abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90251251
Hallo iedereen, gisteravond vertelde een vriendin van mij dat ze is verkracht,ontmaagd, door haar vriend (inmiddels ex)
Zij is zelf 14 en hij 17...
Ik Heb tegen haar gezegd dat ze het tegen haar ouders moet vertellen, maar dat wil ze zoizo niet doen..
Nu denk ik er ook de heletijd aan, en voel nu dus ook best wel kut,...
Iemand tips?
  Boks-Chick dinsdag 21 december 2010 @ 20:20:43 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_90251480
Aangifte doen?
lolwut
pi_90251496
Ja aangifte doen bij de politie en samen met haar met haar ouders praten .
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_90251609
Sowieso moeten die ouders dat weten. Ten eerste om je vriendin bij te staan met het verwerken hiervan, maar ten tweede ook omdat hun aangifte kunnen doen.

Iemand die zoiets doet bij een kind van 14 is strafbaar.
pi_90251640
Niet eraan denken ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_90251648
Nagaan of ze het toendertijd niet zelf ook wou, beetje lullig om een 17-jarige jongen op te laten pakken voor zoiets. Kan er helemaal naast zitten hoor maar je hoort wel vaker zoiets.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_90251718
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:23 schreef drumstickNL het volgende:
Nagaan of ze het toendertijd niet zelf ook wou, beetje lullig om een 17-jarige jongen op te laten pakken voor zoiets. Kan er helemaal naast zitten hoor maar je hoort wel vaker zoiets.
Ze geeft aan dat verkracht is lijkt me dan niet dat ze het dan zelf ook wilde he :|W
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_90251816
Je kan haar toch alleen maar advies geven, verder gaat ze doen waar ze lekker zelf zin in heeft. Dus probeer je er maar niet zo druk om te maken.
pi_90251853
Maar vaak als de ouders het weten lucht dat wel enorm op.
Tenzij ze heel erg religieus zijn dan wellicht niet.
Groetjes, Ezio.
pi_90252002
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:24 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ze geeft aan dat verkracht is lijkt me dan niet dat ze het dan zelf ook wilde he :|W
Dat ligt er maar net aan he, genoeg gevallen bekend van meisjes die vrijwillig seks hadden met hun toen nog vriendje maar kort daarna werden gedumpt en vervolgens beweerden dat ze verkracht waren.
  dinsdag 21 december 2010 @ 20:41:02 #11
262 Re
Kiss & Swallow
pi_90252697
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 20:28 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan he, genoeg gevallen bekend van meisjes die vrijwillig seks hadden met hun toen nog vriendje maar kort daarna werden gedumpt en vervolgens beweerden dat ze verkracht waren.
True maar laten we er even vanuitgaan dat het hier niet het geval is.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 21 december 2010 @ 20:43:07 #12
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_90252793
Gooi het hele verhaal hier eens neer aub topicstarter.

Zou niet de eerste keer zijn dat zo'n sma een romantische ontmaagding verdraait tot een verkrachting om geld van die G los te krijgen. Erg voorzichtig mee zijn dit soort verklaringen.
  dinsdag 21 december 2010 @ 20:45:33 #13
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_90252943
'Haar vriend' zegt al genoeg, ze was dus al uit op sex anders neem je geen vriend.
  dinsdag 21 december 2010 @ 20:47:15 #14
262 Re
Kiss & Swallow
pi_90253034
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 20:45 schreef Microtubuli het volgende:
'Haar vriend' zegt al genoeg, ze was dus al uit op sex anders neem je geen vriend.
Ga eens terug naar je hok
pi_90253127
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:45 schreef Microtubuli het volgende:
We zijn hier niet om te oordelen of ze wel/niet verkracht is.
Dat mag de politie/justitie straks bepalen, TS zegt alleen dat haar vriendin vraagt wat ze moet doen, en dat is dus gewoon met haar ouders/politie praten.
pi_90254130
De twijfels zijn er omdat hij destijds haar vriend was en niet een of andere onbekende..
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_90254154
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 21:02 schreef PfenisBaron het volgende:

[..]

De politie? Die hebben het nog niet druk genoeg zeker in deze tijden? :')
Eerst met haar ouders praten, en als die het nodig vinden om er mee naar de politie te stappen dan maken ze maar tijd.

De reden die jij opgeeft slaat helemaal nergens op. "ze hebben het nog niet druk genoeg" :') Kom op zeg.
pi_90254199
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:22 schreef FeestBoek het volgende:
Sowieso moeten die ouders dat weten. Ten eerste om je vriendin bij te staan met het verwerken hiervan, maar ten tweede ook omdat hun aangifte kunnen doen.

Al is ze 24. Of 78. Verkrachting is altijd strafbaar.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_90254334
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 december 2010 21:05 schreef drumstickNL het volgende:
De twijfels zijn er omdat hij destijds haar vriend was en niet een of andere onbekende..
Ik zie daarin werkelijk geen reden tot directe argwaan. Sterker nog: Als zo'n jongen van 17 een relatie heeft met een meisje van 14 is het voor hem eenvoudiger om een dergelijke daad te begaan dan bij een wildvreemde.
Groetjes, Ezio.
pi_90257429
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 21:05 schreef drumstickNL het volgende:
Bij een verkrachting is de dader 9 van de 10 keer een bekende van het slachtoffer. En de verkrachting vindt altijd plaats in een, voor het slachtoffer, vertrouwde omgeving plaats.

Kneus :r
pi_90257561
quote:
Dus als je uit bent op sex, mag je verkracht worden?

:')
  dinsdag 21 december 2010 @ 22:02:57 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_90257851
Zo, topic gezuiverd van troll
pi_90259903
Samen bespreken met ouders van vriendin en sowieso aangifte doen.
Die 17-jarige kneus loopt vast nu er mee te koop en populair te doen bij zijn vrienden dat ie een 14-jarige chick heeft geneukt.
pi_90262090
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 23:07 schreef slashdotter3 het volgende:
Verkracht met kleine 'v' graag
[/kommaneuker ]
:')
  woensdag 22 december 2010 @ 01:16:23 #25
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_90269311
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:41 schreef Re het volgende:

[..]

Dus omdat jij denkt dat het niet zo is moeten we daar niet van uit gaan?
9 van de 10 gevallen is het zo hoor
pi_90269415
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 22:02 schreef Re het volgende:
Zo, topic gezuiverd van troll
Kom op nou Re, TS is zelf een troll
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_90269444
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 01:16 schreef maickeltje het volgende:

[..]

Graag een bron voor deze nonsense ?
Dit soort bevooroordeelde uitspraken zijn JUIST reden voor meisjes om maar geen aangifte te doen . Immers ze hebben het zelf uitgelokt, ze willen wraak nemen etc etc
Groetjes, Ezio.
  woensdag 22 december 2010 @ 01:29:23 #28
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_90269833
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 01:16 schreef maickeltje het volgende:

[..]

Dus omdat jij denkt dat het niet zo is moeten we daar niet van uit gaan?
Als de mensen die TS niet geloven hier nou weg blijven, en de mensen die TS wel geloven advies posten, dan zit niemand elkaar in de weg.

Tuurlijk is de kans groot dat die vriendin het zelf wou, de kans is nog groter dat TS een troll is, maar willen we dat risico echt lopen? Ik post liever 9 keer iets te veel, dan 1 keer iets te weinig.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  woensdag 22 december 2010 @ 01:33:11 #29
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_90269963
edit: dubbele post
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_90270508
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 20:24 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Je hebt meisjes die alles verzinnen voor aandacht. Van zelfmoord tot verkrachtingen. Die :|W is dus een beetje overbodig.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_90277024
Haar steunen. Laat haar er over praten, begin er zo min mogelijk zelf over, tenzij zij begint.

Oké ik zeg het niet vaak maar " :') OMG!"

Je kan ook een vriend nemen vanwege de liefde die hij je geeft, omdat je van hem HOUD!
Always live your life with full happiness and laughter ;)
  woensdag 22 december 2010 @ 09:39:30 #32
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_90277064
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 09:36 schreef RianaLuna het volgende:

Oké ik zeg het niet vaak maar " :') OMG!"

Je kan ook een vriend nemen vanwege de liefde die hij je geeft, omdat je van hem HOUD!
als je 14 bent ?
pi_90280398
Spreek er met haar over.. Dat zal haar goed doen.

Zeg haar dat ze aangifte kan doen, dat dat genant is, maar dat bv. mensen van slachtofferhulp daarbij wel kunnen helpen. Weten haar ouders het?

En inderdaad, soms vinden meisjes dat vrijwillige seks later verkrachting moet zijn geweest. Dat kan wraak zijn, of omdat ze zich schoon wil praten, tov in dit geval ouders.
Dat zou er dan ook uit kunnen komen. Hoewel dat ook een serieus probleem kan zijn, is het feitelijk geen verkrachting geweest. Voor de wet wel, denk ik, omdat zij nog beneden de 16 is.
Of ze aangifte wil doen is een kwestie van haar en haar geweten.
  woensdag 22 december 2010 @ 11:49:17 #34
260098 Codiac
Back in business
pi_90281447
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:22 schreef FeestBoek het volgende:

17 - 14 is volgens mij als het vrijwillig is niet strafbaar, maar aangezien ze het over verkrachting heeft is het wel strafbaar. 14 uur taakstraf bij HALT dat zal 'm leren
pi_90281550
Aangifte doen en hulp zoeken. !!
hi there good people
pi_90281757
Echt, al die mensen hier die zeggen dat ze het zelf wel zal hebben gewild. Als ze zegt dat ze is verkracht is dat gewoon zo, de rest is aan de politie.. Het is iets wat simpelweg veel meer voorkomt dan je denkt, omdat veel vrouwen zich ervoor schamen of denken dat het hun eigen schuld was hoor je het relatief weinig. Dus als er eindelijk een mee naar voren komt, lijkt het me verstandig om dat serieus te nemen.

Dus. Aangifte doen.
pi_90281765
De stap naar de politie is iets wat je zo snel mogelijk moet doen, en als ze dat kan/wil/durft zou ze naar de huisarts kunnen gaan, of een andere vertrouwenspersoon.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_90282804
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 11:56 schreef DroomFiguur het volgende:
Echt, al die mensen hier die zeggen dat ze het zelf wel zal hebben gewild. Als ze zegt dat ze is verkracht is dat gewoon zo, de rest is aan de politie.. Het is iets wat simpelweg veel meer voorkomt dan je denkt, omdat veel vrouwen zich ervoor schamen of denken dat het hun eigen schuld was hoor je het relatief weinig. Dus als er eindelijk een mee naar voren komt, lijkt het me verstandig om dat serieus te nemen.

Dus. Aangifte doen.
Dit dus
Groetjes, Ezio.
  woensdag 22 december 2010 @ 12:26:45 #39
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_90283126
Waarom brult iedereen meteen aangifte? Lijkt me veel belangrijker dat TS haar vriendin nu ondersteunt, een luisterend oor biedt en duidelijk maakt dat dit niet haar schuld is, dat zij er niets aan kon doen, etc.
Menigeen doet nooit aangifte, omdat ze er zelf niets aan hebben. Dat is jammer, maar het zou zonde zijn als TS haar vriendin nu zo forceert om aangifte te doen, dat die vriendin er nooit meer tegen iemand over begint.
Professionele hulp lijkt me belangrijker. Die aangifte kan altijd nog, duurt nog wel even voor het verjaard, en voor DNA onderzoek is het toch al te laat.
pi_90286497
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 11:56 schreef DroomFiguur het volgende:
Echt, al die mensen hier die zeggen dat ze het zelf wel zal hebben gewild. Als ze zegt dat ze is verkracht is dat gewoon zo,

Nou, daar ben ik niet al te zeker van!

Het kan heel goed wel zo zijn, in dat geval moet ze zeker aangifte doen.. Maar net zo goed als dat sommigen zich te zeer schamen om erover te praten, zo komt het ook vaak genoeg voor dat spijtoptanten ineens roepen dat ze verkracht zijn.
pi_90286879
Haar ouders hadden haar ook moeten inlichten dat 17 jarige knapen 23 van de 24 uren in de dag aan 1 ding denken.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_90287199
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 13:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Nou, daar ben ik niet al te zeker van!

Het kan heel goed wel zo zijn, in dat geval moet ze zeker aangifte doen.. Maar net zo goed als dat sommigen zich te zeer schamen om erover te praten, zo komt het ook vaak genoeg voor dat spijtoptanten ineens roepen dat ze verkracht zijn.
Dan is het een valse aangifte van haar kant en ook dat is een zaak van politie/justitie om dat te gaan bepalen.
Groetjes, Ezio.
pi_90293818
quote:
13s.gif Op woensdag 22 december 2010 13:58 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dan is het een valse aangifte van haar kant en ook dat is een zaak van politie/justitie om dat te gaan bepalen.
Meestal onderzoekt de politie niet zelf of een aangifte vals is.

Ik denk dat ze het beste eerst eens kan gaan praten met een vertrouwenspersoon, op valse aangiftes en aangiftes van valse aangiftes zit niemand te wachten. Het levert de - toch al overbezette - recherche extra werk op en vaak leidt het tot niets. Een verkrachting is soms moeilijk te bewijzen, dus het tegendeel ook.
Die jongen heeft dan wel de beschuldiging op zijn naam staan en krijgt ook last van de daarmee gepaard gaande imagoschade..( Daarom wordt het nogal eens als wapen ingezet.) Dat is nogal lullig als je volmaakt onschuldig bent.
Dus ik zou haar beslist willen aanraden om eerst na te denken, en dan pas te doen.
  woensdag 22 december 2010 @ 16:14:28 #44
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_90294084
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 16:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Meestal onderzoekt de politie niet zelf of een aangifte vals is.

Ik denk dat ze het beste eerst eens kan gaan praten met een vertrouwenspersoon, op valse aangiftes en aangiftes van valse aangiftes zit niemand te wachten. Het levert de - toch al overbezette - recherche extra werk op en vaak leidt het tot niets. Een verkrachting is soms moeilijk te bewijzen, dus het tegendeel ook.
Die jongen heeft dan wel de beschuldiging op zijn naam staan en krijgt ook last van de daarmee gepaard gaande imagoschade..( Daarom wordt het nogal eens als wapen ingezet.) Dat is nogal lullig als je volmaakt onschuldig bent.
Dus ik zou haar beslist willen aanraden om eerst na te denken, en dan pas te doen.
Volgens mij is het belangrijkste van een aangifte op dit moment het feit dat het op papier komt te staan, mocht ie het dan nog een keer flikken bij een ander, staat die een stuk sterker mocht ze aangifte doen, verder zal er wel niet veel gebeuren.
pi_90294686
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 16:14 schreef Tanin het volgende:

[..]

Volgens mij is het belangrijkste van een aangifte op dit moment het feit dat het op papier komt te staan, mocht ie het dan nog een keer flikken bij een ander, staat die een stuk sterker mocht ze aangifte doen, verder zal er wel niet veel gebeuren.
Of er veel gebeurt of niet hangt van de bewijsbaarheid af. Ik zeg ook helemaal niet dat ze het niet moet doen. Als ze werkelijk is verkracht, is aangifte natuurlijk het beste.

Ik zeg alleen dat je niet achteraf kunt gaan vinden dat je verkracht bent. Als ze het op dat moment ermee eens was, dan was het een gewone vrijpartij. Als ze achteraf bedenkt dat haar dat niet goed uitkwam, is dat haar probleem. Van een delict is dan zeer beslist geen sprake.
Dus ik hoop dat ze dat wel bedenkt voordat ze iets gaat ondernemen.
  woensdag 22 december 2010 @ 16:41:17 #46
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_90295379
Ik ben het niet met je (en velen hier) eens dat aangifte het beste is. Ik denk dat professionele hulp het beste is. Aangifte kan straks nog, maar eerst moet ze ondersteuning krijgen en zichzelf niet langer de schuld geven. Dan zal ze waarschijnlijk ook veel sneller zelf aangifte doen.

Ik ga er vooralsnog van uit dat het echt een verkrachting was (danwel vrijpartij zonder toestemming, kan best dat ze geen "nee" gezegd heeft, maar ook geen "ja")
pi_90295684
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 16:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Of er veel gebeurt of niet hangt van de bewijsbaarheid af. Ik zeg ook helemaal niet dat ze het niet moet doen. Als ze werkelijk is verkracht, is aangifte natuurlijk het beste.

Ik zeg alleen dat je niet achteraf kunt gaan vinden dat je verkracht bent. Als ze het op dat moment ermee eens was, dan was het een gewone vrijpartij. Als ze achteraf bedenkt dat haar dat niet goed uitkwam, is dat haar probleem. Van een delict is dan zeer beslist geen sprake.
Dus ik hoop dat ze dat wel bedenkt voordat ze iets gaat ondernemen.
Je gaat wel echt 100% er vanuit dat ze de waarheid niet zegt he. Want het is natuurlijk extreem zeldzaam dat een gast van 17 seks wil en het meisje van 14 waar hij mee is nog niet (om wat voor reden dan ook).

quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 16:41 schreef Tanin het volgende:
Ik ben het niet met je (en velen hier) eens dat aangifte het beste is. Ik denk dat professionele hulp het beste is. Aangifte kan straks nog, maar eerst moet ze ondersteuning krijgen en zichzelf niet langer de schuld geven. Dan zal ze waarschijnlijk ook veel sneller zelf aangifte doen.

Ik ga er vooralsnog van uit dat het echt een verkrachting was (danwel vrijpartij zonder toestemming, kan best dat ze geen "nee" gezegd heeft, maar ook geen "ja")
Helemaal mee eens.
  woensdag 22 december 2010 @ 16:47:20 #48
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_90295712
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:41 schreef Re het volgende:

[..]

het is wel iets om in het achterhoofd te houden aangezien het zeer vaak voorkomt onder tieners, maargoed laten we eerst verdere details van het verhaal maar eens achterhalen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_90295868
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 16:46 schreef DroomFiguur het volgende:

[..]

Je gaat wel echt 100% er vanuit dat ze de waarheid niet zegt he.

Hoe kom je daarbij?
pi_90296009
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 16:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij?
In de OP wordt advies gevraagd over hoe te handelen bij een (tiener)meisje dat verkracht is. Vervolgens wordt het halve topic zo gedraaid dat ze misschien wel niet verkracht is. Lijkt me niet echt een grote bijdrage leveren. Als het echt niet zo is gegaan als wordt gezegd in de OP, is dat verder de verantwoordelijkheid van dat meisje zelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')