quote:
Op woensdag 22 december 2010 20:41 schreef -CRASH- het volgende:[..]
Denk dat je het verkeerd ziet....
Afgelopen dagen toen de sneeuw hier in Limburg viel
waren de neerslag gebieden lichtblauw... nu zie ik toch aardig wat donkerblauw op
de naderende neerslag (zelfs tot rood)
Ik hoop dat er aardig wat naar onder komt komende avond/nacht.
Zodat er niet meer gestrooid kan worden.
Nou, dan kijk maar eens goed naar dit:
http://buienradar.nl/buienradar-3-uur-vooruit.aspxIk zou, als ik de Overheid was, onmiddelijk een weeralarm uitvaardigen, want dit ziet er langdurig en hevig uit. Ook (en vooral) als je op de 24h-prognose klikt, zie je maar een ding, en dat is wolk. En dat is geen regen, nee.
Ik schat dat dat een sneeuwportie is van minimaal 15 cm voor alleen de nacht. Kijk je verder op buienradar, dan zie je dat het in Limburg en Brabant ook overdag blijft sneeuwen. Hoeveel is onduidelijk, maar volgens diezelfde buienradar gaat het gewoon meer dan 24h achter mekaar door sneeuwen! Dat moet wel haast meer dan 30cm op gaan leveren morgenavond.
ActueelInmiddels hagelt het in grote delen van Zuid-Limburg. In geheel Limburg komt dichte mist voor, die plaatselijk (op de plateaus) zeer dicht kan zijn. Een ongewone situatie en combinatie, mist en hagel!
In Zuid-Limburg daalt de minimumtemperatuur momenteel en de mist verdwijnt door de hagel.
PrognoseDe hagel gaat tegen middernacht over in zware sneeuwbuien. Hoe fel is onbekend, maar in ieder geval met veel wind en temperaturen rond de -1 gr. Celsius. Er gaat komende nacht ruim 15cm vallen in Z-Limburg. Morgen overdag worden dezelfde diktes verwacht. Een witte kerst dus, ook voor de rest van NL.
En het lijkt volgende week, na de kerst, fors kouder te gaan worden.
[ Bericht 0% gewijzigd door Sjabbes op 22-12-2010 22:23:42 (Got in my way) ]