Dus jij kunt praten met mensen die over een jaar of meer geboren worden ?quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:48 schreef Bastard het volgende:
[..]
Wat JP zegt, reincarnatie.. sommige worden wel weer geboren als ze vinden dat er aan toe zijn.
Ze spreken mijn "taal" maar de communicatie is niet altijd even helder, boodschap kan anders overkomen dan bedoeld. Sommige kunnen niet spreken met mensen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:40 schreef De_Kardinaal het volgende:
En kan je iedereen ineens verstaan? Dat vraag ik mij altijd af. Of er dan wel een universele taal is.
Een goede vriendin van mij is er veel verder in nu, zij mag communiceren met het ongeboren kind die in de buik van de moeder zit. En dat is werkelijk heel mooi om te lezen. Zij kan ook intunen op de ziel van bijvoorbeeld een heel moeilijk opvoedbaar kind, of een mongooltje of iemand die geen stembanden meer heeft en kan daar hulp mee bieden als medium tussen die persoon en bijvoorbeeld de ouders om een betere verstandshouding te krijgen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:50 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dus jij kunt praten met mensen die over een jaar of meer geboren worden ?
En zie je ze dan ook?quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:50 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ze spreken mijn "taal" maar de communicatie is niet altijd even helder, boodschap kan anders overkomen dan bedoeld. Sommige kunnen niet spreken met mensen.
En over welk leven hebben ze het dan? Hetgeen dat volgt of hetgeen dat was? Als er sprake is van reïncarnatie.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:53 schreef Bastard het volgende:
[..]
Een goede vriendin van mij is er veel verder in nu, zij mag communiceren met het ongeboren kind die in de buik van de moeder zit. En dat is werkelijk heel mooi om te lezen. Zij kan ook intunen op de ziel van bijvoorbeeld een heel moeilijk opvoedbaar kind, of een mongooltje of iemand die geen stembanden meer heeft en kan daar hulp mee bieden als medium tussen die persoon en bijvoorbeeld de ouders om een betere verstandshouding te krijgen.
Sorry, daar kan ik echt niks mee, beweren te communiceren met iets dat niet aan anderen kan verifieren of het daadwerkelijk klopt is wel heel makkelijk.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:53 schreef Bastard het volgende:
[..]
Een goede vriendin van mij is er veel verder in nu, zij mag communiceren met het ongeboren kind die in de buik van de moeder zit. En dat is werkelijk heel mooi om te lezen. Zij kan ook intunen op de ziel van bijvoorbeeld een heel moeilijk opvoedbaar kind, of een mongooltje of iemand die geen stembanden meer heeft en kan daar hulp mee bieden als medium tussen die persoon en bijvoorbeeld de ouders om een betere verstandshouding te krijgen.
Zo halen dieren telepaten ook hun 'gelijk'. Het is makkelijk, veilig en klopt altijd.quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:02 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Sorry, daar kan ik echt niks mee, beweren te communiceren met iets dat niet aan anderen kan verifieren of het daadwerkelijk klopt is wel heel makkelijk.
Dat soort mensen kan met alles telepathisch communiceren, behalve met een persoon die een taal spreekt die zij niet spreken - want dat zou namelijk verifieerbaar zijn.
Hoezo 'mag' zij dat? Iedereen mag dat toch? Het kan alleen zijn dat de desbetreffende moeder zegt: "Rot even op zegquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:53 schreef Bastard het volgende:
Een goede vriendin van mij is er veel verder in nu, zij mag communiceren met het ongeboren kind die in de buik van de moeder zit.
Heeft deze mevrouw ook een site waar ze haar diensten aanbiedt? Ik ben benieuwdquote:En dat is werkelijk heel mooi om te lezen. Zij kan ook intunen op de ziel van bijvoorbeeld een heel moeilijk opvoedbaar kind, of een mongooltje of iemand die geen stembanden meer heeft en kan daar hulp mee bieden als medium tussen die persoon en bijvoorbeeld de ouders om een betere verstandshouding te krijgen.
Nee ik zie ze niet.. ik voel ze soms wel. Ze hebben het dan over het leven van nu.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:58 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En zie je ze dan ook?
[..]
En over welk leven hebben ze het dan? Hetgeen dat volgt of hetgeen dat was? Als er sprake is van reïncarnatie.
Ik vraag niet of je mij wilt geloven, ik ben hier niet om je te overtuigen, jij stelt een vraag en ik geef antwoord.quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:02 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Sorry, daar kan ik echt niks mee, beweren te communiceren met iets dat niet aan anderen kan verifieren of het daadwerkelijk klopt is wel heel makkelijk.
Dat soort mensen kan met alles telepathisch communiceren, behalve met een persoon die een taal spreekt die zij niet spreken - want dat zou namelijk verifieerbaar zijn.
Of iets mag in deze wereld word bepaald door mensen en regelgeving, vergelijkbaar is of je iets mag van bovenaf. Daar zit dat 'mogen' in waar ik op doel.quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:04 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Hoezo 'mag' zij dat? Iedereen mag dat toch? Het kan alleen zijn dat de desbetreffende moeder zegt: "Rot even op zeg!"
Je voelt ze wel? En is het dan net als in de (slechte) films? Voel je wie goed en wij kwaad is?quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:23 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee ik zie ze niet.. ik voel ze soms wel. Ze hebben het dan over het leven van nu.
Tijdschrift of website van Paravisie? Heb je een linkje naar het artikel en/of zou je dat artikel kunnen inscannen?quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:25 schreef Bastard het volgende:
Zij heeft een stuk gehad in de paravisie over haar diensten tov ongeboren kinderen, klein jaartje terug.
omg.. bestaat dat blad nog steeds?? Ben ik namelijk naar op zoek (evenals "paravaria" , waar lezers allerhande vragen mochten stellen aan paragnosten, is al 15 jaar oud meen ik).quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:25 schreef Bastard het volgende:
[..]
Of iets mag in deze wereld word bepaald door mensen en regelgeving, vergelijkbaar is of je iets mag van bovenaf. Daar zit dat 'mogen' in waar ik op doel.
Zij heeft een stuk gehad in de paravisie over haar diensten tov ongeboren kinderen, klein jaartje terug.
Waar is dat "van bovenaf mogen" allemaal op van toepassing ? Enkel op 'paranormale' zaken ?quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:25 schreef Bastard het volgende:
[..]
Of iets mag in deze wereld word bepaald door mensen en regelgeving, vergelijkbaar is of je iets mag van bovenaf. Daar zit dat 'mogen' in waar ik op doel.
PMquote:Op woensdag 5 januari 2011 12:29 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Tijdschrift of website van Paravisie? Heb je een linkje naar het artikel en/of zou je dat artikel kunnen inscannen?
Wat is haar naam? Dan kan ik zelf ook even zoeken.
Ik heb geen ervaring met 'kwaad' omdat de meeste communicatie met mijn gidsen is, een enkele keer met een geest geweest maar die communicatie zoek ik niet zelf op.quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:28 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Je voelt ze wel? En is het dan net als in de (slechte) films? Voel je wie goed en wij kwaad is?
Maar was een gids volgens sommigen dan ook niet een overledene?quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:36 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik heb geen ervaring met 'kwaad' omdat de meeste communicatie met mijn gidsen is, een enkele keer met een geest geweest maar die communicatie zoek ik niet zelf op.
Dat zijn meestal overledene inderdaad, vaak bekenden uit een eerder leven die zich nu dienstbaar maken voor jou. Kunnen ook energieen zijn die nooit geincarneerd zijn geweest.quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:43 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Maar was een gids volgens sommigen dan ook niet een overledene?
Maar de 'ziel' van een overledene is dus iets anders dan een 'geest'?quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:48 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat zijn meestal overledene inderdaad, vaak bekenden uit een eerder leven die zich nu dienstbaar maken voor jou. Kunnen ook energieen zijn die nooit geincarneerd zijn geweest.
De woorden worden nog wel eens (ook door mijzelf) vaak gebruikt om hetzelfde aan te duiden maar het zijn eigenlijk verschillende zaken.quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:52 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Maar de 'ziel' van een overledene is dus iets anders dan een 'geest'?
Ik snap je voorbeeld eigenlijk niet echt.quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:58 schreef Bastard het volgende:
[..]
De woorden worden nog wel eens (ook door mijzelf) vaak gebruikt om hetzelfde aan te duiden maar het zijn eigenlijk verschillende zaken.
Stel.. je hebt liefdesverdriet wat je nu meemaakt, lichamelijk reageer je er op door te huilen. Geestelijk word de booschap overgenomen en geeft het een scheurtje, geestelijk kan je hardvochtig worden. De ziel staat boven de pijnen en trauma's die wist al dat dit zou gebeuren en weet dat het gebeurt om er van te leren. De ziel zou ook meerdere geesten kunnen behuizen, een zielenfamilie heb je het dan over of een zielsverwacht.
Concreet verschil is dat mijn gids altijd bij me is (jou gids bij jou) en een gids zou een overleden persoon geweest kunnen zijn. Een geest hoeft niet altijd bij je te blijven hangen, kan misschien ook bij een bepaalde plek willen blijven hangen. Is niet dienstbaar verder voor jou.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:02 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik snap je voorbeeld eigenlijk niet echt.
Wat is dan concreet het verschil tussen een overledene als 'gids' en als 'geest'? Beide hebben eens geleefd en met beide kan je communiceren?
Dat hebben we wel.. er zijn alleen bepaalde zaken die onontkoombaar zijn, die gewoon gaan gebeuren. Jij moest in dit leven je huidige partner leren kennen bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:02 schreef _Led_ het volgende:
maar als de ziel al wist wat er gaat gebeuren dan staat alles dus al vast volgens jou, en hebben we geen eigen invloed / wil !
Ik denk dat het meer is dat er een aantal 'grote' gebeurtenissen sowieso vaststaan in je leven, denk aan eventuele ongelukken, bepaalde ontmoetingen en relaties. Maar wat je er mee doet, beslis jij zelf. In die zin is er ook wel enige vrijheid in je keuzes, alleen leiden de meeste paden toch naar de gebeurtenis die sowieso gaat gebeuren.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:02 schreef _Led_ het volgende:
maar als de ziel al wist wat er gaat gebeuren dan staat alles dus al vast volgens jou, en hebben we geen eigen invloed / wil !
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |