quote:Dat soort volk zou in Amerika niet zo vroeg juichen. Daar zit je voor het jatten van een lolly in de buurtsuper bij wijze van spreken al een paar jaar. En luxe? No way! Daar zit je met zware jongens in de bak, zonder veel privacy en geen tv of gameconsole of whatever.
En aangezien de doodstraf niet overal verboden is, heb je als crimineel ook daar de kans op. Hier kom je al snel weg met 2 dagen en een paar duizend euri. Waar gaat dit heen?![]()
En als achteraf blijkt dat de persoon onschuldig is?quote:Ik vind persoonlijk dat de doodstraf in Nederland gewoon moet worden ingevoerd. En dit is niet omdat ik zo sadistisch ben, maar omdat rechtvaardigheid ook eens mag zegevieren. Ook al heb je hier levenslang (wat gelijkstaat aan 25 jaar ofzo), dan zit je je jaartjes uit te zitten terwijl je een vrolijk leventje in de bak hebt.
Mening geven wel ja, maar dingen doen ho maar.quote:Gelukkig bestaat er ene meneer Wilders, die WEL zijn mening durft te geven over het een en ander...
Ik moest lachen, dit meen je toch niet serieus he?quote:Nog een voorbeeld: dierproeven worden overal uitgevoerd, om de wetenschap nieuwe dingen te lerenLees: konijntjes worden levend opengesneden om welke reden dan ook. Doe normaal mensen, serieus
Kijk, daar zou je dan 'ter dood veroordeelden' voor kunnen gebruiken
Dienen ze de maatschappij toch een doel, ipv dat ze op de zak van de staat gaan teren in de bak. (oh nee, dat is vast ethisch onverantwoord
![]()
![]()
)
Ok misschien overdrijf ik een beetje met 2 daagjes en een paar duizend euro, maar in vergelijking met bijvoorbeeld Amerika of waar dan ook, komen mensen hier heel rap uit de bak, of worden ze te licht gestraft voor een grote misdaad.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:49 schreef CaptainCookie het volgende:
En een bron graag, voor een erge misdaad met 2 daagjes en een paar duizend euro
gelukkigquote:Op dinsdag 21 december 2010 13:49 schreef CaptainCookie het volgende:
Oh, en die doodstraf, daar ga ik niet eens over beginnen
quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:52 schreef ukga het volgende:
[..]
gelukkigwe zaten er ook niet op te wachten dat jij dit deed
TS is een huilie.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:49 schreef StarbucksSucks het volgende:
Typisch kut sbs6 'Dat-dit-kan-Nederland' PVV-stemmers topic.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterker nog: ik gebruik eigenlijk geen make up. En smeerseltjes voor in het haar?quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:52 schreef Inktfles het volgende:
TS is iemand die huilt op dierproeven, maar waarschijnlijk allemaal verzorgingssmeerseltjes op d'r hoofd en in d'r haar smeert. Hypocriet persoon. En over die gevangenis, ik nodig je uit om eens een weekje in de gevangenis te zitten, dan piep je wel anders. Nu weer terug aan je huiswerk vlegel!
Hier stopte ik al met lezen.quote:Het punt is: ik vind Nederland veel te soft wat ALLES betreft eigenlijk. Om te beginnen: criminaliteit.
Voorbeeld: je pleegt een misdaad (moord, diefstal, whatever) en ze zetten je in de gevangenis (voor een veel te korte tijd naar mijn mening). Maar nu komt het: de gevangenissen in Nederland zijn net hotels! Men heeft er tv en alles is chill; lijkt net een scoutingkamp!Dan kun je als zwerver net zo goed een misdaad plegen, dan heb je iig onderdak. Waardeloos!
Jezus, over achterlijk gesproken.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:47 schreef Saarbarbaar het volgende:
Ik kwam op dit topic door een discussie die ik zojuist met mijn moeder heb gevoerd. Dus ik dacht: laat ik even stoom afblazen op Fok!![]()
Het punt is: ik vind Nederland veel te soft wat ALLES betreft eigenlijk. Om te beginnen: criminaliteit.
Voorbeeld: je pleegt een misdaad (moord, diefstal, whatever) en ze zetten je in de gevangenis (voor een veel te korte tijd naar mijn mening). Maar nu komt het: de gevangenissen in Nederland zijn net hotels! Men heeft er tv en alles is chill; lijkt net een scoutingkamp!Dan kun je als zwerver net zo goed een misdaad plegen, dan heb je iig onderdak. Waardeloos!
Dat soort volk zou in Amerika niet zo vroeg juichen. Daar zit je voor het jatten van een lolly in de buurtsuper bij wijze van spreken al een paar jaar. En luxe? No way! Daar zit je met zware jongens in de bak, zonder veel privacy en geen tv of gameconsole of whatever.
En aangezien de doodstraf niet overal verboden is, heb je als crimineel ook daar de kans op. Hier kom je al snel weg met 2 dagen en een paar duizend euri. Waar gaat dit heen?![]()
Ik vind persoonlijk dat de doodstraf in Nederland gewoon moet worden ingevoerd. En dit is niet omdat ik zo sadistisch ben, maar omdat rechtvaardigheid ook eens mag zegevieren. Ook al heb je hier levenslang (wat gelijkstaat aan 25 jaar ofzo), dan zit je je jaartjes uit te zitten terwijl je een vrolijk leventje in de bak hebt.
De dreiging van een doodstraf zou mensen ervan weerhouden zich te misdragen en daardoor zou de landelijke criminaliteit afnemen. Lijkt me vrij logisch iig.
Nog een voorbeeld: dierproeven worden overal uitgevoerd, om de wetenschap nieuwe dingen te lerenLees: konijntjes worden levend opengesneden om welke reden dan ook. Doe normaal mensen, serieus
Dienen ze de maatschappij toch een doel, ipv dat ze op de zak van de staat gaan teren in de bak. (oh nee, dat is vast ethisch onverantwoord
![]()
![]()
)
Voorbeeld nr.3: buitenlanders die hier zorgen voor criminaliteit. Gewoon terugsturen die zooi! En voor de duidelijkheid: ik heb niks tegen buitenlanders, ben het zelf namelijk ook (hoewel ik hier al 15 jaar woon), maar ik blijf hierover bij mijn standpunt. Wil je rottigheid uithalen, dan doe je dat maar lekker in je 'eigen land' (daar zijn de straffen immers WEL zwaar).
Maar nee; de Nederlandse politiek bestaat alleen uit watjes, die niks anders doen dan een beetje discussiëren over dingen die er niet toe doen, en die de bevolking willen kaalplukken waar het maar kan. Gelukkig bestaat er ene meneer Wilders, die WEL zijn mening durft te geven over het een en ander...
Het was een lang verhaal,,, maar kort gezegd...
Klacht: Nederland en de regering hier zijn veel te tolerant ten aanzien van dingen die serieus moeten worden aangepakt
Toevallig net nog je fotoboek ingekeken en geloof me, het is te zien.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:55 schreef Saarbarbaar het volgende:
[..]
Sterker nog: ik gebruik eigenlijk geen make up. En smeerseltjes voor in het haar?Moeten we ook geen shampoo gebruiken tegenwoordig ofzo?
Niet als je tegen dierenproeven bent. Wel consistent blijven hè.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:55 schreef Saarbarbaar het volgende:
[..]
Sterker nog: ik gebruik eigenlijk geen make up. En smeerseltjes voor in het haar?Moeten we ook geen shampoo gebruiken tegenwoordig ofzo?
Het is ongetwijfeld niet zo vreselijk als in andere delen van de wereld....quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:55 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Hier stopte ik al met lezen.
Want eerst een vraag, heb je al keer in de gevangenis gezeten?
Mensen die denken dat t chill is
Dus?quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:55 schreef Saarbarbaar het volgende:
[..]
Het is ongetwijfeld niet zo vreselijk als in andere delen van de wereld....
Faka' brotha! Heb jij wel in jilla gezeten dan swa?quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:55 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Hier stopte ik al met lezen.
Want eerst een vraag, heb je al keer in de gevangenis gezeten?
Mensen die denken dat t chill is
Gefeliciteerdquote:Toevallig net nog je fotoboek ingekeken en geloof me, het is te zien.
En dat is maar goed ook. Om nou Thaise taferelen hier na te streven.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:55 schreef Saarbarbaar het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:56 schreef BasEnAad het volgende:
Straffen zijn in Nederland helemaal niet zo laf hoor. En het is maar goed dat we de doodstraf niet hebben, dat is namelijk onomkeerbaar. Justitie maakt te vaak fouten.
Gelijk heb je.quote:
De provinciedorpjes die wij grote steden noemen scoren qua geweldsmisdrijven vergelijkbaar met de Amerikaanse grote steden.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:49 schreef 92Merel het volgende:
Procentueel zijn er minder Nederlanders crimineel dan Amerikanen. TS, denk dus niet dat je argument helemaal klopt.
Denk je niet dat je geen vrijheid hebt de ergste straf is?quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:55 schreef Saarbarbaar het volgende:
[..]
Daarin heb je wel gelijk. Maar moet er maar een fatsoenlijk langdurend proces plaatsvinden tegen de persoon in kwestie. Maar om nou mensen te gaan onderhouden die vreselijke misdaden hebben gepleegd...Dat kan gewoon niet, vind ik.quote:
Dus je denkt dat mensen het nu maar een beetje op halve kracht doen? "Oh we hoeven niet zo goed onze best te doen want alles is toch omkeerbaar lalalaala"quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:58 schreef Saarbarbaar het volgende:
[..]
Daarin heb je wel gelijk. Maar moet er maar een fatsoenlijk langdurend proces plaatsvinden tegen de persoon in kwestie. Maar om nou mensen te gaan onderhouden die vreselijke misdaden hebben gepleegd...Dat kan gewoon niet, vind ik.
Ik hecht gewoon geen waarde aan make-up. Beetje half uur eerder opstaan om rotzooi op je gezicht te smerenquote:Op dinsdag 21 december 2010 13:57 schreef NotYou het volgende:
[..]
Met jouw onopgemaakte aanblik? Dat lijkt me wat overdreven.
Daarnaast wordt je in Amerika in de gevangenis opgeleid als crimineel.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:58 schreef Nobu het volgende:
[..]
De provinciedorpjes die wij grote steden noemen scoren qua geweldsmisdrijven vergelijkbaar met de Amerikaanse grote steden.
Er zit een groter deel van de Amerikanen vast, maar dat is een logisch gevolg van langer straffen.
Je omgeving.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:59 schreef Saarbarbaar het volgende:
[..]
Ik hecht gewoon geen waarde aan make-up. Beetje half uur eerder opstaan om rotzooi op je gezicht te smerenEn who cares anyway? (offtopic eigenlijk
)
quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:52 schreef Saarbarbaar het volgende:
En in geval van levenslang komt het vaker voor dat er dan sprake is van ''bij goed gedrag kans op eerdere vrijlating''![]()
![]()
Hoezo goed gedrag? Had die persoon maar eerder aan moeten denken...
Bron: wikipediaquote:Anders dan vaak gedacht wordt, is een levenslange gevangenisstraf in Nederland geen tijdelijke straf maar betekent ook echt levenslang. Er bestaat ook geen mogelijkheid tot voorwaardelijke invrijheidstelling, zoals gebruikelijk is bij een tijdelijke vrijheidsstraf.
Wel kan een gratieverzoek worden ingediend. Bij Koninklijk Besluit kan dan gratie worden verleend en wordt levenslang omgezet in een tijdelijke celstraf. Geen van de in Nederland tot levenslang veroordeelden met een veroordeling na 1970 heeft gratie gekregen.
Klopt, maar dat is in Nederland niet anders.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:59 schreef RitseB het volgende:
[..]
Daarnaast wordt je in Amerika in de gevangenis opgeleid als crimineel.
nee maar serieus als je wel eens ook al is het maar een paar keer per jaar en je gaat naar landen waar ze het slechter hebben en je neemt een niet al te luxe hotel dan zou je hier in de gevangenis beter zitten?! dat klopt toch nietquote:Op dinsdag 21 december 2010 13:56 schreef BasEnAad het volgende:
Straffen zijn in Nederland helemaal niet zo laf hoor. En het is maar goed dat we de doodstraf niet hebben, dat is namelijk onomkeerbaar. Justitie maakt te vaak fouten.
En als je dan naar Red Mijn Vakantie van Alberto Stegeman kijkt dan zie je allerlei ranzige campings/hotels ook in eigen land! Dat klopt toch niet mense! We moeten in al die gevangenissen zelf ook schimmel en andere ranzigheid aanbrengen! Dit sijn criminele! Hun moetuh leiduh! Geert toet er wel iets an!quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:04 schreef jeloen het volgende:
hier is
[..]
nee maar serieus als je wel eens ook al is het maar een paar keer per jaar en je gaat naar landen waar ze het slechter hebben en je neemt een niet al te luxe hotel dan zou je hier in de gevangenis beter zitten?! dat klopt toch niet
Amen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:04 schreef RitseB het volgende:
TS, mensen zoals jij zorgen voor een nodige polarisatie van de maatschappij. Jij denkt dat het in Nederlands zo slecht gaat. Kijk een voor de grap naar de cijfers van het CBS, het gaat hartstikke goed in Nederland. Het merendeel van de Nederlanders is hartstikke gelukkig en blij. Figuren zoals Wilders spelen in op onze angsten, angsten die ongegrond en nergens nodig voor zijn. Hou eens op met denken dat heel Nederland een groot gapend gat is vol met ellende.
Niet gewone, maar wel mensen. Je punt?quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:04 schreef Het_Fenomeen het volgende:
www.martijn.org
ZIJN GEWONE MENSEE!!!
quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:03 schreef Nobu het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is in Nederland niet anders.
Het percentage recidivisten ligt in beide gevallen trouwens op zo'n zeventig procent. Blijkbaar helpen al die knip- en plaksessies niet zo veel.
bronquote:Recidive (herhaling van misdrijven) komt vrij vaak voor: meer dan 70 procent van de gevangenen pleegt 7 jaar na de gevangenisstraf opnieuw een strafbaar feit.
Nogal onzinnig om te stellen dat je misstanden niet aan mag kaarten omdat we het hier nog niet zo slecht hebben. Het lijkt me beter om nu aan bepaalde dingen te sleutelen dan om te wachten tot we in een derdewereldland zijn veranderd.quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:04 schreef RitseB het volgende:
TS, mensen zoals jij zorgen voor een nodige polarisatie van de maatschappij. Jij denkt dat het in Nederlands zo slecht gaat. Kijk een voor de grap naar de cijfers van het CBS, het gaat hartstikke goed in Nederland. Het merendeel van de Nederlanders is hartstikke gelukkig en blij. Figuren zoals Wilders spelen in op onze angsten, angsten die ongegrond en nergens nodig voor zijn. Hou eens op met denken dat heel Nederland een groot gapend gat is vol met ellende.
Belastingontduiking, spuitje. Snelheidsovertreding, spuitje. Brood meenemen uit de winkel, spuitje. Lekker makkelijk.quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:09 schreef Jahr00n het volgende:
alle criminelen gewoon een spuitje? wat leveren die mensen de maatschappij?? NIKS ALLEEN ELLENDE
ik zeg doodstraf weer doen voor criminelen, drugsgebruikers enzo oook maar gelijk.
Dat criminelen ook gewoon mensen zijn alleen hebben zij een andere inkomstenbronquote:Op dinsdag 21 december 2010 14:08 schreef Trollface. het volgende:
[..]
Niet gewone, maar wel mensen. Je punt?
Kijk nou eens tegen wie je het hebt.quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:10 schreef RitseB het volgende:
[..]
Belastingontduiking, spuitje. Snelheidsovertreding, spuitje. Brood meenemen uit de winkel, spuitje. Lekker makkelijk.
niet slecht?? ben jij wel goed joh???? kijk is na buiten of durf je dat niet????? ALLES GAT HIER KAPOT DOOR DE PVDA EN SP ENSOquote:Op dinsdag 21 december 2010 14:10 schreef Nobu het volgende:
[..]
Nogal onzinnig om te stellen dat je misstanden niet aan mag kaarten omdat we het hier nog niet zo slecht hebben. Het lijkt me beter om nu aan bepaalde dingen te sleutelen dan om te wachten tot we in een derdewereldland zijn veranderd.
Hoeveel mensen denk jij dat er in de Nederlandse gevangenis zitten vanwege een snelheidsovertreding?quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:09 schreef RitseB het volgende:
[..]
[..]
bron
Strafbaar feit is ook een snelheidsovertreding, die cijfers zeggen niet zo heel veel imo.
Eigenlijk zou er natuurlijk moeten staan dat zeventig procent binnen zeven jaar opnieuw veroordeeld wordt voor een strafbaar feit. Aangezien het percentage opgeloste misdaden in Nederland bedroevend laag is zal het werkelijke cijfer nog wel een stukje hoger liggen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:09 schreef RitseB het volgende:
[..]
[..]
bron
Strafbaar feit is ook een snelheidsovertreding, die cijfers zeggen niet zo heel veel imo.
alleen ernstige dilictenquote:Op dinsdag 21 december 2010 14:10 schreef RitseB het volgende:
[..]
Belastingontduiking, spuitje. Snelheidsovertreding, spuitje. Brood meenemen uit de winkel, spuitje. Lekker makkelijk.
Er wordt daar gezegd: 70% pleegt een strafbaar feit. Een strafbaar feit is ook een snelheidsovertreding, illegaal afval storten, etc etc.quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:11 schreef Nobu het volgende:
[..]
Hoeveel mensen denk jij dat er in de Nederlandse gevangenis zitten vanwege een snelheidsovertreding?
Ik vind een snelheidsovertreding een zeer ernstige overtreding.quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:14 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
alleen ernstige dilicten
jij overdrijft weer zoals altijd bij de pvda
ik ga niet meer op jouw in. dit is toch niet te geloven?? nederland gaat helemaal kapot door linksquote:Op dinsdag 21 december 2010 14:15 schreef RitseB het volgende:
[..]
Ik vind een snelheidsovertreding een zeer ernstige overtreding.
Ik wil de cijfers wel eens zien waar ze dan precies voor veroordeeld worden. Je vergeet trouwens ook het verschil tussen een misdrijf en een misdaad.quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:14 schreef Nobu het volgende:
[..]
Eigenlijk zou er natuurlijk moeten staan dat zeventig procent binnen zeven jaar opnieuw veroordeeld wordt voor een strafbaar feit. Aangezien het percentage opgeloste misdaden in Nederland bedroevend laag is zal het werkelijke cijfer nog wel een stukje hoger liggen.
Wie kan er in godsnaam bepalen wat een ernstige overtreding is?quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:16 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
ik ga niet meer op jouw in. dit is toch niet te geloven?? nederland gaat helemaal kapot door links
Trollen is moderne politiek, het recht van de hardst schreeuwende.quote:
dat kan ik welquote:Op dinsdag 21 december 2010 14:17 schreef RitseB het volgende:
[..]
Wie kan er in godsnaam bepalen wat een ernstige overtreding is?
TROLL!!!quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:19 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
dat kan ik wel
moord en pedos zijn ernstig>direct spuitje
stelen meer dan 3 keer> spuitje
drugs gebruiken meer dan 3 keer> spuitje
Vergeet de snelheidsovertreding niet, dat zal die rijken leren. Beetje patsen met hun dure autoquote:Op dinsdag 21 december 2010 14:19 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
dat kan ik wel
moord en pedos zijn ernstig>direct spuitje
stelen meer dan 3 keer> spuitje
Ja dit vind ik ook te belachelijk voor woorden. Als er iemand in elkaar geslagen wordt op straat ofzo, dan kijkt iedereen maar toe en doet niks. Waar gaat dit heen? Help elkaar toch een beetje! Wordt niemand slechter op...quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:06 schreef zakjappanner het volgende:
Ik ben het niet geheel eens met TS, maar ergens kan ik het wel begrijpen. Heel veel mensen doen maar wat.
ik erger me dagelijks kapot aan het egoisme van de mens. Als je in de file voor het stoplicht staat omdat de voorste autopech heeft gekregen, begint iedereen te toeteren, of gaat er links/rechts erlang en krijg je nog een boze blik na. Niemand die dan op het idee komt om even uit te stappen en 1 minuutje te helpen. Ik ben vaak genoeg diegene die dan wel uitstapt. Genoeg mensen die dan opeens de moeite en de tijd vinden om mij uit te schelden.
Als er geweld of agressie op straat of in een winkelcentrum is, mensen lopen weg en kijken wat stom uit de ogen. Niemand die ( ingeval van geweld met een duidelijk overheersende aanvaller het slachtoffer probeert te helpen. Nee blijven toekijken hoe het afloopt omdan achteraf het slachtoffer te verwijten,, je was het ook zelf schuld. Terwijl men totaal niet weet wat er gebeurd is.
En ga zo verder, en verder en nog veel verder....
Toen ik de titel las van dit topic, dacht ik ook dat het hierom zou gaan, dus vond de doodstraf nogal een aparte wending.
Hoezo TROLL? Ik vind het wel redelijk klinken (en nee ook van mijn kant troll ik niet).quote:
Vergeet je de snelheidsovertreder niet?quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:22 schreef Saarbarbaar het volgende:
[..]
Hoezo TROLL? Ik vind het wel redelijk klinken (en nee ook van mijn kant troll ik niet).
Bij recidive houdt men alleen rekening met misdrijven, niet met overtredingen. Dat zegt je bron trouwens ook, alleen is die nogal slordig in het gebruik van de term strafbaar feit.quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:17 schreef RitseB het volgende:
[..]
Ik wil de cijfers wel eens zien waar ze dan precies voor veroordeeld worden. Je vergeet trouwens ook het verschil tussen een misdrijf en een misdaad.
die krijge nu toch een boete? of wil jij moord ook met een boete af doen zoals nu gaatquote:Op dinsdag 21 december 2010 14:23 schreef RitseB het volgende:
[..]
Vergeet je de snelheidsovertreder niet?
Point taken.quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:23 schreef Nobu het volgende:
[..]
Bij recidive houdt men alleen rekening met misdrijven, niet met overtredingen. Dat zegt je bron trouwens ook, alleen is die nogal slordig in het gebruik van de term strafbaar feit.
Goedzo, je hebt de kern van mijn betoog begrepen jongen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:30 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
die krijge nu toch een boete? of wil jij moord ook met een boete af doen zoals nu gaat
Nee, het gaat hier om zeventig procent van de gevangenen. Dat is geen kleine groep, dat is de overgrote meerderheid. Wat jij bedoelt is dat negentig procent van alle misdrijven door een tien procent van die criminelen gepleegd wordt. Vaak kleine dingen inderdaad, waardoor ze binnen de kortste keren weer buiten staan om in herhaling te kunnen vallen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:30 schreef RitseB het volgende:
[..]
Point taken.
Maar je moet wel rekening houden dat die recidiven, hoe gek het ook klinkt een kleine groep is. Zie ook weer die bron. Het zijn vaak veelplegers die door "lullige" dingen weer in de gevangenis belanden. Vicieuze cirkel en zo.
nee maar als je daar dan levenslang krijgt.. is het iig niet zo lang als hierquote:Op dinsdag 21 december 2010 13:56 schreef NotYou het volgende:
[..]
En dat is maar goed ook. Om nou Thaise taferelen hier na te streven.
dus als je drugs gebruikt? krijg je meer om je dood te maken??quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:19 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Ga dr maar eens zittenquote:Op dinsdag 21 december 2010 13:47 schreef Saarbarbaar het volgende:
Het punt is: ik vind Nederland veel te soft wat ALLES betreft eigenlijk. Om te beginnen: criminaliteit.
Ja man, gewoon opsluiten voor het stelen van een lolly, DAT is goed voor de maatschappij. Dan kan je ze beter 2000 euro laten leggen, dan heb je er nog wat aan.quote:Dat soort volk zou in Amerika niet zo vroeg juichen. Daar zit je voor het jatten van een lolly in de buurtsuper bij wijze van spreken al een paar jaar. En luxe? No way! Daar zit je met zware jongens in de bak, zonder veel privacy en geen tv of gameconsole of whatever.
Levenslang=Levenslang. Verdiep je anders even in de zaken voor je een mening vormt, domme kut.quote:Ik vind persoonlijk dat de doodstraf in Nederland gewoon moet worden ingevoerd. En dit is niet omdat ik zo sadistisch ben, maar omdat rechtvaardigheid ook eens mag zegevieren. Ook al heb je hier levenslang (wat gelijkstaat aan 25 jaar ofzo), dan zit je je jaartjes uit te zitten terwijl je een vrolijk leventje in de bak hebt.
De dreiging van een doodstraf zou mensen ervan weerhouden zich te misdragen en daardoor zou de landelijke criminaliteit afnemen. Lijkt me vrij logisch iig.
Jij geeft meer om konijntjes dan om je medemens, al dan niet crimineel? Ze zouden jou moeten opsluiten..quote:Nog een voorbeeld: dierproeven worden overal uitgevoerd, om de wetenschap nieuwe dingen te lerenLees: konijntjes worden levend opengesneden om welke reden dan ook. Doe normaal mensen, serieus
![]()
![]()
)
Jij bent zeker zo iemand die 3e generatie allochtonen wil 'terugsturen' ?quote:Voorbeeld nr.3: buitenlanders die hier zorgen voor criminaliteit. Gewoon terugsturen die zooi! En voor de duidelijkheid: ik heb niks tegen buitenlanders, ben het zelf namelijk ook (hoewel ik hier al 15 jaar woon), maar ik blijf hierover bij mijn standpunt. Wil je rottigheid uithalen, dan doe je dat maar lekker in je 'eigen land' (daar zijn de straffen immers WEL zwaar).
quote:Maar nee; de Nederlandse politiek bestaat alleen uit watjes, die niks anders doen dan een beetje discussiëren over dingen die er niet toe doen, en die de bevolking willen kaalplukken waar het maar kan. Gelukkig bestaat er ene meneer Wilders, die WEL zijn mening durft te geven over het een en ander...
Klacht: Jij bent een domme kut.quote:Klacht: Nederland en de regering hier zijn veel te tolerant ten aanzien van dingen die serieus moeten worden aangepakt
alle drugsgebruikers zorgen voor overlast en stelen/bedrijgen. Je hebt niks aan zequote:Op dinsdag 21 december 2010 14:38 schreef jeloen het volgende:
[..]
dus als je drugs gebruikt? krijg je meer om je dood te maken??
quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:43 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
alle drugsgebruikers zorgen voor overlast en stelen/bedrijgen. Je hebt niks aan ze
Natuurlijk geef ik meer om konijntjes in dit geval. Ik houd gewoon van dieren en dieren zijn onschuldig, dus die verdienen het niet om ergens in een lab levend ontleed te worden. Misdadigers verdienen dat wel.quote:Jij geeft meer om konijntjes dan om je medemens, al dan niet crimineel? Ze zouden jou moeten opsluiten..
Nou inderdaad. Het is ook juist deze generatie die zoveel rottigheid uithaalt. Ik zie niet zo gauw een Turks (bijvoorbeeld dan) opaatje of omaatje buiten hangen met een brommer en bushokjes naar de klote helpen, of met een groepje iemand bedreigen met een mes ofzoquote:Jij bent zeker zo iemand die 3e generatie allochtonen wil 'terugsturen' ?
Je weet wel wat een 3e-generatie-allochtoon (voor zover het nog een allochtoon is) inhoudt hèquote:Op dinsdag 21 december 2010 14:47 schreef Saarbarbaar het volgende:
[..]
Natuurlijk geef ik meer om konijntjes in dit geval. Ik houd gewoon van dieren en dieren zijn onschuldig, dus die verdienen het niet om ergens in een lab levend ontleed te worden. Misdadigers verdienen dat wel.
[..]
Nou inderdaad. Het is ook juist deze generatie die zoveel rottigheid uithaalt. Ik zie niet zo gauw een Turks (bijvoorbeeld dan) opaatje of omaatje buiten hangen met een brommer en bushokjes naar de klote helpen, of met een groepje iemand bedreigen met een mes ofzoMaar die 3e generatie heeft dan lekker pech gehad.
Nogmaals check je feiten! I.p.v met onderbuikgevoelens gaan praten...quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:47 schreef Saarbarbaar het volgende:
[..]
Natuurlijk geef ik meer om konijntjes in dit geval. Ik houd gewoon van dieren en dieren zijn onschuldig, dus die verdienen het niet om ergens in een lab levend ontleed te worden. Misdadigers verdienen dat wel.
[..]
Nou inderdaad. Het is ook juist deze generatie die zoveel rottigheid uithaalt. Ik zie niet zo gauw een Turks (bijvoorbeeld dan) opaatje of omaatje buiten hangen met een brommer en bushokjes naar de klote helpen, of met een groepje iemand bedreigen met een mes ofzoMaar die 3e generatie heeft dan lekker pech gehad.
Schijnbaar is die hier geboren toch? Jah boeiend, wie rottigheid uithaalt; weg ermee!quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:50 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Je weet wel wat een 3e-generatie-allochtoon (voor zover het nog een allochtoon is) inhoudt hè?
Waarom zou je criminele Nederlanders dan niet ook gaan uitzetten?quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:53 schreef Saarbarbaar het volgende:
[..]
Schijnbaar is die hier geboren toch? Jah boeiend, wie rottigheid uithaalt; weg ermee!
Ok en kijk nu eens naar bijvoorbeeld moordcijfers per capita in Nederland en in Amerikaquote:Op dinsdag 21 december 2010 13:52 schreef Saarbarbaar het volgende:
[..]
Ok misschien overdrijf ik een beetje met 2 daagjes en een paar duizend euro, maar in vergelijking met bijvoorbeeld Amerika of waar dan ook, komen mensen hier heel rap uit de bak, of worden ze te licht gestraft voor een grote misdaad.
Wat was de mening van je moeder dan?quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:47 schreef Saarbarbaar het volgende:
Ik kwam op dit topic door een discussie die ik zojuist met mijn moeder heb gevoerd.
Omdat stateloosheid tegen de rechten van de mens in gaat.quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:55 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Waarom zou je criminele Nederlanders dan niet ook gaan uitzetten?
Die vindt dat ik geen uitgesproken mening moet hebben. Want stel je voor dat ik later voor een baas ga werken en die baas vindt het vervelend dat ik mijn mening ventileer. Dan zou ik best eens ontslagen kunnen wordenquote:Op dinsdag 21 december 2010 15:09 schreef Frollo het volgende:
[..]
Wat was de mening van je moeder dan?
Niets mis met een mening, en al helemaal niet met een gefundeerde mening of een goed idee. Jouw OP is geen van beide. Geeft niet, je leert het wel als je wat ouder bent.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:16 schreef Saarbarbaar het volgende:
[..]
Die vindt dat ik geen uitgesproken mening moet hebben. Want stel je voor dat ik later voor een baas ga werken en die baas vindt het vervelend dat ik mijn mening ventileer. Dan zou ik best eens ontslagen kunnen worden![]()
![]()
![]()
Het gaat natuurlijk nergens over; Nederland is toch zogenaamd een land van vrijheid van meningsuitingNou, 't is te merken: je geeft je mening en krijgt half Nederland (of half Fok!) over je heen...
Ja dat is het hele idee van vrijheid van meningsuiting he dat iedereen er 1 mag hebben niet alleen jijquote:Op dinsdag 21 december 2010 15:16 schreef Saarbarbaar het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk nergens over; Nederland is toch zogenaamd een land van vrijheid van meningsuitingNou, 't is te merken: je geeft je mening en krijgt half Nederland (of half Fok!) over je heen...
Jezus dat ze het durven om het nog een beetje leefbaar te maken voor die schoftenquote:Op dinsdag 21 december 2010 15:18 schreef devl1nsect het volgende:
In de gevangenis heb je een leesmap, playstation, tv, een goede maaltijd al dan niet koosjer /halal.
En als je geld hebt door te werken of hosselen in de gevangenis, kun je film1 extra in je tv pakket nemen. Een blok hasj in de cel wordt meestal toegestaan mits voor eigen gebruik. Met de gedachte worden ze lekker rustig van. Harddrugs is niet toegestaan.
TS heeft wel ergens een punt.
Jouw mening is dan ook van een zeldzame stupiditeit.. En daarnaast geld die vrijheid van meningsuiting die je claimt ook gewoon voor de helft van Nederland/Fok die het niet met je eens is.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:16 schreef Saarbarbaar het volgende:
[..]
Nee, het is niet erg om een mening te hebben over wat dan ook, maar het is erg om een mening te hebben gebaseerd op onjuistheden en aannames (die hier al eerder zijn ontkracht) en dit als waarheid te verkondigen. Dat is iets anders.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:16 schreef Saarbarbaar het volgende:
[..]
Die vindt dat ik geen uitgesproken mening moet hebben. Want stel je voor dat ik later voor een baas ga werken en die baas vindt het vervelend dat ik mijn mening ventileer. Dan zou ik best eens ontslagen kunnen worden![]()
![]()
![]()
vind ik niet, bemoeienquote:Op dinsdag 21 december 2010 15:28 schreef Haarlotion het volgende:
Helemaal mee eens, het is schandalig dat als ik hun vertel zich te gedragen op straat en zei naar de politie gaan wegens bedreiging ik de schuld krijg!
Mensen die niet van kleine kinderen af kunnen blijven, een ander de keel doorsnijdt of iemand in coma slaat, is een beest. En zou daarom als een beest behandeld moeten worden. Drie keer per dag luchten op de binnenplaats, drie maaltijden per dag en voor de rest mag je rustig je mand in geschopt worden. Met een bak water.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:21 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Jezus dat ze het durven om het nog een beetje leefbaar te maken voor die schoften
Want ja de geschiedenis heeft meerdere malen aangetoond dat als je je gevangen barbaars behandeld ze het NOOOOOOIT meer doen en er beter van worden
ow wacht
Alsof je in luxe komt te leven als je voor zoiets word veroordeeltquote:Op dinsdag 21 december 2010 15:46 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Mensen die niet van kleine kinderen af kunnen blijven, een ander de keel doorsnijdt of iemand in coma slaat, is een beest. En zou daarom als een beest behandeld moeten worden. Drie keer per dag luchten op de binnenplaats, drie maaltijden per dag en voor de rest mag je rustig je mand in geschopt worden. Met een bak water.
Keer op keer is aangetoond dat je op die manier de problemen niet oplost sterker nog de problemen worden er niet eens kleiner doorquote:Op dinsdag 21 december 2010 15:46 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Mensen die niet van kleine kinderen af kunnen blijven, een ander de keel doorsnijdt of iemand in coma slaat, is een beest. En zou daarom als een beest behandeld moeten worden. Drie keer per dag luchten op de binnenplaats, drie maaltijden per dag en voor de rest mag je rustig je mand in geschopt worden. Met een bak water.
ja maar hij wilt zo graag wraak nemen... onderbuikgevoelens enzquote:Op dinsdag 21 december 2010 15:53 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Keer op keer is aangetoond dat je op die manieren de problemen niet oplost sterker nog de problemen worden er niet eens kleiner door![]()
quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:57 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
OP bevat minstens acht kenmerken van totale dwaasheid.
Dat komt vanwege stomme nutteloze wetten waar mensen zich natuurlijk niet aan houden.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:47 schreef Saarbarbaar het volgende:
Ik kwam op dit topic door een discussie die ik zojuist met mijn moeder heb gevoerd. Dus ik dacht: laat ik even stoom afblazen op Fok!![]()
met een deel van je redenering ben ik het niet eens. als je een inbreker tot moes slaat: tuurlijk willen we dat allemaal, dat is een gevoelskwestie. maar waar het hier om gaat zijn de begrippen: noodweer en noodweerexcess.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:23 schreef RickoKun het volgende:
Goedensch topichsch!
Het is van de zotte dat mensen 3 jaar cel krijgen als ze een inbreker tot moes schoppen. Terwijl die inbreker 20 uur taakstraf zou krijgen terwijl hij bijv. ook nog eens een tv heeft gejat.
Marokkaantjes (zowel die barbers als dat normale kankertuig) krijgen vrij spel en worden totaal niet aangepakt. Als het aan mij lag loopt de politie zelf met scherp rond en schieten ze dat tuig in hun knieschijfjes, mij ga je niet vertellen dat die marokkanen eens normaal gaan doen
Die ene pedo die nu berecht wordt zal vast ook wel 2 jaar krijgen. Het is alsof ze in Nederland juist ervoor willen zorgen dat mensen het heft in eigen handen gaan nemen.
Alsjeblieft log uit....doe het... je maakt jezelf alleen maar belachelijker....quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:16 schreef Saarbarbaar het volgende:
[..]
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:49 schreef 92Merel het volgende:
Procentueel zijn er minder Nederlanders crimineel dan Amerikanen. TS, denk dus niet dat je argument helemaal klopt.
quote:Op dinsdag 21 december 2010 17:43 schreef Stekelbees het volgende:
Saar mag mijn barbaar wel eens van dichtbij bekijken.
Een gedetineerde kost de belastingbetaler ruim 500 euro per dag geen hotel?quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:49 schreef CaptainCookie het volgende:
Daarbij, denken dat gevangenissen een hotel zijn oid
wat zeggen die 500 euro's nou? denk maar eerst eens aan de kosten die verbonden zijn om een crimineel in zijn cel te houden.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:41 schreef Geranium_Opa het volgende:
[..]
Een gedetineerde kost de belastingbetaler ruim 500 euro per dag, geen hotel?
Als het aan jou ligt wordt je neergerost en je tv gestolen, en dan rent de dief weg. Wat jou betreft mag je dan niet meer de dief achterna, immers zit je niet meer in een levensbedreigende situatie. Ik zou die dief achterna zitten en zijn junktanden stuk voor stuk helemaal zijn schedel uitslaan (mits hij niet gewapend is met een vuurwapenquote:Op dinsdag 21 december 2010 16:42 schreef Warpants het volgende:
[..]
met een deel van je redenering ben ik het niet eens. als je een inbreker tot moes slaat: tuurlijk willen we dat allemaal, dat is een gevoelskwestie. maar waar het hier om gaat zijn de begrippen: noodweer en noodweerexcess.
was het tot moes slaan van de inbreker proportioneel en subsidiar? neen.
doe eerst even je huiswerk voordat je met argumenten komt. praat niet over dingen waar je geen verstand van hebt. (geld ook wel een beetje voor TS)
idd een soort gevangenland (groningen) ze moeten daarheen en als ze dr straf uitgezeten hebben mogen ze terug ze moeten in groningen zelf voor eten enzo zorgenquote:Op dinsdag 21 december 2010 19:48 schreef chroestjov het volgende:
Weet je hoeveel gevangenen per stuk kosten in een gewone gevangenis? Waarom niet alle gevangenen gewoon naar een Goelag in Oost-Groningen?
nou stem tonquote:Op dinsdag 21 december 2010 19:49 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Als het aan jou ligt wordt je neergerost en je tv gestolen, en dan rent de dief weg. Wat jou betreft mag je dan niet meer de dief achterna, immers zit je niet meer in een levensbedreigende situatie. Ik zou die dief achterna zitten en zijn junktanden stuk voor stuk helemaal zijn schedel uitslaan (mits hij niet gewapend is met een vuurwapen)
quote:
Jammer dat het zo'n artistieke kutfoto is waardoor je eigenlijk niks weetquote:Op dinsdag 21 december 2010 19:53 schreef 9611Niels het volgende:
volgens mij is de ts wel lekker zonder bril
ik had je ninja-edit nog net kunnen lezen, kleuter. kunnen we geen volwassen gesprek voeren?quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:49 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Als het aan jou ligt wordt je neergerost en je tv gestolen, en dan rent de dief weg. Wat jou betreft mag je dan niet meer de dief achterna, immers zit je niet meer in een levensbedreigende situatie. Ik zou die dief achterna zitten en zijn junktanden stuk voor stuk helemaal zijn schedel uitslaan (mits hij niet gewapend is met een vuurwapen)
quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:55 schreef Splutje het volgende:
[..]
Jammer dat het zo'n artistieke kutfoto is waardoor je eigenlijk niks weet
TS, please, stfuquote:Op dinsdag 21 december 2010 14:21 schreef Saarbarbaar het volgende:
[..]
Ja dit vind ik ook te belachelijk voor woorden. Als er iemand in elkaar geslagen wordt op straat ofzo, dan kijkt iedereen maar toe en doet niks. Waar gaat dit heen? Help elkaar toch een beetje! Wordt niemand slechter op...
Ik zou er absoluut wat van zeggen. Vind het gewoon te absurd voor woorden dat mensen in zo'n situatie als een stelletje debielen erbij gaat staan. Stel je voor dat JIJ daar zou liggen en in elkaar getrapt zou worden, dan zou je het ook zeer prettig vinden als iemand te hulp schiet, niet waar?quote:Op woensdag 22 december 2010 03:13 schreef Shalimar het volgende:
[..]
TS, please, stfu
alsof jij iemand zou helpen bij een soortgelijke situatie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |