Alleen indien het een gironummer betreft.quote:Op zaterdag 25 december 2010 22:28 schreef Bill_E het volgende:
ing controleert dit toch en je krijgt toch een naam te zien dan?
quote:ING-girorekeningen
De ING gebruikt voor girorekeningen nummers van één tot en met zeven cijfers (waarbij de Nederlandse Staat rekening nummer 1 heeft), zonder controlemogelijkheid in het nummer zelf. De ING controleert de geldigheid van het nummer met een naam/nummercontrole.
Helaas -6 cijferige nummers bestaan.quote:Op zaterdag 25 december 2010 22:54 schreef Landgeld het volgende:
De ING controleert dat, maar ook als het al is 'overgemaakt'? Ik krijg wel eens zo'n suggestie te zien, maar dat is nog voordat ik het definitief overmaak.
Bellen de enige optie dus??
Hopelijk bestaan er geen rekeningen met 6 cijfers? Want daar heb ik het naar overgemaakt.
Hmm, balen.quote:Op zaterdag 25 december 2010 22:59 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Helaas -6 cijferige nummers bestaan.
Kan je eigen bank eea niet ongedaan maken trouwens ?
Wacht even...quote:Op zaterdag 25 december 2010 23:01 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Hmm, balen.
Wellicht kan de ING wat, maar dan zal ik moeten wachten tot a.s. maandag...
6-cijferifg, dus Giro, dus naam/nummercontrole. Het geld zal waarschijnlijk dus gewoon spoedig teruggeboekt zijn op de rekening van TS.quote:Op zaterdag 25 december 2010 22:25 schreef Dennis101 het volgende:
Als het geen bestaand rekeningnummer is komt het nog terug, als het wel een geldig nummer is moet je contact opnemen met ING.
De naam/nummer controle vindt bij overschrijvingen van ing naar ing in mijning.nl plaats op het moment dat de opdracht gegeven wordt - het systeem vertelt je op wiens naam de rekening staat (ja, ik zie hier ook mogelijkheden tot misbruik) en vraagt of dat juist is.quote:Op zaterdag 25 december 2010 23:06 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
6-cijferifg, dus Giro, dus naam/nummercontrole. Het geld zal waarschijnlijk dus gewoon spoedig teruggeboekt zijn op de rekening van TS.
Klopt, heb dit recent meegemaakt (althans, iemand die ik ken).quote:Op zaterdag 25 december 2010 23:12 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
De naam/nummer controle vindt bij overschrijvingen van ing naar ing in mijning.nl plaats op het moment dat de opdracht gegeven wordt - het systeem vertelt je op wiens naam de rekening staat (ja, ik zie hier ook mogelijkheden tot misbruik) en vraagt of dat juist is.
Als TS dat bevestigd heeft vindt ING het dus allemaal prima.
Tis dat je Rotterdammer bent want andersquote:Op zondag 26 december 2010 10:07 schreef heiden6 het volgende:
Ik hoop trouwens ook op geld van TS, want heb ook een zescijferig rekeningnummer.
En anders bel je je rechtsbijstand, je mag niet zomaar geld houden waar je geen recht op hebt. Je kunt het ook gewoon storneren natuurlijk.quote:Op zondag 26 december 2010 12:54 schreef Jill-RMC het volgende:
Kennissen van ons hadden hetzelfde probleem. Geld voor de zorgverzekering overgemaakt op een verkeerd nummer. Gebeld met de bank die konden niet doen, en uit prive overwegingen wilden ze ook geen contactgegevens geven. Op de overschrijving stond alleen de naam en woonplaats van diegene. Dus die hebben toen ff gegoogled en dat meisje gecontact...die wilde dus absoluut niet meewerken en gooide de hoorn er meerdere malen op. Toen op google d'r adresgegevens achterhaald, bleek dat ze nog thuis woonde en de dochter was van een BN'erDe moeder was een stuk welwillender, legde ook uit dat dochter ernstig aan het puberen was enzo, binnen een dag stond het geld weer op de rekening.
Neequote:Op zondag 26 december 2010 13:56 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
En anders bel je je rechtsbijstand, je mag niet zomaar geld houden waar je geen recht op hebt. Je kunt het ook gewoon storneren natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |