Ja, simulatie helpt inderdaad bij training, geen discussie mogelijk, maar dan natuurlijk niet dingen als World of Warcraft of Call of Duty. Maar ik blijf bij wat ik daarnet zei als reactie op jouw post. Vooral als iemand in zijn cv zet dat ie met 40 mannetjes World of Warcraft speelt. Kom op zeg, als je denkt dat dat positief is op je cv dan ben je wel zo ongelooflijk hard van de pot gerukt! Of je solliciteert bij een ubernerd bedrijf, tja, misschien dat je dan wel respect krijgt ofzo.quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:43 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Ik zie je punt niet. Omdat JIJ denkt dat het niet zo is is het niet zo?
Als je een beetje rondleest zie je de berichtjes ook wel langsvliegen dat sommige games een militaire versie hebben gekregen. Helpt enzo bij de training.
Dat zijn simulatiespellen, welke wezenlijk verschillen van spellen zoals Q3.quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:43 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Als je een beetje rondleest zie je de berichtjes ook wel langsvliegen dat sommige games een militaire versie hebben gekregen. Helpt enzo bij de training.
Dat je met spelletjes spelen een betere reflex krijgt mee eens. Dat je met spelletjes je Engelse taal verbeterd, mee eens.quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:43 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Het tactische deel ja.quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:43 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
VBS, VBS2, darwars, etc.quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:12 schreef Transmittendus het volgende:
[..]
Dat je met spelletjes spelen een betere reflex krijgt mee eens. Dat je met spelletjes je Engelse taal verbeterd, mee eens.
De manier hoe jij defensie met betere reflex koppelt, niet mee eens.
Kom eens met bronnen.
Drills oefenen heeft echt compleet helemaal NIETS met die games te maken, mocht je die illusie hebben.quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:26 schreef Andyy het volgende:
[..]
VBS, VBS2, darwars, etc.
Maar dat heeft niks met reflex te maken, gewoon drills goedkoop kunnen oefenen.
In game, je traint scenario's. Ik heb er vaker mee mogen spelen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:30 schreef Transmittendus het volgende:
[..]
Drills uitvoeren heeft echt compleet helemaal NIETS met die games te maken, mocht je die illusie hebben.
Je zegt het zelf al, spelen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:32 schreef Andyy het volgende:
[..]
In game, je traint scenario's. Ik heb er vaker mee mogen spelen.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:35 schreef Transmittendus het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al, spelen.
Buiten in het veld, daar train je.
Jij denkt dat je daar met je game-ervaring meer verstand van hebt dan een militair uit een SOF eenheid?quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:38 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Daar vergis je je even lelijk in dan.
Oh dan wil LMB je waarschijnlijk wel graag hebben. Elfen, vlinders... een pot natquote:Op woensdag 5 januari 2011 23:32 schreef Rave_NL het volgende:
Ontopic blijven in een DEFtopic..
Ik was trouwens afgewezen als officier der mariniers, ik had te weinig sociale leiderschapskills omdat mijn Guild alleen maar level 35 lowlife nightelf mohawks had..
Sinds geruime tijd woon ik nu al in Amerika en zit hier in het leger, maar wat jij hier beweert is klink klare ontzin. Ik wil de eerste PR'er zien die een CV waarin staat dat iemand ervaring opgedaan heeft door het spelen van een computer spelletje zien die deze uitleest en niet in de prullenbak flikkert. En om een computerspelletje wat jij op je pc, xbos, wii etc speelt te vergelijken met bepaalde computer ondersteunde simulaties gaat wel wat ver. Je vergeet namelijk dat het om A.) ondersteunende programmas gaat waar een computer enkel maar een deel van uitmaakt, en B.) het bij zulke oefeningen enkel maar om een deel van een geheel aspect gaat. Daartoe komt nog eens dat zelfs oefeningen die door een computer worden ondersteund (bv. schiet oefeningen waar men in dienst aangepaste wapens voor gebruik inplaats van een muis en klavier) enkel maar als leer-/ondersteunings middel kunnen worden gebruikt. De man leert pas echt als hij het materieel in het echt gebruiken kan/moet.quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:38 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Daar vergis je je even lelijk in dan.
In mmorpg's heb je van die dingen waar je groepen mensen moet verzamelen om dingen te doen, WoW had er 40 man groepen bv. Dat zijn dingen die tegenwoordig in amerika al op cv's vermeld worden als ondersteuning van je manager kwaliteiten.
FPS als quake en derivaten helpen enorm met reactievermogen.
Sterker nog, je hoort al steeds meer dat computersimulaties worden ingezet als oefening voor militairen ...
Ga me nou niet vertellen dat een RTS game die wat gemod is met andere models waar de elven door amerikanen zijn vervangen en de trollen door taliban het ineens geen game meer is maar een studieobject voor de militaire academie.
quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:07 schreef Rave_NL het volgende:
Nou Sine, ik geloof er toevallig geen kut van wat je zegt..
Ik merk dat ik beduidend sneller van houder kan wisselen en de lege houder terug in m'n houdertas kan frommelen sinds ik de R op m'n toetsenbord heb ontdekt..
Je moet je houder gewoon leegschieten, dan wisselt ie automatischquote:Op donderdag 6 januari 2011 00:07 schreef Rave_NL het volgende:
Nou Sine, ik geloof er toevallig geen kut van wat je zegt..
Ik merk dat ik beduidend sneller van houder kan wisselen en de lege houder terug in m'n houdertas kan frommelen sinds ik de R op m'n toetsenbord heb ontdekt..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |