abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90528870
Ze ligt nu weer met sokjes te slapen hoor ik net van B. Dus dat gaat in elk geval goed. Fijn hoor! En idd, laat die steile afro maar (terug)komen!

Trix, Stef wilde gewoon chips :P

Claudia, ik begrijp precies wat je bedoelt. Dat dwingende toontje vind ik ook niet fijn. En dan weet ik natuurlijk ook heel goed dat ze nog geen andere manier heeft om zich uit te drukken. :)
  dinsdag 28 december 2010 @ 10:59:54 #52
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_90529007
Incantrix :D

Zo stond Joep van de week op straat en riep ineens: Piemol! en dan sta ik daar :@

Misschien heel stom, maar als ik hem nu verschoon en hij zit aan zijn piemel, dan vertel ik erover. Dat ie van hem is en dat alleen papa en mama eraan mogen zitten om te wassen en misschien ooit de dokter, maar alleen als papa of mama erbij is en verder niemand en dat ie dat moet zeggen dat ie dat niet wil. (mijn lief vind dit stom... wat jullie?)
Niet mieten! Door gieten!
pi_90529076
Ik vidn het niet stom. Zo lang je er niet té veel een issue van maakt lijkt het me helemaal niet verkeerd om dat tegen Joep te zeggen. Integendeel.
  dinsdag 28 december 2010 @ 11:03:31 #54
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_90529093
Seilram, shit! :D En heuj, ik las ooit eens ergens dat het juist erg goed is om je kind al vanaf hele jonge leeftijd zijn eigen fysieke integriteit mee te geven. Ik vind het top dat je dat doet hoor! :)
3!
pi_90529135
Ik vind het ook niet stom. Alleen maar goed. Sommigen gaan wel te ver. Zo kennen wij een stel waarvan de vader alleen met zwembroek aan met zijn kinderen doucht. Dat vind ik wel wat te ver gaan. Zo stop je het een beetje in het 'verboden-hoekje'. En zo spastisch moet je er ook weer niet mee omgaan, lijkt me.
  dinsdag 28 december 2010 @ 11:05:37 #56
95408 Incantrix
pi_90529144
En ik zat net vrolijk mijn post op de vorige pagina bij te editten, omdat er toch nog niemand had gereageerd.. Blijkt er ineens een tweede pagina te zijn :')
3!
  dinsdag 28 december 2010 @ 11:06:36 #57
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_90529169
Sorbo, dat probeer ik ook inderdaad niet. Het moet wel leuk blijven! Maar ik hoop hem zo wel duidelijk te maken dat dit prive is en niet iedereen er zomaar aan mag zitten. Ik zeg het ook niet iedere keer, maar zo af en toe een keer.

Incantrix, ik dacht inderdaad shit :D
  dinsdag 28 december 2010 @ 11:06:44 #58
95408 Incantrix
pi_90529175
quote:
Op dinsdag 28 december 2010 11:05 schreef 0634 het volgende:
Ik vind het ook niet stom. Alleen maar goed. Sommigen gaan wel te ver. Zo kennen wij een stel waarvan de vader alleen met zwembroek aan met zijn kinderen doucht. Dat vind ik wel wat te ver gaan. Zo stop je het een beetje in het 'verboden-hoekje'. En zo spastisch moet je er ook weer niet mee omgaan, lijkt me.
Mee eens. Lijkt me niet echt een ongedwongen sfeer geven als je er zo moeilijk over doet..
3!
pi_90529222
ow jeej Sorbootje, wat vervelend dat het kdv toch dicht blijkt.

Seb is aan de beterende hand. Na vijf dagen antibiotica. Wat een drama is dat om te geven :{w Hij hoest minder en slaapt veel beter. Deze week moet hij drie dagen naar mijn moeder, maar die is gevallen met haar hoofd op de straat en haar hele linkerkant is blauw. Dus ik denk dat ik toch maar een dagje vrij neem om haar te ontzien.

Seb pakt steeds aan zijn onderbeen en zegt dan auw auw. Dan masseer ik zijn beentjes een beetje en lijkt het beter te gaan. Zou hij groeipijn hebben?
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 28 december 2010 @ 11:08:41 #60
95408 Incantrix
pi_90529238
quote:
Op dinsdag 28 december 2010 11:06 schreef seilram het volgende:
Sorbo, dat probeer ik ook inderdaad niet. Het moet wel leuk blijven! Maar ik hoop hem zo wel duidelijk te maken dat dit prive is en niet iedereen er zomaar aan mag zitten. Ik zeg het ook niet iedere keer, maar zo af en toe een keer.

Incantrix, ik dacht inderdaad shit :D
Haha, dat zou ik ook doen.. Vandaar waarschijnlijk ook dat Stef dat nu ook al kan zeggen :')

Seb, fijn dat je je beter voelt! En qua groeipijn, jeetje.. Kan best denk ik :?
3!
  dinsdag 28 december 2010 @ 11:12:59 #61
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_90529356
In zwembroek douchen vind ik wel een beetje gek. Daar zou ik zelf echt niet voor kiezen.
Joep onderzoekt soms onder de douche behalve zichzelf ook mij. Als ie aan mijn been zit, dan vertel ik dat het mijn been is enzo. Behalve als ie aan mijn privedelen komt, dan geef ik aan dat dat van mij is en dat ik dat niet wil. Prima. Geen gedoe.
Van de week kneep ie ook ineens heel hard in mijn tepel. Naja, kan gebeuren. Dat moet ie ook leren dat dat niet mag.
pi_90529371
Ik denk zelf dat het niet zo nodig is om fysieke integriteit mee te geven door over geslachtsdelen te praten. Misschien dat ik er in de peuter- of kleutertijd anders over ga denken, ik weet het niet. Ik kan me in ieder geval niet herinneren dat mijn ouders er ooit expliciet bij stil hebben gestaan. Fysieke integriteit heb ik vooral op impliciete manier meegekregen, heb ik het idee. Maar misschien ben ik wel altijd van nature preuts geweest, dat kan ook. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 28 december 2010 @ 11:15:25 #63
95408 Incantrix
pi_90529411
Stef komt tot nu toe niet verder dan mijn been.. Handig, zo'n tatoeage :D Bij lief probeerde hij vandeweek wel 'aan te bellen' :D
3!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 28 december 2010 @ 11:16:09 #64
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90529434
ik heb amper bij gelezen, maar voor de zieke kindjes en hun mama's een dikke :*

Een echte afscheidsverjaardsspam komt vanavond nog wel, ik wilde alleen even deze foto ook nog met jullie delen: (vanmorgen al in 't peutertopic geplaatst vandaar ;) )

Hoera! Ik ben een Peuter!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_90529467
Nou, ik denk dat je het zo goed doet hoor Seilram. En inderdaad duidelijk aangeven dat je niet wilt dat hij aan jouw geslachtsdelen zit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_90529475
Gefeliciteerd DJMO.
pi_90529492
Gefeliciteerd DJMO!

Claudia, dat kan natuurlijk ook, dat je van nature preuts bent. :)

Een favoriet verhaal op verjaardagen over mij als peutertje is dat ik voor mijn naakte vader stond in de badkamer en dat ik zei: "Dag meneertje met je lange neus en je snorretje en je baard!"

(volgens mij verzint mijn vader dat 'lange' erbij :P )
  dinsdag 28 december 2010 @ 11:19:03 #68
95408 Incantrix
pi_90529509
Claudia, je hoeft dat niet per se te doen door erover te praten, dat kan ook zonder het écht te benoemen.. In dat artikel (?) dat ik las stond bijvoorbeeld dat je, voordat je gaat poetsen bij het verschonen van de luier, zou kunnen vragen 'ik ga je nu even schoonmaken, is dat goed?'

Zo zou je kind ook al leren dat het ook een keuze heeft bij aanrakingen. Ik heb het nog niet gewikt en gewogen, maar het klonk logisch.
3!
pi_90529534
Eva ziet wel dat ik geen piemel heb. En dat zij er zelf ook geen heeft. En dat papa en Fabi er wel een hebben. Maar ze heeft er nooit 'raar' op gereageerd. Ook niet op borsten ofzo.
Wel op mijn navelpiercing overigens.

Maar als ik vraag of ze een jongen of en meisje is, dan zegt ze de ene keer dat ze een meisje is, en dan is ze weer een jongen.
pi_90529544
En dan zegt Isabeau nee en dan moet ik haar maar in d'r poep laten liggen? ;)
pi_90529546
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:18 schreef Sorbootje het volgende:
Gefeliciteerd DJMO!

Claudia, dat kan natuurlijk ook, dat je van nature preuts bent. :)

Een favoriet verhaal op verjaardagen over mij als peutertje is dat ik voor mijn naakte vader stond in de badkamer en dat ik zei: "Dag meneertje met je lange neus en je snorretje en je baard!"

(volgens mij verzint mijn vader dat 'lange' erbij :P )
Haha, ik denk ook dat je vader dat lange erbij verzint :P
pi_90529559
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:20 schreef Sorbootje het volgende:
En dan zegt Isabeau nee en dan moet ik haar maar in d'r poep laten liggen? ;)
Jep, wordt vanzelf wel een keer hard :P
pi_90529570
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:12 schreef seilram het volgende:
Joep onderzoekt soms onder de douche behalve zichzelf ook mij. Als ie aan mijn been zit, dan vertel ik dat het mijn been is enzo. Behalve als ie aan mijn privedelen komt, dan geef ik aan dat dat van mij is en dat ik dat niet wil. Prima. Geen gedoe.
Ja, precies, zo doe ik dat ook.

Nu ben ik sowieso ontzettend interessant voor hem omdat we samen in bad gaan en ik natuurlijk een gigantische buik heb gekregen. Dan leg ik uit dat daar zijn zusje in zit en hij ook zo in mijn buik heeft gezeten. Maar als hij ineens op een tiet slaat dan maak ik kort duidelijk dat ik dat niet wil, net zoals jij dat doet.

Dat doe ik trouwens ook als hij zich bijvoorbeeld aan me op wil trekken en daarbij mijn kleding omlaag trekt. Ik heb liever niet dat in het openbaar mijn beha te zien is en daar mag hij wel rekening mee leren houden. Voor mij valt dat ook onder 'fysieke integriteit', dat hij leert dat er grenzen zijn tussen zijn lichaam en mijn lichaam en hij niet zomaar alles mag doen.

En als ik Ivan bijvoorbeeld een trui aan doe dan zeg ik wat ik ga doen en leg ik ook uit dat ik zijn hoofd op ga tillen, et cetera. Dat valt voor mij ook onder 'fysieke integriteit', dat ik niet zomaar alles met zijn lichaam doe en hem daarmee als een object behandel.
pi_90529647
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:19 schreef Incantrix het volgende:
Claudia, je hoeft dat niet per se te doen door erover te praten, dat kan ook zonder het écht te benoemen.. In dat artikel (?) dat ik las stond bijvoorbeeld dat je, voordat je gaat poetsen bij het verschonen van de luier, zou kunnen vragen 'ik ga je nu even schoonmaken, is dat goed?'

Zo zou je kind ook al leren dat het ook een keuze heeft bij aanrakingen. Ik heb het nog niet gewikt en gewogen, maar het klonk logisch.
Ja, dat is precies wat ik bedoel! Grappig dat je daarmee komt. Ik heb daar zelf echt heel erg een hekel aan, als een ouder een kind oppakt en er maar gewoon vanalles mee doet (hup fles erin, hup schoenen aan). Ik vind het zelf ook vervelend als mijn vriend bijvoorbeeld iets aan mijn kleding fixt zonder dat aan te kondigen. :+
pi_90529750
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:19 schreef Incantrix het volgende:

Ik heb dat vaker gelezen en ik vind het ook logisch en verstandig klinken, maar er zit natuurlijk ook een keerzijde aan. Het blijft een keuze die je je kind geeft en je kind kan dan dus ook nee zeggen. En als ze dan "nee" zeggen dan kun je daar écht niet overheen walsen omdat dan je hele boodschap wel heel erg verkeerd uitpakt zeg maar.
Zo dacht ik er laatst tenminste over na hoor. Het is gewoon niet practisch op die manier, je zult vast wel eens even snel een luier moeten verschonen ofzo en dat het echt echt moet, als je kind dan nee zegt dan is dat niet echt handig. Ik zou wel zeggen dat ik ga verschonen en duidelijk maken wat er gaat gebeuren, maar ze niet de exlpiciete keuze geven.

En verder geef ik hier wel aan dat er grenzen zijn, dat ik dus inderdaad niet wil dat ze mijn trui naar beneden (of omhoog, bedankt blubberbuik }:| ) trekt in het openbaar.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90529836
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:27 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ik heb dat vaker gelezen en ik vind het ook logisch en verstandig klinken, maar er zit natuurlijk ook een keerzijde aan. Het blijft een keuze die je je kind geeft en je kind kan dan dus ook nee zeggen. En als ze dan "nee" zeggen dan kun je daar écht niet overheen walsen omdat dan je hele boodschap wel heel erg verkeerd uitpakt zeg maar.
Ik vind ook dat je het niet in een vraagvorm moet gieten als je niet op een 'nee' zit te wachten. Als wij Ivan bijvoorbeeld ophalen bij zijn opa en oma dan maakt hij altijd een drama van het aantrekken van zijn jas. Ik ga hem niet zonder jas naar buiten meenemen en ik heb ook geen zin om bij m'n schoonouders te blijven logeren, dus ik geef hem geen keuze. Wel zeg ik altijd even dat ik zijn jas aan ga trekken, zijn ene arm erin doe, zijn andere arm, et cetera. Dat vind ik genoeg. Hij weet dan dat het eraan komt.

Je kunt natuurlijk ook een schijnkeuze geven: wil je eerst je linkerarm of je rechterarm in je jas? :+
pi_90529869
Zolang Senna geen keuze heeft bij bijvoorbeeld het verschonen, ga ik het inderdaad niet vragen, maar vertel ik het wel, wat ik ga doen. Ze kan idd niet rond blijven lopen met poep aan haar billen, maar ik zeg wel: dan ga ik nu eventjes poetsen, billen omhoog of iets van die strekking.

Wat jij zegt idd, Claudia, vind ik ook zo naar. Ik probeer dat dus ook niet te doen, altijd idd vertellen wat ik (ga) doe(n). Het is namelijk geen popje :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 28 december 2010 @ 11:37:25 #78
95408 Incantrix
pi_90530064
Mjah, zoiets bedoel ik ook, geloof ik :) En idd Claudia, gaat niet alleen op in het geval van fysieke integriteit, maar ook andere dingen.. Ik moet zeggen dat ik er nog niet heel uitgebreidover na heb gedacht, maar onbewust deel ik volgens mij zo ongeveer alles dat ik doe wel mede (echt, ik ben een beetje praatziek geloof ik :') )..

Of bwuh, nouja, ik lul uit mijn nek, tijd om even te gaan slapen geloof ik.. In elk geval iets met geen open vraag en iets met alomvattender dan alleen de geslachtsdelen. /out
3!
pi_90530082
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:30 schreef miss_sly het volgende:
Wat jij zegt idd, Claudia, vind ik ook zo naar. Ik probeer dat dus ook niet te doen, altijd idd vertellen wat ik (ga) doe(n). Het is namelijk geen popje :D
Het mes snijdt bovendien aan twee kanten, heb ik gemerkt. Zo is Ivan al enige weken bezig om mee te helpen met verschonen en aankleden. Als ik hem verschoon doet hij zijn benen in de lucht, hij zoekt zelf met zijn arm zijn mouw op, en hij vindt het helemaal geweldig om zijn eigen kleding uit te trekken. Ik laat hem bijvoorbeeld zelf zijn sokken uittrekken als ik hem naar bed doe en hij is ook aan het leren zijn broek uit te trekken.

Het gaat heus niet altijd zo gemoedelijk. Soms zijn de verschoningen nog wel een aardige worsteling, maar ik merk dat er over het algemeen progressie in zit.
  dinsdag 28 december 2010 @ 11:38:10 #80
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_90530086
Ik zeg ook altijd wat ik ga doen met haar. Ik zeg haar, kom dan gaan we je jasje, schoenen, pyjama, enz, aandoen. Ook met luier verschonen zeggen we dat altijd en gaat ze ook zelf op het verschoningskussen liggen (dat ligt tegenwoordig op de grond hier, omdat ze zoveel draait tijdens het verschonen dat ik het niet meer aandurfde). Ik heb het idee dat ze dat ook fijn vindt, omdat ze weet dat ze een schone luier aankrijgt, maar ze pakt dan eerst een boekje dat ze gaat lezen onder het verschonen, dus ze heeft zelf wat meer keus.

In bad mag ze overal aankomen, behalve mijn geslachtsdelen en tepels ;)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_90530112
DJMO gefeliciteerd met je peutertje *O*

Wij vertellen ook wat we doen op het moment dat ze geen keuze heeft.

Mette is nog niet zo geweldig met woordjes, maar klets wel enorm veel en de klanken worden steeds uitgebreider.
'Ba' is een boekje hebben we ontdekt.
'Ma' is mama en 'Pa' is papa. En er kwam gister zowaar een Oma uit tegen mijn moeder.
Wat wij heel vervelend vinden is het dwingende en harde 'AAAAA', als ze iets wil of gedaan wil hebben. Dat doet ze sinds een paar dagen.

Ook blijft ze maar aan mijn haar trekken echt heel erg hard, en dan kijkt ze iedereen aan omdat ze weet dat het niet mag. Vind het moeilijk wat ik daarmee aan moet.

Voor de rest gaat het helemaal geweldig hier :)
Nou ja, slapen gaat nog niet optimaal en ze is zoals altijd snotverkouden. Maar ze is vrolijk, eet als een paard met veel plezier en is druk bezig met los staan en soms pogingen tot een eerste stapje maar ze snapt nog niet hoe ze dat moet doen met haar beentje, dan zie je haar nadenken en aarzelen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  dinsdag 28 december 2010 @ 11:40:30 #82
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_90530155
Aankondigen doe ik sowieso altijd. Eigenlijk met alles. Ook als we gaan eten en hij zo aan tafel moet gaan zitten en zijn speelgoed moet laten liggen (dat mag hier niet mee tijdens het eten). Inderdaad met jas aantrekken of uberhaupt kleren aan en uit trekken, hem optillen, of als ie zo naar bed moet, dan vertel ik dat hij nog even mag spelen, maar dat we zo gaan slapen.

Wat jij zegt Claudia, ik heb er zelf ook een hekel aan als mensen onaangekondigd aan me gaan zitten en dat wil ik voor Joep ook niet.

Met kerst vond ik het al stom dat bepaalde familie leden om een kusje bleven vragen, terwijl het duidelijk was dat hij dat niet wilde geven. Dus toen zei ik maar: Joep hoeft niemand verplicht te kussen, klaar. Einde gezeur om kusjes.
pi_90530255
Ow seilram, dat vind ik ook zoo stom! Hoeft Senna van ons ook niet, hoor. Neefje en nichtje van Senna moeten dat dus wel altijd, of handjes gaan geven, al vanaf dat ze heel klein waren. Als Senna gewoon netjes dag-zwaait als we gaan, vind ik dat goed genoeg. Als ze iemand wil zoenen, ook goed, maar niets moet!

Ik merk wel dat het steeds belangrijker wordt dat we Senna geen vraag stellen als ze geen keuze heeft. Schaap vergeet dat nog wel eens en zegt dan: zal ik je naar bed brengen? terwijl dat eigenlijk geen keuze is, maar gewoon een feit. Tja, en als ze nee zegt, vind ik ook dat je dat moet respecteren, dus blijft ze nog maar weer wat langer zitten.
Met het bad doe ik dat ook. Ik vraag eerst een keertje of ze eruit wil. Als ze nee zegt, dan zeg ik dat ik nog even dit of dat ga halen, en als ik terugkom, dat ik haar er dan uithaal.
pi_90530391
Wat fijn dat het zo goed gaat, wickie! Hopelijk knapt ze fysiek gauw op zodat het slapen ook goed gaat.

Dat dwingend "aaah aaah aaah" of "uhhh uhhh uhhh" zeggen doet mijn neefje van 21 maanden ook. Ook bij hem is het waarschijnlijk zoiets als een gebrek aan verbale manieren hebben om duidelijk te maken wat hij wil, en dus gaat hij over op een wat primitievere manier om zijn zin te krijgen. Logisch maar best irritant, zoals ik al zei. Ik reageer er zoveel mogelijk verbaal op, probeer te ontdekken wat hij wil en als ik het gewoon irritant vind zeg ik "nee" (eventueel met toelichting) en negeer ik het verder. Met het aan de haren trekken zou ik dat ook zo doen: een keer kort duidelijk maken dat je er niet van gediend bent en verder negeren. Dat doe ik ook als Ivan met zijn trommelstokjes op mijn hoofd hamert. :')

Het is ook nogal een omschakeling, dat je nu ineens moet gaan opvoeden. Dan ben je niet alleen meer de leuke, lieve mama. Toen we in de auto zaten van mijn schoonouders naar huis toe stond ik daar voor het eerst echt bij stil, dat Ivan zijn oma leuker zal gaan vinden dan mij omdat hij van haar dingen mag die hij van mij niet mag. Het lijkt me best lastig om daar laconiek onder te blijven. Maar ik ben het ook eens met wat jij schreef, Incantrix, dat opa en oma hun eigen manier van omgaan met hun kleinkinderen moeten hebben en daar hoort dat ook wel bij. Ik zal zelf vroeger ook wel eens tegen mijn moeder hebben gezegd dat ik haar stom vond en liever bij opa en oma ging wonen.
pi_90530411
Haha, als ik dit allemaal zo lees...

Ik kondig wel aan, maar op minder verantwoorde wijze geloof ik.

Ik roep bijvoorbeeld vanuit de keuken: Het eten is klaar, alle kindjes aan tafel!
Of tegen mijn zoon: R kom! Je stinkt een uur in de wind. Dan gaat hij er trouwens als een haasje vandoor en wordt het nog een gevecht :+

En mijn dochter moet van mij wel groeten, maar hoe ze dat doet bepaalt ze zelf. Dag, of handje, of zwaaien of een kusje of een knuffel. Allemaal prima. Maar ik besteed wel aandacht aan het groeten. Bij mijn zoon vind ik dat eigenlijk nog niet zo aan de orde. Hij krijgt het mee, maar hij hoeft van mij nog niet persé te groeten.
pi_90530474
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:48 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Haha, als ik dit allemaal zo lees...

Ik kondig wel aan, maar op minder verantwoorde wijze geloof ik.

Ik roep bijvoorbeeld vanuit de keuken: Het eten is klaar, alle kindjes aan tafel!
Of tegen mijn zoon: R kom! Je stinkt een uur in de wind. Dan gaat hij er trouwens als een haasje vandoor en wordt het nog een gevecht :+
Eh, en hoe is dat 'onverantwoord'? Volgens mij schep je hier een schijntegenstelling. :Y)
pi_90530475
En Claudia, volgens mij snappen kinderen heel jong al dat ouders naast speelkameraadjes ook opvoeders zijn en zullen ze echt hun opa en oma niet leuker vinden.
pi_90530507
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Eh, en hoe is dat 'onverantwoord'? Volgens mij schep je hier een schijntegenstelling. :Y)
Nou vergeleken met op rustige toon zeggen "R, het eten is klaar, ik ga je nu in je stoel zetten, en ik doe je zo je slabber om", is roepen vanuit de keuken nogal onverantwoord toch? :P
  dinsdag 28 december 2010 @ 11:52:20 #89
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_90530556
Ook dat vertel ik erbij als Joep iets niet mag. Dat ik hem nog steeds lief vind, maar dat ik wel degene ben die hem dingen moeten leren en hem dus nu zeg dat dit niet mag of dat ik het zo niet wil hebben. (en dan gooit ie heel dramatisch zijn armen in mijn nek om me te omhelzen :') )

Groofsken, jij kondigt het toch ook aan... hij weet: ze komt me halen en zet me op de stoel. Duidelijk toch. Het hoeft ook niet altijd met zoveel woorden!

Ik zeg ook echt niet iedere keer: ik ga je oppakken, je op tafel leggen en je een schone broek aan doen en aan je billen zitten. Op een gegeven ogenblik is het duidelijk als ik zeg: je krijgt een schone broek aan. Joep weet dan welk ritueel er gaat volgen... dus duidelijk.
pi_90530595
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:50 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Nou vergeleken met op rustige toon zeggen "R, het eten is klaar, ik ga je nu in je stoel zetten, en ik doe je zo je slabber om", is roepen vanuit de keuken nogal onverantwoord toch? :P
Ik vind het juist hartstikke lief en gezellig klinken! O+

En ik zeg ook niet letterlijk wat ik hier uitschrijf. In de praktijk is dat "armpje!" of "ik ga je pakken!" of... tja, ik weet het niet. Het is maar goed dat daar geen transcripties van bestaan. :D
  dinsdag 28 december 2010 @ 11:54:11 #91
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_90530619
Met kusjes geven is ze ook heel standvastig, als ze niet wil, dan schudt ze heel hard nee. Prima hoeft ze ook niet van mij te doen. Meestal vragen we dan of die mensen wel een kushandje krijgen en dat doet ze dan wel. Mooi compromis toch?
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_90530706
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind het juist hartstikke lief en gezellig klinken! O+

En ik zeg ook niet letterlijk wat ik hier uitschrijf. In de praktijk is dat "armpje!" of "ik ga je pakken!" of... tja, ik weet het niet. Het is maar goed dat daar geen transcripties van bestaan. :D
Oh gelukkig, haha. Zo zwart op wit komt het in elk geval veel meer overwogen op me over dan zoals het hier dagelijks door het huis klinkt.

En met jasaantrekken, leg ik altijd een hoopje jas-sjaal-en-wantjesspul in de kamer en zeg ik zoiets als "jas aan, we gaan...". Mijn dochter begint dan braaf te graaien en mijn zoon gaat er wederom als een haasje vandoor. :')
pi_90530745
Ik zeg gewoon, wanneer ik Isabeau verschoon, één twee drie... en dan roept zij "HOPPAAAA" en gaan d'r beentjes de lucht in. Works like a charm :D

Ik benoem ook zoveel mogelijk wat ik doe. Da's ook een automatisme eigenlijk. Ik praat bijna non stop tegen haar. Ik merk ook dat ze dat prettig vindt.

Kusjes geven vindt ze geweldig. Iedereen kan kusjes krijgen...behalve ik. Ik krijg maar heel af en toe een kusje. Daar staat tegenover dat ik merk dat ze zich bij niemand zo veilig voelt als bij mij. Misschien heeft het daar ook wel mee te maken. Mama is zo'n vaste waarde, die hoef je niet te paaien met kusjes.. zoiets?! Of klinkt dat gek?
pi_90530792
Dat klinkt niet gek, Sorbo, en fijn dat je dat ook zo voelt! We hadden het er een tijdje geleden nog over en ik vroeg me al af of je inmiddels het gevoel had dat Isabeau heus niet alles en iedereen wel best vond.
pi_90530819
Oh en jas aantrekken is geen probleem. Jas aantrekken en dan niet onmiddelijk vertrekken, da's een ander verhaal. Daar raakt ze helemaal van in de war. Vorige week zou Laura ons ophalen om naar Rienk en Vlindur te gaan. Ik had Isabeau alvast in haar jas gehesen en die heeft toen nog tien minuten rondjes door de woonkamer gelopen druk DOEI roepend en zwaaiend. :')
pi_90530881
Dat gevoel krijg ik sinds kort echt Claudia, dat ze idd niet iedereen maar prima vindt. Afgelopen zaterdag was het druk bij ons thuis en Isabeau lag te slapen toen de visite kwam. Moest dus even erg wennen toen ze wakker werd. Ze heeft zeker een kwartier tegen me aangedrukt op schoot gezeten. Even de kat uit de boom gekeken. Vond ik een fijne ontwikkeling.
pi_90531217
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:00 schreef Sorbootje het volgende:
Oh en jas aantrekken is geen probleem. Jas aantrekken en dan niet onmiddelijk vertrekken, da's een ander verhaal. Daar raakt ze helemaal van in de war. Vorige week zou Laura ons ophalen om naar Rienk en Vlindur te gaan. Ik had Isabeau alvast in haar jas gehesen en die heeft toen nog tien minuten rondjes door de woonkamer gelopen druk DOEI roepend en zwaaiend. :')
Ook toen jullie weggingen O+ Mevrouw had dr jas aan en riep al doei _O-

Ik vertel niet alles tegen Rienk. Als ik jullie zo lees moet ik dat toch maar eens gaan doen. ^O^
Hij slaapt nog steeds! :o
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_90531221
Fijn Sorbootje O+
Ik merk aan Senna ook regelmatig dat ik haar ankerpunt ben. Bijvoorbeeld tijdens de kerstdagen, dan rent ze ook een beetje rond met de andere aanwezige kindjes. Heel veel plezier enzo, lachen gieren brullen. En dan ineens staat ze stil, kijkt eens zoekend rond. Als ze me ziet, gaat ze weer lekker verder. Als ze me niet ziet, gaat ze me roepen. Niet bang ofzo, maar gewoon, even checken of ik er nog ben en waar dan O+ Als ik dan antwoord geef, gaat ze op het geluid van mijn stem af om me even te kunnen zien en dan is het weer goed en gaat ze verder spelen O+
pi_90531643
Ik benoem wel alles, maar ik kondig het nog niet een tijdje van te voren aan. Ik zeg gewoon "kom we gaan eten", "hoepla, in je stoel", "slab om" of "even schone luier", "broek uit", "hoepla!" (benen in de lucht).
En hij werkt heel goed mee (als hij zin heeft ;)) en geeft ook goed aan wanneer hij klaar is met eten door zijn slab omhoog te trekken.

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:10 schreef miss_sly het volgende:
Fijn Sorbootje O+
Ik merk aan Senna ook regelmatig dat ik haar ankerpunt ben. Bijvoorbeeld tijdens de kerstdagen, dan rent ze ook een beetje rond met de andere aanwezige kindjes. Heel veel plezier enzo, lachen gieren brullen. En dan ineens staat ze stil, kijkt eens zoekend rond. Als ze me ziet, gaat ze weer lekker verder. Als ze me niet ziet, gaat ze me roepen. Niet bang ofzo, maar gewoon, even checken of ik er nog ben en waar dan O+ Als ik dan antwoord geef, gaat ze op het geluid van mijn stem af om me even te kunnen zien en dan is het weer goed en gaat ze verder spelen O+
Herkenbaar :D Behalve het roepen, daar is hij nog wat te klein voor. Hij is echt helemaal niet bang, loopt gewoon vrij rond, maar kijkt af en toe wel even naar mij.

Sorbootje, Niels geeft nooit kusjes op commando, maar ik herken het toch. Hij wil alles aanwijzen, maar als ik vraag "waar is mama" vertikt hij het om naar mij te kijken. Alsof hij denkt "duh!" :') Maar toen mijn moeder hem zondag vast had keek hij heel snel uit zijn ooghoeken wel naar mij toen ze het vroeg :P

Was trouwens nog grappig. Toen Niels wakker werd waren mijn moeder en broertje er al. Hij liep naar mijn broertje toe en gaf zijn been een knuffel, toen liep hij naar mijn moeder en bleef zeker vijf minuten tegen haar aangeleund naar mijn broertje staren. Alsof hij dacht "oeps, wat heb ik net gedaan :o" :D
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_90532427
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:21 schreef Twinkly het volgende:
Herkenbaar :D Behalve het roepen, daar is hij nog wat te klein voor.
Nee hoor.

Laat ging mijn echtgenoot met de jongens naar beneden 's ochtends en liet Leah in bed liggen. Ik lag ook nog in bed (verdieping hoger dan Leah).
Ik werd ineens wakker en hoorde haar echt roepen!

Zo om de minuut.

Het was meer een gil slaken zeg maar, maar het was toch echt "bedoeld" als roepen. Zo van; hallooo, zijn jullie mij vergeten ofzo!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')