Vandaar dat ik deze weer even omhoogtrap.quote:Op donderdag 14 juni 2012 18:14 schreef static het volgende:
Je zou het bijna denken.
Het grote 'Ik woon in...' topic (Deel 3)
Heb ik ook gezetenquote:Op zaterdag 3 december 2011 14:17 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Oh ja
In Wuxi, een stad dichtbij Shanghai
Inderdaad, uitzondering-Chinaquote:Op dinsdag 10 juli 2012 01:13 schreef SuperHarregarre het volgende:
Is er eindelijk activiteit in 't topic, gaat 't over Hong Kong.
Had nog een "discussie" gehad daarover in China, er was iemand het niet mee eens dat Hong Kong geen deel is van China. Het probleem is dat ze dan zo doordrammen in het Mandarijns dat ik echt moeite heb om er maar iets van te verstaan...quote:Op dinsdag 10 juli 2012 01:13 schreef SuperHarregarre het volgende:
Is er eindelijk activiteit in 't topic, gaat 't over Hong Kong.
Blijft een leuke discussie... evenals Taiwan en Tibetquote:Op dinsdag 10 juli 2012 08:12 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Had nog een "discussie" gehad daarover in China, er was iemand het niet mee eens dat Hong Kong geen deel is van China. Het probleem is dat ze dan zo doordrammen in het Mandarijns dat ik echt moeite heb om er maar iets van te verstaan...
Sterkte met afkicken/herintegreren in Nederland...!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 08:23 schreef kip-kerrie het volgende:
Nog 2 nachtjes, dan hou ik het na 178 dagen China voor gezien.
Wat vond je duurder precies?quote:Op woensdag 11 juli 2012 07:20 schreef kip-kerrie het volgende:
Ik vond Shanghai als stad relaxter, maar het is er inderdaad wel wat duurder. Ik heb alleen ervaring met reizen daar though.
Accomodatie is duurder, eten is over het algemeen ook duurder.quote:Op woensdag 11 juli 2012 07:23 schreef o.us het volgende:
[..]
Wat vond je duurder precies?
Want het enige wat ik kan vinden is dit: http://www.expatistan.com(...)/rotterdam/shanghai?
En als je Shanghai met Beijing vergelijkt scheelt alleen al 10% onder elkaar:http://www.expatistan.com(...)on/beijing/shanghai?
Ik hou wel van de wat modernere steden als Shanghai, maar ik werd een beetje moe van het aantal Westerse mensen in Shanghai. Vind het juist wel leuk als ik een van de weinige westerlingen ben.quote:Op woensdag 11 juli 2012 07:25 schreef o.us het volgende:
Hoe vond jij Shanghai eigenlijk?
Ik ben alleen maar in Baoding en Beijing geweest en dat zijn op en top Chinese traditionele steden... absoluut niet te vergelijken met het zuiden.
Ik betaalde 50 yuan voor een mojito in Beijing, 30 voor een biertje (Tsingtaoquote:Op woensdag 11 juli 2012 07:24 schreef kip-kerrie het volgende:
[..]
Accomodatie is duurder, eten is over het algemeen ook duurder.
Stappen in Shanghai is erg duur. Voor een goede club ben je 100 yuan (ong 12,50 euro) kwijt aan entree, 50 yuan (ong 6,50 euro) voor een biertje, en 100 yuan (ong 12,50 euro) voor een mojito.
Nou, in Beijing ben je ook niet een van de weinige. Ben je al eens in Sanlitun, Wangfujing of Yonganli geweest? Stikt van de westerlingen/toeristen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 07:29 schreef kip-kerrie het volgende:
[..]
Ik hou wel van de wat modernere steden als Shanghai, maar ik werd een beetje moe van het aantal Westerse mensen in Shanghai. Vind het juist wel leuk als ik een van de weinige westerlingen ben.
Daarom zou ik ook niet in Beijing willen wonenquote:Op woensdag 11 juli 2012 07:34 schreef o.us het volgende:
[..]
Nou, in Beijing ben je ook niet een van de weinige. Ben je al eens in Sanlitun, Wangfujing of Yonganli geweest? Stikt van de westerlingen/toeristen.
Mijn faculteit heeft alleen partneruniversiteiten in Beijing, Shanghai of HK. Of Tianjinquote:Op woensdag 11 juli 2012 07:35 schreef kip-kerrie het volgende:
[..]
Daarom zou ik ook niet in Beijing willen wonen
Dan zou ik sowieso voor Hong Kong of Tianjin gaan. Tianjin omdat het onbekender is, zal me niks verbazen als de drank daar gewoon voor je betaald wordt in de club. Hong Kong is gewoon enorm relaxed, mensen spugen niet op straat, kinderen hebben geen gat bij hun poepgat, je word niet constant nagekeken als laowai, mensen zijn er behulpzamer, en veel mensen spreken een aardig woordje Engels.quote:Op woensdag 11 juli 2012 07:37 schreef o.us het volgende:
[..]
Mijn faculteit heeft alleen partneruniversiteiten in Beijing, Shanghai of HK. Of Tianjin, maar dat vind ik een lelijke stad. Dan zit ik liever in Baoding.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |