abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90383132
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:13 schreef B4llistic het volgende:

195 euro.. per stuk! excl velg voor mijn auto...
Je weet niet waar je het over hebt man....

Ja het is glad met mijn zomerbandjes.. ja ik sta wel eens vast.. Big deal voor die 2 weken in het jaar
Misschien zijn ze nu wel 300 euro per stuk, hopelijk duurt de winter nog 2 maanden en krijgen we enorm veel sneeuw en ijzel :D
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_90383161
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 december 2010 09:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Echt super irritant al die mensen die als een slak over de weg rijden omdat ze te gierig zijn om een paar honderd euro aan fatsoenlijke banden uit te geven :|W
Mensen die toeterend achter je rijden omdat je niet snel genoeg rijdt volgens hun.
ik heb zomer banden omdat ik the stig ben.
pi_90383175
mensen die gaan knipperen omdat je ze nu inhaalt :')
pi_90383178
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Regering wil daar niet aan omdat het niet te handhaven zou zijn. Onzin, gewoon verplicht stellen en bij een ongeval op gladde winterwegen kijken wat voor een banden er onder liggen. Bij zomerbanden een (deel)schuld toewijzen. Verzekeraars hebben er trouwens alle belang bij, winterbandenrijders rijden minder schade.
't Zal allemaal best en ik geloof ook zeker dat de winterband zeker zijn voordelen heeft in deze tijden. Toch rijd ik tot nu toe op m'n gewone bandjes door dit weer en vooral over afgelegen en ongestrooide wegen en dat gaat wat mij betreft prima. Als ik dan collega's hoor die al verschillende schuivers gemaakt hebben en daarbij ook schade (met winterbanden), dan vraag ik me af wat bij mij dan 't verschil maakt.
Mja, dat ik geen huisvrouwtje ben en niet te bang om in dit weer te rijden en beter kan anticiperen? Of omdat ik net geluk heb niet die maffe tegenliggers tegen te komen?

Ik weet 't niet, ik denk er al 'n paar jaar over om winterbanden aan te schaffen maar 't gestunt in de auto op dit moment vind ik ook wel wat. Ik vergeet ook elke keer in de zomermaanden om eens naar winterbanden te kijken. Op dit moment schaf ik ze in ieder geval niet aan, die prijzen gaan 2 á 3 keer over de kop, logisch natuurlijk maar niet voor mijn portemonnee.
"If you're not a manc, you're a wank"
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 december 2010 @ 10:22:30 #55
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_90383190
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lekker makkelijk, zo rechtdoor.
Ja... op de asselse heide heb je inderdaad geen bochten :')
pi_90383203
quote:

[..]

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:19 schreef ikweethetnietmeervandaag het volgende:

[..]

kijk eens hier:

www.atu.de
182 euro. en dan kies ik nog de langzaamste 210km/u bandjes... En dan moeten ze nog hier komen en dan moeten ze nog om een velg gezet worden.
pi_90383240
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[ afbeelding ] Gisteren nog overheen gereden. Zonder winterbanden. Niks aan het handje.
Over wat van die sneeuwpap heenrijden is het probleem niet, vooral rechtdoor gaat altijd goed. Het probleem zit hem in remmen, bochten nemen en wegrijden. Zolang er sneeuwpap ligt is dat geen probleem, pas als het aangereden en vastgevroren zit dan wordt het lekker glad.
I'll sing you a lullaby.
pi_90383245
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:22 schreef ikweethetnietmeervandaag het volgende:
mensen die gaan knipperen omdat je ze nu inhaalt :')
idd ja _O-

Mensen in suzuki alto achtige wagentjes die 70 rijden en dan met een "Wat is er aan de hand dan" hoofd met 130 voorbij rijden ^O^
pi_90383266
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:22 schreef B4llistic het volgende:

[..]

[..]

182 euro. en dan kies ik nog de langzaamste 210km/u bandjes... En dan moeten ze nog hier komen en dan moeten ze nog om een velg gezet worden.
is dat toevallig niet met velg?
pi_90383281
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe de sneeuw met al die files überhaupt op de weg kan komen.
Het is inderdaad een groot mysterie :Y
I'll sing you a lullaby.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 december 2010 @ 10:27:24 #61
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_90383325
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:24 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Over wat van die sneeuwpap heenrijden is het probleem niet, vooral rechtdoor gaat altijd goed. Het probleem zit hem in remmen, bochten nemen en wegrijden. Zolang er sneeuwpap ligt is dat geen probleem, pas als het aangereden en vastgevroren zit dan wordt het lekker glad.
Dit IS vastgevroren helder licht. Snap wel waarom jij continue uit de bocht vliegt zonder winterbanden, je kan blijkbaar de situatie niet behoorlijk inschatten.

En check ff het linkje wat erbij zit. En zie dan dat ik over Hoog Soeren op de Asselse heide terecht ben gekomen. Inderdaad... geen bocht te zien :')

En zoals je wellicht met enige deductie had kunnen afleiden. Ik ben gestopt. Voor de foto. En weer weggereden. Zonder winterbanden.
pi_90383362
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:21 schreef roy040 het volgende:

[..]

Mensen die toeterend achter je rijden omdat je niet snel genoeg rijdt volgens hun.
ik heb zomer banden omdat ik the stig ben.
Ik zal nooit toeteren en ga ook niet kleven, ik erger mij in stilte :{
Ik heb best begrip voor mensen die niet harder durven of kunnen, tenslotte moet iedereen zijn eigen verantwoording nemen in het verkeer. Maar ik vraag me af of je niet serieus verkeerd bezig bent door niet te investeren in je eigen en andermans veiligheid.
I'll sing you a lullaby.
pi_90383379
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dit IS vastgevroren helder licht. Snap wel waarom jij continue uit de bocht vliegt zonder winterbanden, je kan blijkbaar de situatie niet behoorlijk inschatten.

En check ff het linkje wat erbij zit. En zie dan dat ik over Hoog Soeren op de Asselse heide terecht ben gekomen. Inderdaad... geen bocht te zien :')

En zoals je wellicht met enige deductie had kunnen afleiden. Ik ben gestopt. Voor de foto. En weer weggereden. Zonder winterbanden.
dat is gewoon een beetje platte sneeuw maar goed begaanbaar hoor.
dat zijn normale wegen hier in het oosten...
  vrijdag 24 december 2010 @ 10:30:28 #64
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_90383404
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:28 schreef xenobinol het volgende:
Maar ik vraag me af of je niet serieus verkeerd bezig bent door niet te investeren in je eigen en andermans veiligheid.
Laten ze eerst eens stoppen met het voeren van illegale oorlogen, dan wil ik over winterbanden praten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 december 2010 @ 10:32:01 #65
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_90383450
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:29 schreef ikweethetnietmeervandaag het volgende:

[..]

dat is gewoon een beetje platte sneeuw maar goed begaanbaar hoor.
dat zijn normale wegen hier in het oosten...
Dus.... waarom heb ik dan winterbanden nodig???

Dit is overigens een onverharde weg. "Beetje platte sneeuw" :')
pi_90383540
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:22 schreef Eric_Cantona het volgende:

Ik weet 't niet, ik denk er al 'n paar jaar over om winterbanden aan te schaffen maar 't gestunt in de auto op dit moment vind ik ook wel wat.
Uiteraard zijn de vaardigheden van de bestuurder de meest bepalende factor ;)
Ik vindt het ook leuk om lekker gek te doen op plaatsen waar het kan, zo leer je de limieten kennen van je auto. Om die reden kan ik ook een goed oordeel vellen over het verschil tussen winter en zomerbanden, met winterbanden ga je op een gegeven moment ook glijden, maar je verliest daarbij vrijwel nooit de controle over het voertuig. Je krijgt een vrij goede feedback over wat je voertuig gaat doen en je kan dit behoorlijk goed corrigeren. Ik rijdt momenteel op de 'Snowtrac 3' van Vredestein, echt een top band.
I'll sing you a lullaby.
pi_90383593
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat is geen gladde weg, op de foto is duidelijk te zien dat het wegdek niet glad en aangereden is. Ik noem dat sneeuwpap, geeft nog best veel grip, zelfs als daaronder ijs zit.
I'll sing you a lullaby.
pi_90383605
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:35 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Uiteraard zijn de vaardigheden van de bestuurder de meest bepalende factor ;)
Ik vindt het ook leuk om lekker gek te doen op plaatsen waar het kan, zo leer je de limieten kennen van je auto. Om die reden kan ik ook een goed oordeel vellen over het verschil tussen winter en zomerbanden, met winterbanden ga je op een gegeven moment ook glijden, maar je verliest daarbij vrijwel nooit de controle over het voertuig. Je krijgt een vrij goede feedback over wat je voertuig gaat doen en je kan dit behoorlijk goed corrigeren. Ik rijdt momenteel op de 'Snowtrac 3' van Vredestein, echt een top band.
idd, ook met winterbanden kun je nog leuk glijden en driften op een verlaten parkeerplaats :Y
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 24 december 2010 @ 10:38:25 #69
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_90383626
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:37 schreef xenobinol het volgende:
duidelijk te zien
Gladheid kan je niet zien.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_90383700
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:04 schreef TimeJumper het volgende:
Voor die paar weken sneeuw vind ik de prijzen zeg vanaf 450 euro (en hoger) wel heel erg veel voor een paar winterbanden.
Betaal dat maar eens van een gewoon loontje.
Op het moment dat je winterbanden gebruikt, verbruik je geen zomerbanden. Kortom: de meerkosten zijn verwaarloosbaar.

En als 450 euro een probleem voor je is, dan is een allrisk verzekering dat ook al snel en een boom een micrometer verplaatsen kost een veelvoud.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90383719
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 09:39 schreef ikweethetnietmeervandaag het volgende:

[..]

echte zomerbanden zijn kut.
ik kan met winterbanden nog steeds de normale snelheid rijden
Ik heb al wat winderbanden richting de lucht gezien naast de kant van de weg, volgens mij van mensen zoals jij die overmoedig waren geworden door het idee.
pi_90383793
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Laten ze eerst eens stoppen met het voeren van illegale oorlogen, dan wil ik over winterbanden praten.
Daar in de zandbak hebben ze geen sneeuw. Daar heb je gewoon een kalashnikov nodig, zo'n beetje iedere verstandige Afghaan koopt er één :P
I'll sing you a lullaby.
pi_90383845
quote:

Ja het is glad met mijn zomerbandjes.. ja ik sta wel eens vast.. Big deal voor die 2 weken in het jaar
Om het over twee weken te hebben in een periode die al langer duurt, in een jaar waar er al een eerdere periode van 6 weken is geweest...

Dat is niet slim.

Gemiddeld zit NL boven de 25 dagen sneeuwdek. Dat is vanuit de wintermaanden gerekend ongeveer 1 op de 3 dagen.

Je rijdt minder vaak in de regen. Toch rij jij niet op slicks en komt het niet in je op om daar mee te gaan rijden. Immers: levensgevaarlijk als er staand water op de weg staat. Eigenlijk net zo gevaarlijk als met zomerbanden door de sneeuw...

Begint het te dagen?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90383900
Ik reed vorige winter ook niet op winterbanden en momenteel schaam ik mij daar kapot voor. Mensen die geen winterbanden onder de auto laten zetten hebben nul komma nul verantwoordelijkheidsgevoel, want het is gewoon bewezen dat je remweg er aanmerkelijk korter van wordt en je veel meer grip hebt door die dingen. Je staat dus sneller stil en je hebt meer controle over je auto als je, om wat voor reden dan ook, vol in de ankers moet.

Dat kan dus het verschil betekenen tussen iemand doodrijden en op tijd stilstaan.

Maar ja, blijkbaar is je eigen en andermans veiligheid irrelevant voor veel mensen.
pi_90383904
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:41 schreef Woodsman het volgende:

[..]

Ik heb al wat winderbanden richting de lucht gezien naast de kant van de weg, volgens mij van mensen zoals jij die overmoedig waren geworden door het idee.
we hebben drie auto's hier
1 met goede all seasons
1 met brakke all season

met die twee kun je erg goed sturen.
we hadden een auto nog met erg dure zomerbandjes.
daar ging je alle kanten mee op.
ding heeft dus 2 weken bij de deur gestaan tot er goede winterbanden op kwamen.
en nu stuurt die perfect.

je kunt hem laten uitbreken maar je hebt ook direct weer grip.
heb nu dus alle soort banden gehad en winterbanden/all-seasons zijn gewoon beter.

beste is natuurlijk een nieuwe luxe bak met alle electronische snufjes en winterbanden (met zoiets laatst ook gereden maar dan heb je geen funfactor meer ;))
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')