Klopt, en als ik de eigenaar ben van 1 miljoen schuld doe ik dat dus.quote:
Ger Hukker niet.quote:Op woensdag 22 december 2010 23:38 schreef xenobinol het volgende:
Ik ben er vrij zeker van dat het leven eindig is, maar ik ben er volledig van overtuigd dat de vastgoedzeepbel gebarsten is
Daarom komt er nou regelgeving die leenkneusjes remt.quote:Op woensdag 22 december 2010 23:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Klopt, en als ik de eigenaar ben van 1 miljoen schuld doe ik dat dus.
Leen me morgen 100 miljoen. Mag je nog leenkneus op mijn linker of rechterarm tatoeëren ook.quote:Op woensdag 22 december 2010 23:41 schreef droom_econoom8 het volgende:
Daarom komt er nou regelgeving die leenkneusjes remt.
Volgens goede leentokkie traditie: "geef mij je arm en ik neem je hele romp"quote:Op woensdag 22 december 2010 23:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Leen me morgen 100 miljoen. Mag je nog leenkneus op mijn linker of rechterarm tatoeëren ook.
Smaken verschillen blijkbaar enorm... Maar zoals gezegd, leen me die 100 miljoen en jij mag het zeggen.quote:
en anderen kunnen niet verkopen.quote:Op donderdag 23 december 2010 00:17 schreef xenobinol het volgende:
: "nu kun je lekker niet meer kopen".![]()
Gaat over heel je loopbaanquote:Op woensdag 22 december 2010 20:57 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Heb je al die tijd niet meegelezen dan
Even verbeterd, geen dank.quote:Op donderdag 23 december 2010 00:17 schreef xenobinol het volgende:
Houdt mijn posts goed in de gaten de komende tijd, want ik lig al jaren van het padje af jaren voor op de meesten
Het wachten is op Xeno voor deze clash of the moronsquote:Op donderdag 23 december 2010 01:16 schreef Scorpie het volgende:
Het sentiment onder de huurkneusjes verandert eindelijk. Dachten deze huurkneusjes met royale salarissen eerst nog dat ze de dans zouden ontspringen door heel hard naar de HRA te wijzen, nu is duidelijk dat deze grote groep graaiers als eerste aan de beurt is, nog eerder dan de bankiers. Volkomen terecht natuurlijk, want al jaren weten de scheefhuurders het zo te verkopen dat ze toch echt niet anders kunnen dan onze samenleving op te lichteniets wat pertinente en blatante onzin is, maar dat weet iedereen met meer dan 1 hersencel en niet verblind door eigengewin natuurlijk ook. De tijden breken aan dat huurders actief vervolgd zullen gaan worden voor hun domme sociale-huur-inpikkerij, wat natuurlijk de woningmarkt ten goede komt. Eindelijk zullen de sociale huurwoningen weer beschikbaar zijn voor degene waar ze voor bedoeld zijn; de sociale klasse. En de modaal+ verdienende scheefhuurder vraagt u? Die zetten we op straat, daar waar ze thuishoren. Samen met het stinkende afval dat ze produceren in de vorm van online pesterijen richting de woningeigenaren. Huurkneusjes, pak maar in, jullie Golden Age has ended
![]()
Geef eens een link van de betaalbaarheid van woningen dan?quote:Op donderdag 23 december 2010 02:53 schreef untwisted het volgende:
Haha geweldig topic!
- Huurkneusjes
- Leenkneusjes
- Grootschuldbezitters
- Scheefhuurders
- enz enz..
In plaats van ruzie te maken wie er een kneus is kunnen we ook gewoon accepteren dat we allemaal kneuzen zijn, en het hebben hoe de woningmarkt ervoor staat.
Feit is: de huizenprijzen zijn onevenredig gestegen t.o.v. inkomens. De diverse oorzaken even daargelaten komt het erop neer dat men in Nederland zowel voor huur, als voor koop, met relatief hoge woonlasten te maken heeft.
Bij koop wordt deze pijn verzacht door HRA en bij huur door huursubsidie.
Los van de vraag of beide bovenstaande maatregelen een prijsopdrijvend effect hebben, blijft het een feit dat iedereen een woning nodig heeft, en bereid is / gedwongen wordt hiervoor een bepaald bedrag te betalen.
In mijn ogen zijn we allemaal slachtoffer van de prijsstijging die we hebben meegemaakt, zowel de lasten voor huur als voor koop zijn gestegen.
Vergeet ook zeker niet de daardoor toegenomen druk op de staatsbegroting, waar we uiteindelijk ook zelf weer voor opdraaien.
De samenleving als geheel is hier niet bij gebaat, tenzij je huizen als speculatiegoed ziet voor vermogensopbouw.
Dat de stijging niet eeuwig door zou gaan is logisch, de lasten zouden uiteindelijk hoger worden dan ons inkomen!
Is er eigenlijk iemand hier die een prijsdaling erg vindt?
OK, dat was dan het exit scenario van de eeuwige discussie tussen leenkneusjes en huurkneusjes.quote:Op donderdag 23 december 2010 02:53 schreef untwisted het volgende:
Haha geweldig topic!
- Huurkneusjes
- Leenkneusjes
- Grootschuldbezitters
- Scheefhuurders
- enz enz..
In plaats van ruzie te maken wie er een kneus is kunnen we ook gewoon accepteren dat we allemaal kneuzen zijn, en het hebben hoe de woningmarkt ervoor staat.
Feit is: de huizenprijzen zijn onevenredig gestegen t.o.v. inkomens. De diverse oorzaken even daargelaten komt het erop neer dat men in Nederland zowel voor huur, als voor koop, met relatief hoge woonlasten te maken heeft.
Bij koop wordt deze pijn verzacht door HRA en bij huur door huursubsidie.
Los van de vraag of beide bovenstaande maatregelen een prijsopdrijvend effect hebben, blijft het een feit dat iedereen een woning nodig heeft, en bereid is / gedwongen wordt hiervoor een bepaald bedrag te betalen.
In mijn ogen zijn we allemaal slachtoffer van de prijsstijging die we hebben meegemaakt, zowel de lasten voor huur als voor koop zijn gestegen.
Vergeet ook zeker niet de daardoor toegenomen druk op de staatsbegroting, waar we uiteindelijk ook zelf weer voor opdraaien.
De samenleving als geheel is hier niet bij gebaat, tenzij je huizen als speculatiegoed ziet voor vermogensopbouw.
Dat de stijging niet eeuwig door zou gaan is logisch, de lasten zouden uiteindelijk hoger worden dan ons inkomen!
Is er eigenlijk iemand hier die een prijsdaling erg vindt?
Leg mij eens uit hoe ik ergens voor op draai? Mijn hypotheeklasten blijven de komende jaren exact gelijk. Ik woon dan in een huis met gloednieuwe badkamer, keuken, kozijnen, ketel, 5 slaapkamers voor 3 personen (dus er kunnen nog zonder problemen twee kids bij). Elk jaar (inflatie en/of loonstijging)dus ik ga relatief goedkoper wonen. Dat mijn huis wellicht in prijs daalt zal me mijn reet roesten, daar voel ik niets van als ik op een zwoele zomeravond in mijn achtertuin een wijntje nuttig.quote:Op donderdag 23 december 2010 09:08 schreef droom_econoom8 het volgende:
Volgens mij gaat de zeepbel uiteenspatten/langzaam leeglopen en dan draaien de leenkneusjes ervoor op.
]quote:Op woensdag 22 december 2010 23:38 schreef xenobinol het volgende:
Ik ben er vrij zeker van dat het leven eindig is, maar ik ben er volledig van overtuigd dat de vastgoedzeepbel gebarsten is
[/quote[quote]Op woensdag 22 december 2010 23:38 schreef xenobinol het volgende:
Ik denk dat een groot deel van de kopers wel degelijk winst in het achterhoofd heeft, of toch tenminste het idee dat je "door te huren je geld door de wc spoelt en dus beter kan kopen".quote:Op donderdag 23 december 2010 09:42 schreef Whuzz het volgende:
terwijl 95% van de kopers een huis koopt om... in te wonen. En dat blijven ze dus lekker doen
Precies. In het achterhoofd.quote:Op donderdag 23 december 2010 09:59 schreef Hanoying het volgende:
Ik denk dat een groot deel van de kopers wel degelijk winst in het achterhoofd heeft, of toch tenminste het idee dat je "door te huren je geld door de wc spoelt en dus beter kan kopen".
In de meeste gevallen is huren op dit moment het goedkoopste alternatief voor het product "wonen". Als je het geld dat je ermee bespaart, ook gewoon spaart, is het op dit moment beter voor je vermogenspositie.quote:Op donderdag 23 december 2010 10:49 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Precies. In het achterhoofd.
En huren IS ook geld door de plee spoelen. Het is geld dat 100% weg is. Wanneer je koopt (en aflost!) is het geld nooit 100% weg. Natuurlijk is het ook niet 100% sparen, maar je ziet er uiteindelijk meer van terug dan bij huren. Niet alleen in de vorm van restkapitaal, maar ook in de vorm van vrijheid om iets met je huis te doen. Bij een huurhuis mag je netjes je maandelijkse afdracht storten en vervolgens moet je zeuren om elk spijkertje dat je in de muur wilt slaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |