abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107190222
^O^
pi_108324295
nog even terugkomend op deze post van mezelf over hoofdstukken op de rechterpagina beginnen. Wat ik zoek is dus eigenlijk een manier om alle hoofdstukken automatisch op de rechterpagina te krijgen.Twoside toevoegen doet dit niet, bij mij iig niet?

edit - volgens mij moet \cleardoublepage het doen, na ieder hoofdstuk? ik ga t eens proberen :)
edit - yep, werkt. voortaan beter googlen

[ Bericht 13% gewijzigd door sbientje op 23-02-2012 22:19:05 ]
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_108410815
Welke referentie manager gebruiken jullie hier? Ik heb op mijn werk goede verhalen van iemand gehoord over JabRef, maar misschien is er nog een handiger programma?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  woensdag 7 maart 2012 @ 22:26:09 #254
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_108843939
Het is grappig hoezeer je dingen die je dacht wel even op te schrijven ineens niet meer zeker weet als de deadline in beeld komt.

Vraag: hoe kan ik in de colofon van mijn boekje nou netjes opschrijven dat de tekst is gezet in (met?) LaTeX met (in?) Libertine?

En dat in het Engels; ik heb nu

Typesetting using \LaTeX\ in Linux Libertine.

Maar op de een of andere manier lijkt dat niet helemaal juist te lopen (with LaTeX?).
  woensdag 7 maart 2012 @ 22:27:11 #255
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_108844009
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 12:38 schreef Felagund het volgende:
Welke referentie manager gebruiken jullie hier? Ik heb op mijn werk goede verhalen van iemand gehoord over JabRef, maar misschien is er nog een handiger programma?
Ik gebruik JabRef maar ik zag laatst iemand bezig met papers voor MacOS, en dat zag er super relaxed uit. Er is ook een plugin voor Firefox waarmee je al browsend papers etc kunt opslaan, dat heb ik even gebrujikt maar dat was voor de tijd van automatisch syncende browsers en dat ging op allerlei computers dus uit de pas lopen...
pi_108849821
Ik ook Jabref. Heb ook een tijdje Mendelay geprobeerd, maar dat vond ik niet echt lekker werken.
pi_109838604
Heef iemand enig idee hoe je in Texmaker makeglossaries met xindy moet uitvoeren? Ik snap de commando's in je tekst wel maar dat makeglossaries-perl-script (?) doet mij hoofdpijn krijgen...

Momenteel ziet mijn snelle compilatie er zo uit;

Pdflatex
Bibtex
Pdflatex (2x)
View PDF

Dus ik zou hier graag ergens iets tussenkrijgen dat mijn woordenlijst/afkortingenlijst mee gecompileerd wordt; maar het lukt mij maar niet...

Alvast heel erg bedankt aan diegene die dat weet :).
pi_109841706
Bij Options > Configure Texmaker > Commands:
Het makeindex commando vervangen met makeglossaries. Als je dan makeindex uitvoert vanuit Texmaker, wordt makeglossaries aangeroepen. Met een beetje geluk werkt dat, maar ik heb het zelf niet geprobeerd.
pi_109863312
Nop, werkt niet. Anyway, heb een walkaround gevonden via de terminal. Beetje ongebruiksvriendelijk maar het werkt wel!

in de terminal de map naar het pad van de texfile veranderen en dan gewoon makeglossaries en de documentnaam...
pi_110100225
n00bvraag:
Ik heb de matrix
Df = \left( \begin{array}{cc} \frac{\partial f_1}{\partial t} & \frac{\partial f_1}{\partial v} \\ \frac{\partial f_2}{\partial t} & \frac{\partial f_2}{\partial v} \end{array} \right).
Deze wil ik iets ruimer maken, want de \partial's raken elkaar zowat in de pdf (hier valt het nog wel mee).
pi_110100642
quote:
2s.gif Op maandag 9 april 2012 17:10 schreef kutkloon7 het volgende:
n00bvraag:
Ik heb de matrix
Df = \left( \begin{array}{cc} \frac{\partial f_1}{\partial t} & \frac{\partial f_1}{\partial v} \\ \frac{\partial f_2}{\partial t} & \frac{\partial f_2}{\partial v} \end{array} \right).
Deze wil ik iets ruimer maken, want de \partial's raken elkaar zowat in de pdf (hier valt het nog wel mee).
Je kunt de \arraystretch verhogen met
1\renewcommand{\arraystretch}{1.2}
je kunt de waarde natuurlijk vergroten naar eigen smaak.

Je kunt ook klooien met \extrarowheight als je de array package hebt.
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_112164116
Iemand enig idee welke font dit is in latex? En welke package ik nodig heb?

pi_112169838
Ziet behoorlijk als mathpazo uit.
pi_112529202
Hallo,

ik heb een vraagje over de bibliografie.
Ik doe dat bijna altijd met een aparte .bib file. Ik doe dan de tex-file zowel "bibtex" als "latex" (een aantal keer om ? weg te werken) Dat is gemakkelijk omdat op website referenties naar werken vaak in bibtex-formaat staan, zo dus:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
@article{bartel2009,
    Author = {Bartel, David P. },
    Date = {2009/01/23},
    Journal = {Cell},
    Month = {01},
    Number = {2},
    Pages = {215--233},
    Title = {Micro{RNA}s: Target Recognition and Regulatory Functions},
    Volume = {136},
    Year = {2009}}
Maar soms moeten de referenties in de tex file zelf staan, en dat moet dan zo:
1
2
3
4
\bibitem[Bartel(2009)]{bartel2009}
David~P. Bartel.
\newblock Micro{RNA}s: Target recognition and regulatory functions.
\newblock \emph{Cell}, 136\penalty0 (2):\penalty0 215--233, 01 2009.
Hoe kan ik dit converteren?
http://texblog.org/2011/1(...)-bibtex-to-bibitems/
Volgens deze site moet ik eerst op de eerste manier het doen, vervolgens in de bbl-file gaan kijken, en dan weer mijn bib file weg doen en dat stukje uit de bblfile in de texfile plaatsen? Dat is toch vrij omslachtig? :'( :D
  woensdag 6 juni 2012 @ 18:33:26 #265
148823 znarch
ondertitel
pi_112530792
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 17:48 schreef zuiderbuur het volgende:
Hallo,

Wat ik sowieso even niet snap. Waarom "moet" hij in de tex file staan en niet gewoon in je .bib zoals je gewoonlijk doet?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_112531008
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 18:33 schreef znarch het volgende:

[..]

Wat ik sowieso even niet snap. Waarom "moet" hij in de tex file staan en niet gewoon in je .bib zoals je gewoonlijk doet?
In mijn geval nu omdat een mede-auteur er nu op die wijze al aan begonnen is. Maar algemener: sommige tijdschriften staan erop dat je hen één tex-file stuurt, zonder aparte bibliografie.
pi_112531171
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 18:33 schreef znarch het volgende:

[..]

Ik doe het altijd op de manier beschreven :P ook omdat ik niet precies weet hoe .bib werkt :'( (maar ben wel lui genoeg om uren te spenderen als er iets niet goed is met de layout van hetgene waar ik aan werk in latex dé ironie :') _O- )
  woensdag 6 juni 2012 @ 18:58:37 #268
148823 znarch
ondertitel
pi_112531774
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juni 2012 18:44 schreef Dale. het volgende:

[..]

Ik doe het altijd op de manier beschreven :P ook omdat ik niet precies weet hoe .bib werkt :'( (maar ben wel lui genoeg om uren te spenderen als er iets niet goed is met de layout van hetgene waar ik aan werk in latex dé ironie :') _O- )
Zodra je artikelen/thesis etc groter worden is het echt aan te raden aparte files te gebruiken. Voor mijn thesis had ik zelfs ieder hoofdstuk in een aparte tex file, een aparte style file, een aparte bibfile etc etc en 1 hoofdfile. Zo houdt je goed overzicht.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_112557868
Ik doe bij grotere documenten ook altijd meerdere .tex files en 1 of meerdere .bib-files.
Als je losse .bib's gebruikt kun je je referenties ook makkelijker managen met behulp van programma's als Bibtex of Mendelay.
pi_112563076
Ik gebruik dus ook liefst bib files, je maakt ook sneller fouten als je 100 referenties hebt die je allemaal zelf mag gaan zitten intikken.

Maar hoe nu converteren?? Ik heb het net gedaan: aparte tex gemaakt, referenties in bib geplaatst, tex gecompileerd en ervoor gezorgd dat er effectief referenties naar al die werken in staan, bbl file geopend (foutmelding gekregen dat hij dat niet kan openen :') ),.... dit moet toch sneller kunnen? |:(
pi_112601944
quote:
Dank je, dat is een handige site, maar tenzij ik het verkeerd begrijp, wordt daar uitgelegd hoe je met een bib file kan werken. Dat doe ik al, mijn probleem is net dat ik meestal referenties in het bibtex formaat als input krijg, en ik weet niet hoe ik dat kan converteren naar iets dat in de tex file zelf kan.
pi_112602080
pdflatex/bibtex runnen zoals normaal, dan in je bestand <paper>.bbl kijken; daar heeft bibtex alles naar \bibitems geconverteerd die je dan handmatig in je tex kan copy/pasten. Dit vergt dus wel wat handig management (in geval van wijziging van bibitems).
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_114437273
Hoe kan ik een mooi staartdeling in tex maken? Het beste resultaat dat ik tot nu toe heb was met
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
\begin{tabular}{l l r  l  r}
 8 & / &  1000 & $\backslash$ &  125 \\
&& 800 &  & 100 \\
\hline 
&& 200 & & \\
&& 160 &  & 20\\
\hline
&& 40 & & \\
&& 40 && 5 \\
\hline 
&& 0 & & 
\end{tabular}

Maar ik vind de lijnen zoals JvdC dat doet in Basisboek wiskunde (pag 7, korte lijntjes precies onder het getal, ipv een lange \hline) mooier. Iemand enig idee?
pi_114438328
edit: nvm, vraag verkeerd gelezen

[ Bericht 95% gewijzigd door thabit op 20-07-2012 00:01:49 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')