~quote:Op maandag 20 december 2010 16:07 schreef CasB het volgende:
Rijden daar dan ook geen BMW's en Mercedessen, want dat zijn tot nu toe zo'n beetje de enige auto's die ik echt moeite zie hebben om door de sneeuw te komen.
Fatsoenlijk/nietfatsoenlijk, het komt over als een grote chaos als je op zomerbanden durft te rijden.quote:Op maandag 20 december 2010 16:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zeg "niet fatsoenlijk". En ik vind ze inderdaad in deze omstandigheden absoluut niet veilig. De remweg is (laten we het op een onbetwistbare stelling houden) zeker 2x zo lang. Bij een Landwind is een minder groot verschil nodig om te roepen dat het een enorm onveilige auto is die niet in NL op de weg zou moeten mogen...
Nee hoor, ik rij BMW met RWD met winterbanden, en dat is soms niet best (maar op zomerbanden een drama).quote:Op maandag 20 december 2010 16:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
~
Dan kijk je vrij selectief, hoewel RWD inderdaad niet best is met deze dagen.
(ik verwacht nu een pissige reactie van OEM, dus ik ga maar even naar de fysio)
tegenwoordig heel normaal. Ik bestel ze standaard zo.quote:Op maandag 20 december 2010 16:57 schreef 100% Tukker het volgende:
[ afbeelding ]
Citroen C2 chassis + standaard banden
racen? ik op zomerbanden jij op je winterbandjes?quote:Op maandag 20 december 2010 12:39 schreef DS4 het volgende:
In plaats van dat ze die zomerbandrijders niet verplichten om thuis te blijven moeten de winterbandrijders zich ook aan die snelheid aanpassen.
Dat is wel echt de hollandse oplossing. Het niveau terug draaien zodat iedereen mee kan...
Dat is juist dolle pret. Zeker met zomerbanden!quote:Op maandag 20 december 2010 16:09 schreef DS4 het volgende:
hoewel RWD inderdaad niet best is met deze dagen.
Wat een onzin. Dus je moet zelfvertrouwen hebben, zodat je een slipje wel kunt opvangen? Ook al heb je nog zo goed je anti-slipcursus afgerond, the real thing is altijd anders en onvoorspelbaar.quote:Op maandag 20 december 2010 17:30 schreef ACT-F het volgende:
O ja, on topic:
50 km/u op een snelwegIk ben zaterdagnacht nog weggeweest, gewoon 80 km/u op de rijksweg en op de terugweg 60 km/u omdat er een behoorlijke pak sneeuw lag en het wegverloop niet duidelijk was. Dan had je een paar van die verloren mongolen die 40 à 50 km/u reden op de heenweg, terwijl de weg gewoon goed zichtbaar was. En ik rijd toch serieus RWD met zomerbanden. Winterbanden zijn niet het discussiepunt, maar het complete gebrek aan zelfvertrouwen bij bestuurders die nooit hebben leren slippen.
Een vreemde manier van interpreteren, maar goed.quote:Op maandag 20 december 2010 17:37 schreef heyhallodaar het volgende:
Wat een onzin. Dus je moet zelfvertrouwen hebben, zodat je een slipje wel kunt opvangen?
Je vraag is waarom je uberhaubt in de slip raakte. Blijkbaar niet aangepast aan de omstandigheden.quote:Op maandag 20 december 2010 17:50 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Een vreemde manier van interpreteren, maar goed.
Ik adviseer liever een slipcursus zodat je weet waar de grenzen van je auto liggen dan winterbanden. Sommige mensen rijden te bang, mede ingegeven omdat ze niet weten wat ze moeten doen als ze in een slip raken. 'The real thing' heb ik vorig jaar nog meegemaakt, op een smalle weg bij 60 km/u. Ik ging bijna over dwars naar de linkerkant en daarna in mindere mate naar de rechterkant om vervolgens weer recht te eindigen. Rustig blijven en sturen in de richting waar je heen moet. Het is even schrikken, maar na veel oefenen krijg ik er ook weer geen hartverzakking van.
überhauptquote:Op maandag 20 december 2010 17:55 schreef OEM het volgende:
Je vraag is waarom je uberhaubt in de slip raakte. Blijkbaar niet aangepast aan de omstandigheden.
Denk je nou echt dat ik daarvoor de u-umlaut ga opzoeken op m'n toetsenbordje?quote:
Niet aangepast dus.quote:Als je van een ruw oppervlak naar een spekglad oppervlak rijdt met een vrij abrupte overgang en je bent ook nog eens gas aan het geven (niet versnellen overigens) dan raak je met RWD heel snel in een slip. Het leek gewoon los poedersneeuw te zijn, maar het bleek platgedrukt sneeuw te zijn....
Het ging me meer om de letter b wat een p moet zijn.quote:Op maandag 20 december 2010 18:13 schreef OEM het volgende:
Denk je nou echt dat ik daarvoor de u-umlaut ga opzoeken op m'n toetsenbordje?
Ik weet niet wat jij onder 'aangepast' verstaat, maar als 50km/u op een snelweg 'aangepast' is, dan zou er volgens jouw definitie 0 ongelukken gebeuren. Geloof je het zelf? Een lagere snelheid geeft in onvoorziene omstandigheden meer speelruimte, maar het vrijwaart je niet van gevolgen. Genoeg kneuzen die die speelruimte niet weten te benutten. Liever slipervaring dan een langzame ongeleide projectiel.quote:Niet aangepast dus.
Ah, nicht gesehen.quote:Op maandag 20 december 2010 18:21 schreef ACT-F het volgende:
Het ging me meer om de letter b wat een p moet zijn.
Wat ik bedoel te zeggen is dat mensen dit soort risico's zo klein mogelijk willen houden. En dat gaat dmv een lage snelheid. Liever met 50 tegen de vangrail, dan met 80. Je kan niet verwachten dat iedereen elke week z'n slipkunsten gaat bijhouden.quote:Ik weet niet wat jij onder 'aangepast' verstaat, maar als 50km/u op een snelweg 'aangepast' is, dan zou er volgens jouw definitie 0 ongelukken gebeuren. Geloof je het zelf? Een lagere snelheid geeft in onvoorziene omstandigheden meer speelruimte, maar het vrijwaart je niet van gevolgen. Genoeg kneuzen die die speelruimte niet weten te benutten. Liever slipervaring dan een langzame ongeleide projectiel.
Natuurlijk pas ik ook mijn snelheid aan. En overigens mijn gehele rijstijl... Alles gaat nog meer "gently".quote:Op maandag 20 december 2010 16:11 schreef OEM het volgende:
Gebruik jij nou je winterbanden om gewoon per se altijd 120 km/u door te kunnen tuffen, of om extra marge te hebben als je je snelheid hebt aangepast aan de weersomstandigheden?
Kijk gewoon even het filmpje over het verschil op ijs tussen zomer-, allseason- en winterbanden...quote:Op maandag 20 december 2010 17:01 schreef T42 het volgende:
racen? ik op zomerbanden jij op je winterbandjes?
winterbanden op IJS werken ook NIET!!! alleen spikes werken daarop!
Op een parkeerplaats met veel ruimte wel ja.quote:Op maandag 20 december 2010 17:20 schreef ACT-F het volgende:
Dat is juist dolle pret. Zeker met zomerbanden!
Mijn punt is dus dat aangezien iedereen langzamer rijdt (zowel de winter- als zomerbanders), het wegennet gewoon opstroopt en volledig vast komt te zitten. Dat is m.i. niet te wijten aan de zomerbandrijders.quote:Op maandag 20 december 2010 18:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Natuurlijk pas ik ook mijn snelheid aan. En overigens mijn gehele rijstijl... Alles gaat nog meer "gently".
En daar zit ook het spanningsveld. Hoe laag wil je met de max. snelheid gaan dat je op een gegeven moment zegt: "Tjonge, risico's beperken oké, maar het hoeft ook weer niet overdreven langzaam."quote:Op maandag 20 december 2010 18:25 schreef OEM het volgende:
Wat ik bedoel te zeggen is dat mensen dit soort risico's zo klein mogelijk willen houden. En dat gaat dmv een lage snelheid. Liever met 50 tegen de vangrail, dan met 80. Je kan niet verwachten dat iedereen elke week z'n slipkunsten gaat bijhouden.
quote:Op maandag 20 december 2010 18:28 schreef DS4 het volgende:
Op een parkeerplaats met veel ruimte wel ja.
Als er niemand is ga ik toch echt wel proberen wanneer ik mijn slipmoment bereik in een bocht.quote:Openbare weg is minder geschikt om te stunten.
True. Het zal in dit geval denk ik ook een gevalletje indekken zijn geweest van rijkswaterstaat.quote:Op maandag 20 december 2010 18:29 schreef ACT-F het volgende:
[..]
En daar zit ook het spanningsveld. Hoe laag wil je met de max. snelheid gaan dat je op een gegeven moment zegt: "Tjonge, risico's beperken oké, maar het hoeft ook weer niet overdreven langzaam."
Klopt, maar dat er nu ineens 50 km/u gereden moet worden is voor de zomerbandrijders... Met winterbanden kun je echt nog wel met 90 km/u, of voor mijn part 70 km/u over de minder goede stukken van de snelweg.quote:Op maandag 20 december 2010 17:37 schreef heyhallodaar het volgende:
Mensen hebben ook nogal moeite om de berichtgeving te snappen: de wegen LIJKEN schoon, maar zijn het niet.
En ik een combinatie.quote:Op maandag 20 december 2010 17:50 schreef ACT-F het volgende:
Ik adviseer liever een slipcursus zodat je weet waar de grenzen van je auto liggen dan winterbanden.
En dat wekt dus wrevel en daarmee dit soort topics op. Rijkswaterstaat moet ook weer niet alle verantwoordelijk naar zich toe trekken, bestuurders zijn ook zelf verantwoordelijk. Dergelijke maatregelen lijken wel een product van de claimcultuur.quote:Op maandag 20 december 2010 18:31 schreef OEM het volgende:
True. Het zal in dit geval denk ik ook een gevalletje indekken zijn geweest van rijkswaterstaat.
Ach kom nou toch. Met een winterband kun je echt geen 100 km/u rijden met deze omstandigheden hoor. Het kan wel maar daardoor hebben we hier al die file's van al die winterbanden rijders die tegen de vangrail aan ketsen.quote:Op maandag 20 december 2010 13:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het klopt inderdaad dat winterbanden het weer niet veranderen...
Maar het zal je misschien opvallen dat in Duitsland men met dezelfde omstandigheden gewoon 100 km/u kan rijden. Dat heeft iets (lees: alles) te maken met de banden.
Van mij hoef je ze niet te kopen, je mag met dit weer ook thuisblijven. Of met het OV als het OV tenminste rijdt.
Er is nog wel een verschil tussen 80 km/u rijden en 50 km/u. Toen ik net weg reed zat ik meteen achter een sperm-white Ka die nog geen 20 km/u (aldus de Stinger) reed op de buitenweg (waar je echt 80 mag, maar het is daar wat smalletjes, dus inhalen lukt niet omdat die miep op het midden van de weg rijdt en 80 was daar ook niet verstandig).quote:Op maandag 20 december 2010 18:29 schreef OEM het volgende:
Mijn punt is dus dat aangezien iedereen langzamer rijdt (zowel de winter- als zomerbanders), het wegennet gewoon opstroopt en volledig vast komt te zitten. Dat is m.i. niet te wijten aan de zomerbandrijders.
Smalle banden zijn beter in de sneeuw, maar een bredere winterband wint het zonder meer van de smalle band.quote:Op maandag 20 december 2010 18:30 schreef Hyperdude het volgende:
Die brede banden zijn killing in de sneeuw.Een Eend met Michelin X van 135 breed (ofzo) heeft echt geen winterbanden nodig.
Ja, maar dit probleem heb je het hele jaar door. Dat heeft niks met de gladheid te maken. De 1 kan nou eenmaal beter rijden dan de ander.quote:Op maandag 20 december 2010 18:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er is nog wel een verschil tussen 80 km/u rijden en 50 km/u. Toen ik net weg reed zat ik meteen achter een sperm-white Ka die nog geen 20 km/u (aldus de Stinger) reed op de buitenweg (waar je echt 80 mag, maar het is daar wat smalletjes, dus inhalen lukt niet omdat die miep op het midden van de weg rijdt en 80 was daar ook niet verstandig).
Ook zaterdag op de snelweg (terwijl er toen echt veel grip was op de rechterbaan, zelfs met zomerbanden zal er genoeg grip zijn geweest) reden er figuren met 50 km/u.
Natuurlijk zorgt winterweer voor vertraging. Maar zo absurd als het in NL is, dat is het andere uiterste.
En zo zou het ook moeten zijn. Als je winterbanden verplicht, eerst slipcursus verplichten. Want ik zie nu te veel bestuurders met winterbanden die gewoon een tikkeltje te hard rijden in situaties waar ik dat zou laten, denk aan bebouwde kom t.h.v. een basisschool terwijl deze net uit isquote:
O, als er geen tegenliggers zijn ga ik nu met overstuur de bocht uit.quote:Op maandag 20 december 2010 18:31 schreef ACT-F het volgende:
Als er niemand is ga ik toch echt wel proberen wanneer ik mijn slipmoment bereik in een bocht.
Het valt eigenlijk best mee. Op de heenweg op het stuk dat het nog door reed zelfs 120 km/u gereden (achter een 107 met zomerbanden, die overigens ook niet in de vangrail kwam, dat was verderop voorbehouden aan een BMW 5 met zomerbanden. Maar dat was de uitzondering van vandaag natuurlijk).quote:Op maandag 20 december 2010 18:36 schreef fioooon het volgende:
Met een winterband kun je echt geen 100 km/u rijden met deze omstandigheden hoor.
En niemand beter dan fioooon. Die vervolgens niet op komt dagen voor de weddenschap, want hij kan nooit.quote:Op maandag 20 december 2010 18:38 schreef fioooon het volgende:
Ja, maar dit probleem heb je het hele jaar door. Dat heeft niks met de gladheid te maken. De 1 kan nou eenmaal beter rijden dan de ander.
Ik moet zeggen dat die 107'tjes echt goed grip hebben. Komt natuurlijk ook omdat ze dunne bandjes hebben en niet al te zwaar zijn.quote:Op maandag 20 december 2010 18:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het valt eigenlijk best mee. Op de heenweg op het stuk dat het nog door reed zelfs 120 km/u gereden (achter een 107 met zomerbanden, die overigens ook niet in de vangrail kwam, dat was verderop voorbehouden aan een BMW 5 met zomerbanden. Maar dat was de uitzondering van vandaag natuurlijk).
Nee, niet nooit maar niet doordeweeks om 12 uur smiddags.quote:Op maandag 20 december 2010 18:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
En niemand beter dan fioooon. Die vervolgens niet op komt dagen voor de weddenschap, want hij kan nooit.
Nietwaar?
Ik ben ook voor verplichten van een slipcursus + vijfjaarlijkse rijvaardigheidstest om de foutjes er even uit te halen en de neus op de feiten te drukken.quote:Op maandag 20 december 2010 18:39 schreef ACT-F het volgende:
En zo zou het ook moeten zijn. Als je winterbanden verplicht, eerst slipcursus verplichten. Want ik zie nu te veel bestuurders met winterbanden die gewoon een tikkeltje te hard rijden in situaties waar ik dat zou laten, denk aan bebouwde kom t.h.v. een basisschool terwijl deze net uit is
Niet echt hoor. Zelfs het inschatten van een lengte blijkt een probleem voor velen, hoewel dat al jarenlang in SEX blijkt natuurlijk.quote:Op maandag 20 december 2010 18:42 schreef Het_Biertje het volgende:
geweldig dat iedereen plots een expert is
Het zou ook zo maar kunnen komen doordat de omstandigheden goed waren. Ik denk dat laatste. Sterker nog: ik weet het zeker.quote:Op maandag 20 december 2010 18:43 schreef fioooon het volgende:
Ik moet zeggen dat die 107'tjes echt goed grip hebben. Komt natuurlijk ook omdat ze dunne bandjes hebben en niet al te zwaar zijn.
En vrijdag, zaterdag en zondag de hele dag.quote:Op maandag 20 december 2010 18:44 schreef fioooon het volgende:
Nee, niet nooit maar niet doordeweeks om 12 uur smiddags.
quote:
Iedereen slaagt, vervolgens doet niemand er wat mee, en in de winter rijdt iedereen nog steeds hetzelfde. Als de sneeuw blijft vallen zal het over een aantal winters al een stuk beter gaan.quote:Op maandag 20 december 2010 18:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben ook voor verplichten van een slipcursus
Dat ben ik niet met je eens. En ik gaf ook aan: om de vijf jaar op herhaling.quote:Op maandag 20 december 2010 18:59 schreef OEM het volgende:
Iedereen slaagt, vervolgens doet niemand er wat mee, en in de winter rijdt iedereen nog steeds hetzelfde.
Eens. Maar Rijkswaterstaat trekt die verantwoordelijk niet naar zich toe. Vanuit de wet(/jurisprudentie) zijn ze verplicht te waarschuwen...quote:Op maandag 20 december 2010 18:35 schreef ACT-F het volgende:
[..]
En dat wekt dus wrevel en daarmee dit soort topics op. Rijkswaterstaat moet ook weer niet alle verantwoordelijk naar zich toe trekken, bestuurders zijn ook zelf verantwoordelijk. Dergelijke maatregelen lijken wel een product van de claimcultuur.
Natuurlijk baart oefening kunst, maar als je instictief de verkeerde keuzes maakt, dan leer je weinig bij.quote:Op maandag 20 december 2010 18:59 schreef OEM het volgende:
Als de sneeuw blijft vallen zal het over een aantal winters al een stuk beter gaan.
quote:Op maandag 20 december 2010 18:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Klopt, maar dat er nu ineens 50 km/u gereden moet worden is voor de zomerbandrijders... Met winterbanden kun je echt nog wel met 90 km/u, of voor mijn part 70 km/u over de minder goede stukken van de snelweg.
Dus Nederlanders kunnen niet rijden? Want in Duitsland, Oostenrijk, enz. werkt het wel.quote:Op maandag 20 december 2010 19:39 schreef 100% Tukker het volgende:
Kerel, ook al stel je winterbanden met spikes verplicht, het gros van de Nederlander blijft voorzichtig rijden. Die gaan echt niet ineens 2x zo hard rijden. We zijn niet allemaal zo'n geweldige chauffeur als jij met je jarenlange rally-ervaring.
Uit één incidenteel geval kun je geen algemene conclusies trekken.quote:Op maandag 20 december 2010 20:35 schreef Sounddragon het volgende:
ik heb zondagavond op zomerbandjes in een vehikel zonder enige vorm van elektronische co-piloten op een prachtige volgesneeuwde en ongestrooide snelweg ruim 100 km lang probleemloos 80+ gereden, niks aan de hand, zolang die angsthazen maar lekker rechts blijven, komt alles goed
Ik 'durf' het zo nog een keertje, ik vond het uitermate relaxed rijden; op ijs en sneeuw rijden is geen enkel probleem, mits je maar niet wilt gaan sturen of remmen, dus zonder andere weggebruikers is dat prima te doen..quote:Op maandag 20 december 2010 20:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Uit één incidenteel geval kun je geen algemene conclusies trekken.
Voor het geval dat dat te abstract is, een voorbeeldje: Als kind heb ik eens een schok van 220V gehad. Gelukkig niks aan de hand. Maar wil dat zeggen dat het daarom een goed idee is om je vingers in het stopcontact te zeggen? Natuurlijk niet.
ik rij al jaren rwd en nog nooit in de slip gekomen...quote:Op maandag 20 december 2010 18:12 schreef ACT-F het volgende:
[..]
überhaupt
Als je van een ruw oppervlak naar een spekglad oppervlak rijdt met een vrij abrupte overgang en je bent ook nog eens gas aan het geven (niet versnellen overigens) dan raak je met RWD heel snel in een slip. Het leek gewoon los poedersneeuw te zijn, maar het bleek platgedrukt sneeuw te zijn....
quote:Op maandag 20 december 2010 20:35 schreef Sounddragon het volgende:
ik heb zondagavond op zomerbandjes in een vehikel zonder enige vorm van elektronische co-piloten op een prachtige volgesneeuwde en ongestrooide snelweg ruim 100 km lang probleemloos 80+ gereden, niks aan de hand, zolang die angsthazen maar lekker rechts blijven, komt alles goed
durf ik zoquote:Op maandag 20 december 2010 20:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Uit één incidenteel geval kun je geen algemene conclusies trekken.
Voor het geval dat dat te abstract is, een voorbeeldje: Als kind heb ik eens een schok van 220V gehad. Gelukkig niks aan de hand. Maar wil dat zeggen dat het daarom een goed idee is om je vingers in het stopcontact te zeggen? Natuurlijk niet.
Die frustratie!quote:Op dinsdag 21 december 2010 09:06 schreef Kreator het volgende:
Sinds ik 295mm brede achterbanden heb, is mijn leven veranderd. Ik heb nu geld voor hele leuke dingen, zoals goud, omdat het tegenwoordig al standaard bij de dealer ligt! [/i]
Ik heb een 2009 CLS Brabus. Je frustreert me slechts met oogvervuiling in mijn achteruitkijkspiegel.quote:
Want met winterbanden verdwijnt de gladheid ineens natuurlijkquote:Op maandag 20 december 2010 12:39 schreef DS4 het volgende:
In plaats van dat ze die zomerbandrijders niet verplichten om thuis te blijven moeten de winterbandrijders zich ook aan die snelheid aanpassen.
Dat is wel echt de hollandse oplossing. Het niveau terug draaien zodat iedereen mee kan...
je vergeet ; ik rij lease so i don't give a fuck.quote:Op dinsdag 21 december 2010 11:07 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Want met winterbanden verdwijnt de gladheid ineens natuurlijkwat een kul.
Je redentatie is als volgt:
Ik heb ABS dus ik mag harder rijden
Ik heb ESP dus ik mag harder rijden
Ik heb stuurbekrachtiging dus ik heb meer recht op een parkeerplaats
Ik heb winterbanden dus ik mag harder rijden.![]()
je vergeet ik rij een SUV dus ik heb altijd voorrang.quote:Op dinsdag 21 december 2010 11:07 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Want met winterbanden verdwijnt de gladheid ineens natuurlijkwat een kul.
Je redentatie is als volgt:
Ik heb ABS dus ik mag harder rijden
Ik heb ESP dus ik mag harder rijden
Ik heb stuurbekrachtiging dus ik heb meer recht op een parkeerplaats
Ik heb winterbanden dus ik mag harder rijden.![]()
sprintje met mijn kever op sneeuw/ijs?quote:Op dinsdag 21 december 2010 11:06 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik heb een 2009 CLS Brabus. Je frustreert me slechts met oogvervuiling in mijn achteruitkijkspiegel.
Met spikes? Ja da's goed.quote:Op dinsdag 21 december 2010 11:34 schreef T42 het volgende:
sprintje met mijn kever op sneeuw/ijs?![]()
[ link | afbeelding ]
Vrachtwagen zonder winterbanden zeker...quote:Op maandag 20 december 2010 15:03 schreef Tijn het volgende:
Mijn winterbanden komen uit Duitsland. Transport duurde wel even door het weer enzo
Er zit weinig verschil tussen het aantal ongevallen door zomerbandenrijders en winterbandenrijders, en wel door het gegeven dat winterbandenrijders zich overmoedig gedragen. Juist door het feit dat ze winterbanden hebben. Laat ze maar lekker allemaal met beperkte snelheid rijden.quote:Op maandag 20 december 2010 12:39 schreef DS4 het volgende:
In plaats van dat ze die zomerbandrijders niet verplichten om thuis te blijven moeten de winterbandrijders zich ook aan die snelheid aanpassen.
Dat is wel echt de hollandse oplossing. Het niveau terug draaien zodat iedereen mee kan...
Dan heb je geen smaak, maar als jij er gelukkig mee bent: prima.quote:
Nee, mijn redenatie is dat als je verkeerde banden hebt, je zo weinig grip hebt dat je wel langzamer moet rijden om nog binnen veiligheidsmarges te blijven.quote:Op dinsdag 21 december 2010 11:07 schreef Metro2005 het volgende:
Want met winterbanden verdwijnt de gladheid ineens natuurlijkwat een kul.
Je redentatie is als volgt:
Ik heb ABS dus ik mag harder rijden
Ik heb ESP dus ik mag harder rijden
Ik heb stuurbekrachtiging dus ik heb meer recht op een parkeerplaats
Ik heb winterbanden dus ik mag harder rijden.
Goh, origineel... je bent nu al de zoveelste die deze grap kopieert. Hij was de eerste keer al niet grappig overigens, nu is het pas echt topicvervuiling.quote:Heb overigens ook maar even winterbandjes onder mijn boodschappenwagentje geschroeft:
[ afbeelding ]
Ze vertelden me bij de garage dat het een vrij gangbaar maatje was als je geen 15e hands barrel reed. Hun zullen het wel weten
Kom maar eens door met de cijfers.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:21 schreef oshiro het volgende:
Er zit weinig verschil tussen het aantal ongevallen door zomerbandenrijders en winterbandenrijders, en wel door het gegeven dat winterbandenrijders zich overmoedig gedragen.
Feit blijft dat men hetzelfde riep over ESP, ABS, gordels, enz. enz. en in de praktijk blijkt het tot een fikse reductie te leiden.quote:Juist door het feit dat ze winterbanden hebben. Laat ze maar lekker allemaal met beperkte snelheid rijden.
Aantoonbare onzin. Er zijn geen zomerbanden die beter in de sneeuw presteren dan winterbanden. Of het moet een hele dubieuze winterband uit China zijn die echt ruk is, maar die zal in NL niet verkocht mogen worden als winterband.quote:Ik rijd overigens met zomerbanden met zeer brede waterafloopgroeven door het midden. Hebben meer grip op de sneeuw dan menig winterband die ik tot nu toe tegen ben gekomen.
Sneeuw vraagt om verhoging van je bandenspanning, maar trek je daar vooral niets van aan.quote:Een lichte bandenspanningsverlaging heeft verder ook al meer effect dan het veranderen van bandencompound, om contourvorming van je banden te beïnvloeden.
Niet.quote:Op maandag 20 december 2010 17:01 schreef T42 het volgende:
[..]
racen? ik op zomerbanden jij op je winterbandjes?
winterbanden op IJS werken ook NIET!!! alleen spikes werken daarop!
http://www.rtl.nl/%28/act(...)met-winterbanden.xmlquote:Op dinsdag 21 december 2010 13:21 schreef oshiro het volgende:
[..]
Er zit weinig verschil tussen het aantal ongevallen door zomerbandenrijders en winterbandenrijders, en wel door het gegeven dat winterbandenrijders zich overmoedig gedragen. Juist door het feit dat ze winterbanden hebben. Laat ze maar lekker allemaal met beperkte snelheid rijden.
Ook als je winterbanden hebt moet je langzamer rijden, al heb je superhightech winterbanden, als het ijzelt is het gewoon klaar met je grip.quote:Op dinsdag 21 december 2010 18:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, mijn redenatie is dat als je verkeerde banden hebt, je zo weinig grip hebt dat je wel langzamer moet rijden om nog binnen veiligheidsmarges te blijven.
Dat is bepaald geen vreemde redenatie.
Ik vond hem wel leukquote:Goh, origineel... je bent nu al de zoveelste die deze grap kopieert. Hij was de eerste keer al niet grappig overigens, nu is het pas echt topicvervuiling.
quote:Op dinsdag 21 december 2010 18:34 schreef DS4 het volgende:
Sneeuw vraagt om verhoging van je bandenspanning, maar trek je daar vooral niets van aan.
quote:DRIEBERGEN (ANP) De politie gaat vanaf woensdag extra controleren op wegen waar de zogenoemde snelheidsdeken is ingesteld. Het Korps landelijke politiediensten (KLPD) liet dat dinsdag weten.
Een woordvoerder sprak van ,,een verdubbeling van de inzet. Daarbij gaat het om tussen de 35 en veertig controle-eenheden in plaats van 'normaal circa zeventien.
De snelheidsdeken, waarbij de snelheidslimiet op spekgladde wegen op 50 kilometer per uur is gesteld, is de afgelopen dagen geregeld van kracht geweest. Niet alle automobilisten houden zich eraan, terwijl deze snelheidsnorm geen advies is maar een wettelijk verplichte maximumsnelheid.
Doordat niet iedereen zich aan deze limiet houdt, kunnen grote snelheidsverschillen ontstaan. Dat heeft geleid tot veel ongevallen, aldus het KLPD.
Ja dat is werkelijk briljant. Mensen zien straks de controle staan, gaan als reactie vol op de rem (want vrijwel iedereen zit wel boven die 50 km/uur) en wat gebeurd er dan? Jawel, er worden juist dan schuivers gemaakt.quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:32 schreef richardrahl het volgende:
Morgen iedereen opletten, de klpd gaat namelijk vanaf woensdag streng controleren op de snelheid op de snelwegen waar je 50 mag.
[..]
Inderdaad, damn those lazy ass audi driversquote:Op dinsdag 21 december 2010 22:01 schreef Accordtje het volgende:
Oh dat is op zich niet zo erg. Kunnen ze meteen de mensen van de weg af halen die hun auto niet sneeuwvrij maken.
Ik zie meer vrouwen in boodschappenkarretjes die met een skipiste op het dak rondrijden.quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:07 schreef kawotski het volgende:
[..]
Inderdaad, damn those lazy ass audi drivers
Het is nu vaak genoeg gepost: ook op ijs heb je meer grip met winterbanden. Zie het filmpje: het verschil is gewoon best groot.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:16 schreef Metro2005 het volgende:
Ook als je winterbanden hebt moet je langzamer rijden, al heb je superhightech winterbanden, als het ijzelt is het gewoon klaar met je grip.
Maar zelfs een hele leuke grap wordt vervelend als hij 10 keer achter elkaar wordt verteld...quote:Ik vond hem wel leuk
Op ijs is dat zinvoller. Maar bij sneeuw wil je juist dat de band wat harder is. Je wil nl. door de sneeuw heen "snijden".quote:verlagen lijkt me zinvoller.
Het is natuurlijk ook een buitenkansje...quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:32 schreef richardrahl het volgende:
Morgen iedereen opletten, de klpd gaat namelijk vanaf woensdag streng controleren op de snelheid op de snelwegen waar je 50 mag.
O, dat lijkt mij inderdaad een heel goed idee! Wat een ramp is dat zeg: mensen die gewoon met 20 cm sneeuw op hun dak rijden omdat ze te lui zijn om even die auto schoon te maken.quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:01 schreef Accordtje het volgende:
Oh dat is op zich niet zo erg. Kunnen ze meteen de mensen van de weg af halen die hun auto niet sneeuwvrij maken.
+1.quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:26 schreef Mark_Rutte het volgende:
Ik zie meer vrouwen in boodschappenkarretjes die met een skipiste op het dak rondrijden.
Ja er zullen wel wat mensen het rijbewijs kwijt raken denk ik idd. Zat gisteravond zelf ook op zo'n 90 km/uur waar de matrixborden 50 km/uur aan gaven. Dat zijn toch forse bekeuringen, terwijl 50 km/uur op dat moment op de A12 onnodig was. Op die manier neem je dit soort maatregelen al snel niet meer serieus natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook een buitenkansje...
Gaat rijbewijzen kosten denk ik zo.
Blijf het trouwens idioot vinden dat je op een snelweg maar 50 mag en dan op de afrit meteen weer 80...
Ja ik begrijp dat ook niet. Kleine moeite...quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
O, dat lijkt mij inderdaad een heel goed idee! Wat een ramp is dat zeg: mensen die gewoon met 20 cm sneeuw op hun dak rijden omdat ze te lui zijn om even die auto schoon te maken.
Gelukkig vielen de plakkaten meteen uit elkaar, maar voor hetzelfde geld zijn het ijsbrokken...
Asociaal.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |