abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 23 december 2010 @ 22:08:43 #1
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_90364153
Het zat er al een tijdje aan te komen, maar vanmiddag was het dan eindelijk zo ver: we kregen de sleutel! De sleutel van een jaren 30 woning in het hartje van Zeeland.

Omdat ik het leuk vind om bij een ander mee te kijken naar zijn/haar verbouwing zet ook ik een klustopic op om onze vorderingen in bij te houden, maar eerst: DE BEGINSITUATIE:

The subject:


Voorkamer (hier nog met de spullen van de vorige bewoner erin):


Van voor naar achter (schuifdeuren O+):


Van achter naar voor:


Hal:


M'n glas in lood O+:


Where the magic happens:


The view (die lantaarnpaal :') I know...)


Der Badezimmer:




...Affijn... You got the idea! Ik zal niet gelijk alles bij de eerste post weggeven. Ik verklap alvast: er zit nog een zolder op!

Vanmiddag de sleutels gekregen en vrijwel meteen gingen de handjes jeuken om toch eens een plaatje van zo'n afgetimmerde paneeldeur af te trekken om te kijken wat eronder zat... En ziehier: dit kwam er vanonder een afgetimmerde WC deur! Met ruitjes en al! :D :D :D

Voor:


Na:


Gaaf hoor :D

I'll keep you posted!
pi_90364389
leuk huisje! Ben benieuwd hoe het er straks uit gaat zien (kriijg zelf over 1 mnd de sleutel van ons jaren 30 huis!)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 23 december 2010 @ 22:13:07 #3
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90364407
die deur is idd O+ wit aflakken en de drie paneeltjes met krijtbordverf doen, lijkt mij persoonlijk een leuke oplossing voor dat soort deuren :D Heb je overal in huis notitieruimtes :P
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 24 december 2010 @ 17:37:26 #4
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_90400391
Vanmiddag de schouw maar eens open gehakt... Wat een werk! Maandag toch maar even een sloophamertje scoren bij de Boels ofzo :D

pi_90400730
Cool ^O^ Hopen dat je nog veel meer leuke verborgen features tegen komt!

En zijn die vloertegels in de badkamer nu allemaal gebarsten of zit dat in het dessin? :')
  vrijdag 24 december 2010 @ 17:55:47 #6
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_90401193
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 17:45 schreef JSS het volgende:
Cool ^O^ Hopen dat je nog veel meer leuke verborgen features tegen komt!

En zijn die vloertegels in de badkamer nu allemaal gebarsten of zit dat in het dessin? :')
Da's grondzeil :')
pi_90402324
Je gaat toch wel die prachtige tegeltjes in de hal laten zitten he? :)
  Moderator vrijdag 24 december 2010 @ 18:31:15 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_90402745
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 17:37 schreef SKa_BoSS het volgende:
Vanmiddag de schouw maar eens open gehakt... Wat een werk! Maandag toch maar even een sloophamertje scoren bij de Boels ofzo :D

[ afbeelding ]
Beter nog is om een hakkietakkie naamloos sds max boorhamertje te kopen bij de bouwmarkt en even twee tientjes uitgeven aan een goede beitel. Daar heb je als je veel moet slopen veel meer aan dan dat je iedere keer zo'n ding moet huren.

Ze worden geregeld aangeboden bij bouwmarkten, o.a. dit soort machines

pi_90404160
Oehhh wat een mooi huis!

Gefeliciteerd! Wat gaan jullie allemaal doen?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 26 december 2010 @ 12:03:28 #10
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_90454194
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 december 2010 18:21 schreef fonsoy het volgende:
Je gaat toch wel die prachtige tegeltjes in de hal laten zitten he? :)
Zeker! Dat betekend echter wel dat we in de loop der tijd ook een nieuwe keuken zullen uit moeten gaan zoeken, want die past er voor geen meter bij (donkergrijs met marmer-print her en der)... Maar da's meer iets voor het vervolg :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 19:05 schreef Ml-etje het volgende:
Oehhh wat een mooi huis!

Gefeliciteerd! Wat gaan jullie allemaal doen?
In eerste instantie gaat de laminaatvloer die er nu ligt, eruit. Daar komt een mooie houten vloer voor in de plaats (2cm massief eiken, in vier verschillende breedtes). De badkamer (25 jaar oud) gaat er helemaal uit, daar komt een nieuwe voor in de plaats. We laten een haard plaatsen, het rookkanaal in de eetkamer gaan we proberen weg te werken zodat dat gewoon een strakke hoek wordt, het tapijt gaat van de trap, alle paneeldeuren worden bevrijd van hun plaatjes en opnieuw in de verf gezet, de deur naar de voorkamer maken we dicht (gipsplaat aan de ene kant, een grote spiegel in de hal), er zullen wat muurtjes opnieuw gestuct moeten worden, overal schuren en schilderen en nieuw tapijt op de eerste verdieping... Dat is zo even wat er nu in me opkomt :) Voorlopig zijn we nog niet klaar dus :D
  vrijdag 31 december 2010 @ 13:15:18 #11
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_90673201
Alweer eventjes geen update gegeven, dus hier komt er weer eentje. We zijn deze week, ondanks een flinke griep aan mijn kant, goed opgeschoten.

Bijna al het behang is eraf op de slaapkamers en we zijn al een eindje met het behang in de hal.

De laminaatvloer is eruit... En daar stuitten we gelijk op een probleem: vocht:



...En niet alleen in die hoek helaas :-( Het probleem blijkt te zitten in een gebrekkige ventilatie. De ventilatie aan de voorkant van het huis schijnt minimaal te zijn en de ventilatie aan de achterkant van de woning zit verstopt in de dorpel van de tuindeuren, maar die zijn het afgelopen anderhalf jaar niet netjes onderhouden door de huurder. Dit in combinatie met het extreme weer van de afgelopen weken heeft de ondervloer niet veel goeds gedaan. De platen zijn in ieder geval aangetast, dus die moeten er sowieso uit:



En nu is dus de vraag wat we hier mee gaan doen... Blijven we bij een houten vloer (en vervangen we dus de platen + plaatsen isolatiemateriaal), of laten we er gelijk maar beton in storten en zijn we van het meeste gezeik af? De buren van de buren zijn in ieder geval erg te spreken over hun schuimbetonvloer die ze twee jaar geleden hebben laten storten... Geeft wel stof tot nadenken zegmaar... Wel een flinke financiële tegenvaller though :(

Verder met positieve dingen! De schouw is zo goed als helemaal uitgehakt. Het lelijke plafond op de slaapkamer is eruit gebroken en... We hebben een balkenplafondje :D (Nu alleen nog een manier verzinnen om alle leidinkjes netjes weg te werken). Er is een nieuwe deur besteld voor de woonkamer en we hebben besloten de keuken open te breken, zodat er wat meer licht binnenkomt, want nu is het wel een erg donker hol...





...Zijn we ook meteen van dat lelijke boogje af.

En last but nog least: de badkamer is er helemaal uit! Ik heb zelfs het badkamermeubel nog kunnen verkopen voor ¤60 aan een stel oude vandagen die de badkamer "stikmedern" gingen opknappen :')
pi_90673930
Oh balen, maar beton erin en vloerverwarming erop dan?
Schuimbeton ken ik niet, uitlegje anyone?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 10 januari 2011 @ 12:18:39 #13
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_91109236
Weer even een kleine update! We schieten lekker op! Vanochtend en vanmiddag komen er een paar aannemers een offerte opmaken voor het storten van de betonvloer. Dat zorgt er voor dat het klussen in de woon- en eetkamer een beetje op z'n gat ligt. Opzich geen ramp, want dat biedt weer perspectieven voor de andere kamers.

Wel nog even voor de vloer gestort wordt de schouw wat verder uitgebroken... Nu moet er wel een mooie inbouwhaard in passen toch?



Op de slaapkamers zijn we inmiddels begonnen met het schuren van de plafondbalken en het opnieuw aanleggen van het electra. De vorige bewoner heeft al het PVC over de balken heen gelegd (en her en der zelfs stukjes uit de balk gekapt om de boel passend te maken... :'(). De bedoeling is dat de balkjes weer in het zicht komen, met tussen de balkjes plaatjes gips, waarachter dan isolatie en de bedrading zit.

Zo was het dus:


En ook de zolder was gisteren aan de beurt! De vorige bewoner had daar heel leuk allemaal gipswandjes neergezet om zodoende een soort voor- en achterkamertje (en een inloopkastje) te maken. Die wandjes zijn er nu dus vakkundig verwijdert ( :') ), evenals het vlierinkje dat de beste man nog gemaakt had. Het resultaat: een huge-ass zolder! En een enorme pleurisbende :D



Dat wordt nog een project ansich! Binnenkort meer! En meer foto's! :Y
pi_91110204
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 12:18 schreef SKa_BoSS het volgende:
Weer even een kleine update! We schieten lekker op! Vanochtend en vanmiddag komen er een paar aannemers een offerte opmaken voor het storten van de betonvloer. Dat zorgt er voor dat het klussen in de woon- en eetkamer een beetje op z'n gat ligt. Opzich geen ramp, want dat biedt weer perspectieven voor de andere kamers.

Wel nog even voor de vloer gestort wordt de schouw wat verder uitgebroken... Nu moet er wel een mooie inbouwhaard in passen toch?

[ afbeelding ]

Op de slaapkamers zijn we inmiddels begonnen met het schuren van de plafondbalken en het opnieuw aanleggen van het electra. De vorige bewoner heeft al het PVC over de balken heen gelegd (en her en der zelfs stukjes uit de balk gekapt om de boel passend te maken... :'(). De bedoeling is dat de balkjes weer in het zicht komen, met tussen de balkjes plaatjes gips, waarachter dan isolatie en de bedrading zit.

Zo was het dus:
[ afbeelding ]

En ook de zolder was gisteren aan de beurt! De vorige bewoner had daar heel leuk allemaal gipswandjes neergezet om zodoende een soort voor- en achterkamertje (en een inloopkastje) te maken. Die wandjes zijn er nu dus vakkundig verwijdert ( :') ), evenals het vlierinkje dat de beste man nog gemaakt had. Het resultaat: een huge-ass zolder! En een enorme pleurisbende :D

[ afbeelding ]

Dat wordt nog een project ansich! Binnenkort meer! En meer foto's! :Y
Wat zonde dat die vorige bewoner zo met dat plafond heeft lopen klooien zeg. Dat plafond is prachtig.

Is die zolder eigenlijk niet veel te groot als een enkele kamer?

Wat een smakeloze keukeningang zeg. Vreselijk boogje, en die deuren waren in de jaren '80 al oud. Wat voor een deur heb je voor de kamer gekocht? Kon je iets vinden dat een beetje bij die WC deur past? :)

Goed bezig trouwens, ik vind 't erg leuk om dit te volgen.
  maandag 10 januari 2011 @ 13:44:18 #15
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_91112499
quote:
6s.gif Op maandag 10 januari 2011 12:48 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Wat zonde dat die vorige bewoner zo met dat plafond heeft lopen klooien zeg. Dat plafond is prachtig.
Zeker... Echt ontzettend en eeuwig zonde. Op de eerste verdieping hadden we ook doodleuk drie verschillende soorten plafond. Op de grote slaapkamer een systeemplafondje van geperst hout, op de slaapkamer achter en de badkamer gewoon gipsplaat en op de kleine slaapkamer en de overloop zachtboard... Maar goed. Alles wat de balkjes bedekt is er nu af (ook de rachels) en nu kunnen we de boel weer netjes opbouwen

quote:
Is die zolder eigenlijk niet veel te groot als een enkele kamer?
De zolder is inderdaad wel vrij fors... Moet nog eens bedenken wat we daar mee gaan doen, maar voorlopig wordt het alleen maar stalling voor de spullen die we nu al hebben. Daarna zien we wel.

quote:
Wat een smakeloze keukeningang zeg. Vreselijk boogje, en die deuren waren in de jaren '80 al oud. Wat voor een deur heb je voor de kamer gekocht? Kon je iets vinden dat een beetje bij die WC deur past? :)
We hebben bij de Gamma een mooie paneeldeur gevonden die een beetje lijkt op de originele paneeldeuren, met een "paneeltje" facetglas erin. Zoiets:



quote:
Goed bezig trouwens, ik vind 't erg leuk om dit te volgen.
Thanks! :)
  maandag 17 januari 2011 @ 10:05:34 #16
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_91452436
Weer even een korte update en een klein beetje hulp gevraagd, want ik weet het op den duur ook niet meer...

Zoals eerder gemeld ligt de hele vloer eruit. Zie hieronder de troosteloze aanblik ( :'( ) van het geheel nu ook de balken die onder de vloer lagen aan de kant gelegd zijn:

Van voor naar achter (met de balken in de achterkamer er nog in):


Van achter naar voor (met alle balken aan de kant gelegd):


Nu is het de bedoeling dat er beton in gestort gaat worden, maar ik hoor inmiddels allerlei verschillende verhalen over wat ik wel en niet zou moeten doen. Gisteren is er echter een vriend van mijn ouders langs gekomen, die een eigen klusbedrijfje heeft en volgens hem moet het zo:



Van onder naar boven: zand, bouwfolie, EPS bekisting (tempex), beton-netten met liggers ertussen, betonvloer, strijkvloer. Klinkt opzich aannemelijk lijkt me.

Ook zou rondom de muur geïmpregneerd moeten worden. Ook dit was een klusje wat je volgens hem makkelijk zelf kon: na het storten van de vloer achter de plint om de 15cm een gaatje boren, impregneerspul erin en net zo lang herhalen tot de muur verzadigd is. Klaar...

Nu hoor ik ook verhalen over dat het impregneren van de muur het best zo laag mogelijk dient te gebeuren en dat het dus nu het ideale moment is om dit te doen (dus vóór het storten van de vloer). En ik hoor ook verhalen over een andere volgorde van het opbouwen van de vloer, het plaatsen van spul (tempex) tussen de vloer en de muur rondom, etc. etc. Heeft iemand van jullie ervaring met het storten van een betonvloer, zo ja, dan hoor ik het graag van je!

Verder is nu zo'n beetje al het houtwerk geschuurd op de slaapkamers en zelfs de eerste paneeldeurtjes staan nu in de grondverf O+



Wel jammer dat we met alle regen nog een klein gevalletje lekkage tegenkwamen, maar goed... beter nu, dan wanneer er straks iets op zit:



Het bleken een paar verschoven dakpannen te zijn en het daklood had een beetje losgelaten. Kon m'n schoonvader gelukkig vlotjes repareren met een beetje Aquastop. Wanneer het beter weer is maar eens goed naar kijken.

Verder beginnen we nu op de bovenverdieping toch wel weer langzaam met opbouwen. Dinsdag komt de badkamer, dus vandaag gaat de handige ome Theo van m'n vriendin aan de slag met het omleggen van leidinkjes en het gladstrijken van muren, zodat hij vanaf morgen volle bak aan de slag kan.

Ook het behang voor boven is besteld. In de master bedroom komt fotobehang op een muur:



Ik ben fan! Wordt vet denk ik.

En ook de plafonds op de eerste verdieping zijn bijna allemaal opnieuw geracheld en de leidingen zijn opnieuw getrokken, zodat ze achter het gipsplaatje tussen de balkjes kunnen verdwijnen:



Affijn. Er is nog genoeg te doen! Binnenkort foto's van de badkamer! :Y
pi_91452819
Wow, leuk project TS.
Heel leuk huisje om te zien van de buitenkant ook! En de binnenkant ook hoor ;).
Wel balen dat je toch te maken hebt met wat tegenvallers. Maar houd de moed er in!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  Moderator maandag 17 januari 2011 @ 18:14:01 #18
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_91474024
Over de betonvloer moet ik het antwoord geheel schuldig blijven; maar zie ik nu dat jullie flexibele buis gebruiken en dan om de halve meter ongeveer maar één spijkerclip slaan om hem vast te zetten ? :X

Dat is vragen om problemen tijdens het draadtrekken :|W
pi_91474488
Wij hebben dezelfde volgorde van opbouw vd betonvloer aangehouden :Y Vloer doet het prima, alle tegels liggen nog vast ;)
Impregneren kan inderdaad eerder dan pas na het storten.
Wij hebben het na het storten laten doen met nadeel dat die gaatjes open moesten blijven (gelukkig zit er een plint voor) weet niet of het als je het voor het storten doet anders is maar vraag het even na.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_91502301
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 10:05 schreef SKa_BoSS het volgende:
Weer even een korte update en een klein beetje hulp gevraagd, want ik weet het op den duur ook niet meer...

Nu is het de bedoeling dat er beton in gestort gaat worden, maar ik hoor inmiddels allerlei verschillende verhalen over wat ik wel en niet zou moeten doen. Gisteren is er echter een vriend van mijn ouders langs gekomen, die een eigen klusbedrijfje heeft en volgens hem moet het zo:

[ afbeelding ]

Van onder naar boven: zand, bouwfolie, EPS bekisting (tempex), beton-netten met liggers ertussen, betonvloer, strijkvloer. Klinkt opzich aannemelijk lijkt me.

Ook zou rondom de muur geïmpregneerd moeten worden. Ook dit was een klusje wat je volgens hem makkelijk zelf kon: na het storten van de vloer achter de plint om de 15cm een gaatje boren, impregneerspul erin en net zo lang herhalen tot de muur verzadigd is. Klaar...

Nu hoor ik ook verhalen over dat het impregneren van de muur het best zo laag mogelijk dient te gebeuren en dat het dus nu het ideale moment is om dit te doen (dus vóór het storten van de vloer). En ik hoor ook verhalen over een andere volgorde van het opbouwen van de vloer, het plaatsen van spul (tempex) tussen de vloer en de muur rondom, etc. etc. Heeft iemand van jullie ervaring met het storten van een betonvloer, zo ja, dan hoor ik het graag van je!

Een goede opbouw zo van die vloer!
Wel zorgen voor een goede egale zandvloer (waterpas gebruiken)

Ik zou idd rondom tegen de wand een strookje tempex van 1 cm aanbrengen om de nieuwe vloer vrij te houden van de bestaande vloer (als je tenminste de vloer wil laten dragen op het zand)

Wat betreft de wapening, een netje ø8-150 is meer als zat als boven en onderwapening. ø6 zou volgens mij ook nog voldoende zijn.
Ook de tralieliggers zijn prima, zorg wel dat je overal afstandhouders plaatst zodat de wapening niet op je tempex ligt en zet je tempex met wat stukken betonstaal vast in het zand, zodat dit niet opdrijft met het storten.
De laslengte / overlap zoals hij tekent is wel te weinig, houd hiervoor aan: 5 x de diameter van de wapening is de overlap in cm. Dus 5 x ø8 = 40 cm overlap.

En wat betreft impregneren, ze noemen het niet voor niks optrekkend vocht, dus ik zou zo laag mogelijk beginnen met impregneren, en dan alsnog boven de betonvloer verder gaan met impregneren.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 08:38:26 #21
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_91502357
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 18:14 schreef Vonkenboer het volgende:
Over de betonvloer moet ik het antwoord geheel schuldig blijven; maar zie ik nu dat jullie flexibele buis gebruiken en dan om de halve meter ongeveer maar één spijkerclip slaan om hem vast te zetten ? :X

Dat is vragen om problemen tijdens het draadtrekken :|W
Eeeh... Want? So far hoor ik m'n schoonvader nog niet extreem vloeken en tieren? Draad gaat er prima door... Zou je 'm meer vast moeten zetten dan? :?
  vrijdag 21 januari 2011 @ 08:42:41 #22
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_91647419
Tijdens het afbreken van de zolder kwamen we dit nog tegen O+



(Met dank aan de buurman die dit mooie stukje historie even gedigitaliseerd heeft)
  Moderator vrijdag 21 januari 2011 @ 10:46:28 #23
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_91650414
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 08:38 schreef SKa_BoSS het volgende:

[..]

Eeeh... Want? So far hoor ik m'n schoonvader nog niet extreem vloeken en tieren? Draad gaat er prima door... Zou je 'm meer vast moeten zetten dan? :?
Als het echt niet anders kan dan moet je flexibele buis gebruiken, en als je het gebruikt moet je het voldoende vast zetten. Want meestal is het draad trekken in flexibele buis die nauwelijks vast zit één groot drama, zeker als je dan ook nog van dat lekkere stugge draad gebruikt van de gamma of praxis of een andere bouwmarkt. :)

Het nadeel van flexibele 5/8 - 16 mm buis is dat je er maar maximaal 4 draden trekken. (1x1,5 mm² en 3x2,5 mm² In een normale 5/8 buis mag je 5 draden trekken (2x1,5 mm² en 3x2,5 mm²).

Flexibele buis moet je altijd goed vastzetten en geen scherpe bochten maken'; ook moet je altijd eerst draadtrekken en dan pas dicht maken. :)

We hebben er hier : Flexibele buis en standaard PVC Buis al eens een discussie over gehad.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 12:04:17 #24
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_91653186
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:46 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Als het echt niet anders kan dan moet je flexibele buis gebruiken, en als je het gebruikt moet je het voldoende vast zetten. Want meestal is het draad trekken in flexibele buis die nauwelijks vast zit één groot drama, zeker als je dan ook nog van dat lekkere stugge draad gebruikt van de gamma of praxis of een andere bouwmarkt. :)

Het nadeel van flexibele 5/8 - 16 mm buis is dat je er maar maximaal 4 draden trekken. (1x1,5 mm² en 3x2,5 mm² In een normale 5/8 buis mag je 5 draden trekken (2x1,5 mm² en 3x2,5 mm²).

Flexibele buis moet je altijd goed vastzetten en geen scherpe bochten maken'; ook moet je altijd eerst draadtrekken en dan pas dicht maken. :)

We hebben er hier : Flexibele buis en standaard PVC Buis al eens een discussie over gehad.
Ah :) Nouja! Bedankt voor de tip in ieder geval. Het draadtrekken op de bovenverdieping is inmiddels klaar en zoals eerder gezegd heb ik geen klachten gehoord over het wel of niet passen van draden en/of moeilijkheden tijden het trekken van draden.

Ik zal de tip doorgeven, dan moet m'n schoonvader in de toekomst maar even zien wat hij er wel of niet mee doet :)
pi_91667621
Wat een super topic om te volgen!
Vanaf 1 maart heb ik een soortgelijke woning waarbij ik ook:
- een hekel heb aan zo'n stom boogje bij de keuken (vriendin niet)
- de oude houten ondervloer wil/moet verwijderen en een nieuwe betonnen vloer wil laten plaatsen. (Echter vallen de offertes tegen)
- ook de schrootjes e.d. van het plafond af wil halen om de balken mooi terug te laten komen..

hmm,ik houd je topic in de gaten.
p.s. mag ik je vragen hoeveel je betaalt voor 36m2? Ik heb namelijk 32m2 om te laten storten aan vloer.. etc.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 18:40:18 #26
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_91670401
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 22:08 schreef SKa_BoSS het volgende:

The subject:

Van voor naar achter (schuifdeuren O+):


Heel even dacht ik dat jij ook een oud Heren Huis bezat, maar dat is dus niet zo.
Zeer benieuwd naar de algehele transfiguratie van je woning
pi_91697811
schuifdeuren O+
zit daar ook glas in lood in? O+

suc6 verder, loopt alles beetje volgens planning
~ Bonito La Risa ~
pi_91699717
quote:

Ik zal waarschijnlijk hetzelfde aantreffen als ik mijn schrootjesplafond los haal. Plaatsen jullie nog isolatie tussen de gipsplaten of doen jullie dat de verdieping erboven (zoldervloer)
  maandag 24 januari 2011 @ 09:14:13 #29
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_91786800
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 17:30 schreef Eelcotje84 het volgende:
Wat een super topic om te volgen!
Vanaf 1 maart heb ik een soortgelijke woning waarbij ik ook:
- een hekel heb aan zo'n stom boogje bij de keuken (vriendin niet)
- de oude houten ondervloer wil/moet verwijderen en een nieuwe betonnen vloer wil laten plaatsen. (Echter vallen de offertes tegen)
- ook de schrootjes e.d. van het plafond af wil halen om de balken mooi terug te laten komen..

hmm,ik houd je topic in de gaten.
p.s. mag ik je vragen hoeveel je betaalt voor 36m2? Ik heb namelijk 32m2 om te laten storten aan vloer.. etc.
Ook hier vallen de offertes goed tegen als je alles wilt laten doen krijg je vrij snel offertes van zo'n 3600 euri voor je kiezen. En dan zijn er nog geen muren geïnjecteerd, want dan ben je nog eens hetzelfde bedrag kwijt...

We zijn nu bezig om het grotendeels zelf te doen. Zand, folie, bekisting, betonnetten, etc. etc. bestellen en plaatsen met behulp van een handige kennis (met eigen klusbedrijf). Hierbij ook gelijk het injecteren van de muren meegenomen met behulp van een spulletje genaamd Freezteq. Alles bij elkaar kost het op die manier nog een kleine 3000 euro (exclusief de uiteindelijke strijkvloer, want dat moet je wel door een specialist laten doen uiteraard), maar da's dus ruim de helft van wat je anders betaald.

Daarnaast is het huis naast ons ook net verkocht en de buurman wil ook een betonvloer laten storten. Met een beetje mazzel kunnen we wat kosten delen, maar dat zal vast niet heel veel schelen...

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 10:31 schreef Mixende_match het volgende:
schuifdeuren O+
zit daar ook glas in lood in? O+

suc6 verder, loopt alles beetje volgens planning
Helaas, daar zit gewoon vensterglas in. Vermoedelijk is het originele glas en lood een keer verloren gegaan, of het heeft er simpelweg nooit in gezeten, dat weten we niet.

Als ik ooit nog eens de geldpest heb plaatsen we misschien nog wel eens glas in lood :)

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 11:54 schreef Eelcotje84 het volgende:

[..]

Ik zal waarschijnlijk hetzelfde aantreffen als ik mijn schrootjesplafond los haal. Plaatsen jullie nog isolatie tussen de gipsplaten of doen jullie dat de verdieping erboven (zoldervloer)
Wij zijn van plan het isolatiemateriaal inderdaad tussen de balkjes te plaatsen en er dan een gipsplaatje overheen te zetten.

Gisteren hebben we de verf uitgezocht *O*! Ook zagen we dat de Karwei het schitterende Berker 1930 schakelmateriaal in het assortiment heeft. En deze week nog met 30% korting. Niet dat het heel veel uitmaakt, want de prijzen van de Karwei liggen toch wel een heel stuk hoger dan bij bijvoorbeeld http://www.klusspullen.nl. Desalniettemin is het wel mooi om het eens in het echt te zien. Geeft toch een beter beeld.

Sinds zaterdag ligt er nu ook twee kuub zand in m'n woon- en eetkamer. Dat wordt vanavond nog even aangetrild en dan kan het bouwfolie en de bekisting erin! Verder is het rookkanaal in de eetkamer weggehakt tot aan het plafond, is de volledige bovenverdieping voorzien van rachels, is de trapkast op de grote slaapkamer in de verf gezet, zijn de eerste radiatoren geschuurd en zijn ook de eerste deuren voorzien van een laag échte verf. Ome Theo is inmiddels lekker bezig in de badkamer (muurtjes gladstrijken, leidingen omleggen) en is de kleine slaapkamer behandeld met Fix en Finish, zodat we daar binnenkort kunnen gaan behangen.

Kortom, we schieten lekker op! Maar we zijn er nog niet! Binnenkort weer foto's!
pi_91792692
Mijn eerste prijsindicatie was 6750 euro voor 32m2.
Als ik dat zo hoor van jou, is dat muren injecteren zowat het duurst. Ik kreeg vanochtend nog een telefoontje van een andere aannemer.. Nog even wat meer prijzen afwachten dus.

Over het plafond: welk soort insolatiemateriaal gebruik je? waar gehaald?

Verder is het echt lachen dat er zoveel overeenkomsten zijn met mijn huis-verbouw dromen. :)
Ik heb hier nog een excel bestand staan met kostenindicatie voor Berker materiaal. Als ik 30 punten wil voorzien van nieuwe berker materiaal (heel huis), ben ik 1000,- euro precies kwijt. (klusspullen.nl)
  maandag 24 januari 2011 @ 12:39:00 #31
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_91792915
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 12:32 schreef Eelcotje84 het volgende:
Mijn eerste prijsindicatie was 6750 euro voor 32m2.
Als ik dat zo hoor van jou, is dat muren injecteren zowat het duurst. Ik kreeg vanochtend nog een telefoontje van een andere aannemer.. Nog even wat meer prijzen afwachten dus.

Over het plafond: welk soort insolatiemateriaal gebruik je? waar gehaald?

Verder is het echt lachen dat er zoveel overeenkomsten zijn met mijn huis-verbouw dromen. :)
Ik heb hier nog een excel bestand staan met kostenindicatie voor Berker materiaal. Als ik 30 punten wil voorzien van nieuwe berker materiaal (heel huis), ben ik 1000,- euro precies kwijt. (klusspullen.nl)
LOL! Ik heb dus toevallig ook de hele handel berekend voor wat betreft Berker-spul en ik kom ongeveer aan hetzelfde bedrag... Dure liefhebberij!

Isolatiemateriaal moet ik nog effe voor kijken. Wordt waarschijnlijk gewoon glaswol, of Tempex-plaatjes. Nog geen beslissing genomen wat dat betreft.
pi_91792935
Wat een gaaf huis! En die bouwtekening vinden, geweldig.

Veel succes met al het klussen :)
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_91795014
Hier mijn excel bestand van berkermateriaal.
Berker Schakelmateriaal
Zelf koop ik niet de hele handel in 1 keer, maar wil ik het langzaam als hobbyspul kopen. Elke maand een kamer aan schakelaars vervangen ofzo..
  maandag 24 januari 2011 @ 13:35:35 #34
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_91795328
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 13:28 schreef Eelcotje84 het volgende:
Hier mijn excel bestand van berkermateriaal.
Berker Schakelmateriaal
Zelf koop ik niet de hele handel in 1 keer, maar wil ik het langzaam als hobbyspul kopen. Elke maand een kamer aan schakelaars vervangen ofzo..
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 13:28 schreef Eelcotje84 het volgende:
Hier mijn excel bestand van berkermateriaal.
Berker Schakelmateriaal
Zelf koop ik niet de hele handel in 1 keer, maar wil ik het langzaam als hobbyspul kopen. Elke maand een kamer aan schakelaars vervangen ofzo..
Wij doen waarschijnlijk eerst de benedenverdieping, en dan pakken we later de bovenverdieping nog wel eens aan... Alleen beneden kost al genoeg.

Wat betreft je vloer, je kan veel zelf doen en het scheelt je enorm veel centen, kom ik nu wel achter.

* Zand kruien: kun je zelf
* Bouwfolie leggen: kun je zelf
* Tempex bekisting maken: kun je zelf
* Supportliggers + betonnetten plaatsen: kun je zelf (eventueel samen met iemand die er een beetje verstand van heeft).
* Muur behandelen: kun je zelf

Het scheelt je enorm veel centen. 6750 euro is overigens wel behoorlijk aan de ruige kant lijkt me. Dan laat je echt alles doen (tot en met het kruien van zand aan toe zegmaar) en krijg je 300 jaar garantie ofzo?
pi_91795618
Bedankt voor je tips. Het probleem is dat ik het een wezenlijk onderdeel vind van mijn huis wat goed gedaan moet worden. De 6750 is denk ik all-inclusive.. (het is nog maar 1 offerte)
Daarnaast ken ik niet een handige klusser zoals jullie hebben.. Ben zelf verpleegkundige..

Wat ik tot nu toe van plan ben om zelf te doen is: houten ondervloer weghalen inclusief de steunbalken. Eventueel zand kruien tot xx hoogte.
De rest laat ik liever over aan de prof.
  donderdag 27 januari 2011 @ 12:04:03 #36
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_91934831
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 13:41 schreef Eelcotje84 het volgende:
Bedankt voor je tips. Het probleem is dat ik het een wezenlijk onderdeel vind van mijn huis wat goed gedaan moet worden. De 6750 is denk ik all-inclusive.. (het is nog maar 1 offerte)
Daarnaast ken ik niet een handige klusser zoals jullie hebben.. Ben zelf verpleegkundige..

Wat ik tot nu toe van plan ben om zelf te doen is: houten ondervloer weghalen inclusief de steunbalken. Eventueel zand kruien tot xx hoogte.
De rest laat ik liever over aan de prof.
Handige klussers zijn vreemd genoeg overal te vinden. Iedereen kent wel "een mannetje". En het ene mannetje kan stucen, het andere heeft een boorhamer, en een derde kan een badkamer plaatsen en behangen als de beste.

De vloer is inderdaad een wezenlijk onderdeel van de woning en die wil ik inderdaad ook goed gedaan hebben, maar dat wil mijns insziens niet zeggen dat ik niet een beetje kostenbesparend bezig kan zijn en zelf een steentje bij kan dragen.

Veel klusbedrijven zijn overigens dikwijls ook niet te beroerd om je even uit te leggen hoe je een deel eventueel zelf kunt doen.

Just my two cents, doe er je voordeel mee!

Update:

• Alle deuren zijn geverfd
• Schakelmateriaal voor de benedenverdieping is besteld! (Berker 1930 Wit, mèt porseleinen knoppen op de schakelaars! O+)
• M'n gewone behang is binnen, het fotobehang nog niet (www.behangwereld.nl is echt zo vlug als dikke stront door een trechter :|W)
• Ome Theo schiet lekker op in de badkamer! Het nisje voor de douche is gemetseld, de stortbak van het toilet staat en de douchebak staat! Het gaat er al een beetje op lijken zo!

Zaterdag aan de slag met gipsplaten op de eerste verdieping om het plafond weer dicht te leggen en de voorbereidende werkzaamheden voor de betonvloer! :Y :Y :Y
  maandag 31 januari 2011 @ 08:38:27 #37
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_92112385
We hebben weer iets wat op een plafond lijkt! *O*



En verder ligt heel m'n woon- en eetkamer vol met piepschuim :D





Wat een werk! Dinsdag de betonnetten erin! :Y
pi_92113158
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 08:38 schreef SKa_BoSS het volgende:
We hebben weer iets wat op een plafond lijkt! *O*

[ afbeelding ]

En verder ligt heel m'n woon- en eetkamer vol met piepschuim :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wat een werk! Dinsdag de betonnetten erin! :Y
Goed bezig, Herman!
pi_92114472
Netjes! :d
Dat folie lijkt erg dun. Is dat sterk genoeg? Oh, wat ik me afvroeg. Heb je de gaten (waar de oude vloerbalken in zaten), dicht gemaakt met een ingemetselde steen? of gewoon kortgezaagd?

En ik zie dat aan het plafond de gisplaten erg strak er in zitten. Zit er geen ruimte tussen de gipsplaten en de balken? (onregelmatigheden).. of zie je dat nauwelijks.

nice...
  maandag 31 januari 2011 @ 10:42:08 #40
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_92114663
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 10:35 schreef Eelcotje84 het volgende:
Netjes! :d
Dat folie lijkt erg dun. Is dat sterk genoeg? Oh, wat ik me afvroeg. Heb je de gaten (waar de oude vloerbalken in zaten), dicht gemaakt met een ingemetselde steen? of gewoon kortgezaagd?

En ik zie dat aan het plafond de gisplaten erg strak er in zitten. Zit er geen ruimte tussen de gipsplaten en de balken? (onregelmatigheden).. of zie je dat nauwelijks.

nice...
Het gebruikte folie is "officieel" bouwfolie :) Ik ga er vanuit dat dat sterk genoeg is. De gaten van de oude vloerbalken hebben we dichtgemetseld.

Wat je bedoeld met onregelmatigheden is me even niet duidelijk, maar er zit inderdaad maar weinig ruimte tussen de balken en de gipsplaten. Ik denk een spleetje van een millimeter of 2, 3... Daar gaat straks uiteraard een mooi (sier)plintje overheen en dan zie je daar niks meer van.
pi_92115334
Oke, je gaat wel sierplintjes dus gebruiken.. Dat vroeg ik me eigenlijk af.

2 maart ga ik zelf met me vader de houten ondervloer er uit halen. Ga de gaten ook dichtmetselen.. maar het schijnt dat sommige mensen het ook gewoon afzagen en laten zitten...
Er komen 4 aannemers die volgende dag om een klopppende offerte (hopelijk goedkope) te maken.
  maandag 31 januari 2011 @ 11:27:20 #42
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_92116037
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 11:06 schreef Eelcotje84 het volgende:
Oke, je gaat wel sierplintjes dus gebruiken.. Dat vroeg ik me eigenlijk af.

2 maart ga ik zelf met me vader de houten ondervloer er uit halen. Ga de gaten ook dichtmetselen.. maar het schijnt dat sommige mensen het ook gewoon afzagen en laten zitten...
Er komen 4 aannemers die volgende dag om een klopppende offerte (hopelijk goedkope) te maken.
Afzagen en laten zitten was geen optie, want de vorige bewoners had de balken al eens vernieuwd en daarbij de originele vloerbalken verwijderd (uiteraard) en de nieuwe balken los van de muur neergelegd. Er zaten dus gewoon gaten in de muur. Eerst geprobeerd om ze dicht te purren, maar dat bleek geen optie. Zou een fortuin aan pur kosten :D

De postbode komt net langs... M'n schakelmateriaal is binnen! *O* :D
  woensdag 2 februari 2011 @ 08:34:50 #43
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_92209974
Betonnetten erin! *O*



Laat dat beton maar komen!
  woensdag 2 februari 2011 @ 18:19:46 #44
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_92235215
Komt er ook nog vloerverwarming in?
  donderdag 3 februari 2011 @ 08:27:24 #45
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_92261985
quote:
5s.gif Op woensdag 2 februari 2011 18:19 schreef Ataraxy het volgende:
Komt er ook nog vloerverwarming in?
Nope! Houten vloer... Kan wel, maar het rendement is niet de moeite.
pi_92264837
Mooi hoor, geen foto's van de progress in je badkamer?
I got soul, but I'm not a soldier
  donderdag 3 februari 2011 @ 11:04:36 #47
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_92265382
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 10:44 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Mooi hoor, geen foto's van de progress in je badkamer?
Not yet! Het schijnt wel dat Ome Theo gisteren aan het tegelen is geslagen, dus die zullen zéér binnenkort volgen! :D
pi_92266868
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 08:34 schreef SKa_BoSS het volgende:
Betonnetten erin! *O*

[ afbeelding ]

Laat dat beton maar komen!
Schiet mooi op zo, maar ligt het beton straks niet een beetje hoog?
Als ik kijk naar hoe nu al eea uitkomt ten opzichte van de deur, kasten, kozijnen etc, dan lijkt het wel erg hoog te komen. Vooral als er ook nog een keer 50mm aan dekvloer opkomt...
"All the ills of mankind, all the tragic misfortunes that fill the history books, all the political blunders, all the failures of the great leaders, have arisen merely from a lack of skill at dancing - Moliere"
  donderdag 3 februari 2011 @ 12:02:25 #49
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_92267193
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 11:53 schreef Sony het volgende:

[..]

Schiet mooi op zo, maar ligt het beton straks niet een beetje hoog?
Als ik kijk naar hoe nu al eea uitkomt ten opzichte van de deur, kasten, kozijnen etc, dan lijkt het wel erg hoog te komen. Vooral als er ook nog een keer 50mm aan dekvloer opkomt...
Dat is een beetje optisch bedrog denk ik (de kasten "zweven" nu namelijk boven de grond, maar dat is op de foto niet heel goed te zien). Het geheel zal sowieso nog een klein beetje inzakken natuurlijk als er straks 5,5 kuub beton op komt... Er zit nu nog voldoende ruimte tussen de kasten (en deuren) en de bovenste betonnetten. 't Zou precies moeten kloppen :)
  maandag 7 februari 2011 @ 09:38:56 #50
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_92449128
Foto-update!

M'n balkenplafondje op de master bedroom:


Zo ligt de kleinste slaapkamer er momenteel bij:


Vanuit de kleinste slaapkamer, de overloop:


De beton-netten:




Nogmaals de master bedroom:


De badkamer!:




Het zooitje op de slaapkamer aan de achterzijde:




De pleurisbende op zolder (waar we de weinige isolatie die er nu zit eruit halen en vervangen):


:)
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:54:18 #51
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_92493775
BETON! *O* *O* *O*







Nooit gedacht ooit nog eens zo blij te worden van die grijze smurrie :D We hebben weer een (soort van) vloer! :D (en ja... er komt nog een strijkvloer op!)
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:11:55 #52
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_92498314
Wat is vooruitgang toch heerlijk, he? :)
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_92498836
Beton en gestukte muren, echt van die mijlpalen :Y
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:15:12 #54
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_92500722
Betonvloer in de huiskamer :) schoonmoeder eronder gelegd :? :D
  Moderator dinsdag 8 februari 2011 @ 18:16:13 #55
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_92511452
En er was beton ! Toch wel een mijlpaal ;)
Het sluit vaak de tijd waarin je veelal sloopt echt af en kun je beginnen met de opbouw ! *O*
  dinsdag 8 februari 2011 @ 20:42:13 #56
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_92518586
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:15 schreef ikweethetookniet het volgende:
Betonvloer in de huiskamer :) schoonmoeder eronder gelegd :? :D
Zeker niet! Schoonmama schildert zich drie slagen in de rondte! Die gaat écht niet onder beton! :D
  woensdag 9 februari 2011 @ 13:58:41 #57
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_92544467
Maar goed dat Ome Theo vandaag een beetje wakker is, anders hadden we geen stopcontacten in de badkamer gehad |:( :|W Helemaal niet over gedacht om die doos na het gladstrijken van de muren weer even open te maken... Dom dom dom!
  woensdag 9 februari 2011 @ 14:50:06 #58
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_92546412
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 13:58 schreef SKa_BoSS het volgende:
Maar goed dat Ome Theo vandaag een beetje wakker is, anders hadden we geen stopcontacten in de badkamer gehad |:( :|W Helemaal niet over gedacht om die doos na het gladstrijken van de muren weer even open te maken... Dom dom dom!
Verkeerd topic :D
Klussers blijven blunderen (deel IV)
  woensdag 9 februari 2011 @ 20:48:52 #59
3185 Adelante
To let it go now
pi_92562279
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 13:58 schreef SKa_BoSS het volgende:
Maar goed dat Ome Theo vandaag een beetje wakker is, anders hadden we geen stopcontacten in de badkamer gehad |:( :|W Helemaal niet over gedacht om die doos na het gladstrijken van de muren weer even open te maken... Dom dom dom!
Herkenbaar :D
Hier was ineens de tv-aansluiting foetsie na het stuccen :')
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 10 februari 2011 @ 08:26:45 #60
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_92578941
Daarom heb je tegenwoordig op de stucdeksels van dozen zo'n 'alarmplaatje' zitten, dan kan je ze uitpeilen met een apparaat. Nooit meer kwijt :)
[_] <- Sign here
  Moderator donderdag 10 februari 2011 @ 18:07:48 #61
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_92597603
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 08:26 schreef Xiphos het volgende:
Daarom heb je tegenwoordig op de stucdeksels van dozen zo'n 'alarmplaatje' zitten, dan kan je ze uitpeilen met een apparaat. Nooit meer kwijt :)
Een beetje elektricien kan ze ook zo wel opzoeken hoor; het is maar zelden dat ik zonder zo'n apparaat dozen niet weer kan vinden, of er moet 3 cm stucwerk ofzo opzitten maar dan nog kun je ze gemakkelijk vinden met andere technieken !


Moet je natuurlijk wel ABB inbouwdozen gebruiken ;)

Dat zo'n deksel detector 160 euro kost helpt ook niet echt :X
Met dat geld kun je ook genoeg andere dingen doen !
  vrijdag 11 februari 2011 @ 08:44:54 #62
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_92625042
Jeeeeeeej! Net bij de veiling van VT Wonen een waardebon t.w.v. ¤500,- van Spoor 38 èn 2 lampen in de wacht gesleept! *O*

quote:
En daarmee doe je niet alleen jezelf een plezier, want de helft van de opbrengst gaat naar het goede doel: Stichting Pink Ribbon, een fondsenwervende organisatie die aandacht vraagt voor borstkanker.
...Dus ik ben ook nog eens goed bezig. Mijn dag kan niet meer stuk :)
pi_92627613
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 08:44 schreef SKa_BoSS het volgende:
Jeeeeeeej! Net bij de veiling van VT Wonen een waardebon t.w.v. ¤500,- van Spoor 38 èn 2 lampen in de wacht gesleept! *O*

[..]

