abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90781732
lars aan de boterham *G* leuk is dat he?!
wat balen dat het met zn billetjes nog niet op schiet :*

:O kan nou niet echt zeggen dat de nacht hier beter is gegaan :{
pi_90781771
Mweh Draculetje -O-

En Lars -O- Wat is dat ontzettend zielig hè?En dan bij elk plasje heel hard huilen ;(

Hier zo meteen weer naar de kinderarts met een uberblije baby :D Ben benieuwd of hij nog wat te zeggen heeft :)
pi_90785909
Zo, terug :)
Over 2 weken een koemelkprovocatietest (lees: dagje ziekenhuis)
Over 3 weken nog één :+

Herhaalafspraak in april
Herhaalrecept voor de antibiotica

En nog een bel afspraak ergens volgende maand _O-

En eigenlijk gaat het heel goed *O* Hij was nu snotverkouden, maar volgens de kinderarts zag het er allemaal goed uit verder, gaan we nog tot april door met de ab en kan hij dan misschien wel zonder.

Ons lieve kleine ventje O+
pi_90785976
klinkt goed free!

en hier ook een snotventje ;) snotsnotsnot en elke keer als je denkt dat het beter gaat kan je weer een nieuwe doos tissues openmaken. ah well: snotventje heeft weinig last van de snot
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_90786078
Die hier heeft er sinds de AB ook geen last meer van :) Of weinig :)

Heel prettig ;) Eerst werd het altijd bacterieel bij elk virusje. Oorontsteking, yay!
Maar nu dus niet meer :)
pi_90786171
Hier ook al maanden een snotventje. Zal hij ook wel van de papa meehebben :') Maar hij heeft er ook verder geen last van.

Wat fijn om te horen dat het nu beter gaat dankzij de AB, freecell.
pi_90786208
een doodgewone verkoudheid kan idd erg een gezondheidsprobleem zijn! echt zo fijn om te lezen dat het beter gaat O+
pi_90786468
Maargoed die provocatie heb ik nog niet echt zin in :')

We kregen wel een compliment dat we hem gezond eten gaven gezien de bloeduitslagen _O-
pi_90786622
Wat fijn dat het goed gaat met Florian.
Nou Free, vertel. Wat krijgt hij allemaal te eten dan. :)

Lars die een boterham lekker vind. Lekker smullen jongen.

Verder veel snot :D
Hopelijk zijn de snottebellen snel verdwenen bij iedereen, ookal brengt het niet veel last met zich mee blijkbaar :*
pi_90786767
Fruit, groente, brood en willekeurige dingen die wij ook eten en waar geen melk, ei of soja inzit :P
pi_90786768
Wat doen ze dan eigenlijk bij die provocatie? Is het zo simpel als hem koemelk geven en dan 24u afwachten wat er gebeurt?
pi_90787266
Mart wilt niet meer graag ergens anders slapen dan thuis.
Vannacht bij mijn ouders heeft hij ze flink bezig gehouden.
Vind het zo vervelend eigenlijk, het was zo makkelijk dat hij juist zo makkelijk sliep.
Thuis is er niets aan de hand, maar ergens anders, slaapt ie weinig en huilt ie veel.

Nu weet ik niet goed wat te doen. Als ik moet werken slaapt Mart meestal de avond ervoor al bij mijn ouders. Gewoon vol blijven houden of voorlopig maar 's ochtends brengen en thuis slapen.
Weet het niet zo goed wat het beste is.
pi_90787588
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:17 schreef leonieke het volgende:
Wat doen ze dan eigenlijk bij die provocatie? Is het zo simpel als hem koemelk geven en dan 24u afwachten wat er gebeurt?
Fles geven met iets willekeurigs (melk of nutramigen) en de verpleging weet ook niet welke van beide het is.
En dan afwachten :P

Maar het moet gecontroleerd en daar gebeuren, omdat hij al een risicogevalletje is :)
Hij krijg tegen 9:30 dan een fles en tegen het einde van de middag mag ik weer naar huis.
pi_90787629
Ook drinkt hij (1 fles met pap uit een bordje) nog maar 2 flessen hoog uit. Soms zelfs alleen de pap in de morgen.

En gewone halfvolle melk blieft meneer ook niet. Sap uit een rietjesbeker dan weer wel. Ongeveer een beker per dag. En ik geef hem nu maar 2 keer per dag wat kwark met fruit om toch genoeg zuivel binnen te krijgen.

Hij is nu 10 maanden (uitgerekende datum 10,5 maand :D ). Maar als hij niet wilt, wilt hij niet. Kan het ook niet dwingen. Het zal toch vast geen ramp zijn lijkt me?
  maandag 3 januari 2011 @ 12:45:02 #115
57497 happyme28
I'm so happy
pi_90787678
Lastig Ymme, als je ouders het niet erg vinden dat zou ik toch even doorzetten, het kan ook een fase zijn. Ik neem aan dat je ouders niet naar jullie toe kunnen komen? Anders zou dat ook nog een oplossing zijn.

Het lijkt wel of alle babies verkouden zijn. Daan ook, voor zijn doen echt een drama nacht gehad. Hij heeft zichzelf 4 keer wakker gehoest en heb 'm uiteindelijk ook een sinasspril gegeven. Gelukkig liet hij zich redelijk in slaap wiegen en dan sliep hij weer een uur/anderhalf. Gelukkig heeft hij vanaf een uur of 4 tot een uur of 8 doorgeslapen. Nu ligt hij er ook net weer in. Heeft 38.4 en eet niet zo best. Drinken gaat redelijk, dus maar veel aanbieden.

Free, klinkt goed hoor hoe het gaat met Florian. Ik kan me voorstellen dat je opziet tegen de provocatietest, maar wie weet is de uitslag wel super en ben je blij dat je het gedaan hebt.
pi_90788521
As donderdag hebben we afgesproken dan manlie hem brengt om 06u45.
Dan slaapt hij dus overdag wel daar maar 's nachts gewoon thuis.
Het kan nu natuurijk ook van de kerst/oud en nieuw drukte komen. Ik merk vandaag ook aan mezelf dat ik blij ben dat het weer normaal is. Ben moe en op! Komt niets uit mijn vingers en het liefst wi ik naar huis, op bed of bank en niets doen.
Zulke dagen zijn toch altijd druk en helemaal met z'n kleintje erbij. Normaal lig je dan ook langer op bed haha, das was 'vroegaah' nu kan dat niet meer. :D
pi_90792012
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:42 schreef freecell het volgende:

[..]

Fles geven met iets willekeurigs (melk of nutramigen) en de verpleging weet ook niet welke van beide het is.
En dan afwachten :P

Maar het moet gecontroleerd en daar gebeuren, omdat hij al een risicogevalletje is :)
Hij krijg tegen 9:30 dan een fles en tegen het einde van de middag mag ik weer naar huis.
Zijn er dan kinderen waarbij het normaal gezien thuis (alleen, zonder controle) gebeurt? :o Lijkt me iets wat ik niet zelf zou durven doen.
Ik hoop alleszins dat je met een fijn resultaat naar huis mag :*

ymme, kans is groot dat het de nieuwjaarsdrukte was :Y Althans, laat het ons hopen :)
(al heeft Thomas het tegenwoordig ook wel moeilijk om ergens anders te slapen, behalve bij de onthaalmoeder, maar dat is voor hem ook wel een tweede thuis :) )
pi_90826366
Hey, wat doen jullie met lang haar? :@
Ik heb gisteren 3x de opmerking gehad dat hij nu wel erg lang haar krijgt en dat is ook zo, maar je kan een tien-maandertje toch niet naar de kapper sturen...
pi_90826589
Ik weet dat de nicht van mijn man al met haar 4-maand oude baby bij de kapper zat. Hij had bij de geboorte al zoveel haar en het is niet uitgevallen waardoor hij al zo vlug zoveel haar had.
pi_90826608
zelf knippen?
ik knip selene ook zelf
pi_90826646
ik heb zelfs inmiddels een kappersschaar en manteltje aangeschaft :)
een cursus kinderknippen staat nog op mijn verlanglijstje :X

wat je ook kan doen met 2 jongens is een tondeuse aanschaffen >:)

which reminds me: selene moet binnenkort geknipt worden
pi_90826895
Mart is met 9 maanden al bij de kapper geweest. En met 6 maanden heb ik hem zelf geknipt.
Ik wil wel dat het een beetje 'fatsoenlijk' zit zeg maar. En zijn haren groeien al net zo snel als die van papa en mama. :)
pi_90827047
Ik heb wel zijn nek en oren geknipt, maar helemaal bovenop ed dat kan ik volgens mij niet zo goed.

Die tondeuze op langste stand is misschien nog best een plan, want Leander begint ook al een kapsel als zijn papa te krijgen en no way dat ik die meekrijg naar de kapper _O-
Dus die knip ik nu ook min of meer elf...
pi_90828027
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 10:00 schreef freecell het volgende:
Ik heb wel zijn nek en oren geknipt, maar helemaal bovenop ed dat kan ik volgens mij niet zo goed.

Die tondeuze op langste stand is misschien nog best een plan, want Leander begint ook al een kapsel als zijn papa te krijgen en no way dat ik die meekrijg naar de kapper _O-
Dus die knip ik nu ook min of meer elf...
niet de fout maken die mijn moeder ooit maakte met pa en broertje: eerst broertje (laagste stand) en toen pa en vergeten de stand bij te stellen o|O
  dinsdag 4 januari 2011 @ 11:31:35 #125
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_90829742
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 09:27 schreef freecell het volgende:
Hey, wat doen jullie met lang haar? :@
Ik heb gisteren 3x de opmerking gehad dat hij nu wel erg lang haar krijgt en dat is ook zo, maar je kan een tien-maandertje toch niet naar de kapper sturen...
tuurlijk wel. In een verhoogde stoel, of bij jou op schoot. Boekje lezen, liedje zingen, en vragen om een handige kapster die evaring heeft met kinderen, komt helemaal goed.

Of je kindje nou 10mnd is of 14mnd, bewegen doen ze toch wel.

oh, en wat laatste bij Eli heel goed hielp, was de timer voor het verven. Geeft een geluidje als je op het knopje drukt! t Kind heeft zelden zo stil gezeten bij de kapper. ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_90832827
Hannah heeft nog niets om te knippen, op wat pluis na. Ze heeft gisteren wel laten zien dat ze zelf kan opstaan *O*

Gisteren avond werd ze alleen krijsend wakker van de pijn en ze reageerde nergens op. Na een zetpil ging het weer beter, maar we zijn toch maar even naar de spoedpost gegaan met haar. De arts dacht dat ze oorpijn had door een verstopte buis van eustachius. Ik had zo gehoopt dat Hannah oorpijn leed bespaard zou blijven -O-
pi_90833319
ah gatsie... oorpijn is wel zulke vervelende pijn ook...
Ik hoop maar dat dat snel overgaat!
pi_90833414
Ai, ook oorpijn voor Hannah :{ Hopelijk is ze snel weer beter :*

Hier valt er ook nog niets te knippen bij Thomas :D Dat zal wel nog een tijdje duren, denk ik :Y
pi_90836495
Arme Hannah. Hoe gaat het nu met haar?
Oorpijn :(
  dinsdag 4 januari 2011 @ 18:54:37 #130
57497 happyme28
I'm so happy
pi_90846458
Hè bah, oorpijn bij Hannah :{ hopenlijk is het snel over Octo. Zelf staan is dan wel weer ^O^

Hier ook een soort haar knip probleempje. Bovenop nog niet zo'n probleem maar de plukken bij zijn oren zijn zo lang. Maar ik durf het niet te knippen omdat ik bang ben dat ik scheef (of in zijn oren) knip :X Het zijn 2 knipjes maar ik durf ze niet te zetten :{w

Daan is flink verkouden, net nadat hij uit bed kwam had hij 39.6 en ik had 'm vanmiddag opgehaald op het KDV met 38.9. Hij eet niet of nauwelijks maar drinkt gelukkig wel goed. Morgen even naar de HA om te laten kijken/luisteren. Er zijn inmiddels al meerdere kindjes van het KDV naar huis gestuurd met verkoudheid en koorts die inmiddels allemaal longontsteking hebben. Vannacht en vandaag overdag heeft hij prima geslapen dus maar kijken hoe het vannacht gaat.
pi_90857816
S. kan ook wel een knipbeurtje gebruiken, maar ze is net 6 maanden. Ik durf het nog niet aan.
Het is allemaal ook nog wel uit haar ogen te wrijven, dus we kijken het nog even aan. S. had ook al bij de geboorte heel veel haar dat amper is uitgevallen. Wel een mooi bolletje zo hoor :)

@Happyme: Sterkte met Daan. Het blijft zielig als kindjes ziek zijn en die longontsteking is helemaal uitkijken, hopelijk valt het mee en is Daan snel weer beter.

@Octo: Oorpijn is echt heel vervelend. Beterschap voor Hannah hoor!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  dinsdag 4 januari 2011 @ 22:08:58 #132
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90858105
Ik heb Harry laten knippen door mijn zusje (die is kapster) vlak voor de kerst.
Kinderstoel mee en hoppatee. Tussen door even een keer spelen want toen was hij het 'stil' zitten beu.

Hannah en Daan ziek :{
Beterschap!
pi_90860718
Hannah heeft vandaag geen last gehad van oorpijn volgens mijn moeder. Hopelijk houden we dat zo :)

Happyme, goed dat je vinger aan de pols houdt. Hopelijk krijgt Daan geen longontsteking, maar beter even naar de longetjes laten luisteren idd. Het eten komt vanzelf wel weer. Ik vond het wel opvallend hoe snel Hannah haar spekjes kwijtraakte en daarna weer terugkreeg vorige week na het buikgriepje! Ze eet nu als een bootwerker trouwens :Y) Gaat Daan ook vast doen als hij zich weer beter voelt :*
pi_90862840
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 22:51 schreef octopussy het volgende:
Hannah heeft vandaag geen last gehad van oorpijn volgens mijn moeder. Hopelijk houden we dat zo :)

Happyme, goed dat je vinger aan de pols houdt. Hopelijk krijgt Daan geen longontsteking, maar beter even naar de longetjes laten luisteren idd. Het eten komt vanzelf wel weer. Ik vond het wel opvallend hoe snel Hannah haar spekjes kwijtraakte en daarna weer terugkreeg vorige week na het buikgriepje! Ze eet nu als een bootwerker trouwens :Y) Gaat Daan ook vast doen als hij zich weer beter voelt :*
Gelukkig zeg dat het wat beter gaat, als ze weer goed eet, lijkt me dat ook al een goed teken en niets is zo heerlijk als babyspek, daar waar het hoort :)
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_90869089
Octo, fijn dat ze er geen last meer van lijkt te hebben.
Goed eten is altijd een goed teken. :)

Hier slaapt ons mannetje echt heel goed. Gaat zonder morren om 19u15 slapen en we horen hem pas weer tegen 07u30. Wat gek dat hij dan bij opa en oma niet zo geduldig was.
Manlief wilt hem morgenvroeg ook wel weg brengen, maar ik zit er toch aan te denken om hem gewoon vanavond daar op bed te leggen. Met de slaapzak van thuis, bij oma heeft hij een eigen, maar deze heeft geen mouwen enzo.
Misschien dat dit verschil maakt.
  woensdag 5 januari 2011 @ 09:47:23 #136
57497 happyme28
I'm so happy
pi_90870638
Lijkt me een goed plan Ymme, om Mart toch te brengen maar dan in eigen slaapzak.

Daan heeft prima geslapen eigenlijk. Hij wilde gister bij het naar bed gaan om 7 uur geen eten of drinken dus we hebben 'm met een zetpil naar bed gebracht (hij had inmiddel 40.1). Om 23 uur wakker gemaakt en 'm nog laten drinken. Hij had toen zo'n 80ml melk op en we hebben 'm een spuitje Otrivin baby gegeven. Uiteindelijk net om 9 uur wakker gemaakt. Hij heeft net goed zijn hele bordje pap op gegeten maar helaas nog wel 38.9 graden koort. Toch lijkt hij zich wel iets beter te voelen.

Octo, fijn dat Hannah geen last meer lijkt te hebben!
pi_90871952
Wat fijn dat Daan goed geslapen heeft.
En goed van jullie hoor om hem toch nog even wakker te maken om te drinken.

Hopelijk is hij snel weer beter!
pi_90872034
Ik mag overdag als ik thuis ben, niet meer zo vaak achter de laptop van Mart.
Dan gaat hij echt aan de stoel staan, drammen (bijna huilen zelfs) en maar aan mijn kleding trekken. Liefst wilt hij dan dat ik hem op schoot neem zodat hij de laptop kan verbouwen.
:D

Hij is gewoon zo snel aan het veranderen lijkt wel. Als hij heel gericht ergens naar kijkt, of echt gaat zwaaien als ik dit hem vraag, mén dan kun jij mij zowat opvegen.
Zo had hij met kerst nog dat hij mama zei, zegt hij nu alleen nog maar een combi van mama en papa door elkaar :D
pi_90873412
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 10:33 schreef ymme het volgende:
Ik mag overdag als ik thuis ben, niet meer zo vaak achter de laptop van Mart.
Dan gaat hij echt aan de stoel staan, drammen (bijna huilen zelfs) en maar aan mijn kleding trekken. Liefst wilt hij dan dat ik hem op schoot neem zodat hij de laptop kan verbouwen.
Idem dat hier.
Al een tijdje ook.
Ik kan alleen laptoppen als hij slaapt of in het unieke geval dat hij zich dan net met iets anders vermaakt.
Huishouden mag ik dan weer wel meestal :P Maargoed, dat maakt de oudste redelijk onmogelijk ;)

Florian is zó lief leuk en schattig O+ Vaak een bolletje snot, maar als hij je ziet issie zo blij! En hij vindt knuffelen fantastisch. (nieuw voor mij, oudste gaat liever onderzoeken dan knuffelen)
pi_90873480
Wat lijkt me dat super inderdaad, knuffelen.
Mart geeft heel af en toe een knuffel (heel kort), op schoot vind hij geweldig maar dan wel hop paardje hop ofzo.
En soms krijg ik ook een kusje met als dank daarvoor een gebeten onderlip. En bijten dat hij kan en een lol dat ie dan heeft. Ook al word ik boos :D Ondeug.
pi_90873526
Net zoals luier verschonen. Je ziet aan zn blik dat hij iets gaat uitvoeren. Ja hoor, omdraaien en gaan zitten steeds. Ik geef hem tegenwoordig maar mijn mobiel tijdens het verschonen, dan gaat het aardig goed gelukkig!

Hij ligt nu heerlijk te slapen, maar zodra hij wakker wordt (zal rond 12u00) zijn lunchen en daarna maar een boodschappen gaan doen. Heerlijk weer buiten, alleen jammer van de sneeuw wat nogal een gehobbel geeft onderweg.
pi_90879320
mijn ventje tijgert een beetje *O*

het gaat achteruit en met kleine hopsjes, maar toch! ventje is on tha move!
pi_90879403
Ravi *O* *O* Voor je het weet, kruipt hij hele einden rond.
Goed hoor!

Ik heb zojuist even heerlijk met Mart en de boederij van little people gespeeld. Wat is het toch ook leuk zeg. Hij geeft alle poppetjes aan mama. Ik zet ze weer terug en hij pakt ze er weer uit en geeft ze dan aan mij O+
pi_90880300
hmz. ik knipper mijn ogen en hij ligt aan de andere kant van de kamer met selene's kartonnen boodschapjes te drollen..........
pi_90880937
nja, binnenkort komt er dus een filmpje aan (zal komend weekend wel zijn)
*)

voor nu is het tukkietijd! trusten dames ;)
pi_90881175
Hier ook tukkietijd :D

Meneer leek moe. Maar ligt nu in bed te mopperen.
Ik laat hem maar even liggen. Misschien gaat ie nog wel slapen ofzo want zo nu en dan is het minuten stil. Zoals nu.
pi_90882597
Vanavond gaan manlief en ik naar de IKEA voor z'n speelgoed/opbergbankje en daarop wil ik dan leuke kussens hebben.
Iemand nog tips wat ik 'moet' hebben (over het algemeen van de IKEA) en voor Mart.
Ik houd van opbergen, dus hierin zijn alle tips welkom :D
pi_90884209
Oh maar IKEA is gewoon een winkel waar ik naartoe ga als ik niets nodig heb en dan kom ik steevast met een berg aan spullen (en een te hoge rekening :') ) thuis (ik heb momenteel zelfs een IKEA-verbod gekregen van mijn man :@ _O- ).

Gewoon op je gemak rondwandelen en ideeën opdoen :s)

Thomas speelt wel graag met die potjes die je kunt stapelen (stapelen doet hij nog niet, want hij smijt alle torens omver die hij ziet :') ). Maar die je heb je hoogstwaarschijnlijk al :Y
pi_90886041
Bekend IKEA probleem en hij zit hier veel te dicht bij.

Ik heb Florian geknipt :o

Zo raar, je knipt er wat af en in plaats van kleiner lijkt hij nu groter :o
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:34:40 #151
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_90886460
ymme, wij hebben net een 4x2 expedit gekocht, met die plastic bakken erin. geniaal! _O_ geeft heel veel ruimte, en doet ook dienst als dressoir. en is een stuk mooier dan die trofastserie (vinden wij)

free, ja bizar is dat he? paar cm haar eraf, en meneer is meteen 2 jaar ouder! :D wel stoer dat je het gedaan hebt! _O_
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_90886775
Ik vond mezelf ook wel stoer :D Vooral die eerste paar knippen...

Maar ik krijg er geen goede foto van...
pi_90887132
Gelukt!
Baby voor:

Dreumes na:
pi_90888298
Free, je hebt je baby ingeruild :o

En Expedit vinden wij ook ^O^ _O_ Wij hebben ook het bureaugedeelte bijgekocht :Y (het geheel staat wel in onze reservekamer, gecombineerd met een aantal Billy-boekenkasten).
pi_90888912
Free wat staat het hem leuk! Rienk moet ook nodig naar de kapper. Maar zelf durf ik het absoluut niet. :N
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 5 januari 2011 @ 17:31:45 #156
57497 happyme28
I'm so happy
pi_90889635
Knap gedaan Free!! Ziet er netjes uit :Y

Hier nog steeds zieke Daan met koorts tussen 39 en 40 graden. Wel vrolijk en alert en slaapt en drinkt redelijk. Eten doet hij niet behalve pap, nou prima, kan hij best hebben. HA heeft oortjes en keel bekeken en longetjes geluisterd en behalve wat slijm zag het er goed uit. Advies dus: uitzieken en vrijdag terugkomen als de koorts niet gezakt is of eerder als situatie wijzigt.

Afwachten dus maar -O-
  woensdag 5 januari 2011 @ 21:50:25 #157
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90906212
Daantje... :*

Florian, wat ben je opeens groohoot! :o

Ikea ligt hier ook te dichtbij. Als ik ga, kom ik ook meestal met meer terug dan op mijn lijstje stond... :X
  woensdag 5 januari 2011 @ 21:55:19 #158
57497 happyme28
I'm so happy
pi_90906546
Bij de laatste meting net om half 9 (hij werd wakker) was de temp 37.5 zonder pcm *O* dus hopen dat hij de koorts eronder heeft nu. Hij wil alleen niets drinken :{ dus zonder melk z'n bed in. Net nog wat slokjes water gegeven en nu kijken hoelang hij het volhoudt.
  woensdag 5 januari 2011 @ 22:46:29 #159
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_90909985
Free je hebt nu echt een dreumes :D O+

Beterschap voor Daan :*

Tessa is vandaag 11 maanden *O* Nog een maand en ze is 1 jaar :D
Onze meid is ook ziek :'( Vanaf maandag heeft ze al koorts, vanavond zelfs 40,5 weer...Kijken het morgen nog even aan en anders maar de huisarts bellen.
Ze drinkt gelukkig wel redelijk goed, het eten gaat niet, maar daar maak ik me niet druk om.

Beterschap voor alle andere zieke babies en mama's :*
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_90919007
Hopla Daan! En nu houden zo!

Tessa ook al zo ziek -O- Als je je zorgen maakt even bellen hè?

Ik moet nog helemaal aan Florian zijn koppie wennen zo :o
pi_90920380
w00t! er zat er hier eentje eventjes op zijn handjes en knietjes klaar in kruipstand!!! maar het snapt het nog niet zo ;)

hij gaat opeens echt razendsnel!!! dat hoeft voor mij helemaal niet hoor. hij mag van mij gerust nog lekker ff baby zijn
pi_90920666
Even blij doen hoor :)
We hebben het leuke witte bankje met opbergruimte gekocht bij de ikea.
Een rietenstoeltje voor Mart (was maar 12 euro :D) voor als ie erop kan zitten. (wanneer zal dit ongeveer zijn :? ) ergens anders nog een hoge pedaalemmer (Mart maakte die andere zelf leeg) en een gaaf kussen (retro look van de ikea) voor op onze bank.

Ben helemaal blij nu. Nu alleen de bank nog in elkaar zien te krijgen :D

Tesse, beterschap.

Daan, hoe is het vandaag met de koorts?
pi_90920715
Nog even een :D voor Ravi.
Wat een actie ineens hè Simmu. Je blijft je erover verbazen. Wat gaat die hard qua ontwikkeling zeg. Goed zo!
pi_90922623
Ravi :D
Pas maar op Simmu, straks gaat hij lopen volgende week ofzo :o
pi_90922764
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:57 schreef freecell het volgende:
Ravi :D
Pas maar op Simmu, straks gaat hij lopen volgende week ofzo :o
neenee! nergens voor nodig!

ik vind het wel lollig hoor, maar aan de andere kant ook helemaal niet! hij moet nog eventjes baby blijven!
  donderdag 6 januari 2011 @ 11:27:44 #166
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_90923618
Zozo, ik ben hier ff niet geweest en nu lees ik dat Ravi ineens als een speer gaat!! *O* Gaaf!
En ik ken het gevoel Simmu! Leuk dat je baby nieuwe dingen leert, maar niet leuk dat daardoor het 'baby-zijn' verdwijnt.
Als ik het hier zo zie heb ik al een heel lange tijd geen baby meer, maar over 16 dagen is Tirza ook officieel geen baby meer! ;( Weeh! Ik vind het echt allemaal super leuk wat ze nu kan en doet en iedere dag weer iets bij leert, maar ook denk ik steeds meer terug aan een jaar geleden enzo, pfffffffffffff, wat gaat een jaar snel om! We hebben gisteren de uitnodigingen voor haar verjaardag de deur uit gedaan! O+

Oh Freecell, waar is je baby gebleven?! Staat 'm goed dat korte haar! ^O^

Leuk is dat he Ymme, shoppen bij ikea! Ik ben ook echt fan van de stoeltjes, vind het zo schattig uit zien die kleine meubeltjes! O+
Tirza heeft als kraamkadootje zo'n wit stoeltje gekregen met poesje en hondje op de rugleuning, maar er op zitten kan ze nog niet. Ook heeft ze zo'n 'eitje', maar dat gebruikt ze nu alleen nog als klimrek. 8)7

Beterschap voor de zieke kindjes! :* (sorry, weet ff niet meer wie :@ )
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_90923668
Zn eitje vond ik eigenlijk wel leuk. Alleen ik houdt niet van die felle kleuren (als het meubels zijn dan) en ze stonden er alleen in het groen en blauw.
pi_90923894
Tot hoelang laten jullie de box staan?
Mart zit er hier maar heel weinig in. En ik vind hem eigenlijk ook alleen maar in de weg staan.
Maar dadelijk haal ik hem weg en heb ik weer spijt. Wat te doen, wat te doen?
pi_90924328
die van selene stond er tot ze al twee was! zij vond het best om op vaste tijden ff in de box te zitten en het was eerst makkelijk met de katten en toen makkelijk met ravi omdat ik (of sangdrax) vrijwel altijd alleen was in het begin toen ravi net thuis was.
  donderdag 6 januari 2011 @ 11:51:06 #170
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_90924389
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:29 schreef ymme het volgende:
Zn eitje vond ik eigenlijk wel leuk. Alleen ik houdt niet van die felle kleuren (als het meubels zijn dan) en ze stonden er alleen in het groen en blauw.
Een groene of blauwe zou ik hier ook niet neerzetten, maar we hebben een witte met een gele zittingdus echt een eitje! :P Deze hebben we van m'n neefje gekregen. Hij had 'm voor z'n eerste verjaardag gekregen en hij wordt volgende week alweer 6! Dus een aantal jaren geleden hadden ze andere kleuren! (gelukkig!)

Wij hebben de box ook nog staan. Tirza zit er iedere dag toch nog wel in. Dan gaat ze een boekje lezen ofzo en kiekeboe doen met ons! Of soms gaat ze in het hoekje van de box staan/hangen enbaby tv kijken! O+
Voorlopig blijft 'ie nog wel, maar ik ben blij als we 'm op kunnen ruimen, dan hebben we wat meer ruimte om een speelhoekje te maken.
pi_90924460
Hier een zeer kind vriendelijke woonkamer. Hij kan hier eigenlijk niets 'slopen' indien wij niets op tafel hebben staan. Open keuken.
Hij staat niet in de weg, want al zeg ik het zelf, we hebben best een grote woonkamer.
Maar nu heb ik het bankje neer gezet met nog wat speelgoed (blokkenkar en speelboom, passen er niet in natuurlijk) en de box opzij geschoven en lijkt toch heel wat beter.

En aangezien Mart thuis maar één keer per week een 10 min in de box zit, vind ik hem aardig overbodig. Hij gaat dus naar de zolder! Met 2 kinderen is het toch anders, dus wellicht dat hij de volgende keer langer zal staan.
  donderdag 6 januari 2011 @ 11:55:51 #172
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_90924550
Als je Mart er maar zo weinig in zit, dan zou ik 'm idd ook opruimen! ^O^

Ik denk dat ik wacht tot Tirza op het stoeltje kan zitten en een tafeltje erbij heeft, dan kan dat mooi op de plaats van de box staan!
pi_90924551
och, alstie naar zolder gaat kan je het net zo goed gewoon proberen. tis snel genoeg weer terug als het niet bevalt ;)

hoe doe je het eigenlijk met de honden? want hier huppelen die katten rond. zeker nu met bobby let ik er wel goed op dat er nooit een kind 'los' rondloopt/tijgert als bobby hier is. maar ik heb het er gewoon niet op met loslopende dieren en kindjes
pi_90924813
Ik heb goed overzicht hier in de woonkamer. En de hond slaapt liever dan dat ie actief is :D
Dat gaat echt super. (en ja, ik laat ze nóóit alleen, want je weet maar nooit ;) )
pi_90925871
Iemand verstand van laptops hier?
We hebben een Acer Emachine Eme525 HD gekocht. Is dit wat?
pi_90926560
geen verstand van laptops hier, wel van katten en kinders ;)

de oudste twee katten vertrouw ik best met de kinders (niet om op te passen ofzo, maar in de dagelijkse omgang). als ik bv ravi naar boven moet brengen voor een tukkie laat ik selene dan gerust achter met die 2. maar niet nu met de nieuwe poes (die trouwens mag blijven is vandaag besloten ;) ). we hebben hier trouwens wel heldere regels voor de katten mbt de kinders: niet op de slaapkamers als daar een kind slaapt, geen eten afpakken en algeheel gewoon van afblijven. die regels gelden trouwens andersom ook realiseer ik me net: niet snacken op kattenbrokken (oudste is hardnekkig :9~ ), niet plagen en poes met rust laten als die slaapt.

katten en kinders hebben een soort van tolerantiebeleid t.o.v. elkaar waarin iedereen elkaar negeert. enige uitzondering is middelste poes: mickie. die is dol op babies. niet om bij te slapen ofzo, maar om mee te knuffelen, om bij te bedelen (jawel, het beest is dol op baby eten). de mafkees laat zich omhelzen door ravi! (uiteraard enkel onder mijn toezicht!)
  donderdag 6 januari 2011 @ 12:57:31 #177
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90927131
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:27 schreef Elmo76 het volgende:
Als ik het hier zo zie heb ik al een heel lange tijd geen baby meer, maar over 16 dagen is Tirza ook officieel geen baby meer! ;( Weeh! Ik vind het echt allemaal super leuk wat ze nu kan en doet en iedere dag weer iets bij leert, maar ook denk ik steeds meer terug aan een jaar geleden enzo, pfffffffffffff, wat gaat een jaar snel om! We hebben gisteren de uitnodigingen voor haar verjaardag de deur uit gedaan! O+
Wij liggen bij de voordeur!

Maar ik ken wel het gevoel dat het allemaal snel voorbij gaat en dat ze snel 'groot' worden. Aan de ene kant leuk, maar het geeft me ook wel een weemoedig gevoel...

De box blijft bij ons ook nog wel een tijd staan. Voor de veiligheid van Harry en de honden ;)
En voor onze rust. Hij kan zich prima vermaken erin. Hij staat ook nog steeds niet op de laagste stand :D
pi_90927824
ik heb de box hier al wel laag staan, maar da's meer voor de peuter ;) die had een tijdje terug de neiging om er bij in te klimmen, wat ik niet zo'n goed idee vond
pi_90927880
Hoezo worden kleine kinderen groot :D
Kom je d'r bij joh. (alle clichés zijn zo waar en ik heb een hekel aan clichés)

Asy, is het niet koud bij de voordeur? ;)

Oh en ik bedenk me net wat voor een drukkie (dure vooral) maanden eraan komen.
Feb verjaardag manlief (30 !) carnaval (inclusief optocht) Maart, Mart 1 jaar, april beide ouders jarig. En ik mei ikzelf weer. Pffff haha. En ik heb een hekel aan verjaardag geven. Maar dit jaar moet het toch, zowel 30 als 1 jaar kun je niet overslaan hè. :)
  donderdag 6 januari 2011 @ 13:27:18 #180
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90928464
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:13 schreef ymme het volgende:
Asy, is het niet koud bij de voordeur? ;)
Jawel, dus ik hoop dat de postbode opschiet met die uitnodiging!
pi_90929942
_O- :D
pi_90930904
Buitenlandse post zal wel nog een dagje schelen zeker? ;)
pi_90931701
Nou Ymme, 4 verjaardagen en carnaval, zo duur is dat toch niet? :D
Wees blij dat je mijn familie niet hebt dan _O-
5 broers en een zus, allemaal getrouwd en allemaal 3 tot 5 kinderen _O-
pi_90932259

We laten voor mijn ouders fo'to's maken bij een fotograaf van ik en mijn broer (aanhang) en Mart.
Manlief wordt 30, en enorme vriendenploeg + familie. Dus best wel prijzig om een leuk feestje te geven. En carnaval is echt wel duur, wagen bouwen, kleding, eten/drinken :D

Maar je hoort mij niet klagen, is allemaal heel leuk!
pi_90932284
onze eerste boembatsauwBLER!!!!!! O+

zei ik daarstraks niet iets over onze maffe middelste kat? die kwam gelijk aanrennen toen ravi viel (hij viel met zn bolletje tegen de blokkendoos) en ondernam gerichte troostpogingen toen ravi na zat te snikken bij mij op schoot :? kreeg ravi ook instant stil. maf beest...
pi_90932922
Wel heel lief Simmu.....

En eerst boem moment....

Hier al meerdere geweest, was ook lang geleden tot gisteren.
Papa dacht dat Mart bij mij op schoot zat omdat ik hem vanaf boven riep dat ie op moest schieten :D Komt ie beneden, ramt de deur open, waar Mart dus net naar toe was gekropen om tegen aan te gaan staan, blauwe vinger.. :'( Maar papa nog harder huilen dan Mart.
O+
  donderdag 6 januari 2011 @ 18:30:12 #187
300054 Marlinde
pi_90942670
@ Box laten staan...Hier staat hij nog en gaat voorlopig ook niet weg :) Tessa zit er regelmatig in en het is handig als ik even mijn handen vrij wil hebben, staat hier ook niet in de weg :)

Hier ook een drukke tijd dalijk..verjaardagen: 23 januari, 26 januari, 5 februari Tessa zelf jarig, 12 februari....
Druk, maar erg gezellig O+

Hier is Tessa nog steeds ziek :'( Ze heeft de hele middag lopen huilen ;( We denken dat ze huilt, omdat ze zich niet lekker voel (duhh met koorts) en wel wilt slapen, niet wilt slapen, maar toch wel wilt slapen, wilt spelen, maar toch niet wilt spelen, wilt drinken, maar toch niet wilt drinken etc......Het lijkt niet op iets raars, denk een hele vervelende griep.
Maar wat kan ik hier slecht tegen zeg, zo'n hele middag een huilend kind ;( En niet in de zin dat ik boos word op Tessa of dat ik het vervelend vind voor mezelf, maar ik vind het zo naar voor Tessa dat ze zich zo voelt en ze zo moet huilen ;(
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  donderdag 6 januari 2011 @ 19:38:16 #188
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90946059
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:27 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Jawel, dus ik hoop dat de postbode opschiet met die uitnodiging!
:N
pi_90947981
Het park laten we hier ook nog staan. Veel te gemakkelijk als er opeens iemand aan de deur staat of als één van ons tweeën alleen thuis is met Thomas en we naar het toilet of de kelder moeten. Ik vind het toch een geruststelling.
Plus dat hij er nog maar sinds een paar maanden echt eens in speelt :D Het scheelt ook wel dat het niet zo erg in de weg staat. Het staat op een plaats waar er anders toch nooit iets zal staan.
pi_90948510
Marlinde, ik snap je helemaal. Zeker op dit soort momenten is het best zwaar om mama te zijn vind ik. Tessa, knap snel op meisje :*

De box staat hier nog wel maar Hannah zit er ook maar weinig in. De huiskamer is redelijk kindproof en het traphekje hebben we in de deurpost naar het halletje gemonteerd dus ze kan niet zomaar de trap op of naar de voordeur. De deur hebben we altijd open staan omdat de katten dan vrije doorgang hebben. Inmiddels hebben we het kattenvoer ook in het halletje staan :Y)
Komend weekend gaan we de keuken slopen en dan hebben we de nieuwe keuken pas 2 weken later er in (wegens werkzaamheden aan leidingen en stuken enzo) dus dan lijkt het me wel fijn als we Hannah even in de box kunnen zetten.
Ze gaat nu trouwens wel overal waar ze zich op kan trekken staan *O* en soms wat stapjes erbij. Zo'n raar gezicht, een baby met een kaal koppie (naja beetje blond pluis) die staat!

Ik wil trouwens binnenkort eens een fietsstoeltje gaan kopen. Iemand goede of slechte ervaringen? Het is misschien nog niet het seizoen om te gaan fietsen maar we hebben nu niet altijd een auto beschikbaar.
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:06:45 #191
300054 Marlinde
pi_90950540
wat kan het opeens omslaan zeg! vanmiddag een meisje wat alleen maar aan t huilen was en bij mama wilde hangen. niet wilde eten en haar middagfles eruit heeft gewerk :r t, zo opeens was ze vrolijk aan t rond kruipen, spelen en doerakken! ze heeft zelfs sinds een aantal dagen vast voedsel op! heel dr prakkie op + een aardappel van mama's bord!

Octo: Wat goed van Hannah! *O*
Wij hebben de zitjes van Bobike en wij zijn er erg tevreden over! O+
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_90951296
ik zat helemaal klaar om even bij te lezen en te reageren
maar hoestbui gooit roet in het eten
morgen nieuwe poging....
  donderdag 6 januari 2011 @ 23:03:13 #193
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_90957435
quote:
8s.gif Op donderdag 6 januari 2011 19:38 schreef Asyniur het volgende:

[..]

:N
Ja maf mens, ze zijn vandaag met de post meegegaan, dus blijf nog maar ff liggen tot morgen (of misschien wel overmorgen!) :P :*
  vrijdag 7 januari 2011 @ 08:31:40 #194
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90964825
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:03 schreef Elmo76 het volgende:

[..]

Ja maf mens, ze zijn vandaag met de post meegegaan, dus blijf nog maar ff liggen tot morgen (of misschien wel overmorgen!) :P :*
Moet ik nóg langer wachten? :{w

Nou gisteren was het weer bal. Overdag heeft kabouter 1,5 uur geslapen (van 12:30 tot 14uur en hij was om 8:30u wakker). Vervolgens keurig om 18:30u in bed gelegd, hij werd om 19 uur weer wakker en heeft niet geslapen tot 22u.
Dat is toch veel te weinig voor zo'n spruitje? (en voor diens mama :O )
pi_90965082
Voor diens mamavooral denk ik -O-
Die spuitjes kunnen er wel tegen is mijn ervaring...
Heb je het idee dat hij ergens last van heeft of is hij gewoon wakker?
pi_90965390
Ik kom even Aviva een hele fijne verjaardag wensen!!! *O* Gefeliciteerd meisje en mams en paps en grote broer! Een echte dreumes!!!
pi_90965579
gefeliciteerd aviva!
geef je papa en mama en broertje een flinke knuffel *O*
:*
pi_90966057
Gefeliciteerd Aviva *O*

Ik denk dat het per kind verschillend is hoeveel ze slapen. Thomas slaapt in vergelijking met veel kinderen hier (althans, dat is mijn indruk) nog heel veel. In de voormiddag 1,5 à 2 uur, na de middag 1,5 à 2 uur en rond 16.30 - 17.30u nog een uurtje. En raar maar waar, als hij die uren slaap niet heeft, is het 's nachts meestal "drama". Hij is 's ochtends natuurlijk wel al wakker vanaf 6u, dus dat zal ook wel een rol spelen in het feit dat hij overdag nog extra slaap nodig heeft.
pi_90966206
qua slapen is het hier simpel: dat doettie overdag nauwelijks. ik leg hem wel tweemaal daags (op vaste tijden) op bed! die truc had ik al geleerd bij selene: geeft niks als kind niet slaapt overdag, maar de rustpuntjes zijn wel nodig. dus hebben we bedjes met speeltjes en knuffels erin. ravi gaat tweemaal daags (van half 11 tot 12 oid en dan van 2 tot 4 om en nabij) en seleentje gaat van half 2 tot 4. om 6 uur ofzo gaat ravi dan weer naar boven, want ervaring heeft geleerd dattie het net niet trekt tot 7 uur.

ah well: whatever werkt he. dit werkt voor ons prima :)
pi_90966423
Ze hebben zo allemaal hun eigen gebruiksaanwijzing, hé ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')