Ook al zouden ze alle 5 parttime werken dan is het nog teveel. Er gaan twee met pensioen volgend jaar, dat wel.quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:45 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Hmm, dat is dan wel opmerkelijk, er is in Nederland gemiddeld een huisartsentekort. Weet je zeker dat al die 5 huisartsen fulltime werken? In Nederland zijn er gemiddeld 2350 patiënten per FTE huisarts.
[..]
Als je je zorgen maakt moet je zeker terug. Met vuisten op tafel slaan is voor zowel patiënt als huisarts niet leuk (en vooral niet goed voor de behandelrelatie).

Nee, dat is uiteraard een voorstelbare reactie. Het geeft alleen weinig informatie over de kwaliteit van huisartsen in het algemeen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:08 schreef JellieVrolijk het volgende:
[..]
Ook al zouden ze alle 5 parttime werken dan is het nog teveel. Er gaan twee met pensioen volgend jaar, dat wel.
Met de vuist op tafel slaan is natuurlijk beeldspraak.
Waar het die twee familieleden betreft, de ene had een aangeboren hersenafwijking, veel te laat ontdekt ondanks heftige hoofdpijnen en vertekend zien, de andere zat vol kanker. Stuurde men naar fysiotherapie en hij moest maar wat flinker zijn. Ik heb huisartsen niet erg hoog meer, vind je het gek?

Idd, caffeine was en is bij mij de grote boosdoener. Versterkt de hyperventilatie/angstaanvallen enzo. Maar kan ook iets met je hart zijn, ik heb zo vaak hartkloppingen enzo maar dat komt omdat ik een ruisje heb en wordt veroorzaakt door een bicuspide aortaklep (inplaats van 3 klepjes, heb ik er 2). Maar dat zal jij wel niet hebben want het komt heel weinig voor volgens mij maar 1% van de nederlandse bevolkingquote:Op dinsdag 21 december 2010 18:33 schreef Saisai het volgende:
misschien ben je ergens gevoelig voor, chocola, koffie of cola, drink/ eet je dat veel?

Het haalt het gemiddelde niet omhoog kan ik je verzekeren. En algemeen is een gemiddelde.quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:10 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nee, dat is uiteraard een voorstelbare reactie. Het geeft alleen weinig informatie over de kwaliteit van huisartsen in het algemeen.

Dit topic is wellicht niet de plaats, maar het beeld dat je schetst herken ik echt niet. Als we het al over geld hebben in de gezondheidszorg (voor zover ik heb kunnen zien) is het 'je weet dat labbepaling X ¤680 kost, weet je zeker dat dat nodig is?'. En dan houd ik er ook over opquote:Op dinsdag 21 december 2010 22:22 schreef JellieVrolijk het volgende:
[..]
Het haalt het gemiddelde niet omhoog kan ik je verzekeren. En algemeen is een gemiddelde.
Om over ziekenhuizen nog maar te zwijgen. De mens wordt daar helemaal als een marktproduct gezien tegenwoordig. Iemand die al hersendood is nog vervoeren naar een groter ziekenhuis om dan nog maar een nutteloze operatie uit te voeren. Iemand die niet meer liggen kan van de pijn door kanker toch maar weer vervoeren om op een spreekuur te verschijnen? Een terminale patient nota bene. De zorg is zelf zwaar ziek. Dan gaat het niet meer om mensen, dan gaat het om geld. Dat kan niet anders. Ben er heel boos over. En ik hou er ook over op, grijpt me teveel aan. Het is geen persoonlijke aanval. Ik hoop dat jij wat kunt veranderen in die wereld. Dat zou mooi zijn.
 .
.

Maar jij bent nog een student, jou wordt het allemaal op een ethische manier aangeleerd.quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:25 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Dit topic is wellicht niet de plaats, maar het beeld dat je schetst herken ik echt niet. Als we het al over geld hebben in de gezondheidszorg (voor zover ik heb kunnen zien) is het 'je weet dat labbepaling X ¤680 kost, weet je zeker dat dat nodig is?'. En dan houd ik er ook over op.

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |