abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91024786
Jaren 80/begin 90??? Dat was nou net NIET mijn bedoeling. :{

Op m'n huidige site - onderaan deze post - trouwens weer wel; als je daar vaag iets van het Turn Up The Bass-tijdperk in herkent (wat ook goed past op een site met veelal stokoude muziek, waarvan een aardig deel weer uit die tijd stamt), heb ik het goed gedaan.

Toch leuk dat je er met plezier naar gekeken hebt, dat wel. En over dat 'leuk om iemands ontwikkeling te zien': Deze lange rij oude cassettebandjes, allen met zelfgemaakt artwork, heb ik ook nog online staan. Alleen had ik dat van oorsprong niet gepost, omdat het allernieuwste bandje op die verzameling van begin 2001 dateert. :D

Die verzameling eindigt in feite ergens waar die screenshots van m'n sites begonnen...

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2011 05:25:58 ]
pi_91056637
En nog wat spul uit m'n eigen cd-kast. Velen kan ik hier niet posten omdat ze teveel op reeds bestaan design geïnspireerd zijn, of grotendeels op een hele mooie foto/afbeelding van een ander leunen. Dat is voor eigen cd's een stuk minder erg dan voor een website die door de hele wereld gezien zou kunnen worden. Maar die hieronder zijn nog grotendeels 'eigen kweek'.

Beiden verleden jaar ontworpen, eigenlijk een redesign:

Beiden een jaar of drie oud. Die van R.e.m. is trouwens niet specifiek voor die groep gemaakt, maar een standaard-ontwerp voor zelfgemaakte 'best of artist x'-cd's. Past nagenoeg overal bij...

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2011 05:45:11 ]
  zondag 9 januari 2011 @ 18:04:26 #53
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_91074759
Helaas, maar alsnog vind ik ze mooi :D

In de verte lijkt het er wel op, maar ik vind het veels te retro, in plaats van underground en vaag :)
De casettebandjes vind ik juist heel erg lijken. O+

De cdhoesjes vind ik erg leuk én ze passen bij het jaartal/tijdperk/de band :D
Kaleidoscopiklimax
pi_91089331
Zat inspiratie, maar niet de skills om het neer te zetten. Ik probeer nu maar wat aan te kloten met Corel Painter, maar zoals dat er nu uitziet gaat dat nog jaren duren. Heeft iemand misschien wat tips om mijn digitale tekenkunsten een beetje op te krikken?
pi_91097113
Oefenen, oefenen, oefenen. En in de eerste periode afkijken bij anderen en misschien wel het nodige jatten. Meer is het niet. Bij mij gingen er ook meerdere overheen voordat het er een béétje uit ging zien. Bij de alleroudste cassettehoesjes van een paar posts geleden, gemaakt in 1997, was ik pas een paar weken uit het MS Paint-stadium. En die poppetjes/spinnetjes op exemplaren van halverwege 1998 waren rechtstreeks op de vormgeving van TMF van die tijd geïnspireerd.

Mijn ervaring is dat het in CorelDraw wel soepeler gaat dan in Illustrator, al beheers ik ze beiden. Ik weet niet, het voelt organischer. Voor zover mogelijk gebruik ik dan ook CorelDraw voor tekenwerk.

Overigens ben ik zelf opgeklommen door middel van MS Paint --> daarna een spotgoedkoop, simpel maar toch al een stuk uitgebreider tekenprogramma met de naam Micrografx 5 (zijn vast wel hedendaagse alternatieven voor) --> en daarna CorelDraw. De sprong van MS Paint naar CorelDraw was misschien te groot geweest. Dat er zo'n tussenstation was, heeft goed gewerkt.

Ik heb zelf trouwens veel geleerd van het in CorelDraw overtrekken van ingescande illustraties van anderen. In de eerste jaren gebeurde het voor cassettehoesjes weleens dat ik een scan van een illustratie wilde gebruiken, maar dat de kwaliteit te slecht was om hem in het hoesje te verwerken. Waarna ik dus een verwoede poging deed hem zelf over te trekken. Bandjes 34 en 36 op de collage van een paar posts geleden kwamen zo bijvoorbeeld tot stand. Uiteindelijk bleek het een goede leerschool te zijn. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2011 00:09:07 ]
pi_91099220
Maar er zit wel verschil in of je ik noem maar wat, portret tekeningen wil maken, of landschappen, dat soort klassieke dingen, of meer grafisch ontwerp werk. Maar die oefenen oefenen oefenen tip gaat altijd op :)

Wat had je zelf voor ogen flippie?
  maandag 10 januari 2011 @ 01:02:50 #57
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_91099865
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 21:50 schreef fl1pp13 het volgende:
Zat inspiratie, maar niet de skills om het neer te zetten. Ik probeer nu maar wat aan te kloten met Corel Painter, maar zoals dat er nu uitziet gaat dat nog jaren duren. Heeft iemand misschien wat tips om mijn digitale tekenkunsten een beetje op te krikken?
Zo'n vier jaar terug kwam ik ook via iemand aan Corel Painter 10. Destijds had ik zeer weinig skills in tekenen maar ben toch begonnen omdat ik graag tekeningen wil maken op concept art niveau. Ik het begin had ik ook vrij veel moeite met het bedenken van iets om te tekenen. Dus ben ik maar gaan experimenteren door het maken van "Orbs".

Daardoor kreeg ik al gauw in de gaten hoe het allemaal werkte en begon ik langzamerhand met landschappen enzo.

Dus ik zou zeggen leer eerst eens de brushes en mogelijkheden van Corel Painter kennen door gewoon simpelweg vage tekeningen te maken. De rest komt later wel ^O^
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
pi_91107421
quote:
7s.gif Op maandag 10 januari 2011 00:45 schreef Maisnon het volgende:
Maar er zit wel verschil in of je ik noem maar wat, portret tekeningen wil maken, of landschappen, dat soort klassieke dingen, of meer grafisch ontwerp werk. Maar die oefenen oefenen oefenen tip gaat altijd op :)

Wat had je zelf voor ogen flippie?
Beetje concept-achtige landschappen, misschien met wat scherpe elementen..
pi_91115352
Nvm

[ Bericht 99% gewijzigd door RenRen- op 10-01-2011 15:00:17 ]
pi_91118044
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 11:25 schreef fl1pp13 het volgende:

[..]

Beetje concept-achtige landschappen, misschien met wat scherpe elementen..
Mooi, vandaag of morgen zal ik hier wel een hoop tips neerplempen die ik in ieder geval uit mijn ervaring kan halen :P want iemand anders vroeg ook om wat en dan kan ik het net zo goed met iedereen delen :D maar ik moet eerst iets anders in Photoshop afhandelen :P
pi_91120088
quote:
10s.gif Op maandag 10 januari 2011 15:57 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Mooi, vandaag of morgen zal ik hier wel een hoop tips neerplempen die ik in ieder geval uit mijn ervaring kan halen :P want iemand anders vroeg ook om wat en dan kan ik het net zo goed met iedereen delen :D maar ik moet eerst iets anders in Photoshop afhandelen :P
Ik wil wel een paar tips voor minecraft :P
pi_91121331
Heb beetje zelfde als fl1pp13, wel inspiratie maar helaas geen tijd :P. Ben wel al beetje aan 't kloten met illustrator en photoshop, maar ben heel januari nog bezig met m'n tentamens. 't Idee om te gaan photoshoppen is trouwens ontstaan doordat ik wel vaak aardige t-shirts zag in de stad maar ik 40 euro veel te duur vind voor een matig t-shirt wat ik over een jaartje waarschijnlijk niet eens meer draag. Na de tentamens maar veel tutorials volgen :)
pi_91121736
Ik teken bijna nooit. En als ik het al probeer, dan maak ik de tekening ook bijna nooit af. :') Maar vooruit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tevens TVP!
pi_91122186
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 17:11 schreef spunos het volgende:

(...)

Vooral die bovenste vind ik erg mooi!
pi_91124198
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 17:21 schreef fl1pp13 het volgende:

[..]

Vooral die bovenste vind ik erg mooi!
die en de onderste _O_
pi_91147814
Mezelf in een wazige manier proberen te tekenen.
inb4 narcist!

dinsdag 11 januari 2011 @ 08:47:02 #67
324060 RianaLuna
Blessed be :)
pi_91150145
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 02:17 schreef Gridlok het volgende:
Mezelf in een wazige manier proberen te tekenen.
inb4 narcist!

[ afbeelding ]
Vanwaar de pentagram? :P En cool.
Always live your life with full happiness and laughter ;)
pi_91160008
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 08:47 schreef RianaLuna het volgende:

[..]

Vanwaar de pentagram? :P En cool.
Geeeeen idee
pi_91240397
Leuk topic.

Wat van mijn creaties (al zijn ze lang zo goed niet als wat ik voorbij heb zien komen)

mijn eerste poging tot digitaal tekenen

pentagram gemaakt in 3D max en geimporteerd in Daz3D (soort poser)

en pentagram gemaakt in 3Dmax of illustrator (is al tijdje terug dus weet niet helemaal meer)
pi_91246499
Ik ben op het moment bezig met een ODST, hij is nog niet helemaal af, wil nog een paar details toevoegen, maar het grootste gedeelte is af, ik ga alleen nog een hele omgeving erbij maken. :)

donderdag 13 januari 2011 @ 00:43:16 #71
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_91246539
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 00:42 schreef paplepel123 het volgende:
Ik ben op het moment bezig met een ODST, hij is nog niet helemaal af, wil nog een paar details toevoegen, maar het grootste gedeelte is af, ik ga alleen nog een hele omgeving erbij maken. :)

[ afbeelding ]
_O_
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  donderdag 13 januari 2011 @ 01:28:32 #72
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_91247999
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 00:42 schreef paplepel123 het volgende:

[ afbeelding ]
Nice ^O^
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
  donderdag 13 januari 2011 @ 15:35:58 #73
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_91266856

Respect de Windows Mobile Paint skills.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  PR en moderator donderdag 13 januari 2011 @ 17:52:47 #74
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_91273566
quote:
99s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:35 schreef Houniet het volgende:
[ afbeelding ]

Respect de Windows Mobile Paint skills.
GEE-SUS :D
Fuck the EBU.
pi_91289449
Het projectje gaat nog wel een paar weken duren, ik zal af en toe is een screenshotje van de voortgang posten. :)

+- 23 uur (moet alles met een muis doen :X)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')