abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90182248
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 16:07 schreef CasB het volgende:

Rijden daar dan ook geen BMW's en Mercedessen, want dat zijn tot nu toe zo'n beetje de enige auto's die ik echt moeite zie hebben om door de sneeuw te komen. :')
~

Dan kijk je vrij selectief, hoewel RWD inderdaad niet best is met deze dagen.

(ik verwacht nu een pissige reactie van OEM, dus ik ga maar even naar de fysio) ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90182271


"Mijn band was lek, maar gelukkig heeft de Chevrolet Matiz een volwaardig reservewiel aan boord!"
  maandag 20 december 2010 @ 16:11:11 #103
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_90182363
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 16:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zeg "niet fatsoenlijk". En ik vind ze inderdaad in deze omstandigheden absoluut niet veilig. De remweg is (laten we het op een onbetwistbare stelling houden) zeker 2x zo lang. Bij een Landwind is een minder groot verschil nodig om te roepen dat het een enorm onveilige auto is die niet in NL op de weg zou moeten mogen...
Fatsoenlijk/nietfatsoenlijk, het komt over als een grote chaos als je op zomerbanden durft te rijden.

Gebruik jij nou je winterbanden om gewoon per se altijd 120 km/u door te kunnen tuffen, of om extra marge te hebben als je je snelheid hebt aangepast aan de weersomstandigheden?
  Official ESF Kreviewer maandag 20 december 2010 @ 16:12:13 #104
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90182410

In de wintermaanden is het knetterdruk. We kunnen de vraag nauwelijks aan.
  maandag 20 december 2010 @ 16:13:01 #105
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_90182454
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 16:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

~

Dan kijk je vrij selectief, hoewel RWD inderdaad niet best is met deze dagen.

(ik verwacht nu een pissige reactie van OEM, dus ik ga maar even naar de fysio) ;)
Nee hoor, ik rij BMW met RWD met winterbanden, en dat is soms niet best (maar op zomerbanden een drama).
pi_90182779



Dit is uw nieuwe band, mevrouwtje! Hij lijkt wat breed, maar het is tegenwoordig een vrij standaard maatje hoor...
pi_90182794


Mijn vrouw heeft ook een standaard maat winterbanden.
  maandag 20 december 2010 @ 16:29:19 #108
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_90183336


"Tegenwoordig is dit toch vrij normaal, hoor. Heb je een 15e hands barrel ofzo?"
  maandag 20 december 2010 @ 16:34:07 #109
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_90183591


"Met al die Audi's tegenwoordig kunnen we de vraag bijna niet meer aan. Dit is veruit het meest verkochte model op dit moment. Echt middle of the road zeg maar. Normaler heb je ze niet dan deze."
  Official ESF Kreviewer maandag 20 december 2010 @ 16:36:20 #110
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90183713


Helaas heb ik geen 225 banden. Ik kom de winter niet door. Ik wou dat ik een Porsche had.
  maandag 20 december 2010 @ 16:39:51 #111
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_90183921
:')!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Official ESF Kreviewer maandag 20 december 2010 @ 16:54:06 #112
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90184779

Ik stuurde mijn vrouw met haar karige 1-serie naar de dealer voor nieuw rubber (245 achter, dat is vrij standaard tegenwoordig), maar ze begreep het niet. Ik ben toen in mijn Porsche (295 represent) maar zelf gegaan.
pi_90185038

Citroen C2 chassis + standaard banden
  Official ESF Kreviewer maandag 20 december 2010 @ 16:58:42 #114
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90185089
quote:
14s.gif Op maandag 20 december 2010 16:57 schreef 100% Tukker het volgende:
[ afbeelding ]
Citroen C2 chassis + standaard banden
tegenwoordig heel normaal. Ik bestel ze standaard zo.
  Official ESF Kreviewer maandag 20 december 2010 @ 17:00:53 #115
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90185216

Ik moest nieuwe banden hebben voor de winter, maar omdat 295 tegenwoordig vrij normaal en stndaard is (mijn vrouw heeft ze ook op haar nieuwe a4), scheelt het me een boel geld. Ik loop nu gewoon bij de dealer binnen en dan liggen ze klaar.
  maandag 20 december 2010 @ 17:01:35 #116
53151 T42
Pinball Wizard
pi_90185265
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 12:39 schreef DS4 het volgende:
In plaats van dat ze die zomerbandrijders niet verplichten om thuis te blijven moeten de winterbandrijders zich ook aan die snelheid aanpassen.

Dat is wel echt de hollandse oplossing. Het niveau terug draaien zodat iedereen mee kan...
racen? ik op zomerbanden jij op je winterbandjes?
winterbanden op IJS werken ook NIET!!! alleen spikes werken daarop!
  maandag 20 december 2010 @ 17:20:44 #117
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_90186236
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 16:09 schreef DS4 het volgende:
hoewel RWD inderdaad niet best is met deze dagen.
Dat is juist dolle pret. Zeker met zomerbanden! 8-)
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 20 december 2010 @ 17:30:36 #118
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_90186706
O ja, on topic:

50 km/u op een snelweg 8)7 Ik ben zaterdagnacht nog weggeweest, gewoon 80 km/u op de rijksweg en op de terugweg 60 km/u omdat er een behoorlijke pak sneeuw lag en het wegverloop niet duidelijk was. Dan had je een paar van die verloren mongolen die 40 à 50 km/u reden op de heenweg, terwijl de weg gewoon goed zichtbaar was. En ik rijd toch serieus RWD met zomerbanden. Winterbanden zijn niet het discussiepunt, maar het complete gebrek aan zelfvertrouwen bij bestuurders die nooit hebben leren slippen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_90186975
quote:
8s.gif Op maandag 20 december 2010 17:30 schreef ACT-F het volgende:
O ja, on topic:

50 km/u op een snelweg 8)7 Ik ben zaterdagnacht nog weggeweest, gewoon 80 km/u op de rijksweg en op de terugweg 60 km/u omdat er een behoorlijke pak sneeuw lag en het wegverloop niet duidelijk was. Dan had je een paar van die verloren mongolen die 40 à 50 km/u reden op de heenweg, terwijl de weg gewoon goed zichtbaar was. En ik rijd toch serieus RWD met zomerbanden. Winterbanden zijn niet het discussiepunt, maar het complete gebrek aan zelfvertrouwen bij bestuurders die nooit hebben leren slippen.
Wat een onzin. Dus je moet zelfvertrouwen hebben, zodat je een slipje wel kunt opvangen? Ook al heb je nog zo goed je anti-slipcursus afgerond, the real thing is altijd anders en onvoorspelbaar.

Beter is dus gewoon om te zorgen dat je je zodanig aanpast dat het slipgevaar zoveel mogelijk opgeheven is.

Pff.. juist door zulke mensen ("je moet gewoon zelfvertrouwen hebben") gaat het juist fout. Vroeg of laat ben jij ook de pineut. Helaas neem je vaak anderen mee in je gedrag, dat is altijd zo zonde.

Mensen hebben ook nogal moeite om de berichtgeving te snappen: de wegen LIJKEN schoon, maar zijn het niet. Dat het er dus goed uitziet, zegt nog helemaal niks. Dus ook dat je de weg goed kunt volgen, wil nog niet zeggen dat het helemaal safe is. Rijkswaterstaat is niet in het leven geroepen om de automobilist te pesten hoor, als het veilig is willen zij ook dat je door kachelt, wel zo goed voor de doorstroming. Maar kan het niet, dan geven ze dat aan.
  maandag 20 december 2010 @ 17:50:32 #120
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_90187560
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 17:37 schreef heyhallodaar het volgende:
Wat een onzin. Dus je moet zelfvertrouwen hebben, zodat je een slipje wel kunt opvangen?
Een vreemde manier van interpreteren, maar goed.

Ik adviseer liever een slipcursus zodat je weet waar de grenzen van je auto liggen dan winterbanden. Sommige mensen rijden te bang, mede ingegeven omdat ze niet weten wat ze moeten doen als ze in een slip raken. 'The real thing' heb ik vorig jaar nog meegemaakt, op een smalle weg bij 60 km/u. Ik ging bijna over dwars naar de linkerkant en daarna in mindere mate naar de rechterkant om vervolgens weer recht te eindigen. Rustig blijven en sturen in de richting waar je heen moet. Het is even schrikken, maar na veel oefenen krijg ik er ook weer geen hartverzakking van.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 20 december 2010 @ 17:55:56 #121
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_90187790
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 17:50 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Een vreemde manier van interpreteren, maar goed.

Ik adviseer liever een slipcursus zodat je weet waar de grenzen van je auto liggen dan winterbanden. Sommige mensen rijden te bang, mede ingegeven omdat ze niet weten wat ze moeten doen als ze in een slip raken. 'The real thing' heb ik vorig jaar nog meegemaakt, op een smalle weg bij 60 km/u. Ik ging bijna over dwars naar de linkerkant en daarna in mindere mate naar de rechterkant om vervolgens weer recht te eindigen. Rustig blijven en sturen in de richting waar je heen moet. Het is even schrikken, maar na veel oefenen krijg ik er ook weer geen hartverzakking van.
Je vraag is waarom je uberhaubt in de slip raakte. Blijkbaar niet aangepast aan de omstandigheden.
  maandag 20 december 2010 @ 18:12:18 #122
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_90188506
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 17:55 schreef OEM het volgende:
Je vraag is waarom je uberhaubt in de slip raakte. Blijkbaar niet aangepast aan de omstandigheden.
überhaupt

Als je van een ruw oppervlak naar een spekglad oppervlak rijdt met een vrij abrupte overgang en je bent ook nog eens gas aan het geven (niet versnellen overigens) dan raak je met RWD heel snel in een slip. Het leek gewoon los poedersneeuw te zijn, maar het bleek platgedrukt sneeuw te zijn....
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 20 december 2010 @ 18:13:46 #123
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_90188580
quote:
4s.gif Op maandag 20 december 2010 18:12 schreef ACT-F het volgende:

[..]

überhaupt
Denk je nou echt dat ik daarvoor de u-umlaut ga opzoeken op m'n toetsenbordje?
quote:
Als je van een ruw oppervlak naar een spekglad oppervlak rijdt met een vrij abrupte overgang en je bent ook nog eens gas aan het geven (niet versnellen overigens) dan raak je met RWD heel snel in een slip. Het leek gewoon los poedersneeuw te zijn, maar het bleek platgedrukt sneeuw te zijn....
Niet aangepast dus.
  maandag 20 december 2010 @ 18:21:15 #124
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_90188901
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:13 schreef OEM het volgende:
Denk je nou echt dat ik daarvoor de u-umlaut ga opzoeken op m'n toetsenbordje?
Het ging me meer om de letter b wat een p moet zijn.

quote:
Niet aangepast dus.
Ik weet niet wat jij onder 'aangepast' verstaat, maar als 50km/u op een snelweg 'aangepast' is, dan zou er volgens jouw definitie 0 ongelukken gebeuren. Geloof je het zelf? Een lagere snelheid geeft in onvoorziene omstandigheden meer speelruimte, maar het vrijwaart je niet van gevolgen. Genoeg kneuzen die die speelruimte niet weten te benutten. Liever slipervaring dan een langzame ongeleide projectiel.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 20 december 2010 @ 18:25:23 #125
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_90189080
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:21 schreef ACT-F het volgende:
Het ging me meer om de letter b wat een p moet zijn.
Ah, nicht gesehen.
quote:
Ik weet niet wat jij onder 'aangepast' verstaat, maar als 50km/u op een snelweg 'aangepast' is, dan zou er volgens jouw definitie 0 ongelukken gebeuren. Geloof je het zelf? Een lagere snelheid geeft in onvoorziene omstandigheden meer speelruimte, maar het vrijwaart je niet van gevolgen. Genoeg kneuzen die die speelruimte niet weten te benutten. Liever slipervaring dan een langzame ongeleide projectiel.
Wat ik bedoel te zeggen is dat mensen dit soort risico's zo klein mogelijk willen houden. En dat gaat dmv een lage snelheid. Liever met 50 tegen de vangrail, dan met 80. Je kan niet verwachten dat iedereen elke week z'n slipkunsten gaat bijhouden.
pi_90189084
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 16:11 schreef OEM het volgende:

Gebruik jij nou je winterbanden om gewoon per se altijd 120 km/u door te kunnen tuffen, of om extra marge te hebben als je je snelheid hebt aangepast aan de weersomstandigheden?
Natuurlijk pas ik ook mijn snelheid aan. En overigens mijn gehele rijstijl... Alles gaat nog meer "gently".

Maar het was net bal zeg: normaal 20 minuten... nu bijna 5 kwartier op gereden. Terugweg maar binnendoor gereden, 30 min.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90189177
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 17:01 schreef T42 het volgende:

racen? ik op zomerbanden jij op je winterbandjes?
winterbanden op IJS werken ook NIET!!! alleen spikes werken daarop!
Kijk gewoon even het filmpje over het verschil op ijs tussen zomer-, allseason- en winterbanden...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90189226
quote:
14s.gif Op maandag 20 december 2010 17:20 schreef ACT-F het volgende:

Dat is juist dolle pret. Zeker met zomerbanden! 8-)
Op een parkeerplaats met veel ruimte wel ja.

Openbare weg is minder geschikt om te stunten.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 20 december 2010 @ 18:29:22 #129
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_90189263
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Natuurlijk pas ik ook mijn snelheid aan. En overigens mijn gehele rijstijl... Alles gaat nog meer "gently".
Mijn punt is dus dat aangezien iedereen langzamer rijdt (zowel de winter- als zomerbanders), het wegennet gewoon opstroopt en volledig vast komt te zitten. Dat is m.i. niet te wijten aan de zomerbandrijders.
  maandag 20 december 2010 @ 18:29:40 #130
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_90189276
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:25 schreef OEM het volgende:
Wat ik bedoel te zeggen is dat mensen dit soort risico's zo klein mogelijk willen houden. En dat gaat dmv een lage snelheid. Liever met 50 tegen de vangrail, dan met 80. Je kan niet verwachten dat iedereen elke week z'n slipkunsten gaat bijhouden.
En daar zit ook het spanningsveld. Hoe laag wil je met de max. snelheid gaan dat je op een gegeven moment zegt: "Tjonge, risico's beperken oké, maar het hoeft ook weer niet overdreven langzaam."
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 20 december 2010 @ 18:30:38 #131
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_90189314
Die brede banden zijn killing in de sneeuw.Een Eend met Michelin X van 135 breed (ofzo) heeft echt geen winterbanden nodig.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 20 december 2010 @ 18:31:07 #132
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_90189338
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:28 schreef DS4 het volgende:
Op een parkeerplaats met veel ruimte wel ja.
:Y
quote:
Openbare weg is minder geschikt om te stunten.
Als er niemand is ga ik toch echt wel proberen wanneer ik mijn slipmoment bereik in een bocht.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 20 december 2010 @ 18:31:34 #133
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_90189357
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:29 schreef ACT-F het volgende:

[..]

En daar zit ook het spanningsveld. Hoe laag wil je met de max. snelheid gaan dat je op een gegeven moment zegt: "Tjonge, risico's beperken oké, maar het hoeft ook weer niet overdreven langzaam."
True. Het zal in dit geval denk ik ook een gevalletje indekken zijn geweest van rijkswaterstaat.
pi_90189369
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 17:37 schreef heyhallodaar het volgende:

Mensen hebben ook nogal moeite om de berichtgeving te snappen: de wegen LIJKEN schoon, maar zijn het niet.
Klopt, maar dat er nu ineens 50 km/u gereden moet worden is voor de zomerbandrijders... Met winterbanden kun je echt nog wel met 90 km/u, of voor mijn part 70 km/u over de minder goede stukken van de snelweg.

50 is wel heel vreemd. Op 80 km/u wegen mag je nog steeds 80... (ok, daar kan men de snelheid ook niet op stel en sprong veranderen, maar het blijft vreemd)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90189407
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 17:50 schreef ACT-F het volgende:

Ik adviseer liever een slipcursus zodat je weet waar de grenzen van je auto liggen dan winterbanden.
En ik een combinatie.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90189413
Prima idee! Alleen al die winterbanden rijders houden zich niet aan de snelheid en later op de snelweg kom ik ze allemaal weer tegen maar dan in de kreukels. Ik kan mijn lachen nooit inhouden.
  maandag 20 december 2010 @ 18:35:22 #137
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_90189534
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:31 schreef OEM het volgende:
True. Het zal in dit geval denk ik ook een gevalletje indekken zijn geweest van rijkswaterstaat.
En dat wekt dus wrevel en daarmee dit soort topics op. Rijkswaterstaat moet ook weer niet alle verantwoordelijk naar zich toe trekken, bestuurders zijn ook zelf verantwoordelijk. Dergelijke maatregelen lijken wel een product van de claimcultuur.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_90189583
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het klopt inderdaad dat winterbanden het weer niet veranderen...

Maar het zal je misschien opvallen dat in Duitsland men met dezelfde omstandigheden gewoon 100 km/u kan rijden. Dat heeft iets (lees: alles) te maken met de banden.

Van mij hoef je ze niet te kopen, je mag met dit weer ook thuisblijven. Of met het OV als het OV tenminste rijdt.
Ach kom nou toch. Met een winterband kun je echt geen 100 km/u rijden met deze omstandigheden hoor. Het kan wel maar daardoor hebben we hier al die file's van al die winterbanden rijders die tegen de vangrail aan ketsen.
pi_90189606
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:29 schreef OEM het volgende:

Mijn punt is dus dat aangezien iedereen langzamer rijdt (zowel de winter- als zomerbanders), het wegennet gewoon opstroopt en volledig vast komt te zitten. Dat is m.i. niet te wijten aan de zomerbandrijders.
Er is nog wel een verschil tussen 80 km/u rijden en 50 km/u. Toen ik net weg reed zat ik meteen achter een sperm-white Ka die nog geen 20 km/u (aldus de Stinger) reed op de buitenweg (waar je echt 80 mag, maar het is daar wat smalletjes, dus inhalen lukt niet omdat die miep op het midden van de weg rijdt en 80 was daar ook niet verstandig).

Ook zaterdag op de snelweg (terwijl er toen echt veel grip was op de rechterbaan, zelfs met zomerbanden zal er genoeg grip zijn geweest) reden er figuren met 50 km/u.

Natuurlijk zorgt winterweer voor vertraging. Maar zo absurd als het in NL is, dat is het andere uiterste.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90189677
quote:
3s.gif Op maandag 20 december 2010 18:30 schreef Hyperdude het volgende:
Die brede banden zijn killing in de sneeuw.Een Eend met Michelin X van 135 breed (ofzo) heeft echt geen winterbanden nodig.
Smalle banden zijn beter in de sneeuw, maar een bredere winterband wint het zonder meer van de smalle band.

Op vastgereden sneeuw heb je overigens al weer nauwelijks voordeel van de smalle band, op ijs eerder nadeel (veel druk = meer waterfilm tussen ijs en band, vgl. schaatsen).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90189685
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er is nog wel een verschil tussen 80 km/u rijden en 50 km/u. Toen ik net weg reed zat ik meteen achter een sperm-white Ka die nog geen 20 km/u (aldus de Stinger) reed op de buitenweg (waar je echt 80 mag, maar het is daar wat smalletjes, dus inhalen lukt niet omdat die miep op het midden van de weg rijdt en 80 was daar ook niet verstandig).

Ook zaterdag op de snelweg (terwijl er toen echt veel grip was op de rechterbaan, zelfs met zomerbanden zal er genoeg grip zijn geweest) reden er figuren met 50 km/u.

Natuurlijk zorgt winterweer voor vertraging. Maar zo absurd als het in NL is, dat is het andere uiterste.
Ja, maar dit probleem heb je het hele jaar door. Dat heeft niks met de gladheid te maken. De 1 kan nou eenmaal beter rijden dan de ander.
  maandag 20 december 2010 @ 18:39:52 #142
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_90189736
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:32 schreef DS4 het volgende:
En ik een combinatie.
En zo zou het ook moeten zijn. Als je winterbanden verplicht, eerst slipcursus verplichten. Want ik zie nu te veel bestuurders met winterbanden die gewoon een tikkeltje te hard rijden in situaties waar ik dat zou laten, denk aan bebouwde kom t.h.v. een basisschool terwijl deze net uit is |:(
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_90189737
quote:
14s.gif Op maandag 20 december 2010 18:31 schreef ACT-F het volgende:
Als er niemand is ga ik toch echt wel proberen wanneer ik mijn slipmoment bereik in een bocht.
O, als er geen tegenliggers zijn ga ik nu met overstuur de bocht uit.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 20 december 2010 @ 18:42:07 #144
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_90189825
geweldig dat iedereen plots een expert is :')
pi_90189840
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:36 schreef fioooon het volgende:
Met een winterband kun je echt geen 100 km/u rijden met deze omstandigheden hoor.
Het valt eigenlijk best mee. Op de heenweg op het stuk dat het nog door reed zelfs 120 km/u gereden (achter een 107 met zomerbanden, die overigens ook niet in de vangrail kwam, dat was verderop voorbehouden aan een BMW 5 met zomerbanden. Maar dat was de uitzondering van vandaag natuurlijk).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90189880
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:38 schreef fioooon het volgende:

Ja, maar dit probleem heb je het hele jaar door. Dat heeft niks met de gladheid te maken. De 1 kan nou eenmaal beter rijden dan de ander.
En niemand beter dan fioooon. Die vervolgens niet op komt dagen voor de weddenschap, want hij kan nooit.

Nietwaar?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90189891
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het valt eigenlijk best mee. Op de heenweg op het stuk dat het nog door reed zelfs 120 km/u gereden (achter een 107 met zomerbanden, die overigens ook niet in de vangrail kwam, dat was verderop voorbehouden aan een BMW 5 met zomerbanden. Maar dat was de uitzondering van vandaag natuurlijk).
Ik moet zeggen dat die 107'tjes echt goed grip hebben. Komt natuurlijk ook omdat ze dunne bandjes hebben en niet al te zwaar zijn.
pi_90189913
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

En niemand beter dan fioooon. Die vervolgens niet op komt dagen voor de weddenschap, want hij kan nooit.

Nietwaar?
Nee, niet nooit maar niet doordeweeks om 12 uur smiddags.
pi_90189941
We gaan niet weer opnieuw beginnen hè?
pi_90189967
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:39 schreef ACT-F het volgende:

En zo zou het ook moeten zijn. Als je winterbanden verplicht, eerst slipcursus verplichten. Want ik zie nu te veel bestuurders met winterbanden die gewoon een tikkeltje te hard rijden in situaties waar ik dat zou laten, denk aan bebouwde kom t.h.v. een basisschool terwijl deze net uit is |:(
Ik ben ook voor verplichten van een slipcursus + vijfjaarlijkse rijvaardigheidstest om de foutjes er even uit te halen en de neus op de feiten te drukken.

Met het hogere niveau ontstaat dan ruimte om op rustige tijden die domme max. snelheid op snelwegen te laten verdwijnen.

(like that's ever gonna happen...)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90190007
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:42 schreef Het_Biertje het volgende:
geweldig dat iedereen plots een expert is :')
Niet echt hoor. Zelfs het inschatten van een lengte blijkt een probleem voor velen, hoewel dat al jarenlang in SEX blijkt natuurlijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90190042
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:43 schreef fioooon het volgende:

Ik moet zeggen dat die 107'tjes echt goed grip hebben. Komt natuurlijk ook omdat ze dunne bandjes hebben en niet al te zwaar zijn.
Het zou ook zo maar kunnen komen doordat de omstandigheden goed waren. Ik denk dat laatste. Sterker nog: ik weet het zeker.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90190094
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:44 schreef fioooon het volgende:

Nee, niet nooit maar niet doordeweeks om 12 uur smiddags.
En vrijdag, zaterdag en zondag de hele dag.

Maar verder natuurlijk altijd. Het staat je vrij om een voorzet te doen via PM (want anders komt IJsmeis persoonlijk mijn winterbanden lek steken vrees ik).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90190115
quote:
18s.gif Op maandag 20 december 2010 18:44 schreef Anne het volgende:
We gaan niet weer opnieuw beginnen hè?
O-)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90190130
quote:
18s.gif Op maandag 20 december 2010 18:44 schreef Anne het volgende:
We gaan niet weer opnieuw beginnen hè?
O-)
  maandag 20 december 2010 @ 18:57:10 #156
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_90190514
quote:
18s.gif Op maandag 20 december 2010 18:44 schreef Anne het volgende:
We gaan niet weer opnieuw beginnen hè?
Wishful thinking
  maandag 20 december 2010 @ 18:59:38 #157
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_90190641
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ben ook voor verplichten van een slipcursus
Iedereen slaagt, vervolgens doet niemand er wat mee, en in de winter rijdt iedereen nog steeds hetzelfde. Als de sneeuw blijft vallen zal het over een aantal winters al een stuk beter gaan.
pi_90190748
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:59 schreef OEM het volgende:

Iedereen slaagt, vervolgens doet niemand er wat mee, en in de winter rijdt iedereen nog steeds hetzelfde.
Dat ben ik niet met je eens. En ik gaf ook aan: om de vijf jaar op herhaling.

Natuurlijk is het beter om vaker te oefenen, maar dat is gewoon niet realistisch.

(en iedereen laten slagen zou misschien ook aangepast kunnen worden, non-talenten zou je ook gewoon kunnen vertellen dat ze beter met het OV kunnen)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 20 december 2010 @ 19:02:47 #159
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_90190790
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:35 schreef ACT-F het volgende:

[..]

En dat wekt dus wrevel en daarmee dit soort topics op. Rijkswaterstaat moet ook weer niet alle verantwoordelijk naar zich toe trekken, bestuurders zijn ook zelf verantwoordelijk. Dergelijke maatregelen lijken wel een product van de claimcultuur.
Eens. Maar Rijkswaterstaat trekt die verantwoordelijk niet naar zich toe. Vanuit de wet(/jurisprudentie) zijn ze verplicht te waarschuwen...

[ Bericht 1% gewijzigd door Eix op 20-12-2010 19:09:13 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_90190796
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:59 schreef OEM het volgende:

Als de sneeuw blijft vallen zal het over een aantal winters al een stuk beter gaan.
Natuurlijk baart oefening kunst, maar als je instictief de verkeerde keuzes maakt, dan leer je weinig bij.

De een pikt het van nature op, de ander moet echt leren wat hij/zij moet doen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90192866
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Klopt, maar dat er nu ineens 50 km/u gereden moet worden is voor de zomerbandrijders... Met winterbanden kun je echt nog wel met 90 km/u, of voor mijn part 70 km/u over de minder goede stukken van de snelweg.
:')

Kerel, ook al stel je winterbanden met spikes verplicht, het gros van de Nederlander blijft voorzichtig rijden. Die gaan echt niet ineens 2x zo hard rijden. We zijn niet allemaal zo'n geweldige chauffeur als jij met je jarenlange rally-ervaring. :')

Blijf maar lekker fijn achter mij en m'n zomerbandjes rijden. :W Relax... take a chillpill. Genieten van mijn heerlijke kontje die uitbreekt in de bochtjes. O+
pi_90194111
quote:
13s.gif Op maandag 20 december 2010 19:39 schreef 100% Tukker het volgende:

Kerel, ook al stel je winterbanden met spikes verplicht, het gros van de Nederlander blijft voorzichtig rijden. Die gaan echt niet ineens 2x zo hard rijden. We zijn niet allemaal zo'n geweldige chauffeur als jij met je jarenlange rally-ervaring.
Dus Nederlanders kunnen niet rijden? Want in Duitsland, Oostenrijk, enz. werkt het wel.

Ook goed.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 20 december 2010 @ 20:35:48 #163
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_90196562
ik heb zondagavond op zomerbandjes in een vehikel zonder enige vorm van elektronische co-piloten op een prachtige volgesneeuwde en ongestrooide snelweg ruim 100 km lang probleemloos 80+ gereden, niks aan de hand, zolang die angsthazen maar lekker rechts blijven, komt alles goed ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_90197594
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 20:35 schreef Sounddragon het volgende:
ik heb zondagavond op zomerbandjes in een vehikel zonder enige vorm van elektronische co-piloten op een prachtige volgesneeuwde en ongestrooide snelweg ruim 100 km lang probleemloos 80+ gereden, niks aan de hand, zolang die angsthazen maar lekker rechts blijven, komt alles goed ^O^
Uit één incidenteel geval kun je geen algemene conclusies trekken.

Voor het geval dat dat te abstract is, een voorbeeldje: Als kind heb ik eens een schok van 220V gehad. Gelukkig niks aan de hand. Maar wil dat zeggen dat het daarom een goed idee is om je vingers in het stopcontact te zeggen? Natuurlijk niet.
  maandag 20 december 2010 @ 20:55:43 #165
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_90197997
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 20:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Uit één incidenteel geval kun je geen algemene conclusies trekken.

Voor het geval dat dat te abstract is, een voorbeeldje: Als kind heb ik eens een schok van 220V gehad. Gelukkig niks aan de hand. Maar wil dat zeggen dat het daarom een goed idee is om je vingers in het stopcontact te zeggen? Natuurlijk niet.
Ik 'durf' het zo nog een keertje, ik vond het uitermate relaxed rijden; op ijs en sneeuw rijden is geen enkel probleem, mits je maar niet wilt gaan sturen of remmen, dus zonder andere weggebruikers is dat prima te doen..

Uiteraard is het op winterrubber wel wat meer verantwoord ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Official ESF Kreviewer dinsdag 21 december 2010 @ 09:06:03 #166
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90221580

Sinds ik 295mm brede achterbanden heb, is mijn leven veranderd. Ik heb nu geld voor hele leuke dingen, zoals goud, omdat het tegenwoordig al standaard bij de dealer ligt!
  dinsdag 21 december 2010 @ 09:11:49 #167
53151 T42
Pinball Wizard
pi_90221682
quote:
4s.gif Op maandag 20 december 2010 18:12 schreef ACT-F het volgende:

[..]

überhaupt

Als je van een ruw oppervlak naar een spekglad oppervlak rijdt met een vrij abrupte overgang en je bent ook nog eens gas aan het geven (niet versnellen overigens) dan raak je met RWD heel snel in een slip. Het leek gewoon los poedersneeuw te zijn, maar het bleek platgedrukt sneeuw te zijn....
ik rij al jaren rwd en nog nooit in de slip gekomen...
  dinsdag 21 december 2010 @ 09:16:03 #168
53151 T42
Pinball Wizard
pi_90221773
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 20:35 schreef Sounddragon het volgende:
ik heb zondagavond op zomerbandjes in een vehikel zonder enige vorm van elektronische co-piloten op een prachtige volgesneeuwde en ongestrooide snelweg ruim 100 km lang probleemloos 80+ gereden, niks aan de hand, zolang die angsthazen maar lekker rechts blijven, komt alles goed ^O^
_O_
  dinsdag 21 december 2010 @ 09:18:06 #169
53151 T42
Pinball Wizard
pi_90221813
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 20:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Uit één incidenteel geval kun je geen algemene conclusies trekken.

Voor het geval dat dat te abstract is, een voorbeeldje: Als kind heb ik eens een schok van 220V gehad. Gelukkig niks aan de hand. Maar wil dat zeggen dat het daarom een goed idee is om je vingers in het stopcontact te zeggen? Natuurlijk niet.
durf ik zo ;) als je er verstand van hebt net al auto rijden geen probleem.
pi_90223212
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 december 2010 09:06 schreef Kreator het volgende:
Sinds ik 295mm brede achterbanden heb, is mijn leven veranderd. Ik heb nu geld voor hele leuke dingen, zoals goud, omdat het tegenwoordig al standaard bij de dealer ligt! [/i]
Die frustratie! _O-
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 21 december 2010 @ 11:06:43 #171
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90224585
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:18 schreef DS4 het volgende:
Die frustratie! _O-
Ik heb een 2009 CLS Brabus. Je frustreert me slechts met oogvervuiling in mijn achteruitkijkspiegel.
  dinsdag 21 december 2010 @ 11:07:55 #172
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_90224629
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 12:39 schreef DS4 het volgende:
In plaats van dat ze die zomerbandrijders niet verplichten om thuis te blijven moeten de winterbandrijders zich ook aan die snelheid aanpassen.

Dat is wel echt de hollandse oplossing. Het niveau terug draaien zodat iedereen mee kan...
Want met winterbanden verdwijnt de gladheid ineens natuurlijk :') wat een kul.
Je redentatie is als volgt:

Ik heb ABS dus ik mag harder rijden
Ik heb ESP dus ik mag harder rijden
Ik heb stuurbekrachtiging dus ik heb meer recht op een parkeerplaats
Ik heb winterbanden dus ik mag harder rijden.

:') _O-

Heb overigens ook maar even winterbandjes onder mijn boodschappenwagentje geschroeft:



Ze vertelden me bij de garage dat het een vrij gangbaar maatje was als je geen 15e hands barrel reed. Hun zullen het wel weten :{

[ Bericht 7% gewijzigd door Metro2005 op 21-12-2010 11:28:38 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 21 december 2010 @ 11:11:41 #173
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_90224734
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:07 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Want met winterbanden verdwijnt de gladheid ineens natuurlijk :') wat een kul.
Je redentatie is als volgt:

Ik heb ABS dus ik mag harder rijden
Ik heb ESP dus ik mag harder rijden
Ik heb stuurbekrachtiging dus ik heb meer recht op een parkeerplaats
Ik heb winterbanden dus ik mag harder rijden.

:') _O-
je vergeet ; ik rij lease so i don't give a fuck.
  dinsdag 21 december 2010 @ 11:14:43 #174
53151 T42
Pinball Wizard
pi_90224839
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:07 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Want met winterbanden verdwijnt de gladheid ineens natuurlijk :') wat een kul.
Je redentatie is als volgt:

Ik heb ABS dus ik mag harder rijden
Ik heb ESP dus ik mag harder rijden
Ik heb stuurbekrachtiging dus ik heb meer recht op een parkeerplaats
Ik heb winterbanden dus ik mag harder rijden.

:') _O-
je vergeet ik rij een SUV dus ik heb altijd voorrang.
  dinsdag 21 december 2010 @ 11:34:09 #175
53151 T42
Pinball Wizard
pi_90225561
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:06 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik heb een 2009 CLS Brabus. Je frustreert me slechts met oogvervuiling in mijn achteruitkijkspiegel.
sprintje met mijn kever op sneeuw/ijs? :P
  Official ESF Kreviewer dinsdag 21 december 2010 @ 11:47:20 #176
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90226132
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:34 schreef T42 het volgende:
sprintje met mijn kever op sneeuw/ijs? :P
[ link | afbeelding ]
Met spikes? Ja da's goed.
  dinsdag 21 december 2010 @ 11:49:54 #177
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_90226242
quote:
14s.gif Op maandag 20 december 2010 15:03 schreef Tijn het volgende:
Mijn winterbanden komen uit Duitsland. Transport duurde wel even door het weer enzo
Vrachtwagen zonder winterbanden zeker...
  dinsdag 21 december 2010 @ 13:21:40 #178
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_90230306
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 12:39 schreef DS4 het volgende:
In plaats van dat ze die zomerbandrijders niet verplichten om thuis te blijven moeten de winterbandrijders zich ook aan die snelheid aanpassen.

Dat is wel echt de hollandse oplossing. Het niveau terug draaien zodat iedereen mee kan...
Er zit weinig verschil tussen het aantal ongevallen door zomerbandenrijders en winterbandenrijders, en wel door het gegeven dat winterbandenrijders zich overmoedig gedragen. Juist door het feit dat ze winterbanden hebben. Laat ze maar lekker allemaal met beperkte snelheid rijden.

Ik rijd overigens met zomerbanden met zeer brede waterafloopgroeven door het midden. Hebben meer grip op de sneeuw dan menig winterband die ik tot nu toe tegen ben gekomen.

Een lichte bandenspanningsverlaging heeft verder ook al meer effect dan het veranderen van bandencompound, om contourvorming van je banden te beïnvloeden :P.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_90245403
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:06 schreef Kreator het volgende:

Ik heb een 2009 CLS Brabus.
Dan heb je geen smaak, maar als jij er gelukkig mee bent: prima.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90245512
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:07 schreef Metro2005 het volgende:

Want met winterbanden verdwijnt de gladheid ineens natuurlijk :') wat een kul.
Je redentatie is als volgt:

Ik heb ABS dus ik mag harder rijden
Ik heb ESP dus ik mag harder rijden
Ik heb stuurbekrachtiging dus ik heb meer recht op een parkeerplaats
Ik heb winterbanden dus ik mag harder rijden.
Nee, mijn redenatie is dat als je verkeerde banden hebt, je zo weinig grip hebt dat je wel langzamer moet rijden om nog binnen veiligheidsmarges te blijven.

Dat is bepaald geen vreemde redenatie.

quote:
Heb overigens ook maar even winterbandjes onder mijn boodschappenwagentje geschroeft:

[ afbeelding ]

Ze vertelden me bij de garage dat het een vrij gangbaar maatje was als je geen 15e hands barrel reed. Hun zullen het wel weten :{

Goh, origineel... je bent nu al de zoveelste die deze grap kopieert. Hij was de eerste keer al niet grappig overigens, nu is het pas echt topicvervuiling.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90245809
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 december 2010 13:21 schreef oshiro het volgende:

Er zit weinig verschil tussen het aantal ongevallen door zomerbandenrijders en winterbandenrijders, en wel door het gegeven dat winterbandenrijders zich overmoedig gedragen.
Kom maar eens door met de cijfers.

quote:
Juist door het feit dat ze winterbanden hebben. Laat ze maar lekker allemaal met beperkte snelheid rijden.
Feit blijft dat men hetzelfde riep over ESP, ABS, gordels, enz. enz. en in de praktijk blijkt het tot een fikse reductie te leiden.

quote:
Ik rijd overigens met zomerbanden met zeer brede waterafloopgroeven door het midden. Hebben meer grip op de sneeuw dan menig winterband die ik tot nu toe tegen ben gekomen.
Aantoonbare onzin. Er zijn geen zomerbanden die beter in de sneeuw presteren dan winterbanden. Of het moet een hele dubieuze winterband uit China zijn die echt ruk is, maar die zal in NL niet verkocht mogen worden als winterband.

quote:
Een lichte bandenspanningsverlaging heeft verder ook al meer effect dan het veranderen van bandencompound, om contourvorming van je banden te beïnvloeden :P.
Sneeuw vraagt om verhoging van je bandenspanning, maar trek je daar vooral niets van aan.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90246039
:O
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 18:53:48 #183
45833 crew  Fogel
pi_90246729
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 17:01 schreef T42 het volgende:

[..]

racen? ik op zomerbanden jij op je winterbandjes?
winterbanden op IJS werken ook NIET!!! alleen spikes werken daarop!
Niet.
Nieuwe winterbanden met spikes hebben op ijs inderdaad een kortere remweg dan nieuwe winterbanden zonder spikes. Echter, na een seizoen gebruik is de remweg korter zonder spikes, aldus tests van NAF(Norges Automobil-Forbund).
Aangezien je banden meer dan 1 seizoen gebruikt, ben je al snel beter af zonder spikes.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  dinsdag 21 december 2010 @ 19:04:23 #184
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_90247173
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 december 2010 13:21 schreef oshiro het volgende:

[..]

Er zit weinig verschil tussen het aantal ongevallen door zomerbandenrijders en winterbandenrijders, en wel door het gegeven dat winterbandenrijders zich overmoedig gedragen. Juist door het feit dat ze winterbanden hebben. Laat ze maar lekker allemaal met beperkte snelheid rijden.
http://www.rtl.nl/%28/act(...)met-winterbanden.xml

Bij auto's die het hele jaar op zomerbanden rijden neemt de schadefrequentie voor schade aan de eigen auto met 32% toe. Bij mensen die op winterbanden rijden is de stijging circa 12%. Het aantal gevallen waarbij schade is aan een andere auto (WA-schade) stijgt 22% ten opzichte van de zomer bij zomerbanden. Eigenaars van winterbanden maken in de winter maar 7% meer brokken dan in de zomer.
  dinsdag 21 december 2010 @ 20:16:44 #185
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_90251210
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 18:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, mijn redenatie is dat als je verkeerde banden hebt, je zo weinig grip hebt dat je wel langzamer moet rijden om nog binnen veiligheidsmarges te blijven.

Dat is bepaald geen vreemde redenatie.

Ook als je winterbanden hebt moet je langzamer rijden, al heb je superhightech winterbanden, als het ijzelt is het gewoon klaar met je grip.

quote:
Goh, origineel... je bent nu al de zoveelste die deze grap kopieert. Hij was de eerste keer al niet grappig overigens, nu is het pas echt topicvervuiling.
Ik vond hem wel leuk :+

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 18:34 schreef DS4 het volgende:

Sneeuw vraagt om verhoging van je bandenspanning, maar trek je daar vooral niets van aan.
:? verlagen lijkt me zinvoller.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 21 december 2010 @ 21:12:02 #186
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_90254539
Ik heb vanavond eens echt 50/60 proberen te rijden toen de matrixborden dat aangaven, maar ben toch snel maar 80/90 gaan rijden om te voorkomen dat een medeweggebruiker zijn auto in m'n kofferbak zou torpederen. Écht alles komt je dan voorbij vliegen. :P
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_90255854
Morgen iedereen opletten, de klpd gaat namelijk vanaf woensdag streng controleren op de snelheid op de snelwegen waar je 50 mag.

quote:
DRIEBERGEN (ANP) De politie gaat vanaf woensdag extra controleren op wegen waar de zogenoemde snelheidsdeken is ingesteld. Het Korps landelijke politiediensten (KLPD) liet dat dinsdag weten.

Een woordvoerder sprak van ,,een verdubbeling van de inzet. Daarbij gaat het om tussen de 35 en veertig controle-eenheden in plaats van 'normaal circa zeventien.

De snelheidsdeken, waarbij de snelheidslimiet op spekgladde wegen op 50 kilometer per uur is gesteld, is de afgelopen dagen geregeld van kracht geweest. Niet alle automobilisten houden zich eraan, terwijl deze snelheidsnorm geen advies is maar een wettelijk verplichte maximumsnelheid.

Doordat niet iedereen zich aan deze limiet houdt, kunnen grote snelheidsverschillen ontstaan. Dat heeft geleid tot veel ongevallen, aldus het KLPD.
pi_90256506
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 21:32 schreef richardrahl het volgende:
Morgen iedereen opletten, de klpd gaat namelijk vanaf woensdag streng controleren op de snelheid op de snelwegen waar je 50 mag.

[..]

Ja dat is werkelijk briljant. Mensen zien straks de controle staan, gaan als reactie vol op de rem (want vrijwel iedereen zit wel boven die 50 km/uur) en wat gebeurd er dan? Jawel, er worden juist dan schuivers gemaakt.
pi_90257391
voor zover ik het begrijp zijn het mobiele teams in onopvallende auto's
pi_90257780
Oh dat is op zich niet zo erg. Kunnen ze meteen de mensen van de weg af halen die hun auto niet sneeuwvrij maken.
pi_90258116
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 22:01 schreef Accordtje het volgende:
Oh dat is op zich niet zo erg. Kunnen ze meteen de mensen van de weg af halen die hun auto niet sneeuwvrij maken.
Inderdaad, damn those lazy ass audi drivers
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_90259419
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 22:07 schreef kawotski het volgende:

[..]

Inderdaad, damn those lazy ass audi drivers
Ik zie meer vrouwen in boodschappenkarretjes die met een skipiste op het dak rondrijden.
En ja, hier is ~25cm gevallen dit weekend, het lijken wel kampeerbusjes.
pi_90260134
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:16 schreef Metro2005 het volgende:

Ook als je winterbanden hebt moet je langzamer rijden, al heb je superhightech winterbanden, als het ijzelt is het gewoon klaar met je grip.
Het is nu vaak genoeg gepost: ook op ijs heb je meer grip met winterbanden. Zie het filmpje: het verschil is gewoon best groot.

Natuurlijk zijn winterbanden niet geschikt om door te kachelen gelijk je normaal doet, maar waar de zomerband bij 50 km/u op de grens zit, zit de winterband ergens bij 90 km/u op de grens.

quote:
Ik vond hem wel leuk :+
Maar zelfs een hele leuke grap wordt vervelend als hij 10 keer achter elkaar wordt verteld...

quote:
:? verlagen lijkt me zinvoller.
Op ijs is dat zinvoller. Maar bij sneeuw wil je juist dat de band wat harder is. Je wil nl. door de sneeuw heen "snijden".
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90260238
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 21:32 schreef richardrahl het volgende:
Morgen iedereen opletten, de klpd gaat namelijk vanaf woensdag streng controleren op de snelheid op de snelwegen waar je 50 mag.

Het is natuurlijk ook een buitenkansje...

Gaat rijbewijzen kosten denk ik zo.

Blijf het trouwens idioot vinden dat je op een snelweg maar 50 mag en dan op de afrit meteen weer 80...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90260338
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 22:01 schreef Accordtje het volgende:
Oh dat is op zich niet zo erg. Kunnen ze meteen de mensen van de weg af halen die hun auto niet sneeuwvrij maken.
O, dat lijkt mij inderdaad een heel goed idee! Wat een ramp is dat zeg: mensen die gewoon met 20 cm sneeuw op hun dak rijden omdat ze te lui zijn om even die auto schoon te maken.

Gelukkig vielen de plakkaten meteen uit elkaar, maar voor hetzelfde geld zijn het ijsbrokken...

Asociaal.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90260399
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 22:26 schreef Mark_Rutte het volgende:

Ik zie meer vrouwen in boodschappenkarretjes die met een skipiste op het dak rondrijden.
+1.

En dan nog raar opkijken als je ze even attent maakt op het feit dat er een skipiste op hun dak ligt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90260558
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 22:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook een buitenkansje...

Gaat rijbewijzen kosten denk ik zo.

Blijf het trouwens idioot vinden dat je op een snelweg maar 50 mag en dan op de afrit meteen weer 80...
Ja er zullen wel wat mensen het rijbewijs kwijt raken denk ik idd. Zat gisteravond zelf ook op zo'n 90 km/uur waar de matrixborden 50 km/uur aan gaven. Dat zijn toch forse bekeuringen, terwijl 50 km/uur op dat moment op de A12 onnodig was. Op die manier neem je dit soort maatregelen al snel niet meer serieus natuurlijk.
pi_90260674
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 22:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

O, dat lijkt mij inderdaad een heel goed idee! Wat een ramp is dat zeg: mensen die gewoon met 20 cm sneeuw op hun dak rijden omdat ze te lui zijn om even die auto schoon te maken.

Gelukkig vielen de plakkaten meteen uit elkaar, maar voor hetzelfde geld zijn het ijsbrokken...

Asociaal.
Ja ik begrijp dat ook niet. Kleine moeite...
pi_90263709
Wel mooi dat al die kneusjes die wel van mening zijn dat ze met 100 over de snelweg kunnen knallen, waar een verplichte snelheid en geen adviessnelheid geldt, mooi een prentje krijgen en daarna weer zielig, jankend de bekeuring gaan aanvechten. :')
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_90275219
Als de weg prima is en er geldt desondanks een (idiote) max. van 50 km/u hebben ze nog gelijk ook.

En nou snap ik ook wel dat kennelijk het glad is op bepaalde plekken zonder dat je het kan zien en tevens grote snelheidsverschillen onverantwoord zijn...

Maar van de andere kant: als je links en rechts de vrachtwagens om je oren ziet vliegen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')