abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90442125
Help! Ik heb 150 euro naar een 'verkeerd' rekeningnummer overgemaakt. Stom stom stom.
Het laatste cijfer miste en dat heb ik totaal over het hoofd gezien.

Het is nu overgemaakt naar een rekeningnummer met 6 cijfers. Hoe zou ik dit moeten aanpakken? Kan er weinig over vinden op de ING site? Iemand ervaring? Brief/mail/telefoon??
Love is in the air!
  zaterdag 25 december 2010 @ 22:24:02 #2
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_90442158
nu heb je pech
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_90442171
Bellen!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_90442218
Als het geen bestaand rekeningnummer is komt het nog terug, als het wel een geldig nummer is moet je contact opnemen met ING.
  zaterdag 25 december 2010 @ 22:28:01 #5
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_90442314
ing controleert dit toch en je krijgt toch een naam te zien dan?
pi_90442374
Geniaal..

Dit brengt me op een top-idee.

Wat als je een brief van aan een random persoon onderschept.
In die brief staat dat -random persoon- een x bedrag moet overmaken naar een xxxxx rekeingnummer.

Verander de rekening nummer in jouw eigen rekeningnummer.
Stop brief weer in envelop.

Krijg je geld
pi_90442379
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 december 2010 22:28 schreef Bill_E het volgende:
ing controleert dit toch en je krijgt toch een naam te zien dan?
Alleen indien het een gironummer betreft.
pi_90442399
Als je de betaling door ING uit laat voeren controleert ING inderdaad of het rekeningnummer in combinatie met de rekeninghouder klopt, maar ik begrijp dat er naar een ING rekening is overgemaakt, dus waarschijnlijk niet vanaf een ING-rekening en andere banken controleren niet.

Maandag ING bellen.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_90442806
Van Wikipedia:

quote:
ING-girorekeningen

De ING gebruikt voor girorekeningen nummers van één tot en met zeven cijfers (waarbij de Nederlandse Staat rekening nummer 1 heeft), zonder controlemogelijkheid in het nummer zelf. De ING controleert de geldigheid van het nummer met een naam/nummercontrole.
pi_90443282
De ING controleert dat, maar ook als het al is 'overgemaakt'? Ik krijg wel eens zo'n suggestie te zien, maar dat is nog voordat ik het definitief overmaak.

Bellen de enige optie dus??
Hopelijk bestaan er geen rekeningen met 6 cijfers :')? Want daar heb ik het naar overgemaakt.
Love is in the air!
pi_90443457
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 22:54 schreef Landgeld het volgende:
De ING controleert dat, maar ook als het al is 'overgemaakt'? Ik krijg wel eens zo'n suggestie te zien, maar dat is nog voordat ik het definitief overmaak.

Bellen de enige optie dus??
Hopelijk bestaan er geen rekeningen met 6 cijfers :')? Want daar heb ik het naar overgemaakt.
Helaas -6 cijferige nummers bestaan.
Kan je eigen bank eea niet ongedaan maken trouwens ?
pi_90443532
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 22:59 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Helaas -6 cijferige nummers bestaan.
Kan je eigen bank eea niet ongedaan maken trouwens ?
Hmm, balen.
Wellicht kan de ING wat, maar dan zal ik moeten wachten tot a.s. maandag...
Love is in the air!
pi_90443715
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 23:01 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Hmm, balen.
Wellicht kan de ING wat, maar dan zal ik moeten wachten tot a.s. maandag...
Wacht even...
Je hebt met mijning geld overgemaakt van je eigen ING rekening naar een andere ING rekening.
En daarbij zowel over het hoofd gezien dat het nummer fout was ALS dat de naam fout was, waar ING op controleert ?

Au...
  zaterdag 25 december 2010 @ 23:06:41 #14
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_90443821
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 22:25 schreef Dennis101 het volgende:
Als het geen bestaand rekeningnummer is komt het nog terug, als het wel een geldig nummer is moet je contact opnemen met ING.
6-cijferifg, dus Giro, dus naam/nummercontrole. Het geld zal waarschijnlijk dus gewoon spoedig teruggeboekt zijn op de rekening van TS.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_90444092
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 23:06 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

6-cijferifg, dus Giro, dus naam/nummercontrole. Het geld zal waarschijnlijk dus gewoon spoedig teruggeboekt zijn op de rekening van TS.
De naam/nummer controle vindt bij overschrijvingen van ing naar ing in mijning.nl plaats op het moment dat de opdracht gegeven wordt - het systeem vertelt je op wiens naam de rekening staat (ja, ik zie hier ook mogelijkheden tot misbruik) en vraagt of dat juist is.

Als TS dat bevestigd heeft vindt ING het dus allemaal prima.
  zondag 26 december 2010 @ 09:29:07 #16
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_90452117
Stom dat je ook je betaling in de verzendlijst niet even nacheckt....
Misschien heb je geluk en is het een 'gereserveerde' betaling wat je misschien nog kan intrekken
Ik zou hopen op teruggave en anders morgen naar de lokale ING gaan.
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_90452150
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 23:12 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

De naam/nummer controle vindt bij overschrijvingen van ing naar ing in mijning.nl plaats op het moment dat de opdracht gegeven wordt - het systeem vertelt je op wiens naam de rekening staat (ja, ik zie hier ook mogelijkheden tot misbruik) en vraagt of dat juist is.

Als TS dat bevestigd heeft vindt ING het dus allemaal prima.
Klopt, heb dit recent meegemaakt (althans, iemand die ik ken).

Contact opnemen met de bank, en die zal de eigenaar van de rekening waar het geld naartoe is inlichten en proberen het geld terug te krijgen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 26 december 2010 @ 10:01:24 #18
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_90452342
Mijn ING nummer is zes cijfers. Nu maar hopen, dankzij kerst ben ik blut!
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  zondag 26 december 2010 @ 10:04:27 #19
64781 bonke
pipo koeie
pi_90452372
ik kreeg wel eens me geld terug omdat de naam boven het rekening nummer niet klopte
nummer was dus goed alleen de naam van de eigenaar van het nummer niet :)
pies on joe toe
pi_90452388
Ik hoop trouwens ook op geld van TS, want heb ook een zescijferig rekeningnummer. :9~
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 26 december 2010 @ 10:20:21 #21
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_90452501
quote:
Op zondag 26 december 2010 10:07 schreef heiden6 het volgende:
Ik hoop trouwens ook op geld van TS, want heb ook een zescijferig rekeningnummer. :9~
Tis dat je Rotterdammer bent want anders :P
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_90453273
Oftwel: naar ING bellen en vragen wat te doen :) Morgen ben ik de eerste...
Love is in the air!
pi_90455595
Kennissen van ons hadden hetzelfde probleem. Geld voor de zorgverzekering overgemaakt op een verkeerd nummer. Gebeld met de bank die konden niet doen, en uit prive overwegingen wilden ze ook geen contactgegevens geven. Op de overschrijving stond alleen de naam en woonplaats van diegene. Dus die hebben toen ff gegoogled en dat meisje gecontact...die wilde dus absoluut niet meewerken en gooide de hoorn er meerdere malen op. Toen op google d'r adresgegevens achterhaald, bleek dat ze nog thuis woonde en de dochter was van een BN'er _O- De moeder was een stuk welwillender, legde ook uit dat dochter ernstig aan het puberen was enzo, binnen een dag stond het geld weer op de rekening.
  zondag 26 december 2010 @ 13:56:23 #24
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_90457579
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:54 schreef Jill-RMC het volgende:
Kennissen van ons hadden hetzelfde probleem. Geld voor de zorgverzekering overgemaakt op een verkeerd nummer. Gebeld met de bank die konden niet doen, en uit prive overwegingen wilden ze ook geen contactgegevens geven. Op de overschrijving stond alleen de naam en woonplaats van diegene. Dus die hebben toen ff gegoogled en dat meisje gecontact...die wilde dus absoluut niet meewerken en gooide de hoorn er meerdere malen op. Toen op google d'r adresgegevens achterhaald, bleek dat ze nog thuis woonde en de dochter was van een BN'er _O- De moeder was een stuk welwillender, legde ook uit dat dochter ernstig aan het puberen was enzo, binnen een dag stond het geld weer op de rekening.
En anders bel je je rechtsbijstand, je mag niet zomaar geld houden waar je geen recht op hebt. Je kunt het ook gewoon storneren natuurlijk.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_90457656
quote:
10s.gif Op zondag 26 december 2010 13:56 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

En anders bel je je rechtsbijstand, je mag niet zomaar geld houden waar je geen recht op hebt. Je kunt het ook gewoon storneren natuurlijk.
Nee :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')