abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90664359
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 19:57 schreef Whoopdidoo het volgende:
Voor de katteneigenaars:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:') ...daarom hangt hier de tas met bollen wol dus hoog en doe ik de bol in een afsluitbaar doosje als ik bezig ben :P ....nu nog een oplossing vinden voor het borduren als ik bezig ben. }:|
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_90664366
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 00:58 schreef Soempie het volgende:
Die klauw. _O-

Trui, die mutsen zijn echt tof. Heb je dat patroon nu zelf bedacht?

Mijn telefoonhoesje is klaar:

[ afbeelding ]

Maar, hoe kun je zien wat de binnenkanten wat de buitenkant is van een lapje gehaakte stof? Ik heb nu maar wat gegokt, omdat ik niet echt verschil zag.
*; *; *; ...ik ook willen hebben :9~
Vanmiddag nog wat 3 verschillende maten rondbreinaalden gekocht bij de Zeeman, 79 cent per stuk, daar moet ik bij de officiele handwerkwinkel hier dus zeker 5 keer zoveel voor betalen. :') Nu nog leren rondbreien. :@
Optimist tot in de kist
pi_90664928
Nou heb ik mijn rondbreinaald van de Zeeman weggegooid toen ik er eentje van een handwerkwinkel had gekocht...Wat een verschil...

Maar haken blijft leuker! ;)
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
  vrijdag 31 december 2010 @ 08:42:35 #129
112092 Mynerfius
Creapy crawlie
pi_90665000
Wat een leuk telefoonhoesje Soempie! De uiltjes worden legendarisch ;)

Wegens de feestdagen helemaal niet meer aan haken toegekomen maar nu weer wat inspiratie opgedaan hier...!

@Yppy, wat een leuke zebra! Komt dat patroon uit een boekje of niet?

Mocht het er niet meer van komen, in ieder geval vast de beste wensen voor het nieuwe jaar voor iedereen! :*
pi_90665007
Trui, die muts is echt fantastisch. Als je het patroon ooit op gaat schrijven houd ik me van harte aanbevolen! :D

Soempie, dat hoesje is ook leuk! Ik had een tijd geleden ook een hoesje gehaakt en met een flapje met drukknoopje afgewerkt. Helaas is ie een tijdje geleden waarschijnlijk uit mijn jaszak gevallen toen ik aan het bellen was. Nu heb ik een nieuwe, maar ik heb nog geen zin gehad de drukknoop er op te zetten en de draadjes af te hechten. Dat afwerken kost bij mij altijd meer tijd dan het werkje zelf (wegens gebrek aan motivatie om te priegelen..) ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijna klaar met alle spullen uitpakken en een plekje in huis geven. Vriendlief zei vanochtend toen hij naar zijn werk ging dat ik vandaag niet mocht werken, maar nog maar even moest genieten van een vrije dag. Ik ga dus snel aan het haken! :s)
  vrijdag 31 december 2010 @ 09:08:22 #131
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90665307
de muts is niet moeilijk, het zijn steeds 'V'-tjes van 2 halve stokjes, die je tussen 2 van diezelfde V-tjes uit de vorige rij door haakt (helemaal er onderdoor, niet in de steek zelf haken). tussen elk V-tje heb ik (meestal) een extra losse gehaakt, maar het kan ook zonder die extra lossen. om te meerderen heb ik er af en toe een enkel half stokje tussengevoegd. je maakt rondjes tot je denkt dat ie hoog genoeg is, en dan twee zijflapjes eraan maken die steeds iets smaller worden zodat je in een punt eindigt. de buitenste rand heb ik dan in plaats van stokjes met vasten gemaakt, en daar geen lossen meer tussen de V-tjes.

dit is vast heel warrig opgeschreven... sorry! als ik er tijd voor heb zal ik het nog eens beter uitschrijven. maar 't hangt uiteraard ook erg af van de dikte van je draad, hoeveel steken je moet maken en hoeveel je moet meerderen. dus dat maakt het wat lastig. deze laatste versie is gemaakt met Drops Eskimo.

soempie, ik vind 't hoesje erg mooi gelukt! en dat uiltje maakt 't helemaal af. :) en binnenkant / buitenkant, ach, het is ook maar net wat je mooier vindt! als je door beide lusjes haakt is het verschil al wat kleiner ook.
in de haak.
  vrijdag 31 december 2010 @ 09:38:06 #132
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90665693
ik wil een deken gaan haken voor m'n vader, die moet komende maand een aantal bestralingen ondergaan, dus spannende tijden en dan zal hij misschien ook wat vaker moe zijn dus is een speciaal dekentje voor op de bank wel een mooi kado. maar ik kan maar geen patroon kiezen... ik heb een heleboel phildar partner 6 gekocht, lekker zacht en wat grover dus. (dan is 't ook nog es een keertje klaar. :+ ).
in de haak.
  vrijdag 31 december 2010 @ 09:40:54 #133
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90665742
Welkom Sugarsnap en Morretje!

Soempie, volgens mij kun je bij vasten en stokjes niet een verschil zien tussen binnen- en buitenkant. Tenzij je heel veel stokjes samenpakt om een bolletje te maken want dat zal naar 1 kant van het haakwerk uitbulken. Nee daar heb ik geen voorbeeld van want ik ben kampioen saaie haakwerkjes ;) maar ik zag een paar van die steken in mijn haakboek en misschien ga ik daar ook nog eens wat mee doen.

:* voor iedereen die zit te balen of te piekeren.

Beetje een dipje hier want ik ben bepaald niet fit en ook niet blij met die ijzel waarschuwing.
Maar vooral dat wattenhoofd - kan me slecht concentreren.

Stoute klauw :P
  vrijdag 31 december 2010 @ 09:45:11 #134
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90665826
caroline, er is zeker wel verschil tussen voor en achterkant van vasten en stokjes hoor! ik zie in elk geval wel een verschil bij bijvoorbeeld GS-jes, daar is een duidelijke 'goede' en 'slechte' kant. ook bij vasten ziet het er wel wat anders uit. maar je kunt daar nog meer twisten over wat je de mooiste kant vindt.

vervelend dat je je niet zo fit voelt. en ai, moet je de deur nog uit? dan is die ijzel niet fijn nee! beterschap en voorzichtig aan maar!
wij zijn aardig bevoorraad voor de komende dagen, dus ik ga alleen nog een paar oliebollen halen zometeen en dan kunnen wij ons lekker verschansen in huis.

[ Bericht 22% gewijzigd door trui op 31-12-2010 09:51:38 ]
in de haak.
  vrijdag 31 december 2010 @ 09:47:58 #135
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90665882
die muts is echt gaaf Trui! :D (ik wou zeggen je muts maar dat klinkt zo fout :@) (en die poot is echt geweldig erbij, vriend kon er ook erg om lachen :D) ik hou me ook aanbevolen als je het een keer duidelijk opschrijft (want hier snap ik niks van :@)
en die voering: volgens mij was je er al een beetje uit, maar als je die muts nou zo neerlegt als op de foto en dan dus die vorm overtrekt op de stof (dan heb je dus een halve muts), die 2 keer uitknipt en in het midden vastnaaien: werkt dat niet?

Mooi telefoonhoesje ook Soempie! :D en is het niet zo dat je bij een recht lapje (je hebt niet rond gehaakt toch?), je door het keren, geen verschil meer ziet in de voor en achterkant??

Trui, vervelende reden om een deken te haken :S maar wel lief, hij kan het vast goed gebruiken!

*testen of ik met m'n nieuwe telefoon een foto kan maken en kan uploaden, ben echt te lui om boven fototoestel te pakken*
  vrijdag 31 december 2010 @ 09:55:17 #136
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90666053
essei, zo had ik 't eerst dus inderdaad gedaan, maar met alleen twee helften mis je toch net een beetje bolling in de muts. dus ik had allerlei dingen geprobeerd om die er in te brengen. een stuk ertussen genaaid aan de bovenkant, of juist aan de zijkanten wat breder knippen en dan bovenaan ster-gewijs plooien innaaien. maar om precies goed uit te komen was nog een heel gedoe. nu blijkt dat ik de rek van deze fleecestof dus ook niet goed ingezet had door de richting waarin ik het model geknipt had helaas. dus dat wetende, ga ik het nu beter aanpakken en zal de rek hopelijk genoeg werken om het hoofd voldoende ruimte te geven.
in de haak.
  vrijdag 31 december 2010 @ 10:03:22 #137
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90666266
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 09:45 schreef trui het volgende:
caroline, er is zeker wel verschil tussen voor en achterkant van vasten en stokjes hoor! ik zie in elk geval wel een verschil bij bijvoorbeeld GS-jes, daar is een duidelijke 'goede' en 'slechte' kant. ook bij vasten ziet het er wel wat anders uit. maar je kunt daar nog meer twisten over wat je de mooiste kant vindt.

vervelend dat je je niet zo fit voelt. en ai, moet je de deur nog uit? dan is die ijzel niet fijn nee! beterschap en voorzichtig aan maar!
wij zijn aardig bevoorraad voor de komende dagen, dus ik ga alleen nog een paar oliebollen halen zometeen en dan kunnen wij ons lekker verschansen in huis.
Trui GS-jes is een voorbeeld van niet rechttoe rechtaan haken dus dat zou onder mijn uitzondering vallen. En misschien bedoelde ik meer te zeggen dat ik de achterkant niet per definitie mooier of lelijker vind dan de voorkant. Vgl borduurwerk waar de achterkant gewoon LELIJK is.

Moeten is een groot woord maar ik heb een grote stapel gelezen boeken en DVDs die om verversing vragen. (En een stapel reserveringen die bij de bieb op me staat te wachten) Oliebollen gaan het niet worden want zonder oven. Koude oliebollen ga ik mijzelf echt niet aandoen ;)
Helemaal compleet totally off topic maar als iemand een mening heeft over/ervaringen heeft met een grillpan dan zou ik daar graag een PM over lezen.
  vrijdag 31 december 2010 @ 10:09:35 #138
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90666461

Kijk, de groene up! :D :D
(oh en vind de foto best goed gelukt voor een telefoonfoto! :o )

Nu de rode nog, maar eerst oliebollen bakken en leren en als ik dan nog tijd heb mag ik haken :P
  vrijdag 31 december 2010 @ 10:18:08 #139
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90666683
esseEi, super gelukt! ^O^

een paar opties die ik (o.a.!!) overweeg voor de deken voor m'n vader. ik vind gewoon teveel dingen leuk!!

(maar dan wat grover dus)

in de haak.
  vrijdag 31 december 2010 @ 10:29:46 #140
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90667004
Mijn stem gaat naar opties 3 en 6. :)
pi_90667778
Oh de UP is gaaf *O*

trui, ik wil achter een gehaakt dekentje wat fleece naaien, maar waar moet ik dan op letten? O-)

En ik vind de eerste het leukst :) Maar misschien niet de meest mannelijke ;)
pi_90667949
De eerste heeft ok mijn voorkeur maar wellicht is een wat grover motief wat mannelijker :? Welke kleuren ga je gebruiken...roze heeft bij de meeste mannen niet echt de voorkeur. :P

Oh ja, mocht ik het vergeten...iedereen alvast een fijne jaarwisseling. :*
Optimist tot in de kist
pi_90668885
Oh, wat een verschillende keuzes trui! Ik zou denk ik ook voor optie 1 gaan, of 5..
En die Up is tof, EsseEi!

Straks nog even naar de winkel om wat meer kleurtjes te halen, en dan eens proberen..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  vrijdag 31 december 2010 @ 11:37:54 #144
30252 Soempie
Procreating
pi_90669468
Oeh, bedankt voor de complimenten. En ik weet niet of je een voor en achterkant hebt als je een recht stuk haakt, door het keren. :?

Optie 1, 3 of 6. O+

[ Bericht 51% gewijzigd door Soempie op 31-12-2010 11:44:36 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 31 december 2010 @ 11:40:23 #145
30252 Soempie
Procreating
pi_90669579
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 10:09 schreef EsseEi het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk, de groene up! :D :D
(oh en vind de foto best goed gelukt voor een telefoonfoto! :o )

Nu de rode nog, maar eerst oliebollen bakken en leren en als ik dan nog tijd heb mag ik haken :P
Wat leuk die up! Lijkt wel borduren met haakwerk zo. :D Ga je er een kussen van maken? Of?

Nou, alvast een heel fijne jaarwisseling allemaal!
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 31 december 2010 @ 11:40:28 #146
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90669586
ja, 6 is ook wel erg mooi he, maar ik heb net 2 sjaals met die steek gehaakt en ben er een klein beetje op 'uitgekeken'. het werkt wel lekker snel hoor, daar niet van. en door de kleuren van al die voorbeelden moet je natuurlijk wel even 'heen kijken', daar staat of valt de mannelijkheid (hihi) wel mee ja. de grove zeshoeken van nr 4 trekken me ook nog wel.

inu, het enige dat ik over fleece nu weet is dat 't maar in 1 richting rekt, dus misschien dat je daar rekening mee kunt houden bij je dekentje. is er een richting die meer rek nodig heeft dan een andere?
in de haak.
  vrijdag 31 december 2010 @ 11:43:09 #147
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90669698
Trui misschien moet je er een poll van maken :)
En misschien moet je gewoon een knoop doorhakken want je wilt het betrekkelijk snel aan je vader kunnen geven en hij zal het beslist mooi vinden alleen al door de liefde waarmee het gemaakt is. Heel veel sterkte :*
  vrijdag 31 december 2010 @ 11:45:54 #148
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90669831
ja, ik twijfel nu zelfs weer over zo'n ripple blanket. aargh!
in de haak.
  vrijdag 31 december 2010 @ 11:46:55 #149
30252 Soempie
Procreating
pi_90669871
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:40 schreef trui het volgende:
ja, 6 is ook wel erg mooi he, maar ik heb net 2 sjaals met die steek gehaakt en ben er een klein beetje op 'uitgekeken'. het werkt wel lekker snel hoor, daar niet van. en door de kleuren van al die voorbeelden moet je natuurlijk wel even 'heen kijken', daar staat of valt de mannelijkheid (hihi) wel mee ja. de grove zeshoeken van nr 4 trekken me ook nog wel.

inu, het enige dat ik over fleece nu weet is dat 't maar in 1 richting rekt, dus misschien dat je daar rekening mee kunt houden bij je dekentje. is er een richting die meer rek nodig heeft dan een andere?
nr 4 is met andere kleuren wel mannelijker dan bijvoorbeeld nummer 1. :Y

Vraagje trouwens, houden jullie een blog bij? Ik heb wel blogs voorbij zien komen in het nagellaktopic en ben vannacht uit verveling zelf maar een blog begonnen.
  vrijdag 31 december 2010 @ 11:47:20 #150
30252 Soempie
Procreating
pi_90669888
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:45 schreef trui het volgende:
ja, ik twijfel nu zelfs weer over zo'n ripple blanket. aargh!
We maken het alleen maar moeilijker voor je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')