abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer dinsdag 21 december 2010 @ 11:47:20 #176
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90226132
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:34 schreef T42 het volgende:
sprintje met mijn kever op sneeuw/ijs? :P
[ link | afbeelding ]
Met spikes? Ja da's goed.
  dinsdag 21 december 2010 @ 11:49:54 #177
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_90226242
quote:
14s.gif Op maandag 20 december 2010 15:03 schreef Tijn het volgende:
Mijn winterbanden komen uit Duitsland. Transport duurde wel even door het weer enzo
Vrachtwagen zonder winterbanden zeker...
  dinsdag 21 december 2010 @ 13:21:40 #178
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_90230306
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 12:39 schreef DS4 het volgende:
In plaats van dat ze die zomerbandrijders niet verplichten om thuis te blijven moeten de winterbandrijders zich ook aan die snelheid aanpassen.

Dat is wel echt de hollandse oplossing. Het niveau terug draaien zodat iedereen mee kan...
Er zit weinig verschil tussen het aantal ongevallen door zomerbandenrijders en winterbandenrijders, en wel door het gegeven dat winterbandenrijders zich overmoedig gedragen. Juist door het feit dat ze winterbanden hebben. Laat ze maar lekker allemaal met beperkte snelheid rijden.

Ik rijd overigens met zomerbanden met zeer brede waterafloopgroeven door het midden. Hebben meer grip op de sneeuw dan menig winterband die ik tot nu toe tegen ben gekomen.

Een lichte bandenspanningsverlaging heeft verder ook al meer effect dan het veranderen van bandencompound, om contourvorming van je banden te beïnvloeden :P.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_90245403
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:06 schreef Kreator het volgende:

Ik heb een 2009 CLS Brabus.
Dan heb je geen smaak, maar als jij er gelukkig mee bent: prima.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90245512
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:07 schreef Metro2005 het volgende:

Want met winterbanden verdwijnt de gladheid ineens natuurlijk :') wat een kul.
Je redentatie is als volgt:

Ik heb ABS dus ik mag harder rijden
Ik heb ESP dus ik mag harder rijden
Ik heb stuurbekrachtiging dus ik heb meer recht op een parkeerplaats
Ik heb winterbanden dus ik mag harder rijden.
Nee, mijn redenatie is dat als je verkeerde banden hebt, je zo weinig grip hebt dat je wel langzamer moet rijden om nog binnen veiligheidsmarges te blijven.

Dat is bepaald geen vreemde redenatie.

quote:
Heb overigens ook maar even winterbandjes onder mijn boodschappenwagentje geschroeft:

[ afbeelding ]

Ze vertelden me bij de garage dat het een vrij gangbaar maatje was als je geen 15e hands barrel reed. Hun zullen het wel weten :{

Goh, origineel... je bent nu al de zoveelste die deze grap kopieert. Hij was de eerste keer al niet grappig overigens, nu is het pas echt topicvervuiling.
pi_90245809
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 december 2010 13:21 schreef oshiro het volgende:

Er zit weinig verschil tussen het aantal ongevallen door zomerbandenrijders en winterbandenrijders, en wel door het gegeven dat winterbandenrijders zich overmoedig gedragen.
Kom maar eens door met de cijfers.

quote:
Juist door het feit dat ze winterbanden hebben. Laat ze maar lekker allemaal met beperkte snelheid rijden.
Feit blijft dat men hetzelfde riep over ESP, ABS, gordels, enz. enz. en in de praktijk blijkt het tot een fikse reductie te leiden.

quote:
Ik rijd overigens met zomerbanden met zeer brede waterafloopgroeven door het midden. Hebben meer grip op de sneeuw dan menig winterband die ik tot nu toe tegen ben gekomen.
Aantoonbare onzin. Er zijn geen zomerbanden die beter in de sneeuw presteren dan winterbanden. Of het moet een hele dubieuze winterband uit China zijn die echt ruk is, maar die zal in NL niet verkocht mogen worden als winterband.

quote:
Een lichte bandenspanningsverlaging heeft verder ook al meer effect dan het veranderen van bandencompound, om contourvorming van je banden te beïnvloeden :P.
Sneeuw vraagt om verhoging van je bandenspanning, maar trek je daar vooral niets van aan.
pi_90246039
:O
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 18:53:48 #183
45833 crew  Fogel
pi_90246729
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 17:01 schreef T42 het volgende:

[..]

racen? ik op zomerbanden jij op je winterbandjes?
winterbanden op IJS werken ook NIET!!! alleen spikes werken daarop!
Niet.
Nieuwe winterbanden met spikes hebben op ijs inderdaad een kortere remweg dan nieuwe winterbanden zonder spikes. Echter, na een seizoen gebruik is de remweg korter zonder spikes, aldus tests van NAF(Norges Automobil-Forbund).
Aangezien je banden meer dan 1 seizoen gebruikt, ben je al snel beter af zonder spikes.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  dinsdag 21 december 2010 @ 19:04:23 #184
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_90247173
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 december 2010 13:21 schreef oshiro het volgende:

[..]

Er zit weinig verschil tussen het aantal ongevallen door zomerbandenrijders en winterbandenrijders, en wel door het gegeven dat winterbandenrijders zich overmoedig gedragen. Juist door het feit dat ze winterbanden hebben. Laat ze maar lekker allemaal met beperkte snelheid rijden.
http://www.rtl.nl/%28/act(...)met-winterbanden.xml

Bij auto's die het hele jaar op zomerbanden rijden neemt de schadefrequentie voor schade aan de eigen auto met 32% toe. Bij mensen die op winterbanden rijden is de stijging circa 12%. Het aantal gevallen waarbij schade is aan een andere auto (WA-schade) stijgt 22% ten opzichte van de zomer bij zomerbanden. Eigenaars van winterbanden maken in de winter maar 7% meer brokken dan in de zomer.
  dinsdag 21 december 2010 @ 20:16:44 #185
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_90251210
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 18:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, mijn redenatie is dat als je verkeerde banden hebt, je zo weinig grip hebt dat je wel langzamer moet rijden om nog binnen veiligheidsmarges te blijven.

Dat is bepaald geen vreemde redenatie.

Ook als je winterbanden hebt moet je langzamer rijden, al heb je superhightech winterbanden, als het ijzelt is het gewoon klaar met je grip.

quote:
Goh, origineel... je bent nu al de zoveelste die deze grap kopieert. Hij was de eerste keer al niet grappig overigens, nu is het pas echt topicvervuiling.
Ik vond hem wel leuk :+

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 18:34 schreef DS4 het volgende:

Sneeuw vraagt om verhoging van je bandenspanning, maar trek je daar vooral niets van aan.
:? verlagen lijkt me zinvoller.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 21 december 2010 @ 21:12:02 #186
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_90254539
Ik heb vanavond eens echt 50/60 proberen te rijden toen de matrixborden dat aangaven, maar ben toch snel maar 80/90 gaan rijden om te voorkomen dat een medeweggebruiker zijn auto in m'n kofferbak zou torpederen. Écht alles komt je dan voorbij vliegen. :P
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_90255854
Morgen iedereen opletten, de klpd gaat namelijk vanaf woensdag streng controleren op de snelheid op de snelwegen waar je 50 mag.

quote:
DRIEBERGEN (ANP) De politie gaat vanaf woensdag extra controleren op wegen waar de zogenoemde snelheidsdeken is ingesteld. Het Korps landelijke politiediensten (KLPD) liet dat dinsdag weten.

Een woordvoerder sprak van ,,een verdubbeling van de inzet. Daarbij gaat het om tussen de 35 en veertig controle-eenheden in plaats van 'normaal circa zeventien.

De snelheidsdeken, waarbij de snelheidslimiet op spekgladde wegen op 50 kilometer per uur is gesteld, is de afgelopen dagen geregeld van kracht geweest. Niet alle automobilisten houden zich eraan, terwijl deze snelheidsnorm geen advies is maar een wettelijk verplichte maximumsnelheid.

Doordat niet iedereen zich aan deze limiet houdt, kunnen grote snelheidsverschillen ontstaan. Dat heeft geleid tot veel ongevallen, aldus het KLPD.
pi_90256506
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 21:32 schreef richardrahl het volgende:
Morgen iedereen opletten, de klpd gaat namelijk vanaf woensdag streng controleren op de snelheid op de snelwegen waar je 50 mag.

[..]

Ja dat is werkelijk briljant. Mensen zien straks de controle staan, gaan als reactie vol op de rem (want vrijwel iedereen zit wel boven die 50 km/uur) en wat gebeurd er dan? Jawel, er worden juist dan schuivers gemaakt.
pi_90257391
voor zover ik het begrijp zijn het mobiele teams in onopvallende auto's
pi_90257780
Oh dat is op zich niet zo erg. Kunnen ze meteen de mensen van de weg af halen die hun auto niet sneeuwvrij maken.
pi_90258116
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 22:01 schreef Accordtje het volgende:
Oh dat is op zich niet zo erg. Kunnen ze meteen de mensen van de weg af halen die hun auto niet sneeuwvrij maken.
Inderdaad, damn those lazy ass audi drivers
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_90259419
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 22:07 schreef kawotski het volgende:

[..]

Inderdaad, damn those lazy ass audi drivers
Ik zie meer vrouwen in boodschappenkarretjes die met een skipiste op het dak rondrijden.
En ja, hier is ~25cm gevallen dit weekend, het lijken wel kampeerbusjes.
pi_90260134
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:16 schreef Metro2005 het volgende:

Ook als je winterbanden hebt moet je langzamer rijden, al heb je superhightech winterbanden, als het ijzelt is het gewoon klaar met je grip.
Het is nu vaak genoeg gepost: ook op ijs heb je meer grip met winterbanden. Zie het filmpje: het verschil is gewoon best groot.

Natuurlijk zijn winterbanden niet geschikt om door te kachelen gelijk je normaal doet, maar waar de zomerband bij 50 km/u op de grens zit, zit de winterband ergens bij 90 km/u op de grens.

quote:
Ik vond hem wel leuk :+
Maar zelfs een hele leuke grap wordt vervelend als hij 10 keer achter elkaar wordt verteld...

quote:
:? verlagen lijkt me zinvoller.
Op ijs is dat zinvoller. Maar bij sneeuw wil je juist dat de band wat harder is. Je wil nl. door de sneeuw heen "snijden".
pi_90260238
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 21:32 schreef richardrahl het volgende:

Het is natuurlijk ook een buitenkansje...

Gaat rijbewijzen kosten denk ik zo.

Blijf het trouwens idioot vinden dat je op een snelweg maar 50 mag en dan op de afrit meteen weer 80...
pi_90260338
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 22:01 schreef Accordtje het volgende:
O, dat lijkt mij inderdaad een heel goed idee! Wat een ramp is dat zeg: mensen die gewoon met 20 cm sneeuw op hun dak rijden omdat ze te lui zijn om even die auto schoon te maken.

Gelukkig vielen de plakkaten meteen uit elkaar, maar voor hetzelfde geld zijn het ijsbrokken...

Asociaal.
pi_90260399
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 22:26 schreef Mark_Rutte het volgende:

Ik zie meer vrouwen in boodschappenkarretjes die met een skipiste op het dak rondrijden.
+1.

En dan nog raar opkijken als je ze even attent maakt op het feit dat er een skipiste op hun dak ligt.
pi_90260558
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 22:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook een buitenkansje...

Gaat rijbewijzen kosten denk ik zo.

Blijf het trouwens idioot vinden dat je op een snelweg maar 50 mag en dan op de afrit meteen weer 80...
Ja er zullen wel wat mensen het rijbewijs kwijt raken denk ik idd. Zat gisteravond zelf ook op zo'n 90 km/uur waar de matrixborden 50 km/uur aan gaven. Dat zijn toch forse bekeuringen, terwijl 50 km/uur op dat moment op de A12 onnodig was. Op die manier neem je dit soort maatregelen al snel niet meer serieus natuurlijk.
pi_90260674
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 22:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

O, dat lijkt mij inderdaad een heel goed idee! Wat een ramp is dat zeg: mensen die gewoon met 20 cm sneeuw op hun dak rijden omdat ze te lui zijn om even die auto schoon te maken.

Gelukkig vielen de plakkaten meteen uit elkaar, maar voor hetzelfde geld zijn het ijsbrokken...

Asociaal.
Ja ik begrijp dat ook niet. Kleine moeite...
pi_90263709
Wel mooi dat al die kneusjes die wel van mening zijn dat ze met 100 over de snelweg kunnen knallen, waar een verplichte snelheid en geen adviessnelheid geldt, mooi een prentje krijgen en daarna weer zielig, jankend de bekeuring gaan aanvechten. :')
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_90275219
Als de weg prima is en er geldt desondanks een (idiote) max. van 50 km/u hebben ze nog gelijk ook.

En nou snap ik ook wel dat kennelijk het glad is op bepaalde plekken zonder dat je het kan zien en tevens grote snelheidsverschillen onverantwoord zijn...

Maar van de andere kant: als je links en rechts de vrachtwagens om je oren ziet vliegen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')