Die zag ik niet aankomenquote:Op maandag 27 december 2010 12:03 schreef Mirjam het volgende:
ik snap het wel maar wil wel het filmpje zien![]()
Net zo makkelijkquote:is de kat vangen en snel in een handdoek wikkelen niet ook een idee?
kwak je 'm toch ook zo het mandje in?
oppakken om te knuffelen, en dan ninja-style een handdoek van de tafel grissen en eromheen?quote:Op maandag 27 december 2010 12:07 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Die zag ik niet aankomen
[..]
Net zo makkelijk
Alleen: hoe krijg je 'm in hemelsnaam in een handdoek gewikkeld
Nee, snap ik niet...quote:Op maandag 27 december 2010 12:08 schreef Mirjam het volgende:
oppakken om te knuffelen, en dan ninja-style een handdoek van de tafel grissen en eromheen?
Rol de pilletjes in wat rosbief. Dat werkt tenminste bij mijn kat.quote:Op maandag 27 december 2010 13:27 schreef eleusis het volgende:
tips nodig voor het geven van pilletjes
Bij de mijne niet.quote:Op maandag 27 december 2010 13:29 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Rol de pilletjes in wat rosbief. Dat werkt tenminste bij mijn kat.
Ja, ik ook. Morgen rond een uur of zeven dan maar, dan heb ik ruim een uur.quote:Op maandag 27 december 2010 13:26 schreef MissBliss het volgende:
Ik zou het niet vanavond al doen. Dan moet ie heel de nacht in die mand zitten (vind ik zielig![]()
)
Hoe geef ik mijn kat een pil?quote:Op maandag 27 december 2010 13:29 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Rol de pilletjes in wat rosbief. Dat werkt tenminste bij mijn kat.
Nou, hoe fel en gewelddadig Kitty thuis is als ze in de reismand moetquote:Op maandag 27 december 2010 13:32 schreef Grunge. het volgende:
Ze mogen 'em ook meteen wel injecteren met iets. Anders rent-ie alles omver bij de dierenarts. Nou ja, ik heb wel ergere kittens gezien, ze zijn wel iets gewend.
Mijn kat is dan ook niet bewust van het feit dat hij een kat is.quote:Op maandag 27 december 2010 13:31 schreef MissBliss het volgende:
Bij de mijne niet.
Uiteindelijk hebben we dat ook met de handdoek-methode gedaan. 1 hield haar vast met handdoek en de andere wurmde het bekkie open en mikte de pil erin
Binkyquote:Op maandag 27 december 2010 13:42 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Mijn kat is dan ook niet bewust van het feit dat hij een kat is.
Andere episode bij de dierenarts:
DA: we moeten hem nu een prik in z'n achterste geven.
UIO: Ga je gang.
DA: Wilt u hem dan vasthouden?
UIO: Dat is helemaal niet nodig.
DA: Maar van de schrikreactie willen ze wel eens uithalen.
UIO: Uithalen? Dat concept is hem vreemd.
DA: Ik heb toch liever dat u hem vasthoudt.
UIO: (Zucht en pakt kat met twee vingers vast.)
DA: (Duwt spuit in kat).
Kat:![]()
DA: (Haalt spuit er weer uit.)
DA: Dat ging wel heel makkelijk.
UIO: Tja. Hoeveel gaat dit akkefietje me nu weer kosten?
De assistenten van de dierenarts zijn ook helemaal gek op hem. Maar dat zeggen ze vast tegen iedereen. De vorige keer zette ik bij het ophalen de reiskoffer op de stalen tafel terwijl hij ergens in de ruimte rondliep. Hij sprong gelijk de tafel op en ging in z'n koffer liggen. Wat is dat nou voor kat?quote:
Herkenbaar.quote:Op maandag 27 december 2010 13:42 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Mijn kat is dan ook niet bewust van het feit dat hij een kat is.
Andere episode bij de dierenarts:
DA: we moeten hem nu een prik in z'n achterste geven.
UIO: Ga je gang.
DA: Wilt u hem dan vasthouden?
UIO: Dat is helemaal niet nodig.
DA: Maar van de schrikreactie willen ze wel eens uithalen.
UIO: Uithalen? Dat concept is hem vreemd.
DA: Ik heb toch liever dat u hem vasthoudt.
UIO: (Zucht en pakt kat met twee vingers vast.)
DA: (Duwt spuit in kat).
Kat:![]()
DA: (Haalt spuit er weer uit.)
DA: Dat ging wel heel makkelijk.
UIO: Tja. Hoeveel gaat dit akkefietje me nu weer kosten?
Doe mij zo'n katquote:Op maandag 27 december 2010 13:49 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
De assistenten van de dierenarts zijn ook helemaal gek op hem. Maar dat zeggen ze vast tegen iedereen. De vorige keer zette ik bij het ophalen de reiskoffer op de stalen tafel terwijl hij ergens in de ruimte rondliep. Hij sprong gelijk de tafel op en ging in z'n koffer liggen. Wat is dat nou voor kat?
Ja plus als ie de boel onderzeikt/schijt kun je nog een keer, tenzij je schaamteloos naar de DA durft danquote:Op maandag 27 december 2010 13:26 schreef MissBliss het volgende:
Ik zou het niet vanavond al doen. Dan moet ie heel de nacht in die mand zitten (vind ik zielig![]()
)
We gaan 'm doenquote:Op maandag 27 december 2010 16:34 schreef Maes het volgende:
Eliesjehoe zit het met het filmpje
We zitten klaar om te leren
Als je het vanavond al doet, is die kat van je morgen zo over de zeik dat ie waarschijnlijk dagen van slag is. En hij zit onder de poep en de piesquote:Op maandag 27 december 2010 13:16 schreef Grunge. het volgende:
Wat denken jullie, zal ik het risico nemen het morgenochtend pas te doen of toch alvast vanavond?
Uiteraard; ze zijn dan ook briljant ende informatief / educatiefquote:
quote:Op maandag 27 december 2010 18:06 schreef ElisaB het volgende:
Filmpjes zijn gemaakt; 3 poezen over de emmer
Ben ff uploaden
(ps: je kunt soms beter de achterpoten pakken vanaf de buikzijde ontdekte ik zojuist)
*stuurt kaassnoepjes*quote:
quote:
Ja, echt humorquote:Op maandag 27 december 2010 18:54 schreef Guppyfriend het volgende:
Die kattenEcht zo'n blik erbij van, why the fuck moesten we er dan in, als we er meteen weer uitmogen
Arme Fritzquote:Op maandag 27 december 2010 19:02 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Het was leuk; misschien doen we het vanavond nog een keer
Niet eens. Hij was wel erg verbaasdquote:Op maandag 27 december 2010 19:10 schreef Cat22 het volgende:
Frits was gedrogeerd, ik weet het zeker!
Doen; kunnen we lachenquote:Op maandag 27 december 2010 19:04 schreef Maes het volgende:
![]()
![]()
Meesterlijk
![]()
![]()
![]()
Die kattenIk weet wel wie ik ga bellen als het hier eens niet lukt
Zoefff wegquote:
Whehehe, die plumeau..quote:
Vooral Fritzquote:Op maandag 27 december 2010 19:36 schreef senesta het volgende:
Elies![]()
Briljant die koppen en lichaamtaal van die katten
De meest woeste heb ik niet gedaan, want die is van de week echt naar de DA geweest voor zijn bronchitus. Als ik die nu voor de grap in het mandje druk, dan raakt ie in paniek. Maar ik krijg ze er op deze manier allemaal in; zonder problemenquote:Op maandag 27 december 2010 19:37 schreef Greys het volgende:
Het mooist vind ik nog die verbaasde koppies als ze er daarna meteen weer uit mogen
Gewoon als je een nieuwe kat/kitten krijgt dit dus vaak oefenen, gaan ze het vast leuk vinden en krijg je ze als het echt nodig is makkelijk mee. Letterlijk 'kat in het bakkie'!
Als het een beetje aan te rijden is, wil ik wel ff komen oefenen met je vanavondquote:Op maandag 27 december 2010 13:31 schreef Grunge. het volgende:
Ja, ik ook. Morgen rond een uur of zeven dan maar, dan heb ik ruim een uur.
Dat is liefquote:Op maandag 27 december 2010 20:05 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Als het een beetje aan te rijden is, wil ik wel ff komen oefenen met je vanavond
Er zitten nu twee katten vol verbazing naar de laptop te kijken.quote:Op maandag 27 december 2010 19:23 schreef Greys het volgende:
Die filmpjes!![]()
Er zijn helaas ook katten die het niet erg vinden om er in te gaan, maar als ze er eenmaal in zitten en merken dat ze opgesloten zijn, helemaal door het lint gaan![]()
![]()
Zie hier mijn Boor...
(Na twee van deze pogingen ramde hij het deurtje er uit, had hij zich volledig onder gepiest, moest hij in bad en is hij gewoon los op schoot in de auto naar de dierenarts gegaanEn bleef in de wachtkamer ook keurig op schoot zitten. Hier doen we het mandje dus gewoon niet meer.)
Disclaimer: 't is een zoetje, echt! Nooit geblazen of gekrabt naar me.
Maar vanuit het asiel naar huis brak hij ook al uit het reismand gebeuren. Rest van de reis van Zwolle naar Rotterdam op schoot gezeten in de autoWil gewoon niet opgesloten zitten.
heb jij een passend reismandje voor me dan?quote:Op maandag 27 december 2010 19:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan gebruik je Stefan als kittehmodel!
quote:Op maandag 27 december 2010 21:44 schreef Mirjam het volgende:
[..]
heb jij een passend reismandje voor me dan?
Wat lief, evenals de filmpjesquote:Op maandag 27 december 2010 20:05 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Als het een beetje aan te rijden is, wil ik wel ff komen oefenen met je vanavond
Binkie ligt nu naast me, maar wederom totaal geen reactie op het geluid van de mauwende kat. Even het koppie omhoog bij de eerste mauw, maar daarna weer gewoon verder gaan met z'n wasbeurt.quote:Op maandag 27 december 2010 20:02 schreef ElisaB het volgende:
Filmpje van Boor (mooi gebit trouwens): mauw... weer twee katten over de emmer hier
Waar is de boze poes, waar is de boze poesPlumeau is voor de zekerheid op een stapel dozen gaan zitten
Jouw Binkie (ik heb d'r ook een, maar da's een hondquote:Op dinsdag 28 december 2010 15:21 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Binkie ligt nu naast me, maar wederom totaal geen reactie op het geluid van de mauwende kat. Even het koppie omhoog bij de eerste mauw, maar daarna weer gewoon verder gaan met z'n wasbeurt..
Nee, Binkie (of eigenlijk Blauwe Binkie) heeft gewoon geen idee wat andere katten zijn en doen en hoe ze horen te gedragen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:18 schreef Greys het volgende:
Jouw Binkie (ik heb d'r ook een, maar da's een hond) hoort gewoon door dat woeste gekrijs van mijn Boor heen dat het eigenlijk een sissy is
Kattenkennis, die Bink van jou!
Noah heeft het vermoeden dat Boris in de kerstboom zit, dus is alvast op uitkijk gaan liggen.quote:Op maandag 27 december 2010 19:23 schreef Greys het volgende:
Die filmpjes!![]()
Er zijn helaas ook katten die het niet erg vinden om er in te gaan, maar als ze er eenmaal in zitten en merken dat ze opgesloten zijn, helemaal door het lint gaan![]()
![]()
Zie hier mijn Boor...
(Na twee van deze pogingen ramde hij het deurtje er uit, had hij zich volledig onder gepiest, moest hij in bad en is hij gewoon los op schoot in de auto naar de dierenarts gegaanEn bleef in de wachtkamer ook keurig op schoot zitten. Hier doen we het mandje dus gewoon niet meer.)
Disclaimer: 't is een zoetje, echt! Nooit geblazen of gekrabt naar me.
Maar vanuit het asiel naar huis brak hij ook al uit het reismand gebeuren. Rest van de reis van Zwolle naar Rotterdam op schoot gezeten in de autoWil gewoon niet opgesloten zitten.
Verschilt per kat,quote:Op woensdag 29 december 2010 19:31 schreef alors het volgende:
Aaah gelukkig maarJa nu ruikt ie even naar dierenarts, daar reageren andere katten vaker op. Komt wel weer goed
Toen mij kat gesteriliseerd werd had ik zo'n medelijden met dr, ik dacht ze is vast helemaal versuft enzo, nog tijden slap en ziekig. Nee hoor, madam wilde meteen de trap alweer opspurten (favoriete bezigheid van haar)
Die van mij moest wel op controle, omdat ze met sterilisatie iig ook gehecht worden, hoe het met castratie zit weet ik niet.
quote:Op maandag 27 december 2010 19:02 schreef ElisaB het volgende:
Tot slot: Fritz
Het was leuk; misschien doen we het vanavond nog een keer
Mijn kat is opzich wel makkelijk in de reismand te krijgen.. Ze is vrij nieuwsgierig en gaat er nog net niet zelf inliggen..quote:Op vrijdag 31 december 2010 09:51 schreef Sodium het volgende:
[..]
Die methode lijkt goed te werken. Ik zet meestal het mandje een dag van tevoren in de kamer, dan zijn ze even over de zeik, maar zien het kort daarna al niet meer als een potentieel gevaar, want 'het staat er alleen maar'. Doordat ze op het moment suprême pas veel te laat doorhebben dat juist dat mandje het (voorlopige) eindstation is, zijn ze dus makkelijker in het mandje te wurmen.
Een aan de slootkant gevonden kruising van het een of ander. In elk geval - volgens de DA - iets van een Siameesquote:Op vrijdag 31 december 2010 09:51 schreef Sodium het volgende:
Die methode lijkt goed te werken. Ik zet meestal het mandje een dag van tevoren in de kamer, dan zijn ze even over de zeik, maar zien het kort daarna al niet meer als een potentieel gevaar, want 'het staat er alleen maar'. Doordat ze op het moment suprême pas veel te laat doorhebben dat juist dat mandje het (voorlopige) eindstation is, zijn ze dus makkelijker in het mandje te wurmen.
Prachtig beestje, trouwens! Wat is het voor een?
Prachtig beest en dat heb je aan de slootkant gevonden? Gossie.quote:Op vrijdag 31 december 2010 18:15 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Een aan de slootkant gevonden kruising van het een of ander. In elk geval - volgens de DA - iets van een Siamees
Baby-Fritz
[ afbeelding ]
Schele-Fritz
[ afbeelding ]
Volwassen-Fritz (nou ja, uitgekleurd in elk geval)
[ afbeelding ]
Zijn ogen zijn eigenlijk te lichtblauw, maar hij kan we knetterscheel kijken. Maar wat het precies is, weet dus niemand. Hij heeft een heel erg borstelige vacht (een milde variant van de kokosmat)
Iemand heeft hem aan de slootkant gevonden en afgegeven bij de dierenarts. Daar vond ik hem weer een dag later en ik was verkocht (vooral omdat ie zo zielig zat te miauwen in het hokje)quote:Op zaterdag 1 januari 2011 11:52 schreef Sodium het volgende:
Prachtig beest en dat heb je aan de slootkant gevonden? Gossie.
Hij leek me aanvankelijk ook (half)-langharig tezijn; het was echt een polletje piekhaar. Maar ook dat trok al snel weer bij. Dit is de enige foto die ik heb van de eerste dag:quote:De foto's geven wel meer duidelijkheid, trouwens. Aan de lichaamsbouw, de kleur en stand van de ogen en de (verandering van) kleurstelling en tekening van de vacht te zien, lijkt het me een Balinees (seal tabby point/lilac point). Het enige wat niet klopt, is de vacht. Balinezen hebben veelal een halflangharige, zachte vacht zonder ondervacht; absoluut geen kokosmat-vacht. Mogelijk is jouw Fritz een foutje, ontstaan uit kruising tussen Balinees en 'huis-tuin-en-keuken-kat'. Balinezen hebben een heel eigen 'miauw' en karakter (nieuwsgierig, speels, eigenwijs).
Haha, klinkt in alles als een Balinees: duidelijke roep (soms 'Ma-ma', inderdaad), nadrukkelijk komen vragen om aandacht (soms tot vervelens toe), dat pluizige, bijna lelijke uiterlijk als kitten, relatief grote oren, felblauwe, schele ogen, de duidelijke verkleuring naarmate ze ouder worden (sommige Balinezen kleuren met het seizoen mee)... Alleen zijn vacht en de vorm van het kopje 'kloppen niet helemaal'. Zijn kopje heeft net iets teveel weg van een gewone kat, de vacht lijkt wat ruw. Vandaar het vermoeden dat het een halfrasje is. Wat betreft de kleur: ik denk dat het een (seal) tabby point is. Hij is te donker voor bijvoorbeeld een lilac point en te gedetailleerd getekend voor een chocolate point/seal point.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 13:33 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Iemand heeft hem aan de slootkant gevonden en afgegeven bij de dierenarts. Daar vond ik hem weer een dag later en ik was verkocht (vooral omdat ie zo zielig zat te miauwen in het hokje)
Aanvankelijke schatte de DA hem op een week of 7. Hij zat (uiteraard) onder de vlooien en had wat kale plekjes. Omdat ik de dag erna op vakantie zou gaan, heeft ie de eerste week bij mijn paps en mams gelogeerd. Daar is ie goed aangesterkt.
Na mijn vakantie weer heengegaan om te checken hoe het ermee stond. De DA schatte hem toen op zeker een week of 10. Twee weken later werd het 16 weken.
Eigenlijk was hij er dus gewoon erg slecht aan toe toen we hem vonden, maar trok snel bij met wat TLC
[..]
Hij leek me aanvankelijk ook (half)-langharig tezijn; het was echt een polletje piekhaar. Maar ook dat trok al snel weer bij. Dit is de enige foto die ik heb van de eerste dag:
[ afbeelding ]
Ik kan niet echt goed beslissen wat voor kleur hij nou heeft. Hij heeft echt chocoladebruine pootjes:
[ afbeelding ]
En een beetje een malle ronde snoet (met een duidelijke cyper-tekening), waar hij dan weer wat meer grijs is:
[ afbeelding ]
En hij heeft ronde oren:
[ afbeelding ]
(lekker met die plukken haar op de rand van die mand)
En inmiddels heeft ie sinds een paar maanden ook echt iets bruins op zijn buik:
[ afbeelding ]
Hij is speels en erg aanhankelijk. Ik heb nog nooit een poes gehad die zo nadrukkelijk kwam vrijdozen. Hij miauwt als een volwassen kroegtijger: erg donker en hij zegt: Mam-ma
Wat leuk om allemaal te horen (en zo lekker ontopic ookquote:Op zaterdag 1 januari 2011 14:22 schreef Sodium het volgende:
Haha, klinkt in alles als een Balinees: duidelijke roep (soms 'Ma-ma', inderdaad), nadrukkelijk komen vragen om aandacht (soms tot vervelens toe), dat pluizige, bijna lelijke uiterlijk als kitten, relatief grote oren, felblauwe, schele ogen, de duidelijke verkleuring naarmate ze ouder worden (sommige Balinezen kleuren met het seizoen mee)... Alleen zijn vacht en de vorm van het kopje 'kloppen niet helemaal'. Zijn kopje heeft net iets teveel weg van een gewone kat, de vacht lijkt wat ruw. Vandaar het vermoeden dat het een halfrasje is. Wat betreft de kleur: ik denk dat het een (seal) tabby point is. Hij is te donker voor bijvoorbeeld een lilac point en te gedetailleerd getekend voor een chocolate point/seal point.
Je kunt 'm vast ook veel dingen leren, het zijn intelligente katten. Uit ervaring weet ik dat ze met liefde bolletjes wol apporteren.
quote:Op zaterdag 1 januari 2011 14:39 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Wat leuk om allemaal te horen (en zo lekker ontopic ook)
Haha, grappig en heel typisch allemaal. Sommige mensen zweren bij het ras. Je kunt ze inderdaad redelijk veel leren en afleren en dat is natuurlijk fijn. Omdat ze enorm eigenwijs zijn, wil het ook nog wel eens voorkomen dat bepaalde eigenschappen niet of iig heel moeilijk af te leren zijn. Het zijn geen standaardkatten en een beetje opvoeding kan geen kwaad. Je krijgt er echter verrassend veel voor terug, ze zijn sociaal, zeer loyaal en heel verdraagzaam naar mensen. Sommige Balinezen vinden het trouwens ogenschijnlijk fijn om (wild) tegen hun haren in gestreken te worden (dus van zijn staart naar zijn kop ipv andersom). Hoe wilder hoe beter. Zou je kunnen proberen (op eigen risico, uiteraard).quote:Hij leert makkelijk en het is de enige van de vijf die echt lijkt te luisteren als we hem roepen, of als we hem vermanend toespreken. Hij weet zijn plek; letterlijk: Fritz eet als tweede van links en krijgt als derde zijn bakje; hij gaat op de goede plek zitten en wacht rustig op zijn beurt. Verder kan hij high-fiven. Ook zomaar ineens; ik heb één keer high-five gezegd toen hij zijn pootje naar me optilde en vanaf dat moment geeft hij ze als ik high-five zeg. Vrij nutteloos, maar ook wel erg grappig
Herkenbaar. Ze kunnen hun prooien ook heel voorzichtig levend naar huis brengen en dan binnen voor je neus loslaten. Zo van: 'Hier, gevangen voor jou; nu mag jij 'm proberen te vangen'. Alsof ze een spelletje met je willen spelen. En dan ook gewoon rustig in een hoekje van de keuken gaan zitten toekijken hoe jij de betreffende gestresste koolmees of muis het huis uit probeert te werken.quote:Het is wel een echte rover. Hij komt als enige regelmatig met vogels thuis. En die plukt hij helemaal kaal; te smerig
Je bent vast niet de eerste. Die schrammen van hun klauwen zijn echt superpijnlijk!quote:Op zaterdag 1 januari 2011 15:26 schreef Ferry_76 het volgende:
Mijn kat is de vriendelijkheid zelve, totdat het reismandje tevoorschijn komt!
(...)
De eerste keer dat mijn kat naar de DA moest was om gecastreerd te worden, en hoewel ik hem stevig in zijn nekvel beet had, lukte meneer het toch om zich om te draaien en via mijn uitgestrekte arm, nek en rug zich in veiligheid te klauwen. Het bloed liep via mijn hals mijn shirt in!
Voordat ik naar de DA kon (Poging drie om de kat op te sluiten had wel succes) moest ik eerst mijzelf even verzorgen..
Klinkt als mijn katten. Heb zes van die monsters, en als ik het mandje klaar zet, moet ik maken dat ik snel de desbetreffende kat erin zet, anders liggen er zo twee anderen in te slapen die ik er dan eerst weer uit moet kiepenquote:Op maandag 3 januari 2011 15:26 schreef kalinzar het volgende:
De katten hier zijn veel te stom om door te hebben dat de reismandjes met de dierenarts te maken hebben... Die denken gewoon: Hé, mandje, wat zal daar binnen te zien zijn?
Sterker nog, laatst komen we terug van de dierenarts nadat ze allebei een injectie hadden gehad. Zetten de mandjes neer, deurtjes open. De grijze rent er uit en vliegt naar de andere kant van de kamer, de rode wandelt eruit en loopt zo het mandje van z'n broertje in om eens te kijken wat daar te doen is....
Onder z'n hoofdje, in z'n halsje aan de zijkant. Ik ga alle tips die ik krijg sowieso uitproberen. Ik vind het stom dat de dierenarts er niet even iets omheen gebonden heeft of zo, dat beestje is hartstikke eigenwijs en alles. Ik heb bijvoorbeeld zelf zo'n lampenkapje gekocht voor vijf hele euro's maar reken maar niet dat ik die om krijg. Maar zo'n zacht, onschuldig sokje lukt misschien wel. Ik hoop het maar.quote:Op zondag 24 juli 2011 08:34 schreef Rewimo het volgende:
Waar zit die wond ergens? Kun je er zelf misschien verband omheen draaien?
Een andere mogelijkheid is misschien een sok verbouwen (tenen eruit knippen) en dat als een soort hemdje aantrekken bij hem. Maar dat hangt er natuurlijk ook vanaf waar de wond zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |