Wat ik dus niet begrijp is dat er voor dit soort personen er continu een markt blijft. Deze mensen verdienen nog steeds goed geld aan dit soort symposiums en seminars. Als jij begrijpt dat de technische aspecten die ze gebruiken simpel te weerleggen zijn, waarom denkt een ander dan dat ze hier op moeten investeren? Ik heb net ook even een aantal fora op die beleggers sites doorgekeken. Uff, sommige mensen maken er echt een sport van hun om hun aandelen aan te prijzen en elk negatief geluid belachelijk te maken.quote:Op maandag 27 december 2010 18:03 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Het voegt voor mij niets toe. Als ik op basis van hun trackrecords zou handelen was ik allang failliet geweest en de technische aspecten van de analyses zijn ook simpel te weerleggen op onvoorspellende waarde. Die hele business is imo een doorgestoken kaart. Ik probeer me ook zo veel mogelijk afzijdig te houden van zaken die op persoonlijk vlak geen toegevoegde waarde hebben. Tevens mijn goede voornemen voor 2011!
Ingepland of liep het uit?quote:Op maandag 27 december 2010 18:09 schreef fedsingularity het volgende:
Vorig jaar hadden ze Faber 1,5 uur op het podium staan, dat was zeker de moeite.![]()
Een half uurtje Rogers is de moeite niet en ze zullen wel een item op rtlz met de highlights laten zien.
Ik vind het op zich geen probleem dat er dergelijke evenementen zijn maar het feit dat er gelogen wordt over 'gegarandeerde' rendementen. Voor die kerels is het natuurlijk ook een drama want 10 jaar geleden was een technisch analist nog een graag geziene gast maar tegenwoordig moeten ze wel onwaarheden verkondigen om nog aanspraak te maken aangezien ze op de arbeidsmarkt verder helemaal waardeloos zijn.quote:Op maandag 27 december 2010 18:09 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat ik dus niet begrijp is dat er voor dit soort personen er continu een markt blijft. Deze mensen verdienen nog steeds goed geld aan dit soort symposiums en seminars. Als jij begrijpt dat de technische aspecten die ze gebruiken simpel te weerleggen zijn, waarom denkt een ander dan dat ze hier op moeten investeren?
Zie ik hier een gat in de markt?quote:Op maandag 27 december 2010 18:42 schreef Mendeljev het volgende:
Gelukkig gaat Tostrams over 5 jaar met pensioen, dat scheelt dan weer.
Jij hebt de kast van binnen gezien?quote:
quote:Op maandag 27 december 2010 20:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
Jij hebt de kast van binnen gezien?
Als je veel bezoekers op je site wilt hebben dan zul je die site min of meer dagelijks moeten voorzien van interessante informatie. Dat klinkt als soort van... werkquote:Op maandag 27 december 2010 19:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zie ik hier een gat in de markt?![]()
:pquote:Op maandag 27 december 2010 20:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
Jij hebt de kast van binnen gezien?
Men neme een jaarrekening en kijk eens wat er door het vermogen heen jankt. Meer zeg ik nietquote:Op maandag 27 december 2010 20:32 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
:p
Dat is wat de ''experts'' zeggen he, maar wat ik van Delta Lloyd weet is dat het een degelijk bedrijf is dat geen gekke dingen doet.
En ik zoek iets met ook een mooi dividend zodat ik in elk geval iets heb. Zoals ik nu ook Shell heb gehad.
Dat valt altijd wel te outsourcen. Altijd wel ergens een student die tijd over heeft. En voor de rest zou het vooral uit wekelijks advies bestaan bijvoorbeeld.quote:Op maandag 27 december 2010 20:28 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als je veel bezoekers op je site wilt hebben dan zul je die site min of meer dagelijks moeten voorzien van interessante informatie. Dat klinkt als soort van... werk.
"Advies" zou ik zelf een moreel probleem mee hebben. Het verstrekken van informatie en analyses is verder natuurlijk wel prima, zolang je niet de suggestie wekt dat je iets kunt voorspellen.quote:Op maandag 27 december 2010 20:48 schreef sitting_elfling het volgende:
En voor de rest zou het vooral uit wekelijks advies bestaan bijvoorbeeld.
ahum, de truuc is natuurlijk wel de suggestie te wekken, maar het juridisch niet te doen.... en dan commissie te vangen..... dat is de basis voor de Schaaij's, Boscaerts, Middelkoop en het hele peleton colporteurs.....quote:Op maandag 27 december 2010 20:53 schreef SeLang het volgende:
[..]
"Advies" zou ik zelf een moreel probleem mee hebben. Het verstrekken van informatie en analyses is verder natuurlijk wel prima, zolang je niet de suggestie wekt dat je iets kunt voorspellen.
Maar denk jij werkelijk dat Tostrams, voormalig hoofd Technische Analyse van ING, nooit stiekum een backtest heeft gedaan?quote:Op maandag 27 december 2010 20:55 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat als je zoiets wil doen, je er zelf wel in moet geloven. Anders is het fake en dat voelen de mensen aan.
Tostrams zal zelf waarschijnlijk ook in zijn TA geloven, anders gaat hij toch niet jaar in, jaar uit met een stalen gezicht allerlei adviezen verkondigen?
echt nietquote:Op maandag 27 december 2010 20:55 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat als je zoiets wil doen, je er zelf wel in moet geloven. Anders is het fake en dat voelen de mensen aan.
Tostrams zal zelf waarschijnlijk ook in zijn TA geloven, anders gaat hij toch niet jaar in, jaar uit met een stalen gezicht allerlei adviezen verkondigen?
hij leeft toch niet van trading opbrengsten? Waarom zou ie?quote:Op maandag 27 december 2010 20:58 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maar denk jij werkelijk dat Tostrams, voormalig hoofd Technische Analyse van ING, nooit stiekum een backtest heeft gedaan?
Ik had het ook over een moreel probleem, niet een juridisch probleem. Maar kennelijk hebben de meesten daar geen last van.quote:Op maandag 27 december 2010 20:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ahum, de truuc is natuurlijk wel de suggestie te wekken, maar het juridisch niet te doen.... en dan commissie te vangen..... dat is de basis voor de Schaaij's, Boscaerts, Middelkoop en het hele peleton colporteurs.....
neen, want anders moet je niet aan dit soort bluf beginnenquote:Op maandag 27 december 2010 20:59 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik had het ook over een moreel probleem, niet een juridisch probleem. Maar kennelijk hebben de meesten daar geen last van.
Mja, dat bedoelde ik ook. Verstrekken van informatie en analyse op basis van wiskundige statistiek zonder een bewuste sarcastische ondertoon wat je ook op veel websites terugziet.quote:Op maandag 27 december 2010 20:53 schreef SeLang het volgende:
[..]
"Advies" zou ik zelf een moreel probleem mee hebben. Het verstrekken van informatie en analyses is verder natuurlijk wel prima, zolang je niet de suggestie wekt dat je iets kunt voorspellen.
Ik denk dat hij ook niet kan leven van trading opbrengsten. Want als dat wel het geval was geweest was hij nu niet zo positief over TA geweestquote:Op maandag 27 december 2010 20:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
hij leeft toch niet van trading opbrengsten? Waarom zou ie?
Ik ben al een paar keer benaderd door personen die een "lege" website hadden gemaakt over beleggen. Er zijn veel meer mensen die websites kunnen maken dan mensen die websites kunnen vullen met zinnige inhoud.quote:Op maandag 27 december 2010 21:06 schreef sitting_elfling het volgende:
Het is alleen een behoorlijke stap. En dan heb ik het met name over website opzetten + aandacht krijgen. Anders had ik het zo geprobeerd.
toch niet heel toevallig een paar dagen geleden nog, he ;-)quote:Op maandag 27 december 2010 21:19 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik ben al een paar keer benaderd door personen die een "lege" website hadden gemaakt over beleggen. Er zijn veel meer mensen die websites kunnen maken dan mensen die websites kunnen vullen met zinnige inhoud.
Het lijkt me niet zo moeilijk om een IT studentje te vinden die een site in elkaar wil zetten.
Die dropte inderdaad ook een soort van hint via een PM. Maar er zijn betere sites geweest.quote:Op maandag 27 december 2010 21:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
toch niet heel toevallig een paar dagen geleden nog, he ;-)
Ik zeg: niet.quote:Op maandag 27 december 2010 21:32 schreef LXIV het volgende:
Weet alleen niet waar je koersdata kunt krijgen, maar de vraag is of je die nog wil aanbieden.
Zo bekeek ik het ook. Er wordt overal prima RT-koersdata geboden. Wil je iets opzetten dan moet je onderscheidend zijn.quote:Op maandag 27 december 2010 21:37 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik zeg: niet.
Er zijn honderden websites met koersdata dus koersdata gaat niet de reden zijn dat je ergens komt.
Vandergeld mag een wekelijkse Elliot Wave voorspelling doen. Geen morele bezwaren want hij gelooft er echt in. Jij kan mooi een optieschrijf rubriek doen, Dino doet de Balance sheet analyse van de week, S_E en ikzelf doen analyses van trading strategieën en dvr krijgt een eigen goud hoekje!quote:Op maandag 27 december 2010 21:32 schreef LXIV het volgende:
We hebben TA-ers, goldbugs, tovenaars, fundamentalisten, diversiteit genoeg!
Realtime is eigendom van de exchanges. Daar moet je dik voor betalen. End of Day weet ik niet zeker, maar mogelijk valt dat onder publiek domein.quote:Op maandag 27 december 2010 21:39 schreef LXIV het volgende:
Van wie 'is' historische koersdata eigenlijk? Is het een soort publiek domein, net als de temperaturen over de afgelopen 20 jaar?
Dat formaat zat ik ook aan te denkenquote:Op maandag 27 december 2010 21:43 schreef LXIV het volgende:
Je zou heel eenvoudig een blog-concept als GS kunnen maken, maar dan financieel. Dus gewoon een stukje schrijven met wat grafieken e.d. erbij, en onze reaguurders mogen dan daaronder commentaar geven.
Sowieso is User-Generated content ideaal, kost je zelf geen werk en het zorgt wel voor permanente nieuwe info.
Hoeft niet persé, al is het natuurlijk wel een leuke uitdaging om te kijken of je er uiteindelijk een paar knaken uit kunt wringen. Maar in de eerste instantie moet je je daar geen zorgen over maken. Eerst zorgen dat je een leuke site krijgt en een groeiende bezoekersgroep.quote:Op maandag 27 december 2010 21:46 schreef LXIV het volgende:
En dan minimale fratsen erbij. Dat had Google ook goed gezien. Dat is lekker rustig voor de bezoekers.
Hoe wil je gaan verdienen? Of hoeft dat verder niet?
Ik denk ook niet dat er zoveel aan te verdienen valt. Er is veel concurrentie van dat soort sites, als je op de 'traditionele' internetmanier wil verdienen (met banners e.d.) zijn de inkomsten niet hoog en stiekem is het toch altijd veel meer werk dan je verwachtte. Per uur houd je dus niet veel over, zeker niet als je het met 10 man moet delen.quote:Op maandag 27 december 2010 21:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hoeft niet persé, al is het natuurlijk wel een leuke uitdaging om te kijken of je het uiteindelijk een paar knaken uit kunt wringen. Maar in de eerste instantie moet je je daar geen zorgen over maken. Eerst zorgen dat je een leuke site krijgt en een groeiende bezoekersgroep.
Mee eens. Maar nu posten we onze analyses gratis op Fok dus wat is het verschil? En als het af en toe een tientje oplevert daar kun je weer een pizza van kopen!quote:Op maandag 27 december 2010 21:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat er zoveel aan te verdienen valt. Er is veel concurrentie van dat soort sites, als je op de 'traditionele' internetmanier wil verdienen (met banners e.d.) zijn de inkomsten niet hoog en stiekem is het toch altijd veel meer werk dan je verwachtte. Per uur houd je dus niet veel over, zeker niet als je het met 10 man moet delen.
Je hoeft in ieder geval niet veel te investeren, want voor een paar tientjes heb je al hosting plus een domeinnaam.quote:Op maandag 27 december 2010 21:53 schreef SeLang het volgende:
[..]
Mee eens. Maar nu posten we onze analyses gratis op Fok dus wat is het verschil? En als het af en toe een tientje oplevert daar kun je weer een pizza van kopen!
Goed, misschien moeten we maar eens gaan inventariseren wie er eventueel willen meedoen, wat voor ideeën men erover heeft en wat iedereen denkt te kunnen bijdragen. We hebben wel een bepaalde hoeveelheid kritieke massa nodig anders sterft het snel een stille dood.quote:Op maandag 27 december 2010 21:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je hoeft in ieder geval niet veel te investeren, want voor een paar tientjes heb je al hosting plus een domeinnaam.
En van de winst kan er 'gemeet' worden, met overvloedige drank en spijs!
Misschien moet iedereen die belangstelling heeft om mee te doen maar even kort uiteen zetten wat voor ideeën men heeft en wat men zelf evt kan bijdragen.quote:Op maandag 27 december 2010 22:03 schreef SeLang het volgende:
Goed, misschien moeten we maar eens gaan inventariseren wie er eventueel willen meedoen, wat voor ideeën men erover heeft en wat iedereen denkt te kunnen bijdragen. We hebben wel een bepaalde hoeveelheid kritieke massa nodig anders sterft het snel een stille dood.
Ik stel voor dat de gerichte wiskundige onderzoekjes ook in het Engels zijn. Begin februari geef ik les in een aantal seminars over algorithmic trading bij ons op school. Erg simpele powerpoint presentaties hoe men Ninjatrader moet gebruiken. En simpele strategien zoals RSI kunt testen en zelf simpele modelletjes in elkaar kunt zetten. Ik kan dit in combinatie doen met onze beleggersvereniging.quote:Op maandag 27 december 2010 22:03 schreef SeLang het volgende:
[..]
Goed, misschien moeten we maar eens gaan inventariseren wie er eventueel willen meedoen, wat voor ideeën men erover heeft en wat iedereen denkt te kunnen bijdragen. We hebben wel een bepaalde hoeveelheid kritieke massa nodig anders sterft het snel een stille dood.
Btw: wordt het een B/NL site of gaan we in het Engels?
quote:Op maandag 27 december 2010 22:26 schreef LXIV het volgende:
LXIV
Verdienmodel:
Shuffles op kleine fondsen
Ik vond het wel een goeie, eigenlijk.quote:
Dan heb je wel een heel ander soort doelgroep: mensen die over een paar jaar financiele profs zijn.quote:Op maandag 27 december 2010 22:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik stel voor dat de gerichte wiskundige onderzoekjes ook in het Engels zijn. Begin februari geef ik les in een aantal seminars over algorithmic trading bij ons op school. Erg simpele powerpoint presentaties hoe men Ninjatrader moet gebruiken. En simpele strategien zoals RSI kunt testen en zelf simpele modelletjes in elkaar kunt zetten. Ik kan dit in combinatie doen met onze beleggersvereniging.
Daarbij komend zijn we op dit moment ook een stichting in Engeland aan het opzetten met een aantal andere universitaire beleggingsclubs. Via deze stichting kunnen we een relatief groot (studenten) publiek bereiken. Dit dus..
Niet iedereen van de studenten die interesse hebben in de financiële markten wil ook een baan in die sector. Iedereen kan er ook lid van worden. Ik stel ook voor wat betreft doelgroep, dat het open is voor iedereen.quote:Op maandag 27 december 2010 22:35 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dan heb je wel een heel ander soort doelgroep: mensen die over een paar jaar financiële profs zijn.
Ik denk dat je jezelf wel moet onderscheiden, in inhoud, opzet of content. Er zijn al teveel van dat soort sites om er nog tussen te komen.quote:Op maandag 27 december 2010 22:42 schreef sitting_elfling het volgende:.
Mijn inziens wordt het grootste probleem het hele verhaal marketen. Een plekje veroveren tussen de bekende beursfora zal niet makkelijk zijn. Iemand een idee daarvoor?
Ik ben best bereid om hier flink tijd in te steken. Mede omdat ik denk dat er genoeg potentie voor is. Inhoudelijk zijn websites zoals iex en andere relatief makkelijk te verslaan.
Met een functioneel forum dat goed gemodereerd wordt, kom je al een heel eind.quote:Op maandag 27 december 2010 22:42 schreef sitting_elfling het volgende:
Mijn inziens wordt het grootste probleem het hele verhaal marketen. Een plekje veroveren tussen de bekende beursfora zal niet makkelijk zijn. Iemand een idee daarvoor?
Dit is zeker een goed plan! Hoe had je dit in gedachten? Een eigen uitleg hoe je zou moeten beleggen? Het is natuurlijk wel erg breed. Uitleg over wat een broker is, wat een aandeel is, hoe een aandeel berekend wordt. Hoe een hefboom berekend wordt. Hoe sprinters, opties etc. in elkaar zitten. Wat de meest bekende beleggings strategieën zijn?quote:Op maandag 27 december 2010 22:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat je jezelf wel moet onderscheiden, in inhoud, opzet of content. Er zijn al teveel van dat soort sites om er nog tussen te komen.
Ik merk dat er ook hier in het topic vaak mensen komen die beginnen en om advies vragen. Als je goede en duidelijke informatie kan bieden (bijv in een wiki), hulpvaardige mensen online hebt die vragen beantwoorden (kunnen ook users zijn) dan heeft dat wel potentie denk ik.
Volgens mij heeft IEX wel zoiets..quote:Op maandag 27 december 2010 22:44 schreef LXIV het volgende:
Wat ook heel nuttig zou zijn (en er nog niet echt is), is een wiki met allerlei informatie, speciaal voor de beginners.
Dat is er nog niet en helemaal niet moeilijk te implementeren.
Ja. Dat soort informatie, en dan heel duidelijk georganiseerd. Gewoon zoals ook bij wikipedia, maar dan helemaal financiëel.quote:Op maandag 27 december 2010 22:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit is zeker een goed plan! Hoe had je dit in gedachten? Een eigen uitleg hoe je zou moeten beleggen? Het is natuurlijk wel erg breed. Uitleg over wat een broker is, wat een aandeel is, hoe een aandeel berekend wordt. Hoe een hefboom berekend wordt. Hoe sprinters, opties etc. in elkaar zitten. Wat de meest bekende beleggings strategieën zijn?
iex heeft enkel een woordenboek als wiki. Wel goed hoor, maar het kan uitgebreider.quote:Op maandag 27 december 2010 22:54 schreef Maryn. het volgende:
[..]
Volgens mij heeft IEX wel zoiets..
@SeLang
Heb jij ooit divergence getest?
Als de website van zeer goede kwaliteit is kun je een eventueel sponsor aanzoek verwachten en dan levert het vanzelf geld op. Het doel op zich om een website te starten om centen te verdienen is een verkeerd begin punt.quote:Op maandag 27 december 2010 22:54 schreef piepeloi55 het volgende:
Je moet je natuurlijk afvragen wat de hele bedoeling is van zo'n site. Is het voor de eventuele winst of omdat het een leuk initaitief is?
In de vorige lay-out was iig wel een 'universiteit' of bibliotheek beschikbaar, geschreven door Cornéquote:Op maandag 27 december 2010 22:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
iex heeft enkel een woordenboek als wiki. Wel goed hoor, maar het kan uitgebreider.
Zo denk ik er ook over. Een mooie doelgroep zou volgens mij de beginnende en kritische/ objectief informatie zoekende belegger zijn.quote:Op maandag 27 december 2010 22:59 schreef sitting_elfling het volgende:
Als de website van zeer goede kwaliteit is kun je een eventueel sponsor aanzoek verwachten en dan levert het vanzelf geld op. Het doel op zich om een website te starten om centen te verdienen is een verkeerd begin punt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |