toen ik keer dronken was ging het juist heel goedquote:Op dinsdag 28 december 2010 14:52 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ghehe ja dat is echt wennen als je voor het eerst staand gaat spelen
heb hem nu wel laag hangen jaquote:Op dinsdag 28 december 2010 14:59 schreef Dribbel_ het volgende:
Ligt er ook aan hoelaag je hem hebt hanger. Hoger die hangt hoe makkelijker het speelt hoe gayer je eruit ziet
kan wel spelen gaat alleen klote powerchords lukken makkelijk enz dus dan pwn ik je band alsnog Mister powerchordquote:Op dinsdag 28 december 2010 15:10 schreef Dribbel_ het volgende:
Maar als je alleen zittend kan spelen is dat ook wel gay
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
quote:Op dinsdag 28 december 2010 16:08 schreef genakt het volgende:
[..]
kan wel spelen gaat alleen klote powerchords lukken makkelijk enz dus dan pwn ik je band alsnog Mister powerchordMeer dan powerchords heb je niet nodig hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kijk maar naar Brian z'n band
![]()
klopt de meest geweldig nummers bestaan uit powerchordsquote:Op dinsdag 28 december 2010 16:21 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Meer dan powerchords heb je niet nodig hoorKijk maar naar Brian z'n band
Nog steedsquote:Op dinsdag 28 december 2010 13:40 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo ik ga eens boodschappen doen en Dean z'n pakket op de post doen
Uitgeholde SG aan de muur
[ afbeelding ]
Wat probeer je te zeggen ?quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:27 schreef blckbb het volgende:
Powerchords
Voor mensen die geen volledige barré akkoorden kunnen spelen
Ja dat is de grootste onzin die ik maar kan bedenken dus daarom vroeg ik af of je jezelf misschien ging corrigerenquote:
Awww maar barré akkoorden doen zoveel pijn aan mijn duimspierenquote:Op dinsdag 28 december 2010 17:33 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja dat is de grootste onzin die ik maar kan bedenken dus daarom vroeg ik af of je jezelf misschien ging corrigeren
Dan doe je iets verkeerdquote:Op dinsdag 28 december 2010 17:34 schreef blckbb het volgende:
[..]
Awww maar barré akkoorden doen zoveel pijn aan mijn duimspieren![]()
Neequote:Op dinsdag 28 december 2010 18:25 schreef Muchachooo het volgende:
is bij jullie de layout van het forum ook zo fucked up?
Vetquote:
Ik kan bijna niet zittend spelenquote:Op dinsdag 28 december 2010 14:38 schreef genakt het volgende:
kwam er net achter dat ik niet staand kan spelen
dan ga ik me pols vreemd houden om freets 1 tot en met 5 ongeveer
het gaat nu wel stukken beterquote:Op dinsdag 28 december 2010 18:47 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik kan bijna niet zittend spelen
Vind je het gek met een Flying V, die zijn geloof ik niet gemaakt om zitten te bespelenquote:Op dinsdag 28 december 2010 18:47 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, speel 100x liever staand.quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:47 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Posts aanpassen op de mobiel begin ik eigenlijk maar niet aan, dan flipt de hele site.quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:25 schreef Muchachooo het volgende:
is bij jullie de layout van het forum ook zo fucked up?
Oh, dat gaat wel hoor, gewoon in de klassieke houding. En ik speel laatste tijd voornamelijk op mijn LP, en dat gaat sowieso goed. Naja, voor zover ik het zelf kanquote:Op dinsdag 28 december 2010 18:53 schreef blckbb het volgende:
[..]
Vind je het gek met een Flying V, die zijn geloof ik niet gemaakt om zitten te bespelen
A/B switch?quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:48 schreef -Menn0- het volgende:
Ik moet even iets hebben om mijn PODxt te omzeilen.... Een soort switch dat ik kan kiezen of mijn signaal via de PODxt gaat of niet.
Wij spelen alles behalve alleen powerchords.quote:Op dinsdag 28 december 2010 16:21 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Meer dan powerchords heb je niet nodig hoorKijk maar naar Brian z'n band
ja wat het is nou ?quote:Op dinsdag 28 december 2010 20:14 schreef guitarist het volgende:
[..]
Wij spelen alles behalve alleen powerchords.
Jullie wisselen het af met losse noten?quote:Op dinsdag 28 december 2010 20:14 schreef guitarist het volgende:
[..]
Wij spelen alles behalve alleen powerchords.
Riffjes!quote:
Boventerts of onderterts?quote:Op dinsdag 28 december 2010 20:47 schreef guitarist het volgende:
Als je tertsen en mineur7 akkoorden speelt zijn het toch geen powerchords meer?
digitech whammyquote:Op dinsdag 28 december 2010 20:27 schreef genakt het volgende:
wat voor effect gebruikt tom bij de solo van killing in the name off van rage against the machine ?
Mijn Blackstar is kleiner, maar is alsnog een gesleep. Ik denk dat je geen enkele goede versterker makkelijk mee neemt. Je kan voor het oefenen een kleine Vox Valvetronix (of iets vergelijkbaars) nemen en voor optredens je Valveking houden.quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:32 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik zit heel erg te twijfelen wat ik moet doen. Heb nu een Valveking top met een 2x12 kast. Ik wil eigenlijk wat kleiner gaat ivm met makkelijk meenemen en minder gesleep.
Een combo is een optie maar dan wel iets vets. En een eventuele andere oplossing is digitaal gaan helemaal.
Ja m'n versterker staat sowieso in het oefenhok, dus het gesleep gaat juist om naar optredens mee te nemen. Nu is het vooral het probleem met het OV als we soms geen beschikking hebben over de auto wat net kut is.quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:38 schreef guitarist het volgende:
[..]
Mijn Blackstar is kleiner, maar is alsnog een gesleep. Ik denk dat je geen enkele goede versterker makkelijk mee neemt. Je kan voor het oefenen een kleine Vox Valvetronix (of iets vergelijkbaars) nemen en voor optredens je Valveking houden.
23 alweerquote:Op woensdag 29 december 2010 00:08 schreef blckbb het volgende:
[..]
EN HOE OUD BEN JE NU DNA ?
Congratz
Je mag mijnquote:Op dinsdag 28 december 2010 23:41 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja m'n versterker staat sowieso in het oefenhok, dus het gesleep gaat juist om naar optredens mee te nemen. Nu is het vooral het probleem met het OV als we soms geen beschikking hebben over de auto wat net kut is.
Ik las in de Gitarist van deze maand een artikel over dit gevaarte
[ afbeelding ]
Scheelt je weer een versterker/cabinet/flightcase met spullen. Maar ik weet niet of zoiets in verhouding staat met een leuke versterker.
Vraagprijs?quote:Op woensdag 29 december 2010 00:12 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Je mag mijn
[ afbeelding ]
wel overnemen.
Ik ga m'n Hot Rod Deluxe, Randall en dit ding weg doen.
Als je eerlijk moet zijn, is het wat zoiets, of toch meer leuk speelgoed ?quote:Op woensdag 29 december 2010 00:12 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Je mag mijn
[ afbeelding ]
wel overnemen.
Ik gebruik hem/haar als Distortion/Overdrive pedaal en meer niet dus aan mij moet je dat niet vragen hahaquote:Op woensdag 29 december 2010 00:16 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Als je eerlijk moet zijn, is het wat zoiets, of toch meer leuk speelgoed ?
Goede vraag, geen idee.....quote:Op woensdag 29 december 2010 00:13 schreef blckbb het volgende:
[..]
Vraagprijs?
Hoewel ik liever een niet-digitaal effectboardding heb
Op marktplaats zit het al gauw op 250 euro dus voor mij zal het 'm niet worden. Misschien wel voor Dribb0lsquote:
Misschien zit het tussen mijn oren maar ik zweer bij een goede buizenamp! Mochten er vervoersproblemen zijn dan huren we een bus in...quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:41 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja m'n versterker staat sowieso in het oefenhok, dus het gesleep gaat juist om naar optredens mee te nemen. Nu is het vooral het probleem met het OV als we soms geen beschikking hebben over de auto wat net kut is.
Ik las in de Gitarist van deze maand een artikel over dit gevaarte
[ afbeelding ]
Scheelt je weer een versterker/cabinet/flightcase met spullen. Maar ik weet niet of zoiets in verhouding staat met een leuke versterker.
Met een Hotrod Deluxe misschien...quote:Op woensdag 29 december 2010 00:16 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Als je eerlijk moet zijn, is het wat zoiets, of toch meer leuk speelgoed ?
En dan ga je alleen nog maar akoestische dingen doen?quote:Op woensdag 29 december 2010 00:12 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Je mag mijn
[ afbeelding ]
wel overnemen.
Ja dat heb ik dus ook, maar ik ga dus een testen of het nou echt tussen de oren zit of nietquote:Op woensdag 29 december 2010 00:52 schreef guitarist het volgende:
[..]
Misschien zit het tussen mijn oren maar ik zweer bij een goede buizenamp! Mochten er vervoersproblemen zijn dan huren we een bus in...
Je hebt kleine buizencombo's zoals de Hotrod Deluxe of de AC15 waar je gewoon prima mee kan rocken maar ook best mee in de trein kan..quote:Op woensdag 29 december 2010 01:03 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja dat heb ik dus ook, maar ik ga dus een testen of het nou echt tussen de oren zit of niet![]()
Vooral nu we beginnen zitten we niet met de luxe dat we even een bus kunnen huren van het geld dat we krijgen
Het belangrijkste vind ik dat hij gewoon zonder amp (dus direct op m'n speakers fatsoenlijk geluid kan produceren.
En bedankt allemaal
Yep, dat zijn ook optiesquote:Op woensdag 29 december 2010 01:05 schreef guitarist het volgende:
[..]
Je hebt kleine buizencombo's zoals de Hotrod Deluxe of de AC15 waar je gewoon prima mee kan rocken maar ook best mee in de trein kan..
Donderdagquote:Op woensdag 29 december 2010 00:54 schreef guitarist het volgende:
[..]
En dan ga je alleen nog maar akoestische dingen doen?
(heb je hem nou gekocht of niet??)
Hoorde dat die nieuwe dingen een veel betere amp simulatie hebben, dus ik ga die eens checkenquote:Op woensdag 29 december 2010 00:23 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ik gebruik hem/haar als Distortion/Overdrive pedaal en meer niet dus aan mij moet je dat niet vragen hahaDat is ook de reden dat ik hem weer weg doe. Ga een nieuwe versterker kopen die vette scheur heeft een een mooie clean.
Je blijft dezelfde vragen stellen waar niemand antwoord op kan gevenquote:Op woensdag 29 december 2010 01:46 schreef blckbb het volgende:
Hoi ik heb vraagje
Fender PR258 of Fender Frontman 25R?
Ik zeg aardbei.quote:Op woensdag 29 december 2010 01:49 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je blijft dezelfde vragen stellen waar niemand antwoord op kan geven
Dat is net alsof ik aan jou vraag of ik een aardbeien milkshake lekkerder vind dan een vanille
Moet echt een slaapkamer ding worden. Meer voor de blues (Fender soundquote:Op woensdag 29 december 2010 01:57 schreef Dribbel_ het volgende:
|Ik heb vroeger de 25 R gehad, was er erg tevreden over, voord at ding heeft hij een leuke onboard distortion en eht clean is ook meer dan prima voor zo'n ding. Alleen als je hem ver open draait wil hij wel wat schel gaan worden. Voor de rest valt er eigenlijk weinig over te vertellen. Geen idee hoe die 15 in verhouding staat met de 25
Nouja uit die droom zal ik je alvast helpen, je gaat geen typisch fender geluid uit zo'n ding halenquote:Op woensdag 29 december 2010 02:00 schreef blckbb het volgende:
[..]
Moet echt een slaapkamer ding worden. Meer voor de blues (Fender sound) en de iets hardere stijlen (niet per definitie metal) Voor goede jazz cleans heb ik die Roland wel. Die buizenbak kan ik evt. nog voor mijn akoestische gitaar gebruiken.
Uit een Fender Hot Rod Deluxe wel? of ook niet?quote:Op woensdag 29 december 2010 02:02 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nouja uit die droom zal ik je alvast helpen, je gaat geen typisch fender geluid uit zo'n ding halen
Geen idee, geen ervaring meequote:Op woensdag 29 december 2010 02:03 schreef LeNick het volgende:
[..]
Uit een Fender Hot Rod Deluxe wel? of ook niet?
Daar komen wel al tonen uit die ik niet zo snel uit mijn Roland kan toverenquote:Op woensdag 29 december 2010 02:02 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nouja uit die droom zal ik je alvast helpen, je gaat geen typisch fender geluid uit zo'n ding halen
Iddquote:Op woensdag 29 december 2010 02:09 schreef Dribbel_ het volgende:
Gewoon kopen, is het kut, verkoop je het weer opgelost
Die Pod die Menno heeft, heb ik eerst gehad. Ik heb er best vaak mee opgetreden, soms ook wel direct in de PA. De kunst is om hem goed te tweaken, die dingen hebben heel veel mogelijkheden. Ik kreeg er hele vette geluiden uit en over het algemeen doet het niet onder voor een echte amp, maar er zullen altijd meningsverschillen over blijven. Ik merkte dat ik de effecten veel gebruikte, maar de amp-simulaties minder. Op een gegeven moment had ik een paar instellingen die ik relaxed vond, daarna veranderde ik niet zo veel meer.quote:Op woensdag 29 december 2010 02:40 schreef Dribbel_ het volgende:
Nou ik denk dat ik er voor mezelf redelijk uit ben.
Als die Pod HD bevalt qua geluid dan koop ik hem en gaat dat me zo'n ¤300,- kosten. Op dat moment zijn m'n pedalen nutteloos geworden dus die mogen dan de deur uit. De straatwaarde daarvan bij elkaar gaat ook over de ¤250 euro misschien nog wel ¤300 voor te krijgen. Dus dat dekt de kosten dan redelijk.
Dan kan ik m'n Valveking houden en heb ik de keus wat ik mee kan nemen. De Valveking + Pod voor effecten als de ruimte er is qua vervoer. En anders alleen de Pod
Okee thnxquote:Op woensdag 29 december 2010 10:11 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Die Pod die Menno heeft, heb ik eerst gehad. Ik heb er best vaak mee opgetreden, soms ook wel direct in de PA. De kunst is om hem goed te tweaken, die dingen hebben heel veel mogelijkheden. Ik kreeg er hele vette geluiden uit en over het algemeen doet het niet onder voor een echte amp, maar er zullen altijd meningsverschillen over blijven. Ik merkte dat ik de effecten veel gebruikte, maar de amp-simulaties minder. Op een gegeven moment had ik een paar instellingen die ik relaxed vond, daarna veranderde ik niet zo veel meer.
Een tijdje later liep ik tegen een versterker aan die echt mijndroom geluid had (Bogner Alchemist), dus die heb ik toen gekocht. Vervolgens een Nova System, want die heeft echt nog mooiere delays etc, toen werd de POD overbodig.
Ik gebruikte hem nog wel af en toe thuis voor opnemen / met de koptelefoon spelen, want daarvoor is hij ook perfect. Of thuis direct op je monitors.
Het voordeel: alles in één, geen losse pedalen meer, enorme diversiteit aan geluiden & rare effecten. Het nadeel: geen ronkende buizenamp, puristen zeggen toch dat ze die analoge warmte missen (vond ik meevallen) en, ja, heeeel veeel instellingen.
Tofquote:Op woensdag 29 december 2010 11:20 schreef Gitaarmat het volgende:
EP van de band. Nog geen covers erbij gedaan want eerst even uitkijken met copyright.
Single wordt: " if we could go back in time'
Gefeliciteerdquote:
Bedankt! Hier en daar wat minder afgewerkt maar we zijn zelf ook wel tevreden, hier kunnen we eindelik wat mee. Opsturen naar cafeetjes en dergelijke. Voeg me anders maar toe op Myspace. Kramtried ook Myspace?quote:
Natuurlijkquote:Op woensdag 29 december 2010 12:46 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Bedankt! Hier en daar wat minder afgewerkt maar we zijn zelf ook wel tevreden, hier kunnen we eindelik wat mee. Opsturen naar cafeetjes en dergelijke. Voeg me anders maar toe op Myspace. Kramtried ook Myspace?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |