abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90318386
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 23:39 schreef droom_econoom8 het volgende:
De eigenaar misschien.
Klopt, en als ik de eigenaar ben van 1 miljoen schuld doe ik dat dus. ^O^
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  woensdag 22 december 2010 @ 23:40:14 #252
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_90318400
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 23:38 schreef xenobinol het volgende:
Ik ben er vrij zeker van dat het leven eindig is, maar ik ben er volledig van overtuigd dat de vastgoedzeepbel gebarsten is *O*
Ger Hukker niet.

Hemel en aarde kunnen vergaan,
Maar Ger's mooi weer blijft altijd bestaan.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  woensdag 22 december 2010 @ 23:41:18 #253
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_90318462
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 23:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Klopt, en als ik de eigenaar ben van 1 miljoen schuld doe ik dat dus. ^O^
Daarom komt er nou regelgeving die leenkneusjes remt. ~O>
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_90318599
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 23:41 schreef droom_econoom8 het volgende:
Daarom komt er nou regelgeving die leenkneusjes remt. ~O>
Leen me morgen 100 miljoen. Mag je nog leenkneus op mijn linker of rechterarm tatoeëren ook. *O*
pi_90319062
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 23:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Leen me morgen 100 miljoen. Mag je nog leenkneus op mijn linker of rechterarm tatoeëren ook. *O*
Volgens goede leentokkie traditie: "geef mij je arm en ik neem je hele romp" :P

Dit is wel een mooie plaatje.... en je kan zelf het kruisje tattoo-eren
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_90319217
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 23:50 schreef xenobinol het volgende:
Dit is wel een mooie plaatje....
Smaken verschillen blijkbaar enorm... Maar zoals gezegd, leen me die 100 miljoen en jij mag het zeggen. _O_
pi_90320628
Het is opvallend dat de stemming onder de koopfreaks aan het veranderen is. Eerst zou er geen sprake zijn van een daling, nu gooien ze het over de boeg van: "nu kun je lekker niet meer kopen". :)
Houdt mijn posts goed in de gaten de komende tijd, want ik lig jaren voor op de meesten O-)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  donderdag 23 december 2010 @ 00:44:08 #258
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_90321805
quote:
10s.gif Op donderdag 23 december 2010 00:17 schreef xenobinol het volgende:
: "nu kun je lekker niet meer kopen". :)
en anderen kunnen niet verkopen.

Mogelijk kan de overheid een extra subsidie ertegenaan gooien om die huizen te verkopen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_90322586
quote:
Op woensdag 22 december 2010 20:57 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Heb je al die tijd niet meegelezen dan :?
Gaat over heel je loopbaan
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_90322941
quote:
10s.gif Op donderdag 23 december 2010 00:17 schreef xenobinol het volgende:
Houdt mijn posts goed in de gaten de komende tijd, want ik lig al jaren van het padje af jaren voor op de meesten O-)
Even verbeterd, geen dank.
pi_90323090
Het sentiment onder de huurkneusjes verandert eindelijk. Dachten deze huurkneusjes met royale salarissen eerst nog dat ze de dans zouden ontspringen door heel hard naar de HRA te wijzen, nu is duidelijk dat deze grote groep graaiers als eerste aan de beurt is, nog eerder dan de bankiers. Volkomen terecht natuurlijk, want al jaren weten de scheefhuurders het zo te verkopen dat ze toch echt niet anders kunnen dan onze samenleving op te lichten :D iets wat pertinente en blatante onzin is, maar dat weet iedereen met meer dan 1 hersencel en niet verblind door eigengewin natuurlijk ook. De tijden breken aan dat huurders actief vervolgd zullen gaan worden voor hun domme sociale-huur-inpikkerij, wat natuurlijk de woningmarkt ten goede komt. Eindelijk zullen de sociale huurwoningen weer beschikbaar zijn voor degene waar ze voor bedoeld zijn; de sociale klasse. En de modaal+ verdienende scheefhuurder vraagt u? Die zetten we op straat, daar waar ze thuishoren. Samen met het stinkende afval dat ze produceren in de vorm van online pesterijen richting de woningeigenaren. Huurkneusjes, pak maar in, jullie Golden Age has ended _O_

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2010 01:17:10 ]
pi_90323160
About time
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_90326555
Haha geweldig topic!

- Huurkneusjes
- Leenkneusjes
- Grootschuldbezitters
- Scheefhuurders
- enz enz..

In plaats van ruzie te maken wie er een kneus is kunnen we ook gewoon accepteren dat we allemaal kneuzen zijn, en het hebben hoe de woningmarkt ervoor staat.

Feit is: de huizenprijzen zijn onevenredig gestegen t.o.v. inkomens. De diverse oorzaken even daargelaten komt het erop neer dat men in Nederland zowel voor huur, als voor koop, met relatief hoge woonlasten te maken heeft.
Bij koop wordt deze pijn verzacht door HRA en bij huur door huursubsidie.
Los van de vraag of beide bovenstaande maatregelen een prijsopdrijvend effect hebben, blijft het een feit dat iedereen een woning nodig heeft, en bereid is / gedwongen wordt hiervoor een bepaald bedrag te betalen.

In mijn ogen zijn we allemaal slachtoffer van de prijsstijging die we hebben meegemaakt, zowel de lasten voor huur als voor koop zijn gestegen.
Vergeet ook zeker niet de daardoor toegenomen druk op de staatsbegroting, waar we uiteindelijk ook zelf weer voor opdraaien.
De samenleving als geheel is hier niet bij gebaat, tenzij je huizen als speculatiegoed ziet voor vermogensopbouw.
Dat de stijging niet eeuwig door zou gaan is logisch, de lasten zouden uiteindelijk hoger worden dan ons inkomen!
Is er eigenlijk iemand hier die een prijsdaling erg vindt?
pi_90326630
quote:
14s.gif Op donderdag 23 december 2010 01:16 schreef Scorpie het volgende:
Het sentiment onder de huurkneusjes verandert eindelijk. Dachten deze huurkneusjes met royale salarissen eerst nog dat ze de dans zouden ontspringen door heel hard naar de HRA te wijzen, nu is duidelijk dat deze grote groep graaiers als eerste aan de beurt is, nog eerder dan de bankiers. Volkomen terecht natuurlijk, want al jaren weten de scheefhuurders het zo te verkopen dat ze toch echt niet anders kunnen dan onze samenleving op te lichten :D iets wat pertinente en blatante onzin is, maar dat weet iedereen met meer dan 1 hersencel en niet verblind door eigengewin natuurlijk ook. De tijden breken aan dat huurders actief vervolgd zullen gaan worden voor hun domme sociale-huur-inpikkerij, wat natuurlijk de woningmarkt ten goede komt. Eindelijk zullen de sociale huurwoningen weer beschikbaar zijn voor degene waar ze voor bedoeld zijn; de sociale klasse. En de modaal+ verdienende scheefhuurder vraagt u? Die zetten we op straat, daar waar ze thuishoren. Samen met het stinkende afval dat ze produceren in de vorm van online pesterijen richting de woningeigenaren. Huurkneusjes, pak maar in, jullie Golden Age has ended _O_
Het wachten is op Xeno voor deze clash of the morons ^O^
pi_90326881
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 02:53 schreef untwisted het volgende:
Haha geweldig topic!

- Huurkneusjes
- Leenkneusjes
- Grootschuldbezitters
- Scheefhuurders
- enz enz..

In plaats van ruzie te maken wie er een kneus is kunnen we ook gewoon accepteren dat we allemaal kneuzen zijn, en het hebben hoe de woningmarkt ervoor staat.

Feit is: de huizenprijzen zijn onevenredig gestegen t.o.v. inkomens. De diverse oorzaken even daargelaten komt het erop neer dat men in Nederland zowel voor huur, als voor koop, met relatief hoge woonlasten te maken heeft.
Los van de vraag of beide bovenstaande maatregelen een prijsopdrijvend effect hebben, blijft het een feit dat iedereen een woning nodig heeft, en bereid is / gedwongen wordt hiervoor een bepaald bedrag te betalen.

In mijn ogen zijn we allemaal slachtoffer van de prijsstijging die we hebben meegemaakt, zowel de lasten voor huur als voor koop zijn gestegen.
Vergeet ook zeker niet de daardoor toegenomen druk op de staatsbegroting, waar we uiteindelijk ook zelf weer voor opdraaien.
De samenleving als geheel is hier niet bij gebaat, tenzij je huizen als speculatiegoed ziet voor vermogensopbouw.
Dat de stijging niet eeuwig door zou gaan is logisch, de lasten zouden uiteindelijk hoger worden dan ons inkomen!
Geef eens een link van de betaalbaarheid van woningen dan?
  donderdag 23 december 2010 @ 09:08:14 #266
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_90330137
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 02:53 schreef untwisted het volgende:
Haha geweldig topic!

- Huurkneusjes
- Leenkneusjes
- Grootschuldbezitters
- Scheefhuurders
- enz enz..

OK, dat was dan het exit scenario van de eeuwige discussie tussen leenkneusjes en huurkneusjes.

Heb je ook een exit scenario voor het maatschappelijke probleem wat je hierbij schept? Volgens mij gaat de zeepbel uiteenspatten/langzaam leeglopen en dan draaien de leenkneusjes ervoor op. *O*
pi_90330931
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 09:08 schreef droom_econoom8 het volgende:
Volgens mij gaat de zeepbel uiteenspatten/langzaam leeglopen en dan draaien de leenkneusjes ervoor op. *O*
Leg mij eens uit hoe ik ergens voor op draai? Mijn hypotheeklasten blijven de komende jaren exact gelijk. Ik woon dan in een huis met gloednieuwe badkamer, keuken, kozijnen, ketel, 5 slaapkamers voor 3 personen (dus er kunnen nog zonder problemen twee kids bij). Elk jaar (inflatie en/of loonstijging)dus ik ga relatief goedkoper wonen. Dat mijn huis wellicht in prijs daalt zal me mijn reet roesten, daar voel ik niets van als ik op een zwoele zomeravond in mijn achtertuin een wijntje nuttig.

De huren gaan echter niet omlaag. Die blijven gewoon (zoals elk jaar) met de maximaal toegestane hoeveelheid stijgen. De eventuele winst als de prijzen dalen (goedkoper aankopen / bouwen door verhuurders) gaat rechtstreeks naar de verhuurders. De huurders zitten nog net zo vast als nu. De hoeveelheid die ze eventueel zouden kúnnen lenen gaat net zo hard omlaag als de huizenprijzen eventueel doen. Dus de huurders zitten nog net zo vast in hun overprijsde vrije sector woningen of hun aftandse sociale huurwoningen en gaan bovendien elk jaar meer betalen.

De huurtokkies hier zitten een beetje vast in hun idee dat mensen huizen kopen om winst te maken, terwijl 95% van de kopers een huis koopt om... in te wonen. En dat blijven ze dus lekker doen :D
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  donderdag 23 december 2010 @ 09:52:09 #268
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_90331257
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 23:38 schreef xenobinol het volgende:
Ik ben er vrij zeker van dat het leven eindig is, maar ik ben er volledig van overtuigd dat de vastgoedzeepbel gebarsten is *O*
[/quote[quote]1s.gif Op woensdag 22 december 2010 23:38 schreef xenobinol het volgende:
]
Een zeepbel die barst geeft wel een iets grotere daling dan een paar procent in twee jaar tijd, laten we het er op houden dat hij een beetje aan het leeglopen is..

Overigens doet men ook wel ontzettend dramatisch in NL als de markt eens een keer naar beneden corrigeert hoor. Waar hebben we het nu helemaal over? Jarenlang gaat de prijs omhoog en hoor je niemand en nu zakt het een paar procent en is men in uiterste paniek. End of the world as we know it :')

Ik heb een paar jaar in Azië gewoond en gewerkt en daar schommelt het nog wel iets meer. Ooit een klein kavel gekocht in de buurt van Hanoi voor 60.000 euro, binnen twee maanden was de hele buurt gestegen en was hij virtueel 80.000 waard maar bleven we uiteraard zitten in de hoop op meer ( :') ). Vervolgens kwam de klad erin, zakte de hele boel binnen twee maanden terug naar 50.000 en uiteindelijk hebben we hem een half jaar na aankoop lichtjes balend verkocht voor 62 en weer wat anders gekocht. Fluctueert als een beer, soms per dag, maar toch rennen de mensen niet in paniek door de straten.

In Nederland schijnt een daling van 5 % in twee jaar tijd al genoeg te zijn om armageddon uit te roepen. :P
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  donderdag 23 december 2010 @ 09:59:03 #269
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_90331431
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 09:42 schreef Whuzz het volgende:
terwijl 95% van de kopers een huis koopt om... in te wonen. En dat blijven ze dus lekker doen :D
Ik denk dat een groot deel van de kopers wel degelijk winst in het achterhoofd heeft, of toch tenminste het idee dat je "door te huren je geld door de wc spoelt en dus beter kan kopen".

De veel te hoge overdrachtsbelasting verpest het korte termijn speculatieperspectief in NL helaas wel, in de huidige markt waar je rekening moet houden met een waardedaling in de eerste 2-3 jaar en de overdrachtsbelasting duurt het zeker 5-6 jaar (en misschien wel langer) voordat je je huis kan verkopen voor de initiële aanschafprijs + kosten koper :'(

Overigens precies de reden dat veel kopers nog even afwachten :)
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_90331844
He shit, en ik heb maar een heel mooi huis gekocht omdat ik het fijn vind om erin te wonen :(
  donderdag 23 december 2010 @ 10:16:53 #271
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
  donderdag 23 december 2010 @ 10:23:04 #272
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_90332060
Ik heb de kosten koper eens omgerekend naar maandelijkse woonlasten, via een overzichtstabel: Wat betekenen de Kosten Koper voor je maandelijkse woonlasten?

Resultaat: De KK vormen een nagenoeg 100% blokkade van de woningmarkt.
pi_90332887
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 09:59 schreef Hanoying het volgende:
Ik denk dat een groot deel van de kopers wel degelijk winst in het achterhoofd heeft, of toch tenminste het idee dat je "door te huren je geld door de wc spoelt en dus beter kan kopen".
Precies. In het achterhoofd.
En huren IS ook geld door de plee spoelen. Het is geld dat 100% weg is. Wanneer je koopt (en aflost!) is het geld nooit 100% weg. Natuurlijk is het ook niet 100% sparen, maar je ziet er uiteindelijk meer van terug dan bij huren. Niet alleen in de vorm van restkapitaal, maar ook in de vorm van vrijheid om iets met je huis te doen. Bij een huurhuis mag je netjes je maandelijkse afdracht storten en vervolgens moet je zeuren om elk spijkertje dat je in de muur wilt slaan. :')
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  donderdag 23 december 2010 @ 10:53:48 #274
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_90333028
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 10:49 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Precies. In het achterhoofd.
En huren IS ook geld door de plee spoelen. Het is geld dat 100% weg is. Wanneer je koopt (en aflost!) is het geld nooit 100% weg. Natuurlijk is het ook niet 100% sparen, maar je ziet er uiteindelijk meer van terug dan bij huren. Niet alleen in de vorm van restkapitaal, maar ook in de vorm van vrijheid om iets met je huis te doen. Bij een huurhuis mag je netjes je maandelijkse afdracht storten en vervolgens moet je zeuren om elk spijkertje dat je in de muur wilt slaan. :')
In de meeste gevallen is huren op dit moment het goedkoopste alternatief voor het product "wonen". Als je het geld dat je ermee bespaart, ook gewoon spaart, is het op dit moment beter voor je vermogenspositie.
pi_90333491
Dit al bekend? Wie gaat dat fonds betalen?

Fonds voor onverkoopbare huizen
Huiseigenaren die er niet in slagen hun woning binnen zes tot negen maanden zelf te verkopen, zouden de woningen tegen ongeveer 95 procent van de waarde moeten kunnen laten overnemen door een woningfonds. Met dat idee is makelaarsgroep Ten Hag gekomen, die met name in het oosten van het land actief is, waaronder in Doetinchem en Zutphen.

De door het fonds aangekochte woning kan worden verhuurd en op het moment dat de markt het toelaat weer in de verkoop worden gedaan. Op die manier kan de doorstroming bevorderd worden. Volgens Michel ten Hag van het hoofdkantoor in Enschede is essentieel voor het plan dat voor deze categorie woningen de overdrachtsbelasting wordt afgeschaft.

Hij heeft het plan bij de grote fracties van de Tweede Kamer in de week gelegd "Het CDA heeft toegezegd er serieus naar te gaan kijken", meldt Ten Hag. "Lokale en provinciale overheden zijn er mee bezig, en langzamerhand rijpt ook in Den Haag het besef dat 30 procent van het Bruto Nationaal Produkt gerelateerd is aan wonen. Wordt een woning verkocht, dan investeren mensen gemiddeld nog eens zo'n 25.000 euro."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')