...Dus ik ben ook nog eens goed bezig. Mijn dag kan niet meer stuk :)
*O* en je schiet lekker op zie ik!
~ Bonito La Risa ~
  woensdag 16 februari 2011 @ 13:39:20 #64
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_92864286
Daar zijn we weer met een nieuwe foto-update! Het begint al ergens op te lijken. Inmiddels is er weer het volgende gedaan:

Ome Theo gaat helemaal los op de badkamer, die inmiddels al gevoegd is! *O*



Verder gaat het lekker los op de Master Bedroom, alwaar het eerste (en tevens mooiste behang) tegen de muur aan gaat:



En ook ben ik flink tekeer gegaan in de woonkamer met het volgende resultaat:







Bij de stippellijn afscheuren alstublieft :') Dit zijn dus de gaten (22mm) voor de Freezteq "ijslollies" met spul dat mijn muur straks gaat beschermen tegen het optrekkende vocht... Bijna 240 stuks :') De buren zijn vast heel blij met me geweest :D
pi_94053246
any updates?
pi_94059684
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 13:39 schreef SKa_BoSS het volgende:
Daar zijn we weer met een nieuwe foto-update! Het begint al ergens op te lijken. Inmiddels is er weer het volgende gedaan:

Ome Theo gaat helemaal los op de badkamer, die inmiddels al gevoegd is! *O*

[ afbeelding ]

Verder gaat het lekker los op de Master Bedroom, alwaar het eerste (en tevens mooiste behang) tegen de muur aan gaat:

[ afbeelding ]

En ook ben ik flink tekeer gegaan in de woonkamer met het volgende resultaat:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bij de stippellijn afscheuren alstublieft :') Dit zijn dus de gaten (22mm) voor de Freezteq "ijslollies" met spul dat mijn muur straks gaat beschermen tegen het optrekkende vocht... Bijna 240 stuks :') De buren zijn vast heel blij met me geweest :D
Gaaaaaaaf behang!!! Waar heb je dat vandaan?
  vrijdag 1 april 2011 @ 23:03:52 #67
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_94924853
Sow... Ik moet geloof ik binnenkort weer even een foto updateje doen :) We zijn inmiddels verhuist! De slaapkamers en de badkamer zijn allemaal (zo goed als) af en de hele eerste verdieping is voorzien van vloerbedekking. De benedenverdieping is helaas nog een beetje een bende, maar daar zou binnenkort ook verandering in moeten komen als we aan de slag gaan met de strijkvloer.

Binnenkort foto's! Beloofd!
  vrijdag 1 april 2011 @ 23:05:26 #68
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_94924915
quote:
Op zondag 13 maart 2011 19:29 schreef aloe_vera het volgende:

[..]

Gaaaaaaaf behang!!! Waar heb je dat vandaan?
http://www.behangwereld.nl :)
pi_94929347
Hey Ska-boss (en liberator-fan?). Ziet er supertof uit al! Hopelijk heb ik binnenkort een vergelijkbaar huis met een vergelijkbare zolder, mooie houten-balken-puntdak helemaal weg omdat er een gipsen plafond onder is geplaatst. Hoe gaat het bij jullie qua dat onderdeel? Is het moeilijk terug te brengen naar het originele dak of moet dat iemand met twee linkerhanden wel lukken?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 11 april 2011 @ 07:19:48 #70
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_95331057
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 00:38 schreef oompaloompa het volgende:
Hey Ska-boss (en liberator-fan?). Ziet er supertof uit al! Hopelijk heb ik binnenkort een vergelijkbaar huis met een vergelijkbare zolder, mooie houten-balken-puntdak helemaal weg omdat er een gipsen plafond onder is geplaatst. Hoe gaat het bij jullie qua dat onderdeel? Is het moeilijk terug te brengen naar het originele dak of moet dat iemand met twee linkerhanden wel lukken?
De zolder is sinds dit weekend volledig uitgerachelt. Ik zal vanavond eens een paar fotootjes online knallen, want dit kan zo echt niet langer. Ik ben zelf ook niet bepaald een handige harrie, maar het uitrachelen van de zolder is mij, samen met m'n schoonvader, toch wel aardig gelukt, al zeg ik het zelf. Kwestie van goed meten en nauwkeurig werken :). Vanavond foto's! Super pizza promise! :Y :')
pi_95370354
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 07:19 schreef SKa_BoSS het volgende:

[..]

De zolder is sinds dit weekend volledig uitgerachelt. Ik zal vanavond eens een paar fotootjes online knallen, want dit kan zo echt niet langer. Ik ben zelf ook niet bepaald een handige harrie, maar het uitrachelen van de zolder is mij, samen met m'n schoonvader, toch wel aardig gelukt, al zeg ik het zelf. Kwestie van goed meten en nauwkeurig werken :). Vanavond foto's! Super pizza promise! :Y :')
Ik ben benieuwd :)
Sowieso wel een geruststelling dat je geen 2 rechterhanden nodig hebt!
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 12 april 2011 @ 11:07:40 #72
12569 Sony
Just me!
pi_95382970
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 07:19 schreef SKa_BoSS het volgende:

[..]

.... Vanavond foto's! Super pizza promise! :Y :')
Veel beloven, weinig geven, doet Fok!-ers in hoop leven... toevallig iets vergeten gisteren SKa_BoSS? O-)
Mogen we nu allemaal pizza komen eten? :P
"All the ills of mankind, all the tragic misfortunes that fill the history books, all the political blunders, all the failures of the great leaders, have arisen merely from a lack of skill at dancing - Moliere"
  dinsdag 12 april 2011 @ 13:22:19 #73
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_95388826
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 08:34 schreef SKa_BoSS het volgende:
Betonnetten erin! *O*

[ afbeelding ]

Laat dat beton maar komen!
Ik ben het even niet tegengekomen, maar wat kost dat beton geintje je nou helemaal?

(liefst zo compleet mogelijk kwa bijkomende kosten)

Heb een eigen huis met houten vloer die op balken rust maar zit te overwegen dat eruit te halen en ook beton te gaan storten, wil een klein beetje een idee hebben van de kosten ...
Speak only if it improves upon the silence....
pi_95389011
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:07 schreef Sony het volgende:

[..]

Veel beloven, weinig geven, doet Fok!-ers in hoop leven... toevallig iets vergeten gisteren SKa_BoSS? O-)
Mogen we nu allemaal pizza komen eten? :P
Pizza!!!!
  donderdag 14 april 2011 @ 23:23:29 #75
331499 Hallie
Klusser in wording
pi_95521696
Lekker pizza!
Ik val met m'n neus in de boter pizza hier.
Ben wel erg nieuwsgierig naar de foto's van de slaapkamers, badkamer en van de zolder.
Van wat ik tot nu toe gezien heb ziet het er allemaal goed uit!
  vrijdag 15 april 2011 @ 14:58:48 #76
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_95543533
riep er iemand pizza?
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  vrijdag 15 april 2011 @ 18:16:51 #77
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_95550830
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 14:58 schreef TradeMarkie het volgende:
riep er iemand pizza?
nee foto's !!!
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  vrijdag 29 april 2011 @ 12:24:44 #78
12569 Sony
Just me!
pi_96133289
Tja, het lijkt erop alsof zowel de foto's alsook de pizza's zijn ons niet gegund zijn blijkbaar... :{w
"All the ills of mankind, all the tragic misfortunes that fill the history books, all the political blunders, all the failures of the great leaders, have arisen merely from a lack of skill at dancing - Moliere"
  Moderator zondag 1 mei 2011 @ 11:03:51 #79
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  zondag 1 mei 2011 @ 21:51:49 #80
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_96224598
*schaam* *schaam* *schaam*... Super pizza promise en dan toch nog niet posten. Slechte zaak! Ik maak het hierbij goed met een schijtlading foto's en uitleg. Komt ie!

We waren dus gebleven bij het boren van gaten in de muur voor de Freezteq ijslollies om het optrekkend vocht tegen te gaan. Dat is allemaal vrij voorspoedig gegaan. Een kleine 800 ijslollies later zat alle Freezteq erin en is optrekkend vocht, als het goed is, verleden tijd.



Op de eerste verdieping zijn we flink tekeer gegaan:

De badkamer:

Eerst een douche...


Toen een wasbak en een spiegel:


En toen hadden we dus zo ongeveer een badkamer! *O*

Op zolder werden eerst de balken in de grondverf gezet en geschilderd:


Vervolgens flink aan het rachelen geslagen:


En vervolgens flink aan het isoleren geslagen met IsoVlas. Superspul! Want, het prikt niet! :D






Lekker gevaarlijk doen boven het trapgat om in het puntje te komen...



Nu moet er alleen nog gips tegen, en dan is de zolder klaar om ingericht te worden.

En zo ziet de slaapkamer aan de achterkant eruit:



That's right! Geel! We hadden die kleur ook al in onze vorige woning op de muur in de woonkamer en we vonden het altijd erg vrolijk en zonnig, dus die wilden we wel weer terug. Komt hier lekker uit. Ook het chocoladebruine tapijt doet het kleurtje wel mooi uitkomen. Dit tapijt ligt over de hele eerste verdieping en kleur ook keurig bij het fotobehang op de voorste slaapkamer.



Verder hangen er nu paarse gordijnen op de slaapkamer. Al met al een prachtig plaatje.

Ook zijn we nog in de hal bezig geweest met het plaatsen van tegeltjes als lambrisering. Supervet!



En als klap op de vuurpijl hebben we in de eetkamer stront op de muur gesmeerd! *O* :')



Ja echt... Koeienschijt. Een beetje dunne... Onze handige harrie Ome Theo kwam met deze tip, om over de roet-aanslag van het rookkanaal heen te kunnen stucen. En je gelooft het niet, maar het werkt! Je ziet er nu helemaal niks meer van! En het levert een mooi verhaal op :D

Een van de laatste dingen die gebeurt is, is de strijkvloer. Er ligt nu een mooi strak vloertje in, wat nu nog een aantal weken moet drogen, alvorens de houten vloer erin kan... Voorlopig kunnen we nu even aan de slag met de muren.







Binnenkort weer meer! Echt waar! :Y
pi_96228579
Gaaf hoor, zoveel herkenning met ons project hier. Zoals jij je gang hebt getegeld heb ik precies in gedachte voor onze toilet. Verder zat ik te kijken naar hoe netjes je dimmers waren gestuct, tot ik zag dat je ook die berker 1930 serie had :P Wat een kl*te klus om die strak te krijgen hè :P

Ziet er verder goed uit. Nog wel een vraag, ik zie dat jij je isolatie (isovlas) rechtstreeks tegen je dakbeschot aan hebt gedaan. Zit hier nog een luchtspauw achter? Of folie o.i.d? Of kan het zo?
met een koekje
pi_96229020
Iedereen zou een ome Theo moeten hebben :')
met een koekje
  maandag 2 mei 2011 @ 14:26:31 #83
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_96248652
-edit-

(sorry, ik loop te prutsen)

[ Bericht 95% gewijzigd door SKa_BoSS op 02-05-2011 14:36:47 ]
  maandag 2 mei 2011 @ 14:28:46 #84
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_96248756
Volgens mij kan dat zo, want er zit voldoende luchtdoorlaat in m'n dakbeschot. Toen alles er af was voelde je de wind waaien op zolder :') Er zit dus nauwelijks ruimte achter de Isovlas.

[ Bericht 25% gewijzigd door SKa_BoSS op 02-05-2011 14:44:06 ]
pi_96248938
Mooi _O_ Die zolder gaat ook helemaal super worden zo te zien. Had je daar al plannen voor wat je er mee gaat doen?

Ik vind je slaapkamer erg gaaf, heel persoonlijk.

En koeienstront: onmisbaar bij elke klus uiteraard 8)7
  maandag 2 mei 2011 @ 14:36:26 #86
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
  maandag 2 mei 2011 @ 14:37:51 #87
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_96249139
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 14:33 schreef aloe_vera het volgende:
Mooi _O_ Die zolder gaat ook helemaal super worden zo te zien. Had je daar al plannen voor wat je er mee gaat doen?

Ik vind je slaapkamer erg gaaf, heel persoonlijk.

En koeienstront: onmisbaar bij elke klus uiteraard 8)7
De zolder is nog even bestemming onbekend, maar vermoedelijk wordt het iets van een logeerkamer / relaxplek... En wellicht in de toekomst nog eens iets van een echte slaapkamer.
  maandag 2 mei 2011 @ 14:42:38 #88
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_96249315
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:22 schreef BYM het volgende:

[..]

Ik ben het even niet tegengekomen, maar wat kost dat beton geintje je nou helemaal?

Al met al ongeveer 3.600 euri :'(
  maandag 2 mei 2011 @ 16:03:29 #89
327807 Mariposas
יה&#14
pi_96252872
quote:
Ook zijn we nog in de hal bezig geweest met het plaatsen van tegeltjes als lambrisering. Supervet!

[ afbeelding ]
Zijn dit echt antieke tegeltjes? Wat een schatjes! Wil ik ook! O+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 2 mei 2011 @ 22:04:29 #90
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_96272189
quote:
17s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:03 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Zijn dit echt antieke tegeltjes? Wat een schatjes! Wil ik ook! O+
Nee, 't zijn gewoon splinternieuwe tegeltjes, maar met een oude look. Bijna niemand ziet het verschil, want iedereen vraagt of het de oude tegels zijn :) O+
  maandag 2 mei 2011 @ 22:29:15 #91
331499 Hallie
Klusser in wording
pi_96273868
Kan me voorstellen dat iedereen dat vraagt van die tegeltjes. Ze zien er echt oud uit helemaal in stijl. Mooi!
  Moderator dinsdag 10 mei 2011 @ 17:45:39 #92
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_96606438
Die lambrisering met tegeltjes is echt mooi ! Leuk idee ook

Maar wat kost zo'n nieuw oudgemaakte tegels eigenlijk per m² ?
Denk dat als ik de prijs hoor ik in éne niet zo enthousiast meer ben :@
  dinsdag 10 mei 2011 @ 19:21:39 #93
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_96610679
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:45 schreef Vonkenboer het volgende:
Die lambrisering met tegeltjes is echt mooi ! Leuk idee ook

Maar wat kost zo'n nieuw oudgemaakte tegels eigenlijk per m² ?
Denk dat als ik de prijs hoor ik in éne niet zo enthousiast meer ben :@
minder dan grote vloertegels :(
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  dinsdag 24 mei 2011 @ 22:49:49 #94
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_97273029
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:45 schreef Vonkenboer het volgende:
Die lambrisering met tegeltjes is echt mooi ! Leuk idee ook

Maar wat kost zo'n nieuw oudgemaakte tegels eigenlijk per m² ?
Denk dat als ik de prijs hoor ik in éne niet zo enthousiast meer ben :@
De tegeltjes zelf vallen wel mee... Doosje tegels voor een halve vierkante meter kost je geloof ik 45 euro ofzo... De sierrandjes maken het duur... Die reken je per stuk af... :')
pi_97292696
Zo, ik kom ook eens meekijken. Begint er aardig goed uit te zien :)

Zie ik op een van de eerdere foto's nou een Rommeldam trui? Als in Dubbeldam, Dordrecht?
  vrijdag 27 mei 2011 @ 11:58:01 #96
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_97376983
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 14:03 schreef Freddeh het volgende:
Zo, ik kom ook eens meekijken. Begint er aardig goed uit te zien :)

Zie ik op een van de eerdere foto's nou een Rommeldam trui? Als in Dubbeldam, Dordrecht?
Nope, niet uit Dubbeldam, Dordrecht (daar heb ik overigens wel gewoond ooit, maar dat terzijde). Rommeldam is de Kindervakantieweek van de gemeente Kapelle (Zeeland), waar mijn vriendin en ik vrijwilligers zijn.

Het begint er inderdaad steeds fraaier uit te zien. Inmiddels is het eerste houtwerk beneden geschuurd en geschilderd en ook de en-suite deuren zijn weer van stal gehaald om te worden opgeschuurd en een lik verf te bemachtigen.

9 juni wordt de flexibele buis voor de kachel geplaatst *O*. Dit is de kachel die we hebben uitgezocht:

  Moderator maandag 6 juni 2011 @ 18:50:36 #97
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_97797627
Ik ben zelf ook bezig met het plannen van een verbouwing; nu blijft het op dit moment nog even bij dromen en ideen hoor :)

Maar wat kost het aanleggen van zon flexibel rookkanaal eigenlijk ? Wordt dit door een bestaande schoorsteen "getrokken" of kun je zoiets ook wegwerken met een koofje (die natuurlijk voldoende brandwerend afgewerkt is) :?
pi_97802402
"in het zicht" zou ik zelf gewoon zwarte kachelpijp gebruiken. Geen gezicht om je kachel op een koof uit te laten komen... Kachelpijp kost max. zo'n 20 e per meter (afh. vd doorsnede)

In bestaande rookkanalen kan je nieuwe flex pijpen trekken of evt normale pijp gebruiken.. De prijs is erg afhankelijk van 't feit of je een geisoleerde pijp of enkelwandige pijp kan gebruiken zie warmteservice.
  Moderator maandag 6 juni 2011 @ 20:09:40 #99
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_97802954
Voor in het zicht snap ik, maar ik zat meer te bedenken hoe je zoiets wegmoffeld op de eerste verdieping ;)

Wat geeft de doorslag voor het kiezen voor een geisoleerde of enkelwandige pijp ?
pi_97805503
In 't zicht enkel, uit het zicht en zodra de pijp door een wand of plafond gaat dubbel.
pi_97829681
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 14:42 schreef SKa_BoSS het volgende:

[..]

Al met al ongeveer 3.600 euri :'(
Terwijl je het allemaal zelf hebt gedaan?
hmmm, betaalde hier 5800 in totaal en heb het laten doen in paar dagen. Niet heel denderend veel verschil.. (800 euro was leidingwerk onder de vloer)

Mooi grote zolder trouwens.. maar juist dat afwerken kost het meeste tijd.. "even gipsplaten" ;) Ik ken het..
  Milf dinsdag 7 juni 2011 @ 11:20:50 #102
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_97832155
Ziet er goed uit ^O^
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:29:48 #103
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_97836032
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:50 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik ben zelf ook bezig met het plannen van een verbouwing; nu blijft het op dit moment nog even bij dromen en ideen hoor :)

Maar wat kost het aanleggen van zon flexibel rookkanaal eigenlijk ? Wordt dit door een bestaande schoorsteen "getrokken" of kun je zoiets ook wegwerken met een koofje (die natuurlijk voldoende brandwerend afgewerkt is) :?
Kosten voor flexibele pijp verschillen heel erg en zijn afhankelijk van factoren zoals je bestaande rookkanaal (is dat bruikbaar en nog goed?), lengte tot boven (hoe verder, hoe meer buis je nodig hebt), de dikte van de buis, dubbelwandig / enkelwandig, etc. Bij ons wordt het door het bestaande rookkanaal getrokken, want deze is breed genoeg.

Al met al moet je, inclusief een dergelijk kacheltje rekenen op een kleine 3.000 euri voor de pijp en de arbeid... Ik vond het wel genoeg :')
  vrijdag 10 juni 2011 @ 12:21:56 #104
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_97976495
Ik vond nog wat klusfoto's op een camera :) Die wil ik jullie niet onthouden. Echt geweldig grappig om te zien hoe het veranderd is! Je herkent het op sommige plekken niet meer terug.

Behang afsteken in de hal:


M'n zwager die de oude rachels van het plafond aan het slopen is:


Deuren plamuren... En schuren... En plamuren... En schuren... En plamuren...


Open die vloer! (zie ook het vocht...) :(


Open vloer:




Stalen balk in de muur van de keuken:


Keukenmuur open gebroken:


Piepschuim op de vloer! Passen en meten!:


Betonnetjes erop:


Beton *O*:


Fotobehang:


Zelfs het overbuurjongetje kwam helpen :)


:)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 10 juni 2011 @ 12:29:40 #105
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97976835
ben je niet bang dat je (heel snel) op dat foto behang uitgekeken bent? Het is wel mooi hoor daar niet van, al zou ik het persoonlijk tegen een muur aangeplakt hebben waar ik niet constant tegen aan hoef te kijken :@ verder leuke klusfoto's!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 10 juni 2011 @ 15:13:08 #106
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_97983106
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 12:29 schreef DJMO het volgende:
ben je niet bang dat je (heel snel) op dat foto behang uitgekeken bent? Het is wel mooi hoor daar niet van, al zou ik het persoonlijk tegen een muur aangeplakt hebben waar ik niet constant tegen aan hoef te kijken :@ verder leuke klusfoto's!
Neuh, ben ik niet zo bang voor. Als ik de lettertjes beu ben is het "gewoon" een bruine muur... Het is weer eens wat anders :)
  maandag 11 juli 2011 @ 16:52:26 #107
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_99325072
Hmmmz... Ik heb het hier alweer een tijdje niet bijgewerkt zie ik. Ik zal binnenkort weer eens wat fotootjes posten want:

* De zolder is bijna volledig voorzien van gips inmiddels
* Muurtje opgetrokken waar de schouw zat
* Kachelpijp zit erin
* De muren in de woonkamer zijn gestuct

We kunnen bijna de spullen weer van de slaapkamer afhalen :D *O* Eindelijk!
pi_99328091
Fotoooooo's!
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 21 juli 2011 @ 14:44:31 #109
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_99750190
Okee okee... Het duurt allemaal veel te lang. Sorry! Druk druk druk... En ik heb nog wel vakantie. Maar, zoals beloofd, hier zijn ze dan! Foto's!

Inmiddels is er niks meer te zien van de schouw die er ooit gestaan heeft. Het complete houten frame wat er omheen zat is verdwenen, de muur is gewoon recht op de andere muur gezet en er is een kachelpijp aangebracht. Vervolgens is de hele handel gestuct en dit is het resultaat:



Kastje ook weer helemaal netjes:



Maar even een prop in de kachelpijp gedaan, want die trekt als een gek :D



En ook hier is het "missende driehoekje" in het plafond weer netjes dicht gemaakt...



De zijmuur, waar ooit een deur in zat, staat nu strak in de structuurverf. Het uiteindelijke kleurtje gaat er deze, of volgende week ergens op.



Met bloed, zweet en heel veel tranen zijn de en-suite deuren er weer terug in gegaan! *O* Dat ging nog niet vanzelf. De rails waarover de deuren lopen was net zo lang als de kamer (3,75m) en die was er bij het verwijderen van de houten vloer natuurlijk vrij gemakkelijk uit gekomen... We konden 'm toen zo vanonder de schouw en de kast aan de andere kant halen... We waren echter even vergeten om 'm bij het aanbrengen van de strijkvloer ook weer terug te leggen |:( Nu de rails dus een centimeter of 20 in moeten korten, om 'm met een beetje buigwerk weer terug te kunnen leggen op z'n oude plekkie. Vervolgens nog een hele toer om 'm weer vast te zetten... Achter de opengebroken schouw ging het wel, maar achter de kast was een klein drama. Gelukkig had m'n schoonvader een hoekschroevendraaier om de boel vast te zetten. Alleen... Toen eenmaal alles vast zat bleek de deur niet meer te passen... De kast was een paar milimeter naar achteren gekomen, waardoor de doorgang te smal was. Affijn... Uiteindelijk is alles goed gekomen, maar het heeft even moeite gekost! :D



...en ook de gewone deuren zitten weer op hun plek (dit is overigens een nieuwe deur, en geen originele paneeldeur):



Sinds gisteren zit ook de trap in de grondverf. Gelijk een heel ander zicht:



En op zolder is erg druk geklust door zwager en schoonvader om alles dicht te zetten met gipsplaten. Het resultaat is geweldig:







Had ik jullie de badkamer trouwens al eens helemaal laten zien? Nu hij af is?







Dit geeft een beetje een idee :) Volgende week dinsdag wordt de vloer geleverd! En de vrijdag daarop wordt hij gelegd! Ik ben zo benieuwd! Uiteraard dan wel snel foto's, want ik verwacht dat het erg mooi wordt allemaal. :Y
pi_99750827
mooi badkamertje hoor :Y
  zondag 24 juli 2011 @ 22:53:51 #111
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_99900118
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 14:58 schreef Freddeh het volgende:
mooi badkamertje hoor :Y
Yeah! Wij zijn er ook zeer content mee :) :Y
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:19:32 #112
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_99982032
Dit is zo'n gaaf huis ^O^ Heb je wat betere overzichtsfoto's van je badkamer?
  woensdag 27 juli 2011 @ 17:20:06 #114
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_100011432
Zoiets? (moet je even niet op de uitpuilende wasmand letten ;))



Het is allemaal niet heel erg groot, dus overzichtsfoto's maken gaat niet zo makkelijk :D
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:54:44 #115
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_100090836
We hebben een houten vloer! *O*

http://img619.imageshack.us/img619/9518/sz6vs.jpg (copy/paste deze link)
pi_100091816
Wow wat onwijs gaaf die vloer !
Waar heb je die op de kop getikt ?
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_100099694
Zo mooi, ik woon zelf in een koophuisje en heb het geschilderd en aangepast naar mijn smaak maar verbouwen was er niet bij .. Dan had ik vanalles moeten huren en dat zat niet in het budget.. Dus complimenten voor je smaak en werk en veel geluk toegewendst in je huis:).
Lead, Follow or get Out of my Way !!!
pi_100112892
Thanks voor de badkamerfoto! Compacter dan ik dacht, maar groot genoeg lijkt me. Wat een goede vloer heb je gekozen. Met je muurkleurtje, witte plinten en schakelmateriaal ziet het er strak uit!
  zaterdag 30 juli 2011 @ 10:34:32 #119
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_100119083
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 16:19 schreef Muks het volgende:
Wow wat onwijs gaaf die vloer !
Waar heb je die op de kop getikt ?
Bax Hout, Terheijden. Goeie prijzen, goed spul.

Ik moet 'm nu alleen nog twee keer in de blanke wax zetten. Dan mag ik er ook weer twee dagen niet op lopen. En dan moet je nog een maand een beetje voorzichtig doen met meubels schuiven enzo... En dán is de wax helemaal hard als het goed is. :-D
  woensdag 17 augustus 2011 @ 12:56:42 #120
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_100848703
W0000000t! De kachel is er! *O*



Hij brandt als de hel! :D
  woensdag 17 augustus 2011 @ 13:20:53 #121
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100849521
kampvuur.avi erin gezet ?

:)
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_103738396
En... hoe staat het ermee?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')