happen, wat ze wel hebben gedaan, de rest is geschiedenis.

Het enige wat al-Qaeda nodig heeft, is een internetverbinding en een jihadist aan de andere kant van de lijn, een paar emails uitwisselen was genoeg om Nidal Malik Hassan 13 Amerikaanse soldaten te laten afslachten binnen de VS.

Zie deze video vanaf 4:30 (let niet op de titel):

_O-
Dat over die doelen van bin Laden geloof ik best.

Maar dat filmpje :')
Dat er niet zulke ondergrondse complexen zijn als dat plaatje wat ze laten zien, logisch. De rest van het filmpje vanaf 4:30 zijn gewoon allerlei aan elkaar geplakte beelden en uitspraken die overeenkomen met de mening van degene die die docu gemaakt heeft, zonder dat ze met enig bewijs komen.

"Geen uitgebreide ondergrondse tunnels gevonden". Nee logisch he, als er eerder een bom van 10000kg op de ingang gegooid is.
pi_90637188
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 16:41 schreef Royyy het volgende:

"Geen uitgebreide ondergrondse tunnels gevonden". Nee logisch he, als er eerder een bom van 10000kg op de ingang gegooid is.
Geloof je het zelf? :') :P _O-

Luister aub naar deze man i.p.v de Amerikaanse propaganda als zoete koek te slikken:

Precies. De VS moest dus Hamburg en de UAE platbombarderen aangezien 9/11 vandaaruit is gepland. :')

Zoals ik al eerder zei, de paar al-Qaeda-leden die in Afghanistan aanwezig waren vertrokken na de Amerikaanse invasie naar het buitenland.

Ja je leest het goed. Bin Laden en co liepen weg van de oorlog en de Taliban was door hun toedoen met een buitenlandse bezetting opgescheept en moest in z'n eentje tegen de bezetters strijden, wat ze nu nog steeds doen. Deze video is eerder door Monidique gepost, ik vind het toch wel een indrukwekkend filmpje dat goed laat zien hoe moeilijk the American empire het heeft in Afghanistan the graveyard of empires:

Ik had het eerder in dit topic over het feit dat al-Qaeda genoeg heeft aan een computer + internetverbinding om een aanslag te plegen. Dit stuk heb ik niet zelf bedacht, maar is van een terrorisme-expert afkomstig. Ze hebben geen trainingskampen nodig en zijn zonder de Taliban ook heel goed in staat om aanslagen te plegen. Ze hebben inmiddels in een dozijn andere landen onderdak gevonden en zijn sterker dan ooit en opereren wereldwijd en hebben een grote stroom aan nieuwe rekruten, dankzij de illegale invasie van Irak.
pi_90637433
quote:
Geloof je het zelf?

Luister aub naar deze man i.p.v de Amerikaanse propaganda als zoete koek te slikken:
Nou, als jij het zo goed weet, leg jij me dan maar eens uit wat er niet waar is aan de uitspraak.
Wat is er volgens jou precies gebeurd in het Tora-Bora gebergte, eind 2001?
pi_90639183
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 17:29 schreef Royyy het volgende:

[..]

Nou, als jij het zo goed weet, leg jij me dan maar eens uit wat er niet waar is aan de uitspraak.
Wat is er volgens jou precies gebeurd in het Tora-Bora gebergte, eind 2001?
Die geavanceerde ondergrondse complexen bestonden niet, niet voor de bombardementen en niet daarna.
De VS kon Bin Laden pakken in december 2001 maar ze hebben gefaald.
Of ze dit opzettelijk hebben gedaan of niet is de vraag.

Een Bin Laden in de cel of een dode Bin Laden kwam de Bush-regering niet goed uit met het oog op hun illegale invasie van Irak in 2003.

De grote boeman moet in leven worden gehouden en is een verdomd goed excuus om islamitische landen die strategisch gelegen zijn en rijk zijn aan grondstoffen binnen te vallen zonder dat de eigen bevolking in opstand komt.
pi_90639843
Lijkt me inderdaad sterk dat er geavanceerde complexen met eigen energievoorziening en weet ik wat allemaal geweest zijn, zoals die wat ze op dat plaatje in dat geweldige :') filmpje laten zien.
Maar een complex van allerlei relatief simpele tunnels, met elkaar verbonden, dat zeker wel.

Maarja, als een paar BNW figuren thuis een filmpje van zichzelf opnemen waarin ze allerlei beschuldigingen uiten zonder sluitend bewijs, dan geloof jij blijkbaar precies wat ze allemaal zeggen he?
pi_90640236
quote:
Maarja, als een paar BNW figuren thuis een filmpje van zichzelf opnemen waarin ze allerlei beschuldigingen uiten zonder sluitend bewijs, dan geloof jij blijkbaar precies wat ze allemaal zeggen he?
Ik denk niet dat hij dat gelooft. Dat staat wel los van de propaganda waarmee de VS onze media verzadigen. Het is gebleken dat de Amerikaanse ministerie van Defensie niet moeilijk doet over het verschaffen van een verdraaide waarheid. Het is jammer dat er oprechte mensen daar nog steeds in trappen.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
-Albert Einstein
pi_90687223
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 18:11 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Die geavanceerde ondergrondse complexen bestonden niet, niet voor de bombardementen en niet daarna.
De VS kon Bin Laden pakken in december 2001 maar ze hebben gefaald.
Of ze dit opzettelijk hebben gedaan of niet is de vraag.

Een Bin Laden in de cel of een dode Bin Laden kwam de Bush-regering niet goed uit met het oog op hun illegale invasie van Irak in 2003.
Bin Laden is ook nooit in staat van beschuldiging gesteld. Je zou zeggen dat je bij 3000 doden wel even een grondig strafrechtelijk onderzoek doet, maar behalve dat de regering op onwettige wijze heel veel bewijsmateriaal heeft afgevoerd, zijn er opvallend weinig verdachten aangewezen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 31 december 2010 @ 19:34:22 #117
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_90688569
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 18:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Bin Laden is ook nooit in staat van beschuldiging gesteld. Je zou zeggen dat je bij 3000 doden wel even een grondig strafrechtelijk onderzoek doet, maar behalve dat de regering op onwettige wijze heel veel bewijsmateriaal heeft afgevoerd, zijn er opvallend weinig verdachten aangewezen.
De onderzoekscommissie die 9/11 onderzocht had een budget van 15 miljoen dollar, die de zaak Clinton/Lewinsky onderzocht 40 miljoen.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_90688897
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 16:11 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Afghanistan is niet bezet. Legers van andere landen staan het Afghaanse leger bij in hun strijd tegen de Taliban, zoals ook de Noordelijke alliantie werd bijgestaan.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bezetting_(militair)

[ Bericht 0% gewijzigd door Clan op 31-12-2010 22:49:32 ]
pi_90689011
En aangezien driekwart van de mensen die hier posten dat toch wel niet zullen begrijpen: http://en.wikipedia.org/wiki/Northern_alliance
  vrijdag 31 december 2010 @ 21:05:31 #120
111528 Viajero
Who dares wins
pi_90691248
Even voor de mensen die denken dat het westen in Afghanistan is om tegen terroristen te vechten:

Hoeveel terroristen komen uit Afghanistan, en hoeveel terroristen komen uit (onze goede vriend en bondgenoot) Saudi Arabie?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_90693823
De taliban zijn verschrikkelijke mensen. Net zoals koning abdollah van Saudi Arabie. Over die laatste; 'He may be a son of a bitch, but he is OUR son of a bitch.
Het gaat de VS dus helemaal niet om mensenrechten.
  vrijdag 31 december 2010 @ 22:45:46 #122
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_90693948
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 21:05 schreef Viajero het volgende:
Even voor de mensen die denken dat het westen in Afghanistan is om tegen terroristen te vechten:

Hoeveel terroristen komen uit Afghanistan, en hoeveel terroristen komen uit (onze goede vriend en bondgenoot) Saudi Arabie?
Als het politiek minder problemen zou hebben opgeleverd, had Amerika het hele midden-oosten overhoop gehaald.

Terecht ook, want die volken zijn onopgevoed en moeten gewoon aangepakt worden.
Eclaire84: Wax je of je scheer je??
schouderklopje: waarom wil je dat weten??
Radicalist: zeg gewoon want ik hou van je. je heb zeker lekker glad kutje
Nektasje2: Hahah kijk deze gozer met moeite met 1 hand typen hahaahahah
pi_90694163
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 22:45 schreef Eclaire84 het volgende:

[..]

Als het politiek minder problemen zou hebben opgeleverd, had Amerika het hele midden-oosten overhoop gehaald.

Terecht ook, want die volken zijn onopgevoed en moeten gewoon aangepakt worden.
Als jij nou eens leert lezen en dan reageren, dan hebben we hier ook wat beter opgevoede mensen :)
  vrijdag 31 december 2010 @ 23:29:03 #124
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_90695229
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 22:51 schreef Clan het volgende:

[..]

Als jij nou eens leert lezen en dan reageren, dan hebben we hier ook wat beter opgevoede mensen :)
Hey mr falert, alles goed?
pi_90695650
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 december 2010 23:29 schreef Eclaire84 het volgende:

[..]

Hey mr falert, alles goed?
Misschien moet je die spiegel eens weg halen voor je iets zegt :)
  vrijdag 31 december 2010 @ 23:48:36 #126
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_90695756
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 23:44 schreef Clan het volgende:

[..]

Misschien moet je die spiegel eens weg halen voor je iets zegt :)
_O- met je " :) "
pi_90695973
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 23:48 schreef Eclaire84 het volgende:

[..]

_O- met je " :) "
Toch nog prettig dat je met jezelf kan lachen :)
  vrijdag 31 december 2010 @ 23:58:48 #128
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_90695984
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 23:58 schreef Clan het volgende:

[..]

Toch nog prettig dat je met jezelf kan lachen :)
gelukkig nieuwjaar, gaylord
pi_90696100
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 23:58 schreef Eclaire84 het volgende:

[..]

gelukkig nieuwjaar, gaylord
Hetzelfde :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: