Ik gebruik JabRef maar ik zag laatst iemand bezig met papers voor MacOS, en dat zag er super relaxed uit. Er is ook een plugin voor Firefox waarmee je al browsend papers etc kunt opslaan, dat heb ik even gebrujikt maar dat was voor de tijd van automatisch syncende browsers en dat ging op allerlei computers dus uit de pas lopen...quote:Op zondag 26 februari 2012 12:38 schreef Felagund het volgende:
Welke referentie manager gebruiken jullie hier? Ik heb op mijn werk goede verhalen van iemand gehoord over JabRef, maar misschien is er nog een handiger programma?
Je kunt de \arraystretch verhogen metquote:Op maandag 9 april 2012 17:10 schreef kutkloon7 het volgende:
n00bvraag:
Ik heb de matrix.
Deze wil ik iets ruimer maken, want de's raken elkaar zowat in de pdf (hier valt het nog wel mee).
1 | \renewcommand{\arraystretch}{1.2} |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | @article{bartel2009, Author = {Bartel, David P. }, Date = {2009/01/23}, Journal = {Cell}, Month = {01}, Number = {2}, Pages = {215--233}, Title = {Micro{RNA}s: Target Recognition and Regulatory Functions}, Volume = {136}, Year = {2009}} |
1 2 3 4 | \bibitem[Bartel(2009)]{bartel2009} David~P. Bartel. \newblock Micro{RNA}s: Target recognition and regulatory functions. \newblock \emph{Cell}, 136\penalty0 (2):\penalty0 215--233, 01 2009. |
Wat ik sowieso even niet snap. Waarom "moet" hij in de tex file staan en niet gewoon in je .bib zoals je gewoonlijk doet?quote:
In mijn geval nu omdat een mede-auteur er nu op die wijze al aan begonnen is. Maar algemener: sommige tijdschriften staan erop dat je hen één tex-file stuurt, zonder aparte bibliografie.quote:Op woensdag 6 juni 2012 18:33 schreef znarch het volgende:
[..]
Wat ik sowieso even niet snap. Waarom "moet" hij in de tex file staan en niet gewoon in je .bib zoals je gewoonlijk doet?
Ik doe het altijd op de manier beschrevenquote:Op woensdag 6 juni 2012 18:33 schreef znarch het volgende:
[..]
Wat ik sowieso even niet snap. Waarom "moet" hij in de tex file staan en niet gewoon in je .bib zoals je gewoonlijk doet?
Zodra je artikelen/thesis etc groter worden is het echt aan te raden aparte files te gebruiken. Voor mijn thesis had ik zelfs ieder hoofdstuk in een aparte tex file, een aparte style file, een aparte bibfile etc etc en 1 hoofdfile. Zo houdt je goed overzicht.quote:Op woensdag 6 juni 2012 18:44 schreef Dale. het volgende:
[..]
Ik doe het altijd op de manier beschrevenook omdat ik niet precies weet hoe .bib werkt
(maar ben wel lui genoeg om uren te spenderen als er iets niet goed is met de layout van hetgene waar ik aan werk in latex dé ironie
![]()
)
Dank je, dat is een handige site, maar tenzij ik het verkeerd begrijp, wordt daar uitgelegd hoe je met een bib file kan werken. Dat doe ik al, mijn probleem is net dat ik meestal referenties in het bibtex formaat als input krijg, en ik weet niet hoe ik dat kan converteren naar iets dat in de tex file zelf kan.quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:15 schreef Toryu het volgende:
http://en.wikibooks.org/w(...)o_use_your_.bib_file
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | \begin{tabular}{l l r l r} 8 & / & 1000 & $\backslash$ & 125 \\ && 800 & & 100 \\ \hline && 200 & & \\ && 160 & & 20\\ \hline && 40 & & \\ && 40 && 5 \\ \hline && 0 & & \end{tabular} |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |