abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90502695
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:03 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Het voegt voor mij niets toe. Als ik op basis van hun trackrecords zou handelen was ik allang failliet geweest en de technische aspecten van de analyses zijn ook simpel te weerleggen op onvoorspellende waarde. Die hele business is imo een doorgestoken kaart. Ik probeer me ook zo veel mogelijk afzijdig te houden van zaken die op persoonlijk vlak geen toegevoegde waarde hebben. Tevens mijn goede voornemen voor 2011! :)
Wat ik dus niet begrijp is dat er voor dit soort personen er continu een markt blijft. Deze mensen verdienen nog steeds goed geld aan dit soort symposiums en seminars. Als jij begrijpt dat de technische aspecten die ze gebruiken simpel te weerleggen zijn, waarom denkt een ander dan dat ze hier op moeten investeren? Ik heb net ook even een aantal fora op die beleggers sites doorgekeken. Uff, sommige mensen maken er echt een sport van hun om hun aandelen aan te prijzen en elk negatief geluid belachelijk te maken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90502778
Ah minimeet ^O^
Hoe laat bij de bar? eerste rondje is van mij (tenzij het een maximeet wordt :+ )
pi_90502803
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:09 schreef fedsingularity het volgende:
Vorig jaar hadden ze Faber 1,5 uur op het podium staan, dat was zeker de moeite. :D
Een half uurtje Rogers is de moeite niet en ze zullen wel een item op rtlz met de highlights laten zien.
Ingepland of liep het uit?
pi_90503005
Ingepland. Daarna nog een vragenuurtje met Roland Koopman en Corné van Zeijl. Die laatste werd trouwens flink in de zeik gezet door Faber :'(

http://www.rtl.nl/compone(...)titels.avi_plain.xml
http://www.rtl.nl/compone(...)Marc_Faber_s2_a3.xml
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  maandag 27 december 2010 @ 18:19:36 #80
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90503017
Ik kan me nog goed herinneren dat ik begin 1998 naar een (gratis) symposium ging van Alexander Elder, auteur van de bestseller "Trading for a Living" (wat ik toen een heel aardig boek vond over trading). Ik had toen pas een paar maanden ofzo een PC met Metastock (nog 1000 piek voor betaald, legaal) dus ik dacht dat het feit dat het door hem in zijn boek gepropageerde systeem geen winst maakte aan mij lag. Dat ik iets verkeerd had begrepen ofzo. Dus na het symposium vertelde ik hem dat ik zijn systeem had gebacktest en dat het niet werkte en ik vroeg hem heel naïef of hij wist wat ik precies fout deed :'). Hij gaf daarop een beetje een ontwijkend antwoord....

Backtesten is echt killing voor je vertrouwen in TA :D
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_90503178
nou, dan geeft het toch een aardig inzicht hoe de markt werkt :)

90% bullshit, 5% kennis, 5% mazzel :)
  maandag 27 december 2010 @ 18:26:15 #82
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90503201
Btw, even spammen voor wie dit topic nog niet had gezien *)
Trading: meer leverage = meer winst?
Mijn reisverslagen
pi_90503683
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:09 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat ik dus niet begrijp is dat er voor dit soort personen er continu een markt blijft. Deze mensen verdienen nog steeds goed geld aan dit soort symposiums en seminars. Als jij begrijpt dat de technische aspecten die ze gebruiken simpel te weerleggen zijn, waarom denkt een ander dan dat ze hier op moeten investeren?
Ik vind het op zich geen probleem dat er dergelijke evenementen zijn maar het feit dat er gelogen wordt over 'gegarandeerde' rendementen. Voor die kerels is het natuurlijk ook een drama want 10 jaar geleden was een technisch analist nog een graag geziene gast maar tegenwoordig moeten ze wel onwaarheden verkondigen om nog aanspraak te maken aangezien ze op de arbeidsmarkt verder helemaal waardeloos zijn.

Gelukkig gaat Tostrams over 5 jaar met pensioen, dat scheelt dan weer. *O*
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_90504542
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:42 schreef Mendeljev het volgende:
Gelukkig gaat Tostrams over 5 jaar met pensioen, dat scheelt dan weer. *O*
Zie ik hier een gat in de markt? O-) (8>
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_90507675
Wat vinden jullie van Delta Lloyd?

Zie dat aandeel als favoriet voor 2011 op diverse site's langskomen met als redenen:

- Mooi Dividend
- geen lijken in de kast
- geen staatsteun gehad
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 27 december 2010 @ 20:25:19 #86
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90507818
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 20:22 schreef AQuila360 het volgende:

- geen lijken in de kast

Jij hebt de kast van binnen gezien?
Mijn reisverslagen
pi_90507827
quote:
10s.gif Op maandag 27 december 2010 20:25 schreef SeLang het volgende:

[..]

:X
  maandag 27 december 2010 @ 20:28:11 #88
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90507950
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 19:06 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zie ik hier een gat in de markt? O-) (8>
Als je veel bezoekers op je site wilt hebben dan zul je die site min of meer dagelijks moeten voorzien van interessante informatie. Dat klinkt als soort van... werk :P.
Mijn reisverslagen
pi_90508130
quote:
10s.gif Op maandag 27 december 2010 20:25 schreef SeLang het volgende:

[..]

:p

Dat is wat de ''experts'' zeggen he, maar wat ik van Delta Lloyd weet is dat het een degelijk bedrijf is dat geen gekke dingen doet.

En ik zoek iets met ook een mooi dividend zodat ik in elk geval iets heb. Zoals ik nu ook Shell heb gehad.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 27 december 2010 @ 20:33:21 #90
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90508179
Eigenlijk vind ik die hele goeroe industrie niks. Ze zijn immoreel omdat ze onwetende naïeve mensen misleiden door net te doen alsof ze iets kunnen voorspellen, of ze zijn zo incompetent dat ze zich dat zelf niet realiseren.

Zou zo'n Tostrams nou echt niet stiekum een keer iets hebben gebacktest?
Mijn reisverslagen
  maandag 27 december 2010 @ 20:35:41 #91
256829 Sokz
Livin' the life
pi_90508316
Ik vraag me dan af of ze zichzelf serieus nemen. Geloven ze in zichzelf of weten ze zelf ook donders goed dat ze onzin verkopen.
pi_90508710
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 20:32 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

:p

Dat is wat de ''experts'' zeggen he, maar wat ik van Delta Lloyd weet is dat het een degelijk bedrijf is dat geen gekke dingen doet.

En ik zoek iets met ook een mooi dividend zodat ik in elk geval iets heb. Zoals ik nu ook Shell heb gehad.
Men neme een jaarrekening en kijk eens wat er door het vermogen heen jankt. Meer zeg ik niet :) Het kan goed gaan, het kan slecht gaan. Met Delta Lloyd koop je als het ware een dikke call op de AEX en een nog dikkere call op obligaties. En natuurlijk hopen dat de Nederlandse bevolking door een vreemd virus uitgeroeid wordt :)

Waarom koop je geen achtergestelde lening als het je om de kasstroom gaat?
pi_90508819
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 20:28 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als je veel bezoekers op je site wilt hebben dan zul je die site min of meer dagelijks moeten voorzien van interessante informatie. Dat klinkt als soort van... werk :P.
Dat valt altijd wel te outsourcen. Altijd wel ergens een student die tijd over heeft. En voor de rest zou het vooral uit wekelijks advies bestaan bijvoorbeeld.

En die verplichting als werk zijnde is niet erg. Mits het wat oplevert uiteraard. Ik blijf er bij dat er wel degelijk goede potentie is om zoiets op te zetten. Kwalitatief is het niet moeilijk om de concurrentie uit te schakelen. Het komt vooral aan op media aandacht krijgen en een user friendly website weten te maken. En die 2 dingen klinken nogal 'veel werk'. Met een vraagteken of je er wat voor terug krijgt.
  maandag 27 december 2010 @ 20:53:03 #94
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90508969
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 20:48 schreef sitting_elfling het volgende:
En voor de rest zou het vooral uit wekelijks advies bestaan bijvoorbeeld.
"Advies" zou ik zelf een moreel probleem mee hebben. Het verstrekken van informatie en analyses is verder natuurlijk wel prima, zolang je niet de suggestie wekt dat je iets kunt voorspellen.
Mijn reisverslagen
  maandag 27 december 2010 @ 20:55:56 #95
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_90509075
Ik denk dat als je zoiets wil doen, je er zelf wel in moet geloven. Anders is het fake en dat voelen de mensen aan.
Tostrams zal zelf waarschijnlijk ook in zijn TA geloven, anders gaat hij toch niet jaar in, jaar uit met een stalen gezicht allerlei adviezen verkondigen?
The End Times are wild
pi_90509118
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 20:53 schreef SeLang het volgende:

[..]

"Advies" zou ik zelf een moreel probleem mee hebben. Het verstrekken van informatie en analyses is verder natuurlijk wel prima, zolang je niet de suggestie wekt dat je iets kunt voorspellen.
ahum, de truuc is natuurlijk wel de suggestie te wekken, maar het juridisch niet te doen.... en dan commissie te vangen..... dat is de basis voor de Schaaij's, Boscaerts, Middelkoop en het hele peleton colporteurs.....
  maandag 27 december 2010 @ 20:58:19 #97
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90509167
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 20:55 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat als je zoiets wil doen, je er zelf wel in moet geloven. Anders is het fake en dat voelen de mensen aan.
Tostrams zal zelf waarschijnlijk ook in zijn TA geloven, anders gaat hij toch niet jaar in, jaar uit met een stalen gezicht allerlei adviezen verkondigen?
Maar denk jij werkelijk dat Tostrams, voormalig hoofd Technische Analyse van ING, nooit stiekum een backtest heeft gedaan?
Mijn reisverslagen
pi_90509175
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 20:55 schreef LXIV het volgende:
echt niet :)

quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 20:58 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar denk jij werkelijk dat Tostrams, voormalig hoofd Technische Analyse van ING, nooit stiekum een backtest heeft gedaan?
hij leeft toch niet van trading opbrengsten? Waarom zou ie? ;)
  maandag 27 december 2010 @ 20:59:30 #99
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90509230
quote:
11s.gif Op maandag 27 december 2010 20:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ahum, de truuc is natuurlijk wel de suggestie te wekken, maar het juridisch niet te doen.... en dan commissie te vangen..... dat is de basis voor de Schaaij's, Boscaerts, Middelkoop en het hele peleton colporteurs.....
Ik had het ook over een moreel probleem, niet een juridisch probleem. Maar kennelijk hebben de meesten daar geen last van.
Mijn reisverslagen
pi_90509280
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 20:59 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik had het ook over een moreel probleem, niet een juridisch probleem. Maar kennelijk hebben de meesten daar geen last van.
neen, want anders moet je niet aan dit soort bluf beginnen :)

Wil je eerlijk en straight zijn, daar heeft niemand interesse in hoor. Verkeerd publiek :)
pi_90509551
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 20:53 schreef SeLang het volgende:

[..]

Mja, dat bedoelde ik ook. Verstrekken van informatie en analyse op basis van wiskundige statistiek zonder een bewuste sarcastische ondertoon wat je ook op veel websites terugziet.

Een eigen view geven op zaken zoals de index, vooruitzicht wat je zelf denkt er te gebeuren en er per maand of aantal week een research posten over TA. Op die manier wordt je enigszins geforceerd om onderzoekjes te doen en dat is op zich niet verkeerd :P Het is alleen een behoorlijke stap. En dan heb ik het met name over website opzetten + aandacht krijgen. Anders had ik het zo geprobeerd.
pi_90509609
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 20:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]
hij leeft toch niet van trading opbrengsten? Waarom zou ie? ;)
Ik denk dat hij ook niet kan leven van trading opbrengsten. Want als dat wel het geval was geweest was hij nu niet zo positief over TA geweest :')
pi_90509674
by the way en geheel offtopic, voor wie het kan ontvangen op Nat. Geographic om 21.30 een geweldige indrukwekkende voetjes-op-de-grond respect documentaire Restrepo: http://www.tvgids.nl/prog(...)Outpost_Afghanistan/

Over een Amerikaans peleton in Afghanistan.
  maandag 27 december 2010 @ 21:09:20 #104
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90509687
Ontopic: ik heb vandaag een leuk plaatje gemaakt met de dividend payout ratio in de context van het belastingregime.

De grote spikes hier en daar komen natuurlijk door de winstval van de totale markt en tegelijkertijd min of meer handhaven van dividend.

Verder zie je een soort van trend naar lagere payout doordat dividenden belastbaar werden, doch niet zo afgetekend als ik had gedacht.

[ Bericht 12% gewijzigd door SeLang op 27-12-2010 21:22:09 ]
Mijn reisverslagen
  maandag 27 december 2010 @ 21:19:39 #105
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90510217
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 21:06 schreef sitting_elfling het volgende:
Het is alleen een behoorlijke stap. En dan heb ik het met name over website opzetten + aandacht krijgen. Anders had ik het zo geprobeerd.
Ik ben al een paar keer benaderd door personen die een "lege" website hadden gemaakt over beleggen. Er zijn veel meer mensen die websites kunnen maken dan mensen die websites kunnen vullen met zinnige inhoud.

Het lijkt me niet zo moeilijk om een IT studentje te vinden die een site in elkaar wil zetten.
Mijn reisverslagen
pi_90510316
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 21:19 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ben al een paar keer benaderd door personen die een "lege" website hadden gemaakt over beleggen. Er zijn veel meer mensen die websites kunnen maken dan mensen die websites kunnen vullen met zinnige inhoud.

Het lijkt me niet zo moeilijk om een IT studentje te vinden die een site in elkaar wil zetten.
toch niet heel toevallig een paar dagen geleden nog, he ;-)
  maandag 27 december 2010 @ 21:23:43 #107
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90510422
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 21:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

toch niet heel toevallig een paar dagen geleden nog, he ;-)
Die dropte inderdaad ook een soort van hint via een PM. Maar er zijn betere sites geweest.
Mijn reisverslagen
  maandag 27 december 2010 @ 21:25:42 #108
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90510528
Maar als S_E iets gaat opzetten dan wil ik best af en toe iets bijdragen. Als je wat mensen bij elkaar hebt die allemaal iets te bieden hebben dan kan het best leuk worden.
Mijn reisverslagen
  maandag 27 december 2010 @ 21:32:58 #109
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_90510852
Ach, heel dat IEX.nl is ook op die manier gemaakt. Gewoon een tiental columnisten die wat tikken, forumpje eraan plakken, wiki erbij en je bent klaar.
Weet alleen niet waar je koersdata kunt krijgen, maar de vraag is of je die nog wil aanbieden.

Als er animo is wil ik wel meedoen, een website op basis van een CMS kan ik zó maken, eventueel met hulp van Eleusis. En ipv stukjes te posten als topic, bloggen we het daar dan!

We hebben TA-ers, goldbugs, tovenaars, fundamentalisten, diversiteit genoeg!
The End Times are wild
  maandag 27 december 2010 @ 21:34:16 #110
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90510906
We kapen gewoon het hele AEX subforum weg bij Fok!
Mijn reisverslagen
  maandag 27 december 2010 @ 21:37:12 #111
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90511025
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 21:32 schreef LXIV het volgende:

Weet alleen niet waar je koersdata kunt krijgen, maar de vraag is of je die nog wil aanbieden.
Ik zeg: niet.
Er zijn honderden websites met koersdata dus koersdata gaat niet de reden zijn dat je ergens komt.
Mijn reisverslagen
  maandag 27 december 2010 @ 21:39:33 #112
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_90511128
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 21:37 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik zeg: niet.
Er zijn honderden websites met koersdata dus koersdata gaat niet de reden zijn dat je ergens komt.
Zo bekeek ik het ook. Er wordt overal prima RT-koersdata geboden. Wil je iets opzetten dan moet je onderscheidend zijn.

Van wie 'is' historische koersdata eigenlijk? Is het een soort publiek domein, net als de temperaturen over de afgelopen 20 jaar?
The End Times are wild
  maandag 27 december 2010 @ 21:41:18 #113
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90511208
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 21:32 schreef LXIV het volgende:

We hebben TA-ers, goldbugs, tovenaars, fundamentalisten, diversiteit genoeg!
Vandergeld mag een wekelijkse Elliot Wave voorspelling doen. Geen morele bezwaren want hij gelooft er echt in. Jij kan mooi een optieschrijf rubriek doen, Dino doet de Balance sheet analyse van de week, S_E en ikzelf doen analyses van trading strategieën en dvr krijgt een eigen goud hoekje!
Mijn reisverslagen
  maandag 27 december 2010 @ 21:43:00 #114
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90511284
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 21:39 schreef LXIV het volgende:

Van wie 'is' historische koersdata eigenlijk? Is het een soort publiek domein, net als de temperaturen over de afgelopen 20 jaar?
Realtime is eigendom van de exchanges. Daar moet je dik voor betalen. End of Day weet ik niet zeker, maar mogelijk valt dat onder publiek domein.

Anyway, don't go there....
Mijn reisverslagen
  maandag 27 december 2010 @ 21:43:09 #115
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_90511296
Je zou heel eenvoudig een blog-concept als GS kunnen maken, maar dan financieel. Dus gewoon een stukje schrijven met wat grafieken e.d. erbij, en onze reaguurders mogen dan daaronder commentaar geven.
Sowieso is User-Generated content ideaal, kost je zelf geen werk en het zorgt wel voor permanente nieuwe info.
The End Times are wild
  maandag 27 december 2010 @ 21:43:47 #116
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90511330
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 21:43 schreef LXIV het volgende:
Je zou heel eenvoudig een blog-concept als GS kunnen maken, maar dan financieel. Dus gewoon een stukje schrijven met wat grafieken e.d. erbij, en onze reaguurders mogen dan daaronder commentaar geven.
Sowieso is User-Generated content ideaal, kost je zelf geen werk en het zorgt wel voor permanente nieuwe info.
Dat formaat zat ik ook aan te denken
Mijn reisverslagen
  maandag 27 december 2010 @ 21:46:02 #117
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_90511462
En dan minimale fratsen erbij. Dat had Google ook goed gezien. Dat is lekker rustig voor de bezoekers.

