Ze geeft aan dat verkracht is lijkt me dan niet dat ze het dan zelf ook wilde hequote:Op dinsdag 21 december 2010 20:23 schreef drumstickNL het volgende:
Nagaan of ze het toendertijd niet zelf ook wou, beetje lullig om een 17-jarige jongen op te laten pakken voor zoiets. Kan er helemaal naast zitten hoor maar je hoort wel vaker zoiets.
Dat ligt er maar net aan he, genoeg gevallen bekend van meisjes die vrijwillig seks hadden met hun toen nog vriendje maar kort daarna werden gedumpt en vervolgens beweerden dat ze verkracht waren.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:24 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ze geeft aan dat verkracht is lijkt me dan niet dat ze het dan zelf ook wilde he
True maar laten we er even vanuitgaan dat het hier niet het geval is.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:28 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan he, genoeg gevallen bekend van meisjes die vrijwillig seks hadden met hun toen nog vriendje maar kort daarna werden gedumpt en vervolgens beweerden dat ze verkracht waren.
Ga eens terug naar je hokquote:Op dinsdag 21 december 2010 20:45 schreef Microtubuli het volgende:
'Haar vriend' zegt al genoeg, ze was dus al uit op sex anders neem je geen vriend.
We zijn hier niet om te oordelen of ze wel/niet verkracht is.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:45 schreef Microtubuli het volgende:
'Haar vriend' zegt al genoeg, ze was dus al uit op sex anders neem je geen vriend.
Eerst met haar ouders praten, en als die het nodig vinden om er mee naar de politie te stappen dan maken ze maar tijd.quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:02 schreef PfenisBaron het volgende:
[..]
De politie? Die hebben het nog niet druk genoeg zeker in deze tijden?
Al is ze 24. Of 78. Verkrachting is altijd strafbaar.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:22 schreef FeestBoek het volgende:
Sowieso moeten die ouders dat weten. Ten eerste om je vriendin bij te staan met het verwerken hiervan, maar ten tweede ook omdat hun aangifte kunnen doen.
Iemand die zoiets doet bij een kind van 14 is strafbaar.
Ik zie daarin werkelijk geen reden tot directe argwaan. Sterker nog: Als zo'n jongen van 17 een relatie heeft met een meisje van 14 is het voor hem eenvoudiger om een dergelijke daad te begaan dan bij een wildvreemde.quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:05 schreef drumstickNL het volgende:
De twijfels zijn er omdat hij destijds haar vriend was en niet een of andere onbekende..
Bij een verkrachting is de dader 9 van de 10 keer een bekende van het slachtoffer. En de verkrachting vindt altijd plaats in een, voor het slachtoffer, vertrouwde omgeving plaats.quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:05 schreef drumstickNL het volgende:
De twijfels zijn er omdat hij destijds haar vriend was en niet een of andere onbekende..
Dus als je uit bent op sex, mag je verkracht worden?quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:45 schreef Microtubuli het volgende:
quote:Op dinsdag 21 december 2010 23:07 schreef slashdotter3 het volgende:
Verkracht met kleine 'v' graag
[/kommaneuker ]
Dus omdat jij denkt dat het niet zo is moeten we daar niet van uit gaan?quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:41 schreef Re het volgende:
[..]
True maar laten we er even vanuitgaan dat het hier niet het geval is.
Kom op nou Re, TS is zelf een trollquote:
Graag een bron voor deze nonsense ?quote:Op woensdag 22 december 2010 01:16 schreef maickeltje het volgende:
[..]
9 van de 10 gevallen is het zo hoor
Als de mensen die TS niet geloven hier nou weg blijven, en de mensen die TS wel geloven advies posten, dan zit niemand elkaar in de weg.quote:Op woensdag 22 december 2010 01:16 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Dus omdat jij denkt dat het niet zo is moeten we daar niet van uit gaan?
9 van de 10 gevallen is het zo hoor
Je hebt meisjes die alles verzinnen voor aandacht. Van zelfmoord tot verkrachtingen. Diequote:Op dinsdag 21 december 2010 20:24 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ze geeft aan dat verkracht is lijkt me dan niet dat ze het dan zelf ook wilde he
als je 14 bent ?quote:Op woensdag 22 december 2010 09:36 schreef RianaLuna het volgende:
Oké ik zeg het niet vaak maar "OMG!"
Je kan ook een vriend nemen vanwege de liefde die hij je geeft, omdat je van hem HOUD!
17 - 14 is volgens mij als het vrijwillig is niet strafbaar, maar aangezien ze het over verkrachting heeft is het wel strafbaar. 14 uur taakstraf bij HALT dat zal 'm lerenquote:Op dinsdag 21 december 2010 20:22 schreef FeestBoek het volgende:
Sowieso moeten die ouders dat weten. Ten eerste om je vriendin bij te staan met het verwerken hiervan, maar ten tweede ook omdat hun aangifte kunnen doen.
Iemand die zoiets doet bij een kind van 14 is strafbaar.
Dit dusquote:Op woensdag 22 december 2010 11:56 schreef DroomFiguur het volgende:
Echt, al die mensen hier die zeggen dat ze het zelf wel zal hebben gewild. Als ze zegt dat ze is verkracht is dat gewoon zo, de rest is aan de politie.. Het is iets wat simpelweg veel meer voorkomt dan je denkt, omdat veel vrouwen zich ervoor schamen of denken dat het hun eigen schuld was hoor je het relatief weinig. Dus als er eindelijk een mee naar voren komt, lijkt het me verstandig om dat serieus te nemen.
Dus. Aangifte doen.
Nou, daar ben ik niet al te zeker van!quote:Op woensdag 22 december 2010 11:56 schreef DroomFiguur het volgende:
Echt, al die mensen hier die zeggen dat ze het zelf wel zal hebben gewild. Als ze zegt dat ze is verkracht is dat gewoon zo,
Dan is het een valse aangifte van haar kant en ook dat is een zaak van politie/justitie om dat te gaan bepalen.quote:Op woensdag 22 december 2010 13:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nou, daar ben ik niet al te zeker van!
Het kan heel goed wel zo zijn, in dat geval moet ze zeker aangifte doen.. Maar net zo goed als dat sommigen zich te zeer schamen om erover te praten, zo komt het ook vaak genoeg voor dat spijtoptanten ineens roepen dat ze verkracht zijn.
Meestal onderzoekt de politie niet zelf of een aangifte vals is.quote:Op woensdag 22 december 2010 13:58 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dan is het een valse aangifte van haar kant en ook dat is een zaak van politie/justitie om dat te gaan bepalen.
Volgens mij is het belangrijkste van een aangifte op dit moment het feit dat het op papier komt te staan, mocht ie het dan nog een keer flikken bij een ander, staat die een stuk sterker mocht ze aangifte doen, verder zal er wel niet veel gebeuren.quote:Op woensdag 22 december 2010 16:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Meestal onderzoekt de politie niet zelf of een aangifte vals is.
Ik denk dat ze het beste eerst eens kan gaan praten met een vertrouwenspersoon, op valse aangiftes en aangiftes van valse aangiftes zit niemand te wachten. Het levert de - toch al overbezette - recherche extra werk op en vaak leidt het tot niets. Een verkrachting is soms moeilijk te bewijzen, dus het tegendeel ook.
Die jongen heeft dan wel de beschuldiging op zijn naam staan en krijgt ook last van de daarmee gepaard gaande imagoschade..( Daarom wordt het nogal eens als wapen ingezet.) Dat is nogal lullig als je volmaakt onschuldig bent.
Dus ik zou haar beslist willen aanraden om eerst na te denken, en dan pas te doen.
Of er veel gebeurt of niet hangt van de bewijsbaarheid af. Ik zeg ook helemaal niet dat ze het niet moet doen. Als ze werkelijk is verkracht, is aangifte natuurlijk het beste.quote:Op woensdag 22 december 2010 16:14 schreef Tanin het volgende:
[..]
Volgens mij is het belangrijkste van een aangifte op dit moment het feit dat het op papier komt te staan, mocht ie het dan nog een keer flikken bij een ander, staat die een stuk sterker mocht ze aangifte doen, verder zal er wel niet veel gebeuren.
Je gaat wel echt 100% er vanuit dat ze de waarheid niet zegt he. Want het is natuurlijk extreem zeldzaam dat een gast van 17 seks wil en het meisje van 14 waar hij mee is nog niet (om wat voor reden dan ook).quote:Op woensdag 22 december 2010 16:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Of er veel gebeurt of niet hangt van de bewijsbaarheid af. Ik zeg ook helemaal niet dat ze het niet moet doen. Als ze werkelijk is verkracht, is aangifte natuurlijk het beste.
Ik zeg alleen dat je niet achteraf kunt gaan vinden dat je verkracht bent. Als ze het op dat moment ermee eens was, dan was het een gewone vrijpartij. Als ze achteraf bedenkt dat haar dat niet goed uitkwam, is dat haar probleem. Van een delict is dan zeer beslist geen sprake.
Dus ik hoop dat ze dat wel bedenkt voordat ze iets gaat ondernemen.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 22 december 2010 16:41 schreef Tanin het volgende:
Ik ben het niet met je (en velen hier) eens dat aangifte het beste is. Ik denk dat professionele hulp het beste is. Aangifte kan straks nog, maar eerst moet ze ondersteuning krijgen en zichzelf niet langer de schuld geven. Dan zal ze waarschijnlijk ook veel sneller zelf aangifte doen.
Ik ga er vooralsnog van uit dat het echt een verkrachting was (danwel vrijpartij zonder toestemming, kan best dat ze geen "nee" gezegd heeft, maar ook geen "ja")
het is wel iets om in het achterhoofd te houden aangezien het zeer vaak voorkomt onder tieners, maargoed laten we eerst verdere details van het verhaal maar eens achterhalen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:41 schreef Re het volgende:
[..]
True maar laten we er even vanuitgaan dat het hier niet het geval is.
Hoe kom je daarbij?quote:Op woensdag 22 december 2010 16:46 schreef DroomFiguur het volgende:
[..]
Je gaat wel echt 100% er vanuit dat ze de waarheid niet zegt he.
In de OP wordt advies gevraagd over hoe te handelen bij een (tiener)meisje dat verkracht is. Vervolgens wordt het halve topic zo gedraaid dat ze misschien wel niet verkracht is. Lijkt me niet echt een grote bijdrage leveren. Als het echt niet zo is gegaan als wordt gezegd in de OP, is dat verder de verantwoordelijkheid van dat meisje zelf.quote:
Okay, als dat het geval is: TS moet gewoon helemaal niets doen. Het is aan het meiske zelf of ze aangifte wil doen of niet, daar hoeft TS haar niet naar te pushen. Kortom: Niets doen.quote:Op woensdag 22 december 2010 16:52 schreef DroomFiguur het volgende:
[..]
In de OP wordt advies gevraagd over hoe te handelen bij een (tiener)meisje dat verkracht is. Vervolgens wordt het halve topic zo gedraaid dat ze misschien wel niet verkracht is. Lijkt me niet echt een grote bijdrage leveren. Als het echt niet zo is gegaan als wordt gezegd in de OP, is dat verder de verantwoordelijkheid van dat meisje zelf.
Ouders van minderjarigen ook volgens mij. Maar dat is TS nietquote:Op woensdag 22 december 2010 17:13 schreef Maanvis het volgende:
Daarnaast kan aangifte alleen gedaan worden door het slachtoffer, dus lijken me reacties als 'aangifte doen' sowieso onzin.
Het lijkt me heel goed om eerst duidelijk te krijgen wat er gebeurd is.quote:Op woensdag 22 december 2010 16:52 schreef DroomFiguur het volgende:
[..]
In de OP wordt advies gevraagd over hoe te handelen bij een (tiener)meisje dat verkracht is. Vervolgens wordt het halve topic zo gedraaid dat ze misschien wel niet verkracht is. Lijkt me niet echt een grote bijdrage leveren. Als het echt niet zo is gegaan als wordt gezegd in de OP, is dat verder de verantwoordelijkheid van dat meisje zelf.
Die jongen zal in ieder geval ondervraagd worden. Als hij zichzelf ergens tegenspreekt, zou er nog wat uit kunnen rollen.quote:Op woensdag 22 december 2010 17:46 schreef LikeEmDead het volgende:
Aangifte zal geen zin hebben, aangezien het ze zichzelf al heeft gewassen lijkt mij... En omdat het waarschijnlijk gebeurde zonder oog getuigen en hun een ''romantische'' relatie hebben.
Echt he . Wat een lamstralenquote:Op woensdag 22 december 2010 16:52 schreef DroomFiguur het volgende:
[..]
Aangifte doen is niet aan de orde, want TS vraagt om advies en die kan geen aangifte doen.quote:Op woensdag 22 december 2010 17:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Die jongen zal in ieder geval ondervraagd worden. Als hij zichzelf ergens tegenspreekt, zou er nog wat uit kunnen rollen.
Maar inderdaad, met alleen haar woord is de kans niet erg groot.
Stop eens met dat gezuigquote:Op woensdag 22 december 2010 17:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Aangifte doen is niet aan de orde, want TS vraagt om advies en die kan geen aangifte doen.
Daar begon jij mee, maargoed.. TS moet dat meiske niet dwingen/overtuigen om aangifte te doen, dat zou naar mijn mening slecht zijn. Het moet haar eigen keuze zijn om aangifte te doen.quote:
Het advies van de meesten is dat ze aangifte zou moeten doen..quote:Op woensdag 22 december 2010 17:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Aangifte doen is niet aan de orde, want TS vraagt om advies en die kan geen aangifte doen.
Dat heeft meer consequenties dan je denkt, helemaal als het een 'valse aangifte' blijkt te zijn wat een aantal mensen hier vermoeden. Als ze aangifte wil doen dan moet dat haar eigen keuze zijn, niet een keuze die opgelegd wordt door virenden en familie.quote:Op woensdag 22 december 2010 18:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het advies van de meesten is dat ze aangifte zou moeten doen..
Daar ben ik het mee eens. Mijn advies zou zijn om eerst eens na te gaan wat er precies gebeurd is en hoe het gebeurd is. Daarmee voorkom je een valse of beter gezegd, onjuiste aangifte.quote:Op woensdag 22 december 2010 18:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat heeft meer consequenties dan je denkt, helemaal als het een 'valse aangifte' blijkt te zijn wat een aantal mensen hier vermoeden. Als ze aangifte wil doen dan moet dat haar eigen keuze zijn, niet een keuze die opgelegd wordt door virenden en familie.
Een 14-jarige valt onder de verantwoording van haar ouders. Ook juridisch gezien kunnen en mogen de ouders aangifte doen voor haar .quote:Op woensdag 22 december 2010 18:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat heeft meer consequenties dan je denkt, helemaal als het een 'valse aangifte' blijkt te zijn wat een aantal mensen hier vermoeden. Als ze aangifte wil doen dan moet dat haar eigen keuze zijn, niet een keuze die opgelegd wordt door virenden en familie.
Dit lijkt me een heel slecht idee. Ze heeft TS in vertrouwen genomen, nadat dat geschaad is door d'r ex vriend, en dan gaat TS dat vetrouwen ook nog een keer schaden? Dan komt het nooit meer goed.quote:Op zondag 26 december 2010 18:14 schreef gnilrednoz het volgende:
Luister, als zij het haar ouders niet wil vertellen, moet jij dat doen. Misschien is ze initieel boos op je, maar ze zal je later dankbaar zijn.
Weet je overigens wel 100% zeker dat het echt verkrachting was? En niet gewoon sex waar ze later spijt van kreeg? Zou niet de eerste keer zijn dat een meisje van die leeftijd zoiets zegt...
Zoals? Dat ze niet echt verkracht is bijvoorbeeld?quote:Op zondag 26 december 2010 18:17 schreef Tanin het volgende:
[..]
Dit lijkt me een heel slecht idee. Ze heeft TS in vertrouwen genomen, nadat dat geschaad is door d'r ex vriend, en dan gaat TS dat vetrouwen ook nog een keer schaden? Dan komt het nooit meer goed.
Misschien heeft die vriendin wel een heel goede reden om het niet aan d'r ouders te vertellen.
Tja...tis weer eens wat anders als aangifte brullen, dat weet ik, maar ik heb zo mijn afwijkende mening, en heb genoeg ervaring met slachtoffers om die mening te kunnen onderbouwen.quote:Op zondag 26 december 2010 22:21 schreef MalaCocinera het volgende:
Tanin voor veel fokkers is dat hogere wiskunde he
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |