abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90364963
Men ziet dat loonslaven die om 6 uur opstaan, 7 uur klaar zijn met eten en 3 uur per avond tv kijken alvorens te slapen en enig leesvoer de Telegraaf hebben, vrijdenkers bashen.

Zie alleen dit topic:

Complotdenkers & Samenzweringstheorien (met PAINT!!!)

Tuurlijk neem je het waarschijnlijke aan en het waanzinnige af, 2012, maanhologrammen, reptilians etc. maar waarheden als de crisis veroorzaakt door bankiers en leugens der broeikaseffect is opeens ook een aluhoedje conspiracy?

Vrij en kritisch nadenken is geloven in conspiracies en wereldvreemd zijn :?

De meeste lui die zo denken hebben geen sociaal leven en hekelen dus mensen die WEL de tijd nemen om alternatieve media door te spitten.

Vaak geloven deze lui wel in een complot dat moslims Europa over nemen en dat Iran van plan is ons op te blazen :')

Nou weet ik dat de meeste sheople niet klaar zijn voor de rode pil a la Matrix, maar dit toont wel aan waarom er niets wordt ondernomen op vrijdenkers (behalve Wikileaks)

Nee.

Ze zijn er waarschijnlijk zelfs blij om.

Want hoewel we naast de gevestigde media inmiddels duizenden, tienduizenden of wellicht zelfs als honderdduizenden alternatieve media hebben die allen beweren dat zij de echte waarheid brengen en de gevestigde media slechts een gemanipuleerde, afgeborstelde waarheid met een strik erom, is er uiteraard helemaal niemand die weet hoe de vork in de steel zit.

De hele Wiki-leaks-affaire had echter nog meer effecten op de netizens van het world wide web.

Ten eerste werd het grote, groeiende blok van kritische nieuwsvolgers, van hen die twijfelden aan het verhaal over 11 september, de oorzaken van de economische crisis en de opwarming van de Aarde, met één geniale klap in tweeën gesplitst. Er heeft een verzuiling plaatsgehad in de bloggosfeer: de ene zuil gelooft dat Assange een integere klokkenluider is, die er steeds maar weer in slaagt uit de klauwen van de FBI te blijven, de andere zuil denkt het spel te doorzien en gelooft dat Assange een propaganda-instrument is van de CIA/MOSSAD/Rothschilds.

Verdeel en heers.

Beide groepen geloven echter weer dat de affaire met de lekken van Assange en Manning zullen worden misbruikt voor strengere cyberwetten en beperkingen van de toegang tot het internet.

En hoewel het een logische en zeker niet uit te sluiten conclusie is zou het uiterst dom zijn van de poppenspelers. Nu kun je van de poppenspelers heel veel zeggen, maar niet dat ze dom zijn. En dus zullen ze niet tornen aan het vrije internet.

Meer hierover ook te lezen in dit artikel:

http://www.zonnewind.be/internet/gecontroleerde-oppositie.shtml

Maar nu wordt het mij pas duidelijk waarom er niets wordt ondernomen jegens klokkenluiders op bloggen.
iemand een ijsje likken?
pi_90365310
ik zoek even m'n hoed voordat ik dit ga lezen
  donderdag 23 december 2010 @ 22:52:26 #3
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_90366743
"leugens der broeikaseffect"?

:')
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_90366821
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 22:21 schreef Filosofisch het volgende:
Maar nu wordt het mij pas duidelijk waarom er niets wordt ondernomen jegens klokkenluiders op bloggen.
In sommige landen kost bloggen je je kop.

En dat er grappen worden gemaakt over kan ik alleen maar toejuichen. Mensen liggen daar echt niet wakker van. :P

Verder is het natuurlijk juist heel handig om mensen een platform te gunnen...als het uit de hand loopt kun je ze weer leuk tegen elkaar uitspelen. En daarbij is het handig dat waar mensen vroeger voor op de pijnbank mochten nu in profielen netjes door henzelf wordt aangevinkt enz.

Ik denk trouwens niet dat we echt de kant van internet cencuur op kunnen...niet op een technische wijze iig. Niet zonder alles "buiten" het internet op een onverteerbare manier aan te passen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Odysseuzzz op 23-12-2010 23:12:09 ]
pi_90367082
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 22:27 schreef boyv het volgende:
ik zoek even m'n hoed voordat ik dit ga lezen
Lezen op een forum waar je al leest geeft geen extra straling af... stumperd... ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2010 22:58:09 ]
pi_90368926
@TS... ik ben ook een loonslaaf, maar ben het grotendeels wel met je (vage) startpost eens.
  vrijdag 24 december 2010 @ 03:08:20 #7
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
  vrijdag 24 december 2010 @ 03:20:33 #8
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_90378830
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 22:21 schreef Filosofisch het volgende:
Men ziet dat loonslaven die om 6 uur opstaan, 7 uur klaar zijn met eten en 3 uur per avond tv kijken alvorens te slapen en enig leesvoer de Telegraaf hebben, vrijdenkers bashen.

Zie alleen dit topic:

Complotdenkers & Samenzweringstheorien (met PAINT!!!)

Tuurlijk neem je het waarschijnlijke aan en het waanzinnige af, 2012, maanhologrammen, reptilians etc. maar waarheden als de crisis veroorzaakt door bankiers en leugens der broeikaseffect is opeens ook een aluhoedje conspiracy?

Vrij en kritisch nadenken is geloven in conspiracies en wereldvreemd zijn :?

De meeste lui die zo denken hebben geen sociaal leven en hekelen dus mensen die WEL de tijd nemen om alternatieve media door te spitten.

Vaak geloven deze lui wel in een complot dat moslims Europa over nemen en dat Iran van plan is ons op te blazen :')

Nou weet ik dat de meeste sheople niet klaar zijn voor de rode pil a la Matrix, maar dit toont wel aan waarom er niets wordt ondernomen op vrijdenkers (behalve Wikileaks)

Nee.

Ze zijn er waarschijnlijk zelfs blij om.

Want hoewel we naast de gevestigde media inmiddels duizenden, tienduizenden of wellicht zelfs als honderdduizenden alternatieve media hebben die allen beweren dat zij de echte waarheid brengen en de gevestigde media slechts een gemanipuleerde, afgeborstelde waarheid met een strik erom, is er uiteraard helemaal niemand die weet hoe de vork in de steel zit.

De hele Wiki-leaks-affaire had echter nog meer effecten op de netizens van het world wide web.

Ten eerste werd het grote, groeiende blok van kritische nieuwsvolgers, van hen die twijfelden aan het verhaal over 11 september, de oorzaken van de economische crisis en de opwarming van de Aarde, met één geniale klap in tweeën gesplitst. Er heeft een verzuiling plaatsgehad in de bloggosfeer: de ene zuil gelooft dat Assange een integere klokkenluider is, die er steeds maar weer in slaagt uit de klauwen van de FBI te blijven, de andere zuil denkt het spel te doorzien en gelooft dat Assange een propaganda-instrument is van de CIA/MOSSAD/Rothschilds.

Verdeel en heers.

Beide groepen geloven echter weer dat de affaire met de lekken van Assange en Manning zullen worden misbruikt voor strengere cyberwetten en beperkingen van de toegang tot het internet.

En hoewel het een logische en zeker niet uit te sluiten conclusie is zou het uiterst dom zijn van de poppenspelers. Nu kun je van de poppenspelers heel veel zeggen, maar niet dat ze dom zijn. En dus zullen ze niet tornen aan het vrije internet.

Meer hierover ook te lezen in dit artikel:

http://www.zonnewind.be/internet/gecontroleerde-oppositie.shtml

Die plaat voor hun kop is Diiiiiiiik!

*Lalalala ik hoor niks lalalalala!*

Wacht maar ze zitten in een ontkenningsfase ts.

nog even en dan mogen we die gasten een dreun verkopen.

knock knock, whos there. It's the New world order suckeeers!!

it's too laahaate, they were right you were wroohoong!

now get in line sheep :(

~O>

[ Bericht 0% gewijzigd door Schenkstroop op 24-12-2010 03:26:40 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_90393476
Kan iemand mij de definitie van vrijdenker geven?
pi_90393689
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 14:55 schreef Deckard het volgende:
Ben je aan het werk?
  vrijdag 24 december 2010 @ 15:58:49 #11
pi_90395995
quote:
Iemand die zelf durft na te denken en niet zijn mening kopieert van de media. Een echte vrijdenker zal ook als dit maatschappelijke uitsluiting inhoudt, nog altijd zelf een mening vormen.

Als je roept: 'Ik vind dit, omdat iedereen dat vindt of omdat dit de mening is van Shownieuws of Hart van Nederland' is geen vrijdenker. Maar een slaaf.
pi_90399617
quote:
Iemand die zelf durft na te denken en niet zijn mening kopieert van de media. Een echte vrijdenker zal ook als dit maatschappelijke uitsluiting inhoudt, nog altijd zelf een mening vormen.
Indeed. De verhalen van Wikileaks waren 5-6 jaar geleden al bekend. Men zei tegen mij: doe normaal, als dit zo en zo was dan zou de media er toch over berichten? :')

Jij bent een aluhoedje alsof er zonder reden oorlog gevoerd wordt :')

Nu zijn ze zieke wiliFREAKS om het zo te noemen, alsof ze nu pas wakker zijn geworden :{
iemand een ijsje likken?
pi_90400021
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2010 15:58 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Als je roept: 'Ik vind dit, omdat iedereen dat vindt of omdat dit de mening is van Shownieuws of Hart van Nederland' is geen vrijdenker. Maar een slaaf.
En waar haalt de vrijdenker zijn informatie vandaan als het niet van de media komt?
pi_90400057
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 14:59 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ben je aan het werk?
Is dat noodzakelijk om vrij te gaan denken?
pi_90400159
quote:
En waar haalt de vrijdenker zijn informatie vandaan als het niet van de media komt?
Alternatieve bronnen a la Wikileaks? :{
iemand een ijsje likken?
  vrijdag 24 december 2010 @ 17:34:31 #16
pi_90400247
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 17:29 schreef Deckard het volgende:

[..]

In elk geval zo min mogelijk van de reguliere media denk ik. Sommigen zoeken het dan bij Alex Jones (ik ben zelf niet zo weg van die man eigenlijk), of bij bloggers of trekken zelf de wijde wereld in (dus computer uit, deur achter je dicht en met je rugtas zelf op pad) en gaan zelf kijken hoe het zit.
pi_90400317
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2010 17:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

In elk geval zo min mogelijk van de reguliere media denk ik. Sommigen zoeken het dan bij Alex Jones (ik ben zelf niet zo weg van die man eigenlijk), of bij bloggers of trekken zelf de wijde wereld in (dus computer uit, deur achter je dicht en met je rugtas zelf op pad) en gaan zelf kijken hoe het zit.
Wow, dus je bent zelf bij de WTC gebouwen geweest toen ze instorten? Mocht zeker wat geld kosten.
pi_90400460
Maar goed, het is toch onzinnig voor woorden dat je bloggers, waarvan de meesten biased zijn nu op dit punt, volgt en de reguliere media laat liggen. En hoe wil je serieus zelf op pad, heb je teveel vrije tijd over ofzo? Daarbij zijn de zogenaamde complottheorie van een weerzinwekkende domheid aan stellingen door te weinig kennis van zaken dat ik ze niet serieus kan nemen.
Er is overigens niks mis mee dat je verschillende bronnen pakt voor een onderwerp.
pi_90400942
Evenzo "bashen" die vrijdenkers nogal es de gevestigde orde, beschuldigen hen (vaak: de academische wereld) van vastgeroest zijn, en reageren nogal es vanuit emotionele redenen.

Tsja, dat werkt twee kanten op hé.
pi_90402480
quote:
Evenzo "bashen" die vrijdenkers nogal es de gevestigde orde, beschuldigen hen (vaak: de academische wereld) van vastgeroest zijn, en reageren nogal es vanuit emotionele redenen.
Het zijn meer de fatsoenterroristen die zich hier aan herinneren.

Hoeveel wetenschappers in de academische wereld hebben we wel niet gehad die het hebben dat fitness slecht voor je is (slechts 25 jaar geleden!!), 2012-experts, broeikaseffect en nog wat van die vage onzin?

Dat je lang in de boeken hebt gezeten in je eigen vakgebied maakt je nog niet hoger dan anderen. Ik zie hier op de Univeristeit dan ook heel wat gekke professoren.
iemand een ijsje likken?
  vrijdag 24 december 2010 @ 20:04:05 #21
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90407154
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2010 15:58 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Zegt de communist :')
pi_90410677
quote:
Wiki:
vrijdenken, is de opvatting dat men zich in zijn denken uitsluitend door wetenschap en logica en niet door autoriteitsgeloof of traditie moet laten leiden.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_90413822
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 21:15 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Wiki:
vrijdenken, is de opvatting dat men zich in zijn denken uitsluitend door wetenschap en logica en niet door autoriteitsgeloof of traditie moet laten leiden.
Oke. Wel grappig dat de logica er altijd nooit is.
pi_90413933
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 18:24 schreef Filosofisch het volgende:
5 jaar geleden!!), 2012-experts, broeikaseffect en nog wat van die vage onzin?

Dat je lang in de boeken hebt gezeten in je eigen vakgebied maakt je nog niet hoger dan anderen. Ik zie hier op de Univeristeit dan ook heel wat gekke professoren.
Ik ga voortaan de bakker wel vragen als ik iets niet weet over quarks.
  zaterdag 25 december 2010 @ 01:19:06 #25
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_90421502
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 21:59 schreef Deckard het volgende:

[..]

Oke. Wel grappig dat de logica er altijd nooit is.
Wetenschap wel dan? :D
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')