Laat die succesvolle bestrijding maar zien dan.quote:Op zondag 26 december 2010 18:54 schreef Observer86 het volgende:
Ga maar lekker weg van je PC'tje als je niet wilt inzien dat jouw verslaving wel succesvol kan worden bestreden.
Gezien jouw cognitieve beperkingen denk ik dat ik inmiddels genoeg tikenergie aan jou verspild heb.quote:Op zondag 26 december 2010 18:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Laat die succesvolle bestrijding maar zien dan.
Het lage aantal junks in nederland in vergelijking met landen waar drugs beter beschikbaar zijn(VS,zuid-afrika,mexico)quote:Op zondag 26 december 2010 18:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Laat die succesvolle bestrijding maar zien dan.
Gezien je gebrek aan argumenten verspil je aan iedereen je tijd.quote:Op zondag 26 december 2010 18:58 schreef Observer86 het volgende:
[..]
Gezien jouw cognitieve beperkingen denk ik dat ik inmiddels genoeg tikenergie aan jou verspild heb.![]()
Dus minder drugsgebruik met minder repressief beleid.quote:Op zondag 26 december 2010 19:02 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Het lage aantal junks in nederland in vergelijking met landen waar drugs beter beschikbaar zijn(VS,zuid-afrika,mexico)
De grens ligt inderdaad voor iedereen anders en nu is het zo dat de mensen die verslavingsgevoelig zijn als norm worden genomen om mensen die dit niet zijn hun recht op geestverruiming te ontzeggen.quote:Op zondag 26 december 2010 18:37 schreef Observer86 het volgende:
[..]
De grens tussen gebruik en misbruik van drugs ligt voor iedereen anders en daarnaast is het ook nog eens heel vaag. In dit geval krijgen opiaten van mij niet de voordeel van de twijfel.
Je hebt het in de 2de alinea over geestelijke verslaving. Die is er niet bij drugsgebruik maar ook bij andere verslavingen zoals gamen, alcoholisme, gokken noem maar op. Ik doelde op diepere effecten van drugs op je hersenen.
Dankjewel dat ik dit van jou mag doen. Uit je eigen citaat blijkt dat het geen basis biedt voor een verbod, aangezien het hier om een vermoeden gaat. "Voorzichtigheid is geboden tot we meer weten", het probleem is echter dat de politiek niet voorzichtig is met conclusies trekken maar een vermoeden aanhaalt om mensen rechten te ontnemen. Kijk maar naar het paddoverbod en al die privacyschendende maatregelen onder het mom van terrorismebestrijding.quote:Na wat zoekwerk kwam ik dit tegen:
Steeds meer onderzoek wijst in de richting dat regelmatig cannabisgebruik blijvende veranderingen in de hersenstructuur zou veroorzaken, vooral bij jonge gebruikers. Het wetenschappelijk debat hierover is nog volop aan de gang, dus voorzichtigheid is geboden tot we meer weten.
Bron
Maar goed, als je je geestelijke gezondheid op het spel zet voor een avondje hijsen, be my guest.
Misschien wel ja. Ik kan daar van achter mijn pc niet over oordelen.quote:[..]
Daar gaan we het inderdaad niet eens over worden. Maar als je iemand herinnert als vol energie, ondernemend en slim en in zijn huidige doet hij niets anders dan afwachten tot de werktijd voorbij is om zo snel mogelijk de koffieshop in de duiken dan zou jij hetzelfde zeggen als ik.
Toch jammer, want ondanks dat ik het niet met je eens bent lijkt het me dat je er beter over na hebt gedacht dan de gemiddelde politicus.quote:[..]
Het was maar een voorbeeldje, ik ben geen beleidsmedewerker natuurlijk.
M.i. zijn deze landen dus precies een voorbeeld van hoe het niet moet. Iemand die barst van het talent en de ambitie en nog een hele toekomst voor zich heeft, wordt daar zijn halve leven de cel in gegooid omdat hij betrapt is met een jointje.quote:------
Even iets anders. Er zijn landen, vergelijkbaar met Nederland qua welvaartsniveau, die er wel in slagen de samenleving schoon te houden.
Percentage van de bevolking tussen de 15 - 64 dat in het afgelopen jaar drugs gebruikt heeft:
Singapore 0,01 % (!!)
Thailand 0,20 %
Filipijnen 0,05 %
Korea 0,08 %
Indonesië 0,16 %
Nederland 0,31 %![]()
Estland 1,52 %
Rusland 1,64 %
Oekraïne 1,00 - 1,31 %
Afganistan 2,34 - 2,96 %
VS 0,58 %
Bron, pdf pagina 278
Als de het beleid van Singapore onder de loep neemt, kom je tot de conclusie dat ze het tegenovergestelde doen van legaliseren. En met heel veel succes. In Nederland wordt 31 keer vaker drugs gebruikt dan in Singapore.
[..]
Bron
Wat maakt de mens wijs? Volgens mij is dat onze ontdekkingsgeest. Onze behoefte om dingen te doorgronden en tot diepere inzichten te komen. Laat veel drugs (denk hierbij aan psychedelica, maar ook mdma en wiet) zich hier nou juist perfect voor lenen.quote:Op zondag 26 december 2010 18:47 schreef Observer86 het volgende:
[..]
Dat hoort bij jouw natuur en jouw leven. Dat jij drugs gelijkstelt aan de mens zegt meer over jou dan over de mens.
De Latijnse term is niet voor niks Homo Sapiens, letterlijk verstandige of wijze mens. En geen impulsief, irrationeel wezen.
Je hebt er echt weinig verstand van als je denkt dat drugs hier slecht beschikbaar zijn.quote:Op zondag 26 december 2010 19:02 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Het lage aantal junks in nederland in vergelijking met landen waar drugs beter beschikbaar zijn(VS,zuid-afrika,mexico)
Ik geef dat recht graag op als ik weet dat er daardoor 20 zielen niet hoeven te lijden onder hun verslaving. Daarnaast is dat 'recht' noch een algemeen geaccepteerd recht noch een internationaal recht en het komt zeker nergens voor in de Universele verklaring van de rechten van de mens. En laat dat nou de internationaal geaccepteerde leidraad zijn in onze zoektocht naar balans tussen de rechten en de plichten van burgers van allerlei landen.quote:De grens ligt inderdaad voor iedereen anders en nu is het zo dat de mensen die verslavingsgevoelig zijn als norm worden genomen om mensen die dit niet zijn hun recht op geestverruiming te ontzeggen.
Wanneer de gezondheid van je eigen burgers in het geding komt dan moet je nimmer twijfelen maar ageren.quote:Dankjewel dat ik dit van jou mag doen. Uit je eigen citaat blijkt dat het geen basis biedt voor een verbod, aangezien het hier om een vermoeden gaat. "Voorzichtigheid is geboden tot we meer weten", het probleem is echter dat de politiek niet voorzichtig is met conclusies trekken maar een vermoeden aanhaalt om mensen rechten te ontnemen. Kijk maar naar het paddoverbod en al die privacyschendende maatregelen onder het mom van terrorismebestrijding.
Je gebruikt dan ook een voorbeeld waarvan je weet dat ik het met jou eens zal zijn. Hun beleid is ook niet perfect natuurlijk in mijn ogen. En het zou kortzichtig zijn om de extreme straffen van die landen als de enige reden aandragen voor het lage drugsgebruik. Er zullen ook wel culturele en economische factoren in het spel zijn. Maar je kunt niet ontkennen dat de doodstraf en decennialange opsluiting een afschrikwekkend en dus preventief resultaat geeft. Naast het feit dat de boeven van straat zijn.quote:M.i. zijn deze landen dus precies een voorbeeld van hoe het niet moet. Iemand die barst van het talent en de ambitie en nog een hele toekomst voor zich heeft, wordt daar zijn halve leven de cel in gegooid omdat hij betrapt is met een jointje.
Interessant. Waaraan moet het dan wel voldoen?quote:Ik beschouw een drugsbeleid dan ook niet als succesvol wanneer zo min mogelijk mensen drugs gebruiken.
En het percentage gebruikers dat die middelen ook werkelijk voor die doelen gebruikt is verwaarloosbaar. Dat verwaarloosbaar aantal mensen volstaat niet om de drugsmarkt voor iedereen maar open te gooien. Desnoods laat dat groepje zich registreren als aantoonbaar filosoof/vrijdenker/schrijver/muzikant noem maar op en dan kunnen ze die middelen op recept krijgen, net als wiet voor medicinaal gebruik.quote:Wat maakt de mens wijs? Volgens mij is dat onze ontdekkingsgeest. Onze behoefte om dingen te doorgronden en tot diepere inzichten te komen. Laat veel drugs (denk hierbij aan psychedelica, maar ook mdma en wiet) zich hier nou juist perfect voor lenen.
Wat een onzin. Omdat andere mensen ergens niet mee om kunnen gaan moet ik daar mee stoppen?quote:Op zondag 26 december 2010 20:29 schreef Observer86 het volgende:
[..]
Ik geef dat recht graag op als ik weet dat er daardoor 20 zielen niet hoeven te lijden onder hun verslaving.
Jij wel ja, ik niet. Doe je dat trouwens met alles? Niet zelf nadenken over wat juist is, maar het afleiden van wat anderen bepaald hebben? Op die manier worden slechte wetten namelijk nooit geschrapt en dan was homoseksualiteit nu ook nog illegaal. Het feit dat je in elke supermarkt alcohol kan halen, de vrijmibo geïntegreerd is bij veel bedrijven en met nieuw jaar massaal champagne wordt gedronken toont trouwens wel aan dat geestverrandering (aangezien alcohol niet geestverruimend is) een algemeen geaccepteerd recht is.quote:Op zondag 26 december 2010 20:29 schreef Observer86 het volgende:
[..]
Ik geef dat recht graag op als ik weet dat er daardoor 20 zielen niet hoeven te lijden onder hun verslaving. Daarnaast is dat 'recht' noch een algemeen geaccepteerd recht noch een internationaal recht en het komt zeker nergens voor in de Universele verklaring van de rechten van de mens. En laat dat nou de internationaal geaccepteerde leidraad zijn in onze zoektocht naar balans tussen de rechten en de plichten van burgers van allerlei landen.
Volgens die logica zouden alcohol, vet eten, motorvoertuigen etc. allemaal illegaal moeten worden. Leuk leven zullen we dan hebben.quote:[..]
Wanneer de gezondheid van je eigen burgers in het geding komt dan moet je nimmer twijfelen maar ageren.
En dan is het persoonsgebonden waar jij prioriteit aan geeft, het welzijn van het collectief of de vrijheid van het individu.
The War or Terror is een hele andere discussie, ondanks de ogenschijnlijke raakvlakken.
Jij noemde die landen als voorbeeld. Ik zeg slechts dat het er daar in mijn ogen slechter aan toe gaat dan hier. Tuurlijk stop je drugsgebruik als het beleid maar repressief genoeg is, maakt dat het echter wenselijk? Als dat zo is, kunnen we denk ik het beste iedereen die gepakt wordt met drugs of materialen die enkel gebruikt worden voor drugs direct executeren. Voor je het weet gebruikt niemand het meer.quote:[..]
Je gebruikt dan ook een voorbeeld waarvan je weet dat ik het met jou eens zal zijn. Hun beleid is ook niet perfect natuurlijk in mijn ogen. En het zou kortzichtig zijn om de extreme straffen van die landen als de enige reden aandragen voor het lage drugsgebruik. Er zullen ook wel culturele en economische factoren in het spel zijn. Maar je kunt niet ontkennen dat de doodstraf en decennialange opsluiting een afschrikwekkend en dus preventief resultaat geeft. Naast het feit dat de boeven van straat zijn.
En dan komen we terug op mijn eerste post:
Een uit de kluiten gewassen binnenlandse inlichtingendienst/undercover afdeling, een goed uitgeruste politiemacht in combinatie met een justitieapparaaat dat de daders naar afgelegen werkkampen stuurt voor enkele decennia is de enige gezonde lange-termijn oplossing.
Zo min mogelijk mensen die problemen van drugsgebruik ondervinden misschien?quote:[..]
Interessant. Waaraan moet het dan wel voldoen?
Ik weet zeker dat jij die stelling niet kan funderen, maar ik moet toegeven dat ik het tegendeel ook niet kan bewijzen. Ik vind echter dat ook de mensen die drugs daar niet voor gebruiken maar gewoon om een avondje los te gaan daar ook recht op hebben. Als ik kijk naar de vele cafe's en discotheken in Nederland kan ik wel concluderen dat (zolang je het geen drugs noemt) het merendeel van de bevolking het met me eens is.quote:[..]
En het percentage gebruikers dat die middelen ook werkelijk voor die doelen gebruikt is verwaarloosbaar. Dat verwaarloosbaar aantal mensen volstaat niet om de drugsmarkt voor iedereen maar open te gooien. Desnoods laat dat groepje zich registreren als aantoonbaar filosoof/vrijdenker/schrijver/muzikant noem maar op en dan kunnen ze die middelen op recept krijgen, net als wiet voor medicinaal gebruik.
Nee, das te makkelijk.quote:Op zondag 26 december 2010 22:19 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Zo min mogelijk mensen die problemen van drugsgebruik ondervinden misschien?
En sigaretten niet?quote:Decorte verwijt het huidige drugsbeleid inconsistentie. ‘De wijze waarop producten nu ingedeeld zijn in legaal en illegaal, in soft- en harddrugs, is hypocriet. Er zit geen enkele logica achter. Er vallen ook slachtoffers door alcohol en cannabis, hé. Ik zeg niet dat we morgen cocaïne naast de sigaretten moeten zetten in de supermarkt. Laat ons wel wezen, cocaïne is schadelijk voor de gezondheid.
Paar vragen en antwoorden en we kunnen een petitie ondertekenen!quote:Ons drugsbeleid is net als overal elders gebaseerd op het verbod om drugs te produceren, te verkopen en te bezitten. De gevolgen van het drugsverbod zijn hier weliswaar iets minder erg dan in strengere landen. Toch is het verbod de oorzaak van minstens de helft van alle criminaliteit in ons land, kost dat elke inwoner zo'n ¤ 1.000 per jaar, en is er geen enkele kwaliteitscontrole!
Regulering levert de overheid miljarden op, de onveiligheid daalt met tientallen procenten en de gezondheid van gebruikers wordt beschermd.
Dat stukje vond ik ook opmerkelijk inderdaad (het blijft een belg natuurlijkquote:Op zondag 26 december 2010 22:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En sigaretten niet?![]()
Deze meneer, die gestudeerd heeft, die op dit onderwerp gestudeerd heeft, en , volkomen logisch, tot de conclusie komt dat het verbieden van drugs bullshit is, heeft nog steeds moeite om de juiste conclusies te trekken.
Tabak is een gevaarlijkere drug dan coke, maar coke mag er niet naast liggen.
propaganda is a bitch.
Erg jammer dat hier ook weer het typische "we geven pas toe dat drugs legaal moeten wanneer we er niks meer over te zeggen hebben" denken te zien is, maar toch een mooi initiatief.quote:De petitie wordt ondersteund door:
Hedy d'Ancona: ex minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Theo M.G. van Berkestijn: ex secretaris generaal van de Koninklijke Nederlandsche Maatschappij van Geneeskunst
Margreeth de Boer: ex minister van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieu
dr Els Borst-Eilers: ex minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
mr Harry F. van den Haak: ex president van het Gerechtshof Amsterdam en ex voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Rechtspraak
Mario Lap: drugsdeskundige
mr J. K. Moltmaker: ex advocaat-generaal bij de Hoge Raad
prof. mr Theo de Roos: hoogleraar Strafrecht Universiteit Tilburg en plaatsvervangend rechter, en
dr Jan Terlouw: ex minister van Economische zaken
Idd, heel triest dan mensen in de politiek massaal lijden aan verstandsverbijstering en naderhand weer normaal gaan nadenken.quote:Op zondag 26 december 2010 22:39 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Erg jammer dat hier ook weer het typische "we geven pas toe dat drugs legaal moeten wanneer we er niks meer over te zeggen hebben" denken te zien is, maar toch een mooi initiatief.
Nou en, als Heineken en Eli Lilly hun bonus maar kunnen cashen,is het het allemaal waard.quote:Op zondag 26 december 2010 22:47 schreef Salvad0R het volgende:
Shit is mad real
30 000 dooien sinds 2006
Ik hou er eerlijk gezegd niet van om op andermans woord te steunen om zodoende mijn punt duidelijk te maken. Desalniettemin deed jij 'het recht op 'geestverruiming' wel als een absolute waarde voorkomen, terwijl dat helemaal niet zo is. Dat is slechts jouw eigen mening. Waar ik het niet mee eens ben.quote:Jij wel ja, ik niet. Doe je dat trouwens met alles? Niet zelf nadenken over wat juist is, maar het afleiden van wat anderen bepaald hebben? Op die manier worden slechte wetten namelijk nooit geschrapt en dan was homoseksualiteit nu ook nog illegaal. Het feit dat je in elke supermarkt alcohol kan halen, de vrijmibo geïntegreerd is bij veel bedrijven en met nieuw jaar massaal champagne wordt gedronken toont trouwens wel aan dat geestverrandering (aangezien alcohol niet geestverruimend is) een algemeen geaccepteerd recht is.
Het hoeft natuurlijk geen sneeuwbaleffect te hebben, ondanks het precedent. Ik beroep me niet op een of andere dogma, maar puur op het feit dat de neurologische gevolgen van drugs nu een hevig discussiepunt zijn in wetenschappelijke kringen.quote:Volgens die logica zouden alcohol, vet eten, motorvoertuigen etc. allemaal illegaal moeten worden. Leuk leven zullen we dan hebben.
Jij acht drugsgebruik voor recreatieve doeleinden als acceptabel onder de bevolking. Die afweging maak jij dan persoonlijk, ik ben het daar zeker niet mee eens.quote:Jij noemde die landen als voorbeeld. Ik zeg slechts dat het er daar in mijn ogen slechter aan toe gaat dan hier. Tuurlijk stop je drugsgebruik als het beleid maar repressief genoeg is, maakt dat het echter wenselijk? Als dat zo is, kunnen we denk ik het beste iedereen die gepakt wordt met drugs of materialen die enkel gebruikt worden voor drugs direct executeren. Voor je het weet gebruikt niemand het meer.
Zo min mogelijk mensen die problemen van drugsgebruik ondervinden misschien?
Jij hebt het zelfbeschikkingsrecht hoog in het vaandel. Waarschijnlijk ben je zelf ook verantwoordelijk genoeg om stil te staan bij de keus of het wel of niet te doen.quote:Ik weet zeker dat jij die stelling niet kan funderen, maar ik moet toegeven dat ik het tegendeel ook niet kan bewijzen. Ik vind echter dat ook de mensen die drugs daar niet voor gebruiken maar gewoon om een avondje los te gaan daar ook recht op hebben. Als ik kijk naar de vele cafe's en discotheken in Nederland kan ik wel concluderen dat (zolang je het geen drugs noemt) het merendeel van de bevolking het met me eens is.
Ik ken mensen die cocaïne recreatief gebruiken en mensen die basen. Ik ken ook mensen die cocaïne ter beschikking stellen aan klanten. Ik heb wel een waarheidsgetrouw beeld van dat wereldje meegekregen.quote:Ik vraag me trouwens af wat jij vindt van dit artikel:
Cocaïne hoort niet in de strafwet
Het werpt m.i. een ander beeld op op de cocaïnegebruiker dan dat van de junk wiens leven gedoemd is te mislukken.
Dat heb ik net zomaar even verzonnen, voor uitzonderingsgevallen.quote:Edit: Is dat deel over je laten registreren trouwens wishful thinking over het perfecte drugsbeleid of is dat daadwerkelijk mogelijk? Ik heb daar namelijk nooit van gehoord, alleen dat je voor je religie een vrijstelling zou kunnen krijgen.
Het uitgangspunt is vrijheid. Dat hoef je niet te handhaven, dus dat is gratis. Als ik de politie moet betalen om geestverruiming te bestrijden heb je daar goede argumenten voor nodig. Jij probeert daar onderuit te komen door gewoon te ontkennen dat mensen vrij zijn om hun eigen keuzes te maken.quote:Op zondag 26 december 2010 23:19 schreef Observer86 het volgende:
Desalniettemin deed jij 'het recht op 'geestverruiming' wel als een absolute waarde voorkomen, terwijl dat helemaal niet zo is.
[..]
Leren en ouder worden hebben ook neurologische gevolgen. Je zegt hier helemaal niets.quote:Het hoeft natuurlijk geen sneeuwbaleffect te hebben, ondanks het precedent. Ik beroep me niet op een of andere dogma, maar puur op het feit dat de neurologische gevolgen van drugs nu een hevig discussiepunt zijn in wetenschappelijke kringen.
En waarom mogen mensen niet recreëren?quote:Jij acht drugsgebruik voor recreatieve doeleinden als acceptabel onder de bevolking. Die afweging maak jij dan persoonlijk, ik ben het daar zeker niet mee eens.
Het plebs is minderwaardig, dus.quote:Jij hebt het zelfbeschikkingsrecht hoog in het vaandel. Waarschijnlijk ben je zelf ook verantwoordelijk genoeg om stil te staan bij de keus of het wel of niet te doen.
Het gros van de gebruikers is dat niet. De doorsnede persoon staat minder sterk in zijn schoenen. Onze maatschappij wordt geplaagd door psychologische stoornissen zoals burn-outs, depressie klachten, eenzaamheid, allerlei andere verslavingen etc. Letterlijk miljoenen mensen zijn ten prooi gevallen aan psychologische complicaties. Drugs, als een 'veilig' ontsnappingsmiddel, draagt alleen maar bij aan de problematiek.
Er is helemaal geen succesvolle bestrijding.quote:Ik ken mensen die cocaïne recreatief gebruiken en mensen die basen. Ik ken ook mensen die cocaïne ter beschikking stellen aan klanten. Ik heb wel een waarheidsgetrouw beeld van dat wereldje meegekregen.
De professor heeft gelijk we verkeerd bezig zijn door het succes van ons drugsbeleid af te meten aan de in beslaggenomen tonnen drugs. En de schadebeperking in een open systeem komt ook terug. Hij belicht helaas alleen de kant van het opengooien van de drugsvoorraden voor de populatie en bekritiseert het huidige beleid. Het is jammer dat hij landen die dit probleem wel succesvol hebben bestreden niet opnoemt en zijn mening daarover geeft.
[..]
Je bent gewoon een leugenaar dus.quote:Dat heb ik net zomaar even verzonnen, voor uitzonderingsgevallen.
Eigenlijk vind ik het wel een goed idee om het als algemeen recht te laten classificeren. Helaas kan je slechts nieuwe mensenrechten voorleggen aan het Europese Hof voor de Rechten van de Mens als de hoogste rechterlijke macht een uitspraak heeft gedaan. Mocht ik ooit opgepakt worden voor drugs hoor je het dus wel in het nieuws.quote:Op zondag 26 december 2010 23:19 schreef Observer86 het volgende:
[..]
Ik hou er eerlijk gezegd niet van om op andermans woord te steunen om zodoende mijn punt duidelijk te maken. Desalniettemin deed jij 'het recht op 'geestverruiming' wel als een absolute waarde voorkomen, terwijl dat helemaal niet zo is. Dat is slechts jouw eigen mening. Waar ik het niet mee eens ben.
Ik begrijp niet hoe je dit rijmt met jouw eerdere uitspraakquote:[..]
Het hoeft natuurlijk geen sneeuwbaleffect te hebben, ondanks het precedent. Ik beroep me niet op een of andere dogma, maar puur op het feit dat de neurologische gevolgen van drugs nu een hevig discussiepunt zijn in wetenschappelijke kringen.
De gevolgen van door jou genoemde zaken zijn reeds door en door bekend en worden als geaccepteerd ervaren.
Het geldt alleen voor drugs?quote:Wanneer de gezondheid van je eigen burgers in het geding komt dan moet je nimmer twijfelen maar ageren.
Ik acht het inderdaad als acceptabel, maar ook als onvoorkombaar tenzij je drugsgebruikers gaat executeren. Goed idee of niet?quote:[..]
Jij acht drugsgebruik voor recreatieve doeleinden als acceptabel onder de bevolking. Die afweging maak jij dan persoonlijk, ik ben het daar zeker niet mee eens.
Oke, maar dan ben je het vast met me eens dat dit ook geldt voor alcohol. Hoe kan je dan een voorstander zijn van de hypocriete wetgeving die alcohol toestaat en veel veiligere drugs (want ik kan niet vaak genoeg benadrukken dat alcohol 1 van de gevaarlijkste drugs is) niet?quote:[..]
Jij hebt het zelfbeschikkingsrecht hoog in het vaandel. Waarschijnlijk ben je zelf ook verantwoordelijk genoeg om stil te staan bij de keus of het wel of niet te doen.
Het gros van de gebruikers is dat niet. De doorsnede persoon staat minder sterk in zijn schoenen. Onze maatschappij wordt geplaagd door psychologische stoornissen zoals burn-outs, depressie klachten, eenzaamheid, allerlei andere verslavingen etc. Letterlijk miljoenen mensen zijn ten prooi gevallen aan psychologische complicaties. Drugs, als een 'veilig' ontsnappingsmiddel, draagt alleen maar bij aan de problematiek.
Als jij cocainedealers kent weet je vast ook dat de meesten van hun niet het beste voor hebben met hun klanten. Je weet waarschijnlijk ook dat ze cocaine versnijden en adverteren (bij wijze van spreken natuurlijk) om maar zoveel mogelijk winst te maken. Denk je niet dat het beter is dat mensen alleen uit eigen beweging cocaine, waarvan de kwaliteit gewaarborgd is, proberen?quote:[..]
Ik ken mensen die cocaïne recreatief gebruiken en mensen die basen. Ik ken ook mensen die cocaïne ter beschikking stellen aan klanten. Ik heb wel een waarheidsgetrouw beeld van dat wereldje meegekregen.
De professor heeft gelijk we verkeerd bezig zijn door het succes van ons drugsbeleid af te meten aan de in beslaggenomen tonnen drugs. En de schadebeperking in een open systeem komt ook terug. Hij belicht helaas alleen de kant van het opengooien van de drugsvoorraden voor de populatie en bekritiseert het huidige beleid. Het is jammer dat hij landen die dit probleem wel succesvol hebben bestreden niet opnoemt en zijn mening daarover geeft.
Oke ik dacht al, ik moet aan de slag. Dat zou in ieder geval al beter zijn dan hoe het nu gaat.quote:[..]
Dat heb ik net zomaar even verzonnen, voor uitzonderingsgevallen.
quote:Ik begrijp niet hoe je dit rijmt met jouw eerdere uitspraak
Vet eten en alcohol zijn zodanig ingeburgerd in onze maatschappij dat iedereen al op een jonge leeftijd ermee te maken heeft. De meeste mensen kennen de pro's en con's door en door.Terwijl drugs van oudsher slechts beschikbaar bleef voor sjamanen en later minderbedeelden... Wetenschappers hebben tientallen studies omtrent die 2 uitgebracht waarin alle kanten van gebruik belicht wordt. Die 2 hebben geen, het allerbelangrijkst, lange-termijngevolgen op de werking van onze hersenen.quote:Het geldt alleen voor drugs?
Onzin. Zie mijn eerdere posts. Ik ben trouwens tegen de doodstrafquote:Ik acht het inderdaad als acceptabel, maar ook als onvoorkombaar tenzij je drugsgebruikers gaat executeren. Goed idee of niet?
Je weet het wel mooi om te draaien. Maar ik maak wel een hele valide punt. Alcohol is al een last op onze samenleving, waarom er nog meer aan toevoegen?quote:Oke, maar dan ben je het vast met me eens dat dit ook geldt voor alcohol. Hoe kan je dan een voorstander zijn van de hypocriete wetgeving die alcohol toestaat en veel veiligere drugs (want ik kan niet vaak genoeg benadrukken dat alcohol 1 van de gevaarlijkste drugs is) niet?
Zoals je al kunt raden is het gebruik an sich een probleem. De landen die het probleem goed binnen de perken weten te zouden, zijn landen met een slechtere predispositie t.o.v. dit vraagstuk dan Nederland, een extreem laag gebruikerspercentage kennen. Landen in de Zuid-Oost Aziatisch uithoek.quote:Denk je niet dat het beter is dat mensen alleen uit eigen beweging cocaine, waarvan de kwaliteit gewaarborgd is, proberen?
Over je laatste zin heb ik 2 vragen: 1. Wat is het probleem? 2. Welke landen hebben dit probleem succesvol bestreden?
We hebben gezien dat het huidige beleid gewoonweg niet werkt. Base heeft hele Amerikaanse gemeenschappen aan rand van afgrond gebracht, heroïne teistert Russische straten, coke en amfetaminen houden de slachtoffers van vrouwenhandel en -exploitatie in een doodsgreep, wiet sluipt de Nederlandse slaapkamers binnen als een onschuldig experiment en laat de jeugd berooid en toekomstloos achter.quote:Oke ik dacht al, ik moet aan de slag. Dat zou in ieder geval al beter zijn dan hoe het nu gaat.
Ik heb trouwens een idee (dat ik ook in een KLB topic heb geopperd) om drugsgebruik wat veiliger te maken, maar het is alleen door te voeren als het legaal is. Drugs zouden alleen moeten worden aangeboden in de vorm van drinken, net als met alcohol, hierdoor elimineer je de nadelige effecten die niet door de drugs zelf, maar door de gebruiksmethode komen. Ik ben erg benieuwd naar wat je van mijn idee vindt.
Je hebt gelijk we gaan hier niet uit komen. Ik ben het trouwens wel met je eens dat je of zeer repressief beleid moet voeren of het volledig moet legaliseren. De middenweg nemen is een beetje zwak.quote:Op maandag 27 december 2010 00:47 schreef Observer86 het volgende:
[..]
[..]
Vet eten en alcohol zijn zodanig ingeburgerd in onze maatschappij dat iedereen al op een jonge leeftijd ermee te maken heeft. De meeste mensen kennen de pro's en con's door en door.Terwijl drugs van oudsher slechts beschikbaar bleef voor sjamanen en later minderbedeelden... Wetenschappers hebben tientallen studies omtrent die 2 uitgebracht waarin alle kanten van gebruik belicht wordt. Die 2 hebben geen, het allerbelangrijkst, lange-termijngevolgen op de werking van onze hersenen.
[..]
Onzin. Zie mijn eerdere posts. Ik ben trouwens tegen de doodstraf
[..]
Je weet het wel mooi om te draaien. Maar ik maak wel een hele valide punt. Alcohol is al een last op onze samenleving, waarom er nog meer aan toevoegen?
[..]
Zoals je al kunt raden is het gebruik an sich een probleem. De landen die het probleem goed binnen de perken weten te zouden, zijn landen met een slechtere predispositie t.o.v. dit vraagstuk dan Nederland, een extreem laag gebruikerspercentage kennen. Landen in de Zuid-Oost Aziatisch uithoek.
[..]
We hebben gezien dat het huidige beleid gewoonweg niet werkt. Base heeft hele Amerikaanse gemeenschappen aan rand van afgrond gebracht, heroïne teistert Russische straten, coke en amfetaminen houden de slachtoffers van vrouwenhandel en -exploitatie in een doodsgreep, wiet sluipt de Nederlandse slaapkamers binnen als een onschuldig experiment en laat de jeugd berooid en toekomstloos achter.
Er moet een ommezwaai worden gemaakt. Of de overheid legaliseert het helemaal en de status quo wordt op een andere manier volgehouden, zij het met minder criminaliteit. Of we gaan de aziatische koers op met extreme straffen, waardoor het gebruik en handel verhard worden, maar wel met een grote vermindering van gebruik onder de bevolking.
Ik denk dat we er niet uitkomen Rechtse_Hippie. We verschillen fundamenteel van mening. Hoewel jouw standpunt op het eerste gezicht pragmatisch oogt, doe jij de doorsnede Jan met de pet teveel eer aan en geef je hem vrijheid waar hij niet mee om kan gaan, imho.
PS: Ik zie dat dat randgeval ook nog aan het posten is, helaas is begrijpend lezen niet z'n sterkste punt.
Dikke onzin.quote:Op maandag 27 december 2010 00:47 schreef Observer86 het volgende:
[..]
[..]
Vet eten en alcohol zijn zodanig ingeburgerd in onze maatschappij dat iedereen al op een jonge leeftijd ermee te maken heeft. De meeste mensen kennen de pro's en con's door en door.Terwijl drugs van oudsher slechts beschikbaar bleef voor sjamanen en later minderbedeelden...
Nog nooit gehoord van Korskov? Alweer vergeten zeker?quote:Die 2 hebben geen, het allerbelangrijkst, lange-termijngevolgen op de werking van onze hersenen.
Dat is niet waar.quote:Zoals je al kunt raden is het gebruik an sich een probleem.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |