abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 december 2010 @ 20:21:13 #51
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_90507595
quote:
13s.gif Op maandag 27 december 2010 20:15 schreef TvhN het volgende:
Ik verlang nu al naar de lente en zomer. :{w
Ik ook, dat eeuwige gegeil op de winter hier. :')

Voor de werkende mens is de (huidige)winter gewoon fc-knudde.
'sup.
  maandag 27 december 2010 @ 20:23:41 #52
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_90507732
quote:
13s.gif Op maandag 27 december 2010 20:15 schreef TvhN het volgende:
Ik verlang nu al naar de lente en zomer. :{w
Het is net een week winter -O-
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_90507936
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 20:23 schreef mazaru het volgende:

[..]

Het is net een week winter -O-
Hier in Groningen qua temperatuur en sneeuw minimaal al een maand.
  maandag 27 december 2010 @ 20:39:24 #54
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_90508489
Hoe laat wordt morgen ochtend die sneeuw/ijzel troep verwacht eigenlijk? kom uit de nachtdienst rond 6.15 de weg op :o! en het is dan wel erg rustig, 1 grote glijbaan is ook niet leuk (scheelt dan wel dat ik dan makkelijk over 2 banen kan glijden zonder iemand te raken :') )
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_90509251
Geweldig filmpje! Zie dat sneeuwdek alsmaar dikker worden! :D
Watch 20 Hours of Blizzard in 38 Seconds http://goo.gl/OeIbM
pi_90509872
Ja winter, het is nu mooi geweest! Ook al ben je pas 1 week oud!
We hebben wel weer genoeg gehad :p.
Zonder wrijving geen glans
  maandag 27 december 2010 @ 21:19:20 #57
34586 kepler
No bounce, no play
pi_90510198
quote:
16s.gif Op maandag 27 december 2010 20:21 schreef De_Groentenboer het volgende:

[..]

Ik ook, dat eeuwige gegeil op de winter hier. :')

Voor de werkende mens is de (huidige)winter gewoon fc-knudde.
Ik heb nergens last van :P

Ik vind zowel de winter als de zomer een mooie tijd :D Alleen de stinkherfst -O- Lente is wel ok :D
The line is a dot to you!
  maandag 27 december 2010 @ 21:21:21 #58
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_90510317
Ik vind dat elk jaargetijde zo z'n charmes heeft ;) alleen in Nederland gebeurt niet altijd waar het voor staat. Winter is winter en geen + een beetje boven met kans op regen. Sneeuw en vorst... zomer is warm ( niet te heet ) met onweer :)
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_90510632
Lol, ze kunnen echt voor geen ene cent voorspellen op moment, he. :')

Ik had deze week geen sneeuw meer verwacht. Kijk ik naar buiten, ligt er weert een cm verse sneeuw. En er komt nog meer aan. :D

edit. Oh nee, dat was geen verse sneeuw. :'(

[ Bericht 15% gewijzigd door DoorgestokenKaart op 27-12-2010 21:40:15 ]
  maandag 27 december 2010 @ 21:40:16 #60
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_90511163
Het wordt tijd dat ie weer naar beneden duikt. Die onzekerheid is echt waardeloos en dan kiezen voor milde temps. waardeloze pluim.

Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_90511271
Een spreiding van zo'n 18 graden op 48 uur, is best bijzonder volgens mij. :D :P
  maandag 27 december 2010 @ 21:49:19 #62
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_90511653
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 21:42 schreef Schuifpui het volgende:
Een spreiding van zo'n 18 graden op 48 uur, is best bijzonder volgens mij. :D :P
Hoezo onzekerheid :')
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  maandag 27 december 2010 @ 22:10:23 #63
262938 ForzaScuderiaFerrari
Subaru Impreza GT Turbo
pi_90512852
Dat is wel heeeeeel onzeker
Forza Scuderia Ferrari
Subaru Power!
pi_90513181
Komende dagen dus nog even onzeker, daarna vrijwel zeker dooi waarbij het geen hele zware dooi lijkt te worden.
  maandag 27 december 2010 @ 22:32:13 #65
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_90514155
geen -10 op oud en nieuw ineens?
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_90515746
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 22:32 schreef mickeyD het volgende:
geen -10 op oud en nieuw ineens?
Het gaat dooien met oud en nieuw.
Maar het lijkt wel droog te blijven.
pi_90521605
Er dient in deze bijdrage ten opzichte van de laatste, wel het een en ander gewijzigd te worden.

Allereerst met terugwerkende kracht, en dan doel ik op 2e Kersdag. Slechts regionaal aan de oostgrens de door mij aangekondigde ijsdag. In veel gebieden, door westelijke aanvoer agv ten noorden langstrekkende lagedruk, echter enkel graden boven nul. Met tot 5 C maximaal in oa Hoek van Holland en ook de Bilt. Complimenten mijnderzijds voor de weerlui die eea wel al lang en consistent voorzagen, en dan mn Adrie Huiskamp (A3).

Inmiddels is door een zuid/zuidoostelijke aanvoer vandaag de lichte vorst weer in veel gebieden terug gekeerd. De weer meer continentale aanvoer is het gevolg van opbouwende hogedruk boven Scandinavie én lagedruk ten west/zuidwesten.
Met opklaringen leidt dit tot minima komende nacht tussen 0/-5 C.
Morgen bereikt ons vanuit het zuidwesten de neerslagzone van de westelijke lagedruk, die echter ter hoogte van de grote Rivieren gaat stagneren.
Morgen krijgen daarom mn het zuiden en westen met sneeuw te maken, elders blijft het droger. En in het noordoosten gaat het aan de noordzijde van het laag, juist drogere en koudere lucht aangevoerd worden. Op veel plaatsen blijft het morgen onder nul, in het noordoosten dalen de waarden in de loop van de middag zelfs naar onder de minus 5 C.

Repte ik in mijn laatste bijdrage nog over langdurigere dominantie van Scandihogedruk en dito vercherping van de kou. Inmiddels lijkt duidelijk dat hiervan geen sprake zal zijn. Gevolg van een zwakte van deze winter, die ook vorig jaar een aantal malen bleek. Door vanuit het ZO van Europa naar de omgeving van de Baltische Staten optrekkende lagedruk, wordt een werkelijk vestiging van hogdruk boven Scandinavie voorkomen. Uiteindelijk zal de eerder genoemde lagedruk zich zelfs boven Scandinavie gaan fuseren met lagedruk dat vanaf de oostkust van Groenland zuidoost waarts Scandinavie intrekt.

Maar woensdag en donderdag zorgt een zuidwaarts afzakkend deel van het tijdeljke Scandihoog wel in vooral het oosten en noorden voor zeer koud winterweer. Met zonnige perioden gaan de minima naar matige tot strenge vorst en overdag blijft het licht tot matig vriezen.
In het zuiden en westen zijn meer wolken aanwezig maar blijft het ook meestentijds droog. In de nacht en ochtend vriest het meest licht, en overdag rond het vriespunt, wellicht in Zeeuws Vlaanderen en Zuid Limburg iets boven nul.

Door de eerder geschetste drukdalingen boven Scandinavie én opnieuw opbouw westelijke hogedruk. Gaat op vrijdag de stroming weer om naar het noordwesten. Na nog matige vorst in vooral het (zuid)oosten in de nacht, trekt in de loop van de dag een zwakke neerslagzone over het land en lopen de temperaturen daarna op omdat de aangevoerde lucht maritiem polair van aard is. In Limburg blijft het nog het vriespunt, elders 2-5 C, hoogste waarden direct aan de kust.

Ook Nieuwjaardag waarschijnlijk geen grote wijzigingen. In een NW aanvoer ook dan kans op een winterse bui, Tmin 3 aan de kust tot minus 3 in Limburg en overdag 0-5 C, van zuidoost naar noordwest.

Daarna lijken we echter ook weer met een sterkte van de "moderne" winter te maken te krijgen. Werd voor enige tijd in de Uitvoer nl het beeld geschetst van enige tijd handhaving van het geschetste "normale waarden" patroon. Dus kern van westelijke hogedruk dan vrij zuidwestelijk gelegen, ongeveer boven het zuiden van de UK, en de westelijke hoogterug ook op vrij oostelijke positie.
Inmiddels echter zie je in ee Uitvoer een toename van het aantal leden die voor het als eerste door Offenbach geschest scenario gaan, waarin de kern van hogedruk veel meer boven omgeving Groenland/Ijsland wordt gepositioneerd, en de hoogterug ook westelijker gelegen. Dit leidt, hoewel de stroming ook dan meest NW zal zijn, veel meer tot polaire dan maritieme aanvoer.
Een beeld dat we deze, en ook vorige winter, al een aantal malen hebben gezien, dus in die zin wel aannemelijk.

Daarom verwacht ik dat we vanaf zondag al weer een geleidelijke daling van de temperatuur gaan meemaken naar Tmin 0/-5 C en Tmax 4/-1 C.
De kans op winterse buien blijft permanent aanwezig door noord/oostelijke lagedruk, de kans op sneeuw neemt in het gehele land dan ook weer toe.

En dan op naar Driekoningen. Een belangrijke dag voor winters, omdat het gezegde luidt dat op of omstreeks deze dag de winter wordt gebouwd of afgebroken. Wordt er maw een brug gelegd van verleden kou naar toekomstige kou.

En de voortekenen lijken gunstig. Naast opnieuw Groenland-dominantie, met hierdoor tevens -herhaling van- weer enorme uitstroom (bovenlucht) kou boven Scandinavie. Zie je in de Uitvoer van die tijd tevens ook opnieuw een krachtiger worden van de zuidelijke straalstroom.
Kan daarom zo maar zo zijn dat we in of rond Driekoningen naar fase 2 van deze winter overschakelen, onder -precies- dezelfde uitgangssituatie als waarmee deze huidige lange winterfase begonnen is.
pi_90521701

Die van NO is wat kouder :)
pi_90523919
In japan.... daar ligt pas een sneeuwdek! :D

Goede sneeuwschuivers moeten ze daar hebben :)
  dinsdag 28 december 2010 @ 02:52:04 #70
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_90524417
Het zal maar instorten :o
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  dinsdag 28 december 2010 @ 08:24:03 #71
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_90526051
Als het dooit het je 1 groot bak ellende ;)

Gister avond een weerstation gekregen :o zomaar voor mijn neus gedrukt. Echter gewoon een simpel ding maar ach een leuke toevoeging voor mijn eigen thuisgebruik :)
Momenteel hangt die effe als test aan het balkon van mijn zus op 5 meter hoogte ongeveer.

Temp: -1.0
Wind is niet meetbaar :+
Weerstation Dokkum voor het actuele weer in de Friese 11steden stad
Doe mee met het voorspellen van het weer!
Weekvoorspelling | Maandvoorspelling Augustus | Jaarvoorspelling 2026
  dinsdag 28 december 2010 @ 10:23:40 #72
300034 Kutjelik
Kut met peren
pi_90527997
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 december 2010 02:30 schreef horned_reaper het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

machtig zeg :D
Kut het meest veelzijdige stukje vlees
pi_90530777
GFS laat op oudjaarsdag de dooi invallen. Rond 3 januari lijkt de kou terug te keren, maar dat is van korte duur, want na 4 januari gaat het alweer dooien. De kou blijft wel in de buurt, dus wat dat betreft is de lange termijn onzeker. Het kan nog alle kanten op.
  dinsdag 28 december 2010 @ 12:25:50 #74
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_90531881
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 december 2010 02:30 schreef horned_reaper het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Daar ging ik dus echt niet lopen! Het ziet eruit alsof het ieder moment in kan storten. Dan kom je er nooit meer onderuit.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  dinsdag 28 december 2010 @ 13:05:05 #75
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_90533422
Niet echt goed gestrooid daar in Japan, doe het dan goed :7
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')