Hoe wil je gaan verdienen? Of hoeft dat verder niet?
The End Times are wild
  maandag 27 december 2010 @ 21:49:25 #118
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90511659
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 21:46 schreef LXIV het volgende:
En dan minimale fratsen erbij. Dat had Google ook goed gezien. Dat is lekker rustig voor de bezoekers.

Hoe wil je gaan verdienen? Of hoeft dat verder niet?
Hoeft niet persé, al is het natuurlijk wel een leuke uitdaging om te kijken of je er uiteindelijk een paar knaken uit kunt wringen. Maar in de eerste instantie moet je je daar geen zorgen over maken. Eerst zorgen dat je een leuke site krijgt en een groeiende bezoekersgroep.
Mijn reisverslagen
  maandag 27 december 2010 @ 21:51:25 #119
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_90511770
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 21:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hoeft niet persé, al is het natuurlijk wel een leuke uitdaging om te kijken of je het uiteindelijk een paar knaken uit kunt wringen. Maar in de eerste instantie moet je je daar geen zorgen over maken. Eerst zorgen dat je een leuke site krijgt en een groeiende bezoekersgroep.
Ik denk ook niet dat er zoveel aan te verdienen valt. Er is veel concurrentie van dat soort sites, als je op de 'traditionele' internetmanier wil verdienen (met banners e.d.) zijn de inkomsten niet hoog en stiekem is het toch altijd veel meer werk dan je verwachtte. Per uur houd je dus niet veel over, zeker niet als je het met 10 man moet delen.
The End Times are wild
  maandag 27 december 2010 @ 21:53:56 #120
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90511912
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 21:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat er zoveel aan te verdienen valt. Er is veel concurrentie van dat soort sites, als je op de 'traditionele' internetmanier wil verdienen (met banners e.d.) zijn de inkomsten niet hoog en stiekem is het toch altijd veel meer werk dan je verwachtte. Per uur houd je dus niet veel over, zeker niet als je het met 10 man moet delen.
Mee eens. Maar nu posten we onze analyses gratis op Fok dus wat is het verschil? En als het af en toe een tientje oplevert daar kun je weer een pizza van kopen!
Mijn reisverslagen
pi_90512084
Beursklets begon vorig jaar ook als een kleine site maar er zijn steeds meer mensen die analyses erop zetten, het begint al aardig wat te worden inmiddels.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  maandag 27 december 2010 @ 21:57:02 #122
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_90512107
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 21:53 schreef SeLang het volgende:

[..]

Mee eens. Maar nu posten we onze analyses gratis op Fok dus wat is het verschil? En als het af en toe een tientje oplevert daar kun je weer een pizza van kopen!
Je hoeft in ieder geval niet veel te investeren, want voor een paar tientjes heb je al hosting plus een domeinnaam.
En van de winst kan er 'gemeet' worden, met overvloedige drank en spijs!
The End Times are wild
  maandag 27 december 2010 @ 22:03:25 #123
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90512458
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 21:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je hoeft in ieder geval niet veel te investeren, want voor een paar tientjes heb je al hosting plus een domeinnaam.
En van de winst kan er 'gemeet' worden, met overvloedige drank en spijs!
Goed, misschien moeten we maar eens gaan inventariseren wie er eventueel willen meedoen, wat voor ideeën men erover heeft en wat iedereen denkt te kunnen bijdragen. We hebben wel een bepaalde hoeveelheid kritieke massa nodig anders sterft het snel een stille dood.

Btw: wordt het een B/NL site of gaan we in het Engels?
Mijn reisverslagen
  maandag 27 december 2010 @ 22:09:29 #124
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_90512793
Ik zou het gewoon in het Nederlands doen en je ook op de Nederlandse/Vlaamse belegger richten. (Wat niet wil zeggen dat je geen buitenlandse markten kunt behandelen). Die groep voel je toch het beste aan.
The End Times are wild
  maandag 27 december 2010 @ 22:20:20 #125
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90513423
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 22:03 schreef SeLang het volgende:

Goed, misschien moeten we maar eens gaan inventariseren wie er eventueel willen meedoen, wat voor ideeën men erover heeft en wat iedereen denkt te kunnen bijdragen. We hebben wel een bepaalde hoeveelheid kritieke massa nodig anders sterft het snel een stille dood.
Misschien moet iedereen die belangstelling heeft om mee te doen maar even kort uiteen zetten wat voor ideeën men heeft en wat men zelf evt kan bijdragen.
Ik trap af:

SeLang

Wat voor soort website:
Blog type zoals ZeroHedge of GS met artikeltjes waar op kan worden gereageerd + eventueel een forum.

Doelgroep:
Hobby beleggers van het type dat ook Fok en IEX bezoekt

Verdienmodel:
Hoeft niet persé geld op te leveren maar het mag wel. Zelf geen ideeen over

Regio/ Taal:
NL/B maar ik vind het ook prima om te mikken op een groter publiek (=Engelstalig)

Kan zelf bijdragen:
Statistische analyses van markten en handelsstrategieen
Mijn reisverslagen
pi_90513499
Maak anders even een nieuw topic aan voor jullie nieuwe website.
pi_90513575
Als er een paar goede vaste columschrijvers zijn gaat de rest van zelf lopen. Ik houd me wel beschikbaar.
pi_90513735
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 22:03 schreef SeLang het volgende:

[..]

Btw: wordt het een B/NL site of gaan we in het Engels?
Ik stel voor dat de gerichte wiskundige onderzoekjes ook in het Engels zijn. Begin februari geef ik les in een aantal seminars over algorithmic trading bij ons op school. Erg simpele powerpoint presentaties hoe men Ninjatrader moet gebruiken. En simpele strategien zoals RSI kunt testen en zelf simpele modelletjes in elkaar kunt zetten. Ik kan dit in combinatie doen met onze beleggersvereniging.

Daarbij komend zijn we op dit moment ook een stichting in Engeland aan het opzetten met een aantal andere universitaire beleggingsclubs. Via deze stichting kunnen we een relatief groot (studenten) publiek bereiken. Dit dus..
  maandag 27 december 2010 @ 22:26:59 #129
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_90513831
LXIV

Wat voor soort website:
Blog type zoals ZeroHedge of GS met artikeltjes waar op kan worden gereageerd + eventueel een forum.

Doelgroep:
Eventueel een specifieke groep beleggers, zoals ouderen, beginners, et cetera, omdat de markt voor brede doelgroepen al dicht zit.

Verdienmodel:
Shuffles

Regio/ Taal:
Nederlands. Met name omdat je dit publiek kent.

Kan zelf bijdragen:
Technische opbouw website, regelen hosting
Artikelen over beleggings- en optiestrategiën, aparte kijk op beleggen
Buzzdata uit de social Media zoals van min TomTom-pagina
The End Times are wild
  maandag 27 december 2010 @ 22:28:07 #130
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90513907
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 22:26 schreef LXIV het volgende:
LXIV

Verdienmodel:
Shuffles op kleine fondsen

:')
Mijn reisverslagen
  maandag 27 december 2010 @ 22:30:10 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_90514050
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 22:28 schreef SeLang het volgende:

[..]

:')
Ik vond het wel een goeie, eigenlijk.

Heb toendertijd die Hercules-shuffle op iex.nl nog 'live' meegemaakt, inclusief hele aanloop! (Gelukkig niet meegedaan!)
The End Times are wild
  maandag 27 december 2010 @ 22:35:42 #132
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90514345
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 22:25 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik stel voor dat de gerichte wiskundige onderzoekjes ook in het Engels zijn. Begin februari geef ik les in een aantal seminars over algorithmic trading bij ons op school. Erg simpele powerpoint presentaties hoe men Ninjatrader moet gebruiken. En simpele strategien zoals RSI kunt testen en zelf simpele modelletjes in elkaar kunt zetten. Ik kan dit in combinatie doen met onze beleggersvereniging.

Daarbij komend zijn we op dit moment ook een stichting in Engeland aan het opzetten met een aantal andere universitaire beleggingsclubs. Via deze stichting kunnen we een relatief groot (studenten) publiek bereiken. Dit dus..
Dan heb je wel een heel ander soort doelgroep: mensen die over een paar jaar financiele profs zijn.
Mijn reisverslagen
  maandag 27 december 2010 @ 22:37:03 #133
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_90514416
Ik wil eventueel ook wel bijdragen aan zoiets :)

JimmyJames

Wat voor website:
Blog zoals zerohedge, pragcap.com, marktgevoel etc

Taal:
Nederlands

Doelgroep:
Alle beleggers.

Kan zelf bijdragen:
Artikelen over stockpicks (en het stockpicken), het "sentiment".
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_90514677
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 22:35 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dan heb je wel een heel ander soort doelgroep: mensen die over een paar jaar financiële profs zijn.
Niet iedereen van de studenten die interesse hebben in de financiële markten wil ook een baan in die sector. Iedereen kan er ook lid van worden. Ik stel ook voor wat betreft doelgroep, dat het open is voor iedereen.

Ik denk dat we genoeg columnisten bij elkaar kunnen vinden die over van alles en nog wat kunnen babbelen. Ik ben het ook eens met een soort van GS stijl. Dat is ook het minste werk en het meest overzichtelijk. Wat betreft website design heb ik dus geen idee.

Mijn inziens wordt het grootste probleem het hele verhaal marketen. Een plekje veroveren tussen de bekende beursfora zal niet makkelijk zijn. Iemand een idee daarvoor?

Ik ben best bereid om hier flink tijd in te steken. Mede omdat ik denk dat er genoeg potentie voor is. Inhoudelijk zijn websites zoals iex en andere relatief makkelijk te verslaan.
  maandag 27 december 2010 @ 22:44:26 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_90514758
Wat ook heel nuttig zou zijn (en er nog niet echt is), is een wiki met allerlei informatie, speciaal voor de beginners.
Dat is er nog niet en helemaal niet moeilijk te implementeren.
The End Times are wild
  maandag 27 december 2010 @ 22:50:20 #136
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_90515042
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 22:42 schreef sitting_elfling het volgende:.

Mijn inziens wordt het grootste probleem het hele verhaal marketen. Een plekje veroveren tussen de bekende beursfora zal niet makkelijk zijn. Iemand een idee daarvoor?

Ik ben best bereid om hier flink tijd in te steken. Mede omdat ik denk dat er genoeg potentie voor is. Inhoudelijk zijn websites zoals iex en andere relatief makkelijk te verslaan.
Ik denk dat je jezelf wel moet onderscheiden, in inhoud, opzet of content. Er zijn al teveel van dat soort sites om er nog tussen te komen.
Ik merk dat er ook hier in het topic vaak mensen komen die beginnen en om advies vragen. Als je goede en duidelijke informatie kan bieden (bijv in een wiki), hulpvaardige mensen online hebt die vragen beantwoorden (kunnen ook users zijn) dan heeft dat wel potentie denk ik.
The End Times are wild
  maandag 27 december 2010 @ 22:50:29 #137
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_90515051
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 22:42 schreef sitting_elfling het volgende:

Met een functioneel forum dat goed gemodereerd wordt, kom je al een heel eind.

De grootste ergernis op veel Nederlandse beursfora is dat deze amper gemodereerd worden en dat een aantal users dus ongestraft kunnen lopen tieren en schelden (kijk voor de grap eens op iex.nl/ de koffiekamer).
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_90515056
Een opzet met een gedeelte net zoals de FP. Iemand die belangrijke nieuws updates post.
Een pagina met statistische onderzoekjes.
Eventueel een speciale rubriek waar dingen worden in detail worden besproken. Dat hoeft natuurlijk niet altijd op een statistische methode.
En wekelijks columns van users waarin zij hun visie of mening geven over de markt of bepaalde economische zaken.

Eventueel een macro kalender? Uitgebreide data feed is niet nodig maar een klein overzicht met bijv. hoe de Dow/S&P500/Goud/AEX doen kan geen kwaad? Het is maar een idee.

Wat te denken van een titel? :P
  maandag 27 december 2010 @ 22:52:11 #139
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_90515127
De meeste kans van slagen heb je nog wanneer je you-tube filmpjes embed waarin een zeer schaarsgeklede jongedame de beurskoersen voorleest. Zo simpel is dat.
The End Times are wild
pi_90515133
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 22:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat je jezelf wel moet onderscheiden, in inhoud, opzet of content. Er zijn al teveel van dat soort sites om er nog tussen te komen.
Ik merk dat er ook hier in het topic vaak mensen komen die beginnen en om advies vragen. Als je goede en duidelijke informatie kan bieden (bijv in een wiki), hulpvaardige mensen online hebt die vragen beantwoorden (kunnen ook users zijn) dan heeft dat wel potentie denk ik.
Dit is zeker een goed plan! Hoe had je dit in gedachten? Een eigen uitleg hoe je zou moeten beleggen? Het is natuurlijk wel erg breed. Uitleg over wat een broker is, wat een aandeel is, hoe een aandeel berekend wordt. Hoe een hefboom berekend wordt. Hoe sprinters, opties etc. in elkaar zitten. Wat de meest bekende beleggings strategieën zijn?
pi_90515221
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 22:44 schreef LXIV het volgende:
Wat ook heel nuttig zou zijn (en er nog niet echt is), is een wiki met allerlei informatie, speciaal voor de beginners.
Dat is er nog niet en helemaal niet moeilijk te implementeren.
Volgens mij heeft IEX wel zoiets..

@SeLang
Heb jij ooit divergence getest?
pi_90515257
Achter de meeste beleggerssites die nu nog redelijk snel opkomen zitten vrijwel altijd bekende namen. De inhoud/design/logo/naam (en gebruikersvriendelijkheid!) zal allemaal goedkomen. Maar wil je echt veel mensen trekken zonder voor veel geld te marketen (lijkt me niet de bedoeling toch?) heb je toch een bekende naam nodig. De enige andere optie is mond-op-mondreclame, wat uiteindelijk wel zal komen bij onderscheid maar dat kan een tijdje duren.

Je moet je natuurlijk afvragen wat de hele bedoeling is van zo'n site. Is het voor de eventuele winst of omdat het een leuk initaitief is?
  maandag 27 december 2010 @ 22:54:59 #143
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_90515269
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 22:52 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dit is zeker een goed plan! Hoe had je dit in gedachten? Een eigen uitleg hoe je zou moeten beleggen? Het is natuurlijk wel erg breed. Uitleg over wat een broker is, wat een aandeel is, hoe een aandeel berekend wordt. Hoe een hefboom berekend wordt. Hoe sprinters, opties etc. in elkaar zitten. Wat de meest bekende beleggings strategieën zijn?
Ja. Dat soort informatie, en dan heel duidelijk georganiseerd. Gewoon zoals ook bij wikipedia, maar dan helemaal financiëel.
Kun je er nog voor kiezen om iedereen te laten modereren (zoals bij wikipedia) of alleen auteurs.
Je kunt ook achtergrondinfo van alle AEX/AMX fondsen erop zetten, terminologie, theorie over bijv. de efficiënte markt etc, de diverse optiestrategiën en ga zo maar door.
Zoiets is er nog niet.
The End Times are wild
  maandag 27 december 2010 @ 22:56:16 #144
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_90515341
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 22:54 schreef Maryn. het volgende:

[..]

Volgens mij heeft IEX wel zoiets..

@SeLang
Heb jij ooit divergence getest?
iex heeft enkel een woordenboek als wiki. Wel goed hoor, maar het kan uitgebreider.
The End Times are wild
pi_90515428
Mendeljev

Wat voor soort website:
Standaard wordpress-layout, blog

Doelgroep:
Kritische beleggers

Verdienmodel:
Nieuwsbrieven (duh!)

Regio/ Taal:
NL

Kan zelf bijdragen:
Value-investing, commodities
Greece
pi_90515474
Het mooiste van een blog is natuurlijk dat men gewoon op FOK kan blijven doorposten maar alle kwaliteitstopics kan verzamelen op een site.
Greece
pi_90515501
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 22:54 schreef piepeloi55 het volgende:
Je moet je natuurlijk afvragen wat de hele bedoeling is van zo'n site. Is het voor de eventuele winst of omdat het een leuk initaitief is?
Als de website van zeer goede kwaliteit is kun je een eventueel sponsor aanzoek verwachten en dan levert het vanzelf geld op. Het doel op zich om een website te starten om centen te verdienen is een verkeerd begin punt.
pi_90515605
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 22:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

iex heeft enkel een woordenboek als wiki. Wel goed hoor, maar het kan uitgebreider.
In de vorige lay-out was iig wel een 'universiteit' of bibliotheek beschikbaar, geschreven door Corné
pi_90515791
Jaco

Wat voor soort website:
Er zijn al zoveel websites. Ik zou er meer in zien om een subsite van fok.nl te ontwikkelen zoals 'sport' en 'games' met een eigen frontpage. Er is dan meteen een (informele/relaxte) toon gezet en zichtbaarheid bij een grote doelgroep.

Doelgroep:
Fok! gebruikers die willen discussieren of vragen hebben over geld- en beurszaken

Verdienmodel:
Hoeft geen geld op te leveren.

Regio/ Taal:
Nederland/Belgie

Kan zelf bijdragen:
Zo nu en dan een uitleg, analyse of mening.
pi_90515793
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 22:59 schreef sitting_elfling het volgende:
Als de website van zeer goede kwaliteit is kun je een eventueel sponsor aanzoek verwachten en dan levert het vanzelf geld op. Het doel op zich om een website te starten om centen te verdienen is een verkeerd begin punt.
Zo denk ik er ook over. Een mooie doelgroep zou volgens mij de beginnende en kritische/ objectief informatie zoekende belegger zijn.

Over de structuur van taken lijkt me de beste optie om te kiezen voor enkele die de site actief beheren en de rest die een aanvullende functie heeft door het schrijven van colums/ modereren/ spammen :+ e.d. Als je 20 man toegang geeft tot iets moet dat wel mis gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')