abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 december 2010 @ 19:48:19 #1
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_90437931
Laat me eerst zeggen dat ik geen idee heb of dit het meest geschikte subforum is voor dit onderwerp, misschien past het beter in Travel of Cultuur maar dat merken we vanzelf.

Ik zou graag in of kort na de zomer naar het buitenland gaan om als vrijwilliger mee te helpen op welke manier dan ook. Alleen na een paar Google zoekopdrachten heb ik het idee alsof ik meer vakantiebureau's tegenkom die je op je vakantie ook nog eens aan het werk willen zetten (en bakken met geld vragen) en weinig organisaties waarbij het echt om het vrijwilligerswerk zelf draait. Het boeit mij niet zo heel veel hoe leuk het is om met allerlei monniken tempels te bezoeken of om diertjes te knuffelen. Nou ja, boeit me misschien een beetje, maar dat is voor vakanties, ik wil niet op vakantie Ik wil gewoon een steentje bijdragen en aangezien ik niet het 6-cijferige maandloon van de gemiddelde Fokker heb kan ik dat het beste doen door mijn tijd aan te bieden.
Ik wil best voor m'n inentingen, reispapieren etc. betalen. Maar bij sommige organisaties loopt het op in de enkele honderden euro's en dan vraag ik me af of ik wel op de juiste plek zit.

Misschien dat iemand hier er ervaring mee heeft en mij in de juiste richting kan wijzen?

Het liefst trouwens Venezuela of een (deels) Engelstalig land.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ugjerke op 25-12-2010 19:57:46 ]
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_90470077
bakken met geld? Weet je hoeveel werk het kan zijn om voor iemand die de locale taal niet of nauwelijks spreekt, weinig of geen werk ervaring heeft, nul komma nul 'cross cultural competence' heeft een leuke job te vinden?

Wake up.
pi_90477473
geen baan, maar als vrijwilliger hea
Don't trust anyone else!
Trust me!
  maandag 27 december 2010 @ 00:19:10 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_90478072
Via een hulporganisatie die in Venezuela actief is?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_90483857
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 19:48 schreef Ugjerke het volgende:
Ik zou graag in of kort na de zomer naar het buitenland gaan om als vrijwilliger mee te helpen op welke manier dan ook.
quote:
...organisaties waarbij het echt om het vrijwilligerswerk zelf draait.
quote:
Ik wil gewoon een steentje bijdragen
quote:
Het liefst trouwens een (deels) Engelstalig land.
Bel ze eens, geen inentingen nodig en lekker dichtbij: http://www.salvationarmy.org.uk/
[xmasmode]Soms hoef je niet ver weg om vrijwilligerswerk te doen. Ook in je naaste omgeving kan je veel goede dingen doen.[/xmasmode]
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  maandag 27 december 2010 @ 09:23:44 #6
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_90484416
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 21:32 schreef scotty2010 het volgende:
bakken met geld? Weet je hoeveel werk het kan zijn om voor iemand die de locale taal niet of nauwelijks spreekt, weinig of geen werk ervaring heeft, nul komma nul 'cross cultural competence' heeft een leuke job te vinden?

Wake up.
Het hoeft geen leuke job te zijn, dan kan ik beter vrijwilligerswerk in een jongerencentrum doen. In veel Afrikaanse landen spreekt men Engels wat ik vrijwel vloeiend spreek, Spaans wil ik hiervoor gaan leren en ik heb her en der wel wat organisaties gezien die je daarmee verder kunnen helpen zonder er meer dan 1000 euro voor te vragen. Wat je bedoelt met 'cross cultural competence' kan ik alleen naar gissen maar het klinkt in ieder geval als een leuk managerswoordje.

Ik wil niet op vakantie. Ik wil twee extra handen aanbieden.

quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 08:04 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Bel ze eens, geen inentingen nodig en lekker dichtbij: http://www.salvationarmy.org.uk/
[xmasmode]Soms hoef je niet ver weg om vrijwilligerswerk te doen. Ook in je naaste omgeving kan je veel goede dingen doen.[/xmasmode]
Ik heb al verschillend vrijwilligerswerk gedaan in mijn eigen omgeving. :)
  maandag 27 december 2010 @ 09:24:58 #7
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_90484435
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 00:19 schreef kanovinnie het volgende:
Via een hulporganisatie die in Venezuela actief is?
Uhuh, en dat zijn er een aantal. Ik hoop dat er hier op Fok iemand is met ervaring die mij kan helpen de vakantiebureaus van de vrijwilligersorganisaties te scheiden.
  woensdag 29 december 2010 @ 08:48:05 #8
329994 voetprints
Georgia on my mind
pi_90570892

[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 29-12-2010 09:32:11 ]
"Georgia, Georgia The whole day through"
pi_90573850
http://www.wwoof.org/

Deze is geloof ik gratis (misschien eenmalige inschrijving maar zal niet veel zijn) en betrouwbaar.
pi_90573995
(kan niet editen)

quote:
◊ WWOOF volunteers do not pay for their stay.

◊ WWOOF hosts do not pay volunteers for their help.

◊ WWOOF organisations usually charge a small fee to hosts and volunteers. This fee helps maintain and develop the WWOOF network.
Iemand die ik ken heeft zoiets gedaan via deze organisatie en alles was goed verlopen.
pi_91574736
Even een schopje. Ben ook naar zoiets aan het kijken. Het liefst iets mbt een bouwproject. En dan niet zelf bouwen (dan neem je alleen maar de plek in van de plaatselijke mensen en dat is niet de bedoeling) maar meer in een coördinerende functie oid. Ik ben bouwkundige en wil graag mijn kennis ergens inzetten.

Het probleem dat ik tegen kom is dat ik bijna alleen maar korte projecten van een paar weken in de zomer tegen kom. Ik zoek iets voor een aantal maanden tot een half jaar. Een paar jaar geleden heb ik ook naar zoiets gezocht en had toen een leuk project via livingstone gevonden (niet doorgezet uiteindelijk), maar die hebben nu volgens mij geen longterm projecten meer.
pi_91579709
GEEN Travelactive of Activity International

Kijk ook eens op www.joho.nl of zoek lokaal. Probeer te zoeken op bijvoorbeeld weeshuizen in het land waar je graag wil gaan helpen. Nadeel is wel dat je nergens op kan terugvallen als je het zelf wilt regelen....een risico denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')