Dat komt omdat veel mensen de wetenschappelijke methode niet begrijpen. Ze hameren op hiaten, die volgens deze methode volstrekt natuurlijk zijn, maar volgens dit soort mensen duidelijke aanwijzingen voor hemelkranen.quote:Op maandag 10 januari 2011 15:41 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Tja, alles dat je niet kunt verklaren is een Godsbewijs
Aldus Paulus... maar nu even serieus: de wereld om ons heen is inderdaad fascinerend, maar hoe is die wereld een bewijs voor het bestaan van een god?quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:49 schreef Light7 het volgende:
@ boldface
Er zijn honderden bewijzen voor het bestaan van God. Kijk naar jezelf en naar je omgeving, heelal, bomen,dieren, brein. And just think about it.
Iemand die niet gelooft in het bestaan van goden verwacht natuurlijk helemaal niks. De hypothese komt van gelovigen, waarom zouden atheisten daar een verwachtingspatroon bij hebben?quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:49 schreef Light7 het volgende:
of had je verwacht dat God jou een suprise zou geven door bij je aan de deur te komen??
Jaja, je moet er moeite voor doen. Jezelf misleiden valt sommige mensen weer zwaarder dan anderen... en degenen die dat niet zwaar valt komen tot zeer uiteenlopende conclusies omtrent de aard van die god. (Variaties die toch vooral cultureel bepaald zijn, en niet zozeer gebaseerd zijn op wat voor entiteit dan ook.)quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:49 schreef Light7 het volgende:
je moet er wat moeite voor doen, en dat is hem juist, die moeite moet je willen doen. als kleine dank voor alles.
het schijnt dat de neiging tot religiositeit in de hersenen zit. Er is een gebied dat als je dat prikkelt zelfs de meest verstokte atheïst ineens allerlei "openbaringen" krijgt.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:56 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat is ook niet wat ik zei.Ik zeg dat de oorsprong van de neiging tot religiositeit te vinden is in de menselijke cognitieve vaardigheden tbv sociaal gedrag. En die vaardigheden en die neiging zie je bij zowel gelovigen als ongelovigen.
(Voor zover je me niet kent: ik beschouw mijzelf een 'extremistisch atheist').
Ik weet het ook niet. Moet daar een verklaring voor zijn ? Moeder, waarom leven wij. Misschien is er wel geen ' waarom '. Toch zitten hier blijkbaar grote lichten die dat wél weten.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:26 schreef KarinJ. het volgende:
Nee, ik heb geen verklaring voor het bestaan van het heelal, net zoals ik voor veel dingen geen verklaring heb. Daar ben ik te dom?/ beperkt voor.
Jij schijnt t wél te weten.....ben benieuwd.
Wat je ook kunt doen is op wetenschappelijk gebied wat bijscholen. Hem niet rechtstreeks, maar getuigen van God zijn mijn deur al meermaals voorbij gekomen, en zitten ook met hetzelfde probleem.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:49 schreef Light7 het volgende:
@ boldface
Er zijn honderden bewijzen voor het bestaan van God. Kijk naar jezelf en naar je omgeving, heelal, bomen,dieren, brein. And just think about it.
of had je verwacht dat God jou een suprise zou geven door bij je aan de deur te komen?? je moet er wat moeite voor doen, en dat is hem juist, die moeite moet je willen doen. als kleine dank voor alles.
groetjes
Ik heb er over nagedacht, maar een God komt niet in mij op als ik naar al die dingen kijk. Ik zou ook niet weten waarom die dingen een bewijs voor het bestaan van een God zouden moeten zijn.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:49 schreef Light7 het volgende:
@ boldface
Ik denk dat de Mens God schiep naar haar eigen beeld.quote:Op zondag 26 december 2010 22:47 schreef Lux-et-Libertas het volgende:
Wat is God?
Hiermee bedoel ik de christelijke God uit de Bijbel (NT en OT)??
Mijn theorie:
Ik ben ervan overtuigd dat God geen persoonlijkheid heeft. God staat in zekere zin gelijk aan de verlichting; Jezus was later uitgeroepen tot God (Nicea) en Jezus was een verlicht persoon. God is hetgeen dat je moet volgen: het witte paard van Plato.
Sommige mensen vinden God een 'Big Brother' idee: begaat geen zonden etc... Dat verklaar ik door te zeggen dat wanneer men serieuze zondes begaat (moord, verkrachtig enz... ieder moet de paarden immers in bedwang houden) men in de hel komt. Hel is door de kerk opgeblazen om mensen bang te maken, maar wat veel relevanter is, is dat het reïncarneren betekent... het opnieuw proberen.
Wat denkt u?
Maar toevallig niet in staat om de meest vreselijke rampen en persoonlijke drama's te voorkomen?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:27 schreef IslamIsTheTruth99 het volgende:
Hij is het begin en het eind. Hij is van niemand afhankelijk, Hij is de Bron van Vrede en tot alles in staat.
OK, en wat is het probleem ?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:27 schreef IslamIsTheTruth99 het volgende:
Voor mij is God uniek en niemand deelt in zijn Heerschappij noch in zijn Macht.
Hij is het begin en het eind. Hij is van niemand afhankelijk, Hij is de Bron van Vrede en tot alles in staat.
Zuiverheid van Geloof (Al-Ikhlaas)
In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
1. Zeg: "Allah is de Enige.
2. Allah is zichzelf genoeg, Eeuwig.
3. Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt.
4. En niemand is Hem in enig opzicht gelijk."
Al-Ikhlas
In the name of Allah, the Beneficent, the Merciful
Say: He is Allah, the One! (1)
Allah, the eternally Besought of all! (2)
He begetteth not nor was begotten. (3)
And there is none comparable unto Him. (4)
Koeran:112
En waarom enkel uit het N.T. ?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
In reactie op het eerdere debat:
Kan iemand mij citeren uit het nieuwe testament dat de duivel de schepper van al het kwaad is?
Omdat dat de claim is die gemaakt werd toch? Dat de duivel in het NT anders is dan in het OT, want schepper van het kwaad, terwijl dit in het OT niet het geval zou zijn. Afgezien van het feit dat dat een vrij zwakke interpretatie is van 'kwaad' in het OT, ben ik benieuwd waar men dat idee vandaan heeft bij het NT. Ik zie persoonlijk geen problematische verschillen bij de duivel van OT en NT.quote:
Hoe serieus neem jij het OT zelf dan?quote:Op woensdag 26 januari 2011 19:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Omdat dat de claim is die gemaakt werd toch? Dat de duivel in het NT anders is dan in het OT, want schepper van het kwaad, terwijl dit in het OT niet het geval zou zijn.
Goeie vraagquote:Op woensdag 26 januari 2011 19:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Omdat dat de claim is die gemaakt werd toch? Dat de duivel in het NT anders is dan in het OT, want schepper van het kwaad, terwijl dit in het OT niet het geval zou zijn.
Toch snap ik het doel van deze vraag nog niet echt. Moet ik nu teksten gaan opzoeken om jouw geloof in de duivel als schepper van het kwaad te ondersteunen?quote:Gij zijt uit den vader den duivel, en wilt de begeerten uws vaders doen; die was een mensenmoorder van den beginne, en is in de waarheid niet staande gebleven; want geen waarheid is in hem. Wanneer hij de leugen spreekt, zo spreekt hij uit zijn eigen; want hij is een leugenaar, en de vader derzelve leugen.
Daar staat toch niet dat hij de schepper van het kwaad is? Er staat dat als hij een leugen spreekt, van zichzelf spreekt, en de vader der leugens is. Niet de schepper van al het kwaad in de wereld.quote:Op woensdag 26 januari 2011 19:13 schreef Gaspedaal het volgende:
[..]
Goeie vraagWat dacht je van Johannes 8 vers 44, waar Jezus tegen de Joden zegt:
Leuk geprobeerd. Het doel van de vraag is jouw standpunt aan de kaak te stellen. Ik geloof niet in de duivel als 'schepper van al het kwaad', een titel die sowieso nader gedefinieerd dient te worden.quote:Toch snap ik het doel van deze vraag nog niet echt. Moet ik nu teksten gaan opzoeken om jouw geloof in de duivel als schepper van het kwaad te ondersteunen?
Uiterst serieus.quote:Op woensdag 26 januari 2011 19:08 schreef StringsOfLife het volgende:
[..]
Hoe serieus neem jij het OT zelf dan?
Daar ging het debat toch om?quote:
quote:In het OT komt satan wel voor, maar het is niet de christelijke duivel. Die komt inderdaad pas in het Nieuwe Testament om de hoek kijken. Of je zou kunnen zeggen dat hij tussen Maleachi en Mattheüs een gedaanteverwisseling heeft ondergaan.
De enige keer dat er sprake is van de duivel in het O.T. is in " Wijsheid 2; 23-24 " :quote:Op woensdag 26 januari 2011 19:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |