Ik wist dat hij bij het spoor gewerkt had (ik heb die knoop dus, en ook nog een enorme bronzen herinneringmedaille die hij in 1914 gekregen heeft toen het spoor 75 jaar bestond) maar door mijn overgrootmoeder is iedereen altijd voorgehouden dat hij stationschef was daar. Nou werd er onlangs op Stationsweb (een bekende site met erg veel foto;s van erg veel stations in NL) een foto van juist dat station gepost, met mensen erop. Dus ik reageerde daarop dat mijn opa-opa de chef was daar etc. Sta ik even mooi voor jokerquote:Op donderdag 23 december 2010 00:22 schreef Woeste_Woerd het volgende:
[..]
Die pakken. Ik vind dat dus echt zo netjes eruit zien.Eigenlijk moet de NS haar personeel weer in dat soort kleding steken.
Wel tof overigens! Wist je dat hij bij het spoor heeft gewerkt, of was het een grote zoektocht?
Het is een mooi idee; stationschef zijn. De waarheid werd iets opgepoets door je oma.quote:Op donderdag 23 december 2010 00:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wist dat hij bij het spoor gewerkt had (ik heb die knoop dus, en ook nog een enorme bronzen herinneringmedaille die hij in 1914 gekregen heeft toen het spoor 75 jaar bestond) maar door mijn overgrootmoeder is iedereen altijd voorgehouden dat hij stationschef was daar. Nou werd er onlangs op Stationsweb (een bekende site met erg veel foto;s van erg veel stations in NL) een foto van juist dat station gepost, met mensen erop. Dus ik reageerde daarop dat mijn opa-opa de chef was daar etc. Sta ik even mooi voor jokerkut-kak-oma
![]()
Retro.quote:
Ja precies. Maar goed, ik was net zo trots op hem dat hij Stationschef was geweest en zo. Blijkt ie perronveger geweest te zijn of zoquote:Op donderdag 23 december 2010 00:29 schreef Woeste_Woerd het volgende:
[..]
Het is een mooi idee; stationschef zijn. De waarheid werd iets opgepoets door je oma.![]()
Maar uberhaupt, het is al bijzonder dat er foto's van hem zijn uit die tijd. Het is toch wel een beetje de geschiedenis inkijken.![]()
Heb je al eens gezocht?quote:Volgens mij is er niks van mijn familie rond die tijd (maar ik kom ook uit een kleermakers / landbouw / houtbewerkers familie in het verre verleden).![]()
quote:(i) Top 20 in de KoffieSC-reeks op 22-12-2010 (i)
Plaats / aantal berichten / gebruiker
01. 355 Stuart
02. 327 Marijkezwolle
03. 166 Pheno
04. 162 MPG
05. 156 suikertaartje
06. 155 LovelyLady
07. 115 Symphonic
08. 098 Trevland
09. 082 wel.o.k
10. 071 goldfinger1963
11. 063 Dr_Flash
12. 039 pgrferrari
13. 039 DaMart
14. 039 MaleDuck
15. 039 OA
16. 033 Panda72
17. 033 Koen66
18. 031 TheFamousMan
19. 028 DR34M3R
20. 024 Toekito
Reeks-statistieken!
Heerlijk die geschiedenis. Ik vind alles rond 1900 ook veel hipper. Het heeft meer stijl, elegantie. Zoals die kleding, maar ook bijv de mediale. Het heeft meer stijl, degelijker, meer over nagedacht en het hoeft geen overdreven fransjes te hebben, zoals alles nu is.quote:Op donderdag 23 december 2010 00:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies. Maar goed, ik was net zo trots op hem dat hij Stationschef was geweest en zo. Blijkt ie perronveger geweest te zijn of zo![]()
Anyway: De medaille:
[ afbeelding ]
En de knoop
[ afbeelding ]
[..]
Heb je al eens gezocht?
quote:
quote:
Het is toch altijd leuk om te weten waar je vandaan komt. Ook een serie op de BBC waar ze op zoek gaan naar de voorouders van beroemde Britten (oa. Stephen Fry). Ik weet enkel ons geslacht terug naar de 1750 (en dat is dus de 'kleermakers- / boerenlijn'). Stiekem hoop ik van de Saxonen af te stammen, want die vind ik ook wel heel gaaf.quote:Op donderdag 23 december 2010 00:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Fascinerend is dat welEen familie waarvan ik (of "mijn lijn") rond de tijd van Spoor-opa afsplitste heeft eens een boek uitgegeven met de hele stamboom terug tot 1570 of zo. Die vrouw die dat gedaan heeft is daar ook naar verluidt enigszins geschift van geworden
maar ik heb dus ook een exemplaar van dat boek en daar staat hij in als "spoorbeambte". Nou ja, dat kan nog van alles zijn denk je dan
En oma maar snoeven dat hij de Chef was en zo
Mn moeder lachte zich dood
Geen idee hoe lang ze ermee bezig geweest is. 10-15 jaar zoiets? Denk ik. Maar goed het scheelde wel dat het een familie van hoofdzakelijk vissers betrof die zich sinds 1570 eigenlijk nauwelijks buiten Enkhuizen gewaagd hebben (te land dan tochquote:Op donderdag 23 december 2010 00:45 schreef Woeste_Woerd het volgende:
En damn, hoeveel jaar heeft haar dat gekost? En heeft ze het bij één ijn gehouden, of meerdere? Want dan is ze echt ziek lang bezig geweest.En het perfecte titeltje heeft ze dan gegeven, spoorbeambte klinkt heel sjiek.
Reken er maar niet op dat er ooit nog wat over bekend wordt hoorquote:
Wrm niet?quote:Op donderdag 23 december 2010 00:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Reken er maar niet op dat er ooit nog wat over bekend wordt hoor
quote:Top 100 van woensdag 22 december 2010
Plaats / aantal berichten / gebruiker
05. 600 Stuart
18. 335 Symphonic
21. 329 Marijkezwolle
36. 199 TheFamousMan
41. 184 MaleDuck
42. 179 Pheno
46. 164 MPG
48. 160 suikertaartje
49. 157 LovelyLady
97. 101 goldfinger1963
98. 100 Trevland
Dat is toch wel een hele lange tijd. Ik vind het wel knap, want voor mij zou het een straf gaan worden om op een gegeven moment maar verder en verder in de archieven te duiken (ik zou er ook gek van zijn geworden). Maar Enkhuizen he? Dat heeft toch nog heel veel oude gebouwen? Ooit wel eens gekeken of je 'familiehuis' er nog staat?quote:Op donderdag 23 december 2010 00:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen idee hoe lang ze ermee bezig geweest is. 10-15 jaar zoiets? Denk ik. Maar goed het scheelde wel dat het een familie van hoofdzakelijk vissers betrof die zich sinds 1570 eigenlijk nauwelijks buiten Enkhuizen gewaagd hebben (te land dan toch)
Ook het punt waar mijn lijn aftakt, bij Spoor-opa, is gewoon in het Waterland, de regio rondom Hoorn![]()
Hoi LL
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |