God is een product van Philips?quote:Op zondag 26 december 2010 22:47 schreef Lux-et-Libertas het volgende:
God staat in zekere zin gelijk aan de verlichting
"quote:
Toeval.quote:Op zondag 26 december 2010 22:53 schreef Lux-et-Libertas het volgende:
[..]
"
Noem het iets anders: de wáárheid...
Waarom zijn we op aarde?
Kun je toelichten waarom je denkt dat hel reïncarneren betekent?quote:Op zondag 26 december 2010 22:47 schreef Lux-et-Libertas het volgende:
Hel is door de kerk opgeblazen om mensen bang te maken, maar wat veel relevanter is, is dat het reïncarneren betekent... het opnieuw proberen.
Daarom zeg ik ook wel is, Bidden is net als naar een psycholoog of iets dergelijks gaan.quote:Op zondag 26 december 2010 22:56 schreef ehqo. het volgende:
Een concept waar je frustraties tegen kan uiten of hoop uit kan putten. Maar net waar je zin in hebt.
Opluchtend, motiverend, opbeurend, zolang je erin gelooft kan het overal goed voor zijn. Ik ben zelf meer van het humanisme, op dit vlak, maar ik denk dat geloof op een vergelijkbare manier werkt; als je maar genoeg gelooft dat een hogere macht je bijstaat kan je jezelf ontstijgen.quote:Op zondag 26 december 2010 22:57 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook wel is, Bidden is net als naar een psycholoog of iets dergelijks gaan.
Je kan je ei kwijt, en dat kan al zeer opluchtend werken.
Opnieuw proberen om oa je problemen uit het vorige leven recht te zetten (je hebt bijvoorbeeld een slechte relatie met je vader)...quote:Op zondag 26 december 2010 22:57 schreef deelnemer2 het volgende:
[..]
Kun je toelichten waarom je denkt dat hel reïncarneren betekent?
En nu niet hoe, maar waarom? Als het geen reden heeft... waarom zijn we dan hier? Maakt het dan nog uit of we zelfmoord plegen of niet?quote:
hier ben ik ook achter gekomen, na veel de Bijbel te hebben gelezen. Alles wat Jezus zegt over een zogenaamde hel, is ook op Aarde te vinden (mensen die tandenknarsen, wenen, vuur dat nooit dooft, op Aarde zal altijd wel vuur woeden), en de buitenste duisternis waar Jezus over spreekt in gelijkenissen is het bewustzijn.quote:Sommige mensen vinden God een 'Big Brother' idee: begaat geen zonden etc... Dat verklaar ik door te zeggen dat wanneer men serieuze zondes begaat (moord, verkrachtig enz... ieder moet de paarden immers in bedwang houden) men in de hel komt. Hel is door de kerk opgeblazen om mensen bang te maken, maar wat veel relevanter is, is dat het reïncarneren betekent... het opnieuw proberen.
Wat denkt u?
Wat zit er dan in je hoofd;)?quote:Op maandag 27 december 2010 10:18 schreef Herkauwer het volgende:
God zit in je hoofd en is voor iedereen die daar in gelooft anders. Dat is wat ik denk.
Ik hoop voor jou hersenen. Maar als je een echt antwoord zoekt, is het jouw gedachte over god.quote:Op maandag 27 december 2010 10:20 schreef Lux-et-Libertas het volgende:
[..]
Wat zit er dan in je hoofd;)?
Waar baseer jij je vinden op? Mij lijkt dat je het toch niet zomaar uit je duim zuigt.quote:Op zondag 26 december 2010 22:47 schreef Lux-et-Libertas het volgende:
Wat is God?
Hiermee bedoel ik de christelijke God uit de Bijbel (NT en OT)??
Mijn theorie:
Ik ben ervan overtuigd dat God geen persoonlijkheid heeft. God staat in zekere zin gelijk aan de verlichting; Jezus was later uitgeroepen tot God (Nicea) en Jezus was een verlicht persoon. God is hetgeen dat je moet volgen: het witte paard van Plato.
Sommige mensen vinden God een 'Big Brother' idee: begaat geen zonden etc... Dat verklaar ik door te zeggen dat wanneer men serieuze zondes begaat (moord, verkrachtig enz... ieder moet de paarden immers in bedwang houden) men in de hel komt. Hel is door de kerk opgeblazen om mensen bang te maken, maar wat veel relevanter is, is dat het reïncarneren betekent... het opnieuw proberen.
Wat denkt u?
Op welke van de twee moeten we nu reageren?quote:Op zondag 26 december 2010 22:47 schreef Lux-et-Libertas het volgende:
Hiermee bedoel ik de christelijke God uit de Bijbel (NT en OT)??
Mijn theorie:
Deze vraag, die vaak gesteld wordt, bevat een verborgen aanname. Er vanuit gaande dat we met 'waarom' iets anders bedoelen dan 'hoe' wordt er kennelijk gesuggereerd dat er een motief of (intelligent) doel achter zou zitten. Of dat ook het geval is is natuurlijk maar de vraag.quote:Op maandag 27 december 2010 10:15 schreef Lux-et-Libertas het volgende:
[..]
En nu niet hoe, maar waarom? Als het geen reden heeft... waarom zijn we dan hier? Maakt het dan nog uit of we zelfmoord plegen of niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |