abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90195618
quote:
Wij zijn bijna ingesneeuwd. Maar buiten is alles prachtig. Het huis van mijn buurman is helemaal wit, alleen de kerstkrans op zijn voordeur toont andere kleuren. Alle kinderen van de wijk genieten van deze vroeg gevallen winter.

Maar het zijn wel Siberische toestanden. Vliegtuigen die niet kunnen opstijgen, auto’s die niet kunnen rijden, treinen die niet of nauwelijks rijden. Dit kunnen we wel een rampje noemen.

Het ergste is de toestand van het verkeer op de grond. Dit is de tweede keer in een korte tijd dat zoveel sneeuw valt. Is dat uitzonderlijk?

Wintersport
Ook de vorige winter was erg koud en er was eveneens veel sneeuw. Volgens mijn berekeningen hadden we tussen de zes en acht weken te maken met sneeuw. En het was ook heel koud. Ik vraag het nogmaals: is dat bijzonder? Ja, heel bijzonder.

Een paar jaar geleden had het Journaal een item over het feit dat we in de toekomst niet meer op wintersport kunnen gaan. Omdat het dan niet meer sneeuwt.

Ze hadden ook treurige interviews met de middenstand in Oostenrijk en andere gebieden. Die mensen maakten zich ernstig zorgen. Geen sneeuw. Maar een week geleden meldde het Journaal dat nu al in de Ardennen kan worden geskied.

Klimaatfanatici
In Europa sneeuwt het, en niet een klein beetje, maar veel, al twee jaar achter elkaar. Toch vraagt niemand in de club van klimaatfanatici zich af waar die warme winters zijn gebleven!

Terwijl de publieke opinie via de linkse media op allerlei rampzalige scenario’s werd voorbereid, vraagt niemand zich af waarom we ons eigenlijk niet hebben willen voorbereiden op een strenge winter.

Chaos in het verkeer kostte vorige jaar een paar miljard euro. Het Journaal zwijgt. De milieufanatici zwijgen. En Bram Schilham van het Journaal spreekt alleen maar nog de kilimaatfanatici.

Kerstnummer
Het weekblad Elsevier heeft in het kerstnummer een inzichtgevend interview met een briljante wetenschapper. Simon Rozendaal sprak met de Brits-Amerikaanse natuurkundige Freeman Dyson.

Linkse politici noemen hun klimaatgeloof 'klimaatcrisis'. Wat een raar woord! Wat voor crisis? Crises doen zich voor in de intermenselijke relaties maar niet tussen mensen en moleculen. Daar kan toch geen sprake zijn van een crisis? Moleculen kunnen niet handelen.

Waarom werken zo veel wetenschappers mee met dit quasigeloof?

Citeren
Om deze vraag te beantwoorden, wil ik hier uitvoerig citeren uit het gesprek tussen Dyson en Rozendaal. Het is opmerkelijk, schreef Rozendaal, dat veel broeikassceptici ouder zijn. Ook veel Nederlandse sceptici zijn ruimschoots voorbij de pensioengerechtigde leeftijd. Hoe komt dat?

Dyson zwijgt, aldus Rozendaal, enkele seconden en kijkt zijn gesprekpartner diep in de ogen: ‘Mensen die ouder zijn, zijn financieel onafhankelijk en kunnen vrijuit spreken. Ik wil het eigenlijk niet over de drijfveren van mensen hebben. Maar er hoeft geen twijfel over te bestaan dat er een klimaatlobby is. Er zijn heel veel wetenschappers die geld verdienen door de mensen bang te maken. Ik zeg niet dat ze het met opzet doen, maar feit is dat heel wat inkomens op die angst zijn gebaseerd.’
Schrikbarend
Dit is toch schrikbarend. Het gaat hier om belastinggeld. De wetenschap is er niet om de fanatici in de politiek van feiten te voorzien. Desnoods verzonnen feiten.

Ik raad het Journaal, maar ook u lezers aan om zorgvuldig het kerstnummer van Elsevier te lezen. Het klimaatgeloof dat door charlatans uit de derde wereld en de eerste wereld wordt aangezwengeld, kan op den duur de rationaliteit van de westerse cultuur ernstig aantasten. De wetenschap is geen verlengstuk van de politiek.

Grondig mis
Toen het een paar zomers achter elkaar een beetje warm was, ging het Journaal meteen met de milieufanatici praten. Zij moesten bewijzen dat er iets grondigs mis is met het klimaat. We zagen de bezorgde koppen op de tv.

Daarna kwamen de linkse politici als apostelen van de klimaatreligie om ons te waarschuwen dat meer en meer windmolenparken moeten worden gebouwd.

Sinds het proletariaat is verdampt, zoekt de linkse fanaticus naar de emancipatie van de natuur. Nu de mens niet langer kan worden geëmancipeerd, moeten de beesten worden geëmancipeerd. Hopelijk raken we niet ingesneeuwd door de irrationaliteit van het nieuwe linkse geloof.

Bron

Briljant stuk, over de verwording van de wetenschap onder invloed van big government.

Zoals een van mijn andere helden zegt:

Well, I, for one, resent it when a representative of the people refers to you and me, the free men and women of this country, as "the masses." This is a term we haven't applied to ourselves in America. But beyond that, "the full power of centralized government" -- this was the very thing the Founding Fathers sought to minimize. They knew that governments don't control things. A government can't control the economy without controlling people. And they know when a government sets out to do that, it must use force and coercion to achieve its purpose. They also knew, those Founding Fathers, that outside of its legitimate functions, government does nothing as well or as economically as the private sector of the economy.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_90195644
Het is en blijft gewoon een hoax.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_90195774
Nog zo'n zelfbenoemde klimaatwetenschapper die het verschil tussen klimaat en weer niet kent.
pi_90195954
Zucht. Wat een dom stuk stront is die Ellian toch ook. Heb het eerlijk gezegd met hem te doen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_90196013
* teknomist voorspelt de volgende reactie van de milieudogmatici:

"Maar een strenge winter is ook een gevolg van de opwarming!"
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 20 december 2010 @ 20:31:13 #6
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_90196274
quote:
2s.gif Op maandag 20 december 2010 20:27 schreef teknomist het volgende:
[me=teknomist] voorspelt de volgende reactie van de milieudogmatici:
[/me]

quote:
13s.gif Op maandag 20 december 2010 20:24 schreef Tocadisco het volgende:
Nog zo'n zelfbenoemde klimaatwetenschapper die het verschil tussen klimaat en weer niet kent.
:')
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_90196308
quote:
[/me]

global warming is eigenlijk een verkeerd gekozen term, het weer wordt gewoon extremer (meer en hardere stormen, strengere winters en warmere zomers).

Daarbij is niet geloven in klimaatverandering net zoiets als niet geloven in zwaartekracht :') het Klimaat verandert al sinds het ontstaan van van de aarde, wat wel een punt van discussie is is de invloed van de mens hierop en wat we daarmee moeten doen.
  maandag 20 december 2010 @ 20:32:10 #8
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_90196335
Ik zat al te wachten op dit topic.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_90196339
Korte termijn kijken is sowieso onzin. 2 jaar is compleet nutteloos, 20 jaar ook. 200 jaar, dan begint het interessant te worden.
pi_90196411
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 20:31 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

global warming is eigenlijk een verkeerd gekozen term, het weer wordt gewoon extremer (meer en hardere stormen, strengere winters en warmere zomers).
Nee, het wordt warmer. Global warming is een uitstekend gekozen term. De gemiddelde, mondiale temperatuur zal stijgen.
pi_90196486
Verder: Yeah, whatever.
  maandag 20 december 2010 @ 20:34:34 #12
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_90196491
BTW, hoezo een hoax? Als zelfs PowNed het al roept :D

quote:
De opwarming van de aarde is bijzonder sterk in Afrika, delen van Azië en het Noordpoolgebied. Definitieve cijfers voor 2010 worden begin 2011 bekendgemaakt. De periode 2001-2010 gaat de geschiedenis in als het warmste decennium tot nu toe.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_90196859
quote:
Daarbij is niet geloven in klimaatverandering net zoiets als niet geloven in zwaartekracht :')
De mens als graviton? :Y)
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 20 december 2010 @ 20:40:20 #14
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_90196863
Ja hoi TS

Dat komt omdat die milieuneukers elke 5 jaar iets nieuws hebben :')
In de jaren '90 zaten ze te zeiken over zure regen wat nooit kwam en dat er complete bossen kapot zouden gaan en de wereld eraan zou gaan.

Dus hadden ze daarna global warming in het leven geroepen om daarvoor weer keihard geld te kunnen innen. Nu hebben ze door dat de wereld niet warmer wordt, dus gaan ze het toespelen op 'extremere' weersomstandigheden. Deze 'extremere' weeromstandigheden zijn nu net zo extreem als ze 500 jaar geleden waren, maar omdat de media nu overal meteen er op zit lijkt het net of we om de dag het ene rampweer na het andere krijgen, terwijl de samenleving gewoon verhomo-ed met belachelijke trends om hun eigen zakken te spekken en om aandacht te trekken.
pi_90196939
quote:
14s.gif Op maandag 20 december 2010 20:22 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Bron

Briljant stuk, over de verwording van de wetenschap onder invloed van big government.
Ik had jou toch wel hoger zitten.
  maandag 20 december 2010 @ 20:42:10 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_90196965
quote:
14s.gif Op maandag 20 december 2010 20:22 schreef Sachertorte het volgende:
Small government. Zoals je in het stuk leest kun je pas vrij spreken als je niet meer bang voor je inkomen bent. Het geven van tijdelijke beurzen aan wetenschappers zonder bestaanszekerheid leidt onherroepelijk tot het overschreeuwen van je eigen resultaten. Wil je dat wetenschappers alleen de gortdroge waarheid opschrijven, moet je van die vermaledijde tenure-track vaste contracten aan je raamambtenaren aanbieden, en ze er niet uitschoppen bij elke geringe twijfel over de urgentie van hun onderzoek.

[ Bericht 3% gewijzigd door speknek op 20-12-2010 20:55:49 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_90197034
Overigens, volgens de site van het KNMI was de laatste november kouder dan dit jaar, die van 1998. Twaalf jaar geleden! Nieuwe ijstijd. Toevallig ook het warmste jaar ooit en sindsdien is de opwarming gestopt, ofzo, zeggen de klimaatzwetsers al jaren. Maar hey! Maakt niet uit, is misschien niet consistent, maar... HOAX!
pi_90197190
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 20:40 schreef RickoKun het volgende:
In de jaren '90 zaten ze te zeiken over zure regen wat nooit kwam en dat er complete bossen kapot zouden gaan en de wereld eraan zou gaan.

Dus hadden ze daarna global warming in het leven geroepen om daarvoor weer keihard geld te kunnen innen. Nu hebben ze door dat de wereld niet warmer wordt,
Het IPCC is in 1988, vóór de jaren negentig, opgericht en 2010 is een van de warmste jaren sinds men begonnen is met meten, na het warmste decennium. Roepen is leuk, geïnformeerd roepen is leuker, maar ongeïnformeerd geraaskal lezen blijft het leukst.
  maandag 20 december 2010 @ 20:45:59 #19
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_90197235
Begrijp me niet verkeerd, klimaatverandering is er, maar dat is er altijd al geweest. Dat ALLE OVERHEDEN daarom vreemd genoeg ineens belasting innen in de laatste jaren is dan ook lekker slim van ze, maar tegelijkertijd complete onzin.
pi_90197397
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 20:23 schreef ThaTim het volgende:
Het is en blijft gewoon een hoax.
Klimaatveranderingen is geen hoax. Het klimaat is nooit en te nimmer een statisch iets geweest. Alleen de invloed van de mens wordt schromelijk overdreven.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_90197408
Weer en Klimaat zijn niet hetzelfde he.
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
  maandag 20 december 2010 @ 20:49:01 #22
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_90197454
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 20:45 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het IPCC is in 1988, vóór de jaren negentig, opgericht en 2010 is een van de warmste jaren sinds men begonnen is met meten, na het warmste decennium. Roepen is leuk, geïnformeerd roepen is leuker, maar ongeïnformeerd geraaskal lezen blijft het leukst.
Dat jij het zomaar accepteert dat al die graaiers cash innen en je kop onder het zand houdt, moet je zelf maar weten.
pi_90197538
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 20:49 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Dat jij het zomaar accepteert dat al die graaiers cash innen en je kop onder het zand houdt, moet je zelf maar weten.
Wat ik zeg: ongeïnformeerd geraaskal lezen is ultratof.
pi_90197596
Weer <-> Klimaat

Mondiale temperatuur in 2010 was één van de hoogste ooit, terwijl Nederland een gemiddeld gezien koude winter kende.
  Donald Duck held maandag 20 december 2010 @ 20:59:59 #25
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_90198310
quote:
[/me]

Dit vind ik zo'n gekke tactiek altijd in discussies. Zelf al een argument voor je tegenstander bedenken. Wat wil je daarmee bereiken? Hopen dat ze het zelf niet meer durven gebruiken zodat je zelf geen tegenargumenten meer hoeft te geven?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')