Toevallig zijn er 3 naaste familieleden (opa, tante en nicht) overleden aan kanker, en kon ik er toen vrij weinig om geven (edit: dat gescheld dus). Is dus gewoon persoonlijk en het feit dat jij je er aan stoort zegt meer over dat jij je voorkeuren wil projecteren op anderen. Uiteindelijk dus puur egocentrismequote:Op dinsdag 28 december 2010 01:47 schreef Flounder het volgende:
[..]
Ok, stel je voor: jouw moeder lijdt aan borstkanker en is niet meer te genezen. Nu scheld 1 van die figuren hier jou uit voor kankerlijer. Ik wed dat dat veel pijn doet, op dat moment.
Hmm, cookiesquote:Op dinsdag 28 december 2010 01:35 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Daarom moet je je ook afzetten tegen die simpele gedachtegang op de enige mogelijke manier: schelden met kanker. So Lola, come to the dark side. We have cookies.
En echt heel, heel erg dom. En ik heb geen krachttermen nodig om het woord dom te versterken. Daar gebruik ik gewoon je eigen quote voor.quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:48 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ok, stel je voor: jouw moeder is een autist. Nu scheld 1 van die figuren hier jou uit voor autist. Ik wed dat dat veel pijn doet, op dat moment.
Ok, stel je voor: jouw moeder is gestorven aan een terroristische aanslag. Nu scheld 1 van die figuren hier jou uit voor terrorist. Ik wed dat dat veel pijn doet, op dat moment.quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:48 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ok, stel je voor: jouw moeder is een autist. Nu scheld 1 van die figuren hier jou uit voor autist. Ik wed dat dat veel pijn doet, op dat moment.
Komt er ook een keer onderbouwing van jou kant? Hoezo kan iemand niet zitten met het feit dat zijn moeder een autist is?quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:50 schreef Flounder het volgende:
[..]
En echt heel, heel erg dom. En ik heb geen krachttermen nodig om het word dom te versterken. daar gebruik ik gewoon je eigen quote voor.
Mooi he, onderbuikgevoelens en waardeoordelen zonder onderbouwingquote:Op dinsdag 28 december 2010 01:51 schreef Levolution het volgende:
[..]
Komt er ook een keer onderbouwing van jou kant? Hoezo kan iemand niet zitten met het feit dat zijn moeder een autist is?
quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:47 schreef Flounder het volgende:
[..]
Ok, stel je voor: jouw moeder lijdt aan borstkanker en is niet meer te genezen. Nu scheld 1 van die figuren hier jou uit voor kankerlijer. Ik wed dat dat veel pijn doet, op dat moment.
[..]
Ok, stel je voor: jouw broertje heeft het syndroom van down. Nu scheld 1 van die figuren hier jou uit voor mongool. Ik wed dat dat veel pijn doet, op dat moment.
[..]
Ok, stel je voor: jouw Afrikaanse sponsorkindje heeft cholera, dit is niet te genezen en je hebt gezien wat het met iemand doet. Nu scheld 1 van die figuren hier jou uit voor kolerelijer. Ik wed dat dat veel pijn doet, op dat moment.
Nogmaals, zo kan je bezig blijven.quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:47 schreef Flounder het volgende:
[..]
Ok, stel je voor: jij bent blind. Nu roept iemand "ben je blind ofzo?". Ik wed dat dat veel pijn doet, op dat moment.
Zeker.quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:50 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ok, stel je voor: jouw moeder is gestorven aan een terroristische aanslag. Nu scheld 1 van die figuren hier jou uit voor terrorist. Ik wed dat dat veel pijn doet, op dat moment.
Ja, discussie voorbij.quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:52 schreef Flounder het volgende:
[..]
Zeker.
net als een aantal andere voorbeelden die je hierboven geeft.
Ja, "zo kun je bezig blijven". Gewoon rekening houden met een ander, is dat zo moeilijk?
Je begint het eindelijk te begrijpen, alleen trek je nog de verkeerde conclusie.quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:52 schreef Flounder het volgende:
[..]
Zeker.
Ja, zo kun je bezig blijven. Gewoon rekening houden met een ander, is dat zo moeilijk?
Sowieso mensen die denken dat ze zich in anderen kunnen verplaatsen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:55 schreef J4ckp0T het volgende:
Ik denk dat veel mensen hier speculeren op het relativeringsvermogen van een derde persoon. Lekker subjectief weer![]()
"Verplaatsen" in een ander is een lastig fenomeen, (en ja, daar gaan we weer) en al helemaal voor mensen zie autistische trekjes hebben
Rekening houden met een ander omdat diegene zo achterlijk is zich op te winden over een woord, nee dat zul je mij niet zien doen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:52 schreef Flounder het volgende:
[..]
Zeker.
Ja, "zo kun je bezig blijven". Gewoon rekening houden met een ander, is dat zo moeilijk?
Ik begin het te begrijpen?quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:54 schreef Levolution het volgende:
[..]
Je begint het eindelijk te begrijpen, alleen trek je nog de verkeerde conclusie.
Als we zoveel rekening met elkaar zouden moeten houden en we voeren dit consequent door, kun je haast niks meer zeggen.
Je kunt beter te veel zeggen (en ja, inderdaad ook racistische uitspraken), maar je er minder van aantrekken.
De enige reden dat jij wil dat we niet met kanker schelden is omdat je vanuit jouw eigen overgevoelige ervaringen die mening construeert.quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:58 schreef Flounder het volgende:
[..]
Ik begin het te begrijpen?Ik heb wel een leuke avond hier met jullie, dat dan weer wel.
Ok, met deze opmerking maak je veel duidelijk. Het geeft niet, je bent niet de enige.quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:57 schreef Levolution het volgende:
[..]
Sowieso mensen die denken dat ze zich in anderen kunnen verplaatsen.
Je overschat jezelf.quote:Op dinsdag 28 december 2010 02:01 schreef Flounder het volgende:
[..]
Ok, met deze opmerking maak je veel duidelijk. Het geeft niet, je bent niet de enige.
Jij hoort er ook bij inderdaad, evenals het merendeel van de mensen. Jij kan blijkbaar niet snappen dat veel mensen geen aanstoot nemen aan een woord, waaronder ikzelf. Alleen dáár reageer je dan niet op, want dat past niet binnen jouw belevingswereld.quote:Op dinsdag 28 december 2010 02:01 schreef Flounder het volgende:
[..]
Ok, met deze opmerking maak je veel duidelijk. Het geeft niet, je bent niet de enige.
Dan ken je me klaarblijkelijk niet. Ik weet zeker dat ik alle pijn die dat mij ook maar zou kunnen doen, allang met verstand weggeredeneerd heb.quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:47 schreef Flounder het volgende:
[..]
Maar jij vult toch ook in wat jij denkt dat andere mensen (die een familielid o.i.d. met kanker hebben) hierbij voelen? Dat berust ook op aannames.quote:Op dinsdag 28 december 2010 02:01 schreef Flounder het volgende:
[..]
Leg hem dat maar eens uit. Zelfs psychiaters begrijpen hun patiënten niet, omdat hun hersenen op hele andere manieren redeneren. Flounder hier denkt dat hij wel deze gave heeft.quote:Op dinsdag 28 december 2010 02:02 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Jij hoort er ook bij inderdaad, evenals het merendeel van de mensen. Jij kan blijkbaar niet snappen dat veel mensen geen aanstoot nemen aan een woord, waaronder ikzelf. Alleen dáár reageer je dan niet op, want dat past niet binnen jouw belevingswereld.
Wil je aub nog even antwoord geven op de vraag van Levolution? Ik vond het wel een interessante namelijk.quote:Op dinsdag 28 december 2010 02:01 schreef Flounder het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:57 schreef Levolution het volgende:
Of wil Flounder ook de Deense cartoons verbieden?
Nee kerel, ik zit er persoonlijk niet mee hoor, alleen ik kan het mij goed voorstellen wat het met een ander kan doen. En daarom erger ik mij aan dat gescheld met kanker.quote:Op dinsdag 28 december 2010 02:00 schreef finsdefis het volgende:
[..]
De enige reden dat jij wil dat we niet met kanker schelden is omdat je vanuit jouw eigen overgevoelige ervaringen die mening construeert.
Dan willen zij dat dus wellicht vanuit hun eigen ervaringen, wat uiteindelijk gewoon neerkomt op jezelf vanalles aantrekken. Diegenen zouden er ook, op rationele wijze, voor kunnen kiezen om zich er boven te stellen. Nogmaals: dan zou je wel honderden andere woorden moeten "verbieden" en niet alleen kankerquote:Op dinsdag 28 december 2010 02:05 schreef Flounder het volgende:
[..]
Nee kerel, ik zit er persoonlijk niet mee hoor, alleen ik kan het mij goed voorstellen wat het met een ander kan doen. En daarom erger ik mij aan dat gescheld met kanker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |