Denk dat je met deze post de spijker op de kop slaat en tevens de essentie weergeeft waar BNW voor bedoeld is.quote:Op maandag 27 december 2010 00:31 schreef YuckFou het volgende:
Wat een rare discussie is dit geworden, sowieso het zwart/wit denken hier in [BNW] is iets waar ik me tijden aan stoor...of je bent voor en dan gelijk op alle fronten, of tegen en dan is het (semi) wetenschappelijk onderbouwen van een poost vooral het hoogst haalbare.
Kennelijk is er geen plek meer voor gezond verstand, nuchterheid en nieuwsgierigheid, is het zover gekomen dat als je niet 100% in elk wild verhaal meegaat je tot de debunking clan behoort en als je niet voorzien bent van een academisch papiertje ben je een antisociale lowlife die op een zolderkamertje uitkeringtrekkend z'n frustraties op de wereld afvuurt door middel van zure posts in [BNW].
Waar is de nuance? De mogelijkheid dat niet alles 100% wit of zwart is maar er een spectrum van grijs tussenzit waar ook veel mensen toe behoren, wel gelovend of nadenkend over het een maar het niet eens zijnd met het ander?
Is dat hier geheel verdwenen? Zijn we dan zover dat de "believers" beter naar Niburu kunnen verhuizen en de debunkers hun academisch gebral in [W&T] kunnen laten?
Zou toch jammer zijn, juist het idee dat je hier van gedachten kan wisselen, het door mij eerder aangehaalde 'out of the box" thinking wat voor velen moeilijk maar niet onmogelijk is zou hier hoogtij moeten vieren zonder dat je gelijk word afgemaakt als een kansloze zonder leven of wetenschapper in Illuminatie dienst, verlies dat niet uit het oog mensen, het is de discussie waar je het meest van leert, niet of je wel of niet gelijk hebt.
quote:Op maandag 27 december 2010 01:16 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Goverment troll...alsof onze of nog erger buitenlandse overheden er ook maar 1 seconden over zouden nadenken om "secret agents" op rommelfora zoals dit mensen te zetten om de schapen in t gareel te houden
Wow, en dat soort tegeltjeswijsheden haal je allemaal uit een film. Knap hoor.quote:Op zondag 26 december 2010 23:20 schreef fokthesystem het volgende:
Yep, sheeples kent deze wereld maar al te veel
[ afbeelding ]
Ook in een film als 'the matrix' zitten heel mooie tot sf omgebouwde voorbeelden van het normale leven en de grote grijze muizen massa.
Een bekend spreekwoord is : zoals de ouden zingen, piepen de jongen, of bijv. : jong geleerd is oud gedaan.
Ook is de kop in het zand steken comfortabel, net als hapklare nieuwsbrokken met als bottomline : gaat u rustig slapen.
Nog een gezegde dat in deze categorie goed past : 'de mensen willen bedrogen en belogen worden'. Of: men ziet de waarheid niet al staat deze recht voor hen. Ook wel bekend als stokstijf stilstaan van schrik, shock e.d.
Maar okay, de heersende lieden achter de schermen weten het wel, als het volk zwijgt spreken de wapens, dus laat ze maar stoom afblazen, laat ze maar denken en uiten, iedereen is anders, groepen ontstaan, brood en spelen...
Die zogenaamde vrijdenkers bellen journalisten ook op met de meest raarste theorieen in de hoop dat er nog een enkele journalist is die hun wel serieus neemt. Je moet zien dat die journalisten namelijk door de overheid betaald worden om die complotten nooit te laten uitzenden. Of nee, er is zelfs spionage die dat soort bellers er uit filtertquote:Op maandag 27 december 2010 09:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Zeer sterk.
Als voormalig student journalistiek zet ik vraagtekens bij alles, maar veel 'vrijdenkers' kennen maar 1 trucje : neem het nieuws zoals het op de 'normale' media komt, draait het 180 graden, voeg wat samenzwering toe...en je bent een held in die kringen. Daardoor kan ik veel 'vrijdenkers' zoals bv in BNW zitten dus met geen mogelijkheid serieus nemen.
Dit is tweeledig uit te leggen.quote:Op zondag 26 december 2010 14:35 schreef ATuin-hek het volgende:
De titels zijn het probleem niet. De denkbeelden (waar Haus een paar voorbeelden van geeft) zijn het probleem. Een titel zegt idd ook niet alles, maar het geeft wel een indicatie van ervaring/opleidings niveau.
Nee hoor, ik verwijt Haushofer helemaal niet dat hij voor het geld leeft of zou leven. Het lijkt mij dat Haushofer juist niet zo materialistisch is. Ik ben er dus wel redelijk van overtuigd dat Haushofer vanuit een ideaal zijn werk of onderzoek wil gaan doen.quote:Als je de wetenschap in gaat om het loon dan doe je toch iets behoorlijk fout. Zo goed verdient het (zeker als phd) echt niet hoor. Kan je veel beter het bedrijfsleven in gaan.
Natuurkunde kennis is zeer gewenst, juist wel. Ondanks de vele gebreken en gaten in de officiele wetenschap kan deze kennis wel nuttig zijn als basisterminologie.quote:[..]
Aha, dus zonder natuurkundige kennis kan je een dergelijk oordeel vellen over het LHC. En dat is zeker niet arrogant?
quote:Op maandag 27 december 2010 10:50 schreef Deckard het volgende:
Die zogenaamde vrijdenkers bellen journalisten ook op met de meest raarste theorieen in de hoop dat er nog een enkele journalist is die hun wel serieus neemt. Je moet zien dat die journalisten namelijk door de overheid betaald worden om die complotten nooit te laten uitzenden. Of nee, er is zelfs spionage die dat soort bellers er uit filtert
quote:Op maandag 18 oktober 2010 18:39 schreef YuckFou het volgende:
klopt:
http://www.rtl.nl/compone(...)indect.avi_plain.xml
Een topic maken met de titel 'vrijdenkers bashen', omdat je je aangevallen voelt door een ander topic en dan zelf aan komen zetten met termen en dingen als 'loonslaven', 'sheople', 'die mensen komen niet verder dan werken, slapen, tv kijken, en Telegraaf lezen'...quote:Op donderdag 23 december 2010 22:21 schreef Filosofisch het volgende:
Men ziet dat loonslaven die om 6 uur opstaan, 7 uur klaar zijn met eten en 3 uur per avond tv kijken alvorens te slapen en enig leesvoer de Telegraaf hebben, vrijdenkers bashen.
Nou weet ik dat de meeste sheople niet klaar zijn voor de rode pil a la Matrix, maar dit toont wel aan waarom er niets wordt ondernomen op vrijdenkers (behalve Wikileaks)
Wát 'nee'quote:Nee.
Nee,quote:Op maandag 27 december 2010 15:24 schreef Schenkstroop het volgende:
Het bizarre met het zg debunk-volk dat zichzelf onwijs intelligent inschat en zichzelf als enige wijzen met de enige juiste kijk op de wereld beschouwt. Is dat zij bij elke complot-theorie zélf onnozele dingen erbij halen als 'aliens en laserbeams en startrek'. En dan zeggen ze: zie je wel, jouw complotverhaal is totale onzin!
valt er nog met die mensen te discussieren?
Dat vraag ik me dan wel af, hoe zie jij op een forum of iemand een potentiële leeuw is?quote:Op maandag 27 december 2010 15:25 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Nee,
Om het cryptisch te mogen formuleren: je moet alleen discussieren met de leeuwen en de potentiele leeuwen, en niet met de schapen of ezels.
Dat is iemand die niet blaat, of niet zomaar zegt dat hij een academische titel heeft en daarom "deskundig" is.quote:Op maandag 27 december 2010 15:28 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dan wel af, hoe zie jij op een forum of iemand een potentiële leeuw is?
Hij bedoelt denk ik, dat ik mijn tijd niet moet verspillen aan mensen die het duidelijk te doen is om lol te trappen. zoals een joepiedepoepe of en een michielos.quote:Op maandag 27 december 2010 15:28 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dan wel af, hoe zie jij op een forum of iemand een potentiële leeuw is?
Aha, maar mensen met zo'n academische titel zijn wel deskundig op het geen wat hen is geleerd. Of dat waar is, is een tweede.quote:Op maandag 27 december 2010 15:33 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Dat is iemand die niet blaat, of niet zomaar zegt dat hij een academische titel heeft en daarom "deskundig" is.
of het is iemand waarvan ik zie dat die een open mind heeft en zelf op onderzoek wilt gaan.
True, maar de meeste academici op dit forum kunnen "deze tweede" vraag niet eens voor zich zelf stellen ...quote:Op maandag 27 december 2010 15:36 schreef Typisch het volgende:
[..]
Aha, maar mensen met zo'n academische titel zijn wel deskundig op het geen wat hen is geleerd. Of dat waar is, is een tweede.![]()
Zo wow is dat niet, dit is lagere school werk, oudhollandse Nederlandse gezegden.quote:Op maandag 27 december 2010 10:45 schreef Deckard het volgende:
Wow, en dat soort tegeltjeswijsheden haal je allemaal uit een film. Knap hoor.
Ik kan me voorstellen voor studenten, als zij 4-6 jaar lang week in week uit werden doodgegooid met dezelfde materie. Dat zij op een gegeven moment weigeren te geloven dat zij na alle hel niet kundig genoeg zouden zijn.quote:Op maandag 27 december 2010 15:46 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
True, maar de meeste academici op dit forum kunnen "deze tweede" vraag niet eens voor zich zelf stellen ...
Nu vraag ik me af, stel jij jezelf wel eens die vraag? Of alles wat je weet of dat wel echt waar is?quote:Op maandag 27 december 2010 15:46 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
True, maar de meeste academici op dit forum kunnen "deze tweede" vraag niet eens voor zich zelf stellen ...
Voortdurend. 24/7.quote:Op maandag 27 december 2010 16:02 schreef Typisch het volgende:
[..]
Nu vraag ik me af, stel jij jezelf wel eens die vraag? Of alles wat je weet of dat wel echt waar is?
Aha, dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht.quote:
Je hebt acedemici als ATuinhek of Haushofer; die zijn nog niet verloren... maar ze hebben dat ene zetje nog echt wel nodig.... ze zijn erg taai.quote:Op maandag 27 december 2010 15:58 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen voor studenten, als zij 4-6 jaar lang week in week uit werden doodgegooid met dezelfde materie. Dat zij op een gegeven moment weigeren te geloven dat zij na alle hel niet kundig genoeg zouden zijn.
Waarom die drang tot bekeren? geef info en dan dient men zelf te wikken en wegen en dus conclusies te trekken.quote:Op maandag 27 december 2010 16:09 schreef Bankfurt het volgende:
Je hebt acedemici als ATuinhek of Haushofer; die zijn nog niet verloren... maar ze hebben dat ene zetje nog echt wel nodig.... ze zijn erg taai.
Geen drang tot bekeren; Het is meer het aangeven van de positie waarin mensen als Atuinhek en Haushofer in verkeren.quote:Op maandag 27 december 2010 16:17 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Waarom die drang tot bekeren? geef info en dan dient men zelf te wikken en wegen en dus conclusies te trekken.
Goed dat snap ik allemaal, maar snap je mijn reactie als je je voorstelt dat iemand koud leest : " maar ze hebben dat ene zetje nog echt wel nodig.... ze zijn erg taai. " ?quote:Op maandag 27 december 2010 16:46 schreef Bankfurt het volgende:
Geen drang tot bekeren; Het is meer het aangeven van de positie waarin mensen als Atuinhek en Haushofer in verkeren.
ik heb al aangekondigd dat ik hier stop, omdat ik al voldoende heb gepost.
Ik zet nu de puntjes op de i.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |