Dat is een mythe, er is genoeg jurisprudentie te vinden die het tegendeel bewijst en de schuldvraag open laat (in de zin van die kan ook voor volle 100% door de "langzame" partij worden gedragen). Het Amtsgericht Jena bijv. heeft in zo een situatie (weliswaar geen winterweer) een zulke uitspraak gedaan.quote:Op zondag 26 december 2010 20:01 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Nee, dat zou in nl zo zijn. In de is het zo dat diegene die te hard reed, in principe Altijd schuld heeft, (is mij geleerd door een aantal vrachtautochauffeurs en Porsche rijders...)
Die is irritant gewordenquote:
Welkomquote:Op zondag 26 december 2010 20:10 schreef Blistering het volgende:
Oh, ik mag me hier nu ook melden volgens mij. Sinds 7 December een rijbewijs en sindsdien 5x gereden ofzo. Met die sneeuw heb ik de auto van m'n pa de laatste anderhalve week niet meer aangeraakt.
![]()
Ben zelf al wel een beetje aan het kijken voor een auto, maar no rush voorlopig.
Welkomquote:Op zondag 26 december 2010 20:14 schreef Blistering het volgende:
Thanks, wat een warm (en snel) welkom.
Nouja, niet specifiek iets. Gewoon een karretje om van A naar B te komen, wil ook niet meer dan 2000 euro uitgeven. Liefst gewoon een wagen die betrouwbaar is en niet compleet afgetrapt is. Kom je al gauw bij de Saxo's, 106'jes, 306'jes en de japanse en koreaanse merken uit lijkt me?
Die Mazda 323's zijn wel erg interessant moet ik zeggen, vooral qua prijs/aantalkm's verhouding.quote:Op zondag 26 december 2010 20:32 schreef Grielen het volgende:
Ik heb gehoord van mensen die er ervaring mee hebben dat een hyundai s coupe meestal wel ietsie is afgetrapt, en de kwaliteit van de bumpers ed. zijn heel slecht, plastic zooi. Komen vaak los...
Een knappe Nissan, Toyota of Mazda heb je wel voor 2000 euro..
Een vriend van me heeft dit model, erg goede motor: Klik
Mazda 323F
Mazda 323 Glx
Omdat ze vrij onpraktisch zijn I guess?quote:Op zondag 26 december 2010 20:37 schreef Grielen het volgende:
323's staan niet bekend als gewilde auto's, maar zijn wel erg goed.
Denk het. Komen door de wat kleinere motor 'sportiviteitsgevoel' te kort, en als gezinsauto's is het ook niet wat. Maarja als je budget wat klein is, mag je er niet over klagen, hij brengt je van A naar B zonder gezeur. Ik zat eerst ook te kijken voor zo'n 323F, maar toen kwam er ineens een financieel voordeeltje voorbij met m'n Subaruquote:Op zondag 26 december 2010 20:38 schreef Blistering het volgende:
[..]
Omdat ze vrij onpraktisch zijn I guess?
Da's altijd mooi meegenomenquote:Op zondag 26 december 2010 20:40 schreef Grielen het volgende:
[..]
Denk het. Komen door de wat kleinere motor 'sportiviteitsgevoel' te kort, en als gezinsauto's is het ook niet wat. Maarja als je budget wat klein is, mag je er niet over klagen, hij brengt je van A naar B zonder gezeur. Ik zat eerst ook te kijken voor zo'n 323F, maar toen kwam er ineens een financieel voordeeltje voorbij met m'n Subaru
Toevallig, ik verwacht er 1 van 13,75 miljoenquote:Op zondag 26 december 2010 20:42 schreef Blistering het volgende:
[..]
Da's altijd mooi meegenomen. Ik verwacht binnenkort ook een financieel meevallertje van 27,5 miljoen
.
Niks mis met de betrouwbaarheid van een Saxo of 106 hoorquote:
Maar ik neem aan dat je budget voor een auto in dat geval ook iets hoger dan ¤2000 zal liggen.quote:Op zondag 26 december 2010 20:42 schreef Blistering het volgende:
[..]
Da's altijd mooi meegenomen. Ik verwacht binnenkort ook een financieel meevallertje van 27,5 miljoen
.
Stimmt, mocht het gebeuren dan verwacht ik binnen afzienbare tijd een Audi S8 op de opritquote:Op zondag 26 december 2010 21:55 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar ik neem aan dat je budget voor een auto in dat geval ook iets hoger dan ¤2000 zal liggen.
Of de kans dat ik die 27,5 miljoen win.quote:Op zondag 26 december 2010 22:05 schreef Blistering het volgende:
[..]
Stimmt, mocht het gebeuren dan verwacht ik binnen afzienbare tijd een Audi S8 op de oprit.
Maar goed, de kans dat ik morgen geschept wordt door een bus is aanzienlijk groter dan dat ik 27,5 miljoen win
Bij mij ook, aangezien ik geen lot hebquote:Op zondag 26 december 2010 22:05 schreef Blistering het volgende:
[..]
Stimmt, mocht het gebeuren dan verwacht ik binnen afzienbare tijd een Audi S8 op de oprit.
Maar goed, de kans dat ik morgen geschept wordt door een bus is aanzienlijk groter dan dat ik 27,5 miljoen win
Ik heb een 535dquote:Op zondag 26 december 2010 22:11 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Of de kans dat ik die 27,5 miljoen win.![]()
In dat geval staat er binnen afzienbare tijd een BMW 535d (zonder typeplaatje etc.) voor de deur.
Een oude 535d...........uiteraard zou ik dan een nieuwe willen hebben, met meer PK's en een hele generatie verder.quote:
Bij motoren is wel zo'n soort regel, maar bij auto's heb ik er nog nooit van gehoord. Je betaalt je misschien wel blauw aan verzekering, maar dat hoort er bijquote:Op zondag 26 december 2010 22:24 schreef Grielen het volgende:
Het liefst een dikke Impreza WRX STI, maar ik hoor net dat je pas na je 23e een auto mag met meer dan 2000cc
Meer dan 65kw, daarboven zal vaak een speciale clubje zich over joun aanvraag buigen, en moet je meestal extra veel premie betalen, apd ze je al willen verzekerenquote:Op zondag 26 december 2010 22:24 schreef Grielen het volgende:
Het liefst een dikke Impreza WRX STI, maar ik hoor net dat je pas na je 23e een auto mag met meer dan 2000cc
Die wil dat niet. M'n zus werd een jaar terug aangereden, auto total-loss. Kreeg m'n ma te horen: Ja, u heeft mazzel dat ze geen schuld heeft, anders was u dubbel no-claim kwijtgeraakt.quote:Op zondag 26 december 2010 22:25 schreef von_Preussen het volgende:
Wie zegt dat, de verzekering?
En anders zet je hem toch op de naam van je ouders.
Dit dus. m'n Subaru heeft volgens mij 88kw. Zie post hierboven waarom ze het toch nog wilden verzekeren.quote:Op zondag 26 december 2010 22:30 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Meer dan 65kw, daarboven zal vaak een speciale clubje zich over joun aanvraag buigen, en moet je meestal extra veel premie betalen, apd ze je al willen verzekeren
Is al jaren zo, en op naam van ouders schiet niet op, bouw je geen noclaim op, egn er zijn verzekeringen die je het niet eens laat doen...quote:Op zondag 26 december 2010 22:25 schreef von_Preussen het volgende:
Wie zegt dat, de verzekering?
En anders zet je hem toch op de naam van je ouders.
Hier ook, 74 kw, kon ook haast alleen maar dankzij mijn uitgebreide rijervaring, en dat ik trials heb gedaan(ook unive verzekerd)quote:Op zondag 26 december 2010 22:31 schreef Grielen het volgende:
[..]
Dit dus. m'n Subaru heeft volgens mij 88kw. Zie post hierboven waarom ze het toch nog wilden verzekeren.
Ze zij. Idd zeer onbetrouwbaar, laatst hier vlakbij nog 1 spontaan in de brand gevlogen...quote:Op zondag 26 december 2010 22:35 schreef Blistering het volgende:
Is het trouwens echt zo dat Alfa Romeo's rammelbakken zijn? M'n maat die in de autohandel zit zei dat die oude 145/146's (en 156 trouwens ook) vaak nogal... kut zijn.
Maar goed, ik weet er zelf te weinig van om te kunnen oordelen.
IK zit nu met WA + op ¤77 per maand, gaat in Juni weer een stuk omlaag denk ik (4 schadevrije jaren dan) en dan ben ik 20quote:Op zondag 26 december 2010 22:35 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Hier ook, 74 kw, kon ook haast alleen maar dankzij mijn uitgebreide rijervaring, en dat ik trials heb gedaan(ook unive verzekerd)
Maar allrisk nog 80¤ per maand...
Hahaquote:Op zondag 26 december 2010 22:39 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ze zij. Idd zeer onbetrouwbaar, laatst hier vlakbij nog 1 spontaan in de brand gevlogen...
Maar genoeg autos die dat niet doen.... porsche, vw etc....quote:Op zondag 26 december 2010 22:42 schreef Blistering het volgende:
[..]
Haha. Nouja, dat is niet iets om rekening mee te houden bij aanschaf van een auto, daar Ferrari's ook spontaan vlam kunnen vatten.
Mijn rekenkunsten laten me in de steek denk ik. Dan moet je toch 16 zijn geweest? Telt een brommer/scooterverzekering dan ook mee?quote:Op zondag 26 december 2010 22:39 schreef Grielen het volgende:
[..]
IK zit nu met WA + op ¤77 per maand, gaat in Juni weer een stuk omlaag denk ik (4 schadevrije jaren dan) en dan ben ik 20
Maserati, Aston Martin, Jaguar, Lamborghiniquote:Op zondag 26 december 2010 22:44 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Maar genoeg autos die dat niet doen.... porsche, vw etc....
Bij Univé doen ze dat idd ja, heerlijke regeling..quote:Op zondag 26 december 2010 22:46 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Mijn rekenkunsten laten me in de steek denk ik. Dan moet je toch 16 zijn geweest? Telt een brommer/scooterverzekering dan ook mee?
Wat is Nederland een kakland op autogebied zeg.quote:Op zondag 26 december 2010 22:30 schreef Grielen het volgende:
[..]
Die wil dat niet. M'n zus werd een jaar terug aangereden, auto total-loss. Kreeg m'n ma te horen: Ja, u heeft mazzel dat ze geen schuld heeft, anders was u dubbel no-claim kwijtgeraakt.
Maar volgens mij kan ik hem als 19/20- jarige niet verzekeren, als er iets gebeurd ben ik de jacques... Ik kon deze Subaru al net aan verzekeren omdat ik 3 schadevrije jaren had en het huis, zorgverzekering, andere auto etc al bij Univé was...
Regelmatige bestuurder.quote:Op zondag 26 december 2010 22:50 schreef WhiteJoker het volgende:
AllSecur ook volgens mij! Ik kon aangeven of ik ook de bestuurder was. Wat daar verder mee gedaan wordt weet ik niet.
Uhm, dat is hier ook zo hoor...quote:Op zondag 26 december 2010 22:49 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat is Nederland een kakland op autogebied zeg.![]()
Bij mijn moeders autoverzekering (in Duitsland) zijn alle familieleden voor die auto gewoon meeverzekerd, dat hoef je niet eens extra aan te geven. Daarnaast kan je als jonge gast al grote auto's verzekeren (kost echter wel) terwijl het ook mogelijk is om de wagen op naam van je ouders te verzekeren terwijl jij de regelmatige bestuurder bent (die optie bieden de verzekeringen dus zelf), terwijl je de no-claim van je ouders gebruikt.
Dan vraag ik me af wat het probleem is, afgezien van het niet kunnen opbouwen van een no-claim.quote:
Waarom deed de verzekering in het geval van Grielen z'n zus zo moeilijk, danwel dreigde daarmee?quote:Op zondag 26 december 2010 22:53 schreef Marco001 het volgende:
Sterker: iedereen die ie toestemming geeft in joun auto te rijden, is verzekerd...
Zelfde voor het noclaim...
Omdat het voorkomt dat iedereen lekker de auto op iemand anders z'n naam verzekerd, lekker lage premie overmaakt naar diegene, maar wel hoge schades kan rijden. Anders kan ik m'n leven lang op mijn moeders verzekering autorijden, dan gaan ze bij de verzekering echt zo van: ho, ho wacht eventjes..quote:Op zondag 26 december 2010 22:55 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af wat het probleem is, afgezien van het niet kunnen opbouwen van een no-claim.
[..]
Waarom deed de verzekering in het geval van Grielen z'n zus zo moeilijk, danwel dreigde daarmee?
Inderdaad,quote:Op zondag 26 december 2010 22:58 schreef Grielen het volgende:
[..]
Omdat het voorkomt dat iedereen lekker de auto op iemand anders z'n naam verzekerd, lekker lage premie overmaakt naar diegene, maar wel hoge schades kan rijden. Anders kan ik m'n leven lang op mijn moeders verzekering autorijden, dan gaan ze bij de verzekering echt zo van: ho, ho wacht eventjes..
Dat ding, really?quote:Op maandag 27 december 2010 00:43 schreef Blistering het volgende:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=v3pxddz23mcu
I'm in love. Maar er moet wel iets mee mis zijn wat niet aangegeven wordt, want no way in hell dat die auto helemaal perfect is voor die prijs/kilometers.
Mag dat niet?quote:
Goede avond!quote:
Dan is dit wel dé perfecte tijd om die honger te stillen. Decemberquote:Op maandag 27 december 2010 00:57 schreef Goddelijker het volgende:
Wat een onstilbare honger had ik vandaag zeg.
Klopt. Ik heb ook genoeg gegeten afgelopen 2 dagen.quote:Op maandag 27 december 2010 01:07 schreef Blistering het volgende:
[..]
Dan is dit wel dé perfecte tijd om die honger te stillen. December
Volgens mij heeft FlowMaster die als z'n dagelijkse autoquote:Op maandag 27 december 2010 00:43 schreef Blistering het volgende:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=v3pxddz23mcu
I'm in love. Maar er moet wel iets mee mis zijn wat niet aangegeven wordt, want no way in hell dat die auto helemaal perfect is voor die prijs/kilometers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 27 december 2010 06:59 schreef Dubish het volgende:
Goedemorguh!!!!
Ik kan gvd niet slapen...That sucks Dubish! Zeker in deze tijd.... hoop dat je snel weer wat anders vind!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goeie smaak danquote:Op maandag 27 december 2010 02:42 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Volgens mij heeft FlowMaster die als z'n dagelijkse auto
En, bevalt 'ie? Veel gebreken?quote:Op maandag 27 december 2010 10:45 schreef FlowMaster het volgende:
House jaa dat klopt:P, alleen ik heb er een van 98 he.
een type ouder
quote:Op maandag 27 december 2010 11:22 schreef Grielen het volgende:
Misschien heeft die Neon een Ford-teller, die gaan bij de 99.999 weer naar 0. Heel tricky.
Ik ga weer even 100 km richting het oosten rijden, talla
Dan ben ik blij met mijn vaste contract en verplichte vrije schoolvakantiesquote:Op maandag 27 december 2010 10:40 schreef Purdey het volgende:
Goeiemorgen allemaal!
Ik zit in een after christmas dipIk was net gewend aan het goede leven van een beetje later opstaan, lekker eten, drinken, gezellig. En dan wordt je op 3e kerstdag keihard terug de realiteit in geschopt
Ik ben ook vrij hoor, vandaag. Maar wel brak. Iets teveel drankjes gisterquote:Op maandag 27 december 2010 11:59 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Dan ben ik blij met mijn vaste contract en verplichte vrije schoolvakantiesIk wordt gewoon doorbetaald ook al doe ik niks... Lekker uitslapen
Ik heb vandaag en morgen vrijquote:Op maandag 27 december 2010 12:02 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik ben ook vrij hoor, vandaag. Maar wel brak. Iets teveel drankjes gister
Morgen weer werken van 9 tot 5dinsdag en woensdag ook, en dannnnnn 4 dagen vrij
Dan zul je moeten gaan kijken met iemand die er een beetje verstand van heeftquote:Op maandag 27 december 2010 13:59 schreef Blistering het volgende:
http://www.autowereld.nl/hyundai/accent/1.3i-815959/details.html
Vind ik ook wel een degelijk autootje. Betrouwbaar merk, redelijk nieuw, relatief weinig km's en goeie prijs. Een iets te goeie prijs, wellicht?
"prijs van 2250 voor 1950 euro zo mee neemen"quote:Op maandag 27 december 2010 13:59 schreef Blistering het volgende:
http://www.autowereld.nl/hyundai/accent/1.3i-815959/details.html
Vind ik ook wel een degelijk autootje. Betrouwbaar merk, redelijk nieuw, relatief weinig km's en goeie prijs. Een iets te goeie prijs, wellicht?
Ik ben er nog maar ben ook druk op zoek naar een andere auto.quote:Op maandag 27 december 2010 17:36 schreef von_Preussen het volgende:
Tis hier rustig de laatste tijd, is iedereen verdwenen?
Is goed mogelijk, vaste lasten van zo'n ding zijn zowat gelijk aan die van een motorfiets.quote:Op maandag 27 december 2010 17:38 schreef Kadooosh het volgende:
Ik zat een beetje te kijken naar een simpel autotje en zag deze:
http://link.marktplaats.nl/407759243
(alleen als voorbeeld)
Nu heb ik dus 0 schadevrije jaren en ben 24 jaar en heb net mijn rijbewijs.
Klopt het dan dat ik verzekerd kan zijn voor ongeveer ¤20 per maand?
http://www.independer.nl/autoverzekering/
Alleen WA natuurlijk.
En de wegenbelasting is dan ¤120 per jaar?
http://www.autokoophandel(...)incie=nh&gewicht=551
Vergeet ik nog wat?
Was meer een voorbeeld maar hoezo kan je er beter niet op de snelweg mee?quote:Op maandag 27 december 2010 17:41 schreef vannelle het volgende:
[..]
Is goed mogelijk, vaste lasten van zo'n ding zijn zowat gelijk aan die van een motorfiets.
Als jij je hier in wilt verplaatsen en er mankeert niet te veel aan heb je hier een hele goede deal aan lijkt mij.
Als je veel op de snelweg moet rijden zou ik ff verder zoeken als ik jou was.
Oncomfortabel. Dit soort auto'tjes zijn meer voor in de stad.quote:Op maandag 27 december 2010 17:44 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Was meer een voorbeeld maar hoezo kan je er beter niet op de snelweg mee?
Onveilig of duur?
oncomfortabel als in: zijwindgevoelig en pokkeherrie omdat het motortje dan flink aan de slag moet, meestal zijn dat soort autootjes ook niet zo koersvast, en omdat je toch niet echt opschiet, zul je veel op de rechterbaan zittern waar je dan weer last krijgt van de spoorvorming van de vrachtwagens.quote:Op maandag 27 december 2010 17:44 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Was meer een voorbeeld maar hoezo kan je er beter niet op de snelweg mee?
Onveilig of duur?
Dat soort dingen bedoel ik idd met oncomfortabel, bedankt voor je aanvulling.quote:Op maandag 27 december 2010 17:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
oncomfortabel als in: zijwindgevoelig en pokkeherrie omdat het motortje dan flink aan de slag moet, meestal zijn dat soort autootjes ook niet zo koersvast, en omdat je toch niet echt opschiet, zul je veel op de rechterbaan zittern waar je dan weer last krijgt van de spoorvorming van de vrachtwagens.
1000¤ moet Ye ook wel een 306 van 1997 ofzo moeten kunnen halen volgens mij...quote:Op maandag 27 december 2010 18:01 schreef vannelle het volgende:
kijk anders eens naar een Ford Fiesta oid als de vaste lasten niet te hoog mogen zijn.
Er wordt nou wel Starlet en zo geroepen maar die dingen zijn aardig aan de prijs omdat ze nogal gewild zijn.
Mazda 323 is evt. ook een optie.
Is ook een idee idd.quote:Op maandag 27 december 2010 18:05 schreef Marco001 het volgende:
[..]
1000¤ moet Ye ook wel een 306 van 1997 ofzo moeten kunnen halen volgens mij...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |