Zal idd spannend worden, het moet nu rustig aan dooien, niet ineens als een dolle. Maar een troost, tenminste hier in Limburg, zo erg als in 1993 zal het niet meer worden, dijken zijn gelukkig allemaal een stuk hogerquote:Op maandag 27 december 2010 11:36 schreef Annebie het volgende:
Ben ook blij met de dooi - hier 45cm sneeuw - ben wel bang dat het veel wateroverlast gaat geven.
quote:Het blijft vanmiddag bewolkt en grijs in Brabant. De maxima liggen net iets onder nul. Vanavond en vannacht verandert er weinig. Het kwik daalt tot rond -4 graden. Morgen gaat het in de loop van de ochtend sneeuwen. Lokaal kan 5 centimeter vallen in onze provincie. De temperatuur schommelt nabij het vriespunt.
quote:Op maandag 27 december 2010 12:21 schreef Revolution-NL het volgende:
Is er al een nieuwe pluim beschikbaar?
Valt mee hoor, de mijne is de tiendaagse pluim en Aloa heeft de 15 daagse gepost, als je goed kijkt dan klopt het aardig, dinsdag en woensdag meer mm regen, meer wind en vanaf vandaag iets warmer, na deze week weer kouder.quote:
Jan Visserquote:Langzaam maar gestaag scharen steeds meer oplossingen (leden) van het aan het ECMWF gelieerde ensemble zich in het zachte kamp. Ook op de korte termijn (donderdag/vrijdag) lijkt een fikse verscherping van de kou uit te zullen blijven. Onder een rug van een naar Rusland wegtrekkend ijskoud Scandinavisch hoog en een aanknopend nieuw hoog boven Schotland, kan het donderdag wellicht weer wat harder gaan vriezen: vrijdag wordt met een noordwestenwind minder koude en vochtige lucht vanaf de Noordzee aangevoerd.
Vervolgens trekt op Nieuwjaarsdag een actieve storing via Zuid-Noorwegen naar het zuidoosten. In het kielzog wordt mogelijk een portie (pool)lucht aangevoerd. Vanaf zondag neemt de invloed van het door vochtige en betrekkelijk zachte lucht gevulde hoog nabij Ierland echter weer toe. Deze ontwikkeling geeft geen uitzicht op een terugkeer van winterweer. De oper, de operationele oplossing van het ECMWF, lijkt medio volgende week aan te sturen op het geleidelijk inzakken van het hoog. Dat zou kunnen betekenen dat de deur voor een westcirculatie voorzichtig wordt ontgrendeld. Voorzichtigheid blijft echter geboden. De voorspelbaarheid van de atmosfeer blijft aanhoudend klein.
Het is uiteraard niet aan de orde om de rest van de winter af te schrijven. De grootschalige circulatie wordt net als tijhdens de 'witte winter' van 2009-2010 bepaald door onder meer de negatieve fase van de NAO (Noord Atlantische Oscillatie) en ik zie nog niet direct gebeuren dat met betrekking tot dit fenomeen plotseling een wijziging van 180 graden gaat plaatsvinden. Over de NAO verschijnt morgen een artikel op deze site.
Het halve land is vrij. Zal wel meevallen dus.quote:Op maandag 27 december 2010 13:09 schreef aloa het volgende:
Dinsdag gaat het weer sneeuwen. Ook ijzel is mogelijk.
Zal wel weer een leuke spits worden.
Het zal een stuk minder druk zijn inderdaad.quote:Op maandag 27 december 2010 14:08 schreef JDude het volgende:
[..]
Het halve land is vrij. Zal wel meevallen dus.
Op de grond valt het nog wel mee... maar in de dakgoten, op planten en op auto's gaat het toch wel rap weg.quote:Op maandag 27 december 2010 14:31 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Is het zo erg daar? Hier is het 0.2 graden, alles blijft lekker liggen.
Hmm, hier nog besneeuwde daken overal, grappig die verschillen plaatselijk.quote:Op maandag 27 december 2010 14:34 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Op de grond valt het nog wel mee... maar in de dakgoten, op planten en op auto's gaat het toch wel rap weg.
nog even volhouden!quote:Op maandag 27 december 2010 17:02 schreef Drassss het volgende:
Heel mijn bezorgwijk is 1 grote ijsbaanWat een drama dus laat het maar snel dooien/regenen, want dit is echt levensgevaarlijk..
Jep ik heb spikesquote:Op maandag 27 december 2010 17:04 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
nog even volhouden!![]()
2011 gaat het dooien!
WTF!quote:Op maandag 27 december 2010 11:41 schreef Klonk het volgende:
[..]
Zal idd spannend worden, het moet nu rustig aan dooien, niet ineens als een dolle. Maar een troost, tenminste hier in Limburg, zo erg als in 1993 zal het niet meer worden, dijken zijn gelukkig allemaal een stuk hoger
Jepquote:Op maandag 27 december 2010 17:44 schreef Fredo55 het volgende:
Hoorde ik dat nou goed in de supermarkt; morgen sneeuw vanuit het zuidwesten?!
Nou 1 januari niet AL terug.... maar wel weer onderweg naar het nu lijkt ^^quote:Op maandag 27 december 2010 19:27 schreef INViCTuS het volgende:
1 januari de kou al terug? Dan is ie eigenlijk niet eens weg. Overigens, het was nog niet zeker wat er zou gebeuren in de dagen na oudjaar.
Ik ook, dat eeuwige gegeil op de winter hier.quote:Op maandag 27 december 2010 20:15 schreef TvhN het volgende:
Ik verlang nu al naar de lente en zomer.
Het is net een week winterquote:Op maandag 27 december 2010 20:15 schreef TvhN het volgende:
Ik verlang nu al naar de lente en zomer.
Ik heb nergens last vanquote:Op maandag 27 december 2010 20:21 schreef De_Groentenboer het volgende:
[..]
Ik ook, dat eeuwige gegeil op de winter hier.![]()
Voor de werkende mens is de (huidige)winter gewoon fc-knudde.
Hoezo onzekerheidquote:Op maandag 27 december 2010 21:42 schreef Schuifpui het volgende:
Een spreiding van zo'n 18 graden op 48 uur, is best bijzonder volgens mij.![]()
machtig zegquote:Op dinsdag 28 december 2010 02:30 schreef horned_reaper het volgende:
In japan.... daar ligt pas een sneeuwdek!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goede sneeuwschuivers moeten ze daar hebben
Daar ging ik dus echt niet lopen! Het ziet eruit alsof het ieder moment in kan storten. Dan kom je er nooit meer onderuit.quote:Op dinsdag 28 december 2010 02:30 schreef horned_reaper het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De weg is in ieder geval vrij van die 10 - 20 meter sneeuw.quote:Op dinsdag 28 december 2010 13:05 schreef ZaZoe het volgende:
Niet echt goed gestrooid daar in Japan, doe het dan goed
en dan de trottoirs die zijn hier ijsbanen geworden, je kan niet normaal meer lopen, hopelijk gaat het flink dooien want ik wordt dit zatquote:Op dinsdag 28 december 2010 13:44 schreef Stephan1237 het volgende:
Het is echt spekglad hier in Rotterdam. Vanmorgen bij een huis probeerde iemand te parkeren.Deze gleed zo van de weg af en maakte een draai van 180 graden.Diegene is het uiteindelijk wel gelukt te parkeren maar het was wel gevaarlijk
Ik hoop dat het inderdaad flink gaat dooien. Als je al naar buiten stap dan is het al spekglad, ik moest mij gisteren vasthouden aan de antenne van de auto omdat ik anders weggleedquote:Op dinsdag 28 december 2010 14:08 schreef pinine het volgende:
[..]
en dan de trottoirs die zijn hier ijsbanen geworden, je kan niet normaal meer lopen, hopelijk gaat het flink dooien want ik wordt dit zat
quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:26 schreef horned_reaper het volgende:
We zien de potentie voor een nieuw vervolg van de winter weer langzaam terugkomen in de kaarten!![]()
Een mooie uitloper naar groenland en de blokkades en drukopbouw zorgen er voor dat de noordelijke stroming weer gestart zal worden![]()
[ afbeelding ]
Vanmiddag vertrokken uit Rozenburg naar Eindhoven, maar in beide plaatsen en onderweg alleen maar regenquote:
wtfquote:Op dinsdag 28 december 2010 02:30 schreef horned_reaper het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
jeps, wegen vrij en dan wil ik best genieten van al dat witte spulquote:Op dinsdag 28 december 2010 18:23 schreef Drassss het volgende:
Het zou echt prachtig zijn als de sneeuw uh eigenlijk ijs nu allemaal even wegsmelt en vervolgens weer een koude periode komt
Nah, is niet zo speciaall hoor.quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
wtf![]()
![]()
ik neem aan dat het een ravijn is dat besneeuwd is ofzo?
Maar de foto laat toch ongeveer een 15 meter aan sneeuw zienquote:Op dinsdag 28 december 2010 18:25 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Nah, is niet zo speciaall hoor.Enkele meters aan sneeuw in één seizoen is in veel gebieden zeker geen uitzondering. In Noorwegen en Zweden komt het ook meer dan eens voor. Een vriend van mij is een keertje in Niseko, Japan geweest. Daar viel in de 2 weken dat hij er was bij elkaar ook een goede 3 meter aan sneeuw.
'Enkele meters'?quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:25 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Nah, is niet zo speciaall hoor.Enkele meters aan sneeuw in één seizoen is in veel gebieden zeker geen uitzondering. In Noorwegen en Zweden komt het ook meer dan eens voor. Een vriend van mij is een keertje in Niseko, Japan geweest. Daar viel in de 2 weken dat hij er was bij elkaar ook een goede 3 meter aan sneeuw.
Zou toch wat worden als dat in Nederland gebeurdequote:Op dinsdag 28 december 2010 18:26 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Maar de foto laat toch ongeveer een 15 meter aan sneeuw zien![]()
Ik denk ook dat het ergens in een ravijn is..... maar misschien ook wel niet?
Die sneeuw die daar op de weg lag moet ook ergens heen natuurlijk. Dat wordt ook allemaal op die bult omhoog geblazen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:26 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
'Enkele meters'?
Dit is pakweg 30 meter sneeuw wat er ligt...
Jammer inderdaad. Voor dat soort hoeveelheden moet je echt naar Noord-Amerika en Japan gaan.quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:35 schreef Drassss het volgende:
Meter of 5 sneeuw daarMaarja opspuiten en wind kunnen al veel doen natuurlijk. Gelukkig zal dat hier nooit gaan gebeuren, want dan ligt echt alles plat hehe.
Snap dat ook echt niet, elke keer een natte broek als er een cm sneeuw valt..quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:22 schreef Klonk het volgende:
Mooi voor de liefhebbers van winters die nergens heen hoeven bedoel je
Ik snap die hoop op een keer enkele meters sneeuw ook niet. Dat zou het land niet alleen ontwrichten, maar hoogstwaarschijnlijk voor een regelrechte massasterfte door hongersnood (supermarkten onbereikbaar en niet aangeleverd), koude, verstikking en ziektes. In een land waar sneeuwschuivers dergelijke plaatjes mogelijk maken is dat totaal anders. In dit Hollands tranendal gaan we er keihard aan.quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:50 schreef De_Groentenboer het volgende:
[..]
Snap dat ook echt niet, elke keer een natte broek als er een cm sneeuw valt..
Ik vind alle seizoenen zo hun charmes hebben; zo ook de winter. Maar laat het dan gewoon goed koud zijn, zonder die pest-sneeuw die ervoor zorgt dat heel NL op z'n gat ligt.
Ik bedoel, "jammer idd." Jij ziet graag dat er enkele meters sneeuw vallen in NL? Wat de fuck, gast?!
Ja, ik vind het prachtig. 30cm sneeuw in combinatie met een flinke wind. Chaos? Als het zulke omstandigheden zijn dan blijven veel mensen tenminste écht binnen. Ik woon niet in de Randstadquote:Op dinsdag 28 december 2010 18:50 schreef De_Groentenboer het volgende:
[..]
Ik vind alle seizoenen zo hun charmes hebben; zo ook de winter. Maar laat het dan gewoon goed koud zijn, zonder die pest-sneeuw die ervoor zorgt dat heel NL op z'n gat ligt.
Ik bedoel, "jammer idd." Jij ziet graag dat er enkele meters sneeuw vallen in NL? Wat de fuck, gast?!
30 cm is prima. Tot een meter of anderhalf kán nog. Daarna zouden er echt doden gaan vallen en dat moet je niet willen. Je roept ook niet 'gebeurde '53 nog maar een keer, dat zou er baggervet uitzien'.quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:53 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ja, ik vind het prachtig. 30cm sneeuw in combinatie met een flinke wind. Chaos? Als het zulke omstandigheden zijn dan blijven veel mensen tenminste écht binnen. Ik woon niet in de Randstad
Ik woon ook niet in de Randstad.quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:53 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ja, ik vind het prachtig. 30cm sneeuw in combinatie met een flinke wind. Chaos? Als het zulke omstandigheden zijn dan blijven veel mensen tenminste écht binnen. Ik woon niet in de Randstad
Dat is helemaal niet wat ik bedoel. Ik bedoel dat de mensen die niet-voorbereid de weg op gaan, op zulke momenten vaak toch echt binnenblijven. Ik bedoel, wtf. Honderden glijpartijen op wegen waar een centimeter sneeuw ligt, duizenden gebroken ledematen. Het lijkt wel of iedereen verwacht dat iemand anders alle wegen, fietspaden en voetpaden sneeuw- en ijsvrij maakt. Wanneer neemt men zelf eens maatregelen. Spikes voor onder je schoenen, dat kost echt geen honderden euro's hoorquote:Op dinsdag 28 december 2010 18:57 schreef De_Groentenboer het volgende:
[..]
Ik woon ook niet in de Randstad.
Maar hell. Laten we lekker met z'n allen collectief binnen zitten. Fokkers pur sang, of niet ?
Als iedereen binnen blijft zitten valt dit landje stil. Dan kan jij ook niet meer op je kompjoetertje fokken hoor.
De vraag is, waar de grens ligt.quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:57 schreef De_Groentenboer het volgende:
[..]
Ik woon ook niet in de Randstad.
Maar hell. Laten we lekker met z'n allen collectief binnen zitten. Fokkers pur sang, of niet ?
Als iedereen binnen blijft zitten valt dit landje stil. Dan kan jij ook niet meer op je kompjoetertje fokken hoor.
Dat is typisch de huidige Zeitgeist. De overheid krijgt de helft van het geld en we betalen ons scheel aan diverse bedrijven, dus 'ze moeten het maar oplossen'. Bijna even afhankelijk en apathisch geworden als ouwe Commies achter het IJzeren Gordijn. Tijd om de wet opnieuw in te voeren die mensen verplicht hun stoepje na bijv. maximaal 1 dag geveegd te hebben. Boete 100 euro per niet-geveegde dag. Wordt een fantastisch bonnenquotum voor één winter. Daarna zijn alle stoepjes zo droog als die in de Cariben.quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:00 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet wat ik bedoel. Ik bedoel dat de mensen die niet-voorbereid de weg op gaan, op zulke momenten vaak toch echt binnenblijven. Ik bedoel, wtf. Honderden glijpartijen op wegen waar een centimeter sneeuw ligt, duizenden gebroken ledematen. Het lijkt wel of iedereen verwacht dat iemand anders alle wegen, fietspaden en voetpaden sneeuw- en ijsvrij maakt. Wanneer neemt men zelf eens maatregelen. Spikes voor onder je schoenen, dat kost echt geen honderden euro's hoor
Ik ben het met je eens, Nederlanders zijn zeikende koppige mensen, incluis ikzelf.quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:00 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet wat ik bedoel. Ik bedoel dat de mensen die niet-voorbereid de weg op gaan, op zulke momenten vaak toch echt binnenblijven. Ik bedoel, wtf. Honderden glijpartijen op wegen waar een centimeter sneeuw ligt, duizenden gebroken ledematen. Het lijkt wel of iedereen verwacht dat iemand anders alle wegen, fietspaden en voetpaden sneeuw- en ijsvrij maakt. Wanneer neemt men zelf eens maatregelen. Spikes voor onder je schoenen, dat kost echt geen honderden euro's hoor
quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:00 schreef superworm het volgende:
[..]
De vraag is, waar de grens ligt.
Ik vind het niet meer leuk (als in, onverantwoord om toe te juichen), als mensen door de sneeuw niet meer bereikt kunnen worden door hulpdiensten, als energie- en watercentrales en de KPN geen busjes meer rond kunnen sturen om dingen te fixen waar nodig, als supermarkten niet bevoorraad worden. Bepaalde dingen zijn onontbeerlijk.
Het jammere is dat dit soort situaties zich al voordoen wanneer er een paar centimeter valt. We willen alle wegen bloedjeschoon hebben omdat half Nederland vrolijk met zomerbanden de sneeuw trotseert. Met als gevolg dat we half december reeds zonder strooizout zitten.quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:04 schreef De_Groentenboer het volgende:
[..]
Helaas zie ik toch met enige regelmaat wereldvreemde mensen in dit topic die hopen op dat wat jij omschrijft.
Wederom eens, daarom vind ik ook dat je moet strooien waar dit nodig is. D.w.z op plekken waar het zelfs met winterbanden een beetje link word, door aanvriezing bijvoorbeeld, winterbanden zijn geen heilige graal maar ze helpen wel veel.quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:08 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Het jammere is dat dit soort situaties zich al voordoen wanneer er een paar centimeter valt. We willen alle wegen bloedjeschoon hebben omdat half Nederland vrolijk met zomerbanden de sneeuw trotseert. Met als gevolg dat we half december reeds zonder strooizout zitten.
Dan zakt je nieuwe dakkapel weer in, zonde johquote:Op dinsdag 28 december 2010 19:16 schreef appelsientje het volgende:
Zo dakkapel zit er ook op.. perfect weernu mag het wel weer gaan sneeuwen en flink vriezen
weersvoorspellingen langer dan 3 dagenquote:Op dinsdag 28 december 2010 18:22 schreef horned_reaper het volgende:
Het nieuwe GFS ensamble ziet er mooi uit!![]()
[ afbeelding ]
sarcasme, ik moet overal op de fiets doorheen, ik heb niets tegen sneeuw maar dan zou ik het ook fijn vinden als de gemeente iets doet met de bakken met geld die ik daar elk jaar heen stuur. iets met wegen en fietspaden schoonmaken.quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:50 schreef De_Groentenboer het volgende:
[..]
wat heeft een schoon fietspad te maken met het falen van automobilistenquote:Op dinsdag 28 december 2010 19:08 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Het jammere is dat dit soort situaties zich al voordoen wanneer er een paar centimeter valt. We willen alle wegen bloedjeschoon hebben omdat half Nederland vrolijk met zomerbanden de sneeuw trotseert. Met als gevolg dat we half december reeds zonder strooizout zitten.
Nee, van die douches of ieder huis moet gewoon een sproeier installeren die voor 80% op de stoep spuit.quote:Op dinsdag 28 december 2010 20:33 schreef mazaru het volgende:
Ik vind dat ze tijdens hittegolven best wat airco's buiten kunnen hangen. Waarom moet ik in die hitte lopen? Ik betaal genoeg.
Nee, de gemeente moet dat doen!quote:Op dinsdag 28 december 2010 20:38 schreef Drassss het volgende:
[..]
Nee, van die douches of ieder huis moet gewoon een sproeier installeren die voor 80% op de stoep spuit.
Nee, nee geen eer.quote:
Dit is toch die gast die maanden van tevoren die superstorm voorspelde, die uiteindelijk niet veel voorstelde (windkracht 7 ofzo)quote:Op woensdag 29 december 2010 00:11 schreef francorex het volgende:
Verwachting voor de maanden december , januari en februari 2010/2011.
Wat de maand december betreft: 100 % correcte voorspelling
Hier ligt nog wel sneeuw hoor. Hoewel nu eindelijk hier en daar de straat tevoorschijn komt.quote:Op woensdag 29 december 2010 09:18 schreef Schuifpui het volgende:
Idd grote verschillen. Hier in het westen totaal geen wintergevoel meer. De sneeuw is zo goed als weg, ook op het gras geen gesloten dek meer. En nog geen dag op het ijs kunnen staan. Afgelopen zondag in het midden van het land geprobeerd, maar dat was geen succes. Het was slechts 2 cm dik. Dat zal bij jullie wel anders zijn.
Dat laat de pluim ook zien..met de kansverhoudingen.quote:Op woensdag 29 december 2010 11:41 schreef aloa het volgende:
Op lange termijn laat GFS de winter weer terugkeren na 8 januari.
Maar dat is lange terijn... de kou blijft in ieder geval dicht in de buurt. Het kan nog alle kanten op.
Het is hier bere koud, succesquote:Op woensdag 29 december 2010 12:00 schreef braddofiel het volgende:
Nou ik ga straks naar Groningen
Op de kaart te zien word dat een grote temperatuursovergang..
Dat is pas sneeuwquote:Op woensdag 29 december 2010 12:12 schreef INViCTuS het volgende:
Hier vriest het nog -3. eigenlijk kan het dus nog veel kanten op. Mildere lucht komend weekend en daarna ligt de kou om de hoek en de mildere lucht om de hoek. Al heeft de kou de overhand...
net op het nieuwssneeuw in bornholm, dat zag er ook leuk uit. anderhalve meter in korte tijd.
http://nos.nl/video/20813(...)op-deens-eiland.html
YES! Koningquote:Op woensdag 29 december 2010 15:11 schreef Frutsel het volgende:
Ook speciaal voor jullie
Weer- en Natuurrampenforum: JAAROVERZICHT 2010
Baasquote:Op woensdag 29 december 2010 15:11 schreef Frutsel het volgende:
Ook speciaal voor jullie
mooi,quote:Op woensdag 29 december 2010 15:11 schreef Frutsel het volgende:
Ook speciaal voor jullie
Dit.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:03 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Laat het maar even flink doorgaan met dooien. Weg met die witte troep
fixedquote:Op woensdag 29 december 2010 15:03 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Laat het maar even flink doorgaan met dooien. Weg met die wittegrauw/bruine troep
Doorzetten...? Het is in Groningen vandaag niet boven 0 geweest, nu zelfs weer heel erg frisjes:quote:Op woensdag 29 december 2010 15:05 schreef RiKe het volgende:
Laat de dooi nu maar lekker door zetten, om even al die bruine en gladde troep op te laten lossen.
Daarna mag het weer koud worden en ons land voorzien van een cm of 25 sneeuw
Is het bij jou ook nog zo koud Speedy ?quote:Op woensdag 29 december 2010 19:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
Yup gewoon beetje gekwakkel, overdag klein beetje door en in de nacht meest lichte vorst.
En in het westen grijs herfstachtig weer.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
Yup gewoon beetje gekwakkel, overdag klein beetje door en in de nacht meest lichte vorst.
Op de Pier in Holwerd: Max -3.3 / min -5.9quote:Op woensdag 29 december 2010 19:17 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Is het bij jou ook nog zo koud Speedy ?
Wat was je Tmax van vandaag?
Met glibber- glubber- blubbersneeuwpapquote:Op woensdag 29 december 2010 19:19 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
En in het westen grijs herfstachtig weer.
Inderdaad. 20 cm in de hele randstad was fantastisch maar nu mag het van mij een paar dagen plaatselijk hittegolvenquote:Op woensdag 29 december 2010 19:57 schreef mazaru het volgende:
[..]
Met glibber- glubber- blubbersneeuwpap
helemaal mee eens, ik verheug me er gewoon op om morgen weer op de fiets te stappen, afgelopen paar dagen vooral zitten vloekenquote:Op woensdag 29 december 2010 20:08 schreef Drassss het volgende:
Ik ben allang blij dat de neerslag uit blijft en dat het gewoon langzaam weg aan het dooien is in het zuiden.
Hier is fietsen niet eens mogelijk in de wijken..quote:Op woensdag 29 december 2010 20:17 schreef Klonk het volgende:
[..]
helemaal mee eens, ik verheug me er gewoon op om morgen weer op de fiets te stappen, afgelopen paar dagen vooral zitten vloeken
dooien tot de wegen schoon zijn en dan mag het gaan vriezen, en dan genieten van het witte landschap om ons heen, maar geen nieuwe sneeuw meer svp
Ja het is gewoon zo.. echt een drama.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ook hier niet, hier op de weg is het nog gladder dan op het ijs, ja klinkt stom he
ik snap het ook niet maar ik ben op die spiegelgladde wegen stabieler op de fiets dan te voetquote:Op woensdag 29 december 2010 20:18 schreef Drassss het volgende:
[..]
Hier is fietsen niet eens mogelijk in de wijken..
Dat krijg je als er weer zout te kort dreigt en in sommige delen helemaal geen zout te krijgen is. Let maar op, we gaan nog veel meer krijgen.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:37 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ja het is gewoon zo.. echt een drama.
Nou ik niet met 20 kilo post achteropquote:Op woensdag 29 december 2010 20:39 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik snap het ook niet maar ik ben op die spiegelgladde wegen stabieler op de fiets dan te voet
Nouja dat strooien in de wijken is niet altijd mogelijk en de grotere/belangrijke wegen gaan gewoon voor. In Scandinavië strooien ze vooral zand/grind, maar dat is hier gewoon niet mogelijk... Het is gewoon een te vol/druk landquote:Op woensdag 29 december 2010 20:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat krijg je als er weer zout te kort dreigt en in sommige delen helemaal geen zout te krijgen is. Let maar op, we gaan nog veel meer krijgen.
Probleem ligt niet aan het winter weer maar aan het strooi gedrag....dat kan heel anders idem als de treinen. Waarom gooien ze geen strooikar achter de trein toestel, paar keer heen en weer is voldoende als er geen sneeuw valt, problem solved! Maar goed dat moet allemaal weer te duur zijn, ze laten liever de reizigers in de kou staan -o-
heel voorzichtig, niet remmen, niet sturen, veel lucht uit de banden en vooral denken dat je onkwetsbaar bent en nooit valtquote:Op woensdag 29 december 2010 20:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mah handig of niet, volgens mij glij je letterlijk alle kanten opdaar zullen die zij wieltjes niet echt helpen
behalve als je niet wilt dat je om flikkers
![]()
Ik ga liever 20x op mijn bek dan dat ik zo'n fiets moet aanschaffenquote:Op woensdag 29 december 2010 20:44 schreef Klonk het volgende:
20 kilo post is dan weer lastig ja
Dan zou ik ook gaan twijfelen, zag van de week in Duitsland een postbode met zijwieltjes aan de voorkant van de fiets, en die waren nu best handig zo te zien. Normaal zitten die er ook op om de fiets makkelijk kwijt te kunnen
[ afbeelding ]
Ja, pekel en metaal (rails, treinen) is natuurlijk een fantastische combinatiequote:Op woensdag 29 december 2010 20:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
Probleem ligt niet aan het winter weer maar aan het strooi gedrag....dat kan heel anders idem als de treinen. Waarom gooien ze geen strooikar achter de trein toestel, paar keer heen en weer is voldoende als er geen sneeuw valt, problem solved! Maar goed dat moet allemaal weer te duur zijn, ze laten liever de reizigers in de kou staan -o-
Heb ik liever zo'n dingquote:Op woensdag 29 december 2010 20:51 schreef Klonk het volgende:
Volgens mij krijgen ze die van de Duitse Post, gevalletje geen keuze
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar terug naar het topic hehe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |