quote:Op maandag 20 december 2010 12:36 schreef 1299 het volgende:
Die borden werken normaliter met het gegeven dat je sneller dan dat moet rijden om ze uit te krijgen. Zodoende vind ik het meer een adviessnelheid.
quote:Het maximum op de matrixborden is geen advies maar een verplicht maximum.
Dat zijn jouw woordenquote:Op maandag 20 december 2010 12:40 schreef Godtje het volgende:
[..]
Je wilde nog een keer dom over komen?
Jouw feestje.
Dat kan je inderdaad tot het aangegeven verplichte maximum.quote:Op maandag 20 december 2010 12:44 schreef 1299 het volgende:
Gelukkig kan ik zelf bepalen wat een veilige snelheid is.
want met winterbandjes heb je natuurlijk veel meer grip als zomerbandjes op een ijsplaatquote:Op maandag 20 december 2010 12:39 schreef DS4 het volgende:
In plaats van dat ze die zomerbandrijders niet verplichten om thuis te blijven moeten de winterbandrijders zich ook aan die snelheid aanpassen.
Dat is wel echt de hollandse oplossing. Het niveau terug draaien zodat iedereen mee kan...
Ja.quote:Op maandag 20 december 2010 12:53 schreef mschol het volgende:
[..]
want met winterbandjes heb je natuurlijk veel meer grip als zomerbandjes op een ijsplaat!
Wat dacht je eens van JA?quote:Op maandag 20 december 2010 12:53 schreef mschol het volgende:
want met winterbandjes heb je natuurlijk veel meer grip als zomerbandjes op een ijsplaat!
Het is toch te idioot voor woorden dat je nog maar 50 km/u mag op de snelweg...quote:Op maandag 20 december 2010 12:47 schreef Falco het volgende:
Die winterbanden vs. zomerbanden-discussie!!!
#care. Lekker slippen op zomerbandjes isquote:
Best wel jaquote:Op maandag 20 december 2010 12:53 schreef mschol het volgende:
[..]
Het is een achterlijke religiequote:Op maandag 20 december 2010 13:05 schreef MrNiles het volgende:
dat winterbanden niet het woord van 2010 is geworden...
al jaren rijd men zonder winterbanden..beetje sneeuw..en ineens is het magic word..WINTERBAND
Vroeger in de jaren '80 deed je vader gewoon ijskettingen om als het sneeuwde. Dat was pas tofquote:Op maandag 20 december 2010 13:05 schreef MrNiles het volgende:
al jaren rijd men zonder winterbanden..beetje sneeuw..en ineens is het magic word..WINTERBAND
quote:Op maandag 20 december 2010 12:39 schreef DS4 het volgende:
In plaats van dat ze die zomerbandrijders niet verplichten om thuis te blijven moeten de winterbandrijders zich ook aan die snelheid aanpassen.
Dat is wel echt de hollandse oplossing. Het niveau terug draaien zodat iedereen mee kan...
Winterbanden rijden beter op bevroren weggedeelten dan zomerbanden?quote:„De wegen lijken schoon, maar door de lage temperaturen zijn ze op veel plaatsen glad door bevriezing”, liet een woordvoerder van Rijkswaterstaat weten.
quote:Op maandag 20 december 2010 12:36 schreef 1299 het volgende:
Die borden werken normaliter met het gegeven dat je sneller dan dat moet rijden om ze uit te krijgen. Zodoende vind ik het meer een adviessnelheid.
Zo kon ik zaterdagnacht om 4 uur prima met 90km/h door de sneeuw ploeteren waar 50km/h was toegestaan op de A29.
Het klopt inderdaad dat winterbanden het weer niet veranderen...quote:Op maandag 20 december 2010 13:04 schreef Flounder het volgende:
De matrixborden geven de maximumsnelheid aan. Wat jij er van vind is niet relevant.
Winterbanden geven geen enkele garantie tegen sneeuw en ijzel.
Het is alleen zo gek dat het vrijwel altijd mensen met zomerbanden zijn die slippen...quote:Op maandag 20 december 2010 13:04 schreef mschol het volgende:
gezien de slippartijen die er worden gemaakt ben ik verre van overtuigd...
genoeg mensen met winterbanden die slippen...quote:Op maandag 20 december 2010 13:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is alleen zo gek dat het vrijwel altijd mensen met zomerbanden zijn die slippen...
Men reed vroeger ook zonder gordel... Wat is je punt? Dat we terug moeten naar de tijd van vroeger toen we veel minder verkeer hadden, maar desondanks 5 keer zoveel verkeersdoden?quote:Op maandag 20 december 2010 13:05 schreef MrNiles het volgende:
Het gekke is dat al die mensen die te gierig zijn om winterbanden te kopen in hun omgeving veel mensen met winterbanden de mist in zien gaan, terwijl het feitelijk in verreweg de meeste gevallen mensen met zomerbanden zijn.quote:Op maandag 20 december 2010 13:21 schreef mschol het volgende:
genoeg mensen met winterbanden die slippen...
Klopt, maar dat maakt veel winterbandenrijders dan weer overmoedig.quote:Op maandag 20 december 2010 13:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Feit is gewoon dat winterbanden veel meer grip hebben in deze omstandigheden.
Natuurlijk zullen mensen die voor het eerst winterbanden onder de auto hebben overmoedig kunnen zijn. Zoals gezegd: dat herstelt zich snel genoeg.quote:Op maandag 20 december 2010 13:41 schreef lurf_doctor het volgende:
Klopt, maar dat maakt veel winterbandenrijders dan weer overmoedig.
quote:
All-season tire != zomerband, maar dat snappen jullie natuurlijk zelf ook welquote:
Het verschil tussen all-season en zomerbanden is veel kleiner dan het verschil tussen all-season en winterbanden.quote:Op maandag 20 december 2010 14:19 schreef Sjeen het volgende:
[..]
[..]
All-season tire != zomerband, maar dat snappen jullie natuurlijk zelf ook wel
Misschien moet je het twee filmpje eerst bekijken, voordat je commentaar geeft. Dat scheelt een uitglijder...quote:Op maandag 20 december 2010 14:19 schreef Sjeen het volgende:
All-season tire != zomerband, maar dat snappen jullie natuurlijk zelf ook wel
Ik glij graag uit schatquote:Op maandag 20 december 2010 14:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Misschien moet je het twee filmpje eerst bekijken, voordat je commentaar geeft. Dat scheelt een uitglijder...
De "gewone" banden waar iedereen tot nu toe iedere winter ook op reed.quote:Op maandag 20 december 2010 14:20 schreef Catch_me het volgende:
Wat zijn zomerbanden nou precies waar iedereen het altijd over heeft?
Ja, maar je zal toch maar eens een ijshockeybaan op je weg tegenkomen...quote:Op maandag 20 december 2010 14:34 schreef Sjeen het volgende:
Ik glij graag uit schatEn over het algemeen rij ik niet op een ijshockeybaan...
Het klopt dat winterbanden slecht verkrijgbaar zijn, ik heb net vorige week een tweetal banden van ver moeten laten komen (althans, ze staan nu voor mij klaar... maar het is te zot voor woorden aan hoeveel touwtjes je moet trekken als je per sé band X in maat Y wil hebben).quote:Maar hee, ik heb niks tegen winterbanden. Ik zou ze graag hebben hoor, maar ze zijn werkelijk nergens te krijgen op het moment en ik zal toch echt naar mijn werk moeten. Voor de rest laat ik de auto fijn staan voorlopig.
De banden waar iedereen in de winter ook mee reed zijn nauwelijks nog verkrijgbaar, want inmiddels vervangen door nieuwere modellen die veel goede eigenschappen erbij hebben gekregen, maar tevens minder goed voor lage temperaturen zijn.quote:Op maandag 20 december 2010 14:35 schreef JDude het volgende:
De "gewone" banden waar iedereen tot nu toe iedere winter ook op reed.
Dit soort argumenten zijn voor de dommen.quote:Op maandag 20 december 2010 14:41 schreef 100% Tukker het volgende:
Alleen echte mannen mét borsthaar (zoals ik) blijven met zomerbanden rijden. Het liefst lekkere brede sloffen (225 4 teh w1n!) en dikke 2.8 bar in de banden... JONGE!
Winterbanden zijn voor nichten, bejaarden en vrouwen.
16 inchquote:Op maandag 20 december 2010 14:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, maar je zal toch maar eens een ijshockeybaan op je weg tegenkomen...
[..]
Het klopt dat winterbanden slecht verkrijgbaar zijn, ik heb net vorige week een tweetal banden van ver moeten laten komen (althans, ze staan nu voor mij klaar... maar het is te zot voor woorden aan hoeveel touwtjes je moet trekken als je per sé band X in maat Y wil hebben).
Echter: tijdig bestellen helpt in dezen. En als je naar je werk moet met de auto, dan lijkt het mij verstandig om er voor te zorgen dat je een set winterwielen hebt.
Overigens: populaire maten onder leaserijders worden momenteel geproduceerd, dus als je een "leasemaat" hebt, dan heb je begin volgend jaar een nieuw setje als je wil.
Ja, het kan altijd breder hè. Maar ik rij, in tegenstelling tot jij, helaas niet in een Enzo...quote:Op maandag 20 december 2010 14:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dit soort argumenten zijn voor de dommen.
225 is overigens niet breed. Mijn winterbanden zijn al 265 (zomer 295).
De A4 die mijn vrouw besteld heeft, heeft ook al 245. Echt, 225 is niet breed meer. Op een kleine auto misschien nog, maar verder...quote:Op maandag 20 december 2010 15:11 schreef 100% Tukker het volgende:
Ja, het kan altijd breder hè. Maar ik rij, in tegenstelling tot jij, helaas niet in een Enzo...
Klopt. In de landen waar het vaker sneeuwt is meer verkrijgbaar, maar mijn maat was ook in Duitsland niet meer verkrijgbaar in het door mij gewenste type.quote:Op maandag 20 december 2010 15:03 schreef Tijn het volgende:
Mijn winterbanden komen uit Duitsland. Daar zijn ze veel beter te verkrijgen dan hier. Transport duurde wel even door het weer enzo, maar kheb ze vorige week eronder laten zetten, terwijl ik ze ergens begin van de maand pas besteld had.
quote:Op maandag 20 december 2010 15:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
De A4 die mijn vrouw besteld heeft, heeft ook al 245. Echt, 225 is niet breed meer. Op een kleine auto misschien nog, maar verder...
Het was de standaard maat op die A4, maar trek je vooral daar niets van aan. Op haar 1 serie zat ook al standaard 225 rondom.quote:Op maandag 20 december 2010 15:29 schreef 100% Tukker het volgende:
Tja, misschien in jouw 'Auto Style-wereldje'...
Nee faalhaas. Een normale auto heeft gewoon 185/195/205. Dat zijn standaard maten. 295 is wel leuk hoor, op een DB9 ofzo. Je hebt een verknipt beeld, kut.quote:Op maandag 20 december 2010 15:24 schreef DS4 het volgende:
De A4 die mijn vrouw besteld heeft, heeft ook al 245. Echt, 225 is niet breed meer. Op een kleine auto misschien nog, maar verder...
Ik heb nergens gezegd dat 295 normaal is en die liggen dan ook onder een 911 die rondjes rijdt om zo'n DB9...quote:Op maandag 20 december 2010 15:33 schreef Kreator het volgende:
Nee faalhaas. Een normale auto heeft gewoon 185/195/205. Dat zijn standaard maten. 295 is wel leuk hoor, op een DB9 ofzo. Je hebt een verknipt beeld, kut.
Ja, de goedkoopste van het stel... en alleen de sedan met 2.0 TDIe (ik heb de prijslijst er even bij gepakt). Mijn vrouw heeft de Avant besteld en die heeft in de goedkoopste variant 225 en in de variant die zij neemt 245 standaard.quote:Op maandag 20 december 2010 15:36 schreef Kreator het volgende:
Hier, heb je een nieuwe audi A4:
http://www.autoweek.nl/ca(...)1&jaar=2010&cache=no
BMW 1 serie... 116 model: 195quote:Op maandag 20 december 2010 15:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het was de standaard maat op die A4, maar trek je vooral daar niets van aan. Op haar 1 serie zat ook al standaard 225 rondom.
Misschien dat in jouw "15e hands"-wereldje het nog niet in doorgedrongen, maar 225 is een doodnormale maat op een nieuwe auto.
quote:Op maandag 20 december 2010 15:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat 295 normaal is en die liggen dan ook onder een 911 die rondjes rijdt om zo'n DB9...
Nee, je wilde alleen even laten zien hoe groot je piemel was toen je dat postte? Ongelooflijke haas de faler. Ga buitenspelen met je RC autootjes. Het sneeuwt, kun je lekker glijden.quote:Op maandag 20 december 2010 14:42 schreef DS4 het volgende:
225 is overigens niet breed. Mijn winterbanden zijn al 265 (zomer 295).
Je weet hoop ik dat de 1 serie de kleinste BMW is?quote:Op maandag 20 december 2010 15:40 schreef 100% Tukker het volgende:
BMW 1 serie... 116 model: 195
BMW 1 serie... 135 model: 245
Dus nee, het is niet 'doodnormaal'...
Misschien tijd om de BMW lijsten weer eens door te nemen?quote:Op maandag 20 december 2010 15:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je weet hoop ik dat de 1 serie de kleinste BMW is?
Ik kan mij niet voorstellen dat de 3 serie smallere banden heeft dan de A4. Dus er zijn slechts enkele modellen van BMW (in de goedkoopste uitvoering) die minder dan 225 hebben.
225 is gewoon een gangbare maat. Punt.
Zeg, gozertje... Niet van die grote woorden gebruiken die je irl nog niet eens durft te dromen.quote:Op maandag 20 december 2010 15:42 schreef Kreator het volgende:
Nee, je wilde alleen even laten zien hoe groot je piemel was toen je dat postte? Ongelooflijke haas de faler. Ga buitenspelen met je RC autootjes. Het sneeuwt, kun je lekker glijden.
Nee.quote:Op maandag 20 december 2010 15:45 schreef OEM het volgende:
Misschien tijd om de BMW lijsten weer eens door te nemen?
Ja, ik heb inderdaad overal schijt aan...quote:Op maandag 20 december 2010 15:44 schreef OEM het volgende:
DS4 begon een week geleden zo goed, maar is een beetje aan het afzakken naar een bedenkelijk niveau met z'n hypocriete kijk-mij-eens-schijt-hebben-aan-alles-in-m'n-porsche gedrag
Dan slijten ze wel heel hard als ze zo'n voorraad nodig heeft!quote:Op maandag 20 december 2010 15:42 schreef 100% Tukker het volgende:
Mijn moeder heeft vorige maand een Getz besteld met 535 banden! Vrij normaal...
Haha, niet alleen vanwege dat hoor. Je algehele gedrag begint een beetje kinds aan te doen.quote:Op maandag 20 december 2010 15:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, ik heb inderdaad overal schijt aan...
Want tsjongejonge, ik heb een keer 1,5mm aan de binnenzijde gemeten van mijn semi-slicks.
Dat vond ik nou ook van jou doorzeuren, maar daar val ik jou ook niet mee lastig.quote:Op maandag 20 december 2010 15:50 schreef OEM het volgende:
Haha, niet alleen vanwege dat hoor. Je algehele gedrag begint een beetje kinds aan te doen.
Mwah, ik vind het interessanter waarom iemand denkt dat winterbanden alle problematiek oplost. En ik vind het mateloos interessant waarom al die winterband/zomerband topics eindigen in gezeik over jouw superauto's nog voordat ik me er mee bemoei.quote:Op maandag 20 december 2010 15:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat vond ik nou ook van jou doorzeuren, maar daar val ik jou ook niet mee lastig.
Lees gewoon eens de post waar ik op reageer, het is gewoon op hetzelfde niveau. Of misschien dat jij het hebben van borsthaar heel relevant vindt voor de vraag of je winterbanden moet monteren.
316 HE heeft ook gewoon 225.quote:Op maandag 20 december 2010 15:49 schreef OEM het volgende:
1 & 3 komen standaard op 205 R16, pas bij de 325 wordt het 17" 225
Maar ik MAG er toch wel op reageren? Of is het voeden van de troll tegenwoordig banwaardig?quote:Op maandag 20 december 2010 15:54 schreef Anne het volgende:
Ja, je hóeft je niet te verlagen tot hetzelfde niveau.
Iedereen kan toch wel zien/lezen dat het een onzin, semigrappige, troll, <vul zelf iets in> post is.
Ja, djies, 295 is ook een normale maat, maar niet de gangbare maat.quote:Op maandag 20 december 2010 15:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
316 HE heeft ook gewoon 225.
Het is echt een normale maat. Niets bijzonders aan.
Daarom zeg ik toch "je hóeft niet" en niet "je moet niet". Jij gebruikt het als excuus voor je gedrag/niveauquote:Op maandag 20 december 2010 15:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar ik MAG er toch wel op reageren? Of is het voeden van de troll tegenwoordig banwaardig?
Maar ik MAG er toch wel op reageren? Of is het voeden van de troll tegenwoordig banwaardig?quote:Op maandag 20 december 2010 15:54 schreef Anne het volgende:
Ja, je hóeft je niet te verlagen tot hetzelfde niveau.
Iedereen kan toch wel zien/lezen dat het een onzin, semigrappige, troll, <vul zelf iets in> post is.
Dat heb ik nergens gezegd, dus je leest vrij slecht. Maar met zomerbanden kom je op dit soort dagen gewoon niet fatsoenlijk vooruit.quote:Op maandag 20 december 2010 15:54 schreef OEM het volgende:
Mwah, ik vind het interessanter waarom iemand denkt dat winterbanden alle problematiek oplost.
Ja, want je mag vooral niet praten over je eigen auto als het een Porsche is... Zo hollands...quote:En ik vind het mateloos interessant waarom al die winterband/zomerband topics eindigen in gezeik over jouw superauto's nog voordat ik me er mee bemoei.
Dat lijkt mij mijn eigen verantwoordig eerlijk gezegd.quote:(En teveel tijd omhanden vanzelfsprekend)
Je begrijpt toch wat ik met normaal bedoel mag ik hopen?quote:Op maandag 20 december 2010 15:55 schreef OEM het volgende:
Ja, djies, 295 is ook een normale maat, maar niet de gangbare maat.
Leuk voor je, maar het (één na) goedkoopste model van een auto (zo'n 90% van alle nieuwe auto's dus) heeft nog gewoon 185/195/205 bandjes...quote:Op maandag 20 december 2010 15:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
316 HE heeft ook gewoon 225.
Het is echt een normale maat. Niets bijzonders aan.
Niet als excuus. Dat zou inhouden dat ik vind dat ik het eigenlijk niet had moeten doen. Ik hou er gewoon wel van om wat olie op een vuurtje te gooien als het niet meer dan een waakvlammetje is.quote:Op maandag 20 december 2010 15:56 schreef Anne het volgende:
Daarom zeg ik toch "je hóeft niet" en niet "je moet niet". Jij gebruikt het als excuus voor je gedrag/niveau.
Echt volslagen onzin.quote:Op maandag 20 december 2010 15:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar met zomerbanden kom je op dit soort dagen gewoon niet fatsoenlijk vooruit.
Nou, zijn we daar ook weer uit.quote:Op maandag 20 december 2010 16:00 schreef 100% Tukker het volgende:
Dat 225 niet een exotische maat is, snap ik ook wel...
Het feit dat er in veel landen niet gereden mag worden met zomerbanden bij deze omstandigheden is echt vanwege de veiligheid.quote:
Ja duh. Winterbanden zijn veiliger. Dat wil niet zeggen dat je op zomerbanden niet vooruit komt, of dat zomerbanden niet veilig zijn.quote:Op maandag 20 december 2010 16:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het feit dat er in veel landen niet gereden mag worden met zomerbanden bij deze omstandigheden is echt vanwege de veiligheid.
Ik hoef geen winterbanden, want ik rij niet in een inferieure jaren '70 Porsche...quote:Op maandag 20 december 2010 16:01 schreef DS4 het volgende:
Nu nog winterbandjes voor je, kun je ook nog veilig de weg op.
Ik zeg "niet fatsoenlijk". En ik vind ze inderdaad in deze omstandigheden absoluut niet veilig. De remweg is (laten we het op een onbetwistbare stelling houden) zeker 2x zo lang. Bij een Landwind is een minder groot verschil nodig om te roepen dat het een enorm onveilige auto is die niet in NL op de weg zou moeten mogen...quote:Op maandag 20 december 2010 16:04 schreef OEM het volgende:
Ja duh. Winterbanden zijn veiliger. Dat wil niet zeggen dat je op zomerbanden niet vooruit komt, of dat zomerbanden niet veilig zijn.
Fijn om te lezen dat jouw auto niet startte vanochtend.quote:Op maandag 20 december 2010 16:04 schreef 100% Tukker het volgende:
Ik hoef geen winterbanden, want ik rij niet in een inferieure jaren '70 Porsche...
Nou snap ik waarom de gemiddelde fokker denkt dat zijn lul 20 cm is...quote:Op maandag 20 december 2010 16:06 schreef Kreator het volgende:
"Ja, die rechter band gaan als warme broodjes over de toonbank. Tegenwoordig helemaal standaard, zeker op een audi."
Rijden daar dan ook geen BMW's en Mercedessen, want dat zijn tot nu toe zo'n beetje de enige auto's die ik echt moeite zie hebben om door de sneeuw te komen.quote:Op maandag 20 december 2010 16:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het feit dat er in veel landen niet gereden mag worden met zomerbanden bij deze omstandigheden is echt vanwege de veiligheid.
It's these voices, they command me!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |