Oefenen, oefenen, oefenen. En in de eerste periode afkijken bij anderen en misschien wel het nodige jatten. Meer is het niet. Bij mij gingen er ook meerdere overheen voordat het er een béétje uit ging zien. Bij de alleroudste cassettehoesjes van een paar posts geleden, gemaakt in 1997, was ik pas een paar weken uit het MS Paint-stadium. En die poppetjes/spinnetjes op exemplaren van halverwege 1998 waren rechtstreeks op de vormgeving van TMF van die tijd geïnspireerd.
Mijn ervaring is dat het in CorelDraw wel soepeler gaat dan in Illustrator, al beheers ik ze beiden. Ik weet niet, het voelt organischer. Voor zover mogelijk gebruik ik dan ook CorelDraw voor tekenwerk.
Overigens ben ik zelf opgeklommen door middel van MS Paint --> daarna een spotgoedkoop, simpel maar toch al een stuk uitgebreider tekenprogramma met de naam Micrografx 5 (zijn vast wel hedendaagse alternatieven voor) --> en daarna CorelDraw. De sprong van MS Paint naar CorelDraw was misschien te groot geweest. Dat er zo'n tussenstation was, heeft goed gewerkt.
Ik heb zelf trouwens veel geleerd van het in CorelDraw overtrekken van ingescande illustraties van anderen. In de eerste jaren gebeurde het voor cassettehoesjes weleens dat ik een scan van een illustratie wilde gebruiken, maar dat de kwaliteit te slecht was om hem in het hoesje te verwerken. Waarna ik dus een verwoede poging deed hem zelf over te trekken. Bandjes 34 en 36 op de collage van een paar posts geleden kwamen zo bijvoorbeeld tot stand. Uiteindelijk bleek het een goede leerschool te zijn.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2011 00:09:07 ]