Ik stel voor dat de gerichte wiskundige onderzoekjes ook in het Engels zijn. Begin februari geef ik les in een aantal seminars over algorithmic trading bij ons op school. Erg simpele powerpoint presentaties hoe men Ninjatrader moet gebruiken. En simpele strategien zoals RSI kunt testen en zelf simpele modelletjes in elkaar kunt zetten. Ik kan dit in combinatie doen met onze beleggersvereniging.quote:Op maandag 27 december 2010 22:03 schreef SeLang het volgende:
[..]
Goed, misschien moeten we maar eens gaan inventariseren wie er eventueel willen meedoen, wat voor ideeën men erover heeft en wat iedereen denkt te kunnen bijdragen. We hebben wel een bepaalde hoeveelheid kritieke massa nodig anders sterft het snel een stille dood.
Btw: wordt het een B/NL site of gaan we in het Engels?
quote:Op maandag 27 december 2010 22:26 schreef LXIV het volgende:
LXIV
Verdienmodel:
Shuffles op kleine fondsen
Ik vond het wel een goeie, eigenlijk.quote:
Dan heb je wel een heel ander soort doelgroep: mensen die over een paar jaar financiele profs zijn.quote:Op maandag 27 december 2010 22:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik stel voor dat de gerichte wiskundige onderzoekjes ook in het Engels zijn. Begin februari geef ik les in een aantal seminars over algorithmic trading bij ons op school. Erg simpele powerpoint presentaties hoe men Ninjatrader moet gebruiken. En simpele strategien zoals RSI kunt testen en zelf simpele modelletjes in elkaar kunt zetten. Ik kan dit in combinatie doen met onze beleggersvereniging.
Daarbij komend zijn we op dit moment ook een stichting in Engeland aan het opzetten met een aantal andere universitaire beleggingsclubs. Via deze stichting kunnen we een relatief groot (studenten) publiek bereiken. Dit dus..
Niet iedereen van de studenten die interesse hebben in de financiële markten wil ook een baan in die sector. Iedereen kan er ook lid van worden. Ik stel ook voor wat betreft doelgroep, dat het open is voor iedereen.quote:Op maandag 27 december 2010 22:35 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dan heb je wel een heel ander soort doelgroep: mensen die over een paar jaar financiële profs zijn.
Ik denk dat je jezelf wel moet onderscheiden, in inhoud, opzet of content. Er zijn al teveel van dat soort sites om er nog tussen te komen.quote:Op maandag 27 december 2010 22:42 schreef sitting_elfling het volgende:.
Mijn inziens wordt het grootste probleem het hele verhaal marketen. Een plekje veroveren tussen de bekende beursfora zal niet makkelijk zijn. Iemand een idee daarvoor?
Ik ben best bereid om hier flink tijd in te steken. Mede omdat ik denk dat er genoeg potentie voor is. Inhoudelijk zijn websites zoals iex en andere relatief makkelijk te verslaan.
Met een functioneel forum dat goed gemodereerd wordt, kom je al een heel eind.quote:Op maandag 27 december 2010 22:42 schreef sitting_elfling het volgende:
Mijn inziens wordt het grootste probleem het hele verhaal marketen. Een plekje veroveren tussen de bekende beursfora zal niet makkelijk zijn. Iemand een idee daarvoor?
Dit is zeker een goed plan! Hoe had je dit in gedachten? Een eigen uitleg hoe je zou moeten beleggen? Het is natuurlijk wel erg breed. Uitleg over wat een broker is, wat een aandeel is, hoe een aandeel berekend wordt. Hoe een hefboom berekend wordt. Hoe sprinters, opties etc. in elkaar zitten. Wat de meest bekende beleggings strategieën zijn?quote:Op maandag 27 december 2010 22:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat je jezelf wel moet onderscheiden, in inhoud, opzet of content. Er zijn al teveel van dat soort sites om er nog tussen te komen.
Ik merk dat er ook hier in het topic vaak mensen komen die beginnen en om advies vragen. Als je goede en duidelijke informatie kan bieden (bijv in een wiki), hulpvaardige mensen online hebt die vragen beantwoorden (kunnen ook users zijn) dan heeft dat wel potentie denk ik.
Volgens mij heeft IEX wel zoiets..quote:Op maandag 27 december 2010 22:44 schreef LXIV het volgende:
Wat ook heel nuttig zou zijn (en er nog niet echt is), is een wiki met allerlei informatie, speciaal voor de beginners.
Dat is er nog niet en helemaal niet moeilijk te implementeren.
Ja. Dat soort informatie, en dan heel duidelijk georganiseerd. Gewoon zoals ook bij wikipedia, maar dan helemaal financiëel.quote:Op maandag 27 december 2010 22:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit is zeker een goed plan! Hoe had je dit in gedachten? Een eigen uitleg hoe je zou moeten beleggen? Het is natuurlijk wel erg breed. Uitleg over wat een broker is, wat een aandeel is, hoe een aandeel berekend wordt. Hoe een hefboom berekend wordt. Hoe sprinters, opties etc. in elkaar zitten. Wat de meest bekende beleggings strategieën zijn?
iex heeft enkel een woordenboek als wiki. Wel goed hoor, maar het kan uitgebreider.quote:Op maandag 27 december 2010 22:54 schreef Maryn. het volgende:
[..]
Volgens mij heeft IEX wel zoiets..
@SeLang
Heb jij ooit divergence getest?
Als de website van zeer goede kwaliteit is kun je een eventueel sponsor aanzoek verwachten en dan levert het vanzelf geld op. Het doel op zich om een website te starten om centen te verdienen is een verkeerd begin punt.quote:Op maandag 27 december 2010 22:54 schreef piepeloi55 het volgende:
Je moet je natuurlijk afvragen wat de hele bedoeling is van zo'n site. Is het voor de eventuele winst of omdat het een leuk initaitief is?
In de vorige lay-out was iig wel een 'universiteit' of bibliotheek beschikbaar, geschreven door Cornéquote:Op maandag 27 december 2010 22:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
iex heeft enkel een woordenboek als wiki. Wel goed hoor, maar het kan uitgebreider.
Zo denk ik er ook over. Een mooie doelgroep zou volgens mij de beginnende en kritische/ objectief informatie zoekende belegger zijn.quote:Op maandag 27 december 2010 22:59 schreef sitting_elfling het volgende:
Als de website van zeer goede kwaliteit is kun je een eventueel sponsor aanzoek verwachten en dan levert het vanzelf geld op. Het doel op zich om een website te starten om centen te verdienen is een verkeerd begin punt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |