quote:Op maandag 27 december 2010 12:39 schreef Poppejans het volgende:
Och Sorbootje, tijd om lekker te relaxen en te genieten van de Kerst heb jij dus helemaal niet gehad, wat balen!Wat een ziekenboeg was dat dan bij jullie thuis zeg
Fijn dat ze nu wel allemaal opknappen
Miss_Sly wat lijkt ze al oud zo op die fotokomt ook wel door het grote meisjes kapsel,mooi peutertje
![]()
en wat heerlijk dat ze zo goed geslapen heeft
ach Twinkly, wat zie je er enorm wit en moe uit op die foto van vorig jaar
De foto van dit jaar ziet er daarintegen erg gezellig uitmet een blije Niels
![]()
Ik vind Wolf geen Michelin-mannetje, maar hij heeft wel lekkere knijpwangen en zo'n echt baby buikje. Hij volgt al sinds zn geboorte nog steeds de middelste CB lijnen. Was midden dec 76 cm en 10,2 kilo. Volgens mij heeft hij wel iets grotere voeten dan gemiddeld
Oja en leuk en interessant om te lezen wat jullie kinders allemaal op brood eten. Wolf eet op zn boterhammen: smeerkaas,jong belegen kaas,geitenkaas,smeerworst al dan niet vegetarisch,boterhamworst,grillworst,kipfilet en pindakaas.
Heb niet het idee dat hij een voorkeur heeft.
Ik ben wel benieuwd naar die foto!quote:Op maandag 27 december 2010 12:05 schreef Claudia_x het volgende:
Wat is Niels zich heerlijk aan het vermaken op de foto's!En wat eet hij daar, Twinkly?
Ik heb trouwens een vrijwel identieke foto van mezelf vorig jaar met kerst.Ik heb Ivan de eerste twee uur zitten voeden en daarna sliep hij fijn bij me in de ringsling. Wat een verschil, he? We hadden het er eergister nog over.
Ik las het idd. Heeft ze ook iets anders in bed om vast te houden? Knuffeltje oid? Hoewel ik ook denk dat t een stukje gewenning is, wat (hopelijk) vanzelf over zal gaan. Ik heb het wel vaker gehoord overigens..... maar vervelend... it is!quote:Op maandag 27 december 2010 13:55 schreef Sorbootje het volgende:
mikoxx, ze doet het in haar slaap, ipv duimen draait ze haar haartjes om haar vinger en trekt eraan. Dan valt er niet veel af te leiden
Juliet, naked. Niet echt ontopic verder.quote:Op maandag 27 december 2010 15:05 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Claudia, welk boek van Nick Hornby noemde je nou ook alweer laatst? Als aanrader? (Niet about a boy, die heb ik al).
quote:Op maandag 27 december 2010 19:15 schreef miss_sly het volgende:
Senna zit in bad met een Duplo poppetje en een autootje te spelen. Poppetje staat op de badrand, auto komt eraan gereden. 'toet toet....sorry'![]()
Ik dacht al dat ik de enige was die dat grappig vondquote:
Borstvoeding!quote:Op maandag 27 december 2010 20:26 schreef Twinkly het volgende:
(bij zulk soort dingen vraag ik me altijd af hoe moeders in landen waar weinig water beschikbaar is dat aan pakken).
En die is gewoon heerlijkquote:Op maandag 27 december 2010 19:15 schreef miss_sly het volgende:
Senna zit in bad met een Duplo poppetje en een autootje te spelen. Poppetje staat op de badrand, auto komt eraan gereden. 'toet toet....sorry'![]()
quote:Op dinsdag 28 december 2010 08:51 schreef Twinkly het volgende:
Oh, Niels niet! Die kijkt me dan heel indringend en dwingend aan:![]()
Wat hij wel een miljoen keer achter elkaar zegt is "dat"/"dit" en dan dingen aanwijzen. Als ik moe ben zeg ik dan na een tijdje maar "ja, dat zijn allemaal dingen"![]()
Ivan zegt 'die' nu op een heel dwingende toon. Als hij bijvoorbeeld iets wil hebben dan klinkt hij als een kleine dictator. (Voor de Southparkliefhebbers: het is net Cartman, inclusief postuur.quote:Op dinsdag 28 december 2010 08:51 schreef Twinkly het volgende:
Oh, Niels niet! Die kijkt me dan heel indringend en dwingend aan:![]()
Wat hij wel een miljoen keer achter elkaar zegt is "dat"/"dit" en dan dingen aanwijzen. Als ik moe ben zeg ik dan na een tijdje maar "ja, dat zijn allemaal dingen"![]()
Mee eens. Lijkt me niet echt een ongedwongen sfeer geven als je er zo moeilijk over doet..quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:05 schreef 0634 het volgende:
Ik vind het ook niet stom. Alleen maar goed. Sommigen gaan wel te ver. Zo kennen wij een stel waarvan de vader alleen met zwembroek aan met zijn kinderen doucht. Dat vind ik wel wat te ver gaan. Zo stop je het een beetje in het 'verboden-hoekje'. En zo spastisch moet je er ook weer niet mee omgaan, lijkt me.
Haha, dat zou ik ook doen.. Vandaar waarschijnlijk ook dat Stef dat nu ook al kan zeggenquote:Op dinsdag 28 december 2010 11:06 schreef seilram het volgende:
Sorbo, dat probeer ik ook inderdaad niet. Het moet wel leuk blijven! Maar ik hoop hem zo wel duidelijk te maken dat dit prive is en niet iedereen er zomaar aan mag zitten. Ik zeg het ook niet iedere keer, maar zo af en toe een keer.
Incantrix, ik dacht inderdaad shit![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, ik denk ook dat je vader dat lange erbij verzintquote:Op dinsdag 28 december 2010 11:18 schreef Sorbootje het volgende:
Gefeliciteerd DJMO!
Claudia, dat kan natuurlijk ook, dat je van nature preuts bent.![]()
Een favoriet verhaal op verjaardagen over mij als peutertje is dat ik voor mijn naakte vader stond in de badkamer en dat ik zei: "Dag meneertje met je lange neus en je snorretje en je baard!"
(volgens mij verzint mijn vader dat 'lange' erbij)
Jep, wordt vanzelf wel een keer hardquote:Op dinsdag 28 december 2010 11:20 schreef Sorbootje het volgende:
En dan zegt Isabeau nee en dan moet ik haar maar in d'r poep laten liggen?
Ja, precies, zo doe ik dat ook.quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:12 schreef seilram het volgende:
Joep onderzoekt soms onder de douche behalve zichzelf ook mij. Als ie aan mijn been zit, dan vertel ik dat het mijn been is enzo. Behalve als ie aan mijn privedelen komt, dan geef ik aan dat dat van mij is en dat ik dat niet wil. Prima. Geen gedoe.
Ja, dat is precies wat ik bedoel! Grappig dat je daarmee komt. Ik heb daar zelf echt heel erg een hekel aan, als een ouder een kind oppakt en er maar gewoon vanalles mee doet (hup fles erin, hup schoenen aan). Ik vind het zelf ook vervelend als mijn vriend bijvoorbeeld iets aan mijn kleding fixt zonder dat aan te kondigen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:19 schreef Incantrix het volgende:
Claudia, je hoeft dat niet per se te doen door erover te praten, dat kan ook zonder het écht te benoemen.. In dat artikel (?) dat ik las stond bijvoorbeeld dat je, voordat je gaat poetsen bij het verschonen van de luier, zou kunnen vragen 'ik ga je nu even schoonmaken, is dat goed?'
Zo zou je kind ook al leren dat het ook een keuze heeft bij aanrakingen. Ik heb het nog niet gewikt en gewogen, maar het klonk logisch.
Ik heb dat vaker gelezen en ik vind het ook logisch en verstandig klinken, maar er zit natuurlijk ook een keerzijde aan. Het blijft een keuze die je je kind geeft en je kind kan dan dus ook nee zeggen. En als ze dan "nee" zeggen dan kun je daar écht niet overheen walsen omdat dan je hele boodschap wel heel erg verkeerd uitpakt zeg maar.quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:19 schreef Incantrix het volgende:
Claudia, je hoeft dat niet per se te doen door erover te praten, dat kan ook zonder het écht te benoemen.. In dat artikel (?) dat ik las stond bijvoorbeeld dat je, voordat je gaat poetsen bij het verschonen van de luier, zou kunnen vragen 'ik ga je nu even schoonmaken, is dat goed?'
Zo zou je kind ook al leren dat het ook een keuze heeft bij aanrakingen. Ik heb het nog niet gewikt en gewogen, maar het klonk logisch.
Ik vind ook dat je het niet in een vraagvorm moet gieten als je niet op een 'nee' zit te wachten. Als wij Ivan bijvoorbeeld ophalen bij zijn opa en oma dan maakt hij altijd een drama van het aantrekken van zijn jas. Ik ga hem niet zonder jas naar buiten meenemen en ik heb ook geen zin om bij m'n schoonouders te blijven logeren, dus ik geef hem geen keuze. Wel zeg ik altijd even dat ik zijn jas aan ga trekken, zijn ene arm erin doe, zijn andere arm, et cetera. Dat vind ik genoeg. Hij weet dan dat het eraan komt.quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:27 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ik heb dat vaker gelezen en ik vind het ook logisch en verstandig klinken, maar er zit natuurlijk ook een keerzijde aan. Het blijft een keuze die je je kind geeft en je kind kan dan dus ook nee zeggen. En als ze dan "nee" zeggen dan kun je daar écht niet overheen walsen omdat dan je hele boodschap wel heel erg verkeerd uitpakt zeg maar.
Het mes snijdt bovendien aan twee kanten, heb ik gemerkt. Zo is Ivan al enige weken bezig om mee te helpen met verschonen en aankleden. Als ik hem verschoon doet hij zijn benen in de lucht, hij zoekt zelf met zijn arm zijn mouw op, en hij vindt het helemaal geweldig om zijn eigen kleding uit te trekken. Ik laat hem bijvoorbeeld zelf zijn sokken uittrekken als ik hem naar bed doe en hij is ook aan het leren zijn broek uit te trekken.quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:30 schreef miss_sly het volgende:
Wat jij zegt idd, Claudia, vind ik ook zo naar. Ik probeer dat dus ook niet te doen, altijd idd vertellen wat ik (ga) doe(n). Het is namelijk geen popje
Eh, en hoe is dat 'onverantwoord'? Volgens mij schep je hier een schijntegenstelling.quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:48 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Haha, als ik dit allemaal zo lees...
Ik kondig wel aan, maar op minder verantwoorde wijze geloof ik.
Ik roep bijvoorbeeld vanuit de keuken: Het eten is klaar, alle kindjes aan tafel!
Of tegen mijn zoon: R kom! Je stinkt een uur in de wind. Dan gaat hij er trouwens als een haasje vandoor en wordt het nog een gevecht![]()
Nou vergeleken met op rustige toon zeggen "R, het eten is klaar, ik ga je nu in je stoel zetten, en ik doe je zo je slabber om", is roepen vanuit de keuken nogal onverantwoord toch?quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Eh, en hoe is dat 'onverantwoord'? Volgens mij schep je hier een schijntegenstelling.
Ik vind het juist hartstikke lief en gezellig klinken!quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:50 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Nou vergeleken met op rustige toon zeggen "R, het eten is klaar, ik ga je nu in je stoel zetten, en ik doe je zo je slabber om", is roepen vanuit de keuken nogal onverantwoord toch?
Oh gelukkig, haha. Zo zwart op wit komt het in elk geval veel meer overwogen op me over dan zoals het hier dagelijks door het huis klinkt.quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het juist hartstikke lief en gezellig klinken!
En ik zeg ook niet letterlijk wat ik hier uitschrijf. In de praktijk is dat "armpje!" of "ik ga je pakken!" of... tja, ik weet het niet. Het is maar goed dat daar geen transcripties van bestaan.
Ook toen jullie weggingenquote:Op dinsdag 28 december 2010 12:00 schreef Sorbootje het volgende:
Oh en jas aantrekken is geen probleem. Jas aantrekken en dan niet onmiddelijk vertrekken, da's een ander verhaal. Daar raakt ze helemaal van in de war. Vorige week zou Laura ons ophalen om naar Rienk en Vlindur te gaan. Ik had Isabeau alvast in haar jas gehesen en die heeft toen nog tien minuten rondjes door de woonkamer gelopen druk DOEI roepend en zwaaiend.
Herkenbaarquote:Op dinsdag 28 december 2010 12:10 schreef miss_sly het volgende:
Fijn Sorbootje
Ik merk aan Senna ook regelmatig dat ik haar ankerpunt ben. Bijvoorbeeld tijdens de kerstdagen, dan rent ze ook een beetje rond met de andere aanwezige kindjes. Heel veel plezier enzo, lachen gieren brullen. En dan ineens staat ze stil, kijkt eens zoekend rond. Als ze me ziet, gaat ze weer lekker verder. Als ze me niet ziet, gaat ze me roepen. Niet bang ofzo, maar gewoon, even checken of ik er nog ben en waar danAls ik dan antwoord geef, gaat ze op het geluid van mijn stem af om me even te kunnen zien en dan is het weer goed en gaat ze verder spelen
Nee hoor.quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:21 schreef Twinkly het volgende:
HerkenbaarBehalve het roepen, daar is hij nog wat te klein voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |