Beter dan al die chemicaliën. Dat plastic dat jij wil gebruiken kunnen we beter gebruiken voor hoogwaardig gebruik (voorbeeld: dat we van een dashboard weer gewoon een dashboord maken i.p.v. paaltjes en bloempotjes). Hout is trouwens helemaal niet slecht voor het milieu, dat kun je ook weer verbranden na het gebruikt te hebben als paaltjes. Lokaal hout zou al helemaal top zijn.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dat is lekker voor het milieu

Nederland moet aan de trolleybus?quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:29 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Klopt. De scheepvaart stoot trouwens ook 2 keer zoveel CO2 uit als de luchtvaart. Maar als je bedenkt dat 1 groot zeeschip meer zwavel uitstoot dan alle auto's in Nederland bij elkaar... Zeeschepen zijn net vuilverbranders, alle restproducten uit aardolie worden op open zee verbrand.
Waar zwavel in diesel in ppm wordt gemeten, wordt het in stookolie in procenten (!) aangegeven...
En voor de mensen die nu roepen dat vliegtuigen slecht zijn: kijk eens naar stadsbussen! Amerikaans universitair onderzoek 2 jaar geleden gaf aan dat stadsbussen buiten de spits 4 keer zoveel vervuilen per passagierskilometer als SUV's. En in heel veel steden in Nederland rijden bussen met hooguit enkele passagiers rond, als ze niet gewoon leeg zijn. Die bussen vervuilen gesubsidieerd met zware dieselmotoren tot middenin woonwijken, waar ze ook nog eens rondcirkelen en dus veel meer kilometers maken dan prive-vervoer zou doen. Ik zeg: subsidie afschaffen, dan verdwijnt dit inefficiente systeem vanzelf.

Grappig dat +- een kwart van de Nederlandse fijnstof uitstoot komt van open haarden.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:32 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Beter dan al die chemicaliën. Dat plastic dat jij wil gebruiken kunnen we beter gebruiken voor hoogwaardig gebruik (voorbeeld: dat we van een dashboard weer gewoon een dashboord maken i.p.v. paaltjes en bloempotjes). Hout is trouwens helemaal niet slecht voor het milieu, dat kun je ook weer verbranden na het gebruikt te hebben als paaltjes. Lokaal hout zou al helemaal top zijn.

Veel kunststoffen zijn simpelweg niet met dezelfde kwaliteit te recyclen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:32 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Beter dan al die chemicaliën. Dat plastic dat jij wil gebruiken kunnen we beter gebruiken voor hoogwaardig gebruik (voorbeeld: dat we van een dashboard weer gewoon een dashboord maken i.p.v. paaltjes en bloempotjes). Hout is trouwens helemaal niet slecht voor het milieu, dat kun je ook weer verbranden na het gebruikt te hebben als paaltjes. Lokaal hout zou al helemaal top zijn.

Sinds de CO2-hype is afvalverbranding "CO2 neutraal en dus goed voor het milieu"... Terwijl we in de jaren '60 juist overgingen op aardgas i.p.v. kolen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:34 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Grappig dat +- een kwart van de Nederlandse fijnstof uitstoot komt van open haarden.

Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Sinds de CO2-hype is afvalverbranding "CO2 neutraal en dus goed voor het milieu"... Terwijl we in de jaren '60 juist overgingen op aardgas i.p.v. kolen.
Nu is aardgas zo duur geworden door belastingen (grofweg 30 keer de kostprijs!) dat steeds meer mensen weer afval gaan verbranden, en hele steden 's winters al stinken naar brand.

8 procent inclusief uitstoot BBQ.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:34 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Grappig dat +- een kwart van de Nederlandse fijnstof uitstoot komt van open haarden.

We moeten bij het ontwerpen van een product rekening smet het leven na het gebruik. De kunststoffen gebruiken die wel te rycyclen zijn, geen hybrides dus.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:51 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Veel kunststoffen zijn simpelweg niet met dezelfde kwaliteit te recyclen.

Had me fout laten informerenquote:

Dat schijnt het veiligste materiaal te zijn bij aardbevingenquote:Op donderdag 10 maart 2011 20:07 schreef betyar het volgende:
De toekomst is een heel simpel snel groeiend gras nl. bamboe.

Jammer dat ik niet in de stad woon. Ik hou wel van de geur van brandend hout.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Sinds de CO2-hype is afvalverbranding "CO2 neutraal en dus goed voor het milieu"... Terwijl we in de jaren '60 juist overgingen op aardgas i.p.v. kolen.
Nu is aardgas zo duur geworden door belastingen (grofweg 30 keer de kostprijs!) dat steeds meer mensen weer afval gaan verbranden, en hele steden 's winters al stinken naar brand.

Een boek uit 1830 ofzo?quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:07 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Had me fout laten informeren
Boek was al enigszins gedateerd
Bamboe wordt echt de toekomst na 5 jaar is het gras volwassen, uitgehard en klaar voor gebruik.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:08 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dat schijnt het veiligste materiaal te zijn bij aardbevingen

Hier elke avond van eind september tot begin mei.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:10 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Jammer dat ik niet in de stad woon. Ik hou wel van de geur van brandend hout.

Het boek was een kinderinformatieboekquote:Op donderdag 10 maart 2011 20:15 schreef betyar het volgende:
[..]
Een boek uit 1830 ofzo?
[..]
Bamboe wordt echt de toekomst na 5 jaar is het gras volwassen, uitgehard en klaar voor gebruik.

Weet ik niet? Het groeit wel hier en woekert maar door als je geen maatregelen treft. Of de "geschikte" bamboe hier kunnen worden gekweekt is een goede vraag.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:21 schreef Dutchnative het volgende:
Ik heb nog n's wat meer gekeken naar bamboe en 't schijnt wel meer voordelen te hebben. Ik neem aan dat het niet hier kan groeien?

Het kan prima hoor. Beschoeien met niet bijzonder behandeld hout. Als het maar constant onder water staat is er niet zoveel aan de hand. En er zijn ook andere methoden om te verduurzamen zoals 'bakken' van hout.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat wil je dan gebruiken voor beschoeiingen? Teak?

Bangkiraiquote:Op donderdag 10 maart 2011 20:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het kan prima hoor. Beschoeien met niet bijzonder behandeld hout. Als het maar constant onder water staat is er niet zoveel aan de hand. En er zijn ook andere methoden om te verduurzamen zoals 'bakken' van hout.

Als je wilt.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:48 schreef Zeeland het volgende:
Betyar, maak je ook meubels van bamboe?

Je kan er ook vloeren, daken en pijpleidingen mee maken. Je kan ook een huis bouwen van strobalen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:48 schreef Zeeland het volgende:
Betyar, maak je ook meubels van bamboe?

Alleen jammer dat ze hier beginnen te zeuren "het past niet in het straatbeeld, bouw maar een normaal huis".quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:50 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Je kan er ook vloeren, daken en pijpleidingen mee maken. Je kan ook een huis bouwen van strobalen.
http://www.greenhomebuilding.com/
Staat veel op

Idd. Maar om nou in de USA te gaan wonen tussen allemaal Groen-Goeroes(Met alle respect) lijkt me nou ook niet het meest ideale. Al is het daar wel toegestaan.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:54 schreef betyar het volgende:
[..]
Alleen jammer dat ze hier beginnen te zeuren "het past niet in het straatbeeld, bouw maar een normaal huis".

*klik*quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:50 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Je kan er ook vloeren, daken en pijpleidingen mee maken. Je kan ook een huis bouwen van strobalen.
http://www.greenhomebuilding.com/
Staat veel op

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |