Niet om het een of ander maar nummers worden meestal gewoon als nummers geschreven.quote:Op zondag 3 juli 2011 21:31 schreef MissMSX het volgende:
Wie kan mij helpen met een telprobleem in het Chinees?
Wat is de gangbare manier om 110 te schrijven?
• 一百一十
• 百一十
• 百十
De eerste en tweede ben ik tegengekomen tijdens mijn zoektocht op internet, maar ik weet niet waar het verschil in zit (officieel vs. officieus?). De derde is een wilde gok van mij. Wordt het zo ueberhaupt wel geschreven?
Dit. Maar in China schrijven ze tegenwoordig met Latijnse cijfersquote:Op zondag 3 juli 2011 21:31 schreef MissMSX het volgende:
Wie kan mij helpen met een telprobleem in het Chinees?
Wat is de gangbare manier om 110 te schrijven?
• 一百一十
Een meetplank voor wat als ik vragen mag?quote:Op zondag 3 juli 2011 21:57 schreef MissMSX het volgende:
Stomme Chinees ook. Doe mij maar Japans
Ik zal wat extra uitleg geven. Ik wil een meetplank/bord met Chinees thema voor een kind maken. Vandaar de Chinese cijfers erop. Dan is het wel weer suf om dat met westerse cijfers te doen
Of misschien een mooi chinees lettertype gebruiken anders?
一百一十 vind ik zo lang. Maar als dat het is is dat het. Wil het wel goed doen natuurlijk
Het is voor een meisjequote:
Ohw. Dus je volgt geen Chinees of hebt geen enkele affiniteit met Zhongguo?quote:
Nee, ik ben meer van het Japansquote:Op zondag 3 juli 2011 22:01 schreef o.us het volgende:
[..]
Ohw. Dus je volgt geen Chinees of hebt geen enkele affiniteit met Zhongguo?
Japans is wel koel. Alleen na mijn Chinese ervaring zien Japanse karakters er uit alsof een 3-jarige met kwast het Chinees probeert te schrijvenquote:Op zondag 3 juli 2011 22:02 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Nee, ik ben meer van het Japans
Hoewel China en het Chinees wel echt m'n interesse heeft, maar ik kan niet alles tegelijk
Simplified is nou ook niet echt bijzonder hoogstaand t.o.v. traditional.quote:Op zondag 3 juli 2011 22:06 schreef o.us het volgende:
Japans is wel koel. Alleen na mijn Chinese ervaring zien Japanse karakters er uit alsof een 3-jarige met kwast het Chinees probeert te schrijven.
Ik bedoelde maar van dit soort karaktersquote:Op zondag 3 juli 2011 23:50 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Simplified is nou ook niet echt bijzonder hoogstaand t.o.v. traditional.Dat van die 3-jarige zullen Kantonezen wel zeggen over Mainlanders.
Ja maar da's weer een heel ander verhaal. Ik denk dat je qua taal leren schrijven het beste Koreaans kunt doen. Dat is vrijwel gewoon een alfabet waarmee ze combo's maken.quote:Op zondag 3 juli 2011 23:53 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik bedoelde maar van dit soort karakters
[ afbeelding ]
Zoiets vind je nooit terug in Simplifeid.
Dan maak ik er wel een Japans plankje van. Stomme Chinezenquote:Op zondag 3 juli 2011 22:05 schreef SuperHarregarre het volgende:
Zo'n plank voor je lengte? Ik zou het persoonlijk op normale cijfers houden.
Dat zijn dan ook geen karakters, maar lettersquote:Op zondag 3 juli 2011 23:53 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik bedoelde maar van dit soort karakters
[ afbeelding ]
Zoiets vind je nooit terug in Simplifeid.
Koreaans is cool. Vind ik persoonlijk mooier dan Chinees of Japansquote:Op maandag 4 juli 2011 00:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ja maar da's weer een heel ander verhaal. Ik denk dat je qua taal leren schrijven het beste Koreaans kunt doen. Dat is vrijwel gewoon een alfabet waarmee ze combo's maken.
[ afbeelding ]
Japans is eigenlijk irritanter met verschillende mogelijkheden.
Conclusie blijft dat Simpl. Chinees roeleert.
Hey ik ookquote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
Kom in augustus-september weer even een maand naar Beijing.
Logeer maandje bij m'n vriendin en tweede helft van de maand komt nog wat familie toeristje spelen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:53 schreef o.us het volgende:
Hey ik ook. Ik ga daar een huisje zoeken voor mijn stage binnenkort. En jij?
Ik heb bij Shenzhen altijd het idee dat het een soort surrogaat-Hong Kong is.quote:Op woensdag 13 juli 2011 01:33 schreef static het volgende:
Volgende maand ofzo een paar maanden in Shenzhen. Om de Chinezen op te voeden in internationaal zijn.
Als je in Beijing bent; let me know!quote:Op woensdag 13 juli 2011 01:33 schreef static het volgende:
Volgende maand ofzo een paar maanden in Shenzhen. Om de Chinezen op te voeden in internationaal zijn.
Ik ga over twee wekenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:44 schreef SuperHarregarre het volgende:
Lekker rustig hier.Iedereen te druk om hier te posten?
Ik ga de 20e.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:52 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik ga over twee weken. Dan blijf ik daar tot of ik mijn huis heb gevonden of het collegejaar weer begint.
Ben jij al in Beijing?
Het eerste wat ik ga doen als ik daar weer ben is mijn maten daar op zoeken en weer die-hard naar Mix en Suzie Q gaan. Like a bawsquote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:58 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik ga de 20e.Halverwege september helaas weer terug, beetje scriptie schrijven.
Hou ik absoluut niet van.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:03 schreef o.us het volgende:
[..]
Het eerste wat ik ga doen als ik daar weer ben is mijn maten daar op zoeken en weer die-hard naar Mix en Suzie Q gaan. Like a baws.
Mix.... Probeer Latte of CN club 'nsquote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:03 schreef o.us het volgende:
[..]
Het eerste wat ik ga doen als ik daar weer ben is mijn maten daar op zoeken en weer die-hard naar Mix en Suzie Q gaan. Like a baws.
Was er een paar weken geleden nog (shenzhen); zou de hele maand blijven maar door wat problemen met het project in KL moest ik weer vertrekken en direct door naar KL.quote:Op maandag 28 november 2011 17:27 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik schop deze gewoon naar boven. 121 dagen of niet.Blijkbaar weinig mensen die het aandurven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |