abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 december 2010 @ 01:49:42 #276
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_90568627
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 01:46 schreef blckbb het volgende:
Hoi ik heb vraagje
Fender PR258 of Fender Frontman 25R?
Je blijft dezelfde vragen stellen waar niemand antwoord op kan geven :o

Dat is net alsof ik aan jou vraag of ik een aardbeien milkshake lekkerder vind dan een vanille
pi_90568733
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 01:49 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Je blijft dezelfde vragen stellen waar niemand antwoord op kan geven :o

Dat is net alsof ik aan jou vraag of ik een aardbeien milkshake lekkerder vind dan een vanille
Ik zeg aardbei.

Nee maar je hebt gelijk. Ik hoor over de Frontman goeie dingen, over de PR is veel minder te vinden op internet.. Dus ik ga waarschijnlijk een frontman aanschaffen :)
graag verwijderen
  woensdag 29 december 2010 @ 01:57:33 #278
125915 Dribbel_
pi_90568760
|Ik heb vroeger de 25 R gehad, was er erg tevreden over, voord at ding heeft hij een leuke onboard distortion en eht clean is ook meer dan prima voor zo'n ding. Alleen als je hem ver open draait wil hij wel wat schel gaan worden. Voor de rest valt er eigenlijk weinig over te vertellen. Geen idee hoe die 15 in verhouding staat met de 25
pi_90568811
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 01:57 schreef Dribbel_ het volgende:
|Ik heb vroeger de 25 R gehad, was er erg tevreden over, voord at ding heeft hij een leuke onboard distortion en eht clean is ook meer dan prima voor zo'n ding. Alleen als je hem ver open draait wil hij wel wat schel gaan worden. Voor de rest valt er eigenlijk weinig over te vertellen. Geen idee hoe die 15 in verhouding staat met de 25
Moet echt een slaapkamer ding worden. Meer voor de blues (Fender sound ^O^ ) en de iets hardere stijlen (niet per definitie metal) Voor goede jazz cleans heb ik die Roland wel. Die buizenbak kan ik evt. nog voor mijn akoestische gitaar gebruiken.
graag verwijderen
  woensdag 29 december 2010 @ 02:02:38 #280
125915 Dribbel_
pi_90568834
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 02:00 schreef blckbb het volgende:

[..]

Moet echt een slaapkamer ding worden. Meer voor de blues (Fender sound ^O^ ) en de iets hardere stijlen (niet per definitie metal) Voor goede jazz cleans heb ik die Roland wel. Die buizenbak kan ik evt. nog voor mijn akoestische gitaar gebruiken.
Nouja uit die droom zal ik je alvast helpen, je gaat geen typisch fender geluid uit zo'n ding halen ^O^
pi_90568848
quote:
10s.gif Op woensdag 29 december 2010 02:02 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Nouja uit die droom zal ik je alvast helpen, je gaat geen typisch fender geluid uit zo'n ding halen ^O^
Uit een Fender Hot Rod Deluxe wel? of ook niet?
  woensdag 29 december 2010 @ 02:03:34 #282
125915 Dribbel_
pi_90568853
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 02:03 schreef LeNick het volgende:

[..]

Uit een Fender Hot Rod Deluxe wel? of ook niet?
Geen idee, geen ervaring mee
pi_90568863
quote:
10s.gif Op woensdag 29 december 2010 02:02 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Daar komen wel al tonen uit die ik niet zo snel uit mijn Roland kan toveren :')
Dit heeft ook wel wat. Wat meer bluesy.
graag verwijderen
  woensdag 29 december 2010 @ 02:09:06 #284
125915 Dribbel_
pi_90568914
Gewoon kopen, is het kut, verkoop je het weer opgelost
pi_90568950
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 02:09 schreef Dribbel_ het volgende:
Gewoon kopen, is het kut, verkoop je het weer opgelost
Idd :) Ik gooi er eerst nog wel een mail uit naar die PR258 adverteerder. Ik heb al een mooie regeling kunnen treffen met die van de Frontman maar ik had om nog een beetje bedenktijd gevraagd.
graag verwijderen
pi_90569298
Blckbb, beide klinken ze goed (die tweed had ik bijna gekocht). Bij jou beschrijving wat je wilt lijkt me de tweede ook passen. En anders gewoon verkopen en de andere proberen (2 tegelijk is namelijk ook zoiets.)

Topic is bijna vol, benieuwd wat de volgende tt is als ik weer wakker word.
(griepje, verkoudheid (?) is nog niet voorbij. :{ )

Slaap ze mensen.
  woensdag 29 december 2010 @ 02:40:40 #287
125915 Dribbel_
pi_90569301
Nou ik denk dat ik er voor mezelf redelijk uit ben.

Als die Pod HD bevalt qua geluid dan koop ik hem en gaat dat me zo'n ¤300,- kosten. Op dat moment zijn m'n pedalen nutteloos geworden dus die mogen dan de deur uit. De straatwaarde daarvan bij elkaar gaat ook over de ¤250 euro misschien nog wel ¤300 voor te krijgen. Dus dat dekt de kosten dan redelijk.

Dan kan ik m'n Valveking houden en heb ik de keus wat ik mee kan nemen. De Valveking + Pod voor effecten als de ruimte er is qua vervoer. En anders alleen de Pod :)
pi_90570180
Succes met testen dan alvast drib, en gefeliciteerd :P
pi_90571118
http://vimeo.com/m/#/15252531
Nice
pi_90572104
EP van de band binnen! :D
Hij staat zsm online ofzo
  woensdag 29 december 2010 @ 10:11:50 #291
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_90572226
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 02:40 schreef Dribbel_ het volgende:
Nou ik denk dat ik er voor mezelf redelijk uit ben.

Als die Pod HD bevalt qua geluid dan koop ik hem en gaat dat me zo'n ¤300,- kosten. Op dat moment zijn m'n pedalen nutteloos geworden dus die mogen dan de deur uit. De straatwaarde daarvan bij elkaar gaat ook over de ¤250 euro misschien nog wel ¤300 voor te krijgen. Dus dat dekt de kosten dan redelijk.

Dan kan ik m'n Valveking houden en heb ik de keus wat ik mee kan nemen. De Valveking + Pod voor effecten als de ruimte er is qua vervoer. En anders alleen de Pod :)
Die Pod die Menno heeft, heb ik eerst gehad. Ik heb er best vaak mee opgetreden, soms ook wel direct in de PA. De kunst is om hem goed te tweaken, die dingen hebben heel veel mogelijkheden. Ik kreeg er hele vette geluiden uit en over het algemeen doet het niet onder voor een echte amp, maar er zullen altijd meningsverschillen over blijven. Ik merkte dat ik de effecten veel gebruikte, maar de amp-simulaties minder. Op een gegeven moment had ik een paar instellingen die ik relaxed vond, daarna veranderde ik niet zo veel meer.

Een tijdje later liep ik tegen een versterker aan die echt mijndroom geluid had (Bogner Alchemist), dus die heb ik toen gekocht. Vervolgens een Nova System, want die heeft echt nog mooiere delays etc, toen werd de POD overbodig.
Ik gebruikte hem nog wel af en toe thuis voor opnemen / met de koptelefoon spelen, want daarvoor is hij ook perfect. Of thuis direct op je monitors. :)

Het voordeel: alles in één, geen losse pedalen meer, enorme diversiteit aan geluiden & rare effecten. Het nadeel: geen ronkende buizenamp, puristen zeggen toch dat ze die analoge warmte missen (vond ik meevallen) en, ja, heeeel veeel instellingen. :)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_90572509
Oke: Myspace zuigt ballen
pi_90574321
EP van de band. Nog geen covers erbij gedaan want eerst even uitkijken met copyright.
Single wordt: " if we could go back in time'
  woensdag 29 december 2010 @ 11:53:49 #294
125915 Dribbel_
pi_90575582
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 10:11 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Die Pod die Menno heeft, heb ik eerst gehad. Ik heb er best vaak mee opgetreden, soms ook wel direct in de PA. De kunst is om hem goed te tweaken, die dingen hebben heel veel mogelijkheden. Ik kreeg er hele vette geluiden uit en over het algemeen doet het niet onder voor een echte amp, maar er zullen altijd meningsverschillen over blijven. Ik merkte dat ik de effecten veel gebruikte, maar de amp-simulaties minder. Op een gegeven moment had ik een paar instellingen die ik relaxed vond, daarna veranderde ik niet zo veel meer.

Een tijdje later liep ik tegen een versterker aan die echt mijndroom geluid had (Bogner Alchemist), dus die heb ik toen gekocht. Vervolgens een Nova System, want die heeft echt nog mooiere delays etc, toen werd de POD overbodig.
Ik gebruikte hem nog wel af en toe thuis voor opnemen / met de koptelefoon spelen, want daarvoor is hij ook perfect. Of thuis direct op je monitors. :)

Het voordeel: alles in één, geen losse pedalen meer, enorme diversiteit aan geluiden & rare effecten. Het nadeel: geen ronkende buizenamp, puristen zeggen toch dat ze die analoge warmte missen (vond ik meevallen) en, ja, heeeel veeel instellingen. :)
Okee thnx :) Ja dat is ook eigenlijk wat ik er mee wil, gewoon 4 settings die ik eigenlijk altijd gebruik.
-Clean
-Lichte drive
-Zwaardere drive
-Lead

Heel veel losse verschillende dingen hoeft dan ook weer niet. Maar ik weet nou idd niet wat er waar is hoeveel beter het allemaal is met gewone amps, maar idd een kwestie van testen.

Dat tweaken kost wel ff wat tijd maar als die eenmaal goed staat ben je er ook wel :) Het voordeel van dat ding is dat hij een switch heeft waarmee je de amp/cabinet simulatie aan en uit kan zetten waardoor je hem snel kan omschakelen naar een gewone effectenbak.
  woensdag 29 december 2010 @ 11:59:12 #295
125915 Dribbel_
pi_90575768
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 11:20 schreef Gitaarmat het volgende:
EP van de band. Nog geen covers erbij gedaan want eerst even uitkijken met copyright.
Single wordt: " if we could go back in time'
Tof :) leuke liedjes!
pi_90575992
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 00:04 schreef Dribbel_ het volgende:
Jarig :D *O* *O*
Gefeliciteerd *O*
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_90577447
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 11:59 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Bedankt! Hier en daar wat minder afgewerkt maar we zijn zelf ook wel tevreden, hier kunnen we eindelik wat mee. Opsturen naar cafeetjes en dergelijke. Voeg me anders maar toe op Myspace. Kramtried ook Myspace?
pi_90577698
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 12:46 schreef Gitaarmat het volgende:

[..]

Bedankt! Hier en daar wat minder afgewerkt maar we zijn zelf ook wel tevreden, hier kunnen we eindelik wat mee. Opsturen naar cafeetjes en dergelijke. Voeg me anders maar toe op Myspace. Kramtried ook Myspace?
Natuurlijk :)

Myspace.com/kramtried :)
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  woensdag 29 december 2010 @ 13:23:01 #299
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_90579044
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 11:59 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

idd!
  woensdag 29 december 2010 @ 14:02:06 #300
241851 Muchachooo
Kan ook gitaar spelen!