abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90182248
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 16:07 schreef CasB het volgende:

Rijden daar dan ook geen BMW's en Mercedessen, want dat zijn tot nu toe zo'n beetje de enige auto's die ik echt moeite zie hebben om door de sneeuw te komen. :')
~

Dan kijk je vrij selectief, hoewel RWD inderdaad niet best is met deze dagen.

(ik verwacht nu een pissige reactie van OEM, dus ik ga maar even naar de fysio) ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90182271


"Mijn band was lek, maar gelukkig heeft de Chevrolet Matiz een volwaardig reservewiel aan boord!"
  maandag 20 december 2010 @ 16:11:11 #103
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_90182363
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 16:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zeg "niet fatsoenlijk". En ik vind ze inderdaad in deze omstandigheden absoluut niet veilig. De remweg is (laten we het op een onbetwistbare stelling houden) zeker 2x zo lang. Bij een Landwind is een minder groot verschil nodig om te roepen dat het een enorm onveilige auto is die niet in NL op de weg zou moeten mogen...
Fatsoenlijk/nietfatsoenlijk, het komt over als een grote chaos als je op zomerbanden durft te rijden.

Gebruik jij nou je winterbanden om gewoon per se altijd 120 km/u door te kunnen tuffen, of om extra marge te hebben als je je snelheid hebt aangepast aan de weersomstandigheden?
  Official ESF Kreviewer maandag 20 december 2010 @ 16:12:13 #104
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90182410

In de wintermaanden is het knetterdruk. We kunnen de vraag nauwelijks aan.
  maandag 20 december 2010 @ 16:13:01 #105
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_90182454
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 16:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

~

Dan kijk je vrij selectief, hoewel RWD inderdaad niet best is met deze dagen.

(ik verwacht nu een pissige reactie van OEM, dus ik ga maar even naar de fysio) ;)
Nee hoor, ik rij BMW met RWD met winterbanden, en dat is soms niet best (maar op zomerbanden een drama).
pi_90182779



Dit is uw nieuwe band, mevrouwtje! Hij lijkt wat breed, maar het is tegenwoordig een vrij standaard maatje hoor...
pi_90182794


Mijn vrouw heeft ook een standaard maat winterbanden.
  maandag 20 december 2010 @ 16:29:19 #108
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_90183336


"Tegenwoordig is dit toch vrij normaal, hoor. Heb je een 15e hands barrel ofzo?"
  maandag 20 december 2010 @ 16:34:07 #109
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_90183591


"Met al die Audi's tegenwoordig kunnen we de vraag bijna niet meer aan. Dit is veruit het meest verkochte model op dit moment. Echt middle of the road zeg maar. Normaler heb je ze niet dan deze."
  Official ESF Kreviewer maandag 20 december 2010 @ 16:36:20 #110
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90183713


Helaas heb ik geen 225 banden. Ik kom de winter niet door. Ik wou dat ik een Porsche had.
  maandag 20 december 2010 @ 16:39:51 #111
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_90183921
:')!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Official ESF Kreviewer maandag 20 december 2010 @ 16:54:06 #112
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90184779

Ik stuurde mijn vrouw met haar karige 1-serie naar de dealer voor nieuw rubber (245 achter, dat is vrij standaard tegenwoordig), maar ze begreep het niet. Ik ben toen in mijn Porsche (295 represent) maar zelf gegaan.
pi_90185038

Citroen C2 chassis + standaard banden
  Official ESF Kreviewer maandag 20 december 2010 @ 16:58:42 #114
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90185089
quote:
14s.gif Op maandag 20 december 2010 16:57 schreef 100% Tukker het volgende:
[ afbeelding ]
Citroen C2 chassis + standaard banden
tegenwoordig heel normaal. Ik bestel ze standaard zo.
  Official ESF Kreviewer maandag 20 december 2010 @ 17:00:53 #115
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90185216

Ik moest nieuwe banden hebben voor de winter, maar omdat 295 tegenwoordig vrij normaal en stndaard is (mijn vrouw heeft ze ook op haar nieuwe a4), scheelt het me een boel geld. Ik loop nu gewoon bij de dealer binnen en dan liggen ze klaar.
  maandag 20 december 2010 @ 17:01:35 #116
53151 T42
Pinball Wizard
pi_90185265
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 12:39 schreef DS4 het volgende:
In plaats van dat ze die zomerbandrijders niet verplichten om thuis te blijven moeten de winterbandrijders zich ook aan die snelheid aanpassen.

Dat is wel echt de hollandse oplossing. Het niveau terug draaien zodat iedereen mee kan...
racen? ik op zomerbanden jij op je winterbandjes?
winterbanden op IJS werken ook NIET!!! alleen spikes werken daarop!
  maandag 20 december 2010 @ 17:20:44 #117
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_90186236
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 16:09 schreef DS4 het volgende:
hoewel RWD inderdaad niet best is met deze dagen.
Dat is juist dolle pret. Zeker met zomerbanden! 8-)
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 20 december 2010 @ 17:30:36 #118
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_90186706
O ja, on topic:

50 km/u op een snelweg 8)7 Ik ben zaterdagnacht nog weggeweest, gewoon 80 km/u op de rijksweg en op de terugweg 60 km/u omdat er een behoorlijke pak sneeuw lag en het wegverloop niet duidelijk was. Dan had je een paar van die verloren mongolen die 40 à 50 km/u reden op de heenweg, terwijl de weg gewoon goed zichtbaar was. En ik rijd toch serieus RWD met zomerbanden. Winterbanden zijn niet het discussiepunt, maar het complete gebrek aan zelfvertrouwen bij bestuurders die nooit hebben leren slippen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_90186975
quote:
8s.gif Op maandag 20 december 2010 17:30 schreef ACT-F het volgende:
O ja, on topic:

50 km/u op een snelweg 8)7 Ik ben zaterdagnacht nog weggeweest, gewoon 80 km/u op de rijksweg en op de terugweg 60 km/u omdat er een behoorlijke pak sneeuw lag en het wegverloop niet duidelijk was. Dan had je een paar van die verloren mongolen die 40 à 50 km/u reden op de heenweg, terwijl de weg gewoon goed zichtbaar was. En ik rijd toch serieus RWD met zomerbanden. Winterbanden zijn niet het discussiepunt, maar het complete gebrek aan zelfvertrouwen bij bestuurders die nooit hebben leren slippen.
Wat een onzin. Dus je moet zelfvertrouwen hebben, zodat je een slipje wel kunt opvangen? Ook al heb je nog zo goed je anti-slipcursus afgerond, the real thing is altijd anders en onvoorspelbaar.

Beter is dus gewoon om te zorgen dat je je zodanig aanpast dat het slipgevaar zoveel mogelijk opgeheven is.

Pff.. juist door zulke mensen ("je moet gewoon zelfvertrouwen hebben") gaat het juist fout. Vroeg of laat ben jij ook de pineut. Helaas neem je vaak anderen mee in je gedrag, dat is altijd zo zonde.

Mensen hebben ook nogal moeite om de berichtgeving te snappen: de wegen LIJKEN schoon, maar zijn het niet. Dat het er dus goed uitziet, zegt nog helemaal niks. Dus ook dat je de weg goed kunt volgen, wil nog niet zeggen dat het helemaal safe is. Rijkswaterstaat is niet in het leven geroepen om de automobilist te pesten hoor, als het veilig is willen zij ook dat je door kachelt, wel zo goed voor de doorstroming. Maar kan het niet, dan geven ze dat aan.
  maandag 20 december 2010 @ 17:50:32 #120
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_90187560
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 17:37 schreef heyhallodaar het volgende:
Wat een onzin. Dus je moet zelfvertrouwen hebben, zodat je een slipje wel kunt opvangen?
Een vreemde manier van interpreteren, maar goed.

Ik adviseer liever een slipcursus zodat je weet waar de grenzen van je auto liggen dan winterbanden. Sommige mensen rijden te bang, mede ingegeven omdat ze niet weten wat ze moeten doen als ze in een slip raken. 'The real thing' heb ik vorig jaar nog meegemaakt, op een smalle weg bij 60 km/u. Ik ging bijna over dwars naar de linkerkant en daarna in mindere mate naar de rechterkant om vervolgens weer recht te eindigen. Rustig blijven en sturen in de richting waar je heen moet. Het is even schrikken, maar na veel oefenen krijg ik er ook weer geen hartverzakking van.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 20 december 2010 @ 17:55:56 #121
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_90187790
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 17:50 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Een vreemde manier van interpreteren, maar goed.

Ik adviseer liever een slipcursus zodat je weet waar de grenzen van je auto liggen dan winterbanden. Sommige mensen rijden te bang, mede ingegeven omdat ze niet weten wat ze moeten doen als ze in een slip raken. 'The real thing' heb ik vorig jaar nog meegemaakt, op een smalle weg bij 60 km/u. Ik ging bijna over dwars naar de linkerkant en daarna in mindere mate naar de rechterkant om vervolgens weer recht te eindigen. Rustig blijven en sturen in de richting waar je heen moet. Het is even schrikken, maar na veel oefenen krijg ik er ook weer geen hartverzakking van.
Je vraag is waarom je uberhaubt in de slip raakte. Blijkbaar niet aangepast aan de omstandigheden.
  maandag 20 december 2010 @ 18:12:18 #122
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_90188506
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 17:55 schreef OEM het volgende:
Je vraag is waarom je uberhaubt in de slip raakte. Blijkbaar niet aangepast aan de omstandigheden.
überhaupt

Als je van een ruw oppervlak naar een spekglad oppervlak rijdt met een vrij abrupte overgang en je bent ook nog eens gas aan het geven (niet versnellen overigens) dan raak je met RWD heel snel in een slip. Het leek gewoon los poedersneeuw te zijn, maar het bleek platgedrukt sneeuw te zijn....
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 20 december 2010 @ 18:13:46 #123
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_90188580
quote:
4s.gif Op maandag 20 december 2010 18:12 schreef ACT-F het volgende:

[..]

überhaupt
Denk je nou echt dat ik daarvoor de u-umlaut ga opzoeken op m'n toetsenbordje?
quote:
Als je van een ruw oppervlak naar een spekglad oppervlak rijdt met een vrij abrupte overgang en je bent ook nog eens gas aan het geven (niet versnellen overigens) dan raak je met RWD heel snel in een slip. Het leek gewoon los poedersneeuw te zijn, maar het bleek platgedrukt sneeuw te zijn....
Niet aangepast dus.
  maandag 20 december 2010 @ 18:21:15 #124
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_90188901
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:13 schreef OEM het volgende:
Denk je nou echt dat ik daarvoor de u-umlaut ga opzoeken op m'n toetsenbordje?
Het ging me meer om de letter b wat een p moet zijn.

quote:
Niet aangepast dus.
Ik weet niet wat jij onder 'aangepast' verstaat, maar als 50km/u op een snelweg 'aangepast' is, dan zou er volgens jouw definitie 0 ongelukken gebeuren. Geloof je het zelf? Een lagere snelheid geeft in onvoorziene omstandigheden meer speelruimte, maar het vrijwaart je niet van gevolgen. Genoeg kneuzen die die speelruimte niet weten te benutten. Liever slipervaring dan een langzame ongeleide projectiel.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 20 december 2010 @ 18:25:23 #125
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_90189080
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:21 schreef ACT-F het volgende:
Het ging me meer om de letter b wat een p moet zijn.
Ah, nicht gesehen.
quote:
Ik weet niet wat jij onder 'aangepast' verstaat, maar als 50km/u op een snelweg 'aangepast' is, dan zou er volgens jouw definitie 0 ongelukken gebeuren. Geloof je het zelf? Een lagere snelheid geeft in onvoorziene omstandigheden meer speelruimte, maar het vrijwaart je niet van gevolgen. Genoeg kneuzen die die speelruimte niet weten te benutten. Liever slipervaring dan een langzame ongeleide projectiel.
Wat ik bedoel te zeggen is dat mensen dit soort risico's zo klein mogelijk willen houden. En dat gaat dmv een lage snelheid. Liever met 50 tegen de vangrail, dan met 80. Je kan niet verwachten dat iedereen elke week z'n slipkunsten gaat bijhouden.
pi_90189084
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 16:11 schreef OEM het volgende:

Gebruik jij nou je winterbanden om gewoon per se altijd 120 km/u door te kunnen tuffen, of om extra marge te hebben als je je snelheid hebt aangepast aan de weersomstandigheden?
Natuurlijk pas ik ook mijn snelheid aan. En overigens mijn gehele rijstijl... Alles gaat nog meer "gently".

Maar het was net bal zeg: normaal 20 minuten... nu bijna 5 kwartier op gereden. Terugweg maar binnendoor gereden, 30 min.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90189177
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 17:01 schreef T42 het volgende:

racen? ik op zomerbanden jij op je winterbandjes?
winterbanden op IJS werken ook NIET!!! alleen spikes werken daarop!
Kijk gewoon even het filmpje over het verschil op ijs tussen zomer-, allseason- en winterbanden...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90189226
quote:
14s.gif Op maandag 20 december 2010 17:20 schreef ACT-F het volgende:

Dat is juist dolle pret. Zeker met zomerbanden! 8-)
Op een parkeerplaats met veel ruimte wel ja.

Openbare weg is minder geschikt om te stunten.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 20 december 2010 @ 18:29:22 #129
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_90189263
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Natuurlijk pas ik ook mijn snelheid aan. En overigens mijn gehele rijstijl... Alles gaat nog meer "gently".
Mijn punt is dus dat aangezien iedereen langzamer rijdt (zowel de winter- als zomerbanders), het wegennet gewoon opstroopt en volledig vast komt te zitten. Dat is m.i. niet te wijten aan de zomerbandrijders.
  maandag 20 december 2010 @ 18:29:40 #130
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_90189276
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:25 schreef OEM het volgende:
Wat ik bedoel te zeggen is dat mensen dit soort risico's zo klein mogelijk willen houden. En dat gaat dmv een lage snelheid. Liever met 50 tegen de vangrail, dan met 80. Je kan niet verwachten dat iedereen elke week z'n slipkunsten gaat bijhouden.
En daar zit ook het spanningsveld. Hoe laag wil je met de max. snelheid gaan dat je op een gegeven moment zegt: "Tjonge, risico's beperken oké, maar het hoeft ook weer niet overdreven langzaam."
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 20 december 2010 @ 18:30:38 #131
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_90189314
Die brede banden zijn killing in de sneeuw.Een Eend met Michelin X van 135 breed (ofzo) heeft echt geen winterbanden nodig.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 20 december 2010 @ 18:31:07 #132
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_90189338
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:28 schreef DS4 het volgende:
Op een parkeerplaats met veel ruimte wel ja.
:Y
quote:
Openbare weg is minder geschikt om te stunten.
Als er niemand is ga ik toch echt wel proberen wanneer ik mijn slipmoment bereik in een bocht.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 20 december 2010 @ 18:31:34 #133
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_90189357
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:29 schreef ACT-F het volgende:

[..]

En daar zit ook het spanningsveld. Hoe laag wil je met de max. snelheid gaan dat je op een gegeven moment zegt: "Tjonge, risico's beperken oké, maar het hoeft ook weer niet overdreven langzaam."
True. Het zal in dit geval denk ik ook een gevalletje indekken zijn geweest van rijkswaterstaat.
pi_90189369
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 17:37 schreef heyhallodaar het volgende:

Mensen hebben ook nogal moeite om de berichtgeving te snappen: de wegen LIJKEN schoon, maar zijn het niet.
Klopt, maar dat er nu ineens 50 km/u gereden moet worden is voor de zomerbandrijders... Met winterbanden kun je echt nog wel met 90 km/u, of voor mijn part 70 km/u over de minder goede stukken van de snelweg.

50 is wel heel vreemd. Op 80 km/u wegen mag je nog steeds 80... (ok, daar kan men de snelheid ook niet op stel en sprong veranderen, maar het blijft vreemd)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90189407
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 17:50 schreef ACT-F het volgende:

Ik adviseer liever een slipcursus zodat je weet waar de grenzen van je auto liggen dan winterbanden.
En ik een combinatie.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90189413
Prima idee! Alleen al die winterbanden rijders houden zich niet aan de snelheid en later op de snelweg kom ik ze allemaal weer tegen maar dan in de kreukels. Ik kan mijn lachen nooit inhouden.
  maandag 20 december 2010 @ 18:35:22 #137
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_90189534
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:31 schreef OEM het volgende:
True. Het zal in dit geval denk ik ook een gevalletje indekken zijn geweest van rijkswaterstaat.
En dat wekt dus wrevel en daarmee dit soort topics op. Rijkswaterstaat moet ook weer niet alle verantwoordelijk naar zich toe trekken, bestuurders zijn ook zelf verantwoordelijk. Dergelijke maatregelen lijken wel een product van de claimcultuur.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_90189583
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het klopt inderdaad dat winterbanden het weer niet veranderen...

Maar het zal je misschien opvallen dat in Duitsland men met dezelfde omstandigheden gewoon 100 km/u kan rijden. Dat heeft iets (lees: alles) te maken met de banden.

Van mij hoef je ze niet te kopen, je mag met dit weer ook thuisblijven. Of met het OV als het OV tenminste rijdt.
Ach kom nou toch. Met een winterband kun je echt geen 100 km/u rijden met deze omstandigheden hoor. Het kan wel maar daardoor hebben we hier al die file's van al die winterbanden rijders die tegen de vangrail aan ketsen.
pi_90189606
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:29 schreef OEM het volgende:

Mijn punt is dus dat aangezien iedereen langzamer rijdt (zowel de winter- als zomerbanders), het wegennet gewoon opstroopt en volledig vast komt te zitten. Dat is m.i. niet te wijten aan de zomerbandrijders.
Er is nog wel een verschil tussen 80 km/u rijden en 50 km/u. Toen ik net weg reed zat ik meteen achter een sperm-white Ka die nog geen 20 km/u (aldus de Stinger) reed op de buitenweg (waar je echt 80 mag, maar het is daar wat smalletjes, dus inhalen lukt niet omdat die miep op het midden van de weg rijdt en 80 was daar ook niet verstandig).

Ook zaterdag op de snelweg (terwijl er toen echt veel grip was op de rechterbaan, zelfs met zomerbanden zal er genoeg grip zijn geweest) reden er figuren met 50 km/u.

Natuurlijk zorgt winterweer voor vertraging. Maar zo absurd als het in NL is, dat is het andere uiterste.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90189677
quote:
3s.gif Op maandag 20 december 2010 18:30 schreef Hyperdude het volgende:
Die brede banden zijn killing in de sneeuw.Een Eend met Michelin X van 135 breed (ofzo) heeft echt geen winterbanden nodig.
Smalle banden zijn beter in de sneeuw, maar een bredere winterband wint het zonder meer van de smalle band.

Op vastgereden sneeuw heb je overigens al weer nauwelijks voordeel van de smalle band, op ijs eerder nadeel (veel druk = meer waterfilm tussen ijs en band, vgl. schaatsen).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90189685
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er is nog wel een verschil tussen 80 km/u rijden en 50 km/u. Toen ik net weg reed zat ik meteen achter een sperm-white Ka die nog geen 20 km/u (aldus de Stinger) reed op de buitenweg (waar je echt 80 mag, maar het is daar wat smalletjes, dus inhalen lukt niet omdat die miep op het midden van de weg rijdt en 80 was daar ook niet verstandig).

Ook zaterdag op de snelweg (terwijl er toen echt veel grip was op de rechterbaan, zelfs met zomerbanden zal er genoeg grip zijn geweest) reden er figuren met 50 km/u.

Natuurlijk zorgt winterweer voor vertraging. Maar zo absurd als het in NL is, dat is het andere uiterste.
Ja, maar dit probleem heb je het hele jaar door. Dat heeft niks met de gladheid te maken. De 1 kan nou eenmaal beter rijden dan de ander.
  maandag 20 december 2010 @ 18:39:52 #142
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_90189736
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:32 schreef DS4 het volgende:
En ik een combinatie.
En zo zou het ook moeten zijn. Als je winterbanden verplicht, eerst slipcursus verplichten. Want ik zie nu te veel bestuurders met winterbanden die gewoon een tikkeltje te hard rijden in situaties waar ik dat zou laten, denk aan bebouwde kom t.h.v. een basisschool terwijl deze net uit is |:(
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_90189737
quote:
14s.gif Op maandag 20 december 2010 18:31 schreef ACT-F het volgende:
Als er niemand is ga ik toch echt wel proberen wanneer ik mijn slipmoment bereik in een bocht.
O, als er geen tegenliggers zijn ga ik nu met overstuur de bocht uit.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 20 december 2010 @ 18:42:07 #144
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_90189825
geweldig dat iedereen plots een expert is :')
pi_90189840
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:36 schreef fioooon het volgende:
Met een winterband kun je echt geen 100 km/u rijden met deze omstandigheden hoor.
Het valt eigenlijk best mee. Op de heenweg op het stuk dat het nog door reed zelfs 120 km/u gereden (achter een 107 met zomerbanden, die overigens ook niet in de vangrail kwam, dat was verderop voorbehouden aan een BMW 5 met zomerbanden. Maar dat was de uitzondering van vandaag natuurlijk).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90189880
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:38 schreef fioooon het volgende:

Ja, maar dit probleem heb je het hele jaar door. Dat heeft niks met de gladheid te maken. De 1 kan nou eenmaal beter rijden dan de ander.
En niemand beter dan fioooon. Die vervolgens niet op komt dagen voor de weddenschap, want hij kan nooit.

Nietwaar?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90189891
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het valt eigenlijk best mee. Op de heenweg op het stuk dat het nog door reed zelfs 120 km/u gereden (achter een 107 met zomerbanden, die overigens ook niet in de vangrail kwam, dat was verderop voorbehouden aan een BMW 5 met zomerbanden. Maar dat was de uitzondering van vandaag natuurlijk).
Ik moet zeggen dat die 107'tjes echt goed grip hebben. Komt natuurlijk ook omdat ze dunne bandjes hebben en niet al te zwaar zijn.
pi_90189913
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

En niemand beter dan fioooon. Die vervolgens niet op komt dagen voor de weddenschap, want hij kan nooit.

Nietwaar?
Nee, niet nooit maar niet doordeweeks om 12 uur smiddags.
pi_90189941
We gaan niet weer opnieuw beginnen hè?
pi_90189967
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:39 schreef ACT-F het volgende:

En zo zou het ook moeten zijn. Als je winterbanden verplicht, eerst slipcursus verplichten. Want ik zie nu te veel bestuurders met winterbanden die gewoon een tikkeltje te hard rijden in situaties waar ik dat zou laten, denk aan bebouwde kom t.h.v. een basisschool terwijl deze net uit is |:(
Ik ben ook voor verplichten van een slipcursus + vijfjaarlijkse rijvaardigheidstest om de foutjes er even uit te halen en de neus op de feiten te drukken.

Met het hogere niveau ontstaat dan ruimte om op rustige tijden die domme max. snelheid op snelwegen te laten verdwijnen.

(like that's ever gonna happen...)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')