abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91290356
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:32 schreef wonderer het volgende:
Goed zo! Da's inderdaad een flinke mijlpaal! ^O^

En welkom getikte_rik, klinkt ook veelbelovend :) Ik kan alleen de OP niet meer aanpassen.
hoef niet aangepast te worden :) ik had mn tijd aan die lange zeverpost hierboven misschien beter kunnen gebruiken voor het schrijven aan mn stuk haha ;)

ik lees hier ook even mee ter inspiratie
  Moderator donderdag 13 januari 2011 @ 22:46:42 #37
42184 crew  DaMart
pi_91290781
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:32 schreef wonderer het volgende:
Goed zo! Da's inderdaad een flinke mijlpaal! ^O^

En welkom getikte_rik, klinkt ook veelbelovend :) Ik kan alleen de OP niet meer aanpassen.
Geef maar even een seintje anders als er iets moet worden aangepast in de OP.
pi_91316733
Doen jullie ook weleens mee met verhalenwedstrijden?
Ik heb meegedaan aan de Kerstverhalenwedstrijd van FOK! en heb 2 verhalen ingestuurd voor Fantastels (www.fantastels.nl). Ik ben op dit moment nog vooral bezig met korte verhalen, maar heb ook ideeën voor langere verhalen liggen. Het mooie aan de korte verhalenwedstrijden vind ik dat je meestal een juryrapport ontvangt waar je weer veel van kunt leren.

Gefeliciteerd met je mijlpaal VanHallen!! *O*
  vrijdag 14 januari 2011 @ 18:49:27 #39
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_91328662
Nee, meestal niet. Ik heb wel een paar korte verhalen geschreven recentelijk, maar een werd gepubliceerd in een bundel en een ander in een tijdschrift. Dat vind ik dat toch iets lucratiever ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_91329622
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 14:48 schreef inkie1010 het volgende:
Doen jullie ook weleens mee met verhalenwedstrijden?
Ik ga meedoen aan Write Now!

Het is m'n eerste korte verhaal, en dat is verrassend leuk om te schrijven :)
  vrijdag 14 januari 2011 @ 20:02:16 #41
279894 winka
There is no place like home..
pi_91332993
Wat een heerlijk topic dit :)

Vind schrijven enorm leuk maar ik verzand elke keer in mijn 'perfectionisme'. Alles wat ik schrijf is nooit goed genoeg, ik ga het ook meteen corrigeren. Uiteindeiljk delete ik het maar ;( Ik heb wel een keer voor de krant mogen schrijven tijdelijk in de vorm van een maandelijks geplaatst artikel. Maar dat was soms een drama, was zo geforceerd bezig :D

Elke keer als ik lees over schrijven (of schrijfwedstrijden) dan raak ik superenthousiast *O* Mijn eerste probleem waar ik al tegen aanloop is hoe ik het ga schrijven, welke stijl ik ga gebruiken, enz. enz. Hoe pakken jullie dat aan?
pi_91333579
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 20:02 schreef winka het volgende:

Elke keer als ik lees over schrijven (of schrijfwedstrijden) dan raak ik superenthousiast *O* Mijn eerste probleem waar ik al tegen aanloop is hoe ik het ga schrijven, welke stijl ik ga gebruiken, enz. enz. Hoe pakken jullie dat aan?
Gewoon beginnen.

Als ik een ingeving krijg dan probeer ik dat op papier te vangen en te verfijnen. Het begint bij mij heel ruw maar het gaat soort van vanzelf allemaal.

Stijl daar houd ik me nauwelijks mee bezig eigenlijk. Ik schrijf wat goed voelt, als het niet goed voelt dan schrijf ik het niet. Lekker experimenteren vooral, denk ik :)
  vrijdag 14 januari 2011 @ 20:12:39 #43
71919 wonderer
pi_91333662
Ik denk ook niet echt na, ik doe het op gevoel.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  vrijdag 14 januari 2011 @ 20:26:30 #44
279894 winka
There is no place like home..
pi_91334583
Ja dat is het probleem eigenlijk, dat ik het niet op gevoel doe. Er zijn namelijk zoveel technieken waar je gebruik van kan maken en daar ga ik nog over nadenken ook..

Ik ga vanaf nu gewoon elke dag een half uur lukraak schrijven en zien waar het schip strandt. Kijken of het dan wat makkelijker gaat en ik me niet schaam als ik het allemaal weer teruglees :)
pi_91356939
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 20:26 schreef winka het volgende:
Ja dat is het probleem eigenlijk, dat ik het niet op gevoel doe. Er zijn namelijk zoveel technieken waar je gebruik van kan maken en daar ga ik nog over nadenken ook..

Ik ga vanaf nu gewoon elke dag een half uur lukraak schrijven en zien waar het schip strandt. Kijken of het dan wat makkelijker gaat en ik me niet schaam als ik het allemaal weer teruglees :)
Ik doe ook alles op gevoel. Overigens heb ik de bizarre gewoonte ontwikkeld om s'nachts te schrijven. Een ramp voor m'n ritme en mijn humeur overdag, maar ik presteer blijkbaar het best als het buiten stil en donker is. Met een beetje mystiek kun je zelfs zeggen dat het te maken heeft met het genre waarin ik schrijf.. :s)
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
  zaterdag 15 januari 2011 @ 06:53:22 #46
71919 wonderer
pi_91357050
Ik vind 's avonds ook lekkerder. Dan is er ook niemand online om je af te leiden en zo ;)
pi_91463078
Schrijven

is

zo

vet

!

:D
pi_91486321
quote:
17s.gif Op maandag 17 januari 2011 14:39 schreef Complexiteit het volgende:
Schrijven

is

zo

vet

!

:D
ik wil je plezier natuurlijk niet bederven door te zeggen dat soms het tegendeel het geval is, ... ;) maar momenteel heb ik er ook weer plezier in. Ik ben een jaartje ofzo terug als een kip zonder kop begonnen om een halfbakken verhaal om te vormen naar een kop-staart-verhaal, en langzamerhand ben ik begonnen om -al dan niet met hulp met y-writer en sinds kort ook 'gool old excel' om alle personages met hun levensloop in een overzichtelijk tijdsschema te zetten.

Juist door personages in dat haast wiskundige schema (+ de bijbehorende kleurtjes :') ) te zetten, kom ik tot geweldige nieuwe idee-en. Bepaalde verbanden en tegenstellingen kan ik nu nog scherper maken en uitdiepen, en komen er langzamerhand (onbedoeld) langzaam thema's bovendrijven.
Het worden natuurlijk geen "Mulisch-achtige" toestanden maar een verhaal mag wat mij betreft wel aan ontoevalligheden aan elkaar vast zitten. Ik heb de laatste tijd genoeg boeken gelezen, en films gezien, waarbij een afsluitend plot totaal ontbrak. Dat is misschien uit het leven gegrepen, maar ik wil gewoon een 'vermakelijk verhaal' brengen, en dat is al moeilijk genoeg.

Het is wel leerzaam. Hierna doe ik wel weer een verhaal dat ontaardt in oeverloos slap gezever :')
  maandag 17 januari 2011 @ 21:22:01 #49
71919 wonderer
pi_91486445
Ik heb een schop onder mijn kont nodig. :P
pi_91487269
daarbij is het ook wel ouderwets leuk dat ik merk dat ik WIL schrijven, maar de tijd me ontbreekt, beter dan dat ik tijd zat heb, maar dat het schrijven me niet lukt.
Door mijn werk heb ik vakantieperiodes genoeg, maar juist komende maanden wanneer ik werkweken heb van 60+uur, verwacht ik een ouderwets geinspireerd arbeidsethos aan de dag te leggen. Dat je echt een beeld aan het uithakken bent uit een keiharde rots, en dat je vantevoren nooit had gedacht dat er in die vormeloze rots zo'n beeldhouwwerk verborgen zat.
Daarbij moet ik wel oppassen dat ik niet te lang doorhak, want grind is er ook genoeg :'(
pi_91488375
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 21:22 schreef wonderer het volgende:
Ik heb een schop onder mijn kont nodig. :P
het zou zo moeten zijn dat als ik je al zou schoppen, mn poot zou bezeren aan je bureaustoel. Want daar moet je opzitten, schrijven, ...ploeteren!

probeer eens verplicht een jaar niet te schrijven. Lukt dat dan? in feite zit niemand op je schrijfsels te wachten, net als op die van mij, maar om dan ook maar ZELF mee te zitten gaan wachten?

maar gebrek aan discpline verder wel lichtelijk herkenbaar zachtgezegd...
schakel anders gewoon een goede vriend/vriendin in, die willen wel schoppen ;)
pi_91489202
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 21:19 schreef getikte_rik het volgende:

[..]

ik wil je plezier natuurlijk niet bederven door te zeggen dat soms het tegendeel het geval is, ... ;) maar momenteel heb ik er ook weer plezier in. Ik ben een jaartje ofzo terug als een kip zonder kop begonnen om een halfbakken verhaal om te vormen naar een kop-staart-verhaal, en langzamerhand ben ik begonnen om -al dan niet met hulp met y-writer en sinds kort ook 'gool old excel' om alle personages met hun levensloop in een overzichtelijk tijdsschema te zetten.

Gegarandeerd :)

Dat je van die schema's hebt gemaakt klinkt leuk. Misschien dat ik dat ook ooit eens ga doen, misschien, ooit. Nu voorlopig is het gewoon aanklooien (en dat nog niet eens, geen tijd) :+
  maandag 17 januari 2011 @ 22:06:24 #53
71919 wonderer
pi_91489434
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 21:51 schreef getikte_rik het volgende:
in feite zit niemand op je schrijfsels te wachten, net als op die van mij, maar om dan ook maar ZELF mee te zitten gaan wachten?
Eh. Geen aannames doen, er zijn mensen die niet kunnen wachten op mijn volgende boek ;)
Quote van facebook: " kijkt zwaar uit naar het derde deel in de Arthur-trilogie."

Dus ;)

Maar mijn deadline ligt te ver weg, en zonder die druk kan ik niet werken, blijkbaar.
pi_91581263
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 22:06 schreef wonderer het volgende:

[..]

Eh. Geen aannames doen, er zijn mensen die niet kunnen wachten op mijn volgende boek ;)
Quote van facebook: " kijkt zwaar uit naar het derde deel in de Arthur-trilogie."

Dus ;)

Maar mijn deadline ligt te ver weg, en zonder die druk kan ik niet werken, blijkbaar.
nou ja, ik stel het wat cru dan. Niemand heeft indertijd gezegd dat je aan die trilogie moest beginnen, dat heb je uit eigen beweging toch ooit gedaan. Maar in jouw geval mag ik aannemen dat genoeg mensen je op jeugdige leeftijd al hebben aangespoord om uberhaupt te gaan schrijven.

Ik wist echter nog niet dat hier al dermate vergevorderde schrijvers ronddwalen. ik neem mijn hoed dan ook zeker af ;)
schiet eens op met dat derde deel dan! ;)
  woensdag 19 januari 2011 @ 21:25:13 #55
71919 wonderer
pi_91583906
Ja, gister weer drie hoofdstukken doorgewerkt. Gelukkig is er niet HEEL veel mis mee.
pi_91595064
Hoe zijn jullie eigenlijk begonnen met het schrijven van een boek? Ik heb nu bijvoorbeeld driekwart A4-tje met een concept. Nog niet eens de term in de kinderschoenen waard, maar toch, het begin is er. Naar mijn idee een goed/leuk/boeiend concept waar heel veel in kan. Alleen, wat zou volgens jullie de volgende stap moeten zijn? De hoofdpersoon uitwerken? Of de verhaallijn eerst verder uitwerken? Of...? Of...? Iemand tips?
pi_91597293
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 00:14 schreef Sdivad het volgende:
Hoe zijn jullie eigenlijk begonnen met het schrijven van een boek? Ik heb nu bijvoorbeeld driekwart A4-tje met een concept. Nog niet eens de term in de kinderschoenen waard, maar toch, het begin is er. Naar mijn idee een goed/leuk/boeiend concept waar heel veel in kan. Alleen, wat zou volgens jullie de volgende stap moeten zijn? De hoofdpersoon uitwerken? Of de verhaallijn eerst verder uitwerken? Of...? Of...? Iemand tips?
Allebei: de verhaallijn uitwerken, en nadenken over (de motieven van) de hoofdpersoon. Met 'eerste romans' komt het vaak voor dat het verhaal na zo'n 25 pagina's is opgedroogd - niet om je enthousiasme te temperen, maar het is goed om te weten en het zou dus slim kunnen zijn om sowieso eens te beginnen met die eerste 25 pagina's. Heb je daarna nog meer te melden: doorgaan :) Zo niet, dan kun je opnieuw bekijken hoe je het verhaal kunt uitbreiden / verdiepen / aanpassen.

Wat mijn boek betreft: ik heb ook een schop nodig :X

Pauzes zijn altijd gevaarlijk, en ik heb nu ruim een maand niks gedaan. Wel heb ik naar aanleiding van mijn ingestuurde manuscript (65.000 woorden, ongeveer driekwart van het hele verhaal) een leesrapport ontvangen van mijn agent, kritisch en nuttig, en daar heb ik de afgelopen tijd over nagedacht: hoe ga ik het verhaal aanpassen, welke suggesties kan ik verwerken en moet ik de eerste hoofdstukken er inderdaad uithalen om ze verderop in het boek te verwerken als flashbacks? Dat soort dingen, dus. Wat die eerste hoofdstukken betreft: eerst begreep ik niet wat hij bedoelde. Zelf was ik eigenlijk heel tevreden met dat (nieuwe) begin, waaraan ik bovendien hard had gewerkt. Maar tegelijkertijd had ik het gevoel dat hij wel eens gelijk kon hebben; daarom ben ik bij hem langs gegaan om het te bespreken. Uiteindelijk kwam ik er al pratende achter dat ik het inderdaad wil veranderen.

Dat is het goede van een kritische lezer: zelf probeer ik natuurlijk goed te letten op de structuur, en dan vooral op de spanningsboog, maar het kan toch heel lastig zijn om onbevangen naar je eigen verhaal te kijken. Dankzij het leesrapport zie ik nu in dat het beter is om metéén hoog in te zetten, zodat de lezer vanaf de eerste regel bij de strot wordt gegrepen, bij wijze van spreken, en om daarna rustig de tijd te nemen voor de introducties en de achtergrondschetsen. Dus dat was een goede tip :)

Ik heb de afgelopen maand bewust afstand genomen, zodat ik weer zin zou krijgen in het vervolg. Het probleem is alleen dat ik als een berg opzie tegen wéér een periode van keihard werken en ploeteren :{ Ik heb, kortom, last van notoir uitstelgedrag. Oók omdat het einde langzaam in zicht komt, en dat haalt het vrijblijvende eraf.

Eén geluk heb ik wel: ik ben in december gestopt op het moment dat ik nog twee halve hoofdstukken had liggen. Ik hoef dus niet voor een wit papier te gaan zitten :) Toch vind ik het heel moeilijk om weer in het ritme te komen - het is altijd dezelfde angst voor het Grote Onbekende, terwijl ik best weet dat het een kwestie is van gewoon gaan zitten en beginnen met schrijven.

Morgen dus :Y
  donderdag 20 januari 2011 @ 01:22:59 #58
71919 wonderer
pi_91597691
Nee nee, NU! ;)

Ik zit wel een beetje met een dilemma. Twee proeflezers hebben bij bepaalde scenes aangegeven dat de reactie van de hoofdpersoon ongeloofwaardig is. Ik kan echter precies aangeven waarom de hoofdpersoon zo reageert en dat het een logisch gevolg is van hoe hij door de omstandigheden gekneed wordt (selectief blind omdat hij dingen niet aan zichzelf durft toe te geven).

Nu heb ik dus aan de ene kant zoiets van "het is goed zoals het is, ik kan niet alles gaan uitkauwen" (ook omdat ik vanwege de vertelvorm alleen kan laten zien wat hij denkt, dus als hij zich er niet van bewust is, gaat het voorbij), maar aan de andere kant "als het niet duidelijk is, is het dus niet goed geschreven".

Ook lijken mijn proeflezers alles wat mijn hoofdpersoon denkt en zegt voor waar aan te nemen. Dus als hij een aanname doet over iemand anders op basis van zijn eigen beperkte/scheve blik, dan denken zij dat het klopt en als het dan later wordt tegengesproken, zien ze dat als inconsistentie en fout. Wat moet ik daarmee? :?
pi_91601295
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 01:22 schreef wonderer het volgende:
Nee nee, NU! ;)

Ik zit wel een beetje met een dilemma. Twee proeflezers hebben bij bepaalde scenes aangegeven dat de reactie van de hoofdpersoon ongeloofwaardig is. Ik kan echter precies aangeven waarom de hoofdpersoon zo reageert en dat het een logisch gevolg is van hoe hij door de omstandigheden gekneed wordt (selectief blind omdat hij dingen niet aan zichzelf durft toe te geven).

Nu heb ik dus aan de ene kant zoiets van "het is goed zoals het is, ik kan niet alles gaan uitkauwen" (ook omdat ik vanwege de vertelvorm alleen kan laten zien wat hij denkt, dus als hij zich er niet van bewust is, gaat het voorbij), maar aan de andere kant "als het niet duidelijk is, is het dus niet goed geschreven".
Heb je wel andere personages die iets (analyserends) kunnen zeggen over zijn gedrag? Geen idee of dat een oplossing is voor jouw verhaal, maar misschien kun je een dialoog schrijven waarin een vriend/gesprekspartner een opmerking maakt over zijn selectieve blindheid? Als een buitenstaander hem aanspreekt op zijn eigenaardige gedrag (of zich verbaast over de manier waarop hij de afgelopen tijd is veranderd), neemt de lezer het misschien wel aan.

quote:
Ook lijken mijn proeflezers alles wat mijn hoofdpersoon denkt en zegt voor waar aan te nemen. Dus als hij een aanname doet over iemand anders op basis van zijn eigen beperkte/scheve blik, dan denken zij dat het klopt en als het dan later wordt tegengesproken, zien ze dat als inconsistentie en fout. Wat moet ik daarmee? :?
Ik weet niet of je Het diner van Herman Koch hebt gelezen, maar daarin komt een 'leugenachtige' verteller voor. In het begin heb je dat als lezer niet in de gaten, en sowieso ligt het voor de hand om de verteller op zijn woord te geloven, maar na een tijdje begint de twijfel te knagen: is deze man wel helemaal normaal? Pas aan het eind van de roman kom je te weten dat hij aan een aangeboren afwijking lijdt (een soort autisme, iets dat zijn frustratie en agressie verklaart), maar intussen heeft Koch ons wel de nodige aanwijzingen gegeven. Dat doet hij d.m.v. flashbacks waarin hij de verteller enkele keren uiterst agressief laat reageren op een tamelijk onschuldig voorval, en door erbij te vermelden dat hij naar aanleiding van één van die incidenten is ontslagen - hij heeft sindsdien een psychiater bezocht, kortom: de lezer begint te begrijpen dat er iets niet in de haak is met deze man.
  donderdag 20 januari 2011 @ 21:58:51 #60
71919 wonderer
pi_91634484
Ik zit nu nog eens goed te lezen en ik denk toch dat het (deels) aan de proeflezers ligt, want er zit meer in dan ik door die opmerkingen dacht, eigenlijk. Inderdaad personages die hem op dingen wijzen, maar die hij koppig van de hand wijst, of eigen vermoedens die hij snel de kop weer indrukt omdat hij het niet wil weten.

Een en ander wel wat verduidelijkt, maar niet drastisch herschreven omdat het niet nodig was.

Ben jij al begonnen? ;)
pi_91635175
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 21:58 schreef wonderer het volgende:
Ik zit nu nog eens goed te lezen en ik denk toch dat het (deels) aan de proeflezers ligt, want er zit meer in dan ik door die opmerkingen dacht, eigenlijk. Inderdaad personages die hem op dingen wijzen, maar die hij koppig van de hand wijst, of eigen vermoedens die hij snel de kop weer indrukt omdat hij het niet wil weten.

Een en ander wel wat verduidelijkt, maar niet drastisch herschreven omdat het niet nodig was.

Alleen al het feit dat je er nu nog eens rustig over hebt kunnen nadenken, is al goed. Ze hebben je gewezen op iets waarvan jij je vanaf nu steeds bewust zult zijn tijdens het schrijven, dat is dan de winst ^O^
quote:
Ben jij al begonnen? ;)
Ja :D
Vraag niet hoe het ging :'(
Na twee uur was ik zo kapot (en depressief) dat ik als een blok in slaap ben gevallen. Maar zo gaat het altijd. Dit is de eerste stap. Morgen wordt opnieuw een hel. Dáárna zet ik mijn schouders eronder en komt het weer op gang.
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:50:56 #62
71919 wonderer
pi_91637992
Tering... Ben blij dat ik daar geen last van heb, wat een gedoe. Een emotionele uitputtingsslag.

Begin wel steeds benieuwder te worden naar het resultaat :D
pi_92116567
Hoi!
Ben je ondertussen weer een beetje op gang gekomen, Nadine?
Wonderer ook nog goed bezig zo te zien.

Ik ben heerlijk drie weken op vakantie geweest en heb ondertussen nog een afwijzing binnen van een 'grote' en een afwijzing van een kleine uitgeverij. Nu is die laatste onderbouwd en daar kan ik dus heel veel mee. Mijn schrijfstijl is goed, en bepaalde passages vond die persoon 'heel goed', alleen het verhaal zelf is niet bijzonder genoeg. En in de eerste helft zit te weinig spanningsopbouw.

Nu is dat laatste een punt wat ik min of meer wel terug had gekregen van proeflezers, en dat heb ik ook geprobeerd beter te maken (o.a. door die passages die 'heel goed' waren), maar blijkbaar is dat dus nog niet voldoende. Dus daar heb ik over na zitten denken en ik kan er nog wel wat mee, en dan ook op zo'n manier dat het nog iets toevoegt aan het verhaal.

Alleen het verhaal zelf, niet bijzonder genoeg, daar kan ik in dit stadium niets meer mee. Ik wist het zelf ook eigenlijk wel:

quote:
7s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 22:10 schreef Biancavia het volgende:
(...) en ik heb niet bepaald een geniaal verhaal geschreven.

Wel een beetje in dubio gezeten, maar ik ga toch dit eerste manuscript weer onder handen nemen voor ik verder ga met het tweede.
Ja, die met de ballen in de bek.
  maandag 31 januari 2011 @ 12:34:58 #64
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_92118515
wat grappig om te zien hoeveel mensen toch graag een boek schrijven.
Ik had dit topic veel eerder moeten vinden, want schrijven is ook een hobby van mij. Mijn genre is fantasy. Ben bezig met een boek en ben al erg ver. Het is nog niet af en er moet nog zeker een controle- en revisieronde over heen als ik klaar ben, maar het schiet op en dat is wel lekker.
Succes gewenst voor iedereen hier. Ik ga dit topic in de gaten houden, misschien kan ik van ervaringen leren bij anderen (die naar uitgevers gaan of dat al hebben gedaan).
"najazeg heeft geen abonnement"
Nee, en ik ga er ook geen aanschaffen, brutale vlerk!
ik heb twee eervolle vermeldingen op mijn naam staan! *O*
  maandag 31 januari 2011 @ 12:36:45 #65
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_92118567
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 december 2010 01:55 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Interpunctie, Hoofdletters en spellings check doe ik later nakijken ;)

Waarom niet meteen? Is het voor jezelf ook al gelijk een stuk overzichterlijker denk ik...
pi_92118618
ow -O- , ik dacht een preview op wonderer z'n nieuwe boek ofzo :P
niet meer
  maandag 31 januari 2011 @ 13:11:40 #67
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_92119612
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 22:03 schreef Complexiteit het volgende:

[..]

Gegarandeerd :)

Dat je van die schema's hebt gemaakt klinkt leuk. Misschien dat ik dat ook ooit eens ga doen, misschien, ooit. Nu voorlopig is het gewoon aanklooien (en dat nog niet eens, geen tijd) :+
das een goede tip die ik laatst ook op een andere website vond en ben daar ook mee bezig.
  maandag 31 januari 2011 @ 18:18:29 #68
71919 wonderer
pi_92132688
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 12:38 schreef welkominspace het volgende:
ow -O- , ik dacht een preview op wonderer z'n nieuwe boek ofzo :P
Sorry dude ;)

Ga wel vandaag verder met nog een herschrijfdingetje.
pi_92132947
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 18:18 schreef wonderer het volgende:

[..]

Sorry dude ;)

Ga wel vandaag verder met nog een herschrijfdingetje.
wat ga je herschrijven dan :?
niet meer
  maandag 31 januari 2011 @ 18:24:59 #70
71919 wonderer
pi_92132991
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 18:23 schreef welkominspace het volgende:

[..]

wat ga je herschrijven dan :?
Paar details die ik uit wil werken, en sommige personages hebben nog niet echt een eigen stem dus ik ga even door de dialogen heen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')