abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_295200
quote:
Op 03 augustus 2000 19:51 schreef Jojogirl het volgende:
In pillen, poeders, kruidendrankjes en dat soort dingen heb ik ook weinig vertrouwen (studeer biofarmacie en weet dus hoe grote onzin veel van die dingen zijn, hoewel het placebo effect nog steeds erg goed doet).

Je hebt helemaal gelijk. Ik studeer geneeskunde, en ik weet dat het idd bijna allemaal troep is. De dieet-industrie is een miljoenen industrie...niet omdat het werkt, maar omdat mensen er steeds weer intrappen. Ik heb een nichtje dat ik nog nooit slanker heb zien worden en die koopt zich arm aan die poeders en pillen. Placebo effect is wel vaak aanwezig, en ik denk dat als je zo'n pil slikt...je onbewust wat meer let op wat je eet en dus val je wat af.

quote:
Op 03 augustus 2000 20:04 schreef Iefje het volgende:
(...)
In het begin zal je niets merken, het gaat ook langzaam, maar langzaam afvallen is de enige verantwoorde manier, anders mis je teveel belangrijke stoffen.

(Ow, ja, dit is niet om er een vega bij te krijgen, maar in vlees zit ook vrij veel vet, tenzij je echt gewoon mager vlees eet. Tofu/soja en andere vleesvervangers zijn minder vet en gewoon eens noten door je eten stoppen (bij pasta of rijst gerechten) ipv vlees is ook genoeg voor je stoffen)

Succes Isa!!

Ik was ook van plan om het langzaam te doen, crash-dieten zorgt alleen maar voor jojo-effecten. Ik had al naar van die vegetarische hamburgers gekeken, maar daar zit altijd een paneerlaagje omheen en dat absorbeert dus lekker veel vet. Koken met tofu en soja? Heb je een lekker recept, mager natuurlijk? Ik heb nog nooit met dat spul gekookt...is dat nog lang houdbaar na openen en zo?

Bedankt

quote:
Op 03 augustus 2000 20:34 schreef Karin het volgende:
Ik ben 2 jaar geleden met behulp van meneer Montignac ongeveer 14 kilo afgevallen in een maand of 5.

Meneer Montignac verkoopt onzin praatjes. Je bent waarschijnlijk afgevallen doordat zijn dieet door veel groente zowiezo al energie arm is en je hebt hoogst waarschijnlijk in die periode ook beter op de rest gelet (weinig tussendoortjes etc.). Maar ja, t heeft gewerkt denk ik maar (enne: jij bent helemaal niet dik! )

quote:
Op 03 augustus 2000 20:48 schreef FuzzyLogic het volgende:
Ik heb ooit gehoort van een brood-dieet. Het idee er achter is dat als je om de dag een dag alleen maar (droog... ) brood eet jouw maag zich niet leeg zal voelen maar je wel ongeveer de helft aan calorien binnen krijgt. Iets anders wat je zou kunnen proberen in montignaccen maar dan een stuk minder extreem als dat hij het voorschrijft.

Succes met lijnen

Als ik de hele dag brood moet eten, eet ik net zo lief maar 3 plakes brood met mager beleg en 's avonds aard. groenten en stukje mager vlees/vis. Getver...de hele dag brood. Dat verveelt snel zeg. Ik vind het meer iets om 2-3 kilo kwijt te raken, niet om minstens 15 kilo kwijt te raken.
Voor mijn mening over Montignac zie boven. Ik wil het wel een keer biochemisch uitleggen waarom zijn methode belachelijk is. Als iemand daarom staat te springen.

En ook bedankt =)

quote:
Op 03 augustus 2000 22:21 schreef KroJo het volgende:
Hmmm Isabeau...ik doe met je mee!
ik wil 5-8 kg kwijt..weeg nu 83kg. Dat was 2 maanden geleden nog 79, maarja tis vakantie he

En? Of hou je eerst nog maar even vakantie

quote:
Op 03 augustus 2000 22:25 schreef Iefje het volgende:
Ik ga er denk ik ook maar weer eens wat aan proberen te doen. Voor het mooie (of voor mijn zelfvertrouwen) weeg ik toch liever 5 kilootjes minder (en dan ben ik geen wandelend skeletDank je Isa, goed idee!!!
Iefje

Ik vind het voor jou meer iets om een beetje de tussendoortjes te laten staan, beetje op je eten te letten en lekker veel te skeeleren Niet extreem doen hoor, Ief!

quote:
Op 04 augustus 2000 00:30 schreef BrightOldMan het volgende:
Als je echt af wil vallen moet je nee gaan zeggen.
(...)
Zo heb ik mijzelf voorgehouden dat het hongergevoel dat ik had niet vervelend was, maar juist erg goed: mijn lichaam heeft brandstof nodig en moet daarvoor vetten verbranden! Oftewel, koester je knorrende maag....
Ook heb ik een tabelletje bijgehouden met datum en gewicht.

Tsja, daar heb ik dus grote moeite mee: nee zeggen. Mensen worden altijd zo vervelend als je nee zegt. "aaah toe, één stukje! speciaal voor jou gebakken!" (ik had toch gezegd dat ik aan het lijnen was?) "jij bent toch helemaal niet dik, doe niet zo ongezellig..."(zucht)
Dus ik moet van me knorrende maagje gaan houden> Tsja, wat een verandering van perspectief op dingen wel niet kan helpen. Maar goed idee!
En een tabelletje? Hou ik al bij En het gaat heeeerlijk naar beneden met m'n gewicht. Ik weeg me alleen 's ochtends 1x.

quote:
Op 04 augustus 2000 00:44 schreef Zusje het volgende:
Ik ben ooit eens 18 kilo kwijt geraakt door mezelf geen lekkere dingen te ontzeggen ( verboden vruchten zijn immers het lekkerst ), maar door gewoon bewuster en gezonder te gaan eten.
En Isa, we zijn niet dik, we zijn zacht en romig!

Geen lekkere dingen ontzeggen lijkt me een goed plan! Anders hou ik het toch nooit vol...enne...zacht en romig? jaahaaa!

quote:
Op 04 augustus 2000 03:34 schreef TARAraboemdijee het volgende:
euhm, ik ga morgen maar eens een topic openen hoe je het beste snel aan kunt komen, met mijn 50 kilo

Nou, waar blijft ut?
Lekker: milkshake van volle melk, 1 pakje slagroom, verse aardbeien en roomijs...goed mixen en 2x daags tussen de maaltijden door drinken. Zoveel je op kan

quote:
Op 04 augustus 2000 09:28 schreef Capoeiristas het volgende:
1 : Niet de kilo's die tellen maar de centimeters.
2 : Ga eens fatsoenlijk sporten!

Ik heb 3 uur per dag gesport. Zit dus nu, ondanks m'n gewicht goed strak in me vel. Ben als de dood dat dat minder wordt als ik afval, dat wel...dus sporten? Ja! Maar nu effies niet (eerst tentamens maken)
En ik erger me helemaal niet aan die kilo's, van mijn part weeg ik 200 kilo...als k er maar slank uitzie (niet dat dat ooit opgaat)

quote:
Op 04 augustus 2000 10:14 schreef sataN het volgende:
(...)en motiveerde mezelf door er over te schrijven op Fok!

Maar dat komt wel na de vakantie, ik ga mezelf niet zitten pesten, want daar heb ik ook weer geen zin in...

Ja, ik probeer dit ook als motivatie te gebruiken, en als het bij jou heeft gewrkt, hoop ik dat het ook bij mij werkt.
Enne...vakantie is zo afgelopen hoor, geniet er nog maar van.

quote:
Op 04 augustus 2000 11:28 schreef E.T. het volgende:
(...)en ben nu al ruim een half jaar stabiel op gewicht. De laatste vijf kilo wil niet meer, maar ik ben al heel blij dat ik op dit punt ben gekomen. En het is echt waar; ik voel me veel fitter en beter. En nooit meer wil ik 84 kilo wegen...

Dat wil ik dus ook! Stabiel op gewicht blijven en ik hoop dat dit een beetje een stok achter de deur voor me is. Weight Watchers of zo lijken me ook wel nuttig, maar is zo duur...

quote:
Op 04 augustus 2000 11:35 schreef FFantaghiro het volgende:
ik ben alweer 2 kilo afgevallen.. ben weer 70 kilo nu 'k voel me zow trots.. maar ik wil naar de 60. Zal nog wel even duren maar gewoon lekker doorgaan

Ik zou dolgraag 70 kilo zijn! Enne..succes Ffantaghiro!

quote:
Op 04 augustus 2000 17:03 schreef mirella het volgende:
Ik zit nu op een goed gewicht, maar het kan nuatuurlijk altijd dunner.

M'n vriendinnen staan ook achter me (Kylawyn wil me nog wel eens chocola aanpraten ), dus ik hoop veel steun aan ze te hebben. Maar als je op een goed gewicht zit, waarom wil je dan nog meer kwijt? Ik zelf vind iets dikkere vrouwen veel mooier dan magere...

quote:
Op 06 augustus 2000 11:39 schreef ruby het volgende:
Gelukkig klopt het proportioneel allemaal wel dus m'n gewicht valt niet echt op alleen kan ik me doodergeren met kleding passen en als ik mezelf in de spiegel zie maar ik ben er niet obsessief mee bezig. (...)
Laat bijvoorbeeld je vetpercentage eens meten op de sportschool ofzo.

We lijken best op elkaar: ongeveer zelfde lente, leeftijd en gewicht Bij mij is het proportioneel ook niet echt een ramp, heb niet echt een heel dikke buik of zo en nog een taille ook (die langzaam aan aan het dichtslibben was..help!). Ik heb ooit m'n vetpercentage op school moeten berekenen (met behulp van spiermassa bepaling etc.) en het viel nog mee ook. Ben inmiddels wel die 15 kilo aangekomen...

quote:
Op 06 augustus 2000 20:28 schreef Plukkie8 het volgende:
En vooral: drink veel water

Ik hoop dat ik je wat geholpen heb en laat eens weten hoe het gaat!!

Ik dronk al nooit zoveel...als ik 2 kopjes dronk op een dag was het al veel...Nu drink ik continue water en het gaat moeizaam. En de hele tijd naar het toilet om weer te plassen, ik voel me net een aquaduct of zo.

En het gaat goed! Ben nu 86 kilo

quote:
Op 07 augustus 2000 14:30 schreef ijdod het volgende:
Wat voor mijzelf help is af en toe eens een 'vreetweekend' te houden, waar je dan heerlijk kunt zondigen aan alles wat lekker is.

Dit gaat bij mij absoluut averechts werken. Dan maalt het in me koppie dat het allemaal toch mislukt is en dan kap ik ermee. Dus beter niet doen. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders. Enne...jij ook succes

quote:
Op 09 augustus 2000 22:18 schreef Northpole het volgende:
SPORTEN, SPORTEN, SPORTEN!

en dan NIET krachttraining (spierweefsel aanmaken geeft ook extra gewicht), maar vooral joggen/hardlopen, fietsen, etc. (kijk maar eens hoe mager marathonlopers zijn om iets extreems te noemen). en niet wekelijks, maar dagelijks.

Helemaal mee eens! Ben dit dus ook van plan, maar kan nog geen 500 meter hardlopen zonder neer te storten (lichtelijk overdreven ) Tips voor opbouwen van een hardloopschema?
En zwemmen schijnt veel caloriën te verbranden, maar je schijnt er niet van af te vallen....weet niet zo goed hoe dat zit. Iemand anders?

En Vork? Doe je toch ook lekker mee?
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik doe m'n best!

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_295700
Way to go Isa!!!

Ik moet van mezelf ook afvallen.
Ook ik heb het geluk dat alles bij mij wel in proporties is, maar de porties zijn net een beetje te groot zeg maar.....
Ik zal ook wel moeten, want ik wil een borstverkleinende operatie ondergaan en het eerste dat de plastisch chirurg gaat zeggen: ga jij eerst maar eens 15 kilo afvallen! Dus dat kan ik maar beter doen voor mijn eerste bezoek aan de chirurg.

Hoe wil ik dit gaan bereiken:
- Veel water drinken (doe ik al, maar begin nu ook s ochtends met een halve liter lauw water. Heb namelijk gehoord dat dat wel goed voor je is!)
- Gezond eten: veel verse groente enzo.
- Normale porties eten!!! Ik ben nogal een lekkere eter en eet dus ook best wel veel!
- Iedere dag proberen een uur te bewegen. Beetje fietsen of wandelen of naar de sportschool! Dit hou ik vrij goed vol moet ik er bij zeggen!
- niet meer snoepen!!! Ik denk dat dit zelfs nog wel de belangrijkste is!!

Als iemand nog aanvullende tips heeft: graag!!!

Heb me voorgenomen dat ik over 4 weken met een bruiloft goed moet passen in een jurk die ik dit voorjaar heb gekocht voor een gala (toen was de voering aan de strakke kant en kroop steeds op! )

vrijdag 11 augustus 2000 @ 21:53:32 #28
4983 Northpole
IJs en IJskoud
pi_296120
"Tips voor opbouwen van een hardloopschema?
En zwemmen schijnt veel caloriën te verbranden, maar je schijnt er niet van af te vallen....weet niet zo goed hoe dat zit. Iemand anders?"

hardlopen: heel belangrijk -> warmingup
het schema voor hardlopen bepaal je helemaal zelf, als je maar rustig opbouwd, goede schoenen hebt en het dagelijks probeert te doen ..
en met dat zwemmen: ja, je valt er van af en als je stopt wordt je veeeeeeeeeet :-)

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 augustus 2000 @ 23:00:40 #29
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_296161
Tja...ik ben in 8 maanden tijd 34 kilo kwijt...en dit is al de tweede keer dat ik dat doe in mijn leven...afvallen is niet moeilijk...op gewicht blijven wel...

Mijn dieet...smorgens glas fruitonbijt en glas jus de orange...smiddags 3 boterhammen met beleg naar keuze...'s avonds gewoon verse groenten...stukkie vlees en beperkt aardappels...en verder je eigen helemaal klemzuipen aan water...denk aan min. 3 liter/dag...

en dat werkt...ben het lvende bewijs...met dit dieet kan je zelfs in het weekend met mate 'ongezond' eten en alcohol drinken...en toch val je af....

bewegen? welnee...nergens voor nodig

pi_296363
quote:
Op 11 augustus 2000 21:53 schreef Northpole het volgende:
en met dat zwemmen: ja, je valt er van af en als je stopt wordt je veeeeeeeeeet :-)
Ja, daar ben ik achter gekomen
Ik deed aan wedstrijdzwemmen en was redelijk goed, paar keer per week hard trainen en zo. Ik noem het schertsend het E.T-syndroom (Erica Terpstra was olympisch kampioene zwemmen...). Ik denk dat ik juist door het zwemmen wel een goed figuur heb gekregen, alleen dat is aan het vervetten in een wel heel snel tempo.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_296764
quote:
En? Of hou je eerst nog maar even vakantie
uuhhh hmm jah dat ook wel ja

Ik heb eigenlijk de moed al opgegeven maargoed ik zal m'n best nog maar eens gaan doen.

Gebrek aan zelfdiscipline speelt ook wel mee..

pi_297114
quote:
Op 11 augustus 2000 23:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja...ik ben in 8 maanden tijd 34 kilo kwijt

Mijn dieet...smorgens glas fruitonbijt en glas jus de orange...smiddags 3 boterhammen met beleg naar keuze...'s avonds gewoon verse groenten...stukkie vlees en beperkt aardappels...en verder je eigen helemaal klemzuipen aan water...denk aan min. 3 liter/dag...

Werkt perfect, Swets. Ik vind het daarnaast vreselijk knap van je...34 kilo is echt veel!

Ik heb trouwens wat watersoorten gekocht. Gisteren een prachtige blauwe fles met aqua della madonna of zoiets gekocht. Na twee slokjes de (5 gulden kostende) 750 ml door de gootsteen gespoeld en gevuld met leidingwater. Wel een mooie fles erbij

pi_298852
Ik vind het hartstikke knap van je dat je 't volhoudt Isa!
Zelf ben ik ook te dik, ik weeg 82 kilo bij een lengte van 1.75, maar eigenlijk vind ik het wel best zo.
Tuurlijk zou ik wel 10 kilo minder willen wegen, maar het lukt me gewoon niet.
Ik heb 88 kilo gewogen, ongeveer een jaar geleden, er zijn er in ieder geval 6 afgegaan. Ik kan het gewoon niet opbrengen om te gaan lijnen, daar ben ik niet consequent genoeg voor en ik word er doodongelukkig van om zoveel te laten staan.

Nou, succes met je lijnen verder!

Marjol

pi_299659
HI!! wijffie.....even een support van deze kant..zet hem op meid!!

Dikke knuf en kus (hou me op de hoogte (op wat voor manier dan ook)

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 15 augustus 2000 @ 23:13:09 #35
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_299737
quote:
Op 10 augustus 2000 20:18 schreef Isabeau het volgende:
Lekker: milkshake van volle melk, 1 pakje slagroom, verse aardbeien en roomijs...goed mixen en 2x daags tussen de maaltijden door drinken. Zoveel je op kan
waarom had je zondag dat niet voor me klaarstaan?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_299795
quote:
Op 15 augustus 2000 23:13 schreef TARAraboemdijee het volgende:
waarom had je zondag dat niet voor me klaarstaan?
Ja, jij lekker aan de lekkerste milkshake die je kan maken en ik lijdzaam toekijken? No way :p

Enne Knor...bedankt voor de 'extra' motivatie

pi_302601
Kilo nummer 1 is verdwenen
pi_302929
Ik ben net weer ietsje aangekomen
Maar dat is normaal na 14 dagen, dan gaat je vochtbalans zich weer herstellen en kom je ietsje aan. Ik zet gewoon lekker door. Ik voel me uitstekend en heb helemaal niet het gevoel op dieet te zijn. Morgen naar een verjaardag, dus even oppassen en toch gewoon lekker meedoen.
pi_308249
Komt er nog wat van al die goeie voornemens

Ik ben langzaam op de goeie weg

pi_310225
ik ben 4 maanden terug samen met een vriend gaan afvallen. We gaan samen 2 keer per week naar de sportschool en verder vertelde we elkaar elke morgen wat we waren afgevallen of bij gekomen. Dit is denk ik het belangrijkste dat je het samen met iemand doet.

In 2 maanden ben ik van 90 naar 77 kilo gegaan. door sporten en door geeen cola meer (water!!) en gewoon veel minder snoep en zo lees veel minder niet geen ik snoep nog wel eens en als ik met vrienden uit ben drink ik ook wel een beetje want dat merk je de dag erna vreselijk.

Toen ben ik een maand op 77 kilo blijven staan omdat ik vakantie had maar wel de regelmaat had omdat ik iere dag ging werken.
Toen viel de regelmaat weg en ben ik weer naar 80 gegaan.

Maar nu is de school weer begonen en is de regelmaat weer terug en ik weeg nu al 79.5

Dus:
- Dagelijks bijhouden wat je weegt
- Met iemand anders sporten
- Regelmaat houden( een dag niet eten helpt niet)
- Water!!

donderdag 24 augustus 2000 @ 09:19:55 #41
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_311168
Veel tips zijn al genoemd (met name door die oude verhelderde geest), maar toch maar even mijn ervaringen erbij:
Het enige dat structureel helpt is een verandering van je voedingspatroon en beweging. En dat is dus: veel water drinken (ik zet zelf elke ochtend een 1,5l fles in de koelkast, die 's avonds leeg moet zijn); veel groente en fruit (denk aan het spotje "3 ons groente - 2 stuks fruit": dit is aanbevolen); als je vlees eet, neem dan mager vlees als rookvlees of kipfilet; en jammer maar helaas: minder snoepen... Mijn grootste zonden waren altijd bier en chips (at zonder met mijn ogen te knipperen zo'n 300g zak op), dus dat is wel even wennen. Het grootste probleem daarbij is de sociale druk: mensen kijken gewoon vreemd op als je GEEN alcohol neemt op een feestje, want dat is niet normaal maar als de eerste resultaten eenmaal duidelijk zichtbaar zijn, begint dat wel bij te draaien. De meesten willen je namelijk wel steunen. Overigens kun je voor de prik wel naar de light-dranken kijken: cola light bevat maar 2 kcal de liter, maar wel goed potzsen, want het is wel minder voor je gebit.
Zelf ben ik de laatste drie maanden zo'n kleine 20 kilo afgevallen (was ook wel nodig. Ik heb altijd al veel energie verbrand met poloën, maar er kwam nog meer binnen. Nu dat onder controle is gaat het hard (niet te hard, 1-1,5 kilo per week is meer dan voldoende!).
Ik weet niet waar het schip strandt, door het sporten heb ik immers ook een vrij grote (en dus zware) spiermassa. Met mijn lengte zou ik "officieel" zo'n 85 kilo moeten wegen (zit nu net onder de 100), maar of dat haalbaar is? Staar me daar ook niet blind op, als 90 het eindstation is het ook goed. Probeer een gewicht te vinden dat bij je past, en als dat iets boven de norm ligt: Dikke pech!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zaterdag 26 augustus 2000 @ 19:39:34 #42
2433 Capoeiristas
Eej waor gaode gij naor toe?
pi_314359
quote:
Op 11 augustus 2000 21:53 schreef Northpole het volgende:
Hardlopen: heel belangrijk -> warmingup
het schema voor hardlopen bepaal je helemaal zelf, als je maar rustig opbouwd, goede schoenen hebt en het dagelijks probeert te doen ..
Uhm..hardlopen...NIET iederdag doen.. spieren hebben 24 a 48 uur rust nodig om te herstellen..je longen mogen dan ook wel wat rusten hoor..teveel is niet goed...is nooit goed..zelfs teveel sex niet!

Oja...
Ja sommige mensen kijken inderdaad raar als je met z'n 2en in de mcdonalds zit ofzo en je eet die troep niet. Of als je stapt en de hele avond spa drinkt..so what? what the fuck do you care?
in het begin keek iedereen mij ook raar aan maar nu ik 25kg spieren ben aangekomen in iets meer als 2 jaar tijd hebben ze wel zoiets van...uhm...respect?!?

je doet het toch voor jezelf en niet voor anderen?

Succes allen! werk ervoor

Elke morgen als ik wakker word weet ik dat ik weer 24 uur heb om te leven.
pi_316377
Het Paul plus top dieet (zo heet het toch? moet ff reclame maken voor de familie)

Ehm... geen sukses verhaal, ben 1.87 schommel rondt de 85/90 kg

Ik werdt op mijn 6e al op een dieet gestopt... op mijn 11e was ik al 63 kg...
Op mijn 15 was ik voor een paar weken gestopt met eten, met sukses! er vloog 1 kg per dag af...
Sporten deed ik genoeg altijd, aerobics, fitness, twirlwn, ballet, jazz-ballet, zwemmen, paardrijden dus daar kon het niet aanliggen...

Ik ben nu gewoon tevreden met mezelf en begin gewoon niet meer aan dieten...
Als ik iets lekkers wil neem ik dat... Ik ga niet toekijken naar mijn vriend terwijl hij iets lekkers eet en ik mag het niet...
Als er een dieet bestaat waar je niks voor hoeft te doen en het is niet slecht voor je geest/lichaam geef me dan ff een seintje

"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_316428
Vandaag nog net zo zwaar als een week geleden. Is niet zo erg, want ik heb een weekend met drinken en snoepen (stuk vlaai) achter de rug. Morgen naar de Efteling...*slik* Nu maar hopen dat ik niet aan kom. Na de Efteling kan ik dan weer dapper verder lijnen. Deze week begin ik dan ook eindelijk met sporten. Ik ga me zowiezo even aanmelden bij de Aclo (studentensport) in Groningen. Squashen voor 2,50 racket huur
pi_325235
Ik ben ondertussen al zo'n 4 kg afgevallen!

Zaterdag had ik met een vrijgezellenfeestje het "geluk" dat ik moest rijden en dus braaf de hele avond spa rood heb gedronken.
En in het restaurant me redelijk ingehouden (ik was de enige die de salade helemaal op had!! ).
Ter compensatie na het eten ook nog even 4 uur gepaintballed, dus dan voel je je al helemaal weer verantwoord!

Maar ik kom er dus wel, het gaat langzaam, maar het lukt!

Suc6 allemaal en schrijf af en toe over je ervaringen. Werkt best wel oppeppend (wel erg veel p's in dat woord... )

pi_336031
Beetje off-topic:

Afvallen, oké, maar, dames (die schijnen het meest vatbaar zijn voor het dieetvirus ), jullie hoeven er niet broodmager uit te zien om aantrekkelijk en sexy te zijn. Integendeel, zou ik haast willen zeggen. Ga alsjeblieft niet afvallen wanneer de belangrijkste reden 'wat anderen vinden of wat je denkt dat anderen vinden' is in plaats van 'wat je zelf vindt'.

pi_336880
quote:
Op 26 augustus 2000 19:39 schreef Capoeiristas het volgende:
Uhm..hardlopen...NIET iederdag doen.. spieren hebben 24 a 48 uur rust nodig om te herstellen..je longen mogen dan ook wel wat rusten hoor..teveel is niet goed...is nooit goed..zelfs teveel sex niet!
Hier worden twee dingen door elkaar gehaald. Het is geen probleem om elke dag cardiovasculaire training te doen, dus de training waarmee je je hartslag verhoogt. Alle aerobische activiteiten zijn juist prima om dagelijks te doen (denk aan wandelen, fietsen, zwemmen, hardlopen, skaten etc.). Krachttraining daarentegen kan niet elke dag, omdat je spieren wel die rust nodig hebben (24-48 uur, afhankelijk van je getraindheid).

Overigens is een combinatie van cardiovasculaire en krachttraining nog altijd de beste manier om vet te verliezen. Met alleen oefeningen, die je hartslag niet verhogen, valt weinig vet te verliezen. Wel iets, want spieren verbranden in rust meer dan vet. Maar juist de regelmatige verhoging van je hartslag (minimaal 30 minuten) zorgen voor een verbrandingseffect.

En dan tenslotte: om af te vallen is bewegen alleen niet genoeg. Te weinig eten heeft geen effect. Dus wel normaal eten, maar niet snoepen en niet teveel vet (zeker de verzadigde soorten vermijden). En dan word je nog niet eens echt dun in alle gevallen, want je moet ook rekening houden met je bouw. Maar dat is dan ook niet nodig, toch? Dun zijn? Gezond zijn lijkt me veel belangrijker!

zaterdag 23 september 2000 @ 00:31:16 #48
689 Thorka
World Princess Pretend
pi_356030
Zelf heb ik er geen verstand van, ik was altijd te mager en wordt nu op m'n 30e dikker. Ik heb altijd alles kunnen eten en zou niet weten waa ik de wilskracht vandaan zou moeten halen om dit niet meer te doen. Ik heb dus veel respect voor mensen die kunnen afvallen (als ze dat willen natuurlijk).
Mijn tante is altijd dik geweest, ze is de laatste maanden aardig wat af gevallen. Ik heb haar gevraagd of ze een speciaal dieet heeft.
Dit heeft ze niet. Ze eet gewoon hetzelfde aan ontbijt, lunch en avondeten. Wat ze niet meer veel doet is het eten van koekjes etc. (tussendoortjes!). Ze drinkt zelfs 's avonds nog wat wijntjes!
Maar alleen al door het niet meer snaaien (en daaraan houd ze zich redelijk strak) is ze echt veel afgevallen.
Volgens mij is dit ook beter dan een dieet voor even. Dat kan nooit werken. Alleen als je je hele eetpatroon aanpast (voor de een is dat minder vet, voor de ander minder snoepen etc.)en dit zo laat kun je volgens mij afvallen en dit zo houden.
Ik denk ook dat je jezelf af en toe wel wat lekkers moet gunnen, anders houdt je het gewoon niet vol!

Ik hoop dat je een manier vind die voor jou werkt en veel succes!

pi_718529
(sorry voor het omhooghalen van dit oeroude topic, maar ik wilde geen nieuw topic openen)

Ik heb de knoop doorgehakt, vanaf a.s. dinsdag ga ik lijnen.

'k Heb altijd gezegd dat ik niet veel geef om m'n gewicht, zolang ik maar gelukkig ben. En dat is ook wel zo, maar ik vind het toch steeds lastiger worden. Vooral met kleren kopen, er is maar weinig leuks wat ik nog pas. Het gaat me gewoon een beetje in de weg zitten. Ik weeg ook gewoon veel te veel, 88 kilo bij een lengte van 1.75. Ik wil het liefst gewoon terug naar de 70.

M'n moeder en vader gaan gelijk met mij beginnen met lijnen, dus dat is wel een steuntje in de rug. En deze keer gaat het me gewoon lukken.

Dat moest ik even kwijt

zondag 4 februari 2001 @ 14:28:06 #50
3878 Vork
Manisch creatief
pi_718547
Ik moet ook maares wat doen...
hoewel mannen enzo dr minder over klagen.. weet ik van mezelf da'k geen stevig figuur heb.. maar hoewel ik nu rond de 1.80 ben en een normaal postuur heb.. heb ik zo t gevoel dat 87 kilo (want dat is het nu) ergens aan de zwarte kant is, kan dus wel 17 kilo vanaf.. maar ik hou dat nooit vol.. ik hou veelste veel van eten enzo (jah en ik ben ook nog es vegetarisch dus dan zou ik al minder vet eten ofzo)..

Sinds ik nietmeer sport is het behoorlijk hard gegaan (kheb nog een foto van toen ik 14 was, en da's echt eng dan om te zien..) Maargoed, of ik daadwerkelijk ga lijnen enzo.. weet ik nog niet. Ik denk niet dat ik mezelf zo ga lopen kwellen... zal het ook vast niet lang vol houden..

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')