Met spikes? Ja da's goed.quote:Op dinsdag 21 december 2010 11:34 schreef T42 het volgende:
sprintje met mijn kever op sneeuw/ijs?![]()
[ link | afbeelding ]
Vrachtwagen zonder winterbanden zeker...quote:Op maandag 20 december 2010 15:03 schreef Tijn het volgende:
Mijn winterbanden komen uit Duitsland. Transport duurde wel even door het weer enzo
Er zit weinig verschil tussen het aantal ongevallen door zomerbandenrijders en winterbandenrijders, en wel door het gegeven dat winterbandenrijders zich overmoedig gedragen. Juist door het feit dat ze winterbanden hebben. Laat ze maar lekker allemaal met beperkte snelheid rijden.quote:Op maandag 20 december 2010 12:39 schreef DS4 het volgende:
In plaats van dat ze die zomerbandrijders niet verplichten om thuis te blijven moeten de winterbandrijders zich ook aan die snelheid aanpassen.
Dat is wel echt de hollandse oplossing. Het niveau terug draaien zodat iedereen mee kan...
Dan heb je geen smaak, maar als jij er gelukkig mee bent: prima.quote:
Nee, mijn redenatie is dat als je verkeerde banden hebt, je zo weinig grip hebt dat je wel langzamer moet rijden om nog binnen veiligheidsmarges te blijven.quote:Op dinsdag 21 december 2010 11:07 schreef Metro2005 het volgende:
Want met winterbanden verdwijnt de gladheid ineens natuurlijkwat een kul.
Je redentatie is als volgt:
Ik heb ABS dus ik mag harder rijden
Ik heb ESP dus ik mag harder rijden
Ik heb stuurbekrachtiging dus ik heb meer recht op een parkeerplaats
Ik heb winterbanden dus ik mag harder rijden.
Goh, origineel... je bent nu al de zoveelste die deze grap kopieert. Hij was de eerste keer al niet grappig overigens, nu is het pas echt topicvervuiling.quote:Heb overigens ook maar even winterbandjes onder mijn boodschappenwagentje geschroeft:
[ afbeelding ]
Ze vertelden me bij de garage dat het een vrij gangbaar maatje was als je geen 15e hands barrel reed. Hun zullen het wel weten
Kom maar eens door met de cijfers.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:21 schreef oshiro het volgende:
Er zit weinig verschil tussen het aantal ongevallen door zomerbandenrijders en winterbandenrijders, en wel door het gegeven dat winterbandenrijders zich overmoedig gedragen.
Feit blijft dat men hetzelfde riep over ESP, ABS, gordels, enz. enz. en in de praktijk blijkt het tot een fikse reductie te leiden.quote:Juist door het feit dat ze winterbanden hebben. Laat ze maar lekker allemaal met beperkte snelheid rijden.
Aantoonbare onzin. Er zijn geen zomerbanden die beter in de sneeuw presteren dan winterbanden. Of het moet een hele dubieuze winterband uit China zijn die echt ruk is, maar die zal in NL niet verkocht mogen worden als winterband.quote:Ik rijd overigens met zomerbanden met zeer brede waterafloopgroeven door het midden. Hebben meer grip op de sneeuw dan menig winterband die ik tot nu toe tegen ben gekomen.
Sneeuw vraagt om verhoging van je bandenspanning, maar trek je daar vooral niets van aan.quote:Een lichte bandenspanningsverlaging heeft verder ook al meer effect dan het veranderen van bandencompound, om contourvorming van je banden te beïnvloeden.
Niet.quote:Op maandag 20 december 2010 17:01 schreef T42 het volgende:
[..]
racen? ik op zomerbanden jij op je winterbandjes?
winterbanden op IJS werken ook NIET!!! alleen spikes werken daarop!
http://www.rtl.nl/%28/act(...)met-winterbanden.xmlquote:Op dinsdag 21 december 2010 13:21 schreef oshiro het volgende:
[..]
Er zit weinig verschil tussen het aantal ongevallen door zomerbandenrijders en winterbandenrijders, en wel door het gegeven dat winterbandenrijders zich overmoedig gedragen. Juist door het feit dat ze winterbanden hebben. Laat ze maar lekker allemaal met beperkte snelheid rijden.
Ook als je winterbanden hebt moet je langzamer rijden, al heb je superhightech winterbanden, als het ijzelt is het gewoon klaar met je grip.quote:Op dinsdag 21 december 2010 18:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, mijn redenatie is dat als je verkeerde banden hebt, je zo weinig grip hebt dat je wel langzamer moet rijden om nog binnen veiligheidsmarges te blijven.
Dat is bepaald geen vreemde redenatie.
Ik vond hem wel leukquote:Goh, origineel... je bent nu al de zoveelste die deze grap kopieert. Hij was de eerste keer al niet grappig overigens, nu is het pas echt topicvervuiling.
quote:Op dinsdag 21 december 2010 18:34 schreef DS4 het volgende:
Sneeuw vraagt om verhoging van je bandenspanning, maar trek je daar vooral niets van aan.
quote:DRIEBERGEN (ANP) De politie gaat vanaf woensdag extra controleren op wegen waar de zogenoemde snelheidsdeken is ingesteld. Het Korps landelijke politiediensten (KLPD) liet dat dinsdag weten.
Een woordvoerder sprak van ,,een verdubbeling van de inzet. Daarbij gaat het om tussen de 35 en veertig controle-eenheden in plaats van 'normaal circa zeventien.
De snelheidsdeken, waarbij de snelheidslimiet op spekgladde wegen op 50 kilometer per uur is gesteld, is de afgelopen dagen geregeld van kracht geweest. Niet alle automobilisten houden zich eraan, terwijl deze snelheidsnorm geen advies is maar een wettelijk verplichte maximumsnelheid.
Doordat niet iedereen zich aan deze limiet houdt, kunnen grote snelheidsverschillen ontstaan. Dat heeft geleid tot veel ongevallen, aldus het KLPD.
Ja dat is werkelijk briljant. Mensen zien straks de controle staan, gaan als reactie vol op de rem (want vrijwel iedereen zit wel boven die 50 km/uur) en wat gebeurd er dan? Jawel, er worden juist dan schuivers gemaakt.quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:32 schreef richardrahl het volgende:
Morgen iedereen opletten, de klpd gaat namelijk vanaf woensdag streng controleren op de snelheid op de snelwegen waar je 50 mag.
[..]
Inderdaad, damn those lazy ass audi driversquote:Op dinsdag 21 december 2010 22:01 schreef Accordtje het volgende:
Oh dat is op zich niet zo erg. Kunnen ze meteen de mensen van de weg af halen die hun auto niet sneeuwvrij maken.
Ik zie meer vrouwen in boodschappenkarretjes die met een skipiste op het dak rondrijden.quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:07 schreef kawotski het volgende:
[..]
Inderdaad, damn those lazy ass audi drivers
Het is nu vaak genoeg gepost: ook op ijs heb je meer grip met winterbanden. Zie het filmpje: het verschil is gewoon best groot.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:16 schreef Metro2005 het volgende:
Ook als je winterbanden hebt moet je langzamer rijden, al heb je superhightech winterbanden, als het ijzelt is het gewoon klaar met je grip.
Maar zelfs een hele leuke grap wordt vervelend als hij 10 keer achter elkaar wordt verteld...quote:Ik vond hem wel leuk
Op ijs is dat zinvoller. Maar bij sneeuw wil je juist dat de band wat harder is. Je wil nl. door de sneeuw heen "snijden".quote:verlagen lijkt me zinvoller.
Het is natuurlijk ook een buitenkansje...quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:32 schreef richardrahl het volgende:
Morgen iedereen opletten, de klpd gaat namelijk vanaf woensdag streng controleren op de snelheid op de snelwegen waar je 50 mag.
O, dat lijkt mij inderdaad een heel goed idee! Wat een ramp is dat zeg: mensen die gewoon met 20 cm sneeuw op hun dak rijden omdat ze te lui zijn om even die auto schoon te maken.quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:01 schreef Accordtje het volgende:
Oh dat is op zich niet zo erg. Kunnen ze meteen de mensen van de weg af halen die hun auto niet sneeuwvrij maken.
+1.quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:26 schreef Mark_Rutte het volgende:
Ik zie meer vrouwen in boodschappenkarretjes die met een skipiste op het dak rondrijden.
Ja er zullen wel wat mensen het rijbewijs kwijt raken denk ik idd. Zat gisteravond zelf ook op zo'n 90 km/uur waar de matrixborden 50 km/uur aan gaven. Dat zijn toch forse bekeuringen, terwijl 50 km/uur op dat moment op de A12 onnodig was. Op die manier neem je dit soort maatregelen al snel niet meer serieus natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook een buitenkansje...
Gaat rijbewijzen kosten denk ik zo.
Blijf het trouwens idioot vinden dat je op een snelweg maar 50 mag en dan op de afrit meteen weer 80...
Ja ik begrijp dat ook niet. Kleine moeite...quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
O, dat lijkt mij inderdaad een heel goed idee! Wat een ramp is dat zeg: mensen die gewoon met 20 cm sneeuw op hun dak rijden omdat ze te lui zijn om even die auto schoon te maken.
Gelukkig vielen de plakkaten meteen uit elkaar, maar voor hetzelfde geld zijn het ijsbrokken...
Asociaal.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |