abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90569634
(Dit is een vervolgtopic)

Dat vraag ik me vaak af, waarom mensen een hekel hebben aan de politie.
Ik heb ook wel eens bekeuringen gehad, maar dat was mijn eigen schuld, ik reed te hard of ging ergens inhalen waar het niet mocht, eigen schuld dus.

Als je bv dit filmpje ziet en de asociale oliebollenverkoper hoort dan snap ik dat echt niet.

pi_90569653
Mijn mening;

Ik vind (echt waar) dat de politie iets zinnigs moet doen. Kijk bijv. maar naar de zaak van Robert M, er is aangifte gedaan tegen zo'n man maar ze doen er niks mee! Ze hebben die man vrij hun gang laten gaan, en nu zijn er hardstikke veel slachtoffers gevallen, en er zijn zoveel van dit soort situaties. Dan is er iemand 2x veroordeeld wegens kindermisbruik (ook gebeurd), toch komt die persoon weer vrij en krijgt gewoon de kans om te werken met kinderen op een peuterspeelzaal; dat kán toch nooit goed komen. Dat vind ik ERG. Heel erg..

Ook vind ik dat ze wat moeten doen aan fietsendiefstal. Mijn fiets is nu al 3 keer gestolen op het station, terwijl er een dikke ketting om was. Plaats dan camera's daar, het is echt irritant/frustrerend als mijn fiets weer eens weg is! Wat ik ook vind: ze rijden overal maar rondjes; geven overal maar boetes op etc. Ik kreeg een boete omdat ik geen licht op me fiets had, vind je het gek.. ik ga geen geld meer uitgeven aan een mooie fiets; gejat wordt ie toch wel. Ik doe aangifte bij de politie wegens fietsdiefstal: wordt NIKS aangedaan! Please, beter ga je de hele dag in een undercover auto staan kijken op het station; moet je eens zien hoeveel fietsendieven ze dan vangen. --> DAT NOEM IK PAS ZINNIG.

Zo heb je meer scheve dingen..
pi_90569693
Ik vind ook dat de politie te weinig doet

Zelfs als je een melding doet, hoor je er nooit meer iets over terug.
Het gaat tegenwoordig niet meer om de roeping in de mens, om dat specifieke werk te doen, het gaat er tegenwoordig alleen maar om, om werk te hebben en om geld te verdienen en hoe men dit doet, maakt blijkbaar niets meer uit.
Vroeger had men vaak werk vanuit een soort van roeping, ik wil agent worden want dan kan ik de mensen beveiligen, redden etc.
Ware woorden zijn niet mooi; mooie woorden zijn niet waar
  woensdag 29 december 2010 @ 03:31:57 #4
270895 Meneer_du_bir
POMPEND DE WERELD ROND!!!!!1!1
pi_90569705
Ik vind dat ze meer donuts moeten eten en minder hard moeten werken :$ dan ga ik lekker bij de politie
pi_90569763
Ik liep als allochtoon door een wijk waar alleen Nederlanders wonen, werd ik aangehouden ;(
pi_90569767
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 03:46 schreef ABombali het volgende:
Ik liep als allochtoon door een wijk waar alleen Nederlanders wonen, werd ik aangehouden ;(
waarom?
  woensdag 29 december 2010 @ 03:48:08 #7
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_90569771
quote:
Op woensdag 29 december 2010 03:46 schreef ABombali het volgende:
Dat snap ik.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_90569775
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 03:48 schreef porsche1 het volgende:

[..]

Dat snap ik.
Ja maar jij bent een debiel..
pi_90569781
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 03:47 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

waarom?
Exacte reden door politieagent gegeven: We werden gebeld door buurtbewoners die een verdacht persoon langs zagen lopen. Ik zeg...je bedoelt gewoon een allochtoon? Hij zegt ehhh ehhh mag ik je identiteitsbewijs zien

Ik zeg ja tuurlijk, hier, maar reden is gewoon dat ik allochtoon ben, en hier loop? Hij zegt: Wil je mee naar het bureau?

En toen zei hij dat ik snel weg moest gaan als ik er niks te zoeken had ... :O Normale gang van zaken?
  woensdag 29 december 2010 @ 03:51:47 #10
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_90569785
quote:
Op woensdag 29 december 2010 03:49 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Ja maar jij bent een debiel..
Haha, zou ik jouw Hyves eens opzoeken en allemaal foto's hier op fok! zetten?
pi_90569790
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 03:50 schreef ABombali het volgende:

[..]

Exacte reden door politieagent gegeven: We werden gebeld door buurtbewoners die een verdacht persoon langs zagen lopen. Ik zeg...je bedoelt gewoon een allochtoon? Hij zegt ehhh ehhh mag ik je identiteitsbewijs zien

Ik zeg ja tuurlijk, hier, maar reden is gewoon dat ik allochtoon ben, en hier loop? Hij zegt: Wil je mee naar het bureau?

En toen zei hij dat ik snel weg moest gaan als ik er niks te zoeken had ... :O Normale gang van zaken?
Is dat echt zo? Waar liep je ooit dan.. In 1 of ander gat ofzo?:|
  woensdag 29 december 2010 @ 03:53:40 #12
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_90569793
quote:
Op woensdag 29 december 2010 03:50 schreef ABombali het volgende:

[..]

Blijf jij je lekker met de Bijlmer en slotervaart bemoeien ipv met onze wijken. Heb je niets te zoeken daar. Jammer dat je niet 20 jaar de cel in bent gegaan.
pi_90569794
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 03:51 schreef porsche1 het volgende:

[..]

Haha, zou ik jouw Hyves eens opzoeken en allemaal foto's hier op fok! zetten?
Prima :)
pi_90569797
Klootzakken heb je overal!
Tussen de politie, docenten, pakketbezorgers, oliebollenverkopers, voetbalfans, dames met teveel make-up, ik, maatschappelijk werkers, doktors, vertegenwoordigers enz..
pi_90569798
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 03:54 schreef zoz het volgende:
Klootzakken heb je overal!
Tussen de politie, docenten, pakketbezorgers, oliebollenverkopers, voetbalfans, dames met teveel make-up, ik, maatschappelijk werkers, doktors, vertegenwoordigers enz..
Das waar
pi_90569803
Waarom ik een hekel heb aan de politie:
Als je ze nodig bent geven ze niet thuis; het wordt je zo moeilijk mogelijk gemaakt om aangifte te doen (eerst bellen, dan kilometers weg naar het bureau en dan nog vijf gesprekken) en dan krijg je nog te horen dat ze je niet kunnen (willen dus) helpen.

Tijdens het aangifte traject wordt het je alsnog zo moeilijk mogelijk gemaakt; betaald parkeren van max een uur terwijl zo'n gesprek langer kan duren; onbeschofte en ongeïnteresseerde agenten, bureaucratie en alles bij elkaar ben je zo drie jaar verder.

De politie is drukker bezig met de staatskas spekken dan criminelen oppakken.
Zie nieuwsbericht van laatst dat maar 1.5% van de overvallen en inbraken wordt opgelost.
(Lees dader de bak in)

Tegelijkertijd vind de politie het gewledig mij te pesten als ik zonder licht fiets, illegaal vuurwerk afsteek, een luidruchtig tuinfeestje heb (in het fucking weekend) wildplas (WTF) of met een biertje op straat loop.

Ik heb een bloedhekel aan de politie.
pi_90569804
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 03:53 schreef porsche1 het volgende:

[..]

Blijf jij je lekker met de Bijlmer en slotervaart bemoeien ipv met onze wijken. Heb je niets te zoeken daar. Jammer dat je niet 20 jaar de cel in bent gegaan.
Haha. We spreken hier sowieso met een boer die waarschijnlijk nog nooit een buitenlander heeft gezien
pi_90569812
5 keer in 1 jaar worden aangehouden met de auto omdat je een kleurtje hebt en in een polo rijdt.

shit happens.
  woensdag 29 december 2010 @ 03:57:59 #19
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_90569815
quote:
Op woensdag 29 december 2010 03:55 schreef captainkid het volgende:
Als je ze nodig bent geven ze niet thuis; het wordt je zo moeilijk mogelijk gemaakt om aangifte te doen (eerst bellen, dan kilometers weg naar het bureau en dan nog vijf gesprekken) en dan krijg je nog te horen dat ze je niet kunnen (willen dus) helpen.

Tijdens het aangifte traject wordt het je alsnog zo moeilijk mogelijk gemaakt; betaald parkeren van max een uur terwijl zo'n gesprek langer kan duren; onbeschofte en ongeïnteresseerde agenten, bureaucratie en alles bij elkaar ben je zo drie jaar verder.

Zie nieuwsbericht van laatst dat maar 1.5% van de overvallen en inbraken wordt opgelost.
(Lees dader de bak in)

Tegelijkertijd vind de politie het gewledig mij te pesten als ik zonder licht fiets, illegaal vuurwerk afsteek, een luidruchtig tuinfeestje heb (in het fucking weekend) wildplas (WTF) of met een biertje op straat loop.

Boeit me geen flikker dit verhaal. Hou 't eens lekker voor je. :r
pi_90569816
Daar komt nog bij dat ze bij aanhouding soms onbeschoft zijn en ze geen ID laten zien terwijl ze in burger zijn of geen ID laten zien als ik er om vraag.
  woensdag 29 december 2010 @ 03:58:27 #21
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_90569818
quote:
Op woensdag 29 december 2010 03:57 schreef n3z het volgende:
5 keer in 1 jaar worden aangehouden met de auto omdat je een kleurtje hebt en in een polo rijdt.

shit happens.
Gejat zeker hè, die Polo.
pi_90569823
quote:

[..]

Als allochtoon kan ik hier wel om lachen. Maar er zijn genoeg allochtonen die dat niet kunnen en gaan denken dat ze de blanke man/vrouw moet gaan haten. Zonde zeg ik.
pi_90569826
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 03:57 schreef porsche1 het volgende:

[..]

Boeit me geen flikker dit verhaal. Hou 't eens lekker voor je. :r
Jij moet wel bij de politie zitten dan kan niet anders.
Onbeschoft EN niet al te intelligent.
pi_90569827
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 03:59 schreef zoz het volgende:

[..]

Als allochtoon kan ik hier wel om lachen. Maar er zijn genoeg allochtonen die dat niet kunnen en dan denken dat ze de blanke man/vrouw moeten haten. Zonde zeg ik.
  woensdag 29 december 2010 @ 03:59:51 #25
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_90569828
quote:
Op woensdag 29 december 2010 03:59 schreef zoz het volgende:

[..]

Als allochtoon kan ik hier wel om lachen. Maar er zijn genoeg allochtonen die dat niet kunnen en gaan denken dat ze de blanke man/vrouw moet gaan haten. Zonde zeg ik.
:)
pi_90569830
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 03:55 schreef captainkid het volgende:

Precies. Nog een voorbeeld; een meisje die ik ken werd een soort van bedreigd/mishandeld in haar eigen huis (door een familielid). Die persoon stond dus op het raam te bonken enzo (die wist dat ze alleen thuis was). Ze belde de politie. Familielid van haar is op de 1 of andere manier toch binnengekomen. De politie kwam uiteraard te laat (halfuur), terwijl de politie 5/10 minuutjes bij haar vandaan is.

Gevolg: meisje gebroken ribben, blauwe plekken enzovoort.
  woensdag 29 december 2010 @ 04:00:24 #27
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_90569831
quote:
Op woensdag 29 december 2010 03:59 schreef captainkid het volgende:

[..]

Sarcasme is niet voor jou weggelegd. Je kan gewoon zien dat jij hier heel hard om heb zitten lachen.
pi_90569835
Let niet op mijn gekut met de functies edit en quote :D
pi_90569838
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 04:00 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Precies. Nog een voorbeeld; een meisje die ik ken werd een soort van bedreigd/mishandeld in haar eigen huis (door een familielid). Die persoon stond dus op het raam te bonken enzo (die wist dat ze alleen thuis was). Ze belde de politie. Familielid van haar is op de 1 of andere manier toch binnengekomen. De politie kwam uiteraard te laat (halfuur), terwijl de politie 5/10 minuutjes bij haar vandaan is.

Gevolg: meisje gebroken ribben, blauwe plekken enzovoort.
Wees blij dat ze nog komen vaak komen ze niet eens.
Terwijl ze wel zeggen dat ze komen.

Serieus doek die hele bende maar op en begin overnieuw.
98.5 % van inbraken en overvallen niet opgelost, waar hebben we ze nog voor dan.
pi_90569839
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 04:00 schreef porsche1 het volgende:

[..]

Sarcasme is niet voor jou weggelegd. Je kan gewoon zien dat jij hier heel hard om heb zitten lachen.
Komen de foto's nog, lamlul?
pi_90569841
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 04:02 schreef captainkid het volgende:

[..]

98.5 % van inbraken en overvallen niet opgelost, waar hebben we ze nog voor dan.
Nou, vind ik echt erg hoor.. als iemand belt en dat ze dan niet komen, dr hadden wel ergere dingen kunnen gebeuren..
  woensdag 29 december 2010 @ 04:04:12 #32
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_90569843
quote:
Op woensdag 29 december 2010 04:02 schreef captainkid het volgende:

[..]

Jij mag geen commentaar geven. Als jij denkt het beter te weten/kan, moet je dat doen. Ipv de stomme lul uit te hangen die altijd braaf om 6 uur bij moeder netjes zijn bordje leeg eet.
  woensdag 29 december 2010 @ 04:04:42 #33
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_90569844
quote:
Op woensdag 29 december 2010 04:02 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Komen de foto's nog, lamlul?
Nee, ik ga me eerst aftrekken op die foto.
pi_90569846
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 04:04 schreef porsche1 het volgende:

[..]

Nee, ik ga me eerst aftrekken op die foto.
Ok, ben je homo dan?
pi_90569848
quote:

[..]

Jij mag geen commentaar geven. Als jij denkt het beter te weten/kan, moet je dat doen. Ipv de stomme lul uit te hangen die altijd braaf om 6 uur bij moeder netjes zijn bordje leeg eet.
Ik kan hier niet eens iets op verzinnen, zo achterlijk is deze opmerking.
  woensdag 29 december 2010 @ 04:05:46 #36
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_90569849
quote:
Op woensdag 29 december 2010 04:05 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Ok, ben je homo dan?
pi_90569850
quote:

[..]

Gaat niet om beter weten en of je het beter zou kunnen. Als een politieagent zijn werk niet serieus neemt/niet goed doet, moet ie geen politieagent worden. Kan ie beter ontslag nemen. Simple as that.
pi_90569852
Politie is alleen goed om de afschrikfunctie, zonder politie is het een chaos. Maar wat doet de politie nou écht voor je als ze ze nodig hebt? Alleen voorkomen toch? Als er bij je ingebroken wordt kan het een uur duren voor ze langs komen om wat gegevens te noteren, en klaar. Helpen kunnen ze alleen door te voorkomen.
pi_90569853
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 04:05 schreef porsche1 het volgende:

[..]

False. Ik heb niet gelachen, jij?
  woensdag 29 december 2010 @ 04:08:11 #40
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_90569856
quote:
Op woensdag 29 december 2010 04:06 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Gaat niet om beter weten en of je het beter zou kunnen. Als een politieagent zijn werk niet serieus neemt/niet goed doet, moet ie geen politieagent worden. Kan ie beter ontslag nemen. Simple as that.
Ik vroeg jou niets. Dus er is geen reden om mij te quoten. Volgenede keer eerst schriftelijk indienen of je wat mag zeggen.
pi_90569861
Tuurlijk, de politie is ook goed af en toe, maar ik vind wel dat ze bepaalde dingen kunnen voorkomen zoals fietsendiefstal door middel van camera's plaatsen. Ook vind ik dat ze dingen kunnen voorkomen door sneller te komen als er een telefoontje komt dat iemand wordt bedreigd etc. Zo zijn er meer dingen, kijk maar naar de zaak van Robert M. en die schooldirecteur; als de politie die dingen serieus hadden genomen, waren er nu niet zoveel slachtoffers gevallen (verkrachtig van kinderen onder de 2 ! das toch ziek, en ander misbruik)
pi_90569862
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 04:08 schreef porsche1 het volgende:

[..]

Ik vroeg jou niets. Dus er is geen reden om mij te quoten. Volgenede keer eerst schriftelijk indienen of je wat mag zeggen.
Je mag me dikke reet likken. What about that ;)
  woensdag 29 december 2010 @ 04:11:38 #43
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_90569868
quote:
Op woensdag 29 december 2010 04:09 schreef iwannabehigh het volgende:
Tuurlijk, de politie is ook goed af en toe, maar ik vind wel dat ze bepaalde dingen kunnen voorkomen zoals fietsendiefstal door middel van camera's plaatsen. Ook vind ik dat ze dingen kunnen voorkomen door sneller te komen als er een telefoontje komt dat iemand wordt bedreigd etc. Zo zijn er meer dingen, kijk maar naar de zaak van Robert M. en die schooldirecteur; als de politie die dingen serieus hadden genomen, waren er nu niet zoveel slachtoffers gevallen (verkrachtig van kinderen onder de 2 ! das toch ziek, en ander misbruik)
Bepaalde dieren neuken toch ook al voordat ze 2 zijn?
Niet zo aanstellen, dieren doen dat ook.
pi_90569872
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 04:11 schreef porsche1 het volgende:

[..]

Bepaalde dieren neuken toch ook al voordat ze 2 zijn?
Niet zo aanstellen, dieren doen dat ook.
Dikke relnicht ben jij haha
pi_90569874
Wat een nsb'er die ene die de woute wegduwt
pi_90569879
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 04:09 schreef iwannabehigh het volgende:
Kijk dat vind ik dus verkeerd denken.
Camera's neerhangen is zo makkelijk er zijn er naar mijn mening al te veel.
Zoiets moet een laatste noodhulp zijn.
Pak eerst dat hele politie systeem aan zodat ze ook daadwerkelijk boeven vangen.
pi_90569916
Hekel aan de meeste politie, tenzij ik onder een boete door kom.
  woensdag 29 december 2010 @ 04:43:43 #48
329980 Taartjeh
In je Face-jeh
pi_90569939
ich bin bin die boetes gewoon zat!
What is meant to be, will be.
pi_90569981
quote:
Op woensdag 29 december 2010 03:19 schreef ForeverAlone het volgende:
kankah joden
Dat snap ik du niet... .
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_90569991
Nacht onterecht in de cel compleet met vernederende behandeling doet je liefde voor de politie wel verbleken.

Vooral als ze daarna nog doen alsof ze zo aardig zijn om je verder niet te vervolgen, terwijl een dik excuses beter op zijn plaats zou zijn...

Dan haat je én de politie én justitie!

Vooral als je nog regelmatig een onbenullige kutboete krijgt...

Dit terwijl mensenhandelaren, dieven en ander tuig vrolijk rondrijden in hun Mercedessen waar mijn auto 3x in past.

Dan heb je nog hun eeuwige betweterigheid (bijv dat 20 km te hard echt levensgevaarlijk is)
en hun gebrek aan inlevingsvermogen.
Dit komt mede omdat ze elkaar aan het hersenspoelen zijn. Politiemensen zijn vaak gewoon best vreemde mensen die gewoon niet lekker in sync zijn met het grootste deel van de bevolking.

Moet wel erbij zeggen dat ik ook af en toe met een flinke overtreding ben gematst,
bijv 160 ipv 100 rijden,
rijden over fietspad en stoep, busbaan, etc
  woensdag 29 december 2010 @ 05:45:57 #51
308021 HTrockstar
Tweakotine-addict
pi_90570032
Lachen filmpje, ik had ze persoonlijk ook niet geholpen tenzij zij even hadden gevraagd of ik wou helpen drukken. Als ik het goed zie zit er nog een agent naast de bestuurder welke ook rustig had kunnen uitstappen.. :9

quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 05:06 schreef tstile het volgende:
Nacht onterecht in de cel compleet met vernederende behandeling doet je liefde voor de politie wel verbleken.

Politiemensen zijn vaak gewoon best vreemde mensen die gewoon niet lekker in sync zijn met het grootste deel van de bevolking.

Moet wel erbij zeggen dat ik ook af en toe met een flinke overtreding ben gematst,
bijv 160 ipv 100 rijden,
En wat heeft de politie jou dan precies aangedaan wat zo vernederend was ?

Persoonlijk geen hekel aan de politie, maar ben wel van mening dat er keer een grote reorganisatie mag plaatsvinden.
Wel mensen bekeuren, maar als deze dan keer echt hulp nodig is veel te laat op komen dagen.. of helemaal niks doen :r
pi_90570079
quote:
Juist niet toch, stockholmsyndroom?
  woensdag 29 december 2010 @ 07:10:21 #53
297583 trolololo
Oh hahahaho! Hahaheho! Lololo!
pi_90570214
Zeiken over de politie :')
Politie is gewoon baas _O_
Pedicabo ego vos et irrumabo.
pi_90570400
Omdat het stoer is om te roepen. Ik kan me niet voorstellen dat iemand oprecht tegen elke vorm van handhaving is, misschien een verstokte anarchist daargelaten.
HÆLP.
pi_90570508
Camera's ophangen helt niet tegen fietsendiefstal. Hang je camera's op dan moet er ook iemand zijn die de beelden bekijkt. En als je dan met een capuchon op een fiets jat kunnen ze nog niks omdat de kans dat je herkend wordt toch nihil is. Ook ben je al lang en breed weg voordat de politie er is om je in de kraag te vatten.
Laat ze die camera's en mensen maar gebruiken voor probleemgebieden. Denk aan overvallen en uitgaansgelegenheden waar vaak politie al aanwezig is om daar problemen op te lossen.

Mijn hekel aan de politie is die verschrikkelijke bureaucratie en dat het enorme sensatiezoekers zijn. Laats was er hier in de flat geluidsoverlast en dan komen ze niet (was een vet feestje :') ben ook ff geweest :P ) en een paar weken terug was er een wietplantage ontdekt en toen stonden er 4 busjes en 2 hondenbrigades om 03:00 uur snachts.
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
pi_90570512
De politie noemt zich:
Waakzaam en dienstbaar.

Wij betalen de politie, waarom doen wij dat?
Om veilig in dit land te kunnen leven.

In plaats van de burgers van dit land met rust te laten en zo nodig eventueel corrigerend op te treden gebruikt de politie speciale taktieken om juist die gewone burger zo veel mogelijk geld afhandig te maken.

Dat is niet dienstbaar, dat is laakbaar.

Voorbeeld.
Als bij een fietser het achterlichtje niet brand zou men geen bekeuring moeten geven maar de fietser moeten helpen om het lampje brandend te krijgen, dat is dienstbaar.

Een bekeuring maakt niet dat zo'n lampje zomaar ineens spontaan gaat branden, en lampjes kunnen gewoon kapot gaan, ook tijdens de rit, en ook zonder dat de pedalist dit in de gaten heeft.
pi_90571061
Wat ik onzin vind is dat je als je 5 km te hard rijdt het lijkt alsof je al een misdaad hebt begaan.
pi_90571072
Alleen vuilniszakjassen haten op de politie.
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
  woensdag 29 december 2010 @ 09:11:30 #59
297583 trolololo
Oh hahahaho! Hahaheho! Lololo!
pi_90571148
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 08:10 schreef DrDarwin het volgende:
De politie noemt zich:
Waakzaam en dienstbaar.

Wij betalen de politie, waarom doen wij dat?
Om veilig in dit land te kunnen leven.

In plaats van de burgers van dit land met rust te laten en zo nodig eventueel corrigerend op te treden gebruikt de politie speciale taktieken om juist die gewone burger zo veel mogelijk geld afhandig te maken.

Dat is niet dienstbaar, dat is laakbaar.

Voorbeeld.
Als bij een fietser het achterlichtje niet brand zou men geen bekeuring moeten geven maar de fietser moeten helpen om het lampje brandend te krijgen, dat is dienstbaar.

Een bekeuring maakt niet dat zo'n lampje zomaar ineens spontaan gaat branden, en lampjes kunnen gewoon kapot gaan, ook tijdens de rit, en ook zonder dat de pedalist dit in de gaten heeft.
:') :') :')
Linkserd

Dat is juist wat er NIET helpt.
Denk je nou echt dat mensen nog wat aan hun achterlicht gaan doen als de politie men gaat helpen met iemands achterlicht werkend te krijgen? Daarvoor heb je thuishulp of sociale dienst als je dat blijkbaar niet zelf kan. Politie is gemaakt om te straffen als mensen zich niet aan de regels houden.
Pedicabo ego vos et irrumabo.
pi_90571297
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 09:11 schreef trolololo het volgende:

[..]

:') :') :')
Linkserd

Dat is juist wat er NIET helpt.
Denk je nou echt dat mensen nog wat aan hun achterlicht gaan doen als de politie men gaat helpen met iemands achterlicht werkend te krijgen? Daarvoor heb je thuishulp of sociale dienst als je dat blijkbaar niet zelf kan. Politie is gemaakt om te straffen als mensen zich niet aan de regels houden.
Links...?
Ga eens even lekker in de speeltuin spelen kleuter..
  woensdag 29 december 2010 @ 10:11:53 #61
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_90572229
Het enige wat de politie doet is bonnen uitschrijven :')
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_90572331
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 03:59 schreef captainkid het volgende:

[..]

Dat is real porsche1 shit.
  woensdag 29 december 2010 @ 10:18:43 #63
322442 broodtrommel88
Opspattend toiletwater
pi_90572394
quote:
2s.gif Op woensdag 29 december 2010 07:53 schreef ehqo. het volgende:
Omdat het stoer is om te roepen. Ik kan me niet voorstellen dat iemand oprecht tegen elke vorm van handhaving is, misschien een verstokte anarchist daargelaten.
Ik dacht al, waar blijft de nuance. Overigens helemaal eensch met bovenstaande.
The dyslexic walked into a bra.
  woensdag 29 december 2010 @ 12:12:05 #64
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_90576152
Mij een boete geven omdat we op het perron zonder enige vorm van overlast een pilsje dronken. Dan mag je van mij oprecht elke ziekte in je lichaam krijgen die bestaat. Teringlijer
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  woensdag 29 december 2010 @ 12:16:34 #65
318572 Alehandro89
koning pannekoek
pi_90576292
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 12:12 schreef honda1990 het volgende:
Mij een boete geven omdat we op het perron zonder enige vorm van overlast een pilsje dronken. Dan mag je van mij oprecht elke ziekte in je lichaam krijgen die bestaat. Teringlijer
Ga naar huis of een café pauper.
BBQCOPTER!
  woensdag 29 december 2010 @ 12:39:42 #66
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_90577162
quote:
Op woensdag 29 december 2010 12:16 schreef Alehandro89 het volgende:

[..]

Ga naar huis of een café pauper.
* bovenstaande geldt natuurlijk ook voor mensen die het met desbetreffende agent eens zijn
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  woensdag 29 december 2010 @ 12:48:50 #67
318572 Alehandro89
koning pannekoek
pi_90577539
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 12:12 schreef honda1990 het volgende:
Ik kreeg een boete van die kk scotoe omdat ik met mn matties en onze BB's op het perron breezers aan het drinken waren en kkhard aan het praten waren en daarmee mensen irriteerden. Toen die kk scotoe kwam om ons te vragen of we niet ergens anders heen konden gaan en onze breezers voortaan niet op straat te drinken, gingen we kk moeilijk doen en hem zeggen dat hij boeven moest vangen, t is een vrij land jwz! Toen gaf die kk scotoe ons een boete en ging ik erover janken op fok!
Echte verhaal
BBQCOPTER!
pi_91056105
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 12:48 schreef Alehandro89 het volgende:

[..]

Echte verhaal
Echte nogwel :)
pi_91056304
De politie grijpt niet in omdat ze dat niet mogen door alle wetten die de PvdA de afgelopen 50 jaar heeft doorgevoerd. De PvdA is er mede verantwoordelijk voor geweest voor het softe beleid in Nederland..

Dus in plaats van dat iedereen nu de politie haat, zou iedereen de PvdA moeten verafschuwen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_91068503
Fok de PvdA
pi_91069212
Waar denk je dat uitdrukkingen zoals 'Geen eer of ambitie, wordt landverrader bij de politie' of 'Een echte vent, die wordt geen agent' vandaan komen?

Niet omdat de politie zo'n fantastisch werkt doet ofzo.. Het merendeel van de werkzaamheden van de politie bestaat uit bonnen schrijven bij een weg, niet dat dat werk niet moet gebeuren maar ze zouden hun prioriteiten moeten verleggen. Soms zie je staan langs de weg met z'n 4e bij een flitser, dit terwijl dit makkelijk met 1 persoon kan.
Het zou beter zijn dat ze de overige 3 gewoon aan zaken laten werken waar prioriteiten leggen en de bevolking echt iets aan heeft. Zo blijven honderden verkrachting en aanrandingszaken op de planken liggen bij de politie en wordt geeneens naar omgekeken.

Zo vind ik het niet gek dat de bevolking een hekel en afgunst krijgt van de politie, aangezien ze toch niets uitvoeren. Niet dat ik het de politie persoonlijk kwalijk neem, maar hun management(de regering) die de politie idiote regels heeft opgelegd. Naar mijn idee komt dit vooral door het softe beleid van partijen zoals PVDA e.d. linkse partijen, en aan de 2 posts boven mij ben ik niet de enige die er zo over denkt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Elmostyle op 09-01-2011 16:07:05 ]
pi_91073362
Politie is gewoon uit op geld en niks anders.

Laatst stond de auto van de buurman in de brand, een oldtimer. Ik 112 bellen, komt de brandweer natuurlijk en ook nog eens 15politie agenten.

Enige wat die 15politie agenten deden is een beetje met elkaar praten, ze vroegen niet wie gebeld had.. ze vroegen niet of iemand wat gezien had, echt je had ze moeten zien staan.
Helemaal nutteloos die gasten, leek wel of ze gewoon kwamen om te kijken of het een mooi brandje was!

:')
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_91073471
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 12:39 schreef honda1990 het volgende:

[..]

* bovenstaande geldt natuurlijk ook voor mensen die het met desbetreffende agent eens zijn
:Y
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_91073653
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 17:34 schreef epicbeardman het volgende:
Politie is gewoon uit op geld en niks anders.

Laatst stond de auto van de buurman in de brand, een oldtimer. Ik 112 bellen, komt de brandweer natuurlijk en ook nog eens 15politie agenten.

Enige wat die 15politie agenten deden is een beetje met elkaar praten, ze vroegen niet wie gebeld had.. ze vroegen niet of iemand wat gezien had, echt je had ze moeten zien staan.
Helemaal nutteloos die gasten, leek wel of ze gewoon kwamen om te kijken of het een mooi brandje was!

:')
ot: wat wilde je dan dat ze zouden doen?

kijk vanaf de 45e seconde waarschijnlijk snapje het anders-> spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_91074709
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 17:40 schreef jeloen het volgende:

[..]

ot: wat wilde je dan dat ze zouden doen?

Dat spreekt nogal voor zich eh :') A: al niet met zo overdreven veel man afkomen, B: de 13 teveel politiemannen konden zich beter houden met nuttige bezigheden.
pi_91075503
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 18:03 schreef Elmostyle het volgende:

[..]

Dat spreekt nogal voor zich eh :') A: al niet met zo overdreven veel man afkomen, B: de 13 teveel politiemannen konden zich beter houden met nuttige bezigheden.
ja oke maar als je in zo'n auto zit en je krijgt zo van: brand in straat X politie''assisstentie'' gevraagd.

dan moeten ze er wrs gewoon heen snap je?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 9 januari 2011 @ 18:25:58 #77
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_91075650
Ik heb ooit een Kadett GSI gehad, met digitaal dashboard. :9~
Ding was retesnel... :P
Helaas is die gejat, dus ik meteen gebeld naar de politie en ze zouden 'm meteen op de telex zetten zodat als men een soortgelijke auto zou zien dat men zou weten of die gejat is of niet.
Ik dus aangifte doen bij hun.
Bel 2 weken later op om te vragen of ze al wat gehoord hadden en of m'n auto nog steeds op de telex stond.
Krijg het volgende antwoord: Huh?? Die auto heeft nooit op de telex gestaan. :X
Die lijers zijn me 10 ruggen (guldens) schuldig. :X
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_91075681
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 18:22 schreef jeloen het volgende:

[..]

ja oke maar als je in zo'n auto zit en je krijgt zo van: brand in straat X politie''assisstentie'' gevraagd.

dan moeten ze er wrs gewoon heen snap je?
Ik heb geen idee of die meldingen ook daadwerkelijk zo zijn, in films hoor je 't wel altijd zo. Mjah, of dat ook daadwerkelijk zo is betwijfel ik. Mij lijkt dat ze gewoon bepaalde wagens oproepen die het dichtste in de buurt zijn. Want 15 man aanwezig voor een autobrandje is wat veel van 't goeie natuurlijk.
  zondag 9 januari 2011 @ 20:20:09 #79
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_91082319
De politie is alleen uit op geld, helaas.
Kaleidoscopiklimax
  zondag 9 januari 2011 @ 20:20:54 #80
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_91082363
Politie is de vijand! :(
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 9 januari 2011 @ 20:21:37 #81
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_91082408
quote:
7s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Politie is de vijand! :(
Eens met Papierversnipperaar.
  zondag 9 januari 2011 @ 20:35:33 #82
87694 Robin__
letitredno
pi_91083378
algeheel gevoel dat de politie alleen maar tegen je werkt, verkeerboetes, opletten als zo'n kutmongool op het station weer je licht gesloopt heeft terwijl je bij het doen van een aangifte al weet dat ze er echt niets mee gaan doen, al struikelen ze praktisch over jouw gestolen fiets. Ondertussen zie je zelf de ene aso na de andere in je buurt keer op keer wegkomen met een sussend praatje waarin men vooral gaat voor rust en geen gedoe ipv het naleven van de wet. Ook helpen ze hun eigen reputatie vaak niet mee door hun gedrag in het verkeer of het op de stoep parkeren van de dienstauto voor een ongezonde lunch. Een korpschef die de hele regering even verteld dat ze hun gezonde verstand niet gebruiken op tv helpt ook niet echt.

De media helpt ook zo hard mogelijk mee om op iedere misstap in te zoomen tot een niveau dat nergens meer op slaat.

Aan de andere kant, wie zou er nou agent willen worden.. je komt terecht in een zinkend schip, vaak met middelen die gewoon niet werken (denk aan c2000 en de rest van het computersysteem) met collega's waarvan het niveau vaak niet geweldig is omdat de opleiding gewoon niet deugt voor een niet riant salaris de wethandhaven in een maatschappij die vooral tegen alles wat jij doet is. Ik geef het je te doen, maar ik moet er persoonlijk niet aan denken.. terwijl ik wel graag zou hebben dat alles wat dat betreft goed komt.
pi_91083652
quote:

Vooral als ze daarna nog doen alsof ze zo aardig zijn om je verder niet te vervolgen, terwijl een dik excuses beter op zijn plaats zou zijn...

Dan haat je én de politie én justitie!

Vooral als je nog regelmatig een onbenullige kutboete krijgt...

Dit terwijl mensenhandelaren, dieven en ander tuig vrolijk rondrijden in hun Mercedessen waar mijn auto 3x in past.

Dan heb je nog hun eeuwige betweterigheid (bijv dat 20 km te hard echt levensgevaarlijk is)
en hun gebrek aan inlevingsvermogen.
Dit komt mede omdat ze elkaar aan het hersenspoelen zijn. Politiemensen zijn vaak gewoon best vreemde mensen die gewoon niet lekker in sync zijn met het grootste deel van de bevolking.

bijv 160 ipv 100 rijden,
Tja, ik vind het ook niet zo vreemd dat de politie op dit niveau optreedt. Het blijven mislukte vmbo-ers he?
Eigenlijk zou een politieopleiding op universitair of HBO niveau moeten worden geregeld... Maar ja, dan is de drempel weer te hoog en is er niet meer blauw op straat
  zondag 9 januari 2011 @ 20:39:50 #84
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_91083713
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
  zondag 9 januari 2011 @ 20:43:42 #85
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_91084022
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:35 schreef Robin__ het volgende:

Aan de andere kant, wie zou er nou agent willen worden..
Corruptie-gevoelig mensen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_91084340
Waarom ik een hekel heb aan de politie? Oh simpel:

Ik heb een hekel aan de politie omdat ik een boete krijg als ik, notabene met carnaval, over straat loop met een blikje bier.

Ook haat ik de politie omdat ik rustig en beleefd wacht voor een stoplicht. Terwijl hun eraan komen, hun zwaailichten aanzetten, door rood rijden, en het zwaailicht weer uitzetten.

Financieel gezien haat ik de politie omdat ze meer tijd steken in het irriteren van weggebruikers die 3 km per uur te hard rijden, dan dat ze grote criminelen achterna zitten.

Daarbij haat ik de politie omdat zij wel heel wijs en slim doen, en ik nooit bijdehand mag zijn.

Ik heb de grootste haat aan de politie om het simpele feit dat mensen als Robert Mikelsons, ondanks eerdere meldingen, 64 slachtoffers kunnen maken. Terwijl de politie al die tijd bekeuringen loopt uit te delen.

Politie :') Stelletje machtsgeile honden bedoel je.
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
  zondag 9 januari 2011 @ 21:34:36 #87
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_91088187
Ze zijn er niet als je ze nodig hebt, ze geven je boetes voor onzinnige dingen om hun boetequota te halen, en miljoenen aangiftes blijven onbehandeld elk jaar. Daarom.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  zondag 9 januari 2011 @ 21:59:10 #88
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_91090007
Ik vind het goed dat de politie boetes geeft voor het niet dragen van een gordel, geen licht op fiets, etc.
Maar dat mogen ze wel pas doen als alle belangrijkere dingen ook gedaan worden, bijvoorbeeld echte criminelen pakken.

Maar dat levert ze niet voldoende geld op en dat is vaak gevaarlijker. Dus het land wordt er nauwelijks veiliger op. Criminelen kunnen hun gang gaan en de echte burger wordt gepakt op kleinigheden.
pi_91147257
quote:
bijv 160 ipv 100 rijden,

Dude wat zeur je dan?
pi_91157205
Er was hier eens ruzie in de straat, kampers begonnen met sneeuwballen te gooien ect op ramen. Spugen op ramen en zelfs dingen vernielen wat aan het huis zat.

Bellen we 112, serieus 45minuten later (omdat er wat sneeuw lag) kwam er 1 politie autotje aan, met 2 potten er in! allebei kort haar en heel dik. (en sowieso lesbo)

Mooie verhalen vertellen deden ze wel, ja we gaan nu niet naar de onrust stokers want dan wordt het alleen maar erger, beter gaan jullie met de wijkagent morgen praten want hier durven wij ook niks aan te doen!

3minuten later waren de potjes weer weg, niks uitgevoerd.

Politie, haha.. no respect at all for them :(

(bericht trouwens snel getyped want ik moet weg!!)
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_91157318
epicbeardman heeft dus nu die 2 agentes achter zich aanzitten _O-
Vandaar die haast.
pi_91158133
fuck de scotoe
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_91158631
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 03:21 schreef iwannabehigh het volgende:
Mijn mening;

Ik vind (echt waar) dat de politie iets zinnigs moet doen. Kijk bijv. maar naar de zaak van Robert M, er is aangifte gedaan tegen zo'n man maar ze doen er niks mee! Ze hebben die man vrij hun gang laten gaan, en nu zijn er hardstikke veel slachtoffers gevallen, en er zijn zoveel van dit soort situaties. Dan is er iemand 2x veroordeeld wegens kindermisbruik (ook gebeurd), toch komt die persoon weer vrij en krijgt gewoon de kans om te werken met kinderen op een peuterspeelzaal; dat kán toch nooit goed komen. Dat vind ik ERG. Heel erg..

En dat is de taak van de politie? Dacht het niet!
  dinsdag 11 januari 2011 @ 14:00:16 #94
267444 Skonk
Free Skonk
pi_91160377
Kijk maar op www.rechtspraak.nl dan weet je hoe het gaat in Nederland
  dinsdag 11 januari 2011 @ 14:01:53 #95
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_91160438
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 21:59 schreef Ixnay het volgende:
Ik vind het goed dat de politie boetes geeft voor het niet dragen van een gordel, geen licht op fiets, etc.
Maar dat mogen ze wel pas doen als alle belangrijkere dingen ook gedaan worden, bijvoorbeeld echte criminelen pakken.

Maar dat levert ze niet voldoende geld op en dat is vaak gevaarlijker. Dus het land wordt er nauwelijks veiliger op. Criminelen kunnen hun gang gaan en de echte burger wordt gepakt op kleinigheden.
De politie die de bekeuringen uitdeeld en de politie die "echte boeven" moet vangen zijn 2 verschillende afdelingen.
een reorganisatie zou idd wel op zijn plek zijn, maar om tegen iemand die je een bekeuring geeft te zeggen 'je moet boeven gaan vangen!' is nogal dom, dat is zijn werk namelijk niet.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_91160903
Een meisje die ik ken is laatst geslagen door drie marokkanen nadat ze haar uitscholden voor kankerhoer, dit was nadat ze tegen 1 van die jongen opbotste ze reageerde met je kankermoeder waarna ze een blauw oog opliep.
Aangifte gedaan, reactie vand e politie: had je maar niet moeten reageren....

Dat en wat ze wel doen, flitsen in noodweer verstopt achter een struik.
Kleine jongeren intimideren als ze te hard praten of een blikje weggooien op straat.
Voor elk dingetje boetes uitschrijven.

In mijn ogen zijn politie-agenten marionetten en naaiers van de bevolking ipv de beste vriend!
De zwakke arm der wet heeft het vooral gemund op de onschuldigen in de samenleving en laat de echte " boeven" ermee wegkomen uit angs en zodat ze lekker om 6 thuis kunnen zijn voor hun zuurkol met worst.
Overigens zijn het ook vaak kneuzen die heel hun leven gepest zijn maar groot doen met een uniform.
Als een agent ze werk goed doet kan ik daar respect voor opbrengen maar in Nederland is dat bij 9/10 niet het geval.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 14:26:49 #97
267444 Skonk
Free Skonk
pi_91161353
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Een meisje die ik ken is laatst geslagen door drie marokkanen nadat ze haar uitscholden voor kankerhoer, dit was nadat ze tegen 1 van die jongen opbotste ze reageerde met je kankermoeder waarna ze een blauw oog opliep.
Aangifte gedaan, reactie vand e politie: had je maar niet moeten reageren....

Dat en wat ze wel doen, flitsen in noodweer verstopt achter een struik.
Kleine jongeren intimideren als ze te hard praten of een blikje weggooien op straat.
Voor elk dingetje boetes uitschrijven.

In mijn ogen zijn politie-agenten marionetten en naaiers van de bevolking ipv de beste vriend!
De zwakke arm der wet heeft het vooral gemund op de onschuldigen in de samenleving en laat de echte " boeven" ermee wegkomen uit angs en zodat ze lekker om 6 thuis kunnen zijn voor hun zuurkol met worst.
Overigens zijn het ook vaak kneuzen die heel hun leven gepest zijn maar groot doen met een uniform.
Als een agent ze werk goed doet kan ik daar respect voor opbrengen maar in Nederland is dat bij 9/10 niet het geval.
Een agent kan zijn werk nooit goed doen, aangezien de regels hier in Nederland het probleem zijn in plaats van de overtreders
pi_91163132
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 03:59 schreef zoz het volgende:

[..]

Wat doe je zoiezo als allochtoon in nederland? of je bent nederlander, of toerist

- ex allochtoon.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:30:22 #99
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_91163833
Zijn vaak anarchisten of van die extreem libertarische debielen die vinden dat belasting diefstal is en dat mensen zichzelf met wapens zouden moeten verdedigen, in plaats van dat er een politiemacht is.
pi_91163969
quote:
Mijn mening;

Met het verhaal van Robert M met je jezelf wat beter laten informeren. Er was geen aangifte gedaan, er was enkel melding gedaan door een bezorgde ouder. De politie krijgt duizenden meldingen per dag. Je kan niet verwachten dat ze elke melding helemaal gaan uitpluizen.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:55:21 #101
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_91164891
Wij Nederlanders mogen zó blij zijn met onze politie. In bijna elk ander land is de politie zwaar corrupt.
#FreeHat
pi_91178096
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:48 schreef Triptamine2 het volgende:
Waarom ik een hekel heb aan de politie? Oh simpel:

Ik heb een hekel aan de politie omdat ik een boete krijg als ik, notabene met carnaval, over straat loop met een blikje bier.

Ook haat ik de politie omdat ik rustig en beleefd wacht voor een stoplicht. Terwijl hun eraan komen, hun zwaailichten aanzetten, door rood rijden, en het zwaailicht weer uitzetten.

Financieel gezien haat ik de politie omdat ze meer tijd steken in het irriteren van weggebruikers die 3 km per uur te hard rijden, dan dat ze grote criminelen achterna zitten.

Daarbij haat ik de politie omdat zij wel heel wijs en slim doen, en ik nooit bijdehand mag zijn.

Ik heb de grootste haat aan de politie om het simpele feit dat mensen als Robert Mikelsons, ondanks eerdere meldingen, 64 slachtoffers kunnen maken. Terwijl de politie al die tijd bekeuringen loopt uit te delen.

Politie :') Stelletje machtsgeile honden bedoel je.
Oh, en dan vergeet ik nog dat ze nergens te bekennen zijn als je in elkaar gebeukt word door een groep van 6 man. Zelfs als 112 gebeld word duurt het een kwartier voor ze er zijn. Midden in de binnenstad. Maar de alcohol controle is natuurlijk belangrijker.
pi_91178632
Ik vind dat mensen een moeten ophouden met klagen over de Nederlandse politie en zich eens moeten gaan gedragen.

Geneuzel altijd over onze politie. :P We mogen blij zijn dat ze niet corrupt zijn of nooit te zien zijn op straat.

Eigenlijk zou de politie eens willekeurige mensen moet neerschieten. Dan houdt het geklaag over de politie misschien eens op. :P
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_91178737
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:55 schreef DuvelDuvel het volgende:
Wij Nederlanders mogen zó blij zijn met onze politie. In veel andere landen is de politie zwaar corrupt.
celebrate your money
pi_91180198
Waarom heb ik dan nooit bekeuringen, waarom pakken ze mij dan nooit?

Ligt vaak gewoon aan de mensen zelf, als je iets fout doe, geef dat dan ook toe.
pi_91182066
Omdat de popo niks anders doet dan scholiertjes aanhouden omdat ze een keer geen licht aan hebben.
Als er een bank wordt overvallen zie je ze nergens, ik heb een hekel aan ze omdat ze gewoon scheitluizen zijn geworden, het enige wat ze kunnen is scholieren en kinderen bekeuren, en dan staan ze nog met 5 man om je aan te houden.
pi_91190064
Vriend van me heeft 187 op zn onderarm geattoeerd wou zon agent hem boete geven maar kan niet eens :')
Ne mutlu Türküm diyene
pi_91190281
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:28 schreef amenth het volgende:
Vriend van me heeft 187 op zn onderarm geattoeerd wou zon agent hem boete geven maar kan niet eens :')
wat
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 23:34:38 #109
286187 Handdoekje
Hiphop Hitler.
pi_91190518
quote:
Wat een mongolen, die vriend van je en die agent :')
pi_91192029
quote:
AHG? Arbeidsvoorwaardenregeling Huisartsen in Gezondheidscentra?
pi_91193174
quote:
Shit, die mattie van jou stoer ouwe 8-)
  woensdag 12 januari 2011 @ 00:31:10 #112
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_91193449
quote:
Wij Nederlanders mogen zó blij zijn met onze politie. In bijna elk ander land is de politie zwaar corrupt.
Liever corrupt en een land veiliger maken, dan niet-corrupt en je beperken tot burgertje pesten.
pi_91194212
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 00:31 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Liever corrupt en een land veiliger maken, dan niet-corrupt en je beperken tot burgertje pesten.
Oja, want in de meeste gevallen gaan corruptie en bevordering van veiligheid hand in hand :')
En burgertje pesten? :') Burgers die zich niet aan de regels houden misschien, maar over het algemeen is dat toch echt niet aan de orde.
celebrate your money
  woensdag 12 januari 2011 @ 01:03:17 #114
166976 DuvelDuvel
pi_91194463
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 00:54 schreef leRomein het volgende:

[..]

Oja, want in de meeste gevallen gaan corruptie en bevordering van veiligheid hand in hand :')
En burgertje pesten? :') Burgers die zich niet aan de regels houden misschien, maar over het algemeen is dat toch echt niet aan de orde.
Het burgertje pesten valt best mee. Tuurlijk zijn er legio voorbeelden van politie waar ze anders hadden moeten optreden. En tuurlijk is het niet fijn als je bekeurt wordt terwijl je op half 4 snachts op maandagnacht een boete krijgt omdat je 13 kilomter te hard rijdt. Ik heb zelf ook wel eens een boete gehad voor wildplassen om half 5 snachts terwijl ik dit in een bosje langs de kant van de weg deed. Maar zodra je te maken krijgt met een geweldsmisdrijf ben je maar wat blij dat er politie is als in Nederland.
#FreeHat
  woensdag 12 januari 2011 @ 01:03:54 #115
166976 DuvelDuvel
pi_91194480
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 00:31 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Corruptie en veiligheid gaan meestal niet hand in hand.
#FreeHat
  woensdag 12 januari 2011 @ 01:20:21 #116
331391 Joodse_Donkere
Omdat ik jood ben.
pi_91194815
quote:

[..]

Doe eens normaal smerige, bevooroordeelde racist.
En een nigger.
pi_91194979
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 03:55 schreef captainkid het volgende:

(Lees dader de bak in)

Dat doe je toch allemaal echt zelf.
celebrate your money
pi_91195141
Nou waarom ik een hekel aan de politie heb:
(heb het topic niet gelezen alleen de OP)

Neem nu vanmorgen, onderweg naar mn werk (van onder naar boven dus :) )

Ik rij de randweg op, en zie in de verte blauwe zwaailichten.
Nadat ik na een tijdje dichterbij kwam, bleek dus dat er een ongeluk was gebeurt.

Er stond dus een auto midden op de vluchtheuvel, hoe deze daar beland is weet ik ook niet.

Er omheen stonden een brandweerwagen, een ambulance, en 2 politie wagens.

Toen ik daar aan kwam, bleek ook nog eens de helft van het fietspad afgezet te zijn.

De tegenmoetkomende strook, zelfs.

Toen ik met enige snelheid op de bocht naar links afstormde zag ik in m'n ooghoeken voorbij de brandweerauto een groepje fietsers aankomen.

In zo een geval heb je 2 keuze's, remmen, of gas geven.

En als je je bedenkt hoe die auto daar zal zijn gekomen, kun je wel begrijpen dat het glad was.

Dus ivm eigen veiligheid, geef ik dus gas, In mijn ogen kon ik dat nog goed halen.

Maar meneer agent (zie "poppetje" op tekening) dacht dus van niet.

Wat doet die klootviool van een eikel, gaat midden op het fietspad staan.

Tja, en toen kon ik dus vol in de ankers.

Resultaat, dankzij het gladde weer, of het harde remmen ging ik dus met m'n achterwiel onderuit.

Waardoor m'n brommer doorschoof richting de auto,(die al op die paal geknalt was)

En via een flinke knal ook nog eens 2 van de 5 fietsers onderuit haalde.

Inmiddels lig ik dus thuis in bed, met een gebroke poot, een mn pols in het gips.

Wat er met de rest (fietsers) is gebeurt weet ik verder ook niet.

Meneer agent kwam wel nog even melden dat die m'n brommer in beslag genomen heeft, omdat die vermoede dat hij te hard liep.

Tja, inmiddels wel via de verzekering gehoord dat die dus totalloss verklaard is.

Gelukkig tegen verzekert O-)

Voor een situatie schets, mijn allerbeste paint ooit (kuchkuch)

Zo en nu gezellig een paar weekjes rust }:|
Deze post staat vol fouten, so the fuck?
pi_91195157
Veel dingen (vrijwel alles) die hier genoemd worden, heeft vrij weinig met de politie te maken.

quote:
Mijn mening;

Ook vind ik dat ze wat moeten doen aan fietsendiefstal. Mijn fiets is nu al 3 keer gestolen op het station, terwijl er een dikke ketting om was. Plaats dan camera's daar, het is echt irritant/frustrerend als mijn fiets weer eens weg is! Wat ik ook vind: ze rijden overal maar rondjes; geven overal maar boetes op etc. Ik kreeg een boete omdat ik geen licht op me fiets had, vind je het gek.. ik ga geen geld meer uitgeven aan een mooie fiets; gejat wordt ie toch wel. Ik doe aangifte bij de politie wegens fietsdiefstal: wordt NIKS aangedaan! Please, beter ga je de hele dag in een undercover auto staan kijken op het station; moet je eens zien hoeveel fietsendieven ze dan vangen. --> DAT NOEM IK PAS ZINNIG.

Eerste voorbeeld, dat heeft te maken met de rechtbank en de bureaucratie daar.
Tweede voorbeeld, Camera's plaatsen heeft de politie niks mee te maken, ze kunnen hoogstens aangeven aan de gemeente dat op een bepaalde plek veel fietsen worden gejat. (de grootste reden om aangifte te doen), want je verwacht toch niet serieus dat de politie elke fiets in de buurt bij langsgaat om te kijken of ze jouw fiets kunnen vinden.

Daarnaast zijn er zoveel verschillende takken binnen de politie zelf, maar hier wordt alles over een kam geschoren.

En voor de mensen die echt met klootzakken van de politie te maken hebben gehad, waarom reken je de politie in zijn geheel daarvoor aan. Ik spreek niet tegen dat er veel klootzakken bij de politie zijn. (geen idee, te weinig ervaring met politie om uitspraken te doen)

Als een kapper je haar verkeerd knipt, zeg je toch ook niet meteen dat alle kappers niet te vertrouwen zijn?

[ Bericht 7% gewijzigd door schijffie op 12-01-2011 01:56:49 ]
pi_91212819
Hier ben ik het helemaal mee eens, ik ben eigenlijk alleen nog maar toffe agenten tegen gekomen!
Als je een goed verhaal hebt, vinden ze dingen namelijk helemaal niet erg!
pi_91213468
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 01:39 schreef stefkee3 het volgende:
Nou waarom ik een hekel aan de politie heb:
(heb het topic niet gelezen alleen de OP)

Neem nu vanmorgen, onderweg naar mn werk (van onder naar boven dus :) )

Ik rij de randweg op, en zie in de verte blauwe zwaailichten.
Nadat ik na een tijdje dichterbij kwam, bleek dus dat er een ongeluk was gebeurt.

Er stond dus een auto midden op de vluchtheuvel, hoe deze daar beland is weet ik ook niet.

Er omheen stonden een brandweerwagen, een ambulance, en 2 politie wagens.

Toen ik daar aan kwam, bleek ook nog eens de helft van het fietspad afgezet te zijn.

De tegenmoetkomende strook, zelfs.

Toen ik met enige snelheid op de bocht naar links afstormde zag ik in m'n ooghoeken voorbij de brandweerauto een groepje fietsers aankomen.

In zo een geval heb je 2 keuze's, remmen, of gas geven.

En als je je bedenkt hoe die auto daar zal zijn gekomen, kun je wel begrijpen dat het glad was.

Dus ivm eigen veiligheid, geef ik dus gas, In mijn ogen kon ik dat nog goed halen.

Maar meneer agent (zie "poppetje" op tekening) dacht dus van niet.

Wat doet die klootviool van een eikel, gaat midden op het fietspad staan.

Tja, en toen kon ik dus vol in de ankers.

Resultaat, dankzij het gladde weer, of het harde remmen ging ik dus met m'n achterwiel onderuit.

Waardoor m'n brommer doorschoof richting de auto,(die al op die paal geknalt was)

En via een flinke knal ook nog eens 2 van de 5 fietsers onderuit haalde.

Inmiddels lig ik dus thuis in bed, met een gebroke poot, een mn pols in het gips.

Wat er met de rest (fietsers) is gebeurt weet ik verder ook niet.

Meneer agent kwam wel nog even melden dat die m'n brommer in beslag genomen heeft, omdat die vermoede dat hij te hard liep.

Tja, inmiddels wel via de verzekering gehoord dat die dus totalloss verklaard is.

Gelukkig tegen verzekert O-)

Voor een situatie schets, mijn allerbeste paint ooit (kuchkuch)

[ afbeelding ]

Zo en nu gezellig een paar weekjes rust }:|
Dus door jou domme actie heb jij een hekel aan de politie. :')
pi_91221455
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 15:12 schreef AureliusM het volgende:

[..]

Dus door jou domme actie heb jij een hekel aan de politie. :')
Hoezo mijn domme actie? wat had ik dan moeten doen volgens jou, alvorens al remmen, en alsnog op m'n flikker gaan?
Deze post staat vol fouten, so the fuck?
pi_91222504
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:57 schreef stefkee3 het volgende:

[..]

Hoezo mijn domme actie? wat had ik dan moeten doen volgens jou, alvorens al remmen, en alsnog op m'n flikker gaan?
Je stelt in de verte blauwe zwaailichten te zien, maar toch besloot je snelheid te maken/behouden
quote:
Dat zou je misschien als domme actie kunnen zien.
celebrate your money
  woensdag 12 januari 2011 @ 21:18:11 #124
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_91233076
Die politieagent had natuurlijk ook even kunnen een signaal kun geven om snelheid te minderen in plaats van op het fietspad te gaan staan waardoor je wel kon verwachten dat er ongelukken zouden gebeuren, al is extra gas geven nou ook niet echt slim :')
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_91233245
quote:
i hate gays?
????
pi_91233364
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 18:26 schreef Elmostyle het volgende:

[..]

Ik heb geen idee of die meldingen ook daadwerkelijk zo zijn, in films hoor je 't wel altijd zo. Mjah, of dat ook daadwerkelijk zo is betwijfel ik. Mij lijkt dat ze gewoon bepaalde wagens oproepen die het dichtste in de buurt zijn. Want 15 man aanwezig voor een autobrandje is wat veel van 't goeie natuurlijk.
alle auto's van een bepaald corps+de gene binnen een straal van x m tot de plaats delict
pi_91233650
quote:
. In bijna elk ander land is de politie zwaar corrupt.
hier ook alleen hier is de politie duurder en snapt de politie niet dat je niet meer dan 80% van de potentiele boete moet vragen ;)
pi_91233788
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:07 schreef Kwaliteit het volgende:
Waarom heb ik dan nooit bekeuringen, waarom pakken ze mij dan nooit?
ze mogen niet previntief zolderkamers overhoop gooien
quote:
Ligt vaak gewoon aan de mensen zelf, als je iets fout doe, geef dat dan ook toe.
is buiten komen fout?:O
  woensdag 12 januari 2011 @ 21:46:01 #129
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_91235492
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 01:03 schreef DuvelDuvel het volgende:

Maar zodra je te maken krijgt met een geweldsmisdrijf ben je maar wat blij dat er politie is als in Nederland.
Dan zijn ze er juist niet. :?
  woensdag 12 januari 2011 @ 21:47:45 #130
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_91235650
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 01:03 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Corruptie en veiligheid gaan meestal niet hand in hand.
En Nederland is het slechte van beide. Dan liever helemaal geen politie en dat ik alsnog mijn zaken lekker zelf mag oplossen.
pi_91237701
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 21:47 schreef Ixnay het volgende:

[..]

En Nederland is het slechte van beide. Dan liever helemaal geen politie en dat ik alsnog mijn zaken lekker zelf mag oplossen.
Ja, want als iedereen zelf zijn zaken gaat oplossen komt het wel goed.
celebrate your money
  woensdag 12 januari 2011 @ 22:12:09 #132
331391 Joodse_Donkere
Omdat ik jood ben.
pi_91237731
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:11 schreef leRomein het volgende:

[..]

Ja, want als iedereen zelf zijn zaken gaat oplossen komt het wel goed.
beter dan dat niemand het doet/
En een nigger.
  woensdag 12 januari 2011 @ 22:39:08 #133
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_91239873
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:12 schreef Joodse_Donkere het volgende:

[..]

beter dan dat niemand het doet/
En dan nog erger: de Nederland situatie:
"De politie doet niks en als je het zelf oplost ben JIJ de sjaak."

Ben je al door een crimineel gepakt en als dat nog niet genoeg is komt de politie er nog eens bij.
pi_91240761
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:39 schreef Ixnay het volgende:

[..]

En dan nog erger: de Nederland situatie:
"De politie doet niks en als je het zelf oplost ben JIJ de sjaak."

Ben je al door een crimineel gepakt en als dat nog niet genoeg is komt de politie er nog eens bij.
Inderdaad, waarom zou je je niet mogen verdedigen als je wordt overvallen? Een van de meest debiele wetten die ik ken.
pi_91241751
je mag je wel verdedigen, eerst je huiswerk doen :)

Niet strafbaar is hij, die een feit begaat, geboden door de noodzakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed, tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding

Je mag je dus verdedigen, mits het in verhouding staat ;)

Tuurlijk mag je een winkeldief niet neerslaan met een knuppel..
Tegen de grond houden met gepast geweld wel.
  donderdag 13 januari 2011 @ 05:44:41 #136
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_91250240
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:50 schreef Romanus het volgende:

Inderdaad, waarom zou je je niet mogen verdedigen als je wordt overvallen? Een van de meest debiele wetten die ik ken.
Krom idd, maar daar moet je maar gewoon omheen werken ipv je erbij neer leggen. Oftewel gewoon jezelf verdedigen en als je gezeik krijgt met de politie (omdat er aangifte tegen je is gedaan) keihard liegen zodat het enkel zijn woord tegen jouw woord is (en dus niet voldoende bewijs om je te berechten).

Of je verstopt het lijk :X
pi_91254209
Ik denk trouwens dat de gemiddelde politieman een stuk meer gepest wordt dan alle huilnichten in dit topic bij elkaar.
HÆLP.
  donderdag 13 januari 2011 @ 11:59:59 #138
166976 DuvelDuvel
pi_91257637
Heb het idee dat veel mensen hier niet echt het verschil snappen tussen de politie die de wet uitvoert en de wetgevende macht.
#FreeHat
  donderdag 13 januari 2011 @ 14:47:51 #139
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_91264567
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 05:44 schreef slashdotter3 het volgende:
Of je verstopt het lijk :X
Dat is hetgene waar het naartoe gaat.
Maar zelfs dan weten ze je wel te vinden.
  donderdag 13 januari 2011 @ 15:00:04 #140
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_91265172
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:50 schreef Romanus het volgende:

[..]

De politie heeft natuurlijk weinig te maken met welke wetten er gelden. Alleen voor de uitvoering kan je commentaar op ze hebben.

quote:
7s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:28 schreef ehqo. het volgende:
Ik denk trouwens dat de gemiddelde politieman een stuk meer gepest wordt dan alle huilnichten in dit topic bij elkaar.
Riscio van het vak. Dat valt op te lossen door je meer te richten op misdrijven en minder op overtredingen. Zolang agenten er stelselmatig voor kiezen de makkelijkste weg te nemen, moeten ze niet zeuren dat ze geen respect krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')