Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Top!quote:Op vrijdag 24 december 2010 10:24 schreef CarbonC het volgende:
Ik ben zo vrij geweest om pics van de Mr. O 2010 toe te voegen (i.p.v. die van 2008)
De mijne is gelukkig wel open, met aangepaste openingstijden, dat welquote:Op vrijdag 24 december 2010 12:12 schreef Xlarge het volgende:
Mijn sportschool is dicht tussen kerst en oud&nieuw, wat een bagger.
Hebben juliie dat ook, of zijn die altijd open ?
quote:Laatst las ik iets over drop sets, heb het een geprobeerd en voelde het wel echt flink branden. Maar nu is mijn vraag: "Is dit wel effectief?" Of kan ik beter mijn gewone series van 8 reps blijven doen ipv de eerst serie een dropset en daarna de gewone reps.
dus
dropset(8 reps)+8+8 of 8+8+8
En is het het beste om bij elke oefening een dropset te doen of alleen bij bepaalde oefening/een bepaald(maximum) aantal per trainingssessie?
Ok thx, dit zijn niet de dropsets maar ik het over had maar dit lijkt me ook wel interessant om een keer te proberen. Maar in zijn totaliteit kan ik wel concluderen dat in dit artikel word aangenomen dat het principe dropsets, in welke vorm dan ook, rendabel is.quote:Op vrijdag 24 december 2010 19:29 schreef Spartacus911 het volgende:
lees er wat meer artikelen over, ik vind die van t-nation leuk om te lezen omdat het vaak in spreektaal is geschreven... alleen dan wel door gerenommeerde topcoaches
bijv: http://www.t-nation.com/f(...)mechanical_drop_sets
Meestal kan je idd na 1,5 jaar lekker trainen idd meekomen in de top 3 van de Mister Olympia.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:26 schreef stoeltafel het volgende:
Worden jullie ook misschien van de foto's in de op?
quote:Op zondag 26 december 2010 10:26 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Meestal kan je idd na 1,5 jaar lekker trainen idd meekomen in de top 3 van de Mister Olympia.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben het al, ik gebruik shakes.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:26 schreef stoeltafel het volgende:
Worden jullie ook misschien van de foto's in de op? Hoe ongezond en lelijk zeg.
Vraag me af wat die gasten denken als ze in de spiegel kijken.
Wel respect voor de weg die ze hebben moeten afleggen
Een van de weinige landen waar het 'n beetje leeft, op top niveau is het namelijk een hele dure hobby.quote:Op zondag 26 december 2010 19:36 schreef FoolWithMokey het volgende:
Waarom komen de top 3 bodybuilders uit USA? Is dat toeval?
Nee, zijn groeihormonen. AAS zijn afgeleiden van testosteron, GH dus duidelijk niet.quote:Op maandag 27 december 2010 18:13 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Zijn groeihormonen geen anabolen?
Ik heb er geen verstand van duschh...
http://jasonferruggia.com/minimalism-part-5-meal-frequency/quote:The reality is that every single reason you were told to eat six times per day is complete bullshit. If you eat a heaping pile of eggs right now, the amino acids are in your blood stream for a lot longer than two hours.
You are not going to dip into an extreme catabolic state like Tom Hanks in Castaway if you dont eat again exactly 120 minutes from now. Its just physically impossible.
Kort gezegd; AAS verhogen de eiwitsynthese en stimuleren dus hypertrofie. HGH verbetert en de eiwitsynthese en kan hyperplasie veroorzaken. Verder is het voor de groei van je botten/pezen/bindweefsel/etc. Indirect zorgt HGH ook voor IGF-1 Maar goed, dat is het dus in 'n notendop. Verder moet je het heel lang supplementeren en het is echt flink duur. Alleen voor de echt ervaren gebruiker. (Het kent overigens ook nadelen, minder conversie van T4 naar T3 en lagere gevoeligheid voor slin, daarom stacken gebruikers vaak ook met dit).quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:16 schreef Agentperry het volgende:
Ja dat snap ik maar wat is het verschil?
ik ben er zelf ook niet zo van. Gewoon eten wanneer je trek hebt, en voor de training goed eten, en erna nog beter! Voor het slapen gaan nog nootjes/kwark/yoghurt en klaar is kees.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:07 schreef kidkash19 het volgende:
Misschien een leuk discussiepunt
[..]
http://jasonferruggia.com/minimalism-part-5-meal-frequency/
Is echt een hele toffe leerzame site, lekker nuchter die vent ook
Nou ja, als ik echt hard bezig ben vind ik het zeker wel fijner om 2-3 uur tussen de maaltijden te hebben. Niet korter omdat ik dan meestal nog niks door m'n strot geduwd krijg, en niet langer omdat ik dan honger krijg en dat voelt niet goed.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:07 schreef kidkash19 het volgende:
Misschien een leuk discussiepunt
[..]
http://jasonferruggia.com/minimalism-part-5-meal-frequency/
Is echt een hele toffe leerzame site, lekker nuchter die vent ook
Maar natuurlijk, magere kwark is een mooie manier voor je eiwitinname.quote:Op maandag 3 januari 2011 10:23 schreef stoeltafel het volgende:
Als ontbijt eet ik nu meestal magere kwark van de AH met musli en wat honig, wel goed toch?
Hangt van je doelen af. Of je aan het cutten of bulken bent.quote:Op maandag 3 januari 2011 11:23 schreef stoeltafel het volgende:
Kip in de ochtend? Dat zie ik mezelf nog niet zo snel doen. Eet nu wel 3 keer in de week kipfilet met satemarinade en wat sla, heel lekker en aardig gezond. Maar vroeg me af op de honig niet te zoet is bij het ontbijt.
Gedeeltelijk mee eens ja. Bij de geboorte krijgen we melk (bouwstoffen en al die ongein) maar dat we het de rest van ons leven blijven drinken, goede vraag.quote:Op maandag 3 januari 2011 15:20 schreef kidkash19 het volgende:
Veel eitwitten en koolhydraten nemen bij je ontbijt, je ontbijt is je grootste maaltijd van de dag dus gooi jezelf vol.
Stuk of wat eieren maken gebakken met olijfolie en wat
Ik denk alleen dat wij als mens melk absoluut niet nodig hebben, zeker niet in de vorm waar het tegenwoordig in komt
Ik gebruik melk vooralsnog als eiwitbron. Mijn ontbijt bestaat uit 0,8 liter melk met ca. 170g Brinta. Op zich wil ik best stoppen met melk, maar hoe houdt ik mijn eiwitconsumptie op peil?quote:Op maandag 3 januari 2011 15:20 schreef kidkash19 het volgende:
Veel eitwitten en koolhydraten nemen bij je ontbijt, je ontbijt is je grootste maaltijd van de dag dus gooi jezelf vol.
Stuk of wat eieren maken gebakken met olijfolie en wat bruine boterhammen met weet ik het erop.
Ik ben zelf zwaar tegen melkproducten op dit moment, heb wat artikelen gelezen erover op de site die ik een paar posts terug noemde en heb mn eigen experiment erop losgelaten.
Blijkbaar is melk (of een melkproduct) een grote veroorzaker van problemen met luchtwegen en ontstekingen, dus ook pijntjes enzo die je kan hebben in je spieren. Nu ben ik al een aantal weken gestopt met het nuttigen van watvoor melkproduct dan ook en ik merk dat ik minder kleine pijntjes heb, sneller herstel en mij over het algemeen een stuk beter voel.
Ben weer als tegenexperiment een paar weken melkproducten gaan nuttigen maar ik merkte echt het verschil
Sindsdien raad ik het iedereen eigenlijk af maar het is natuurlijk ieder voor zich
Ik denk alleen dat wij als mens melk absoluut niet nodig hebben, zeker niet in de vorm waar het tegenwoordig in komt
Shake+brinta+water?quote:Op maandag 3 januari 2011 22:33 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ik gebruik melk vooralsnog als eiwitbron. Mijn ontbijt bestaat uit 0,8 liter melk met ca. 170g Brinta. Op zich wil ik best stoppen met melk, maar hoe houdt ik mijn eiwitconsumptie op peil?
Ik houd mijn rug recht, mijn doel is dan ook niet om de onderrug ermee te trainen en/of momentum te genereren waardoor de spieren die ik er wel mee wil aanpakken minder goed belast worden.quote:Op maandag 3 januari 2011 23:27 schreef fespo het volgende:
wie kan mij aangeven hoe de cable row nu precies moet.
ik zie 2 variaties, welke is het beste?
bij de één hou je de rug recht en beweeg je deze niet.
bij de ander buig je ligt naar naar voren, dit lijkt op roeien.
Melk als eiwitbron is érg overgewaardeerd, sowieso het hele zoveel gram per KG lichaamsgewicht is aardig achterhaald hoor als je niet de Pro bodybuildscene in wilt gaan.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:33 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ik gebruik melk vooralsnog als eiwitbron. Mijn ontbijt bestaat uit 0,8 liter melk met ca. 170g Brinta. Op zich wil ik best stoppen met melk, maar hoe houdt ik mijn eiwitconsumptie op peil?
Gewoon shake met melk ipv water nemen. Is alweer een paar 100 kcal extra tov water.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 15:09 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Melk als eiwitbron is érg overgewaardeerd, sowieso het hele zoveel gram per KG lichaamsgewicht is aardig achterhaald hoor als je niet de Pro bodybuildscene in wilt gaan.
Daarbij zit je met 0,8 ltr melk nog láng niet aan genoeg eiwitten sochtends, dan kan je beter inderdaad water + shake + brinta nemen.
Met goed en verantwoord eten kom je al een heel eind qua eiwitten hoor, daar heb je geen zuivel voor nodig
Heb je daar 'n bron voor? Ken er geen namelijk.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 15:26 schreef kidkash19 het volgende:
Duidelijk mijn vorige posts niet gelezen...ik neem geen zuivelproducten meer, zuivel is niet echt goed voor de mens en zijn spijsvertering en dus zijn of haar lichaam
quote:WELL, AT LEAST COW'S MILK IS PURE
Or is it? Fifty years ago an average cow produced 2,000
pounds of milk per year. Today the top producers give 50,000
pounds! How was this accomplished? Drugs, antibiotics,
hormones, forced feeding plans and specialized breeding;
that's how.
quote:Any lactating mammal excretes toxins through her milk. This
includes antibiotics, pesticides, chemicals and hormones.
Vroeger duurde het ook 3 jaar voordat een kip slachtrijp was. Tegenwoordig is dat 6 weken. Eet je ook geen kip meer?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 16:25 schreef kidkash19 het volgende:
Zoals ik al eerder heb gezegd, bepaalde dingen werken nou eenmaal zo in de natuur dus:
De mens is de ENIGE diersoort die melk drinkt van een andere soort en is ook de enige die het drinkt terwijl ze volwassen zijn. Zuivel is ook 1 vd zwaarste voedingen om af te breken in je lichaam en doet je lichaam echt niet goed
Heb niet zo snel de artikelen hier maar dit is er 1
http://notmilk.com/kradjian.html
[..]
[..]
Een anti-melk site als bron aanhalen?? Ik wacht nog steeds op een echte bron, probeer eens op pubmed...quote:Op dinsdag 4 januari 2011 16:25 schreef kidkash19 het volgende:
Zoals ik al eerder heb gezegd, bepaalde dingen werken nou eenmaal zo in de natuur dus:
De mens is de ENIGE diersoort die melk drinkt van een andere soort en is ook de enige die het drinkt terwijl ze volwassen zijn. Zuivel is ook 1 vd zwaarste voedingen om af te breken in je lichaam en doet je lichaam echt niet goed
Heb niet zo snel de artikelen hier maar dit is er 1
http://notmilk.com/kradjian.html
[..]
[..]
Discussie is inderdaad meerdere malen op DBB gevoerd.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 16:28 schreef CarbonC het volgende:
Ik ga eens op dbb neuzen; kijken of daar topics over melk lopen / gelopen hebben.
Je hebt het over natuurlijke voeding, maar ondertussen heb je het over eten uit de steentijd. Je weet dat die periode lang genoeg is om je hele spijsverteringsgestel te veranderen?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 16:19 schreef kidkash19 het volgende:
Nou behalve ikzelf nadat ik diverse artikelen heb gelezen erover, zowel op fitness sites als wat meer wetenschappelijkere sites (zie 1 van mn vorige posts over mijn ervaringen) heb ik even snel dit artikel opgerakeld
http://jasonferruggia.com/less-dairy-more-fruit-vegetables/
Daarbij is het simpelweg gewoon niet natuurlijk om zuivel te nemen maar goed dat is een hele andere discussie.
Ik voel me er 100x beter door sinds ik geen zuivel meer neem ipv na elke training en elke ochtend melk te nemen en kwark en weet ik het te eten.
Dan tel je dus plantaardige eiwitten mee?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 15:09 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Melk als eiwitbron is érg overgewaardeerd, sowieso het hele zoveel gram per KG lichaamsgewicht is aardig achterhaald hoor als je niet de Pro bodybuildscene in wilt gaan.
Daarbij zit je met 0,8 ltr melk nog láng niet aan genoeg eiwitten sochtends, dan kan je beter inderdaad water + shake + brinta nemen.
Met goed en verantwoord eten kom je al een heel eind qua eiwitten hoor, daar heb je geen zuivel voor nodig
Ik wil gewoon gezond leven en daar vind ik een goed sterk lichaam (>>beachboy) bijhoren.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 15:09 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
[..]
Dat ben ik dus niet met je eens, heb al van verschillende bronnen gehoord dat onze spijsvertering echt heel nauw aansluit met duizenden jaren geleden, daarbij bestaat het "moderne" voedsel relatief nog maar erg kort.quote:Je hebt het over natuurlijke voeding, maar ondertussen heb je het over eten uit de steentijd. Je weet dat die periode lang genoeg is om je hele spijsverteringsgestel te veranderen?
Nee, er liepen volgens mij twee topics, en is er 1 gesloten.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:06 schreef ukga het volgende:
OOOwww Is hier iedereen gebleven. het vorige topic was zeker volgeraakt in mijn bantijd ofzo
Eiwitten uit melk/kwark != plantaardige eiwitten. Die zijn gewoon dierlijk hoor.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:43 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Dan tel je dus plantaardige eiwitten mee?
Slimmerik. Dan kom je maar aan heel weinig eiwitten op een dag.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:43 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Eiwitten uit melk/kwark != plantaardige eiwitten. Die zijn gewoon dierlijk hoor.
Ze trollen je.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:38 schreef Spartacus911 het volgende:
ikzelf ook, maar als ik op een engelstalig forum zit praten ze alleen over mijn erectors
Dan komt het gewoon omdat je nog niet zo lang bezig bent... 1 keer in de week trainen is natuurlijk niks.. Ik zou wel wat meer oefeningen toevoegen voor alle spiergroepen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:32 schreef fespo het volgende:
dat doe ik ook! maar op een nog erg laag gewicht voor het goed uitvoeren.
rug -> deadlift, andere rug oefening en daarna biceps
borst -> benchpress, andere borst oefening en daarna tricep stuff
benen -> squat, andere benen oefening daarna shouders.
Oh ok bedankt. Komt doordat een vriend waarmee ik vaak ga fitnessen minder dan ik bp maar meer mp. Dus ik dacht misschien is er wat mis met mijn verhoudingen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:28 schreef Diabox het volgende:
Agentperry, met die gewichten loopt nog niks echt achter. En sowieso zit het wel goed ongeveer met die verhouding. No worries.
Je traps horen toch bij je schouders? Of train je die samen met je rug?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:41 schreef Diabox het volgende:
Front raises, Lateral raises, met zowel dumbbells als cables, om maar iets te noemen. Shrugs zijn voor je trapezius.
En doe je dl met je rug of met je benen samen? En zijn shrugs in de smith beter dan met dumbells? Ik gebruik die smithmachine namelijk nooit, iemand zei ooit dat het slecht was.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:44 schreef Diabox het volgende:
[ afbeelding ]
Ik train traps altijd op dezelfde dag als dat ik deadlift (gezien ik met deadliften ook flink m'n traps aanspreek). Shrugs in de smith fuck yea.
Een oefening is niet beter dan 'n ander, zijn allebei goede oefeningen. Is gewoon leuk voor afwisseling, en wat je zelf lekker vindt trainen. Op het moment vind ik shruggen in de smith super werken.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:47 schreef Agentperry het volgende:
[..]
En doe je dl met je rug of met je benen samen? En zijn shrugs in de smith beter dan met dumbells? Ik gebruik die smithmachine namelijk nooit, iemand zei ooit dat het slecht was.
Ok tnxquote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:40 schreef Diabox het volgende:
Ik zou schouders niet de dag na borst doen (evenmin zou ik schouders de dag voor borst doen). Gooi liever de schouders bij benen, en wissel bijv. de woensdag en donderdag om zodat je woensdag rust hebt.
quote:Op zondag 9 januari 2011 16:15 schreef kidkash19 het volgende:
Traps trainen?
Deadliften Power Cleans, beste oefening ervoor
Ik neem geen caseine shake. Ben veel te dol op gewoon eten, en dat is ook allemaal langzaam eiwit.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:12 schreef ukga het volgende:
Vadaag me caseine eiwitten binnen gekregen(banaan). Ruikt lekker, maar is niet echt te zuipe. tevens klontert het ook.
hebben meer mensen heir last van?
Dat zegt niets.quote:Op zondag 9 januari 2011 18:47 schreef kidkash19 het volgende:
Daarbij zijn mn traps echt wel een stuk sterker geworden sinds ik echt zwaar en gericht deadlift
Redelijk goed, maar kan beter bijv:quote:Op maandag 10 januari 2011 21:26 schreef Spartacus911 het volgende:
Ik kan er niet echt veel over vinden op google betreft deze split, maar wat vinden jullie hiervan:
Day 1: Quads dominant
Day 2: Horizontal push and pull
Day 3: Recovery
Day 4: Hips dominant
Day 5: Recovery
Day 6: Vertical push and pull
Day 7: Recovery
Dan is het Starting Strength programma van Rippetoe ideaal voor jou. Het is voornamelijk bedoeld om sterker te worden, maar vooral als beginner bouw je er ontzettend veel massa mee mits je veel eet uiteraard. Hier moet je ongeveer 4 maanden mee vooruit kunnen en dan kan je overgaan op een split om puur voor de massa te gaan, waarbij je de vruchten plukt van deze krachtschema omdat je spieren kweekt met zwaardere gewichten. Hieronder een link voor meer uitleg erover:quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:29 schreef Nero22 het volgende:
"Confidence will grow as you achieve"
Ik hoop het maar. Ik ga beginnen aan mijn goede voornemens: spieren kweken. Het gaat mij hier puur om massa, niet zozeer kracht. Morgen even een kijkje nemen in de sportschool over hoe en wat.
Ik ben echt een nieuweling, zonder enige ervaring. Hebben jullie nog tips?
Ik zie dat het nogal een lap tekst is, dus dat bewaar ik voor vanmiddag.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:43 schreef skudkind het volgende:
[..]
Dan is het Starting Strength programma van Rippetoe ideaal voor jou. Het is voornamelijk bedoeld om sterker te worden, maar vooral als beginner bouw je er ontzettend veel massa mee mits je veel eet uiteraard. Hier moet je ongeveer 4 maanden mee vooruit kunnen en dan kan je overgaan op een split om puur voor de massa te gaan, waarbij je de vruchten plukt van deze krachtschema omdat je spieren kweekt met zwaardere gewichten. Hieronder een link voor meer uitleg erover:
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=998224
Kijk ook eens op http://forum.dutchbodybuilding.com is veel info te vinden, en zitten ook 'n paar van hier waaronder ik.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:47 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik zie dat het nogal een lap tekst is, dus dat bewaar ik voor vanmiddag.![]()
Hartstikke bedankt!
Niet in de sticky topics bovenin elk subforum. Daar is zat goede info te vinden over voeding, training en supplementatie.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:20 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Bij DBB is best lastig voor een leek. Veel sarcsme en vage opmerkingen
Als je SS gaat volgen kan je beter naar http://startingstrength.com/ gaan. Het boek gaat namelijk vooral over hoe de lifts moeten worden uitgevoerd, maar de meeste mensen focussen zich enkel op de oefeningenselectie (die goed is btw). Ophttp://startingstrength.wikia.com/wiki/Starting_Strength_Wiki vindt je een uittreksel van het boek.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:47 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik zie dat het nogal een lap tekst is, dus dat bewaar ik voor vanmiddag.![]()
Hartstikke bedankt!
Dat is op alle bb fora zo.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:35 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Niet in de sticky topics bovenin elk subforum. Daar is zat goede info te vinden over voeding, training en supplementatie.
Hmm jammer! Naja 15/05 ook goed toch?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:35 schreef Mr.J het volgende:
Ivm werkverplichtingen in het buitenland het weekend voor 17/04 moet ik de JB cup laten schieten.
15/05 in Etten Leur wordt het dan voor mij.
Vanaf de 24ste een nieuw voedingsschema, maar die krijg ik nog te horen. Gok zo tussen de 5500 en 6500kcal waarbij de maaltijden gesplitst worden in een kh/eiwit of een vet/eiwit maaltijd.
Hoe lang doe je eigenlijk in totaal qua wedstrijdvoorbereiding om te cutten? 10-12 weken?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:44 schreef Mr.J het volgende:
Heb t/m 5 weeks out nog junkmaaltijden, dus die blijven erin.
Wat is de gedachte achter het splitsen van kh/eiwit en vet/eiwit maaltijden? Ik ben het namelijk vaker tegengekomen. Ik weet dat vet/eiwit grofweg neerkomt op vlees inclusief vet en groente maaltijden en dat deze het best al laatst op de dag gegeten kunnen worden, na de middag.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:35 schreef Mr.J het volgende:
Ivm werkverplichtingen in het buitenland het weekend voor 17/04 moet ik de JB cup laten schieten.
15/05 in Etten Leur wordt het dan voor mij.
Vanaf de 24ste een nieuw voedingsschema, maar die krijg ik nog te horen. Gok zo tussen de 5500 en 6500kcal waarbij de maaltijden gesplitst worden in een kh/eiwit of een vet/eiwit maaltijd.
Voor mij iets korter, maar neem er wel de volledige 12 weken voor. Rustig naar je shape toe werken. Beter te vroeg al in shape dan te laat.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:45 schreef Diabox het volgende:
[..]
Hoe lang doe je eigenlijk in totaal qua wedstrijdvoorbereiding om te cutten? 10-12 weken?
Geen vetten die opgenomen worden in je vetreserves tijdens de insulinepiek van je kh's.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:59 schreef McNulty het volgende:
[..]
Wat is de gedachte achter het splitsen van kh/eiwit en vet/eiwit maaltijden? Ik ben het namelijk vaker tegengekomen. Ik weet dat vet/eiwit grofweg neerkomt op vlees inclusief vet en groente maaltijden en dat deze het best al laatst op de dag gegeten kunnen worden, na de middag.
Deze oefeningen zaten op de lunges na trouwens allemaal in mijn schema verwerkt.quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:43 schreef CarbonC het volgende:
Allereerst: welkom!
Beginners: 3x pw. full body.
Ik snap niet zo goed waarom men meteen met een split moet beginnen.
Ik zou iets doen als:
- squat
- lunges
- bench press
- flyes (cable of dumbbell)
- dead lift
- BOR
- shoulder press
- skull crushers
- bicep barbell curl (EZ stang)
- wat buikwerk
Die snap ik niet helemaal? Zal wel komen als je wer achter je pc zit.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:29 schreef Spartacus911 het volgende:
Als je wat fanatieker wil trainen, dan doe je toch een upper lower of een andere 2split
week 1:aba
week 2:bab
ben mobiel is beetje kut typen
Ok bedankt, maar is een cable crossover in principe niet hetzelfde als flies? En is het ook een idee om af te wisselen bv de ene maand incline bp + flies andere maand incline flies + decline bp?quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:14 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Agentperry:
Als je al 5 maanden FB hebt getrained, lijkt me het een prima moment om over te gaan op een 3 daagse split. Schema ziet er ook niet verkeerd uit, wel heb je op de borst+tri dag te veel oefeningen imo. Doe niet flies + incline flies, maar kies er één, en laat afhankelijk van welke je kiest of decline of incline BP er uit.
Dus stel je kiest voor normale flies (zou ik doen):
bench press
incline dumbbell press (afwisselen tussen barbell en dumbbells)
flies
eventueel cable crossovers, of een andere oefening die je lekker vindt.
Ja, maar het blijft een goede oefening. Je hoeft niet perse cable crossovers te doen, zoek anders een oefening uit die jij zelf leuk / goed vindtquote:Op woensdag 12 januari 2011 18:22 schreef Agentperry het volgende:
Ok bedankt, maar is een cable crossover in principe niet hetzelfde als flies? En is het ook een idee om af te wisselen bv de ene maand incline bp + flies andere maand incline flies + decline bp?
@spartacus, is een keer in de week benen niet genoeg aangezien ik er een hekel aan heb mijn benen te trainen en ze worden ook al mee getraind op de rug dag met de deathlifts.
In principe... Maar toch is het echt een andere oefening. Voor zover ik weet (maar ik geef toe, mijn kennis is een jaar of 6 oud over het algemeen) is de cable cross een betere oefening dan flyes in die zin dat je er een groter oppervlak aan spiervezels mee aanspreekt.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:40 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Ja, maar het blijft een goede oefening. Je hoeft niet perse cable crossovers te doen, zoek anders een oefening uit die jij zelf leuk / goed vindt
Dus cable cross beter dan flies? Dan vervang ik mijn fly oefeningen wel door cable crosses. Alleen jammer dat we in onze gym geen verstelbare cable machine hebben, alleen bevestigingspunten hoog en laag.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:50 schreef HLV_Siempre het volgende:
[..]
In principe... Maar toch is het echt een andere oefening. Voor zover ik weet (maar ik geef toe, mijn kennis is een jaar of 6 oud over het algemeen) is de cable cross een betere oefening dan flyes in die zin dat je er een groter oppervlak aan spiervezels mee aanspreekt.
Maar uiteindelijk is de golden rule toch te doen waar je je goed bij voelt, zolang het niet duidelijk contraproductief is
Ik wist niet dat je al 5 maanden trainde. Dan kun je inderdaad wel eens overstappen op een splitschema voor de verandering.quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:55 schreef Agentperry het volgende:
Ik heb al 5 maanden lang 2x p/w full body gedaan maar ik wil nu fanatiek beginnen. Dus vandaar een splitschema. Met 3x in de week full body heb je toch ook niet genoeg tijd om te herstellen? Mij is vertelt minimaal 48 uur voordat je eenzelfde spiergroep weer aanspreekt.
Algemene vraag: waarom een 3-daagse split i.p.v. een 2-daagse? Als je een 3-daagse split hanteert, train je elke spiergroep wel weinig (tenzij je 5 of 6 dagen per week traint).quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:14 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Agentperry:
Als je al 5 maanden FB hebt getrained, lijkt me het een prima moment om over te gaan op een 3 daagse split.
Eens.quote:Schema ziet er ook niet verkeerd uit, wel heb je op de borst+tri dag te veel oefeningen imo. Doe niet flies + incline flies, maar kies er één, en laat afhankelijk van welke je kiest of decline of incline BP er uit.
Afwisselen als in: 6-8 weken de ene oefening en dan 6-8 weken de anderen.quote:Dus stel je kiest voor normale flies (zou ik doen):
bench press
incline dumbbell press (afwisselen tussen barbell en dumbbells)
quote:flies
eventueel cable crossovers, of een andere oefening die je lekker vindt.
Waar is LedZep als je hem nodig hebt?quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:22 schreef Agentperry het volgende:
[..]
@spartacus, is een keer in de week benen niet genoeg aangezien ik er een hekel aan heb mijn benen te trainen en ze worden ook al mee getraind op de rug dag met de deathlifts.
Volgens mij is het het meest effectief als je een aantal weken de ene variant doet, afgewisseld met een aantal weken de andere variant.quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:37 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Dus cable cross beter dan flies? Dan vervang ik mijn fly oefeningen wel door cable crosses. Alleen jammer dat we in onze gym geen verstelbare cable machine hebben, alleen bevestigingspunten hoog en laag.
UB/LB split ben ik niet zo van, eerlijk gezegd. Naar mijn idee doen ook steeds minder mensen het. Reden voor mij was de intensiteit, ik kon het niet opbrengen om twee keer per week alles uit één spiergroep te halen. Misschien wisselde ik te weinig af met oefeningen per spiergroep, maar ik weet wel dat men in het algemeen prima kan gainen met spiergroepen 1x per week trainen.quote:Op donderdag 13 januari 2011 09:24 schreef CarbonC het volgende:
Algemene vraag: waarom een 3-daagse split i.p.v. een 2-daagse? Als je een 3-daagse split hanteert, train je elke spiergroep wel weinig (tenzij je 5 of 6 dagen per week traint).
Ja doe nu 3gr per dag net 'n week, maar is ergens aan gerelateerd.quote:Op donderdag 13 januari 2011 10:57 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Al glucosamine genomen? Dan wel boven de 1500 mg, en minimaal 6 weken (anders ben je er nog niet zeker van als het niet werkt).
Ja ik vind het inderdaad bijn om mijn borst te trainen, ik vind benchpress gewoon ook de mooiste oefening om te doen. Mijn rug vind ik ook niet zo erg, maar benen ben ik niet zo'n fan van. Deathlifts en squats gaan nog wel maar verder doe ik eigenlijk vrij weinig aan mijn benen.Te weinig? Ik zag laatst ook nog iets over hack squats in de smithmachine, zou dat een goede toevoeging zijn aan mijn beenoefeningen?quote:Op donderdag 13 januari 2011 09:38 schreef Spartacus911 het volgende:
Aan het aantal borstoefeningen, ga ik er vanuit dat je het fijn vindt om je borst te trainen.
Je kan ook kiezen voor de 2split: benen/rug en ub push
De ene keer met benen/rug: deadlift en front squat, pull up en row variant
De andere keer met benen/rug: squat en sldl, pull up en row variant
Leef je uit met ub push, zolang je er maar een oh press bij doe.
Waaraan dan?quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:42 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ja doe nu 3gr per dag net 'n week, maar is ergens aan gerelateerd.
Gewrichten of pezen?quote:Op donderdag 13 januari 2011 10:29 schreef Diabox het volgende:
Fucking last van m'n gewrichten de laatste tijd.
Eens w.v.b. 2-daagse split. Je zou ook:quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:27 schreef Agentperry het volgende:
Ik train ook maar 3 keer in de week dus een 5 split zit er bij mij sowieso niet in. Dus nu nog de keuze tussen.
upperbody
legs+back
upperbody
en de volgende week omgekeerd
Of
chest
back
legs+shoulder
Ik neig nu toch naar optie één omdat je dat elke spiergroep vaker aanspreekt.
dit stelde ik ook al voor op de vorige paginaquote:Op donderdag 13 januari 2011 17:36 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Eens w.v.b. 2-daagse split. Je zou ook:
Dag1:
- benen
- rug
- biceps
Dag 2:
- borst
- schouders
- triceps
Kunnen doen.
Je benen zijn de helft van je lichaam. De grootste spiergroep, waarbij je de meeste testosteron aanmaakt. Daarna je rug.quote:Op donderdag 13 januari 2011 17:36 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Eens w.v.b. 2-daagse split. Je zou ook:
Dag1:
- benen
- rug
- biceps
Dag 2:
- borst
- schouders
- triceps
Kunnen doen.
Gewrichten, voornamelijk m'n ellebogen.Voel het vooral heel goed bij skull crushers, doet gewoon echt pijn.quote:
quote:Team BSN® Welcomes IFBB Breakout Star Roelly Winklaar!
*
BSN® is pleased to announce the latest addition to its elite roster of athletes, IFBB pro and 2010 New York Pro Champion Roelly Winklaar! 2010 saw Roelly emerge from relative anonymity to take the IFBB by storm in his rookie season, making a splash with a strong debut at the Arnold Classic before taking the top honors in New York and finishing the year with his first trip to the Olympia stage. Along the way, Roellys mix of size, conditioning and an undeniably freaky aesthetic made a lot of people around the sport take notice, and BSN® was no exception. With his immense promise and relentless dedication to improve and take his physique to even greater heights, Roelly will make an excellent ambassador for the world leader in nutritional supplementation for years to come.
A native of Curacao who now resides in the Netherlands, Egberton Rulove Roelly Etienne-Winklaar first came to national prominence in the US with his overall win at the 2009 NPC Arnold Amateur Championships, displaying a rare combination of massive size and shredded conditioning that heralded big things to come. The dominant win set him up for his big 2010, highlighted by his top-three finish at the Australia Pro Grand Prix and stunning victory at the prestigious New York Pro. With a passion for competition and some valuable Mr. Olympia experience now under his belt, the future looks very bright for Roelly in 2011.
Roelly will make his onstage debut as a Team BSN® athlete at the 2011 Arnold Classic in March, looking to capture the title at the same venue where he earned his pro card and subsequently made his pro debut. Hell have some tough competition from new BSN® teammate Dennis Wolf along with the rest of the deep field expected at this years event, so it should be a Classic in every sense of the word! Once again, BSN® welcomes Roelly as the newest member of Team BSN®, and we look forward to watching him continue to climb his way up the IFBB pecking order and back to the Olympia stage in 2011!
gewicht tot schouderhoogte brengen doe je met 'cleanen' en niet 'curlen'quote:Op zaterdag 15 januari 2011 10:50 schreef Agentperry het volgende:
Ok maar wederom een beginnersvraag.
Als ik aan het bankdrukken of military pressen ben met dumbells heb ik ten eerste altijd moeite om de gewichten omhoog te krijgen. Als ik het gewicht eenmaal in de lucht heb gaat het allemaal prima.
Alleen dan loop ik tegen het volgende probleem aan, op een gegeven moment lukt het mij niet meer de dumbells in mijn linker hand(alleen links) in evenwicht te houden en moet ik na bv. 5 herhalingen al mijn set stoppen terwijl ik nog voldoende kracht over heb om er nog wat reps uit te persen. Ik heb het idee dat dit mij belemmert in mijn training/groei.
Weet iemand of ik hier wat aan kan doen of is dit normaal voor beginners?
Je kan iemand vragen om je te spotten/helpen met de gewichten.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 10:50 schreef Agentperry het volgende:
Ok maar wederom een beginnersvraag.
Als ik aan het bankdrukken of military pressen ben met dumbells heb ik ten eerste altijd moeite om de gewichten omhoog te krijgen. Als ik het gewicht eenmaal in de lucht heb gaat het allemaal prima.
Alleen dan loop ik tegen het volgende probleem aan, op een gegeven moment lukt het mij niet meer de dumbells in mijn linker hand(alleen links) in evenwicht te houden en moet ik na bv. 5 herhalingen al mijn set stoppen terwijl ik nog voldoende kracht over heb om er nog wat reps uit te persen. Ik heb het idee dat dit mij belemmert in mijn training/groei.
Weet iemand of ik hier wat aan kan doen of is dit normaal voor beginners?
Smith vrijwel nooit en apparaten deed ik alleen in het begin toen ik eigenlijk nog geen idee had wat ik aan het doen was.quote:Heb je vaak in de smith machine of met apparaten getraind?
Ik neem altijd een paar van die voorverpakte peperkoekplakken mee, 220kcal per plak ofzo dus das best aardig. Geen idee of het ook echt goed is maar ik voel me er beter bij.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:24 schreef honda1990 het volgende:
Ik werk tot half 6 en ga daarna naar de sportschool (nog zo'n 20 min. in de auto rijden) het laatst dat ik wat heb gegeten is dus half 1 ongeveer. Ik heb dus vaak scheurende honger als ik ga trainen, ben een ecto dus heb echt m'n eten nodig. Wat is goed om voor de training te eten, en vooral wat is makkelijk mee te nemen en even weg te eten liefst onderweg in de auto of als ik bij de sportschool ben. Ik heb er nooit last van dat als ik eet en daarna direct ga trainen dat het niet goed voelt ook al ligt het zwaar op de maag. Wat zijn jullie ervaringen hier mee? Ik nam eerst een reep chocolade mee, maar dat zet niet echt zoden aan de dijk helaas.
Dat is een goeie lekker goedkoop ookquote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:28 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Ik neem altijd een paar van die voorverpakte peperkoekplakken mee, 220kcal per plak ofzo dus das best aardig. Geen idee of het ook echt goed is maar ik voel me er beter bij.
ik heb ook lange ledematen en een relatief korte torso, ooit had ik ergens in mijn ergonomie boeken gelezen dat het een 'afrikaans lichaam zou zijn'. Ging ik verder lezen en bleek dat ik relatief snel massa aankom maar dat het ook snel wegga als ik niet meer train, soort easy hard gainer. Toen leerde ik weer dat ik het beste baat had bij een 2split schema, 4x per week en explosief liften met een 3 a 4 seconde negatief.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:34 schreef Agentperry het volgende:
Ik heb trouwens ook lange ledematen, misschien dat het daar aan ligt?
Ok, dit is dus waar ik op hoopte. Gewoon door trainen dusquote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:38 schreef Diabox het volgende:
Hoe lang train je al? Zoiets zie je vooral vaak bij beginners, maar trekt gewoon weg.
nergens last van, ik schrok meer dat ik mijn balans kwijt was en naar voren vloog... kon nog net op het laatste moment corrigerenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:13 schreef Agentperry het volgende:
Dus hoe gaat het nu met je schouder
Grappig, zal ik ook hebben. Heb echt stelten en lange armen in vergelijking met de rest van mijn lichaam.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:16 schreef Spartacus911 het volgende:
[..]
ik heb ook lange ledematen en een relatief korte torso, ooit had ik ergens in mijn ergonomie boeken gelezen dat het een 'afrikaans lichaam zou zijn'. Ging ik verder lezen en bleek dat ik relatief snel massa aankom maar dat het ook snel wegga als ik niet meer train, soort easy hard gainer. Toen leerde ik weer dat ik het beste baat had bij een 2split schema, 4x per week en explosief liften met een 3 a 4 seconde negatief.
Ja dat heb ik ook lange ledematen vrij korte torso. Maar wat is een 3 a 4 seconden negatief?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:16 schreef Spartacus911 het volgende:
[..]
ik heb ook lange ledematen en een relatief korte torso, ooit had ik ergens in mijn ergonomie boeken gelezen dat het een 'afrikaans lichaam zou zijn'. Ging ik verder lezen en bleek dat ik relatief snel massa aankom maar dat het ook snel wegga als ik niet meer train, soort easy hard gainer. Toen leerde ik weer dat ik het beste baat had bij een 2split schema, 4x per week en explosief liften met een 3 a 4 seconde negatief.
Was eigenlijk een grapje, maar toch fijn dat het goed met je gaatquote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:17 schreef Spartacus911 het volgende:
[..]
nergens last van, ik schrok meer dat ik mijn balans kwijt was en naar voren vloog... kon nog net op het laatste moment corrigeren
als voorbeeld:quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:18 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook lange ledematen vrij korte torso. Maar wat is een 3 a 4 seconden negatief?
je doet als het ware dropsets, het is een bewezen methode maar ik zou het ook niet iedere keer doen... wissel het af zo nu en danquote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:23 schreef Rijstkoker het volgende:
Trainen jullie vaak tot verzuring?
Ik train misschien al 2 jaar en normaal train ik eigenlijk met alles 3x setjes van 12. Alleen al een hele tijd voel ik er niet zoveel meer van alleen op maandag want in het weekend train ik niet de rest van de week wel.
Gisteren heb ik de cable crossover en wat oefeningen voor triceps helemaal tot verzuring tot ik op het eind moeite had met 7kg. Voelt wel lekker om echt helemaal kapot te trainen. Is dit beter voor je spieren of kan ik beter bij mijn setjes blijven.
Ja dat doe ik altijd ook wel zoveel mogelijk.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:21 schreef Spartacus911 het volgende:
[..]
als voorbeeld:
bij benchpressen duw je de stang explosief omhoog en dan laat je het langzaam terug naar je borst brengen (=negatieve deel)
Ik heb ook niet meer zo vaak spierpijn. Eerst wel in mijn borst maar sinds ik mijn techniek heb verbeterd gaat het allemaal prima.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:03 schreef Rijstkoker het volgende:
Heb eigenlijk nog steeds geen spierpijn, alleen vanochtend toen ik wakker werd.
Dus dan groeien we eigenlijk minder hard? Ik zit nu al misschien 2 maanden op een max van 70kg met bankdrukken het lijkt ook niet sneller vooruit te gaan. Eerst ging het misschien met ongeveer 5kg per 2 weken ofzo omhoog.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:05 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Ik heb ook niet meer zo vaak spierpijn. Eerst wel in mijn borst maar sinds ik mijn techniek heb verbeterd gaat het allemaal prima.
en wat houdt je tegen om verder in gewicht omhoog te gaan?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:08 schreef Rijstkoker het volgende:
[..]
Dus dan groeien we eigenlijk minder hard? Ik zit nu al misschien 2 maanden op een max van 70kg met bankdrukken het lijkt ook niet sneller vooruit te gaan. Eerst ging het misschien met ongeveer 5kg per 2 weken ofzo omhoog.
Borst en polsen denk ik zo, ik gebruik van die handschoenen altijd die verstevigen mijn polsen wel.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:09 schreef Spartacus911 het volgende:
[..]
en wat houdt je tegen om verder in gewicht omhoog te gaan?
borst, schouders of triceps?
ik heb ook na iedere training spierpijn, soms met braakneigen of zelfs braken toe. Als je na een training het gevoel heb dat je nog 2 uur door kan gaan, dan doe je het niet goed.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:20 schreef Mopst3r het volgende:
Ik heb na elke training spierpijn omdat ik echt tot het gaatje ga, dit heeft mij geholpen op de gewichten te komen die ik nu gebruik. Ik zou om je bankdruk te kunnen verhogen een tijdje met bijvoorbeeld apparaten als chest press trainen om zo wat kracht te winnen in je borst.
Of probeer het dmv dips, zo worden je triceps sterker.
Fuck die handschoenen, als je echt zwaar gaat kun je wrist bands gaan gebruiken maar zou dat niet onder de 120kg doen.
Als ik mijn borst train begin ik meestal met bankdrukken en dan doe ik nog ongeveer 5 verschillende chest press apparaten erna telkens 3 setjes van 12. Dips kon ik 3 maanden geleden eindelijk zonder gewichten om me mee te helpen en het zit nu ook in mijn routine als ik triceps doe.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:20 schreef Mopst3r het volgende:
Ik heb na elke training spierpijn omdat ik echt tot het gaatje ga, dit heeft mij geholpen op de gewichten te komen die ik nu gebruik. Ik zou om je bankdruk te kunnen verhogen een tijdje met bijvoorbeeld apparaten als chest press trainen om zo wat kracht te winnen in je borst.
Of probeer het dmv dips, zo worden je triceps sterker.
Fuck die handschoenen, als je echt zwaar gaat kun je wrist bands gaan gebruiken maar zou dat niet onder de 120kg doen.
Heb ook wel eens in het steegje staan kotsen na een benentrainingquote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:28 schreef Spartacus911 het volgende:
[..]
ik heb ook na iedere training spierpijn, soms met braakneigen of zelfs braken toe. Als je na een training het gevoel heb dat je nog 2 uur door kan gaan, dan doe je het niet goed.
De reden daarvoor was eigenlijk dat ik met wat meer herhalingen wat meer vet verbrand.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:39 schreef Mopst3r het volgende:
Waarom setjes van 12... probeer eens setjes van 8 met een hoger gewicht.
Vet verbranden en aankomen in spiermassa gaan IMO niet goed samen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:43 schreef Rijstkoker het volgende:
[..]
De reden daarvoor was eigenlijk dat ik met wat meer herhalingen wat meer vet verbrand.
Maja ik zal eens kijken hoe het gaat met setjes van 8. Ben ook helemaal gestopt met alcohol
Ik had dit gelezen en doe al een hele tijd na mijn krachttraining dus ongeveer 30 a 40 min cardio erbij. Maar het kan goed zijn dat ik mijn spieren verbrand ermee.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:44 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Vet verbranden en aankomen in spiermassa gaan IMO niet goed samen.
Sterretjes zien heb ik ook altijd wel, braakneigingen niet. Maar ik heb ook altijd wel iets van spierpijn maar wel minder als in het begin, is dit niet goed? Ik vind spierpijn ook wel lekker, geeft je een gevoel van voldoening.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:39 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Heb ook wel eens in het steegje staan kotsen na een benentraining![]()
Zie ook regelmatig sterretjes als ik opsta na een oefening, eigenlijk niet goed
Ik heb juist echt enorme spierpijn als ik flink gezopen heb (alleen op grote feesten) zelfs als ik die dag niet getraind hebquote:Op zaterdag 15 januari 2011 15:02 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Sterretjes zien heb ik ook altijd wel, braakneigingen niet. Maar ik heb ook altijd wel iets van spierpijn maar wel minder als in het begin, is dit niet goed? Ik vind spierpijn ook wel lekker, geeft je een gevoel van voldoening.
Maar ik zuip ook veel te veel om echt fanatiek te trainen. Ik drink minimaal 2 dagen per week(gemiddeld 3 p/w) toch wel totdat ik echt zat ben. Trainen helpt ook wel om sneller zat te worden, as ik een dag fanatiek heb gefitnesst voel ik het na 15 bier toch wel al draaien.
Heb ik ook hoor, ik let bijna de hele week op wat ik eet en dat ik mijn rust pak, maar mijn zaterdagavond geef ik er zeker niet voor op. Maargoed ik ga dan doordeweeks ook niet uitquote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:14 schreef Agentperry het volgende:
Weet ik maar ik vind mijn sociale/uitgaans leven belangrijker dan het trainen. Dus dat heb ik er wel voor over dat ik wat minder snel vooruit ga.
Volgens mensen die ik ken die er wat verstand van hadden had ik wel een goede bouw dus helemaal voor niks zal ik niet trainen.
Afvallen = kcal tekort. Hoe je dat tekort krijgt (minder eten, of hoger verbruik door bv cardio) maakt niet uit.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:51 schreef Rijstkoker het volgende:
[..]
Ik had dit gelezen en doe al een hele tijd na mijn krachttraining dus ongeveer 30 a 40 min cardio erbij. Maar het kan goed zijn dat ik mijn spieren verbrand ermee.
Alleen als totale beginner. De eerste 3 maand ofzo.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:44 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Vet verbranden en aankomen in spiermassa gaan IMO niet goed samen.
U mad?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:42 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
[..]
En voor sommige genetische freaks.
Tuurlijk kan het, ondanks dat het je herstel flink afremt. Maar dan moet je voeding wel goed zijn. En als hij zelf als zegt dat het niet goed is, maar hij wel melk drinkt...quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:41 schreef Diabox het volgende:
Je kan met drinken ook gainen, vooral in 't begin. Heb m'n 90kg gered met vrijdag en zaterdag drinken.
Klein beetje maar.quote:
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:37 schreef Agentperry het volgende:
Mijn leven bestaat inderdaad uit meer dan alleen maar "bodybuilden". Ik train ook niet omdat ik een of andere beer wil worden van 150kg. Ik wil gewoon wat meer massa hebben omdat ik mezelf nu te dun vind. 1.88, 76kg. Ik zou graag een kilo of 85-90 worden, daarvoor hoef je echt niet als een dolle stier te gaan trainen en eten.
quote:Op zondag 14 november 2010 07:59 schreef krioro het volgende:
[..]
Mwoah. Dat je niet aan wedstrijden meedoet wil niet zeggen dat je dan alles maar halve bak moet doen. Resultaat vereist toewijding.
Nu klopt ie voor mij.quote:Op zondag 16 januari 2011 04:12 schreef Rijstkoker het volgende:
Ik heb gezondigd jongens, ik als student kan echt niet 2 weken 3 dagen zonder alcohol. Zonder stappen dan zou ik alleen thuis zitten week na week. Achja train het er van de week wel weer af.
Dat betekend het welquote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:37 schreef Agentperry het volgende:
Mijn leven bestaat inderdaad uit meer dan alleen maar "bodybuilden". Ik train ook niet omdat ik een of andere beer wil worden van 150kg. Ik wil gewoon wat meer massa hebben omdat ik mezelf nu te dun vind. 1.88, 76kg. Ik zou graag een kilo of 85-90 worden, daarvoor hoef je echt niet als een dolle stier te gaan trainen en eten.
Ik vind dat dat zon dom cliche, net alsof je in 1 week 150kg wordt.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:37 schreef Agentperry het volgende:
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:37 schreef Agentperry het volgende:
Wat bij mij vaak werkt is gewoon, heel simpel, een andere pre/post workout. Ik weet niet wat je nu neemt?quote:Op maandag 17 januari 2011 11:43 schreef HLV_Siempre het volgende:
Vandaag ook weer trainen. Kost me de laatste tijd wat moeite allemaal, dus ik moet mezelf de komende twee weken echt ff dwingen
Natuurlijk zou ik het liever snel bereiken maar het maakt mij niet zoveel uit wat langzamer te gaan. Zeker niet zoveel dat ik er een jaar lang(ik zeg maar wat?) het stappen voor opgeef. En dat je in een week 150kg wordt zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat het van mij allemaal niet zo erg hoeft.quote:Op maandag 17 januari 2011 10:52 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
[..]
Ik vind dat dat zon dom cliche, net alsof je in 1 week 150kg wordt.
Ik neem aan dat jij liever een korte periode erover doet om 85-90 kg te worden, dan een lange periode. Hoe beter je training/voeding, hoe sneller resultaat.
Als jouw avondje stappen niet opweegt tegen de resultaten, dan is dat jouw keus. Maar dan moet je er niet over lopen jammeren
Het is hetzelfde als wanneer ik zeg: ach, ik wil wel heel graag rijk worden. Ik hoef geen billionair te worden, miljonair is voldoende. Maar, ik wil wel graag mijn vrije middagen behouden voor mijn luxe dingetjes, en iedere avond relaxt op de bank zitten.
Die kans is dan aanzienlijk harder dan wanner ik ervoor knok.
Jij bent dan ook een ecto neem ik aan?quote:Op maandag 17 januari 2011 11:32 schreef ukga het volgende:
[..]ik spreek je wel over een half jaar als je nog steeds 76 kilo weegt
Half werk werkt niet. Het is volgas pompen in de gym en goed en veel eten anders zul je nooit aankomen.
Ik begon in maart met 71 kilo en ben na 10 maanden 11 kilo aangekomen. Ik heb hiervoor 5 x per week gepompt en bergen aan eten weg gewerkt
nee met mn huidige gewicht/bouw niet meerquote:Op maandag 17 januari 2011 18:28 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Jij bent dan ook een ecto neem ik aan?
Zo werkt dat niet hequote:Op maandag 17 januari 2011 18:48 schreef ukga het volgende:
[..]
nee met mn huidige gewicht/bouw niet meer
er is een bepaalde drempel qua training, en voeding waar je over heen moet, anders zul je nooit aankomenquote:Op maandag 17 januari 2011 18:27 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Natuurlijk zou ik het liever snel bereiken maar het maakt mij niet zoveel uit wat langzamer te gaan. Zeker niet zoveel dat ik er een jaar lang(ik zeg maar wat?) het stappen voor opgeef. En dat je in een week 150kg wordt zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat het van mij allemaal niet zo erg hoeft.
Maar een ander vraagje, hoe reageren mensen over het algemeen als je ze vertelt dat je een vrouw bent die bodybuild? En hoe reageren mannen op je als je bijvoorbeeld een keer gaat stappen?
dus iedereen die vroeger skinny was en nu een lichaam heeft als arnold is een ecto?quote:Op maandag 17 januari 2011 18:54 schreef Compomotive155 het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet he
Mischien dat door ouderdom je stofwisseling trager is gaan werken![]()
![]()
Over het algemeen positief, ik ben vaak de bob. Qua gek doen: door bb ben ik een stuk zelfverzekerder geworden, dus ik doe gek of sta te dansen of kletsen.quote:Op maandag 17 januari 2011 18:27 schreef Agentperry het volgende:
Maar een ander vraagje, hoe reageren mensen over het algemeen als je ze vertelt dat je een vrouw bent die bodybuild? En hoe reageren mannen op je als je bijvoorbeeld een keer gaat stappen?
Wat een onzin, elke keer tot failure gaan is gewoon heel erg slecht voor je lichaam, je CNS gaat er kapot van wat weer gaat leiden tot blessures, misschien niet meteen maar het gaat langzaam gebeuren. Je immuunsysteem gaat er ook minder van werken en je haalt echt niet de resultaten die je had kunnen halen als je ff wat minder had gedaan.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:28 schreef Spartacus911 het volgende:
[..]
ik heb ook na iedere training spierpijn, soms met braakneigen of zelfs braken toe. Als je na een training het gevoel heb dat je nog 2 uur door kan gaan, dan doe je het niet goed.
Ik train zelf 3x in de week, per training rond de 5 a 6 oefeningen a 3-4 setjes, meer dan genoeg moet ik zeggen en dat zeggen mn gains van het afgelopen jaar ookquote:Dont train to failure. At least not more than once or twice in a month, or training cycle. The best coaches seem to be in agreement on this, and when we look back at the strongest men throughout historyfrom your buddy Arthur Saxon to all the great Olympic weightliftersthey rarely if ever pushed themselves past the brink. Treat the big barbell lifts like a skill.
As with any skill, it needs to be practiced with good technique, and your technique is going to suck if youre always maxing out. This is maybe the hardest lesson for guys to learn. Like you, I feel like Im not working hard enough if I leave one in the tank. But Ive fried myself so many times going to failure. Ive literally gone from pulling 430 one week to failure to not being able to budge 380 two weeks later. Youve gotta reign it in.
Make sure you hit two hard sets on each lift. This is a great guideline I picked up from you that I think more people need to be aware of. I dont believe in junk volumedoing lots of sets just to build up fatigue. Im not saying it doesnt work, because many have proved it does, but I like being efficient. I think if you cant get the job done in one or two sets, youre doing something wrong. There are exceptions of course, such as with beginners, but generally Id say you should work up to one heavy set and then do a back-off. Or do two heavy sets.
Vrouwen zoals Jamie Easton zijn natuurlijk ook reusachtigquote:Op maandag 17 januari 2011 23:11 schreef Agentperry het volgende:
Persoonlijk zou ik niet op vrouwelijke bbers vallen, ik moet mijn vrouwen klein en fijn hebben, maar ik heb wel respect voor mensen die gewoon hun eigen ding doen en zich niet volledig richten naar de norm.
Train zelf vaak tot failure (niet altijd, maar wanneer ik lekker in m'n vel zit wel) en dat hou ik twee weken vol, waarna ik merk dat het rustiger moet.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:41 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Wat een onzin, elke keer tot failure gaan is gewoon heel erg slecht voor je lichaam, je CNS gaat er kapot van wat weer gaat leiden tot blessures, misschien niet meteen maar het gaat langzaam gebeuren. Je immuunsysteem gaat er ook minder van werken en je haalt echt niet de resultaten die je had kunnen halen als je ff wat minder had gedaan.
Ik weet het klinkt stoer, ik ben ook ooit zo begonnen maar sinds ik een paar jaar geleden de gym in ben gegaan met het idee dat me er beter uit voel komen dan dat ik erin ga ben ik vreselijk vooruit gegaan in de gewichten. Dat betekent niet dat ik niet af en toe tot het gaatje gaat, alleen die gebeurt maar een paar x per jaar, misschien eens in de maand buiten mijn seizoen
Stimulate, dont annihilate. Training to failure is training to fail.
De enige oefeningen waar je echt weinig keus hebt en tot het gaatje moet gaan zijn Olympic Lifts, en die zie ik maar weinig mensen doen.
[..]
Ik train zelf 3x in de week, per training rond de 5 a 6 oefeningen a 3-4 setjes, meer dan genoeg moet ik zeggen en dat zeggen mn gains van het afgelopen jaar ook
Met alle respect, maar ik had je wel wat hoger ingeschat na je post over split vs UB/LB vs full body. Maargoed, je hebt nou wel genoeg replies gehad op deze postquote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:37 schreef Agentperry het volgende:
Ik ben pas laat gaan groeien, ik was vorig jaar nog 1.80, n de zomer was ik 1.88(nu nog) en 71kg, dus al 5kg erbij in een half jaartje. En dat was zonder bijzonder te eten enzo, ook bijna allemaal droge spiermassa. Sportschool zei dat ik er aanleg voor had. Dus toen heb ik maar besloten iets serieuzer te worden.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:18 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Met alle respect, maar ik had je wel wat hoger ingeschat na je post over split vs UB/LB vs full body. Maargoed, je hebt nou wel genoeg replies gehad op deze post.
Wat doe je met bankdruk/squat/deadlift ?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:53 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Ik ben pas laat gaan groeien, ik was vorig jaar nog 1.80, n de zomer was ik 1.88(nu nog) en 71kg, dus al 5kg erbij in een half jaartje. En dat was zonder bijzonder te eten enzo, ook bijna allemaal droge spiermassa. Sportschool zei dat ik er aanleg voor had. Dus toen heb ik maar besloten iets serieuzer te worden.
Hoewel ik moet toegeven dat het nu weer wat langzamer gaat met de gewichten.
Ik ben 30kg aangekomen in 2 1/2 jaar, dus die 5kg in je eerste half jaar stelt echt vrij weinig voor, in je eerste jaar gain je namelijk keihard.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:53 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Ik ben pas laat gaan groeien, ik was vorig jaar nog 1.80, n de zomer was ik 1.88(nu nog) en 71kg, dus al 5kg erbij in een half jaartje. En dat was zonder bijzonder te eten enzo, ook bijna allemaal droge spiermassa. Sportschool zei dat ik er aanleg voor had. Dus toen heb ik maar besloten iets serieuzer te worden.
Hoewel ik moet toegeven dat het nu weer wat langzamer gaat met de gewichten.
Ik zoop 2 keer per week.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:38 schreef Agentperry het volgende:
Ja maar ik ging 2 keer in de week en zuipte 3-4keer per week.
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:30 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Komop Honda, doe eens wat meer je best. Met de squat train je de schouders niet eens. Dat kan beter
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:02 schreef honda1990 het volgende:
Wat vinden jullie van dit schematje, de oefeningen uiteraard aangevuld met andere oefeningen. Wil alleen veel meer vanuit de compoundoefening gaan trainen aangezien ik deze te veel verwaarloos en deze toch te belangrijk zijn.
Ik heb deze met mijn boerenverstand in elkaar geflanst dus ik hoor graag wat ik fout doe en wat beter moetOja zouden jullie borst en triceps en rug en biceps achter elkaar doen of juist andersom zegmaar?
Ma - benen, schouders
Squat
Wo - borst, triceps
Benchpress
Vr - rug, biceps
Deadlift
Bouw denk ik, en ik had hem verteld dat ik een snelle stofwisseling had, toen zei die iets in de richting van "en ook al een goede bouw dan heb je er wel aanleg voor." Tsja kan ook geslijm zijn van zo'n sportschool yuppie maar het voelde goedquote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:41 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ik zoop 2 keer per week.
Maar hoe ziet jouw sportschool dat jij aanleg hebt?
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:02 schreef honda1990 het volgende:
Wat vinden jullie van dit schematje, de oefeningen uiteraard aangevuld met andere oefeningen. Wil alleen veel meer vanuit de compoundoefening gaan trainen aangezien ik deze te veel verwaarloos en deze toch te belangrijk zijn.
Ik heb deze met mijn boerenverstand in elkaar geflanst dus ik hoor graag wat ik fout doe en wat beter moetOja zouden jullie borst en triceps en rug en biceps achter elkaar doen of juist andersom zegmaar?
Ma - benen, schouders
Squat
Wo - borst, triceps
Benchpress
Vr - rug, biceps
Deadlift
Wat Diabox zegt. Verder vind ik persoonlijk borst + triceps en rug + biceps op dezelfde dag absoluut niet fijn, maar goed, hordes mensen wel.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:46 schreef Diabox het volgende:
Het is nog geen schema, je noemt eigenlijk gewoon de grote 3 en de basic combinaties die mensen met een 3-daagse split kiezen. Steek er wat meer moeite in.
Omdat je biceps dan al vol en kapot zijn. En is dat niet ook het nut van een biceptraining?quote:Op woensdag 19 januari 2011 09:47 schreef HLV_Siempre het volgende:
Borst + triceps gaat prima, rug + biceps... tsjah... Echt veel biceps komt er dan niet meer van
Maar ik doe het doorgaans wel op die manier.
Whey (eiwitpoeder), bij elke supplementenwebshop verkrijgbaar. Let op het percentage (80%+ eiwitten per 100 gram is goed te noemen). Eventueel pre-workout shakes en caseïne voor het slapen, maar de meeste mensen beginnen bij whey.quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:18 schreef JuliánCarax het volgende:
Eind vorig jaar ben ik begonnen met fitness. Bij een klassieke sportschool (lees: apparaten, gewichten etc.).
Mijn doel is wat meer spieren te kweken dan ik nu heb. Ik hoef niet af te vallen. Heb van mezelf een vrij tengere bouw. Vroeger veel gezwommen en ook een typisch zwemlichaam gehad.
Nu heb ik van een instructeur een schema gehad wat ik twee keer per week volg. Beetje apparaten en gewichten.
Het is het niet mijn bedoeling om een typisch bodybuilder lichaam te krijgen. Ik wil wat mooie spierbouw kweken, that's all.
Naast het trainingsschema is het denk ik handig om wat voedingssupplementen te nemen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wat dat betreft door de bomen het bos niet zie.
Mijn normale voedingspatroon is vrij gezond. Veel pasta's, groente en gezonden dingen. Weinig alcohol of fast food.
Wat zijn goede supplementen om voor en/of na het sporten te nemen? Kan iemand me een beetje wegwijs maken?
Dat klopt wel denk ik. Wat is veel? Wat is wenselijk?quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:54 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
@JC: welke sups handig voor je zijn, is afhankelijk van je voeding. En iets zegt me dat je best wel weinig dierlijke eiwitten eet.
Wat doet caseïne precies?quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:30 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Whey (eiwitpoeder), bij elke supplementenwebshop verkrijgbaar. Let op het percentage (80%+ eiwitten per 100 gram is goed te noemen). Eventueel pre-workout shakes en caseïne voor het slapen, maar de meeste mensen beginnen bij whey.
caseine is een dierlijke eiwit wat ongeveer 7 uur door het lichaam om aftebrekenquote:
Zolang het naturel is, is het nog mooi (mijn mening). Ik vind het vitaliteit en gezondheid uitstralen. Magere en/of slappe vrouwen zien er vaak zo... futloos uit (wederom: mijn mening).quote:Op maandag 17 januari 2011 19:26 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
[..]
Vrouwen hebben veel minder testosteron, en maken dus ook minder snel spiermassa aan. Naturel wordt het niet zo extreem, hoe hard je ook traint.
Precies. Niks mis mee.quote:Enne, denk dat de meeste mannen ook geen afkeer tegen het lichaam van iemand zoals Jamie Eason hebben, 1 van de prof. vrouwelijke bbers. Teminste, zolang ze wat hoger in haar vet zit, zoals hiero
[ [url=http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:K02xZLodN_IWxM:http://b9.ac-images.myspa(...)l.jpg&t=1]afbeelding[/url] ]
Best nette SQ en DL gewichten voor iemand die nog niet zo lang traint. Leg press zegt niet zoveel aangezien er veel verschillende legpress apparaten zijn.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:02 schreef Agentperry het volgende:
bankdrukken 3*8*65, squat en dl net mee begonnen, squat 5x5x70 dl 90x5x5
Maar ben pas een maand bezig met squats en dl's dus weinig gewicht en vooral nog op techniek oefenen, leg press, dat apparaat deed ik 230*8*3.
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:38 schreef Agentperry het volgende:
Ja maar ik ging 2 keer in de week en zuipte zoop 3-4keer per week.
quote:Op woensdag 19 januari 2011 02:52 schreef krioro het volgende:
[..]
[..]
Wat Diabox zegt. Verder vind ik persoonlijk borst + triceps en rug + biceps op dezelfde dag absoluut niet fijn, maar goed, hordes mensen wel.
quote:Op woensdag 19 januari 2011 08:14 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Ik vind het ook heerlijk om borst en biceps op dezelfde dag te doen. Gewoon omdat je met benchen al veel triceps pakt, en ik ze liever op dezelfde dag helemaal kapot maak.
quote:Op woensdag 19 januari 2011 09:47 schreef HLV_Siempre het volgende:
Borst + triceps gaat prima, rug + biceps... tsjah... Echt veel biceps komt er dan niet meer van
Maar ik doe het doorgaans wel op die manier.
quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:42 schreef Agentperry het volgende:
Als ik mijn rug oefeningen heb gehad heb gehad doe ik meestal nog een setje barbell curls voor biceps en dat is het dan.
Wat ik nou wel zou willen weten is in hoeverre het nou wel of niet verstandig is om synergisten tegelijk te trainen of juist niet. Ik bedoel:quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:46 schreef Xa1pt het volgende:
Ik heb het deze week eens geprobeerd, maar borst + biceps en rug + triceps bevallen me toch beter.
Allereerst: welkom! Vraag: post je trainingsschema en je eetschema (wat je zoal eet op een dag en wanneer) eens. Het heeft niet heel veel zin te focussen op supplementen voordat de basis (trainen, eten en rust) op orde zijn.quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:18 schreef JuliánCarax het volgende:
Eind vorig jaar ben ik begonnen met fitness. Bij een klassieke sportschool (lees: apparaten, gewichten etc.).
Mijn doel is wat meer spieren te kweken dan ik nu heb. Ik hoef niet af te vallen. Heb van mezelf een vrij tengere bouw. Vroeger veel gezwommen en ook een typisch zwemlichaam gehad.
Nu heb ik van een instructeur een schema gehad wat ik twee keer per week volg. Beetje apparaten en gewichten.
Het is het niet mijn bedoeling om een typisch bodybuilder lichaam te krijgen. Ik wil wat mooie spierbouw kweken, that's all.
Naast het trainingsschema is het denk ik handig om wat voedingssupplementen te nemen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wat dat betreft door de bomen het bos niet zie.
Mijn normale voedingspatroon is vrij gezond. Veel pasta's, groente en gezonden dingen. Weinig alcohol of fast food.
Wat zijn goede supplementen om voor en/of na het sporten te nemen? Kan iemand me een beetje wegwijs maken?
Het is zo'n ding waar je jezelf naar achter duwt, max stack is 260, daar zit ik dus bijna op. Weet niet of het je zo iets meer zegt?quote:Leg press zegt niet zoveel aangezien er veel verschillende legpress apparaten zijn.
Nee, elk apparaat is anders.quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:04 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Het is zo'n ding waar je jezelf naar achter duwt, max stack is 260, daar zit ik dus bijna op. Weet niet of het je zo iets meer zegt?
mwah, de trap af maakt het allebei herriequote:Op woensdag 19 januari 2011 23:25 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Nee, elk apparaat is anders.
240kg op zo'n machine is wat anders dan 240kg aan losse schijven op een old school leg press.
Wat heb je gedaan om tot je oorspronkelijke stats te komen dan?quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:29 schreef FB-aight het volgende:
ik ben net klaar met 90 dagen 5x5 stronglift beginner. Neem nu even een week pauze en begin dan met de 2e keer totdat ik blijf stallen op gewicht en ga dan door met de 5x5 stronglift intermediate.
Voordat ik begin woog ik 87 kg. +- 5000 kcal per dag en veel SQ'en BP'en en DL'en weeg ik nu 98 kg.
Squat voorheen was 70kg, nu 140kg(5x5)
Deadlift voorheen was 130kg, nu 180kg(1x5)
Benchpress was 85kg, nu 105kg(5x5)
Military press was 45kg, nu 62,5kg(5x5)
Al met al heeft dit schema mij veel geholpen en ben blij met de resultaten tot nu toe(wil nog veel verder komen natuurlijk)
En, is het wat?quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:04 schreef ukga het volgende:
20 minuten geleden Crack ingenomen.
tot nu toe merk ik er weinig van, behalve een tintelin in me gezicht en op me rug
ik ga nu naar de gym; ik ben benieuwd
Helaas niet.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:16 schreef Mopst3r het volgende:
Die is echt kut hehe, heb je geen oldschool leg press:
[ afbeelding ]
die hebben wij ook, maar gebruik nog deze @ 130kg. (na squat)quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:16 schreef Mopst3r het volgende:
Die is echt kut hehe, heb je geen oldschool leg press:
[ afbeelding ]
Ik heb 1.5 maatschep genomen. na 15 minuten voelde ik inderdaad een tinteling op me bovenrug en hoofd. Na 30 minuten reed ik naar de sportschool. Ik voelde me eigenlijk normaal, zoals alijd.quote:
het 5x5 stronglift beginner schema. in een notendop:quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:02 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Wat heb je gedaan om tot je oorspronkelijke stats te komen dan?
Die max ik ook met gemak. Ter indicatie: er liep bij ons een vrouw rond die hem ook 10x met 150kg deed.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:31 schreef fespo het volgende:
[..]
die hebben wij ook, maar gebruik nog deze @ 130kg. (na squat)
maakt het veel uit als je nog niet aan het max gewicht zit (200kg) ?
[ afbeelding ]
Ik snap die ophef niet: gewoon met een boog omheen lopen en lid worden/blijven van een goede gym, zodat die tenminste blijven bestaan.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:33 schreef kidkash19 het volgende:
Grote ophef in de Amerikaanse bodybuild en powerlifting wereld om deze keten... Planet Fitness..
En ja...ze hebben gratis tootsie rolls and free pizza nights, IN EEN GYM! Om nog maar niet te spreken over het "Lunk Alarm" wat afgaat als iemand teveel schreeuwt of het gewicht te hard laat vallen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |