Jaaa, vrij met oudjaarsdagquote:Op woensdag 29 december 2010 19:41 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nog 1 dagje werken dit jaar dus, mooi!
En ja, ik ben blij met m'n andere auto. Toch maar weer een Alfa.
Je zou er eens een stukje mee moeten rijden, wedden dat je ook Alfafan wordt?
Haha, bekende argumentatie ja, vooral in het verkeerquote:Op woensdag 29 december 2010 19:44 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik heb geluk gehad, ik weet het.
Zware dingen op de achterbank wist ik eigenlijk wel maar ach, wie overkomt dat nou?
Ik doe dat dus echt niet meer, dat worden bij een ongeluk gewoon projectielen!
Er zitten zeker weten slechte tussen!quote:Op woensdag 29 december 2010 19:44 schreef Blistering het volgende:
[..]
Mooie 156, zou er zelf ook graag een hebben. Maar hoor van m'n maat (die in autohandel zit) dat het vaak rammelbakken zijn waar veel aan mankeert. Daarom kijk ik eigenlijk niet echt naar Alfa's meer terwijl ik het wel echt hele mooie auto's vindt.
Ah, nouja precies. Ken niemand die echt veel verstand heeft van Alfa's dus ik sla maar overquote:Op woensdag 29 december 2010 19:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
Er zitten zeker weten slechte tussen!
Maar als je weet waar je op moet letten is het goed mogelijk om een auto te kopen waar je nog jaren plezier van hebt.
Dit is ook echt niet de 1e die ik bekeken heb, die anderen ben ik huilend bij vandaan gelopen.
Er zit een verschil in tussen een moderne Fiat 500 en een wat oudere Nissan Micra!quote:Op woensdag 29 december 2010 19:45 schreef Purdey het volgende:
[..]
Jaaa, vrij met oudjaarsdag![]()
Haha, ik zal het onthoudenWedden dat iedereen micra fan wordt nadat ze erin gereden hebben! Dat zal House dadelijk ook gaan merken na zijn ritje terug uit Polen. Dan wil hij ook een Micra
Zo'n Micra zal ook niet verkeerd rijden, ik zou er zelf ook wel aan kunnen wennen denk ik.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:45 schreef Purdey het volgende:
[..]
Jaaa, vrij met oudjaarsdag![]()
Haha, ik zal het onthoudenWedden dat iedereen micra fan wordt nadat ze erin gereden hebben! Dat zal House dadelijk ook gaan merken na zijn ritje terug uit Polen. Dan wil hij ook een Micra
En je gaat het pas beseffen als je er zelf mee te maken hebt.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:45 schreef Piles het volgende:
[..]
Haha, bekende argumentatie ja, vooral in het verkeer
Ik weet nog bij Blik op de Weg een keer, had Leo de Haas het over een honden-lanceer-platform. Zat een klein hondje los op de hoedenplank
Ben jij zo lang? Dat wist ik nietquote:Op woensdag 29 december 2010 19:49 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zo'n Micra zal ook niet verkeerd rijden, ik zou er zelf ook wel aan kunnen wennen denk ik.
Alleen zou de ruimte op lange afstanden een probleem worden met mijn 1.92 denk ik.
Misschien ook wel niet, soms is er verbazingwekkend veel ruimte in een kleine auto.
Ik wacht de recensie vanHouse wel ff af.
Maar serieus, je zou eens een stukje moeten rijden in die Alfa.
Op de meet misschien?
Bij oudere modellen op roest.. Wat minder oudere op elektronicaquote:Op woensdag 29 december 2010 19:52 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik heb een hele gave Alfa Cabrio gezien toen ik mijn 206 ging ophalen. Misschien mijn volgende auto? Waar moet je dan op letten als je een Alfa koopt?
Dank je.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:48 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ah, nouja precies. Ken niemand die echt veel verstand heeft van Alfa's dus ik sla maar over. Maar veel plezier met je auto, tis echt een prachtige wagen.
Heftig verhaal vannelle, tis maar goed dat je er zo vanaf bent gekomen!quote:Op woensdag 29 december 2010 19:38 schreef vannelle het volgende:
[..]
Verhalen heb ik zat! De meesten zijn leuk maar deze wat minder:
Ik was dat weekend bij een maat van me geweest en dat staat garant voor slapeloze nachten.
Ik MOEST zondagavond terug omdat ik maandagmorgen een examen had staan dus belangrijk.
Maar moe als ik was door die slapeloze nachten ben ik onderweg in slaap gevallen.
Ik reed zo'n 140 km/h en werd wakker omdat ik de linker vangrail raakte en vanaf daar was ik alle controle kwijt.
Ben dus links de vangrail in gegaan, teruggestuiterd naar rechts en daar óver de vangrail gegaan om vervolgens bij de 2e boom stil te staan. Heb zelfs nog een sloot overgesprongen.
Op dat soort momenten mis je een Dukes of Hazard claxon.
Maar goed, de auto kon daar niet tegen en ik zelf ook niet helemaal al viel het met mij 100% mee.
Ik had een teen gebroken, ribben gekneusd en blauwe plekken van de gordel en 2 weken hoofdpijn omdat ik iets zwaars dat op de achterbank lag tegen m'n hoofd heb gekregen.
En volgens mij ook m'n kop gestoten tegen de B stijl.
Auto was total loss maar gelukkig goed verzekerd. Financieel had ik er vrijwel geen nadeel van al liep ik wat inkomsten mis omdat dit mijn lesauto was.
Geintje heeft me qua schade bijna 2000 euro gekost maar als je na zo'n ongeluk zelf weg kan lopen is dat het wel waard.
Al blijft het natuurlijk m'n eigen schuld, als je zo moe bent moet je gewoon niet gaan rijden.
Wat een aardig aanbodquote:Op woensdag 29 december 2010 19:54 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dank je.
Ben er zelf ook heel blij mee en ik weet dat de normale zwakke punten bij deze iig op orde zijn.
Voorlopig heb ik geen zorgen!
Als je zelf ook een 156 wil dan wil ik best met je meegaan mocht dat nodig zijn.
Zo veel plezier voor zo weinig geld.
Ik zal een doekje meenemen, ik wil geen klamme handjes op m'n houten stuur.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:52 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ben jij zo lang? Dat wist ik nietHoe zou ik het ook überhaupt moeten weten, ik heb er ook nog nooit over nagedacht
Op de recensie van House hoef je niet te wachten, die is even lang als mij
![]()
Ja, ik ga op de meet in je auto rijdenIk krijg nu al klamme handjes
Ik weet alleen de zwakke punten van een 156, ik denk dat jij naar een Spider hebt staan kijken.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:52 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik heb een hele gave Alfa Cabrio gezien toen ik mijn 206 ging ophalen. Misschien mijn volgende auto? Waar moet je dan op letten als je een Alfa koopt?
Nee, het werkt of het werkt niet.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:54 schreef WhiteJoker het volgende:
En hou kan je nou checken op de elektronica? Moet ik heel het dashboard eerst losschroeven?
Ik heb geluk gehad idd, een andere afloop zou niet apart zijn geweest.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:56 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Heftig verhaal vannelle, tis maar goed dat je er zo vanaf bent gekomen!
Drukt mij dan ook weer eens met mijn neus op de feiten:
- het komt wel eens voor dat ik compleet aan het einde van mijn latijn (= half slapend) toch nog het laatste stuk naar huis rij, wetende dat het gevaarlijk is.
- en ik laat nog wel eens zware units op de achterbank staan, die lijken stevig te staan maar bij een ongeluk kan het je verwonden.
Nouja zoals al gezegd. Het doet het of het doet het niet. Maar Alfa's staan nou niet bekend om betrouwbare elektronica.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:06 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik reageerde op Sjoegerd die zei dat ik moest letten op de elektronica. Maar je controleert toch meestal of het werkt? Maar het kan best een spider zijn. Maar gaaf was hij wel. Ook de andere Alfa's zijn mooi, daar niet van.
Mijne zo'n 2 ton.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:57 schreef Blistering het volgende:
[..]
Wat een aardig aanbod. Ik ga wel 'ns goed kijken of er wat leuke 156's opduiken bij betrouwbare dealers. Hoeveel km's heeft die van jou gereden?
Heb meerdere Alfa's gehad maar nooit een electronisch probleem.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:09 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nouja zoals al gezegd. Het doet het of het doet het niet. Maar Alfa's staan nou niet bekend om betrouwbare elektronica.
Userreviews op verscheidene websitesquote:Op woensdag 29 december 2010 20:11 schreef vannelle het volgende:
[..]
Heb meerdere Alfa's gehad maar nooit een electronisch probleem.
Waar baseer jij je uitspraak op?
Dan ga ik toch liever af op mijn eigen ervaring.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:13 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Userreviews op verscheidene websites
Natuurlijk kan jouw ervaring anders zijn. Er zijn ook merken die heel betrouwbaar in de reviews zijn waar slechte fabricaten tussen zittenquote:Op woensdag 29 december 2010 20:16 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dan ga ik toch liever af op mijn eigen ervaring.
Ik heb eens iemand voorin gehad die 1.90 was, geen pretje voor die persoon zal ik maar zeggenquote:Op woensdag 29 december 2010 19:49 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zo'n Micra zal ook niet verkeerd rijden, ik zou er zelf ook wel aan kunnen wennen denk ik.
Alleen zou de ruimte op lange afstanden een probleem worden met mijn 1.92 denk ik.
Misschien ook wel niet, soms is er verbazingwekkend veel ruimte in een kleine auto.
Ik wacht de recensie vanHouse wel ff af.
Maar serieus, je zou eens een stukje moeten rijden in die Alfa.
Op de meet misschien?
Precies.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:19 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Natuurlijk kan jouw ervaring anders zijn. Er zijn ook merken die heel betrouwbaar in de reviews zijn waar slechte fabricaten tussen zitten
Nah oké, dan in je Micra misschien niet. Had wel gekund.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:37 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik heb eens iemand voorin gehad die 1.90 was, geen pretje voor die persoon zal ik maar zeggen
Gefeliciteerd met de aankoop van je auto, ziet er gaaf uit!
Heb dat type Rio nog niet in de werkplaats gehad. Oudere type is opzich wel fijn om aan te werken.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:39 schreef vannelle het volgende:
[..]
Precies.
Het is niet puur zoeken en alles over 1 kam scheren, het is ook een kwestie van geluk hebben.
En nieuw of 2dehands maakt dan niks uit want toen ik die Rio nieuw kocht heeft ie meerdere keren bij de dealer gestaan wegens een storing.
Constant dezelfde en toen ie opgeteld daar een week had gestaan begon ik toch licht pissig te worden.
Iedere dag dat ie daar staat kost mij inkomsten.
Het kwam er op neer dat ik zo kwaad werd dat ik mee naar buiten werd genomen, mét een uitnodiging om daar maar op de vuist te gaan.![]()
Hahahaaa, wat een gelul. De zoon van de eigenaar kwam er snel bij en wist de boel te sussen.
Maar nog steeds had ik die vervelende storing in m'n gloednieuwe auto.......
Bleek een rubbertje te zijn bij een schakelaar.
Dingetje van niks maar leverde wel een negatieve ervaring op.
Kan ik mee voorstellen, daar heb je tenminste nog ruimte rond de motor zonder dat je er eerst een niets toevoegende maar blitse plastic kap af moet halen.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:44 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb dat type Rio nog niet in de werkplaats gehad. Oudere type is opzich wel fijn om aan te werken.
Zeg house, hoe lang ben jij?quote:Op woensdag 29 december 2010 20:37 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik heb eens iemand voorin gehad die 1.90 was, geen pretje voor die persoon zal ik maar zeggen
Gefeliciteerd met de aankoop van je auto, ziet er gaaf uit!
Hij is bij mijn weten niet heel lang, dus hij past met gemak in mijn micraquote:Op woensdag 29 december 2010 20:50 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zeg house, hoe lang ben jij?
quote:Op woensdag 29 december 2010 20:50 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zeg house, hoe lang ben jij?
230 dus. Ja ég wel!quote:Op woensdag 29 december 2010 19:52 schreef Purdey het volgende:
Op de recensie van House hoef je niet te wachten, die is even lang als mij![]()
Ik vond de Auris waar ik in leste verrasend ruim!quote:Op woensdag 29 december 2010 20:43 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nah oké, dan in je Micra misschien niet. Had wel gekund.
Mijn punt was ook meer dat ook een kleine auto voldoende ruimte kan hebben, buitenkant zegt niet altijd alles.
Je bedoelt gewoon de lucht eruit laten lopen en dan dubbelvouwen?quote:Op woensdag 29 december 2010 20:51 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Hij is bij mijn weten niet heel lang, dus hij past met gemak in mijn micra
Half jaartje +/- 30 lessen denk ik. Gereden in Golf 5, Golf Plus en Polo.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:59 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je bedoelt gewoon de lucht eruit laten lopen en dan dubbelvouwen?![]()
In welke auto hebben jullie eigenlijk gelest, en hoe lang erover gedaan?
Ik heb bij de ANWB binnen 10 dagen mijn rijbewijs gehaald in een Mazda 323.
VW Golf 5, met 1.9TDI motorquote:Op woensdag 29 december 2010 20:59 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Stoel volop naar achter, doe ik altijd als iemand anders rijdtquote:Op woensdag 29 december 2010 21:03 schreef 08gnoT. het volgende:
Volgens mij is een Lancer ruim zat. Vriend van me is meer dan 2 meter en die vond hem lekker zitten, al weet ik niet of hij het meende
Mazda 323quote:Op woensdag 29 december 2010 20:59 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Bij mij een maand na m'n examen zie ik mijn buurvrouw (die werkt bij m'n rijschool) met een gloednieuwe Golf 6 aan komen rijden: "Ja we hebben een nieuwe vloot"quote:Op woensdag 29 december 2010 21:04 schreef Piles het volgende:
40 lessen (2 achter elkaar meestal) in een Audi A3Week na examen kregen ze een nieuwe Volvo S40
Ja, mijn bijrijdersstoel staat ook ver naar achter. Ook omdat ik het irritant vind als er een hoofd voor de zijruit zit, en iedereen laat hem gewoon zo staan volgens mij.quote:Op woensdag 29 december 2010 21:04 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Stoel volop naar achter, doe ik altijd als iemand anders rijdt
Ik heb m'n stoel ook ver naar voren. Ben 1.80, maar dan kan ik fijn met m'n knieën sturenquote:Op woensdag 29 december 2010 21:06 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ja, mijn bijrijdersstoel staat ook ver naar achter. Ook omdat ik het irritant vind als er een hoofd voor de zijruit zit, en iedereen laat hem gewoon zo staan volgens mij.
Ik zit zelf wel belachelijk ver naar voren (nou ja, net als met lessen), maar ik ben niet zo lang
Zo'n dieseltje zonder turbo zeker?quote:
Heb ik ook hoor, ik zet hem zelfs verder naar voren dan mensen die kleiner dan mij zijn. Tijdens één van mijn eerste autoritten vertelde een kennis mij dat hij dat ook altijd doet omdat hij dan het stuur echt goed kan beetpakken en de pedalen goed kan intrappen. Daar kon ik mij eigenlijk goed in vinden, dus zet ik de stoel standaard naar voren.quote:Op woensdag 29 december 2010 21:06 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik zit zelf wel belachelijk ver naar voren (nou ja, net als met lessen), maar ik ben niet zo lang
Ja precies. Daar was ik nog een keer mee gezakt omdat ik een vrachtwagen niet voorbij kwam, toen vertelde je dat al in het rijlestopic.quote:Op woensdag 29 december 2010 21:08 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zo'n dieseltje zonder turbo zeker?
Heb ik ook gehad tijdens mijn instructeursopleiding. Levensgevaarlijk die dingen: snelheid maken om in te voegen gaat gewoon niet.
mijn ibiza is idd kleiner als onze 206, maar weegt een ruime 100 kg meer...quote:Op woensdag 29 december 2010 19:42 schreef vannelle het volgende:
[..]
Klein ja. Gewichtsklasse zegt niet veel over het formaat omdat de recentere auto's volgebouwd zitten met passieve veiligheden zoals stalen balken in de deuren en dat weegt allemaal mee.
Ah ja! I remember!quote:Op woensdag 29 december 2010 21:09 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ja precies. Daar was ik nog een keer mee gezakt omdat ik een vrachtwagen niet voorbij kwam, toen vertelde je dat al in het rijlestopic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |